Terwijl hij de automobilist doodschiet, ligt zijn andere zoon te vechten voor zijn leven in (onderweg naar) het ziekenhuis...Lekkere vent, hoewel er zeker wat te zeggen is voor zijn beweegredenenquote:Op donderdag 14 februari 2013 12:24 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Hij heeft in emotie gehandeld, dus dat zal in betrekking genomen worden.
Geloof ik niks van, en als je dit werkelijk denkt moet je natuurlijk contact opnemen met allerlei instanties zodat je in de gaten kan worden gehouden. Levensgevaarlijk, straks pak je de verkeerde.quote:Op donderdag 14 februari 2013 02:21 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Same here, ik zou hetzelfde als die man gedaan hebben.
In Nederland worden dit soort hufters amper gestraft: NWS / Drankrijdster vrijuit na dodelijk ongeluk
Dat denk ik ook. Maar dan nog zal hem een boel jaren in jail zijn deel zijn.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:24 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Hij heeft in emotie gehandeld, dus dat zal in betrekking genomen worden.
Volgens mij lagen allebei zijn zoons op het wegdek hoor toen hij die dronkenlap neerschoot, hij was 40 meter van zijn huis, dat pistool lag dus bijna onder handbereik ....quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Terwijl hij de automobilist doodschiet, ligt zijn andere zoon te vechten voor zijn leven in (onderweg naar) het ziekenhuis...Lekkere vent, hoewel er zeker wat te zeggen is voor zijn beweegredenen
Met voorbedachte rade?quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:18 schreef Robijn48 het volgende:
[..]![]()
Deze man heeft met voorbedachte rade een moord gepleegd. En daar is hij voor aangeklaagd. Klaar.
Je verheugt je er bijna op hè, volgens mij moet je, je inhouden om geen dans smileys te plaatsen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:30 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Maar dan nog zal hem een boel jaren in jail zijn deel zijn.
En voor zijn familie is dat natuurlijk ook verschrikkelijk.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat lijkt me best waarschijnlijk. Maar dan nog lijkt het mij verschrikkelijk de resterende tijd opgesloten door te brengen.
quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met voorbedachte rade?
Hij ziet z'n kinderen kapotgereden zijn, loopt naar binnen pakt een pistool en knalt de dronken bestuurder die z'n kinderen kapotgereden heeft overhoop.... nog voor de politie er is.
Wat is daar voorbedachte rade aan?
Wel grappig dat deze man al veroordeeld wordt voor moord met voorbedachte rade(loosheid?), terwijl dezelfde user Jasper S. nog bijna onschuldig verklaarde tot het tegendeel bewezen is.....quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:36 schreef Jian het volgende:
[..]
Je verheugt je er bijna op hè, volgens mij moet je, je inhouden om geen dans smileys te plaatsen.
En jij, jochie, snapt er helemaal niks van.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:36 schreef Jian het volgende:
[..]
Je verheugt je er bijna op hè, volgens mij moet je, je inhouden om geen dans smileys te plaatsen.
Ze zijn jou denk ik te moeilijk.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet? Zijn de Amerikaanse nieuwsberichten te moeilijk?
"jochie" , niet zo denigrerend hè, bejaarde draakquote:Op donderdag 14 februari 2013 12:39 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
En jij, jochie, snapt er helemaal niks van.
Ik snap heel goed waarom die man helemaal de weg kwijt was. Maar dan nog heeft hij een moord gepleegd.
Tja, maak het er dan niet naar.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:40 schreef Jian het volgende:
[..]
"jochie" , niet zo denigrerend hè, bejaarde draak
Sommige mensen geloven kennelijk dat je rationeel kunt handelen onder zulke omstandigheden. En ja, dan is het moord met voorbedachte rade, als je dat gelooft.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met voorbedachte rade?
Hij ziet z'n kinderen kapotgereden zijn, loopt naar binnen pakt een pistool en knalt de dronken bestuurder die z'n kinderen kapotgereden heeft overhoop.... nog voor de politie er is.
Wat is daar voorbedachte rade aan?
Ja, maar dat weet je toch, ik kan dat echt niet serieus nemen hoor.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wel grappig dat deze man al veroordeeld wordt voor moord met voorbedachte rade(loosheid?), terwijl dezelfde user Jasper S. nog bijna onschuldig verklaarde tot het tegendeel bewezen is.....
Ja en? Laten we eerst maar eens afwachten waarvoor hij veroordeeld gaat worden.... men kan hem wel aanklagen voor moord, maar gezien de omstandigheden verwacht ik niet dat hij lang moet zitten.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:40 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ze zijn jou denk ik te moeilijk.
Hij is aangeklaagd voor moord. Te moeilijk te begrijpen?
Het is inderdaad met voorbedachte rade als je moedwillig iemand om zeep wenst te helpen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:41 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Sommige mensen geloven kennelijk dat je rationeel kunt handelen onder zulke omstandigheden. En ja, dan is het moord met voorbedachte rade, als je dat gelooft.
Prima, jouw recht om dat te denken. Ik denk anders.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja en? Laten we eerst maar eens afwachten waarvoor hij veroordeeld gaat worden.... men kan hem wel aanklagen voor moord, maar gezien de omstandigheden verwacht ik niet dat hij lang moet zitten.
Die is wel vrij voor z'n oudste kind 18 zou zijn.
Volgens mij zijn er op de wereld wel vaker kinderen doodgereden door een dronken bestuurder, maar zijn die bestuurders bij lange na niet in alle gevallen vermoord door een ouder van een van de kinderen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:41 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Sommige mensen geloven kennelijk dat je rationeel kunt handelen onder zulke omstandigheden. En ja, dan is het moord met voorbedachte rade, als je dat gelooft.
Dat laatste is niemand met jou oneens.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:42 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Het is inderdaad met voorbedachte rade als je moedwillig iemand om zeep wenst te helpen.
Hoe klote de omstandigheden ook zijn.
Nogmaals. Als iedereen het recht in eigen handen gaat nemen, wordt het er niet beter op.
Dat is dan vaak ook niet vrijwel voor de deur gebeurd, in aanwezigheid van de ouders van die kinderen, in een land waar vuurwapenbezit zo ongeveer het grootste recht is.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:44 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er op de wereld wel vaker kinderen doodgereden door een dronken bestuurder, maar zijn die bestuurders bij lange na niet in alle gevallen vermoord door een ouder van een van de kinderen.
quote:Neighbors said they heard gunshots minutes after the Dec. 7 crash
Daar heb je gelijk in, maar het blijft simpelweg moord in mijn ogen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is dan vaak ook niet vrijwel voor de deur gebeurd, in aanwezigheid van de ouders van die kinderen, in een land waar vuurwapenbezit zo ongeveer het grootste recht is.
Ik schat dat de kans klein is dat hij hem vermoord zou hebben als het 10km verderop gebeurd was, of als de man geen vuurwapen in huis had gehad.
In die gevallen had hij later moeten besluiten zijn kinderen te wreken, nu is het enkele minuten na de aanrijding gebeurd, vrijwel direct dus, geen tijd te overpeinzen, actie, reactie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |