Zo rechtvaardig is dat niet. Ik had de dader liever een flinke straf zien uitzitten.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:57 schreef Confetti het volgende:
Dit is een ECHTE held, mensen. Soms is er niets rechtvaardiger dan het oog-om-oog principe.
Voor de vader wel en daar gaat het om. Niet wat vreemden vinden.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Zo rechtvaardig is dat niet. Ik had de dader liever een flinke straf zien uitzitten.
Als ik dit lees heeft hij in elk geval niet in een flits gereageerd, hij is eerst naar huis gegaan om het wapen te halen. Blijft voor mij acceptabel hoor!quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:54 schreef nutoj het volgende:
je kunt het je voorstellen
niet goed, maar wel begrijpelijk
temporary insanity pleiten en je bent weer een vrij man
Ook voor de vader is de kous nu af. Bovendien wordt hij nu dubbel gestraft.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:58 schreef Confetti het volgende:
[..]
Voor de vader wel en daar gaat het om. Niet wat vreemden vinden.
Eens.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:57 schreef Confetti het volgende:
Dit is een ECHTE held, mensen. Soms is er niets rechtvaardiger dan het oog-om-oog principe.
quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In Nederland krijg je alleen taakstaf voor zoiets.
NWS / Drankrijdster vrijuit na dodelijk ongeluk
Waarom is het niet rechtvaardig? En wat is 'een flinke straf'?quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Zo rechtvaardig is dat niet. Ik had de dader liever een flinke straf zien uitzitten.
De dader is er zo gemakkelijk vanaf gekomen i.p.v. een flink aantal jaren vast te zitten. En de vader lijdt nu dubbelop, ten eerste door het verlies van zijn zonen en ten tweede door een gevangenisstraf.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:03 schreef zarGon het volgende:
Begrijpelijk.
[..]
Waarom is het niet rechtvaardig? En wat is 'een flinke straf'?
quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In Nederland krijg je alleen taakstaf voor zoiets.
NWS / Drankrijdster vrijuit na dodelijk ongeluk
Ik zie dit in de toekomst hier dus ook nog weleens gebeuren.
Dus de vrouw van de man (vrouw, vriendin, dochter, zoon, vader, moeder, broer, vul maar wat in), mag nu deze held vermoorden onder mom van het oog-om-oog principe?quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:57 schreef Confetti het volgende:
Als die man bewust iemand had vermoord zou ik dat ook zeggen, maar dit was een ongeluk dus dat vind ik toch een ander verhaal.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:57 schreef Confetti het volgende:
Een ongeluk? Als je met je bezopen harses achter het stuur van een auto gaat zitten?quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:06 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als die man bewust iemand had vermoord zou ik dat ook zeggen, maar dit was een ongeluk dus dat vind ik toch een ander verhaal.
Stomdronken iemand dood rijden is ook moord.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:06 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als die man bewust iemand had vermoord zou ik dat ook zeggen, maar dit was een ongeluk dus dat vind ik toch een ander verhaal.
Ja, een ongeluk, er is toch geen opzet in het spel? Het is wel lomp en onverantwoordelijk gedrag, maar het is nog steeds een ongeluk.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:07 schreef Jian het volgende:
[..]
Een ongeluk? Als je met je bezopen harses achter het stuur van een auto gaat zitten?
Dat is het niet.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:08 schreef Lehcimus het volgende:
[..]
Stomdronken iemand dood rijden is ook moord.
technisch gezien niet nee, maar het is het natuurlijk wel.quote:
Nee, dat is doodslag.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:08 schreef Lehcimus het volgende:
[..]
Stomdronken iemand dood rijden is ook moord.
Ja, je stapt immers per ongeluk dronken in de auto....quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:06 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja. Pak eens een woordenboek.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, je stapt immers per ongeluk dronken in de auto....
Als je een beetje met je pistool zit te spelen en hij gaat per ongeluk af dan is het ook maar een ongelukje?
Dus is het geen ongeluk, een iets wat totaal voorkomen had kunnen wordenquote:
geen opzet? ze hebben 'm gedwongen die fles leeg te zuipen en daarna achter het stuur te gaan zitten?quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:08 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, een ongeluk, er is toch geen opzet in het spel? Het is wel lomp en onverantwoordelijk gedrag, maar het is nog steeds een ongeluk.
Dat heeft niets met elkaar te maken.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:10 schreef Lehcimus het volgende:
[..]
Dus is het geen ongeluk, een iets wat totaal voorkomen had kunnen worden
Dat is het wel ja. Maar ik vind dat dus niet gerechtvaardigd als het een ongeluk betreft.quote:
Daar heb ik niets mee op.quote:
Dat is wel te merkenquote:
Whatever, in elk geval geen moord.quote:
quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:14 schreef WammesWaggel het volgende:
Vrij naar Chris Rock..
Now I'm not saying he should have killed him... but I understand
Ik wel en ik mag ook van harte hopen dat de rechter er diep in zijn hart ook zo over denkt.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:11 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is het wel ja. Maar ik vind dat dus niet gerechtvaardigd als het een ongeluk betreft.
Jury nullification is ook nog een mogelijkheid.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:17 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik wel en ik mag ook van harte hopen dat de rechter er diep in zijn hart ook zo over denkt.
Dus als ik iemand neerschiet omdat ik hem niet mag en ik vind dat hij dood moet, dan ben ik automatisch een held?quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:58 schreef Confetti het volgende:
[..]
Voor de vader wel en daar gaat het om. Niet wat vreemden vinden.
Waarom niet, het is tenslotte Amerika!quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:18 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Jury nullification is ook nog een mogelijkheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |