abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122835943
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:48 schreef Elfletterig het volgende:
Daders (of het nu inbrekers of drankrijders) zijn maken keuzes. Ze nemen heel bewust een bepaald risico en duperen daarmee anderen
Die vader deed dit dus ook, hij maakte de keuze om de dronkenlap te vermoorden en nam heel bewust het risico om gepakt te worden.

Ik begrijp zijn reactie daarom ook niet, want zijn familie is nu ook gestraft omdat hij in de gevangenis zit. Alleen maar meer slachtoffers dus uiteindelijk.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 13 februari 2013 @ 17:12:57 #92
241662 Jian
Well, well, well
pi_122835944
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:09 schreef Luigi het volgende:

[..]

Voor mij zou vooral tellen dat ik geen vader meer had denk ik. En bedenk dat iemand doodschieten niet meer of minder illegaal is dan met drank op rijden en iemand doodrijden.
Stel een stomdronken klootzak rijdt jou onder de ogen van je vader aan flarden, dood, finito en je vader heeft een pistool. Wat zou ie doen denk je?
pi_122835956
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:09 schreef Luigi het volgende:

[..]

Voor mij zou vooral tellen dat ik geen vader meer had denk ik. En bedenk dat iemand doodschieten niet meer of minder illegaal is dan met drank op rijden en iemand doodrijden.
'Iemand doodschieten' is niet altijd illegaal in Amerika. In sommige staten gebeurd dat zelfs legaal door de staat zelf. Iemand zonder reden doodschieten is wel degelijk illegaal. Dit zit daar hoogstens ergens tussenin.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_122835997
quote:
19s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:58 schreef BrandX het volgende:

[..]

Maar ga je ook nog uitleggen welke reacties je dom vindt, waarom, en wat je eigen reactie op het verhaal is ?

[ Bericht 41% gewijzigd door BrandX op 13-02-2013 18:01:49 ]
pi_122836011
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:12 schreef Jian het volgende:

[..]

Stel een stomdronken klootzak rijdt jou onder de ogen van je vader aan flarden, dood, finito en je vader heeft een pistool. Wat zou ie doen denk je?
Geen idee maar dat was de vraag / stelling ook niet denk ik.
  Boks-Chick woensdag 13 februari 2013 @ 17:16:23 #96
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_122836061
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:14 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Maar ga je ook nog uitleggen welke reacties je dom vindt, waarom, en wat je eigen reactie op het verhaal is ?
De reacties die ik dom vind zijn de reacties dat het terecht is dat hij het recht in eigen hand heeft genomen en dan vooral diegenen die dat op tokkie-wijze zeggen.
Voor de goede orde, dus niet die van de mensen die zich kunnen voorstellen dat hij het gedaan heeft.

Mijn mening verder is dat ik me het wel kan voorstellen dat hij het gedaan heeft, maar dat ik het afkeur. Wel hoop ik dat hij er met een relatief lichte straf van af komt.
lolwut
pi_122836076
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

'Iemand doodschieten' is niet altijd illegaal in Amerika. In sommige staten gebeurd dat zelfs legaal door de staat zelf. Iemand zonder reden doodschieten is wel degelijk illegaal. Dit zit daar hoogstens ergens tussenin.
Da's idd een nuance die je kunt maken ja. Maar dit is geen zelfverdediging of een staats executie natuurlijk.
pi_122836081
quote:
19s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:16 schreef BrandX het volgende:

[..]

De reacties die ik dom vindt zijn de reacties dat het terecht is dat hij het recht in eigen hand heeft genomen en dan vooral diegenen die dat op tokkie-wijze zeggen.
Voor de goede orde, dus niet die van de mensen die zich kunnen voorstellen dat hij het gedaan heeft.

Mijn mening verder is dat ik me het wel kan voorstellen dat hij het gedaan heeft, maar dat ik het afkeur. Wel hoop ik dat hij er met een relatief lichte straf van af komt.
Ok, dank je voor je mening. :)
  woensdag 13 februari 2013 @ 17:17:50 #99
241662 Jian
Well, well, well
pi_122836114
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:14 schreef Luigi het volgende:

[..]

Geen idee maar dat was de vraag / stelling ook niet denk ik.
Nee klopt, maar jij zei dat je het vreselijk zou vinden om geen vader meer te hebben, ik denk dat een vader het in het algemeen nog vreselijker vind om geen zoon meer te hebben en als die dan ook nog het leven verliest door toedoen van ene stomdronken lul achter het stuur van den auto, dan is mijn begrip voor wat deze vader gedaan heeft wel heel groot.
  Boks-Chick woensdag 13 februari 2013 @ 17:18:55 #100
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_122836144
quote:
14s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:16 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ok, dank je voor je mening. :)
Geen probleem :).
Dacht trouwens dat mijn post voor zich sprak, daar het precies op het moment gepost was dat de weldenkende mensen hier die mensen waar ik over viel terecht wezen. Blijkbaar had ik wat duidelijker mogen zijn :).
lolwut
pi_122836163
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:17 schreef Jian het volgende:

[..]

Nee klopt, maar jij zei dat je het vreselijk zou vinden om geen vader meer te hebben, ik denk dat een vader het in het algemeen nog vreselijker vind om geen zoon meer te hebben en als die dan ook nog het leven verliest door toedoen van ene stomdronken lul achter het stuur van den auto, dan is mijn begrip voor wat deze vader gedaan heeft wel heel groot.
De stelling was natuurlijk dat dit binnen no time escaleert omdat iedereen zo wel een reden heeft om íemand neer te schieten. Waaronder dus de eventuele kinderen van die doodgeschoten drankrijder. And so on, and so on.
pi_122836596
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:12 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Die vader deed dit dus ook, hij maakte de keuze om de dronkenlap te vermoorden en nam heel bewust het risico om gepakt te worden.

Ik begrijp zijn reactie daarom ook niet, want zijn familie is nu ook gestraft omdat hij in de gevangenis zit. Alleen maar meer slachtoffers dus uiteindelijk.
Verbaast mij niet dat je zijn reactie niet begrijpt. Je hebt geluk, je bent vast geen enkele kind, laat staan 2 kinderen kwijgeraakt aan iemand die nog eens bewust achter het stuur kroop met een slok op.
  Boks-Chick woensdag 13 februari 2013 @ 17:31:38 #103
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_122836674
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:29 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Verbaast mij niet dat je zijn reactie niet begrijpt. Je hebt geluk, je bent vast geen enkele kind, laat staan 2 kinderen kwijgeraakt aan iemand die nog eens bewust achter het stuur kroop met een slok op.
ik denk ook niet dat die vader zo heel erg bewust-bewust bezig was idd. Die was pislink, verblind van verdriet waarschijnlijk, en liet zich zeer waarscijnlijk door zijn emotie leiden en niet door zijn verstand.
lolwut
  Boks-Chick woensdag 13 februari 2013 @ 17:42:29 #104
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_122837084
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Voor gewone burgers is het wel illegaal, enige wat je volgens mij in sommige staten mag is dat je mensen die zonder toestemming jouw erf/terrein betreden, neerschieten. En als ze daarbij dan gedood worden, ben je niet (meteen) strafbaar, toch?
lolwut
pi_122837243
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:58 schreef Disana het volgende:

[..]

Zo rechtvaardig is dat niet. Ik had de dader liever een flinke straf zien uitzitten.
In de VS had die dronkenlap dat waarschijnlijk wel gekregen ook.
Die man had wat dat betreft dan ook rustig het proces kunnen afwachten.

Zou hetzelfde hier in Nederland plaatsgevonden hebben, dan zou ik die man groot gelijk geven dat hij het rechtssysteem niet afwacht, zelfs de meeste derde wereld landen hebben een beter rechtssysteem.
  Moderator woensdag 13 februari 2013 @ 17:49:24 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_122837319
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:37 schreef Jian het volgende:
De eerste de beste mod die mij nog op mijn vingers tikt omdat ik weer een zooitje van een topic maakt, krijgt dit adres van me. Dank hiervoor! ^O^
ik heb het al

het gaat je die eerstvolgende keer niet helpen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_122837372
quote:
19s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:42 schreef BrandX het volgende:

[..]

Voor gewone burgers is het wel illegaal, enige wat je volgens mij in sommige staten mag is dat je mensen die zonder toestemming jouw erf/terrein betreden, neerschieten. En als ze daarbij dan gedood worden, ben je niet (meteen) strafbaar, toch?
Onder andere ja. Maar ook bij zelfverdediging.
En dat begrip wordt daar heel ruim opgenomen. Ook als je goederen van jezelf wil 'beschermen' dan mag dat door te schieten. Zullen vast ook nog wel meer redenen zijn.
Neem bijvoorbeeld de burgerwacht die op en rond de grens patrouilleren. Dat zijn gewoon burgers die met wapens patrouilleren of ze geen illegale immigranten zien die het land in willen komen.
Wordt geregeld door burgers illegalen afgeschoten waarbij zelden tot nooit zo'n ' vigilante' voor wordt veroordeeld.

Iemand neerschieten in de VS is een heel wat mindere misdaad dan dronken iemand doodrijden.
Vandaar ook dat Luigi's voorbeeld incorrect was.
  Boks-Chick woensdag 13 februari 2013 @ 17:50:49 #108
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_122837374
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:46 schreef klipper het volgende:

[..]

In de VS had die dronkenlap dat waarschijnlijk wel gekregen ook.
Die man had wat dat betreft dan ook rustig het proces kunnen afwachten.

Zou hetzelfde hier in Nederland plaatsgevonden hebben, dan zou ik die man groot gelijk geven dat hij het rechtssysteem niet afwacht, zelfs de meeste derde wereld landen hebben een beter rechtssysteem.
Dan moet je (of die man) het rechtssysteem van Nederland aan pakken. De dader kan er niets aan doen dat het rechtsysteem hier in Nederland niet zwaar genoeg straft in de nodige gevallen.
lolwut
  Boks-Chick woensdag 13 februari 2013 @ 17:52:19 #109
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_122837440
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Onder andere ja. Maar ook bij zelfverdediging.
En dat begrip wordt daar heel ruim opgenomen. Ook als je goederen van jezelf wil 'beschermen' dan mag dat door te schieten. Zullen vast ook nog wel meer redenen zijn.
Neem bijvoorbeeld de burgerwacht die op en rond de grens patrouilleren. Dat zijn gewoon burgers die met wapens patrouilleren of ze geen illegale immigranten zien die het land in willen komen.
Wordt geregeld door burgers illegalen afgeschoten waarbij zelden tot nooit zo'n ' vigilante' voor wordt veroordeeld.

Iemand neerschieten in de VS is een heel wat mindere misdaad dan dronken iemand doodrijden.
Vandaar ook dat Luigi's voorbeeld incorrect was.
Ah ja die gevallen heb je idd ook.
Overigens is het afschieten van immigranten een grijs geval, want de politie ter plaatse heeft vaak een pleurishekel aan immigranten en juichen het (onterecht en illegaal) toe c.q. maken zichzelf schuldig aan het moorden van immigranten.
lolwut
  woensdag 13 februari 2013 @ 17:52:59 #110
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_122837470
Goed gedaan ^O^
All she wants and needs is just a little taste..
pi_122837587
quote:
19s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:52 schreef BrandX het volgende:

[..]

Ah ja die gevallen heb je idd ook.
Overigens is het afschieten van immigranten een grijs geval, want de politie ter plaatse heeft vaak een pleurishekel aan immigranten en juichen het (onterecht en illegaal) toe c.q. maken zichzelf schuldig aan het moorden van immigranten.
Was toevallig het eerste wat in mij opkwam. Zullen wel vele andere voorbeelden zijn wanneer je daar iemand mag doodschieten.

Het nederlandse strafrecht is wat mij betreft veel te soft, maar als ik dat of het Texaanse systeem mag kiezen dan hoef ik niet lang na te denken om het Nederlandse te verkiezen.
pi_122837736
Ik begrijp heel goed waarom hij het heeft gedaan
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  Boks-Chick woensdag 13 februari 2013 @ 18:03:29 #113
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_122837832
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Was toevallig het eerste wat in mij opkwam. Zullen wel vele andere voorbeelden zijn wanneer je daar iemand mag doodschieten.

Het nederlandse strafrecht is wat mij betreft veel te soft, maar als ik dat of het Texaanse systeem mag kiezen dan hoef ik niet lang na te denken om het Nederlandse te verkiezen.
Ik kies ook voor het Nederlands systeem hoor :Y.
Is het perfect? Nee. Maar dat is denk ik geen enkel rechtssysteem.
lolwut
pi_122838205
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:08 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ja, een ongeluk, er is toch geen opzet in het spel? Het is wel lomp en onverantwoordelijk gedrag, maar het is nog steeds een ongeluk. :)
Oh hij heeft per ongeluk gedronken? Hij heeft niet met opzet aan de drank gezeten?
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  † In Memoriam † woensdag 13 februari 2013 @ 18:45:32 #115
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_122839188
Ik had hetzelfde gedaan ^O^ Don;t get mad, get even 8-)
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  Donald Duck held woensdag 13 februari 2013 @ 20:08:21 #116
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_122843037
Het enorme begrip hier is weer tekenend voor het niveau van velen. Emotie boven rationeel denken. Wat is het volk toch simpel.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 13 februari 2013 @ 20:26:01 #117
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_122844015
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 20:08 schreef __Saviour__ het volgende:
Het enorme begrip hier is weer tekenend voor het niveau van velen. Emotie boven rationeel denken. Wat is het volk toch simpel.
Dat wil ik nog eens horen als jouw kinderen worden doodgereden door een dronkenlap.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_122844878
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:29 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Klopt!
pi_122849599
quote:
Met drank op achter het stuur stappen geeft echter een dusdanig risico dat je de eventuele gevolgen niet zomaar een "ongeluk" kunt noemen.
Maar je neemt ook een bepaald risico als je in het donker een kapotte auto over een onverlichte smalle weg duwt (bron). Het is nog maar de vraag of iemand die niet had gedronken de auto wél tijdig had gezien. :{
pi_122849684
Begrijpelijk. Ben benieuwd of dit is gebeurt in Nederland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')