Ik word ook wethouderquote:PvdA’er misbruikt wachtgeld voor vakantie
AMSTERDAM -
Binnen de PvdA is een rel ontstaan over het wachtgeld van de vetrekkende Utrechtse wethouder Rinda den Besten. De Pvda’er heeft al een nieuwe baan, maar ontvangt desondanks de komende 7 weken 14.000 euro wachtgeld. Dat geld gebruikt ze voor een vakantie ‘om uit te rusten.’
Den Besten was sinds 2006 wethouder in de Domstad, de laatste jaren onder meer van Werk & Inkomen. Ze gaat per 1 april aan de slag als voorzitter van de raad van bestuur van onderwijsinstelling PO-Raad. Tot die tijd rust ze dus uit op kosten van de gemeenschap.
Veel partijgenoten zijn bijzonder onaangenaam getroffen door de wachtgeldregeling, schrijft het AD. Onder hen is ook partijvoorzitter Hans Spekman. ,,Ze heeft het wachtgeld helemaal niet nodig”, zo zegt hij. ,,De regeling is om een periode te overbruggen dat je geen werk hebt. Maar Rinda kan gewoon tot 1 april doorwerken als wethouder. Ik zou het nooit zo gedaan hebben.”
Spekman heeft zijn partijgenoot aangesproken op haar gegraai, maar zij is het niet met hem eens. Voor Spekman is de zaak daarmee afgedaan.
quote:Op maandag 11 februari 2013 17:02 schreef eriksd het volgende:
Huuuuryyyy boy it's waiting there for you!
Ik moest lachenquote:
Omdat harde knip en de derde kans alleen open staat voor diegene die maar 1 vak in de bachelor open hebben. Voor twee vakken (handels a en registergoederen) open wordt een derde kans niet snel gehonoreerd.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:32 schreef Ryon het volgende:
[..]
Waarom ben je nu uitgesloten van de derde kans? Je kan je alvast inschrijven voor een master. Mocht je toch het vak halen aan het eind van de zomer dan kan je gewoon doorstromen binnen deze master.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bestuurs is nodig voor de RAIO dacht ikquote:Op maandag 11 februari 2013 18:40 schreef Joosie200 het volgende:
Waarom eist de RuG voor civiel effect bestuurs en straf volledig terwijl de UvA/UL/RU elk aangeven genoeg te hebben aan enkel straf volledig?Want ik heb zoiets: als ik volgend jaar pas register en handels a opnieuw kan doen, dan doe ik extra vakken van Recht en ICT er meteen bij. Want volledig collegegeld ophoesten voor twee vakken, mij te duur. Dus dan wil ik wel waar voor mijn geld hebben
En als ik dan toch bezig ben, waarom niet meteen civiel effect meenemen?
A ja, van die regeling heb ik inderdaad gehoord, Vriendin van mij wist pas na een mondeling in augustus dat ze door mocht naar haar master toen zij in Groningen studeerde. Aparte regeling, dat wel. Maar volgens mij heeft de UvA ook zoiets dergelijks.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:41 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Omdat harde knip en de derde kans alleen open staat voor diegene die maar 1 vak in de bachelor open hebben. Voor twee vakken (handels a en registergoederen) open wordt een derde kans niet snel gehonoreerd.(kan wel een verzoek doen, maar ik heb er een hard hoofd in) Voor de harde knip er was, had men als eis 'niet meer dan 15 EC deficiënt' en je mocht aan je master beginnen, waarbij je dat tekort tijdens de master kon wegwerken.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik de eerste kans beter maak dan de tweede kansSowieso, wat zegt het over de beoordeling als het gemiddelde een 4,8 is door veel 3/4'en als cijfer en een handjevol 8/9
En het vreemde vind ik nog wel: voor handels a ging ik flink aan de slag, register had mijn prioriteit niet (want erfrecht/belasting/the likes waren belangrijker) Eindresultaat, register: 5,3 en handels a variërend van een 2,5 tot 3,4
Where did it all go wrong
Die gedachte snap ik. Maar het is dan wel jammer dat de ene universiteit een soepeler beleid hanteert t.a.v. civiel effect in vergelijking met de ander.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:45 schreef Ryon het volgende:
De gedachte achter civiel effect is volgens mij dat je gegronde kennis hebt van drie verschillende rechtsgebieden. Het is niet verplicht dat bestuursrecht daar een van is, maar dat kan vaak wel zo uitkomen.
Die harde knip is per vorig jaar ingevoerd als vervanging van het deficiënt van 15 EC. Ergens is het gewoon logisch, eerst het een afronden voordat je met het vervolg mag beginnen. Maar er zit een discrepantie tussen 'altijd tentamens kunnen maken' en 'genoeg tentamenkansen aanbieden' Natuurlijk wil ik ook als het even kan alles in een keer halen, maar soms heb ik door beperkte tijd gewoon prioriteiten te stellen.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:46 schreef Ryon het volgende:
[..]
A ja, van die regeling heb ik inderdaad gehoord, Vriendin van mij wist pas na een mondeling in augustus dat ze door mocht naar haar master toen zij in Groningen studeerde. Aparte regeling, dat wel. Maar volgens mij heeft de UvA ook zoiets dergelijks.
Lukt het wat met Juridische Vaardigheden C?quote:Op maandag 11 februari 2013 18:14 schreef Paxcon het volgende:
Irritant, van die boeken die steeds weer dichtklappen
Welke casus heb je uit te werken voor jeeveecee?quote:Op maandag 11 februari 2013 18:14 schreef Paxcon het volgende:
Irritant, van die boeken die steeds weer dichtklappen
Ik vind het ook een verschrikkelijk oord.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:32 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Jezus wat is Zutphen een eind weg
Nu nog?quote:
De juffrouw aan de balie was niet erg appetijtelijkquote:
Bon chance!quote:Op maandag 11 februari 2013 19:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hospiteren. Of zoals de Fransen zeggen: l'ospiteren.
Succes!quote:Op maandag 11 februari 2013 19:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hospiteren. Of zoals de Fransen zeggen: l'ospiteren.
Goede insteek welquote:Op maandag 11 februari 2013 19:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heb er weinig vertrouwen in, maar we zullen zien
Beroep je op het gelijkheidsbeginsel of een andere abbbquote:Op maandag 11 februari 2013 19:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja ik ontdekte dat er een hele goede vriend van een van de mensen die er al woont ook komt
Daar maak je vast de blits mee jaquote:Op maandag 11 februari 2013 19:38 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Beroep je op het gelijkheidsbeginsel of een andere abbb
Als het echt een hele goede vriend blijkt te zijn, lijkt het mij dat je kansloos bent.quote:Op maandag 11 februari 2013 19:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja ik ontdekte dat er een hele goede vriend van een van de mensen die er al woont ook komt
Juist niet. Goede vrienden worden het eerst gewieberd. Dat is niet goed voor de huissfeder.quote:Op maandag 11 februari 2013 19:49 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Als het echt een hele goede vriend blijkt te zijn, lijkt het mij dat je kansloos bent.
Fixed that for youquote:Op maandag 11 februari 2013 20:23 schreef Nailpolish het volgende:
Wat is Romeins recht toch een vreselijk super vak zeg!
Bestuursrecht is verplicht voor de RAIO.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:45 schreef Ryon het volgende:
De gedachte achter civiel effect is volgens mij dat je gegronde kennis hebt van drie verschillende rechtsgebieden. Het is niet verplicht dat bestuursrecht daar een van is, maar dat kan vaak wel zo uitkomen.
Sla anders even een wetboek open.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:18 schreef Yreal het volgende:
Jongens, B2C van nederland naar Zwitserland is toch gewoon 0% btw op de factuur?
Niks saai. Plebejer.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:28 schreef Nailpolish het volgende:
Snap niet dat je het leuk vindt! Zoooo saai en de professor die het geeft is nog saaier!
Wat is er nou leuker dan de oorsprong van het civiele recht te bestuderen zoals wij die kennen?quote:Op maandag 11 februari 2013 20:28 schreef Nailpolish het volgende:
Snap niet dat je het leuk vindt! Zoooo saai en de professor die het geeft is nog saaier!
Erg jammer weer ditquote:Op maandag 11 februari 2013 20:23 schreef Nailpolish het volgende:
Wat is Romeins recht toch een vreselijk suf vak zeg!
Ik snap dat hele exporteren en importeren bij de btw helemaal niet. Ik had zelfs nog aangegeven op mijn sollicitatie dat ik nog geen vpb en ob had gedaanquote:Op maandag 11 februari 2013 20:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Sla anders even een wetboek open.
Dan nog is je wetboek je grootste spiekbrief.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik snap dat hele exporteren en importeren bij de btw helemaal niet. Ik had zelfs nog aangegeven op mijn sollicitatie dat ik nog geen vpb en ob had gedaan
Verricht je een dienst of lever je een goed?quote:Op maandag 11 februari 2013 20:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik snap dat hele exporteren en importeren bij de btw helemaal niet. Ik had zelfs nog aangegeven op mijn sollicitatie dat ik nog geen vpb en ob had gedaan
Wij leveren een dienstquote:Op maandag 11 februari 2013 20:34 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Verricht je een dienst of lever je een goed?
het is al lang dagquote:Op maandag 11 februari 2013 20:36 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je verricht een dienst of levert een goed
Bronstaatbeginsel en daar waar het genoten wordt?quote:Op maandag 11 februari 2013 20:35 schreef Joosie200 het volgende:
Bronstaatbeginsel toch? Dus daar waar het genoten wordt, daar dient het overeenkomstige tarief aan btw in rekening worden gebracht? Zie het vaak genoeg als ik weer eens goedkoop via Amazon.co.uk bestel en ze op het eind doodleuk 19% en nu dus 21% toevoegenGeen idee waar het precies staat, maar zoiets zal ook wel opgaan voor de EER waar Zwitserland in zit samen met Noorwegen, IJsland en wat niet meer.
Er is bij een dienst alleen sprake van een plaats van dienst dat is iets heel anders dan een plaats van levering. Zie art 6 lid 2 Wet OB. Dan zie je dat de plaats van dienst de plaats is waar de dienstverrichter zijn zetel van bedrijfsuitoefening heeft gevestigd.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:36 schreef Yreal het volgende:
Ik weet wel dat bij b2c adviesdiensten de plek van de ontvanger van het advies telt als leveringsplaats.
Bronstaatbeginsel en profijtbeginsel? Ach, zoals je zegt: de wed is de grootste spiekbrief. Gewoon goed zoeken en begrijpend lezenquote:Op maandag 11 februari 2013 20:38 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Bronstaatbeginsel en daar waar het genoten wordt?
Je haalt wat termen door elkaar.
Werkt niet altijdquote:Op maandag 11 februari 2013 20:39 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Bronstaatbeginsel en profijtbeginsel? Ach, zoals je zegt: de wed is de grootste spiekbrief. Gewoon goed zoeken en begrijpend lezen
Het is me potdomme interessant. De twaalftafelenwet en hoe de Plebejers alweer genaaid werden. Machtig mooi.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:35 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dit soort dingen kan ik niet ongemoeid laten.
Gooit net mijn begeleider dit nog even bij mij neer, en zelf ga ik er dus echt nooit uitkomenquote:Op maandag 11 februari 2013 20:40 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Sorrymaar dan heb je alvast de goede OB termen te pakken. Kan geen kwaad.
Bronstaatbeginsel is iets uit het internationale belastingrecht. Het betekent dat de Staat van de bron van het inkomen mag heffen.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:39 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Bronstaatbeginsel en profijtbeginsel? Ach, zoals je zegt: de wed is de grootste spiekbrief. Gewoon goed zoeken en begrijpend lezen
Mooi ding is dat jaquote:Op maandag 11 februari 2013 20:40 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Het is me potdomme interessant. De twaalftafelenwet en hoe de Plebejers alweer genaaid werden. Machtig mooi.
Verwerving.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:44 schreef Joosie200 het volgende:
Wat is ICV nu weer? Intracommunitaire verkrijging?
Ging het sowieso bij Yreal niet over een dienst/levering in een derde land?quote:Op maandag 11 februari 2013 20:43 schreef Maharbal het volgende:
Yreal, sla gewoon een wetboek open. Loop even het rijtje af:
- Ondernemer voor de OB?
- Goed/dienst?
- Plaats van levering/dienst
- Vrijgesteld?
- Tarief?
- ICL / ICV
- Wat moet er op de factuur
quote:Op maandag 11 februari 2013 20:43 schreef Maharbal het volgende:
Yreal, sla gewoon een wetboek open. Loop even het rijtje af:
- Ondernemer voor de OB? Ja
- Goed/dienst? Ja
- Plaats van levering/dienst - zwitserland
- Vrijgesteld? nee
- Tarief? En daar ga ik dan stuk
- ICL / ICV
- Wat moet er op de factuur
Het is gewoon het tegenovergestelde van de ICL.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:44 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ah zo.. die ICL stond me nog wel nader bij
ben jij er ook eentje of kom je trollen?quote:Op maandag 11 februari 2013 20:47 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
ha(Y) een topic vol rechtenstudenten(Y)
Voor zover ik weet geldt de BTW-richtlijn ook voor Zwitserland.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:44 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ging het sowieso bij Yreal niet over een dienst/levering in een derde land?Of heb ik iets gemist
Ik heb 'm niet gemaakt.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:47 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Hey L. Abraham, wordt het geen tijd voor een nieuwe boodschap onder het topic ?
Ja, ik ben een soortgenoot. *aanvraag lidmaatschap*quote:Op maandag 11 februari 2013 20:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
ben jij er ook eentje of kom je trollen?
Mjah, leuk dat smalle civiele effect, maar als het nergens uit blijkt op je bul laat dan maarquote:Op maandag 11 februari 2013 20:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Bestuursrecht is verplicht voor de RAIO.
@ Joosie: Je kunt aan de RuG het 'smal civiel effect' behalen als je geen bestuursrecht hebt. Je krijgt er alleen geen aantekening mee op je bul.
De RuG hanteert de 'strengste' criteria voor wat betreft civiel effect: die van de RAIO. Voor de advocatuur (besluit beroepsvereisten advocatuur) is bestuurs niet nodig, je mag ook voor belasting kiezen. De UvA geeft dus over het algemeen dat civiel effect af, en daar kom je niet de RAIO mee binnen (tenzij met werkervaring).
Maar je kunt 'm wel wijzigen.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:48 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Voor zover ik weet geldt de BTW-richtlijn ook voor Zwitserland.
[..]
Ik heb 'm niet gemaakt.
Welke universiteit ? Hoeveelstejaars ? P wel of niet gehaald ? Kluwer of Vermande ?quote:Op maandag 11 februari 2013 20:49 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Ja, ik ben een soortgenoot. *aanvraag lidmaatschap*
Je aast gewoon op mijn functie ofniet?quote:Op maandag 11 februari 2013 20:51 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Welke universiteit ? Hoeveelstejaars ? P wel of niet gehaald ? Kluwer of Vermande ?
Maastricht, 4e jaars, ik haat P's halen, ik kies toch voor de kluwer.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:51 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Welke universiteit ? Hoeveelstejaars ? P wel of niet gehaald ? Kluwer of Vermande ?
Je hebt je P dus nog niet?quote:Op maandag 11 februari 2013 20:51 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Maastricht, 4e jaars, ik haat P's halen, ik kies toch voor de kluwer.
Welkom dan !quote:Op maandag 11 februari 2013 20:51 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Maastricht, 4e jaars, ik haat P's halen, ik kies toch voor de kluwer.
Bekijk gewoon het besluit beroepsvereisten advocatuur.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:49 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Mjah, leuk dat smalle civiele effect, maar als het nergens uit blijkt op je bul laat dan maarThen again: als voor de advocatuur bestuurs niet nodig is en belasting wel zit ik dus al goed met alleen straf 2/3?
Rechterlijke macht ben ik niet in geïnteresseerd namelijk (juist doordat die RAIO wel een heel strenge selectie hanteert.. wat is het max. 25 per jaar die worden toegelaten?) Tegenover hoeveel afgestudeerden met gemak een vertienvoudiging van dat aantal?
Ja, zo krijg je vanzelf dat menig student die de bachelor afrondt die het civiel effect centraal stelt en dus voor doorstroming van togaberoepen dient te zorgen, wel elders aan de bak moet.
Ik wil gewoon de derde man worden.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:51 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je aast gewoon op mijn functie ofniet?
Maar het blijft wel gewoon export met dientengevolge het 0 % toch?quote:Op maandag 11 februari 2013 20:48 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Voor zover ik weet geldt de BTW-richtlijn ook voor Zwitserland.
[..]
Ik heb 'm niet gemaakt.
Oke, ik heb mijn Pquote:Op maandag 11 februari 2013 20:52 schreef Giku het volgende:
[..]
Je hebt je P dus nog niet?
Dat is van belang namelijk.
Wat voor Master doe je?quote:Op maandag 11 februari 2013 20:54 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Oke, ik heb mijn P
@spotlessmind , thank you
Er kunnen er maar twee tegelijk zijn. We moeten streng zijn.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik wil gewoon de derde man worden.
Nog gefeliciteerd daarmeequote:Op maandag 11 februari 2013 20:54 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Oke, ik heb mijn P
@spotlessmind , thank you
B2C: plaats dienst = plaats dienstverrichter.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:54 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar het blijft wel gewoon export met dientengevolge het 0 % toch?
Volgens mij had Maharbal de vorige keer al aangeboden de regeling te verruimen. Gehecht aan het pluche ?quote:Op maandag 11 februari 2013 20:55 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Er kunnen er maar twee tegelijk zijn. We moeten streng zijn.
Ohja het was B2Cquote:Op maandag 11 februari 2013 20:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]
B2C: plaats dienst = plaats dienstverrichter.
Tenzij er uitzonderingen gelden, bijvoorbeeld elektronische diensten, vaste inrichting of whatever.
Ook voor jou geldt: de wet is je grootste spiekbrief.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:58 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ohja het was B2Cik was het weer kwijt
vakantie
Ik ben een halve jurist en een halve fiscalist.quote:
haha. dankje wel.quote:
I know maar ik heb niet constant hier de wet open hè?quote:Op maandag 11 februari 2013 20:59 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ook voor jou geldt: de wet is je grootste spiekbrief.
Wat zijn fiscalisten dan wanneer ze fiscaal recht hebben gestudeerd?quote:Op maandag 11 februari 2013 20:59 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Ik ben een halve jurist en een halve fiscalist.
[..]
haha. dankje wel.
@all, ik zie de meeste juristen zijn?
Niet ?quote:Op maandag 11 februari 2013 21:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
I know maar ik heb niet constant hier de wet open hè?
Ik wist trouwens wel dat het bij B2C plaats van dienstverrichter was maar ik was gewoon weer kwijt dat het in deze casus B2C was
Ja jwz.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:57 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Volgens mij had Maharbal de vorige keer al aangeboden de regeling te verruimen. Gehecht aan het pluche ?
een belastingheld.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat zijn fiscalisten dan wanneer ze fiscaal recht hebben gestudeerd?
Stomme kutrekenmongolen.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat zijn fiscalisten dan wanneer ze fiscaal recht hebben gestudeerd?
Bundels zitten in mijn tas. Als ik snel iets wil opzoeken hier doe ik dat meestal via internet.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:03 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Mijn bundels liggen de rest van dit studiejaar in de kast.
Donequote:
Burgerlijk heb ik al rond, belastingrecht dito, nu dus nog straf 2/3 erbij en ik voldoe aan de eisen voor een eventuele carrière binnen de advocatuurquote:Artikel 1
Het afsluitend examen, bedoeld in artikel 2, eerste lid, onder a en b, van de Advocatenwet, omvat ten minste de volgende vakken:
a. het privaatrecht, met inbegrip van het burgerlijk procesrecht;
b. het strafrecht, met inbegrip van het strafprocesrecht, en
c. één van de volgende drie vakken:
1°. staatsrecht;
2°. bestuursrecht met inbegrip van het administratief procesrecht, of
3°. belastingrecht.
En dat wil je ook?quote:Op maandag 11 februari 2013 21:04 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Done
[..]
Burgerlijk heb ik al rond, belastingrecht dito, nu dus nog straf 2/3 erbij en ik voldoe aan de eisen voor een eventuele carrière binnen de advocatuur
Er is niks met je opties open houden/je breed oriënteren. Of ik het ook wil is een ander verhaal, maar van een nood een deugd maken, tja waarom niet?quote:
Nee is ook niets mis meequote:Op maandag 11 februari 2013 21:07 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Er is niks met je opties open houden/je breed oriënteren. Of ik het ook wil is een ander verhaal, maar van een nood een deugd maken, tja waarom niet?
Klinkt wel leuk.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:55 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Fiscaal recht profiel: directe en privaatrecht
Neequote:Op maandag 11 februari 2013 21:03 schreef Maharbal het volgende:
Yreal, gewapend met deze kennis...kun je je eigen vraag nu beantwoorden?
1. Verricht je een belastbare handeling voor de BTW?quote:
Tis ook meer omdat het kanquote:Op maandag 11 februari 2013 21:09 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nee is ook niets mis meewas ook gewoon maar een vraagje
ik heb medelijden met de btw specialisten.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:13 schreef Actaeon het volgende:
[..]
1. Verricht je een belastbare handeling voor de BTW?
2. Ben je ondernemer voor de BTW?
3. Wat is de plaats van dienst?
4. Wat is dientengevolge het toepasbare tarief?
5. Is er een vrijstelling van toepassing?
Die 5 vraagjes beantwoorden en je bent er. 1 en 2 weet je waarschijnlijk meteen al anders stelde je de vraag niet en 3 hebben Maharbal en ik al net voor je beantwoord, ongeveer.
Je bul? Je was toch niet eens aan je Master begonnen?quote:Op maandag 11 februari 2013 21:13 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Tis ook meer omdat het kan, nu ik toch naar alle waarschijnlijkheid deze zomer mijn bul niet kan aanvragen.
En hoewel ik mij er eerst niet op richtte, ach, met een veranderd studieresultaat komt een change of plans
Maargoed, nu maar weer richten op quasi-legaten en qua-erfrecht met bindende elementen zoals het verblijvingsbeding
Ik ga stuk op 4quote:Op maandag 11 februari 2013 21:13 schreef Actaeon het volgende:
[..]
1. Verricht je een belastbare handeling voor de BTW?
2. Ben je ondernemer voor de BTW?
3. Wat is de plaats van dienst?
4. Wat is dientengevolge het toepasbare tarief?
5. Is er een vrijstelling van toepassing?
Die 5 vraagjes beantwoorden en je bent er. 1 en 2 weet je waarschijnlijk meteen al anders stelde je de vraag niet en 3 hebben Maharbal en ik al net voor je beantwoord, ongeveer.
Ik vond BTW één van de leukste vakken die ik gehad heb.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:15 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
ik heb medelijden met de btw specialisten.
Wat is de plaats van dienst hier dan?quote:Op maandag 11 februari 2013 21:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik ga stuk op 4. Waar staat het tarief van export?
Als je stuk gaat op 4, dan heb je 3 overgeslagen.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik ga stuk op 4. Waar staat het tarief van export?
quote:Op maandag 11 februari 2013 21:16 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wat is de plaats van dienst hier dan?
Dat bedoelde ikquote:Op maandag 11 februari 2013 21:17 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Als je stuk gaat op 4, dan heb je 3 overgeslagen.
Zwitserland. Maar wat dan het tarief is, al sla je mij doodquote:Op maandag 11 februari 2013 21:17 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Als je stuk gaat op 4, dan heb je 3 overgeslagen.
Kijk eens in 6 lid 2 Wet OBquote:Op maandag 11 februari 2013 21:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zwitserland. Maar wat dan het tarief is, al sla je mij dood
haha, jij liever dan ik:Pquote:Op maandag 11 februari 2013 21:16 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik vond BTW één van de leukste vakken die ik gehad heb.
Bachelorbul does ring a bell?quote:Op maandag 11 februari 2013 21:16 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je bul? Je was toch niet eens aan je Master begonnen?Of zit ik er weer naast
Quasi-legaten/erfrecht..de hobby van Schols
Wat vind jij leuk?quote:Op maandag 11 februari 2013 21:19 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
haha, jij liever dan ik:P
Had je een vak niet gehaald afgelopen semester? Heb de laatste 5 topics gemist..quote:Op maandag 11 februari 2013 21:19 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Bachelorbul does ring a bell?En stimmt, je gaat door voor de koelkast confrère
Ach en zo heeft elke week een andere hoogleraar/docent zijn hobby centraal staan
Oh zooo..dan snap ik het.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:19 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Bachelorbul does ring a bell?En stimmt, je gaat door voor de koelkast confrère
Ach en zo heeft elke week een andere hoogleraar/docent zijn hobby centraal staan
Fixedquote:Op maandag 11 februari 2013 21:20 schreef Giku het volgende:
[..]
Had je een twee vakken niet gehaald afgelopen semester? Heb de laatste 5 topics gemist..
Ik heb ook de KPMG bundelquote:Op maandag 11 februari 2013 21:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
Even de wet zoeken. Er staat trouwens een lekker wijf op de kpmg omslag
hij is fijn hequote:Op maandag 11 februari 2013 21:21 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik heb ook de KPMG bundelThanks voor de FB heads up trouwens omtrent die bundels.
Ik heb 'm nog niet gebruiktquote:Op maandag 11 februari 2013 21:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
hij is fijn heWoensdag een lolo bundel halen
mijn halve kantoor kreeg zo'n ding toegestuurd
ja, maar wat weet ik nu van het tarief?quote:Op maandag 11 februari 2013 21:23 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik heb 'm nog niet gebruiktmaar zo op het eerste gezicht zag ie er wel relax uit ja. Het is ook gewoon de SDU bundel volgens mij in KPMG jasje.
Art 6 lid 2 gevonden?
Mwah.. die tweetrapsmakingen en deze week quasi-legaten met schenking ter zake des doods vind ik wel machtig interessantquote:Op maandag 11 februari 2013 21:20 schreef Actaeon het volgende:
[..]
helaas veel van die saaie verplichte dingen hè
Wat is nu de plaats van dienst dan? En waarom zou er een ander tarief van toepassing zijn dan die van de plaats van dienst?quote:Op maandag 11 februari 2013 21:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja, maar wat weet ik nu van het tarief?
Zwitserlandquote:Op maandag 11 februari 2013 21:25 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wat is nu de plaats van dienst dan?
Zwitserlandquote:Op maandag 11 februari 2013 21:25 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wat is nu de plaats van dienst dan?
Want daar zit jij? Het land van de dienstverrichter is de plaats van dienst = Nederland= Nederlandse BTW = Nederlands tarief.quote:
Ja, ik vind de volgende onderdelen leuk:quote:
Ze hadden er 2000 bestelt. Ze zijn allemaal op!:Pquote:Op maandag 11 februari 2013 21:21 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik heb ook de KPMG bundelThanks voor de FB heads up trouwens omtrent die bundels.
AWR en IW zijn leuk inderdaad. SW ook en goederenrecht ook wel. En uh nja tot zover onze onvereenkomsten denk ikquote:Op maandag 11 februari 2013 21:29 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Ja, ik vind de volgende onderdelen leuk:
- AWR
- IW
- VPB/IB/SW.
- Goederenrecht
- Civiele rechtspleging
- FW
:p de rest is ook wel leuk, maar dan in mindere mate.
Heb jij er ook één?quote:Op maandag 11 februari 2013 21:30 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Ze hadden er 2000 bestelt. Ze zijn allemaal op!:P
hoe mijn begleider er dan op komt dat hij Zwitserse btw moet betalen...quote:Op maandag 11 februari 2013 21:26 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Want daar zit jij? Het land van de dienstverrichter is de plaats van dienst = Nederland= Nederlandse BTW = Nederlands tarief.
Ik hou persoonlijk meer van de zee-ordonnantiequote:Op maandag 11 februari 2013 21:30 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Niks is leuker dan de Lex Aquilia bestuderen
Kijk in art 6 lid 1 Wet OB. Dat geldt voor B2B diensten. Maar in jouw geval ging het om B2C diensten toch?quote:Op maandag 11 februari 2013 21:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
hoe mijn begleider er dan op komt dat hij Zwitserse btw moet betalen...
En waar komt dat idee dan vandaan dat de plaats waar het advies wordt ontvangen de plek van verrichting is.![]()
Helemaal de weg kwijt nu
Ja, ik kreeg een email van de KPMG. Ik dacht " bestellen die hap, anders heb ik geen bundel". Ik moet wel even aan de bundel wennen, want de kluwerbundel is normaal mijn vaste partner.quote:
Ik heb 'm ook jaquote:Op maandag 11 februari 2013 21:33 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Ja, ik kreeg een email van de KPMG. Ik dacht " bestellen die hap, anders heb ik geen bundel". Ik moet wel even aan de bundel wennen, want de kluwerbundel is normaal mijn vaste partner.
jij?
rechtsgeschiedenisquote:Op maandag 11 februari 2013 21:30 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Niks is leuker dan de Lex Aquilia bestuderen
Ja de lex rhodia heeft ook wel wat. Maar daar is na RGS1 mij weinig meer van bij geblevenquote:Op maandag 11 februari 2013 21:32 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik hou persoonlijk meer van de zee-ordonnantie
Weer zo'n tragisch ietsquote:Op maandag 11 februari 2013 21:33 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
rechtsgeschiedenistrauma's
![]()
![]()
oooh..quote:Op maandag 11 februari 2013 21:34 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Weer zo'n tragisch ietsJe eerste indruk holt achteruit vrind.
Ja!quote:Op maandag 11 februari 2013 21:35 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
een foto droppen van een sexy advocate?
Ik vrees dat je verwerping van het prachtigste vak dat er bestaat iets meer vergt dan dat.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:35 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
oooh..![]()
![]()
Wat moet ik doen om mijn eerste indruk op te krikken?
een foto droppen van een sexy advocate?
Ja precies, dat is ook het enige dat ik er van weet hoorquote:Op maandag 11 februari 2013 21:34 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ja de lex rhodia heeft ook wel wat. Maar daar is na RGS1 mij weinig meer van bij geblevenAnders dan het voorbeeld dat een schip met daarop vracht schipbreuk leed, de bemanning vracht overboord ging gooien om zodoende kapseizen te vermijden. En dat dan de strekking van de Lex Rhodia is dat eenieder (die ook vracht liet vervoeren) een evenredig deel van de waarde v/d verloren vracht aan de eigenaar van die vracht dient uit te keren ofzo
De wet lezen scheelt inderdaad een boel zeg..quote:Op maandag 11 februari 2013 21:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Kijk in art 6 lid 1 Wet OB. Dat geldt voor B2B diensten. Maar in jouw geval ging het om B2C diensten toch?
Je hebt gewoon een OB boek?quote:Op maandag 11 februari 2013 21:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
De wet lezen scheelt inderdaad een boel zeg..
Maar nu de vervolgvraag, kan ik met een buitenlandse vestiging of brievenbus bv de plaats van levering verplaatsen naar een laag belast land![]()
Terug naar het boek maar weer
Aiii, hoorde dat Handels A sowieso niet heel goed gemaakt was oid? Maar misschien is 2 mondelingen ook mogelijk.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:21 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
FixedRegistergoederen 5,3
en handels a in de herkansing van een 5 naar een 3
![]()
ik had wel een 8 voor rechtsgeschiedenis:p volstaat dat?quote:Op maandag 11 februari 2013 21:36 schreef Actaeon het volgende:
Ik vrees dat je verwerping van het prachtigste vak dat er bestaat iets meer vergt dan dat.
52 veu of vweuquote:Op maandag 11 februari 2013 21:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hopeloos die btw... hoe zie ik dat zwitserland bij de eu zit
Zwiterland is geen EU lidstaat.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hopeloos die btw... hoe zie ik dat zwitserland bij de eu zit
Een waar slagveldquote:Op maandag 11 februari 2013 21:38 schreef Giku het volgende:
[..]
Aiii, hoorde dat Handels A sowieso niet heel goed gemaakt was oid? Maar misschien is 2 mondelingen ook mogelijk.
Was serieus bedoeld..ik ken echt 0 artikelen uit het Vweu. Hell toen ik Europees Recht volgde bestond het hele Vweu nog niet eensquote:
Toevallig vroeg iemand een maand geleden in welk artikel je de eu-leden kon vinden en toen heb ik het opgezocht en onthoudenquote:
Ahzo. Scherp enzo. Zoals ik zei..ik ken echt niks uit die EU verdragen uit m'n hoofd.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:42 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Toevallig vroeg iemand een maand geleden in welk artikel je de eu-leden kon vinden en toen heb ik het opgezocht en onthouden
bedoeld*quote:Op maandag 11 februari 2013 21:42 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Was serieus bedoelt..ik ken echt 0 artikelen uit het Vweu. Hell toen ik Europees Recht volgde bestond het hele Vweu nog niet eens
De BTW-richtlijn bedoel je?quote:
Een noviet?quote:
quote:
Nee want ik heb mijn P alquote:Op maandag 11 februari 2013 21:45 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar jij bent toch ook nog Noviet?
Toch wel netjes dat je jezelf aanbiedt om als noviet te worden behandeld. Dat mag ik welquote:
Jij zou toch altijd noviet blijvenquote:Op maandag 11 februari 2013 21:46 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Nee want ik heb mijn P al
veel meer punten meer inmiddels
Tarzan ookquote:
quote:Op maandag 11 februari 2013 21:46 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Toch wel netjes dat je jezelf aanbiedt om als noviet te worden behandeld. Dat mag ik wel
Je kunt maar voor één partij vechten hè. Zal mijn OR-verleden zijn.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:47 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Mag je niet meedoen, keer je je tegen ons.
Zo word je nooit tot het ambt geroepen hè? Dat snap je toch wel.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:48 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Je kunt maar voor één partij vechten hè. Zal mijn OR-verleden zijn.
Aiquote:Op maandag 11 februari 2013 21:48 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zo wordt je nooit tot het ambt geroepen hè? Dat snap je toch wel.
Ook in de vakantie moet je nou eenmaal scherp blijven, confrère!quote:
Jij trakteert ons op pizza?quote:Op maandag 11 februari 2013 21:52 schreef Aurelius. het volgende:
Het wordt tijd dat Acta op een taalcursus gaat.
[..]
Gebeurt er nog iets feestelijks?
Hmmmm...vooruit.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:52 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ook in de vakantie moet je nou eenmaal scherp blijven, confrère!
Wel veel.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:54 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Vakantie is wel het excuus voor alles hè ?
We zijn student, we hebben altijd vakantie. Aldus Mahaarbal.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:54 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Vakantie is wel het excuus voor alles hè ?
Ja. André van Duin komt een liedje doen over pizza's.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:52 schreef Aurelius. het volgende:
Het wordt tijd dat Acta op een taalcursus gaat.
[..]
Gebeurt er nog iets feestelijks?
quote:Op maandag 11 februari 2013 21:55 schreef Aurelius. het volgende:
Ja lachen jullie maar
ik heb heerlijk ontbeten met mijn koude bacon beef pizza
quote:
quote:Op maandag 11 februari 2013 22:04 schreef Actaeon het volgende:
[..]
[..]
[..]
Hij komt uit Maastricht vrinden, geef de jongen een break.
Niets meer dan hoederliefde vanaf deze kant, broquote:
Dan is het goed vrindquote:Op maandag 11 februari 2013 22:06 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Niets meer dan hoederliefde vanaf deze kant, bro
Iemand die de hoederliefde nooit zal vinden.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
No chance Y. Wellicht dat je sex en legal in Google kunt intypen ?quote:Op maandag 11 februari 2013 22:08 schreef Yreal het volgende:
ik wacht nog steeds op die geile foto's van advocaten?
Hoort allemaal bij het ambt.quote:Op maandag 11 februari 2013 22:08 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Inderdaad. I just threw up in my mouth a little.
Want die heb je nodig voor...?quote:Op maandag 11 februari 2013 22:08 schreef Yreal het volgende:
Kunnen we dat niet even terzijde laten?quote:Op maandag 11 februari 2013 22:10 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Want die heb je nodig voor...?
dan krijg ik alle leeftijden van alle landen ter wereld waarop het legaal is om te neukenquote:Op maandag 11 februari 2013 22:09 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
No chance Y. Wellicht dat je sex en legal in Google kunt intypen ?
quote:Op maandag 11 februari 2013 22:08 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Iemand die de hoederliefde nooit zal vinden.Ben ik mijn hoeders broeder ? Ho's before bro's ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heeee, iemand beloofde die pics. Misschien helpt dat tegen die bromance hierquote:Op maandag 11 februari 2013 22:10 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Want die heb je nodig voor...?
Je hebt net 'sex' en 'legal' in Google geprobeerd of is het een educated guess?quote:Op maandag 11 februari 2013 22:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
dan krijg ik alle leeftijden van alle landen ter wereld waarop het legaal is om te neuken
Altijd handig om te weten!quote:Op maandag 11 februari 2013 22:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
dan krijg ik alle leeftijden van alle landen ter wereld waarop het legaal is om te neuken
Tuurlijkquote:Op maandag 11 februari 2013 22:11 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je hebt net 'sex' en 'legal' in Google geprobeerd of is het een educated guess?
precies! weinig mensen die weten dat je gewoon je piemol in een 16 jarige mag stoppen. Zolang je ze er maar niet voor betaaltquote:Op maandag 11 februari 2013 22:11 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Altijd handig om te weten!
sexy advocaten in korte rokjesquote:Op maandag 11 februari 2013 22:12 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ach waarom ook niet hè. Ik kan me alleen voorstellen dat er betere zoektermen denkbaar zijn.
Judge boobs. Eens kijken.quote:Op maandag 11 februari 2013 22:12 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ach waarom ook niet hè. Ik kan me alleen voorstellen dat er betere zoektermen denkbaar zijn.
Of het je dochter isquote:Op maandag 11 februari 2013 22:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
precies! weinig mensen die weten dat je gewoon je piemol in een 16 jarige mag stoppen. Zolang je ze er maar niet voor betaalt
O ja, want eigendom enzo.quote:
quote:Op maandag 11 februari 2013 22:04 schreef Actaeon het volgende:
[..]
[..]
[..]
Hij komt uit Maastricht vrinden, geef de jongen een break.
Ik typ in google: sexy advocatenquote:Op maandag 11 februari 2013 22:08 schreef Yreal het volgende:
Neem ik het voor je op is het nog niet goedquote:Op maandag 11 februari 2013 22:18 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]ik woon niet in sjengenland
[..]
Ik typ in google: sexy advocaten
dit was mijn zoekhit:
[ afbeelding ]
Ik denk dat ik gearresteerd word.quote:Op maandag 11 februari 2013 22:17 schreef Yreal het volgende:
maarja, de vraag is dus, als jij een meisje van 16 mij uit eten neemt om haar in bed te lullen, is dat dan betaling ?
Sittard/geleenquote:Op maandag 11 februari 2013 22:18 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Neem ik het voor je op is het nog niet goedWaar woon je dan?
Doen, kan je schadevergoeding cashenquote:Op maandag 11 februari 2013 22:19 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik gearresteerd word.
Nog erger.quote:
Dit. Veel te koud in de slaapkamerquote:
Klopt, alles buiten Utrecht en Amsterdam.quote:
De slaapkamer hoort koud.quote:Op maandag 11 februari 2013 22:26 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dit. Veel te koud in de slaapkamer
utrechtquote:Op maandag 11 februari 2013 22:26 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Klopt, alles buiten Utrecht en Amsterdam.
Ja, maar niet zo koud als dat het nu isquote:
Zoetermeerquote:
Raam te laat dichtgedaan ?quote:Op maandag 11 februari 2013 22:27 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ja, maar niet zo koud als dat het nu is
Ik kan eigenlijk niet slapen zonder raam open, dus ja dan vraag ik er een beetje omquote:Op maandag 11 februari 2013 22:28 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Raam te laat dichtgedaan ?
alles boven de riolen.quote:Op maandag 11 februari 2013 22:26 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Klopt, alles buiten Utrecht en Amsterdam.
Omdat het ook een vrij levenloze gemeente is jaquote:Op maandag 11 februari 2013 22:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
Fair enough, maar wij pretenderen niet dat we leuk en tof en levend zijn
Ja onder het laken ja. Niet in de slaapkamer zelf.quote:Op maandag 11 februari 2013 22:29 schreef Yreal het volgende:
waarom zou je een koude slaapkamer willen? Gewoon lekker onder een lakentje genieten van de comfortabele warmte
het enige positieve aan utrecht is dat er veel te veel bloedmooie studentes zijn. Verder is het echt een kut stadquote:Op maandag 11 februari 2013 22:30 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Omdat het ook een vrij levenloze gemeente is ja
Ventilatie enzo. Anders krijg ik serieus geen lucht op een gegeven momentquote:Op maandag 11 februari 2013 22:29 schreef Yreal het volgende:
waarom zou je een koude slaapkamer willen? Gewoon lekker onder een lakentje genieten van de comfortabele warmte
je mag wel voor mij werkenquote:Op maandag 11 februari 2013 22:31 schreef giurisprudenza het volgende:
Goedenavond mensen! Zoals jullie misschien wel weten ga ik volgend jaar waarschijnlijk Rechten studeren. Nou vroeg ik mij af of jullie misschien een leuk aan de studie gerelateerd bijbaantje weten?
en gefeliciteerd Maherbal!
Zonder zelfs maar een P ? Good luck with that.quote:Op maandag 11 februari 2013 22:31 schreef giurisprudenza het volgende:
Goedenavond mensen! Zoals jullie misschien wel weten ga ik volgend jaar waarschijnlijk Rechten studeren. Nou vroeg ik mij af of jullie misschien een leuk aan de studie gerelateerd bijbaantje weten?
en gefeliciteerd Maherbal!
Ik ben een wandelende Pquote:Op maandag 11 februari 2013 22:32 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Zonder zelfs maar een P ? Good luck with that.
Haha je loopt stage toch?quote:
En ik probeer een beetje als zelfstandige aan de weg te timmeren. Zover geen gebrek aan klanten, maar het OM is hoerig traag met beslissenquote:Op maandag 11 februari 2013 22:34 schreef giurisprudenza het volgende:
[..]
Ik ben een wandelende P
[..]
Haha je loopt stage toch?
Heb je wel terug gelezen? We hebben allemaal taarten en fratsen gepost.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Bestuursrecht is verplicht voor de RAIO.
@ Joosie: Je kunt aan de RuG het 'smal civiel effect' behalen als je geen bestuursrecht hebt. Je krijgt er alleen geen aantekening mee op je bul.
De RuG hanteert de 'strengste' criteria voor wat betreft civiel effect: die van de RAIO. Voor de advocatuur (besluit beroepsvereisten advocatuur) is bestuurs niet nodig, je mag ook voor belasting kiezen. De UvA geeft dus over het algemeen dat civiel effect af, en daar kom je niet de RAIO mee binnen (tenzij met werkervaring).
Tevens: hallon, ik ben er weer.
Dank allen
[..]
Sla anders even een wetboek open.
ben je naar de kvk geweest?quote:Op maandag 11 februari 2013 22:37 schreef NotGuilty het volgende:
Weer vergeten een spotifykaartje te kopenklotestemmen elke keer door mn muziek heen
Alleen dat ene topic, en daarom bedankte ik iedereenquote:Op maandag 11 februari 2013 22:38 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Heb je wel terug gelezen? We hebben allemaal taarten en fratsen gepost.
Heul welquote:Op maandag 11 februari 2013 22:41 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
[..]
Nee dat zou ik vandaag niet doen weetje nog
Ik ben geïnteresseerd! Waar moet in aan denken in casu het werk?quote:Op maandag 11 februari 2013 22:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
En ik probeer een beetje als zelfstandige aan de weg te timmeren. Zover geen gebrek aan klanten, maar het OM is hoerig traag met beslissen
Koffie halen en brieven postenquote:Op maandag 11 februari 2013 22:41 schreef giurisprudenza het volgende:
[..]
Ik ben geïnteresseerd! Waar moet in aan denken in casu het werk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |