Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)delijk-ongeluk.dhtmlquote:Dronken vrouw geen celstraf na dodelijk ongeluk
Een 42-jarige dronken automobiliste uit Nigtevegt die in maart vorig jaar een 44-jarige motorrijder doodreed, mag 4 jaar lang geen auto meer besturen. De rechtbank in Utrecht veroordeelde haar dinsdag verder tot een werkstraf van 240 uur en een half jaar voorwaardelijke gevangenisstraf.
Voor het fatale ongeval in Loenen aan de Vecht had de vrouw een glas prosecco en een liter rode wijn gedronken. De vrouw hoeft nu nog niet de gevangenis in, omdat haar zaak door het Openbaar Ministerie traag is behandeld en omdat zij de zorg voor jonge kinderen heeft, aldus de rechter.
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:44 schreef Elfletterig het volgende:
Voor het fatale ongeval in Loenen aan de Vecht had de vrouw een glas prosecco en een liter rode wijn gedronken
Wellicht moeten ze gelijk maar even nakijken of dat laatste wel verstandig isquote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:44 schreef Elfletterig het volgende:
De vrouw hoeft nu nog niet de gevangenis in, omdat haar zaak door het Openbaar Ministerie traag is behandeld en omdat zij de zorg voor jonge kinderen heeft, aldus de rechter.
Het schijnt dat je kinderen bij jeugdzorg brengen ook niet altijd helemaal goed gaatquote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:46 schreef kwiwi het volgende:
n Loenen aan de Vecht had de vrouw een glas prosecco en een liter rode wijn gedronken
4 jaar onvoorwaardelijk rijverbod, half jaar voorwaardelijk en een taalstraf van 240 lijkt mij redelijk genoeg. Het staat niet gelijk aan moord, wat velen willen denken.quote:
Minimaal dood door schuld/doodslag toch?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:51 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
4 jaar onvoorwaardelijk rijverbod, half jaar voorwaardelijk en een taalstraf van 240 lijkt mij redelijk genoeg. Het staat niet gelijk aan moord, wat velen willen denken.
Er zullen meer zaken meewegen zoals bijvoorbeeld de jonge kinderen. Desondanks vind ik de straf nog steeds veel te laag (er van uitgaande dat de drank de hoofddader was en mevrouw gewoon zat was). 240uur is in Nederland het maximale wat je kan krijgen (6 weken schoffelen) het zou neit verkeerd zijn om ook langere werkstraffen te maken (3 maanden tot een jaar bijvoorbeeld). Er staat verder ook niets vermeld over het ongeluk.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:52 schreef jogy het volgende:
[..]
Minimaal dood door schuld/doodslag toch?
Ja, ik vind dat ze eigenlijk wel recht heeft op een flinke financiële compensatie nu....quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:59 schreef xenobinol het volgende:
Deze vrouw is al zwaar genoeg gestraft door alle negatieve opmerkingen in dit topic
Uiteraard en ik vind op zich ook wel dat kinderen niet de dupe moeten worden van de domheid van de ouder en als zij de enige opvoeder is van de voornoemde kinderen lijkt het mij ook verschrikkelijk als die kinderen naar een pleeggezin of weeshuis moeten gaan terwijl mams haar straf uit zit. Maar het blijft een zuur geheel, zeker voor de nabestaanden. Op zich zou ik het ook niet erg vinden als zo'n persoon een werkstraf van 2 of 3 jaar krijgt waar ze in een revalidatiecentrum moet werken waar ze veelvuldig met verongelukten in contact komt oid. Het liefst nog in een outfit die herkenbaar maakt wat ze gedaan heeft maar dat gaat misschien net een schandpaal-stapje te verquote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:59 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Er zullen meer zaken meewegen zoals bijvoorbeeld de jonge kinderen. Desondanks vind ik de straf nog steeds veel te laag (er van uitgaande dat de drank de hoofddader was en mevrouw gewoon zat was). 240uur is in Nederland het maximale wat je kan krijgen (6 weken schoffelen) het zou niet verkeerd zijn om ook langere werkstraffen te maken (3 maanden tot een jaar bijvoorbeeld). Er staat verder ook niets vermeld over het ongeluk.
Dat lijkt me ondertussen sowieso wel gewenst bij vrouwen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:04 schreef Boris_Karloff het volgende:
Nooit meer een auto besturen was toch minimaal gewenst
nee joh, dan kunnen de kids niet meer naar school, want fietsen of de bus is onmenselijk.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:04 schreef Boris_Karloff het volgende:
Nooit meer een auto besturen was toch minimaal gewenst
Omdat dat blijkbaar niet rechtvaardig is. Waarschijnlijk had de traagheid van het OM tot gevolg dat de beste vrouw geterroriseerd werd door anderen of haarzelf en als zodanig zwaarder of even zwaar gestraft als wanneer ze direct de cel `ingeknikkerd' werd. Of iets anders.quote:Waarom durven rechters in dit soort zaken niet door te pakken en impopulaire maatregelen te nemen
Ja dat is ook zo. Ze heeft welliswaar een bewust risico genomen door een auto te gaan besturen terwijl dit eigenlijk gewoon niet meer mogelijk was. Daarmee heeft ze misschien wel 2 jonge kinderen hun vader ontnomen. Maargoed, de schrik zal er zeker in zitten.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:06 schreef A-mineur het volgende:
Ik denk ook niet dat ze doelbewust dit heeft gedaan, iedereen maakt wel eens fouten, deze enkel met dramatische afloop. Ik denk dat ze er zelf ook wel enorm van geschrokken is, zeker als moeder van jonge kinderen.
Hoe kan je NIET doelbewust jezelf laveloos zuipen de auto instappen?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:06 schreef A-mineur het volgende:
Ik denk ook niet dat ze doelbewust dit heeft gedaan, iedereen maakt wel eens fouten, deze enkel met dramatische afloop. Ik denk dat ze er zelf ook wel enorm van geschrokken is, zeker als moeder van jonge kinderen.
Omdat ze niet doelbewust iemand doodgereden heeft. Ze heeft wél doelbewust het risico genomen. Dat is nogal een verschil.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoe kan je NIET doelbewust jezelf laveloos zuipen de auto instappen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |