RealBizkit666 | donderdag 7 februari 2013 @ 20:50 |
Vervolg van: PTA / Deel 5: Winterbanden aanschaffen En hier gaan we verder. [ Bericht 4% gewijzigd door RealBizkit666 op 07-02-2013 21:40:36 ] | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 20:51 |
Reactie op dat PDFje Ja 2m, en de rest lees je zeker niet Of ga je elke dag als je op staat je banden wisselen Whahhaha | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 20:52 |
Bron? En check dinsdag 29 januari eens? Nog even de test overigens: http://www.ahc-lwd.nl/pdf/vergelijking-banden-519617.pdf | |
Pietverdriet | donderdag 7 februari 2013 @ 20:52 |
En 35 meter in de sneeuw. | |
leolinedance | donderdag 7 februari 2013 @ 20:53 |
Ja, en met deze temperaturen ben je dus met winterbanden eerder slechter dan beter af. | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 20:54 |
De rest zeker gelezen, dat jij een dergelijke sturing van de ANWB nodig hebt, wil niet zeggen dat ik dat ook nodig heb. Ik handel op grond van de feiten, meer niet. De feiten vertellen me dat zomerbanden en winterbanden simpelweg elkaar niet ver ontlopen op een droog en op nat wegdek, zonder sneeuw en ijs. Zoals we nu hebben dus. Dat ze met sneeuw en ijs beter en zeer nuttig zijn heb ik talloze keren gezegd en nu speciaal voor jou nog maar een keer. ![]() | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 20:54 |
Wat ik nooit heb tegengesproken, maarre hebben we nu sneeuw of niet? ![]() | |
RealBizkit666 | donderdag 7 februari 2013 @ 20:55 |
Citroen Xsara Remweg 50/48 meter. Golf IV Remweg 43/41 meter. Je kunt beter een andere auto kopen als je wilt dat je remweg korter wordt. Het begint nu echt triest te worden. De remweg van een Golf IV is gewoon 7 meter korter standaard. Dus zelfs met winterbanden en -2, is de remweg nog steeds een ruime autolengte langer dan een oude Golf IV op zomerbanden in de regen. http://books.google.nl/bo(...)CIBw&ved=0CC8Q6AEwAA | |
leolinedance | donderdag 7 februari 2013 @ 20:55 |
Onder welke omstandigheden? Het is de meeste dagen ruim boven 0 graden in de periode dat men met winterbanden rijdt. Die dagen ben je met winterbanden niet beter af. En dan moeten je winterbanden trouwens ook nog eens een goed profiel hebben en van een fatsoenlijk merk zijn, anders is het onder alle omstandigheden troep. En ja, dat is met gewone banden wel iets anders, daar heeft het profiel verhoudingsgewijs minder invloed. | |
Pietverdriet | donderdag 7 februari 2013 @ 20:56 |
Zoals ik zei, deze winter drie keer, en dan bedoel ik niet drie dagen. | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 20:57 |
Knmi? En 9.1gr nou oeh! [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2013 20:58:07 ] | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 20:57 |
Damn, gewoon 7-8 meter remverschil! En maar zeuren over mijn 2 m remverschil tov winterbanden. ![]() | |
leolinedance | donderdag 7 februari 2013 @ 20:58 |
Zo, daar sta ik wel van te kijken. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 20:58 |
Volgens ANWB, ADAC en andere niet | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 20:58 |
Met 3 keer denkt elk ABN-sprekend mens aan 3 autoritten, maargoed, prima dan heb jij ze dus nodig gehad. Ik hier in het westen 0 keer, ik zeg ook niet dat winterbanden onzin zijn en dat niemand ze nodig heeft. Nooit gedaan ook. Ik zeg wel dat niet iedereen massaal aan de winterbanden moet en er mensen zijn die niet nodig hebben afhankelijk van hun autogebruik en van hun woonplaats. | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 20:59 |
Maar met hogere temperaturen wel en je zei in een vorig topic dat je ze er tot en met Maart onder laat zitten. Levensgevaarlijk man volgens de ANWB, ADAC en die anderen! ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 21:00 |
Goeie vergelijking Nu die Skoda nog ??? | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 21:01 |
Ik ook, maar ik durf te wedden dat Mr Estolan niet op die post gaat reageren. ![]() ![]() | |
leolinedance | donderdag 7 februari 2013 @ 21:01 |
Dit dus. Piet heeft hier in het Oosten blijkblijkbaar winterbanden nodig, ik heb ze geen moment (op 1 dag na) gemist. Misschien rij ik rustiger en heb ik een auto die beter met de omstandigheden om kan gaan. Prima toch? ![]() | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 21:01 |
Ah toch wel. Alsof die Skoda jouw auto veiliger maakt. ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 21:02 |
Toch raar dat zij het zelf adviseren 7gr gem regel. Dus vaak vanaf november tot gem maart. Ligt aan of het eind feb nog sneeuwt | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 21:03 |
Nee, Maar die gebruik ik het meest ![]() | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 21:03 |
Jouw auto is mèt winterbanden gewoon onveiliger dan sommige auto's met zomerbanden. Geheel volgens alle test van de NCAP, ANWB, ADAC en etc. ![]() ![]() ![]() | |
leolinedance | donderdag 7 februari 2013 @ 21:03 |
Wegpiraat ![]() | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 21:03 |
Nou en, zie hierboven, je winterbanden verhaal gaat dus helemaal niet altijd op. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 21:05 |
Want die testresultaten heb jij? | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 21:05 |
Waar een ontwikkeld mens zoals ik dus uithaalt dat dit voor mensen is die niet voor zichzelf kunnen nadenken. Stel dat we een ongelooflijk zachte winter hebben, met als laagste temperatuur 8 graden (en dat is weleens voorgekomen), dan zet jij ze er toch onder omdat de ANWB het zegt? Doe niet zo bespottelijk man, hun feiten zijn waar, hun adviezen blijven adviezen en zijn geen feiten dus niet standaard op elk weertype en iedereen van toepassing. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 21:05 |
Uhuh ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 21:06 |
Daar zeg je het zelf. Dus 7gr regel vervalt daarme, dus geen WB Dit keer gingen ze 1week voor sneeuwval erop | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 21:07 |
Ik heb de testresultaten dat jouw auto 8 m slechter remt dan een Golf. (NCAP) En dat zomerbanden 2 m slechter remmen dan zomerbanden. (ANWB en ADAC) Dus ja. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 21:07 |
Hahaha Zo werkt dat niet man, 1&1=3 Hahahja | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 21:08 |
Ik zeg dus dat je zelf moet nadenken en moet kijken naar het weertype. Als er bijvoorbeeld vanaf februari alleen nog maar temperaturen boven de 10 graden zijn zoals 4 jaar geleden, dan ben je nogal stompzinnig er winterbanden onder te laten omdat de ANWB het adviseert. Je mag het doen hoor, maar zomerbanden zijn dan feitelijk beter. | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 21:10 |
Je sprak de vergelijking: zelf niet tegen: Je begon alleen over je (vaders ![]() Ik ben te tel kwijt hoe vaak jij jezelf nu al klem gelult hebt. ![]() | |
RealBizkit666 | donderdag 7 februari 2013 @ 21:11 |
http://www.anwb.nl/auto/t(...)I-90KW/ELEGANCE/1130 37,2. | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 21:11 |
Ja, en dat ontken ik ook nergens Maar sinds 1e sneeuwval zijn WB veiliger Niet op het nieuws die brandweerwagen gezien?? | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 21:13 |
Dus nog beter | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 21:13 |
Maar daar gaat het hier niet over, sneeuwval ben ik eens, meerdere keren gezegd. Volgens jou zijn zomerbanden nu met natte wegen heel onveilig en onverantwoord. Terwijl je Citroën dat zelf gewoon het hele jaar door is. ![]() | |
RealBizkit666 | donderdag 7 februari 2013 @ 21:14 |
http://www.anwb.nl/auto/t(...).0TDI-125KW/GTD/1136 36,3 Maar wel slechter dan een Golf. ![]() Nogmaals, je remmen maken het verschil tijdens regen, niet je banden. ![]() Ga nu maar terug naar je hok. Als het regent, maakt het niet uit welke banden je monteert. Alleen op sneeuw en ijs zin winterbanden onverslaanbaar. | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 21:16 |
Ten eerste het is niet jouw auto, al hoop je van wel. Ten tweede het feit blijft dat er auto's met zomerbanden (een Golf IV) bij het weer dat nu hebben vandaag de dag een kortere remafstand hebben dan jouw Citroën met winterbanden en ontken je ook nergens toch?
| |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 21:17 |
Je auto?????????? Hahahhaha Je banden en remmen zijn het belangrijkste! | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 21:17 |
En dit laatste heb ik altijd ondersteund. In mijn woonplaats waren dit 2 ochtenden waarbij ik de keuze had niet met de auto te gaan, daarom zijn winterbanden voor mijn persoonlijke situatie niet noodzakelijk en overbodig. Zo zullen er dus wel meer zijn. | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 21:17 |
Dream On | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 21:18 |
Waar is die uitslag dan?? | |
RealBizkit666 | donderdag 7 februari 2013 @ 21:19 |
Maar goed, ik heb nu genoeg bewezen dat alleen winterbanden met regen niet veiliger zijn dan zomerbanden. Je eigen auto kun je beter laten staan, zowel met regen, droog als sneeuw, die staat nooit op tijd stil. ![]() En wat bartolhoven zegt. | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 21:19 |
Hij bedoelt dat de remmen tussen auto's onderling (bijvoorbeeld een Golf IV of jouw Xsara) meer significant verschil maken dan een Golf IV met winterbanden of een Golf IV met zomerbanden. | |
leolinedance | donderdag 7 februari 2013 @ 21:19 |
Het is wel komisch om te zien dat hij zich keer op keer vast lult ![]() | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 21:20 |
En je ontkende het zelf niet? Nu toch weer wel? Als je om de seconde van mening veranderd dan heeft het allemaal weinig zin. | |
RealBizkit666 | donderdag 7 februari 2013 @ 21:21 |
Het is jammer dat ik de remweg van mijn eigen auto niet kan vinden, die zal nog korter zijn want ik heb nog grotere remmen eronder dan die Golf VI en Octavia. ![]() | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 21:22 |
Hier: PTA / Deel 6: Winterbanden aanschaffen | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 21:22 |
Wat ![]() | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 21:23 |
En RealBizkit666 is dan nog wel over het algemeen een voorstander van winterbanden, moet ja na gaan hoe triest deze gast is. ![]() ![]() | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 21:23 |
Je zegt "Dream On" tegen mij op iets wat je zelf 'niet ontkent' en dus ook vond. Lees maar terug. | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 21:24 |
Trouwens, welk bj is die xsara? Artikel is uit '98? [ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2013 21:24:58 ] | |
RealBizkit666 | donderdag 7 februari 2013 @ 21:24 |
Klopt. Maar dat is ook omdat ik mijn auto niet kan laten staan, en ik binnen 15 minuten in de Ardennen zit en in Duitsland ben ik binnen 2 minuten. Maar iedereen moet zelf weten wat hij eronder gooit. | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 21:25 |
Wat? ![]() | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 21:27 |
Tuurlijk en als ik elke dag het land door moest kruizen per auto dan zou ik dat zeker ook gedaan hebben. Maar ik woon in een stad, doe alles te voet of per fiets (werk is vooralsnog nabij), de auto gebruik ik alleen voor familiebezoek in een naburige stad of soms om veel boodschappen te halen. Met verse sneeuwval laat ik hem dus vrolijk staan, als de heren van de gemeente aan het werk zijn geweest dan rijd ik vrolijk rond en heb nergens last van. ![]() | |
RealBizkit666 | donderdag 7 februari 2013 @ 21:28 |
Aan het model is in 7 jaar vrijwel niets veranderd qua remmen, het resultaat van eentje uit 2005 zal niet zo veel beter zijn dan dat uit 1998. Het zal een metertje of 3 schelen als je geluk hebt. | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 21:29 |
Genoeg veranderd hoor, sinds de 1e | |
RealBizkit666 | donderdag 7 februari 2013 @ 21:30 |
Remmerij is nagenoeg hetzelfde gebleven. Die 5mm extra schijf maakt je remweg geen 10 meter korter. ![]() | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 21:30 |
En dan ineens als ik bevestig wat je zelf niet ontkent en dus ook zegt over winterbanden bij niet-sneeuw en niet-ijs: Je spreekt jezelf dus falikant tegen. Als je het nu nog niet snapt jammer dan, duidelijker kan ik het niet uitleggen. Vraag het maar aan je vader ( ![]() | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 21:32 |
Bron? | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 21:35 |
Huh? | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 21:36 |
Citroen forum? | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 21:36 |
Zoals ik al zei 'jammer dan'. | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 21:37 |
Geen wetenschappelijke bron. | |
RealBizkit666 | donderdag 7 februari 2013 @ 21:37 |
http://carsmind.com/specification.php?id=9605 1998 http://carsmind.com/specification.php?id=9794 2005 Remmen hetzelfde... | |
leolinedance | donderdag 7 februari 2013 @ 21:38 |
Ik ben vrij neutraal, als iemand winterbanden neemt heb ik daar wel begrip voor. Ik vind het voor mijzelf echter niet nodig zo lang ik binnen de Nederlandse grenzen blijf, ik pas mijn rijgedrag die paar dagen dat het nodig is wel aan. Maar hoe deze gast reageert ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 21:39 |
Jij wel dan? | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 21:39 |
Wèl een wetenschappelijke bron. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 21:40 |
Maarja, op mijn vorige auto kon niemand tegenop ![]() | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 21:40 |
RealBizkit666 gelukkig wel, zie boven, wat blijkt: je hebt ongelijk. ![]() | |
leolinedance | donderdag 7 februari 2013 @ 21:40 |
Dude...je zit er weer eens naast | |
RealBizkit666 | donderdag 7 februari 2013 @ 21:41 |
Wat was dat dan? | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 21:41 |
Je vader, zijn Skoda, je vorige auto.......we leven in het heden. Je hebt nu niet meer dan een kut Xsara met slechtere remmen dan een Golf IV met zomerbanden. Face it. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 21:41 |
Waar naast | |
leolinedance | donderdag 7 februari 2013 @ 21:42 |
Boeiend. | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 21:42 |
Dat er wat veranderd was aan de remmen tussen een nieuwe en een oude Xsara qua remverschil, dat is er dus niet:
![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 21:44 |
Nissan 200SX S13 SR20DET, Rotora 330mm brakes | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 21:45 |
Denk daar maar aan als je weer in je Xsara met kutremmen stapt. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 21:46 |
Ik zie alleem maar disc staan, verder geen data | |
RealBizkit666 | donderdag 7 februari 2013 @ 21:46 |
Ik wil je best een auto noemen die beter remt. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 21:46 |
![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 21:46 |
Uhuh Die jij had zeker | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 21:46 |
Jij snapt weer eens niet wat er staat, dat is iets heel anders. | |
leolinedance | donderdag 7 februari 2013 @ 21:47 |
Je weet dat die achterwiel aandrijving heeft he? Niet zo handig in de sneeuw... En daarbij zijn die remmen ook niet zo denderend hoor ![]() | |
RealBizkit666 | donderdag 7 februari 2013 @ 21:47 |
Nee. Maar jij zegt dat daar niemand tegenaan kon. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 21:47 |
Was FWD hoor ![]() Alsof dat uitmaakt | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 21:48 |
Ja jullie ja | |
leolinedance | donderdag 7 februari 2013 @ 21:48 |
Hoe bedenk je het trouwens om die toffe Nissan te verkopen en dan zo'n kut Xsara te kopen ![]() | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 21:49 |
Wat maakt dat ook uit, het gaat hier om winterbanden en zomerbanden, niet om welk type auto we allemaal hebben. Jij hebt nu iig een auto die aflegt tegen auto's met zomerbanden. ![]() | |
RealBizkit666 | donderdag 7 februari 2013 @ 21:49 |
Ok. Nu houd het op. Een 200SX is nooit met FWD op de NL-markt gekomen. Einde topic nu. ![]() Je hebt je nu onsterfelijk belachelijk gemaakt. | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 21:50 |
Denken dat voorwiel of achterwielaandrijving in de sneeuw niets uitmaakt. ![]() | |
leolinedance | donderdag 7 februari 2013 @ 21:51 |
Dat is wel bijzonder voor een 200SX dan ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 21:52 |
De ene was niet meer voor dagelijks gebruik ( 65L tank op na 250km ) | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 21:52 |
DUH Maar had er 3 ![]() | |
RealBizkit666 | donderdag 7 februari 2013 @ 21:53 |
Ja, hij heeft blijkbaar een 2-deurs Nissan Sentra gehad. Die wordt per abuis ook wel 200SX genoemd. | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 21:53 |
Nop Met goede banden niet nee | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 21:54 |
![]() Had 2x 200SX en 1x 240SX | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 21:54 |
Oja, alle 3 voor de deur ja ![]() | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 21:55 |
Ook met goede banden gedraagt je auto's zich anders. Tijdens het wegrijden en in bochten. Glad, nat, droog en/of zonnig. http://nl.wikipedia.org/wiki/Achterwielaandrijving http://nl.wikipedia.org/wiki/Voorwielaandrijving Een redelijk betrouwbare bron, jij noemt er iig helemaal geen. Inderdaad, voor mij houdt het nu ook wel even op met Dhr. Estolan, zelfs winterbanden voorstanders vinden dat ie onzin verkoopt. Het enige wat overeind staat van wat hij zegt is dat winterbanden beter zijn op sneeuw en ijs, dit vindt iedereen hier tot nu toe en spreekt niemand tegen. Geen discussie meer over mogelijk, we zijn het immers allemaal eens. Op een nat en droogwegdek, maakt het in principe nauwelijks een bal uit* en is meneers auto in die omstandigheden met winterbanden ook nog eens slechter dan bepaalde auto's met zomerbanden. Hier waren we een pagina geleden al over uit, hij vindt graag iedere keer het wiel weer opnieuw uit, ik kom hier wel weer langs wanneer het er wat andere users met hun inzichten over het onderwerp langskomen. ![]() * http://www.ahc-lwd.nl/pdf/vergelijking-banden-519617.pdf | |
leolinedance | donderdag 7 februari 2013 @ 21:55 |
Gast ik lig dubbel ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 21:57 |
Jaloers? | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 21:58 |
Bron niet nodig Heb in auto's gereden van 65pk tot 600pk. So? | |
leolinedance | donderdag 7 februari 2013 @ 22:01 |
Nee, je gevoel voor 'humor'. | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 22:01 |
In discussies met anderen tellen eigen ervaringen als niet contoleerbaar, niet nameetbaar, niet representatief en/of niet betrouwbaar. Daarom een onafhankelijke, wetenschappelijke en betrouwbare bron noemen, anders is het invalide. | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 22:01 |
Heb ik niet Wel snelle auto's gehad Nu een zuinige | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 22:02 |
Nu spreek je jezelf en de rest tegen Met reacties als: ik reed prima, merk er niks van Enz ![]() | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 22:04 |
Dat heb ik nooit als bewijs aangevoerd, wel als mijn eigen (dus uiteraard subjectieve) afweging. | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 22:05 |
En dat is veiliger | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 22:07 |
Ondersteund door de ANWB test: op droog en nat weer niet significant onveiliger. Dat (De ANWB test) was mijn bron, ik leg er een eigen ervaring naast: 'ik merk het verschil ook niet'. Maar ik noem er altijd een bron bij, jij niet. In jouw geval is een Xsare met winterbanden wel onveiliger dan een Golf IV met zomerbanden. | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 22:08 |
Is dat bewezen dan? Bron? | |
RealBizkit666 | donderdag 7 februari 2013 @ 22:11 |
Misschien even naar de basisschool voor rekenles. Dan kun je zelf de bronnen gebruiken om tot die conclusie te komen. ![]() Nu ga ik echt weg uit dit helaas triest geworden topic. Hoe objectief ik ook blijf, tegen een plank van 23 meter dik staal kan ik niet op. | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 22:11 |
Dat er op droog en nat weer weinig verschil tussen zit? Ja en dat ontkende jij ook niet. Bron: http://www.ahc-lwd.nl/pdf/vergelijking-banden-519617.pdf Dat een Golf IV op zomerbanden beter remt dan jouw Xsara op winterbanden? Ja en dat ontkende jij ook niet Bron: Kortom je hebt je zelf weer klem gelult en meteen ook aangetoond dat we in cirkeltjes praten, we zijn immers weer terug bij af. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 22:12 |
Wat ik al zei Zo werkt het niet. | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 22:12 |
Wat is een Xsare? | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 22:13 |
Ja aan de ene kant hoop je door te dringen, maar die gast is gewoon onvoorstelbaar dom en kan de draad van een discussie nauwelijks volgen. Alsof ie na een paar posts volledig in de war raakt, de helft vergeet en weer opnieuw begint. ![]() | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 22:14 |
Een Xsara. | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 22:16 |
Oh die | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 22:16 |
Zonder test kan je niet zo rekenen nee | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 22:19 |
Jij niet, dat blijkt. ![]() Heren, dames en meelurkers, ik ben nu echt weg, ik zie u graag tegemoet in een nieuwe discussie over dit onderwerp. ![]() (Wederom een teken dat er weinigs constructiefs meer uit komt). Ahum, jazeker knaap die, fijne avond nog en vergeet niet voor het slapen gaan even naar je winterbanden te kijken, wellicht kun je jezelf dan ook direct wat sneller afberen. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 22:19 |
Wat? | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 22:20 |
![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 22:20 |
LOSER! Hahaha | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 22:23 |
Oh wat erg, iemand bij gebrek aan argumenten infantiel en simpelweg loser noemen. ![]()
![]() Damn het is inderdaad bijna te vermakelijk om te stoppen. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 22:25 |
Huh? Jij zegt dat je gaat kappen Fuck dan toch op ![]() Ipv toch weer reageren Wees een man Fuckin' Poser | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 7 februari 2013 @ 22:28 |
Kappen met de discussie ja, ben ik toch ook mee gekapt? Jouw jezelf belachelijk laten maken is weer een heel ander verhaal, maar omwille van dit topic stop ik daar nu ook mee en gun jou van harte het laatste woord (wat vast weer uit verwensingen, gescheld, oerkreten of 'wat? ![]() ![]() ![]() ![]() | |
leolinedance | donderdag 7 februari 2013 @ 22:46 |
Zeg sneu figuur, kap er nou eens mee ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2013 @ 22:49 |
WB! ![]() http://nos.nl/l/471598 [ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2013 22:50:45 ] | |
RealBizkit666 | donderdag 7 februari 2013 @ 23:10 |
Blijf jij dan wel van de weg met je Xsara. Zelfs met winterbanden is dat ding onder alle omstandigheden onveiliger dan heel veel auto's op All Season banden. Je kunt beter prediken voor veiligere auto's. Ik hoop niet dat ik je ooit tegenkomt, want als jij achter me zou rijden, dan moet ik nog meer afstand houden dan ik al doe, zodat jij mij niet op mijn voorganger duwt als het plotseling remt... ![]() Ga nu maar gewoon ergens anders prediken. Je wint het niet, je auto is namelijk te kut om aan het verkeer deel te nemen tijdens de winterperiode. | |
blup | donderdag 7 februari 2013 @ 23:49 |
bok nou maar op uit dit topic, we weten het nu wel. | |
NoBody122 | vrijdag 8 februari 2013 @ 00:49 |
Blijf die troll dan ook niet steeds voeren... | |
Heer_van_Bartolhoven | vrijdag 8 februari 2013 @ 01:54 |
Reageer jij ook weleens inhoudelijk, of heb jij het alleen maar over wie er al dan niet trollt? ![]() Verder eens met je post uiteraard....
| |
#ANONIEM | vrijdag 8 februari 2013 @ 09:03 |
Wat een onzin Moraalridder! | |
jitzzzze | vrijdag 8 februari 2013 @ 09:04 |
![]() ![]() | |
Anne | vrijdag 8 februari 2013 @ 09:06 |
Hallo. blup was duidelijk genoeg volgens mij. Geldt overigens voor iedereen. Ontopic maar weer, zonder gebitch. | |
#ANONIEM | vrijdag 8 februari 2013 @ 09:06 |
- ik zei; Kappen - [ Bericht 97% gewijzigd door Anne op 08-02-2013 09:07:26 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 8 februari 2013 @ 09:11 |
En ja even serieus Als je elke winter veiliger wilt zijn, dan zou je idd elk jaar de beste auto op dat moment moeten kopen met de beste WB Maar dat slaat natuurlijk nergens op Iedereen heeft een bepaalde "setting" die op moment van aankoop goed is Een auto van 2000 kan je niet vergelijken met een auto ( of banden ) uit 2012/2013 Maar voor in 2000 was het op dat moment prima En dan nog Uit ALLE tests blijkt dat WB nu veiliger zijn. In sneeuw, ijs en gewoon een natte weg. Meer grip, betere remweg, en dit allemaal alleen maar omdat het rubber anders is en de band een ander profiel hebt Kan je hoog of laag springen. Dit zijn nu de feiten Dat je het niet wilt, is altijd nog je eigen probleem. Maar wil je net als ik naar een land buiten NL. Dan moet je ze er nu er op hebben, bij wet. Dus tja. | |
RealBizkit666 | vrijdag 8 februari 2013 @ 09:55 |
Mijn laatste serieuze reactie, waar ik alleen nog verder op in ga qua discussie als je het normaal kunt houden met goede argumenten.Niet uit de tests van Autobild. Daar komen alleen bepaalde winterbanden (4 merken: Continental, Semperit, Falken en Pirelli) beter uit de nat test dan de zomerband. Sneeuw en ijs hoeven we niet over te hebben. Daarnaast hebben we je proberen duidelijk te maken, dat als het nat buiten is (zoals nu, er ligt nergens sneeuw meer), dat het verschil maar 2 meter is. En die 2 meter merk je vrijwel niet, dan is de remmerij van de auto veel belangrijker dan de band. Je hebt dan inderdaad een iniemiene betere remweg (in verhouding) als je een winterband eronder hebt liggen die beter preseert dan de zomerband, maar lang niet alle dus (waaronder die van jou). Het is dus sterk afhankelijk van het merk en type winterband/zomerband dat je gebruikt. Ik sta op die van mij dus wel eerder stil met dit weer dan met zomerbanden, maar dat kleine beetje gaat je niet redden als het er op aan komt. Laten we hopen dat je dit nu ook gewoon accepteert. Rijden met dit weer (nat, geen sneeuw) ben je niet per definitie beter af met winterbanden. Zoals het merk dat jij hanteert, daar preseteert de winterband onder deze omstandigheden slechter dan een zomerband. | |
#ANONIEM | vrijdag 8 februari 2013 @ 10:00 |
Mijn merk staat gewoon in de top 10 best getest door de ANWB van dat jaar Remt als een jekko ![]() | |
RealBizkit666 | vrijdag 8 februari 2013 @ 10:21 |
Klopt. Maar de ANWB test dan winterbanden onderling, en die winterband presteert dan best goed ten op zichte van andere winterbanden (nog steesd niet super, maar goed), maar ten opzichte van een zomerband word niet getest door de ANWB. Dat doet autobild dus wel, dus die test is sowieso al beter dan de ANWB als je wilt verglijken met wat nu (nat, geen sneeuw) beter presteert. En uit die test blijkt dat als het droog is, de zomerband altijd wint, bij regen/nat winnen 4 type winterbanden van de zomerband en bij sneeuw en ijs winnen alle winterbanden. En dit is wat de ANWB dit jaar zegt over de opvolger van de band die jij hebt: http://www.anwb.nl/bestan(...)b12_205-55-r-16h.pdf Neem maar van mij aan, dat met het merk banden dat jij voert, je beter nu (nat, geen sneeuw) zomerbanden eronder kunt hebben, die remmen net iets beter dan je winterbanden. ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door RealBizkit666 op 08-02-2013 10:32:13 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 8 februari 2013 @ 10:40 |
Maar het is nu droog en gladheid voorspelt, dus is het weer veiliger met een WB | |
jitzzzze | vrijdag 8 februari 2013 @ 10:45 |
Estolan; je wilt misschien ophouden met typen. Je punt is duidelijk en ik begin je gezever en inhoudsloze posts een beetje zat te worden. | |
dribbel79 | vrijdag 8 februari 2013 @ 10:49 |
Eindelijk gaan de BF Goodrich's er onderuit en krijg ik Michelins...twijfel alleen wanneer ik dit laat doen: over een week kan de winter voorbij zijn en kan ik volgend jaar nieuwe Michelins laten monteren... | |
#ANONIEM | vrijdag 8 februari 2013 @ 10:50 |
Inhoudsloos? Ik heb de meeste feiten gepost onder diverse omstandigheden Daaruit blijkt dat WB over het algemeen beter scoren dan ZB in onze weer conditie van de afgelopen weken | |
#ANONIEM | vrijdag 8 februari 2013 @ 10:50 |
Zou ze dan pas na as zomer doen | |
dribbel79 | vrijdag 8 februari 2013 @ 10:57 |
Precies, de leasemaatschappijen zijn zo traag als dikke stront, en anders wisselen ze ze volgende week (Michelin voor BFG) en over 3 weken naar de zomerbanden...moet wel ff in de gaten houden dat de Michelins niet op zijn volgend jaar ![]() | |
Pietverdriet | vrijdag 8 februari 2013 @ 10:59 |
Voor mij alleen Michelin of Conti onder de auto | |
D0808 | vrijdag 8 februari 2013 @ 11:03 |
Ah, maar nu is het droog, temp 3,2 met een luchtvochtigheid van 34%, wind 7.9 km/uur uit NNO, 1016.0 hPa en dan is de ZB weer beter...... ![]() | |
RealBizkit666 | vrijdag 8 februari 2013 @ 11:03 |
Voor zover ik weet, heb ik toch veel meer feiten gepost. En ook nog veel uitgebreidere feiten dan alleen maar 1 band (allemaal die filmpjes van je) waarmee getest wordt (en niet eens welke, alleen dat het een "winterband" zou zijn (bij geen enkele van die tests wordt over het merk gesproken, en jij probeert dat nu te reflecteren op ALLE winterbanden). Daar waar ik zelfs met feiten bewezen heb, dat jouw winterband nu (geen sneeuw) slechter presteert dan de zomerband. ![]() Bij feiten horen meer dan alleen een remafstand. Alleen tellen die feiten voor jou niet. Zelfs niet als de ANWB ze onderschrijft in recente testen, blijf jij hameren op die van oudere testen zonder absolute waarden. [ Bericht 2% gewijzigd door RealBizkit666 op 08-02-2013 11:10:14 ] | |
RealBizkit666 | vrijdag 8 februari 2013 @ 11:07 |
Conti's dus. Nummer 1 van 2012. ![]() Michelin is 7e geworden. | |
#ANONIEM | vrijdag 8 februari 2013 @ 11:13 |
Ligt er ook aan hoe het met je leasecontract zit Ik kreeg via de lease wel WB, maar kon zelf inplannen wanneer erop/eraf | |
#ANONIEM | vrijdag 8 februari 2013 @ 11:14 |
Again, volgens alle tests van ADAC en ANWB niet dit heeft met het rubber te maken, die blijft bij WB zachter, dus meer contact op het wegdek dan ZB | |
RealBizkit666 | vrijdag 8 februari 2013 @ 11:15 |
Mijn conclusie tijdens de winterperiode: Droog: zomerbanden. Nat/regen: zomerbanden of winterbanden. Sneeuw/ijs: winterbanden. En als het sneeuwt of er ligt sneeuw, dan ben ik van mening dat zomerbandrijders van de weg moeten blijven. En geen linglong shit en aanverwanten, die doen het bij geen enkele weertype goed. ![]() Maar aangezien het steeds wisselen geen optie is, heb ik er winterbanden onder liggen aangezien ik vaak in Duitsland ben en ik geen gezeik wil hebben daar (ook al zijn ze niet nodig), en omdat ik in notime in de Ardennen ben waar wel gewoon sneeuw kan liggen. Dat is mijn afweging om ze eronder te hebben, niet omdat mensen het prediken en de feiten niet eens kennen. | |
#ANONIEM | vrijdag 8 februari 2013 @ 11:15 |
er zijn testen gedan met diverse merken, kan je zelfs zien, maargoed, jij blijkbaar niet en dan nog, het heft met type rubber te maken onder deze temp, niet over het merk, aangezien alle WB hetzelfde type rubber gebruiken | |
RealBizkit666 | vrijdag 8 februari 2013 @ 11:16 |
Goed, nu praat je weer poep. Het heeft niet alleen met het rubber te maken, anders zouden ALLE winterbanden precies hetzelfde presteren (en je ziet zelf ook dat dit niet waar is). Er komt meer bij kijken dan alleen het rubber. ![]() Tot zover weer de discussie. Einde voor vandaag vanuit hier. Misschien als je weer met goede argumenten komt dat ik nog eens overweeg om het te proberen, maar het draait weer op niets uit. | |
#ANONIEM | vrijdag 8 februari 2013 @ 11:16 |
Ik heb ze er alleen onder wanneer er winterse omstandigheden zijn, daara gewoon terug naar de ZB | |
D0808 | vrijdag 8 februari 2013 @ 11:17 |
Ah, maar die hebben niet getest bij 1016 aPh en dan is echt de ZB een stuk beter. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 8 februari 2013 @ 11:17 |
dat is de basis waarom WB beter presteren en meer grip hebben onder de 7gr dan ZB. Daarna gaat het pas over het profiel enz | |
#ANONIEM | vrijdag 8 februari 2013 @ 11:18 |
Gast er is zelfs een filmpje van temp 25gr en dan NOG presteert de WB behoorlijk goed tov een ZB bij nat wegdek | |
RealBizkit666 | vrijdag 8 februari 2013 @ 11:18 |
| |
D0808 | vrijdag 8 februari 2013 @ 11:18 |
![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 8 februari 2013 @ 11:19 |
alleen slijten WB ( door zachtere compound ) dus rete snel in de zomer | |
#ANONIEM | vrijdag 8 februari 2013 @ 11:19 |
Ja nu ja.. Maar toen niet, dat zeg ik net, zo kan je niet het beredeneren | |
#ANONIEM | vrijdag 8 februari 2013 @ 11:20 |
Feitelijk post bewezen kan er niet veel aan doen, het was een test. | |
D0808 | vrijdag 8 februari 2013 @ 11:20 |
Druif ![]() | |
Anne | vrijdag 8 februari 2013 @ 11:20 |
Zullen we inderdaad eens ophouden en even laten voor wat het is? We vallen in herhaling. | |
RealBizkit666 | vrijdag 8 februari 2013 @ 11:21 |
Toen waren de eisen minder streng. Het is niet dat die banden toen zo veel beter zouden zijn als nu. Nu haalt geen enkeleband meer 5 sterren. Ik denk dat als ze de banden van toen met de eisen van nu zouden doen, dat er geen enkele meer dan 2 sterren zou halen. | |
#ANONIEM | vrijdag 8 februari 2013 @ 11:24 |
Nee ok, dat snap ik en is ook logisch. Maar je kan gewoon die vergelijking niet zo maken. Een auto of banden van toen ( bijv uit de top 5 ) vergelijken met nieuwe banden van nu nee, maar zo doet de ANWB het ook uiteraard niet. Wel maken ze een statement voor hun klanten dat als je een veiligere keuze wilt maken voor de winters die wij de afgelopen paar jaar gehad hebben, het met advies wel verstandiger is om WB aan te schaffen | |
RealBizkit666 | vrijdag 8 februari 2013 @ 11:27 |
Nee, de ANWB test niet in verglijking met een zomerband, ze testen winterbanden onderling en geven dan een advies welke winterband het beste zou zijn. Die testen van de ANWB kun je niet gebruiken om te verglijken met zomerbanden, wat jij wel de hele tijd probeert. Testen van de Autobild doen dat wel en zijn daarom veel waardevoller in deze discussie dan die van de ANWB. De enige test waar de ANWB verglijkt met zomerbanden is er eentje waar niet het merk en type wordt vermeld en waar je dus eigenlijk helemaal niets aan hebt (net als in die filmpjes waar ook geen merk gegeven wordt). Op die manier kan ik wel elk resultaat krijgen wat ik wil. ![]() | |
leolinedance | vrijdag 8 februari 2013 @ 11:28 |
Laat die druif (Estolan) alsjeblieft links liggen.... | |
#ANONIEM | vrijdag 8 februari 2013 @ 11:40 |
Oja, mijn banden staan alsnog in 2012 in de top 10, nummer 8 namelijk! http://www.anwb.nl/bestan(...)b12_165-70-r-14t.pdf zag dat het andere pdfje op R16 was, maar daar staat hij ook op 8. Dus zo slecht is dat ook weer niet, maar wel minder geworden dan de concurent [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2013 11:44:33 ] | |
RealBizkit666 | vrijdag 8 februari 2013 @ 11:48 |
Lekker goed resultaat inderdaad (niet). Ze halen die 3 sterren dus net zeg maar. Maar goed, ik ben blij dat je eingelijk schrijft welke banden je hebt, ik dacht steeds dat je het over de Bridgestone had. Maar het was nog slechter zelfs. ![]() Plaats 21 in de Autobild test qua remmen. Nee, dat zijn geen goede winterbanden. [ Bericht 1% gewijzigd door RealBizkit666 op 08-02-2013 11:58:20 ] | |
Heer_van_Bartolhoven | vrijdag 8 februari 2013 @ 16:06 |
Is inderdaad onjuist, zomerbanden presteren onder zomerse omstandigheden op een nat wegdek beter. Ze hebben immers bredere lamellen om het water af te voeren. | |
RealBizkit666 | donderdag 14 februari 2013 @ 22:00 |
Vandaag een echte dag voor winterbanden hier in het zuiden. Althans, vanaf 18.00 ongeveer. Maar het scheelt echt van dorp tot dorp. Hier is alles goed open, maar 5 km verder is alles potdicht, nog geen strooiwagen geweest en ijsvorming door aangereden sneeuw. De eerste keer deze winter dat de TC/ESP aan het werk moest... | |
Pietverdriet | donderdag 14 februari 2013 @ 22:11 |
Jep hier ook, voor de vierde keer sneeuw deze winter | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 14 februari 2013 @ 22:16 |
Hier ook gesneeuwd, maar het ging over in natte sneeuw en is nu weer weg aan het smelten, het is immers 2 graden boven nul (hier dus). Inderdaad ook de 4e keer sneeuw in dit deel van het land, evenals de andere keren is alles weg op de doorgaande wegen en in dit specifieke geval door de dooi zelfs op de wegen in een woonwijk. | |
RealBizkit666 | donderdag 14 februari 2013 @ 22:27 |
Het aantal keer sneeuw weet ik hier niet. Maar dat is vaker dan 4 keer geweest. ![]() Gelukkig wordt in de gemeente waar ik woon ontzettend goed gestrooid en geveegd. Hier is ook een stuk weg in het bos waar niet gestrooid wordt, en wat is afgezet. Maar ik weet een sluipweggetje om daar wel te komen. En daar ligt nog een lekkere partij sneeuw op de weg, goed stuk weg voor leuk glijplezier. ![]() | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 14 februari 2013 @ 22:30 |
Als ik de verhalen zo hoor dan zou ik buiten de randstad misschien ook sneller aan winterbanden beginnen, maar de boel is hier zo verstedelijkt dat er altijd wel iemand rijdt, loopt of fietst, dus van sneeuw heb je alleen last tijdens het sneeuwen, daarna is de boel zo vrij gemaakt. En in de randstad heb je uiteraard ook plekken die dun-bevolkt zijn, maar waar ik woon is daarvan totaal geen sprake. ![]() | |
RealBizkit666 | donderdag 14 februari 2013 @ 22:34 |
Om eerlijk te zijn, denk ik alleen dat het echt hier in het zuiden nodig is. We hebben toch wel wat heuveltjes waar je met vastgereden sneeuw (dus ijs) niet omhoog komt op zomerbanden (regelmatig gezien, ook deze winter al). Daar waar het plat is, heb je daar niet zo snel last van (afgezien van misschien de bruggetjes en dijkjes die her en der zijn). | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 14 februari 2013 @ 22:39 |
Klopt, zo zijn er filmpjes van auto's die de Amsterdamse grachten maar met moeite kunnen beklimmen. Hier (Leiden) wordt er de dag voor verwachte gladheid en sneeuw excessief op bruggen, dijkjes en grachten gestrooid, zodat het er op den duur altijd sneeuw en ijsvrij is. | |
Heer_van_Bartolhoven | donderdag 14 februari 2013 @ 22:42 |
Waar is onze vriend eigenlijk gebleven? Ik had hem wel verwacht met zijn "Daarom Winterbanden!!!!!" reacties na zo een sneeuwbui'tje als vandaag. ![]() | |
RealBizkit666 | vrijdag 1 maart 2013 @ 19:22 |
Dit weekend gooi ik de zomerbanden er weer onder. ![]() Overigens heb ik afgelopen week nog over een stuk weg gereden waar 10 cm sneeuw lag. Dat is best interessant om eens te doen, maar harder dan 20 km/h ben ik niet gegaan. Op een bepaald moment stuurde ik naar rechts om rechtdoor te kunnen rijden om de de weg daar schuin af liep. ![]() Op naar de volgende winter. | |
DS4 | vrijdag 1 maart 2013 @ 19:33 |
Ik overweeg ook op korte termijn over te gaan op zomerbanden. Ik heb echt een pesthekel aan die begrenzing van 240 km/u met winterwielen... Nadeel is wel dat het ook in maart en april kan sneeuwen, maar ik denk dat ik het er toch maar eens op ga wagen. | |
dester_martijn | vrijdag 1 maart 2013 @ 20:39 |
Ik heb de zomerbanden er woensdag onder gegooid. Gezien de weersvoorspellingen vind ik het wel prima. Dat ene sneeuwbuitje overleef ik ook wel. | |
DS4 | zaterdag 2 maart 2013 @ 13:36 |
Vandaag ook maar de zomerwielen gemonteerd. | |
RealBizkit666 | dinsdag 12 maart 2013 @ 07:45 |
In Limburg liggen alle wegen weer lekker dicht. Mijn auto mag nu lekker in de garage blijven staan... Toch iets te voorbarig geweest om het zomerrubber eronder te gooien. ![]() | |
Pietverdriet | dinsdag 12 maart 2013 @ 07:50 |
De PTA variant van klagen dat condooms te klein zijn... | |
DS4 | dinsdag 12 maart 2013 @ 11:34 |
Dat laatste is onzin, want bij de condomerie kun je gewoon grote maten kopen. Hoef je niet eens de deur voor uit. Maar ik was verder wel wat te snel met wisselen. ![]() | |
dribbel79 | dinsdag 12 maart 2013 @ 17:28 |
Alsnog verkapt (nouja, verkapt) "kijk mij een supersonische ride hebben" post.. ![]() | |
DS4 | dinsdag 12 maart 2013 @ 17:49 |
Het is gewoon serieus de reden om zo snel mogelijk terug te gaan naar zomerbanden. Zo in maart bij lage temperaturen en vaak vochtig wegdek is het verschil in rijkwaliteit niet enorm. | |
FkTwkGs2012 | dinsdag 12 maart 2013 @ 18:00 |
ga huilen man. zelfs in duitsland rijdt er net een kip en een ei vaak boven de 240. daarbij denk ik dat er meer winst te halen is wat veiligheid betreft door wat langzamer te rijden dan door winterbanden aan te schaffen in jouw geval. | |
Sounddragon | dinsdag 12 maart 2013 @ 18:17 |
In jóuw gedeelte van Limburg; hier ligt geen vlokje, helemaal naks. | |
Hyperdude | dinsdag 12 maart 2013 @ 18:18 |
Winterbanden rijden gewoon k*t als het wat warmer wordt. Vooral boven de 240. Soppen als in een tweedehands condoom, om de analogie even vol te houden. ![]() | |
DS4 | dinsdag 12 maart 2013 @ 18:31 |
Daar heb ik toch geen reet mee te maken? Ik rij in Duitsland best vaak ruim 240. Dat lijkt mij de norm. Dat kun jij niet beoordelen, dus wat je met deze losse flodder wil ontgaat mij. | |
DS4 | dinsdag 12 maart 2013 @ 18:31 |
Hoe weet jij dat laatste! | |
FkTwkGs2012 | dinsdag 12 maart 2013 @ 18:32 |
keistoer man. nu weer terug ontopic voor ik je onderkwijl ![]() | |
RealBizkit666 | dinsdag 12 maart 2013 @ 18:44 |
Meen je niet... Op de tuintafel ligt alweer een laagje van 20 centimeter... ![]() | |
Pietverdriet | dinsdag 12 maart 2013 @ 18:50 |
Dat kon je dan ook niet met je zomerbanden | |
jitzzzze | dinsdag 12 maart 2013 @ 18:52 |
Is het verpissen weer begonnen? ![]() | |
Pietverdriet | dinsdag 12 maart 2013 @ 18:54 |
verpissen of verpissen? | |
jitzzzze | dinsdag 12 maart 2013 @ 18:55 |
Die tweede. | |
Sounddragon | dinsdag 12 maart 2013 @ 19:16 |
Helemaal niks, geen restje, nada. Het is hier schoon en droog. Mét laag zout, dat dan weer wel, maar niet dat het nut heeft ofzo ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 12 maart 2013 @ 19:17 |
Nee, het is nu weer afgelopen. | |
jitzzzze | dinsdag 12 maart 2013 @ 19:33 |
Oh, dat is mooi ![]() | |
DS4 | dinsdag 12 maart 2013 @ 20:31 |
Op de Mercedes liggen nog winterwielen. Dus ik mag nog steeds mijn huis verlaten. | |
DS4 | dinsdag 12 maart 2013 @ 20:33 |
Ik was ontopic voordat jij het nodig vond om jouw persoonlijke irritatie te moeten delen met mij, hetgeen je het beste via een pm kan doen, of een dm. Het is maar een idee... | |
FkTwkGs2012 | dinsdag 12 maart 2013 @ 20:34 |
volgens mij had jij het heul niet over winterbanden aanschaffen ![]() | |
DS4 | dinsdag 12 maart 2013 @ 20:39 |
Jawel. Door tijdig te wisselen hoef ik ze komend jaar niet opnieuw aan te schaffen! ![]() | |
FkTwkGs2012 | dinsdag 12 maart 2013 @ 20:41 |
ik verwerp het! ![]() | |
Heer_van_Bartolhoven | dinsdag 12 maart 2013 @ 23:23 |
Hier (Zuid-Holland) heb ik ze sinds de kou terug is totaal niet nodig gehad, af en toe kwamen er wat sneeuwvlokken langs, maar die bleven niet liggen. De komende dagen zijn de temperaturen overdag redelijk boven nul, hierdoor koelt de grond doorgaans niet genoeg af om neerslag te laten bevriezen. Over een week of wat zal het toch wel uit zijn met de winter of er wordt een historisch record gevestigd. ![]() | |
maart78 | maandag 15 april 2013 @ 21:23 |
vandaag weer de zomerbandjes er weer onder, binnen een uur gewisseld en schoon gemaakt | |
Tha_Duck | maandag 15 april 2013 @ 22:51 |
Ik heb het zaterdag al gedaan ![]() Genieten van de rust en minder verbruik ![]() | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 16 april 2013 @ 10:38 |
het monteren van winterbanden is flauwekul. Je moet gewoon je snelheid en rijstijl aanpassen. Als mijn banden minder grip hebben in de sneeuw rij ik gewoon minder hard. De invloed van de bestuurder is vele malen groter dan alle overige factoren bij elkaar. De winterbanden hype is een slimme marketing truc van de Vaco. | |
Tha_Duck | dinsdag 16 april 2013 @ 11:50 |
![]() | |
leolinedance | dinsdag 16 april 2013 @ 11:57 |
eens | |
Pietverdriet | dinsdag 16 april 2013 @ 17:15 |
![]() ![]() | |
maart78 | dinsdag 16 april 2013 @ 17:55 |
lekker stoken ![]() | |
Falco | dinsdag 16 april 2013 @ 17:57 |
Je hebt gelijk BHFH | |
Eppie_NL | woensdag 30 oktober 2013 @ 22:00 |
Begint toch tijd te worden om aan de winterbanden te denken. Moet nog 4 nieuwe banden + velgen kopen (hopelijk komen er nog leuke aanbiedingen). Rond half november laat ik ze denk ik dan monteren. | |
Falco | woensdag 30 oktober 2013 @ 22:14 |
Zonde van je geld. Ik heb tijdens de onderhoudsbeurt paar maanden geleden mijn voorbanden laten vervangen, omdat met slicks door de sneeuw karren af en toe leuke effecten geeft, maar toch niet heel praktisch is. Maar nu nog nieuwe winterbanden is het me absoluut niet waard voor die drie dagen dat er sneeuw valt. | |
leolinedance | woensdag 30 oktober 2013 @ 23:30 |
Dit jaar voor het eerst winterbanden. Heb het altijd onzin gevonden. Nu lease en BMW (dus achterwielaandrijving) dus winterbanden. Ben benieuwd. | |
#ANONIEM | woensdag 30 oktober 2013 @ 23:51 |
Voor mij geen winterbanden want zoals ieder jaar staat er op dagen dat je ze nodig hebt zo'n 1500km file. Dan ga ik sowieso de weg niet op. | |
NoBody122 | donderdag 31 oktober 2013 @ 00:07 |
Is niet altijd een keuze, vrind, tenzij je werkloos thuis zit of op de 1 of andere manier vanuit huis werkt. | |
Palomar | donderdag 31 oktober 2013 @ 00:21 |
Van de week een setje Hankook-banden besteld via autobanden365.nl voor 57 euro per stuk. Had nog een setje velgen liggen en wilde er niet teveel aan uitgeven, dus deze banden hadden wel een goede prijs/kwaliteit-verhouding (merk klonk me niet heel bekend, maar reviews waren wel goed). Banden werden afgeleverd bij een montagepunt in de buurt, waar ze voor 11 euro per stuk gemonteerd werden. Voor 280 euro wel klaar dus. Ook overwogen om een setje tweedehands te kopen, maar dan ben je ook al snel 200 euro kwijt en weet je nooit precies wat je krijgt. Sowieso denken sommige mensen dat winterbanden goud zijn met de prijzen die ze durven te vragen voor een setje gare banden met 4mm profiel. Overigens ben ik wel mening dat winterbanden eigenlijk niet nodig zijn met de hoeveelheid sneeuw die we hier hebben en de wegen die eigenlijk direct alweer schoongeveegd zijn. Maar zou mezelf voor de kop slaan als ik toch eens door gladheid tegen een lantaarnpaal beland, wat misschien voorkomen had kunnen worden door die nog geen 300 euro aan winterbanden. | |
boegschroef | donderdag 31 oktober 2013 @ 07:35 |
Ik blijf erbij dat je beter een goede set all-season banden kan hebben dan een goedkoop setje winterbanden. | |
RealBizkit666 | donderdag 31 oktober 2013 @ 08:08 |
Ik heb sowieso geen keuze. Ik zit te vaak in Duitsland... | |
leolinedance | donderdag 31 oktober 2013 @ 10:10 |
Wie spreekt dat tegen dan? | |
Metalfreak | donderdag 31 oktober 2013 @ 11:01 |
Maar wat is goedkoop, Hankook is gewoon een prima merk. Het is echt niet zo'n drama als Wanli o.i.d. Ik heb ook wel eens Toyo's in Duitsland gekocht voor 50 euro per stuk, waar exact dezelfde banden in Nederland meer dan 2x zo duur waren (had te maken met verschil in marketing tussen de twee landen, velgenboer heeft me zijn inkoopprijzen laten zien), zijn die banden die je in Nederland koopt dan ineens een stuk beter omdat ze duurder zijn? | |
Mattt | donderdag 31 oktober 2013 @ 11:56 |
Hankook is echt prima ![]() | |
boegschroef | donderdag 31 oktober 2013 @ 11:57 |
Ik ben het deels met je eens, banden in Nederland zijn voor een stuk duurder dan in duitsland. Maar hou daarbij ook even het productie jaar in de gaten! Banden bij de Nederlandse dealer zijn vaak banden van max 1 a 2 jaar oud. De meeste die ik zie uit Duitsland (en ik zie toch wel een 20 tal 'nieuwe' setjes uit het 'goedkope' duitsland) zijn banden van meer dan 4 jaar oud. Als je dan daar nog een eens een 4 jaar mee doet is het toch wel erg oud rubber aan het eind van de rit. Mijn iets te compacte mening is dan ook, koop gewoon een goed merk all season uit duitsland. Dan heb je een iets oudere band, maar je rijd die 2x zo snel op. Waar ik wat minder goed tegen kan zijn de mensen die echt van mening zijn dat hun Wanli's van 30 euro meer grip hebben dan mijn pirelli's van 350 per stuk puur omdat het een winterband is.... ![]() | |
Metalfreak | donderdag 31 oktober 2013 @ 15:34 |
Het was toen een paar maanden na de introductie van een nieuwe serie banden van Toyo, dus ouder dan een half jaar konden ze niet zijn ![]() | |
Sjabba | vrijdag 1 november 2013 @ 14:57 |
Wat zijn goede all-season banden dan? Ik loop nl te twijfelen, ik rijd te weinig om en zomer en winterbanden te gebruiken maar heb in 225-50-17 is niet veel keuze in all-season band. En met goed bedoel ik niet alleen grip, maar ook gewicht, geluid en comfort. | |
leolinedance | vrijdag 1 november 2013 @ 14:59 |
gewicht? | |
Sjabba | vrijdag 1 november 2013 @ 15:10 |
Ja, meestal zijn goedkopere banden net als goedkopere velgen erg zwaar. Vind het zelf niet lekker rijden. | |
RealBizkit666 | vrijdag 1 november 2013 @ 15:15 |
Whut? Onafgeveerd gewicht zo laag mogelijk houden is wel leuk. Maar voor een normale auto zal het echt zo dermate weinig uitmaken dat het dit toch echt tussen je oren zit... Dan moet je ook beginnen om de rest van het onafgeveerde gewicht te verlagen... | |
Sjabba | vrijdag 1 november 2013 @ 15:18 |
Nou als je het over 4 kg van de velg hebt en 2 kilo band praat je over 6kg op elke hoek en dan hoef je geen race wagen te hebben om dat te merken hoor. Maar dat is een andere discussie. | |
RealBizkit666 | vrijdag 1 november 2013 @ 15:20 |
En de rest van het onafgeveerde gewicht dan? Het gaat om het totaal. En dat kleine percentage dat je daarmee wint is echt minimaal (assen, diferentieel, remschijven en klauwen, etc...). | |
Sjabba | vrijdag 1 november 2013 @ 16:09 |
Dat is een hele andere discussie en ik bepaald zelf wel hoe "ver" ik ga. Mijn ervaring is dat zware wielen het weggedrag nadelig beïnvloeden. Iemand nog ervaring met goede all season banden? | |
boegschroef | vrijdag 1 november 2013 @ 19:34 |
Ik geloof het goed, ik voel bijvoorbeeld ook meteen aan de auto als er 0.1 bar minder in 1 van de wielen zit dan normaal. De meesten verklaren me dan ook voor gek ![]() 225/50 17 is nieteens een rare maat. Volgensmij zelfs de standaard bmw 3serie 17" maat. Je moet wat dingen afwegen: geluid, slijtage en grip zijn vaak de hoofdzaken. Veel grip betekend meestal ook hoge slijtage en/of geluid. Minder geluid is dan vaak: of ook minder grip of meer slijtage. Ik ga meestal voor pirelli, weinig geluid in combi met veel grip. Alleen neem ik de prijs en de hoge slijtage voor lief | |
JohnB52 | zondag 3 november 2013 @ 00:08 |
Waarom niet goede zomerbanden en goede winterbanden? T is een eenmalige investering. | |
boegschroef | zondag 3 november 2013 @ 00:58 |
Voor mij omdat ik heel het jaar door op mijn mooie velgen wil rijden. Ik ga niet op die saaie zwarte stalen velgen rijden, ik vind dat geen gezicht. Elk jaar de banden 2 keer de banden laten verwisselen op de huidige velgen is er ook niet goed voor en een extra set mooie wintervelgen vind ik het geld weer niet waard. Eigenlijk is dat voor mij de hoofd reden. (Daarnaast heb ik voor de echte winterdagen een 4x4 met off road banden die het goed doen door de sneeuw) | |
daNpy | zondag 3 november 2013 @ 01:00 |
Dan neem je toch ook lichtmetaal voor de winter? | |
artm | zondag 3 november 2013 @ 22:48 |
Ik heb 2 weken geleden mijn 1e auto gekocht, een Kia Picanto met Kumho zomerbanden eronder, dus ik wil een switch gaan maken naar all-season of winterbanden. Mijn voorkeur gaat uit naar de Continental TS 850 (komt bij alle tests erg goed eruit) winterbanden op stalen velgen, online te bestellen bij Profile Tyrecenter. Ik rij 2200 km/maand richting een afgelegen gebied dicht bij zee (Maasvlakte), dus kan behoorlijk slecht winterweer tegenkomen waardoor mijn voorkeur naar winterbanden gaat. Of denken jullie dat het beter is een all-season band te nemen? Hebben jullie nog tips waar je op moet letten als je voor het eerst winterbanden aanschaft? | |
RealBizkit666 | zondag 3 november 2013 @ 22:56 |
Met die kilometers zou ik voor een winterband kiezen. ![]() | |
JohnB52 | zondag 3 november 2013 @ 23:00 |
All weather banden zijn eigenlijk voor als je weinig rijdt. Als je auto kan laten staan, dan zou ik persoonlijk daarvoor kiezen. Winterbanden kan je nemen voor je eigen en andermans veiligheid. Als je het geld kan missen, zou ik het zeker doen, het is maar een eenmalige investering, omdat je zomerbanden natuurlijk dan niet slijten. Nadeel eventueel is dat je ruimte moet hebben ze op te slaan en je telkens kosten hebt van het wisselen als je het niet zelf doet. Die Picanto heeft niet al te dure banden, dus denk dat het met de kosten wel meevalt. Kijk ook eens wat een setje GOEDE zomerbanden kost, Michelin, dunlop, Continental, Goodyear en dergelijke. | |
Sjabba | maandag 4 november 2013 @ 10:40 |
Ik rijd nog geen 8.000km pj met die auto.. | |
artm | dinsdag 5 november 2013 @ 21:33 |
Thanks voor het advies, moet ik nog verder rekening houden met dingen als bouten e.d. of uitlijnen van de auto? | |
JohnB52 | dinsdag 5 november 2013 @ 21:53 |
Als het alleen 8.000 km in de winter is... | |
daNpy | dinsdag 5 november 2013 @ 22:43 |
Neem je andere velgen? Alleen als de velgen een dikker hart hebben of een andere vorm voor de boutkop (conisch of kogelvormig) moet je ook andere bouten hebben. Maar als je gewoon OEM velgen neemt is het zo goed als altijd samen te gebruiken. (Kleine tip; je bouten moeten minstens 10 volle slagen in de naaf kunnen draaien, anders zijn ze te kort). | |
#ANONIEM | zaterdag 9 november 2013 @ 00:40 |
Dat begrijp ik niet... | |
daNpy | zaterdag 9 november 2013 @ 00:41 |
Tijd om wat regels door te nemen voor je de weg op gaat dus. | |
JohnB52 | zaterdag 9 november 2013 @ 01:22 |
Dat is daar verplicht. Zie: http://www.anwb.nl/auto/t(...)rbanden-in-duitsland | |
RealBizkit666 | zaterdag 9 november 2013 @ 09:12 |
Je bent in Duitsland verplicht om je banden aan te passen aan het weer. Met winterse omstandigheden (sneeuw) dan moeten ze eronder liggen. Aangezien je in de winterperiode van te voren nooit weet of het gaat sneeuwen zodra je Duitsland in rijdt, is het verstandig om ze er gewoon onder te hebben liggen. ![]() Indien je namelijk een ongeluk krijgt dan en ze er niet onder liggen, kun je gedeeltelijk aansprakelijk gesteld worden. Iets wat je eenvoudig kunt voorkomen. | |
JohnB52 | zaterdag 9 november 2013 @ 09:18 |
En dus niet alleen je banden! Ook je ruitenwissers moeten nog goed zijn en voldoende ruitenwisservloeistof. | |
RealBizkit666 | zaterdag 9 november 2013 @ 10:19 |
Klopt. Maar dit topic gaat over banden, niet over de rest. ![]() | |
daNpy | zaterdag 9 november 2013 @ 10:53 |
Tegenwoordig krijg je ook een boete, ook als je nog geen ongeluk hebt gemaakt. | |
jitzzzze | zaterdag 9 november 2013 @ 10:55 |
Maar het blijft een keuze om je auto wel of niet aan te passen aan winterse omstandigheden. | |
daNpy | zaterdag 9 november 2013 @ 10:56 |
Ja en als je de keuze maakt om het niet te doen heb je kans op een bekeuring. Net als dat je ervoor kiest om te hard te rijden, door rood te rijden, met alcohol op te rijden etc etc ![]() | |
jitzzzze | zaterdag 9 november 2013 @ 10:57 |
Precies ![]() | |
daNpy | zaterdag 9 november 2013 @ 10:57 |
Oftewel het is verplicht. | |
June. | zaterdag 9 november 2013 @ 11:00 |
Ik heb dit jaar ook maar winterbanden aangeschaft, setje inclusief velgen aangeschaft bij marktplaats. Als is het alleen maar om een beetje meer grip bij parkeerplaats te hebben, man wat was dat vorig jaar een ramp. Thuisblijven gaat niet, patiënten komen niet zo makkelijk naar mij toe ![]() | |
jitzzzze | zaterdag 9 november 2013 @ 11:00 |
Ja, maar je blijft de keuze houden om je eraan te houden of niet. | |
daNpy | zaterdag 9 november 2013 @ 12:38 |
Als je de keuze maakt om geen winterbanden aan te schaffen moet je bij winterse omstandigheden dan ook thuis blijven dus. | |
jitzzzze | zaterdag 9 november 2013 @ 12:39 |
Elke keuze die je maakt heeft bepaalde consequenties. ![]() | |
RealBizkit666 | zaterdag 9 november 2013 @ 18:12 |
Die boete stelt geen reet voor. Ik vind het aansprakelijk gesteld kunnen worden toch net wat belangrijker wat dat betreft. ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 9 november 2013 @ 18:18 |
right. ![]() Ik hoef geen winterbanden, heb ik nog nooit nodig gehad, en heb ik nu ook niet. Zolang het niet verplicht gesteld wordt in de wet, blijf ik vinden dat ik ze niet nodig heb; ik pas mijn rijgedrag wel gewoon aan, net zoals ik altijd al gedaan heb. Als ik in .de zou wonen zou ik geen keus hebben, nu lekker nog wel. | |
daNpy | zondag 10 november 2013 @ 00:28 |
Dat is een afspraak tussen Duitse verzekeringen, ik weet niet in hoeverre dat voor Nederlanders geld ![]() | |
daNpy | zondag 10 november 2013 @ 00:30 |
Ik had het over DL. Maar van mij mogen ze in Nederland ook wel verplicht worden. Eerste vlokje sneeuw dat valt en heel Nederland staat vast. Nee wij passen ons rijgedrag wel aan, want dat gaat op droog ook zo goed ![]() | |
RealBizkit666 | zondag 10 november 2013 @ 09:05 |
De verzekering in Nederland zal alles gewoon betalen, maar als je gedeeltelijk aansprakelijk wordt gesteld, dan zul je in Nederland daar ook iets van merken (no claim korting bijvoorbeeld). Als je namelijk nooit aansprakelijk gesteld kunt worden als je een ongeluk maakt in het buitenland, dan zouden Nederlandse verzekeraars niet blij zijn. ![]() | |
daNpy | zondag 10 november 2013 @ 09:56 |
Je wordt ook aansprakelijk gesteld als het ongeluk zelf niet jouw fout is, maar je dus onderweg bent op banden die niet voldoen voor de weersomstandigheden. In Nederland kennen we die regel eigenlijk niet. | |
blup | zondag 10 november 2013 @ 10:00 |
Dat is juist het punt, pas als je ze nodig had wist je dat je ze nodig had. | |
daNpy | zondag 10 november 2013 @ 10:03 |
SD is nog van de oude stempel. Vroeger hadder ze ook geen winterbanden toen ze met paard en wagen rondtrokken. | |
Sounddragon | zondag 10 november 2013 @ 10:39 |
Dat komt omdat het overgrote meerendeel van de mensen niet meer zelf kan rijden, want dat doet de elektronica icm winterbanden wel voor ze ![]() ![]() | |
Sounddragon | zondag 10 november 2013 @ 10:40 |
Preziez. | |
jitzzzze | zondag 10 november 2013 @ 10:40 |
Nou wordt het wel een enorm kip - ei verhaal ![]() | |
Sounddragon | zondag 10 november 2013 @ 10:41 |
Dat is het al vanaf dag 1 natuurlijk ![]() Het is net als met zijwieltjes; als je kunt fietsen heb je ze niet nodig, maar ja, je kunt altijd een keertje op je bek gaan, en dan hádden ze misschien enig nut gehad. ![]() | |
jitzzzze | zondag 10 november 2013 @ 10:44 |
De ene zweert erbij, de ander denkt prima zonder te kunnen maar van elkaar iets aannemen? Ho maar ![]() | |
Sounddragon | zondag 10 november 2013 @ 10:49 |
Euj, ik ontken het nut van winterbanden niet, heb er diverse keren mee gereden, en het scheelt echt wel, maar dat wil niet zeggen dat ik ze nódig heb om me veilig van A naar B te verplaatsen met dat kleine rotbeetje sneeuw wat er hier soms valt. ![]() Imho ontstaat de onveiligheid in winterse omstandigheden door dat deel van de mensen die wél op winterrubber rijden met een hele elektronica kermis, en daar dus hogere snelheden mee rijden, omdat het kan. Maar dat wil niet zegen dat ik, en mijn mede niet-winterband rijders dan onveiliger bezig zijn me dunkt. | |
jitzzzze | zondag 10 november 2013 @ 10:50 |
Zie je wel, zonder mijn eigen standpunt te vertellen probeer je mij nu al te overtuigen van jouw standpunt. Dat is precies wat ik bedoel, want dit doen de voorstanders van winterbanden ook. | |
Sounddragon | zondag 10 november 2013 @ 10:54 |
Sja, we hebben allemaal onze beweegredenen blijkbaar. Ik hoef trouwens niemand te overtuigen, ik onderbouw alleen mijn standpunt. Iedereen moet lekker voor zichzelf weten of hij het de investering waard vindt. ![]() | |
JohnB52 | zondag 10 november 2013 @ 10:54 |
Alsof winterbanden alleen bedoeld zijn om in de sneeuw te rijden? | |
jitzzzze | zondag 10 november 2013 @ 10:56 |
Het overtuigen is blijkbaar wel het belangrijkste deel van deze reeks, net als een soort Jehova Getuige die voor je deur staat. Je kan je gaan aflullen waarom je niet op winterbanden rijd, want je zou gek zijn/onveilig/en weet ik het wat nog meer. | |
Sounddragon | zondag 10 november 2013 @ 10:59 |
Of allweather banden alleen voor de zomer ![]() Jehova's maken hier net zo weinig kans als winterbanden- of encyclopedie verkopers ![]() | |
jitzzzze | zondag 10 november 2013 @ 11:00 |
Het mooiste argument blijf ik toch wel de noodstop vinden. Want je zou maar net die 10cm te kort komen in je remweg en daardoor net wel dat kind scheppen wat ineens oversteekt ![]() Hiermee wil ik natuurlijk niet het scheppen van kinderen goedpraten. | |
JohnB52 | zondag 10 november 2013 @ 11:01 |
Ik heb voor mijn 9-3 wel winterbanden, omdat we daar wel elke dag mee weg moeten. De 9-5 heeft ze niet, omdat die niet perse gebruikt hoeft te worden... | |
Sounddragon | zondag 10 november 2013 @ 11:02 |
Als je in een pak sneeuw een noodstop moet maken heb je ergens daarvoor al een soort van minuscule inschattingsfout gemaakt ![]() | |
JohnB52 | zondag 10 november 2013 @ 11:02 |
Daar hebben we de Jehova's voor toch? | |
Anne | zondag 10 november 2013 @ 11:03 |
Ik zou ook wel graag winterbanden willen hebben, maar heb het geld er op dit moment niet voor (over; andere prioriteiten). Mocht het weer echt zo erg zijn, dan stap ik bij mijn moeder in de auto, die wel winterbanden heeft ![]() Die werkt toch maar 1 afslag verder. Vorig jaar en het jaar ervoor ook op die manier gedaan. | |
daNpy | zondag 10 november 2013 @ 11:04 |
Dit geeft eerder aan dat je niet bekend met de gripverschillen. | |
Anne | zondag 10 november 2013 @ 11:04 |
Een kind met blikschade ![]() | |
jitzzzze | zondag 10 november 2013 @ 11:04 |
Precies mijn punt ![]() Weet ik niet, mijn kennis van Jehova Getuigen is vrij beperkt. | |
Sounddragon | zondag 10 november 2013 @ 11:05 |
Euj, 10 cm te kort zei hij, dat is een tikkie; kids kunnen wel wat hebben hoor ![]() | |
jitzzzze | zondag 10 november 2013 @ 11:05 |
Toch wel, heb genoeg Km's afgelegd op zowel winterbanden als op normale banden. | |
jitzzzze | zondag 10 november 2013 @ 11:05 |
Dat is helemaal 2015 ![]() ![]() | |
daNpy | zondag 10 november 2013 @ 11:06 |
Dan weet je ook dat het niet om 10cm gaat. | |
jitzzzze | zondag 10 november 2013 @ 11:07 |
Ja, het is alles of niets. Of je glijd als een stoomwals over alles heen of je staat wel op tijd stil, bij echte sneeuw en gladheid kan je dat omslagpunt in je eigen voordeel veranderen m.b.v. winterbanden of je rijstijl aanpassen aan de omstandigheden. Waarvan de laatste wel het allerbelangrijkste is. | |
Sounddragon | zondag 10 november 2013 @ 11:08 |
En dan weet jij ook dat mensen die extra marge die ze krijgen door die winterbandjes gewoon omzetten in snelheid, waardoor het nut voor dat kind alleen maar omgezet wordt in een hogere impact.. kom op man, haal je kop eens uit je r.. het zand. | |
daNpy | zondag 10 november 2013 @ 11:09 |
Rijstijl veranderen is geen alternatief voor gebrek aan grip. | |
Tha_Duck | zondag 10 november 2013 @ 11:09 |
Ik wil vandaag de auto zijn winterslofjes aandoen, maar het blijft maar regenen hier ![]() Dat is vooral prut voor de LM zomervelgen, die maak ik altijd schoon voor ze naar zolder gaan. Maar zo drogen ze niet buiten. | |
Anne | zondag 10 november 2013 @ 11:09 |
Dat wordt föhnen. | |
daNpy | zondag 10 november 2013 @ 11:09 |
Klopt, ik heb ook nergens anders beweerd. Maar mensen die zonder winterbanden rijden zijn ook alles behalve in staat om hun gebrek aan grip op te lossen met anticiperen. Of ze gaan 20kmh gaan rijden op 80 weg, ja dat is lekker veilig. Blijf dan thuis ![]() |