Dus toch een tussenpaus.quote:Op maandag 11 februari 2013 12:55 schreef Tchock het volgende:
De paus stopt er mee. Wat een opgever.
Dat is een spreekwoordquote:
Dan moet ik komend jaar toch gewoon weer naar de ikea voor nieuw bestek.quote:Op alle locaties van cateraar Eurest kan alleen nog maar met plastic bestek worden gegeten. Dit is het gevolg van omvangrijke diefstal van het metalen bestek. Jaarlijks verdwijnt voor bijna 15.000 euro aan servies uit de kantines.
René Niemarkt, vestigingsmanager van cateraar Eurest voor de UvA-HvA, laat weten dat het duizenden messen, lepels en vorken betreft. Ook ander servies als kopjes en kannen worden uit de kantines ontvreemd. ‘Hier en daar kan er eens iets per ongeluk in de prullenbak verdwijnen, maar dit gaat om enorme hoeveelheden. Ik acht de kans groot dat in menig studentenhuis ons servies wordt gebruikt.’
Uit de diefstalgegevens blijkt dat er twee momenten zijn waarop het bestek van Eurest extra in trek is. ‘In september als het collegejaar net is begonnen en ten tijde van de zomervakantie als mensen richting camping gaan is de diefstal het grootst.’
Eurest werkte, omwille van duurzaamheid, al langer hoofdzakelijk met wegwerpbestek. Naar aanleiding van vraag van klanten besloot Eurest op een aantal locaties toch ook metalen bestek aan te bieden. ‘Op plekken waar veel warme maaltijden worden genuttigd, zoals op het Science Park, is het wel zo prettig om met gewoon bestek te kunnen eten. Wij investeren daar graag in voor onze klanten, maar de kosten van het bestek dreigen nu wel erg hoog te worden.’
Niemarkt betreurt de gang van zaken, maar zegt geen andere oplossing te zien. ‘Het bestek doorberekenen in de prijs van de warme maaltijden is geen optie.’
quote:Op maandag 11 februari 2013 14:06 schreef Ryon het volgende:
Ook dit jaar weer brons gewonnen bij de Yvonne awards. Blijft wel lekker stabiel zo.
Eurest (cateraar UvA) heeft ook weer goed nieuws:
http://www.foliaweb.nl/or(...)fstal-bestek-eurest/
[..]
Dan moet ik komend jaar toch gewoon weer naar de ikea voor nieuw bestek.
De nieuwe Walking Dead was goed, de volgende wordt helemaal baas. Ik had zo mijn twijfels over die serie aan het begin van seizoen 2 maar ik zat gelukkig helemaal fout.quote:Op maandag 11 februari 2013 12:13 schreef Speedy_T het volgende:
Nogmaals succes!
Oh, een nieuwe Top Gear, Californication, American Dad, Family Guy en Walking Dead.. verwachte productiviteit voor vandaag: niet heel hoog.
Ik moet er ook nog heel erg aan wennen, twijfel een beetje of ik er wel zo blij mee ben. Ik vind het kapot irritant dat bijvoorbeeld foto's en muziek in een apart programma opent in de 'tegel' omgeving.quote:
Heb jij ook dat apps vanaf je metro-interface echt een halve eeuw doen over opstarten? Ze blijven hier eerst tot wel 30 seconden hangen op dat eentonige scherm met logo. Nieuwe high-end laptop van mijn vriendin is het, dus aan de hardware ligt het niet of zo.quote:Op maandag 11 februari 2013 15:11 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik moet er ook nog heel erg aan wennen, twijfel een beetje of ik er wel zo blij mee ben. Ik vind het kapot irritant dat bijvoorbeeld foto's en muziek in een apart programma opent in de 'tegel' omgeving.
Nee, die starten vrijwel direct. Heb een zeer snelle pc met zeer snelle SSD schijf. Start de laptop ook traag op? Dat hoort namelijk snel te gaan met Windows 8.quote:Op maandag 11 februari 2013 15:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heb jij ook dat apps vanaf je metro-interface echt een halve eeuw doen over opstarten? Ze blijven hier eerst tot wel 30 seconden hangen op dat eentonige scherm met logo. Nieuwe high-end laptop van mijn vriendin is het, dus aan de hardware ligt het niet of zo.
Jep. Hier zit geen SSD in, maar wel 8 Gb RAM en een i7-processor, dat moet echt het punt niet zijn. En voor de rest werkt de laptop ook razendsnel alleen dat apps opstarten...quote:Op maandag 11 februari 2013 15:22 schreef Keyos het volgende:
[..]
Nee, die starten vrijwel direct. Heb een zeer snelle pc met zeer snelle SSD schijf. Start de laptop ook traag op? Dat hoort namelijk snel te gaan met Windows 8.
Het erge is nog dat de meeste apps inferieur zijn aan de desktop versie. De Skype app is nog wel het dieptepunt. De mail client is dan wel weer netjes.quote:Op maandag 11 februari 2013 15:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jep. Hier zit geen SSD in, maar wel 8 Gb RAM en een i7-processor, dat moet echt het punt niet zijn. En voor de rest werkt de laptop ook razendsnel alleen dat apps opstarten...
Dat zijn ook de twee die hier het meest kuren hebben, trouwens. Skype start de helft van de tijd helemaal niet op en mail duurt - wacht, ik ga het even voor je timen.quote:Op maandag 11 februari 2013 15:30 schreef Keyos het volgende:
[..]
Het erge is nog dat de meeste apps inferieur zijn aan de desktop versie. De Skype app is nog wel het dieptepunt. De mail client is dan wel weer netjes.
Dit dusquote:Op maandag 11 februari 2013 12:13 schreef Speedy_T het volgende:
Nogmaals succes!
Oh, een nieuwe Top Gear, Californication, American Dad, Family Guy en Walking Dead.. verwachte productiviteit voor vandaag: niet heel hoog.
quote:LEGES VRAGEN VOOR WOB-VERZOEK MAG ECHT NIET
De Hoge Raad heeft bepaald dat gemeenten geen leges mogen rekenen voor afhandeling van een Wob-verzoek, afgezien van de kopieerkosten. De VNG wil nu compensatie. Weinig kans, zegt minister Plasterk.
Definitieve uitspraak
De Hoge Raad deed als laatste uitspraak in de twee zaken waarin onenigheid bestond over het heffen van leges voor het openbaren van informatie in het kader van den Wob-verzoek. De zaken gingen over de vraag of een gemeente de gevraagde kosten mag baseren op het werk dat is verzet om de gewenste informatie boven water te halen. Dat mag niet, was de uitspraak van de rechter, maar de VNG bleef gemeenten oproepen toch kosten in rekening te brengen.
Alleen kopietjes
De Hoge Raad heeft nu een eind gemaakt aan de discussie. Overheidsinformatie is in beginsel gewoon openbaar; alleen de vórm waarin die informatie verstrekt wordt, dient een individueel belang. Alleen de gemaakt kopietjes kunnen dus in rekening worden gebracht, niet de uren die een gemeenteambtenaar heeft moeten zwoegen voor het Wob-verzoek.
Geen compensatie
De VNG zegt blij te zijn met de duidelijkheid over de legesheffing voor Wob-verzoeken, maar stelt dat er nu wel op een andere manier voor compensatie moet worden gezorgd en doet daarbij een beroep op de financiële verhoudingswet. Minister Plasterk ziet daar echter niets in. "De Wob geldt voor alle overheden. Openbaarheid vloeit zelfs voort uit internationaal-rechtelijke verplichtingen, is dus een kerntaak voor alle overheden", zegt hij tegenover Nu.nl. Volgens hem is er geen sprake van nieuw rijksbeleid, maar gewoon van een heldere uitleg van de bestaande Wob.
Nog steeds vraag ik mij af waarom dit voor de HR kwam en niet voor de afdeling.quote:
Waarom ben je nu uitgesloten van de derde kans? Je kan je alvast inschrijven voor een master. Mocht je toch het vak halen aan het eind van de zomer dan kan je gewoon doorstromen binnen deze master.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:24 schreef Joosie200 het volgende:
Pff, handelsrecht a her is een slagveldNieuw dieptepunt bereikt, van een 5 naar een 3. Gemiddelde 4,8 waar 75% gezakt is en 25% geslaagd is. Dag derde kans in augustus ivm harde knip, dag welke master dan ook!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |