Verricht je een dienst of lever je een goed?quote:Op maandag 11 februari 2013 20:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik snap dat hele exporteren en importeren bij de btw helemaal niet. Ik had zelfs nog aangegeven op mijn sollicitatie dat ik nog geen vpb en ob had gedaan
Wij leveren een dienstquote:Op maandag 11 februari 2013 20:34 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Verricht je een dienst of lever je een goed?
het is al lang dagquote:Op maandag 11 februari 2013 20:36 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je verricht een dienst of levert een goed
Bronstaatbeginsel en daar waar het genoten wordt?quote:Op maandag 11 februari 2013 20:35 schreef Joosie200 het volgende:
Bronstaatbeginsel toch? Dus daar waar het genoten wordt, daar dient het overeenkomstige tarief aan btw in rekening worden gebracht? Zie het vaak genoeg als ik weer eens goedkoop via Amazon.co.uk bestel en ze op het eind doodleuk 19% en nu dus 21% toevoegenGeen idee waar het precies staat, maar zoiets zal ook wel opgaan voor de EER waar Zwitserland in zit samen met Noorwegen, IJsland en wat niet meer.
Er is bij een dienst alleen sprake van een plaats van dienst dat is iets heel anders dan een plaats van levering. Zie art 6 lid 2 Wet OB. Dan zie je dat de plaats van dienst de plaats is waar de dienstverrichter zijn zetel van bedrijfsuitoefening heeft gevestigd.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:36 schreef Yreal het volgende:
Ik weet wel dat bij b2c adviesdiensten de plek van de ontvanger van het advies telt als leveringsplaats.
Bronstaatbeginsel en profijtbeginsel? Ach, zoals je zegt: de wed is de grootste spiekbrief. Gewoon goed zoeken en begrijpend lezenquote:Op maandag 11 februari 2013 20:38 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Bronstaatbeginsel en daar waar het genoten wordt?
Je haalt wat termen door elkaar.
Werkt niet altijdquote:Op maandag 11 februari 2013 20:39 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Bronstaatbeginsel en profijtbeginsel? Ach, zoals je zegt: de wed is de grootste spiekbrief. Gewoon goed zoeken en begrijpend lezen
Het is me potdomme interessant. De twaalftafelenwet en hoe de Plebejers alweer genaaid werden. Machtig mooi.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:35 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dit soort dingen kan ik niet ongemoeid laten.
Gooit net mijn begeleider dit nog even bij mij neer, en zelf ga ik er dus echt nooit uitkomenquote:Op maandag 11 februari 2013 20:40 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Sorrymaar dan heb je alvast de goede OB termen te pakken. Kan geen kwaad.
Bronstaatbeginsel is iets uit het internationale belastingrecht. Het betekent dat de Staat van de bron van het inkomen mag heffen.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:39 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Bronstaatbeginsel en profijtbeginsel? Ach, zoals je zegt: de wed is de grootste spiekbrief. Gewoon goed zoeken en begrijpend lezen
Mooi ding is dat jaquote:Op maandag 11 februari 2013 20:40 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Het is me potdomme interessant. De twaalftafelenwet en hoe de Plebejers alweer genaaid werden. Machtig mooi.
Verwerving.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:44 schreef Joosie200 het volgende:
Wat is ICV nu weer? Intracommunitaire verkrijging?
Ging het sowieso bij Yreal niet over een dienst/levering in een derde land?quote:Op maandag 11 februari 2013 20:43 schreef Maharbal het volgende:
Yreal, sla gewoon een wetboek open. Loop even het rijtje af:
- Ondernemer voor de OB?
- Goed/dienst?
- Plaats van levering/dienst
- Vrijgesteld?
- Tarief?
- ICL / ICV
- Wat moet er op de factuur
quote:Op maandag 11 februari 2013 20:43 schreef Maharbal het volgende:
Yreal, sla gewoon een wetboek open. Loop even het rijtje af:
- Ondernemer voor de OB? Ja
- Goed/dienst? Ja
- Plaats van levering/dienst - zwitserland
- Vrijgesteld? nee
- Tarief? En daar ga ik dan stuk
- ICL / ICV
- Wat moet er op de factuur
Het is gewoon het tegenovergestelde van de ICL.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:44 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ah zo.. die ICL stond me nog wel nader bij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |