abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122458842
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:52 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Sinds wanneer worden we ergens over voorgelicht dan ? Of is dat maar net wanneer het uitkomt. Of heb ik het allemaal gemist al die jaren ?
Vermoedelijk heb je wel iets gemist dan. Ooit van postbus 51 gehoord?

Of je wilt het gewoon niet zien, dat lijkt me een wat logischer verklaring.
pi_122458848
quote:
13s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:54 schreef Luigi het volgende:

[..]

Onvoorstelbaar dat al die wijze, mondige en vooral ook op élk vlak superdeskundige mensen tegenwoordig zo slecht de weg naar informatie weten te vinden. Als het daar op aankomt is het comfortabeler om achterover te leunen, Ice Skating With The Stars op te zetten en op internet te brullen dat alles aan de EU kut is en we dood gaan, met bultjes. En zweren.
Hoho voorlichten is iets anders als leren !
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_122458852
quote:
14s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:52 schreef Jareth het volgende:

[..]

Ah, het o-woordje kunnen we afstrepen.
En het f-woord had je al een hekel aan.
pi_122458855
quote:
5s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vermoedelijk heb je wel iets gemist dan. Ooit van postbus 51 gehoord?

Of je wilt het gewoon niet zien, dat lijkt me een wat logischer verklaring.
Right !
  maandag 4 februari 2013 @ 11:56:11 #105
37295 Luigi
mario pls
pi_122458870
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:55 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Onzin. EU campagnes genoeg geweest in het verleden. Maar wanneer men dat nu doet, is het EU propaganda.
pi_122458885
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:53 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Oh, dat mag best. Een overheidslaag is echter geen bedrijf.
Aha, dus die mogen enkel maar kankeren op zichzelf?
pi_122458891
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:49 schreef Ryon het volgende:

[..]

Er zijn een aantal zaken gevoerd tegen Geenstijl welke uitgemond zijn in een schadevergoeding voor de betrokkenen. Het gaat in dit geval om relatief kleine bedragen (tussen de 5.000 en 15.000 euro) welke gewoon in de bedrijfsvoering zijn ingecalculeerd. Geen rectificatie, alleen het stilletjes verwijderen van een item.

Is daarmee 'de schade' gecompenseerd? Nee, die reikt veelal verder. In Nederland kunnen media echter makkelijk over de schreef staan zonder dat je daar als burger iets mee kan doen. Veel journalisten hebben ook weinig kaas gegeten van wat wel en niet is toegestaan. Tijdens de opleidingen communicatie en dergelijke komt er wel een gedeelte ethiek aan bod, maar dat is redelijk oppervlakkig. Het juridische gedeelte blijft vrijwel uit. Veel burgers weten trouwens ook niet wat wel en niet mag. Aantal media (zoals Geenstijl en ook AD) werken daar actief in mee door bijv. te stellen dat alles wat de openbare weg gefilmd wordt gewoon is toegestaan 'want openbare weg'. In de praktijk is dit veelal niet het geval en is dat context afhankelijk.
Ik vind de Nederlandse wetgeving daar sowieso nog wel redelijk gebrekkig.
Met name commerciële instellingen calculeren dit soort vrij marginale vergoedingen inderdaad gewoon doodleuk in.
Als er willens en wetens niet goed wordt gecheckt of bijvoorbeeld een negatief bericht over een bepaald bedrijf waar is en de publicatie heeft een omzetdaling tot gevolg, dan wordt wat mij betreft het medium daar gewoon ten volle voor aansprakelijk gesteld.
Het wordt natuurlijk wat lastiger te concretiseren bij foutieve beschuldigingen aan het adres van individuen, maar daar kun je simpelweg een meer Amerikaans model voor hanteren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_122458906
quote:

[..]

Right !
Zijn we het daar over eens :)
pi_122458916
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:56 schreef Luigi het volgende:

[..]

Onzin. EU campagnes genoeg geweest in het verleden. Maar wanneer men dat nu doet, is het EU propaganda.
Dat spreekt de onderbuik inderdaad stukken meer aan.
pi_122458923
quote:
14s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zijn we het daar over eens :)
Dat dacht ik niet, maar ik ga er niet teveel moeite aan besteden. Je weet best dat het niet klopt, maar daar een gehele discussie aan wijden is het niet waard.
pi_122458960
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:43 schreef Masyl het volgende:

[..]

Dat is wat anders dan te zeggen dat er de pleuris uitbreekt als we niet meer macht overdragen zoals sommige EU-politici beweren.
Maar eindeloos herhalen dat we afstevenen op een EUSSR is natuurlijk doodnormaal?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 4 februari 2013 @ 11:59:33 #112
66825 Reya
Fier Wallon
pi_122458963
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik vind de Nederlandse wetgeving daar sowieso nog wel redelijk gebrekkig.
Met name commerciële instellingen calculeren dit soort vrij marginale vergoedingen inderdaad gewoon doodleuk in.
Als er willens en wetens niet goed wordt gecheckt of bijvoorbeeld een negatief bericht over een bepaald bedrijf waar is en de publicatie heeft een omzetdaling tot gevolg, dan wordt wat mij betreft het medium daar gewoon ten volle voor aansprakelijk gesteld.
Het wordt natuurlijk wat lastiger te concretiseren bij foutieve beschuldigingen aan het adres van individuen, maar daar kun je simpelweg een meer Amerikaans model voor hanteren.
Nadeel is dat verscherpte regelgeving misbruik in de hand werkt, en dat onderzoeksjournalistiek erg lastig wordt als je beschuldigingen niet meer anoniem zou kunnen uiten.
pi_122458995
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:58 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Dat dacht ik niet, maar ik ga er niet teveel moeite aan besteden. Je weet best dat het niet klopt, maar daar een gehele discussie aan wijden is het niet waard.
Het klopt gewoon niet wat je roept. We worden aan alle kanten dood gegooid met voorlichting over allerlei onderwerpen. Wanneer je dat gemist hebt zijn daar maar weinig verklaringen voor. Bijvoorbeeld het niet willen zien naast het totaal ontwijken van alle denkbare media in je leven.
  maandag 4 februari 2013 @ 12:01:12 #114
37295 Luigi
mario pls
pi_122459027
quote:
14s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat spreekt de onderbuik inderdaad stukken meer aan.
Ik vind het helemaal niet erg als mensen niet vóór de EU zijn hoor. Echt niet. Ieder zijn mening, over wat dan ook. Waar ik wel moe van wordt is het verschijnsel dat iedereen kennelijk o-ver-al verstand van heeft. Ook van zoiets complex als de EU. Binnen 3 bitterballen wordt besloten dat 'uit de EU stappen' (wat dat dan ook betekent) vele malen 'goedkoper' (wat dat dan ook betekent) is dan 'erin blijven' (wat dat dan ook betekent). En echt, dat mag je vinden. Echt. Maar dan wel graag onderbouwd en met nog een klein spoortje van ratio aub.

Ik durf best toe te geven dat ik zoiets als de EU eigenlijk net iets te complex vind om er écht een uitgesproken mening over te hebben... of me in ieder geval te onthouden van al te dom geblaat op dat vlak. Maar tegenwoordig moét je die mening hebben, en er mee te koop lopen ook. Schreeuw en blaatmaatschappij.
pi_122459036
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het klopt gewoon niet wat je roept. We worden aan alle kanten dood gegooid met voorlichting over allerlei onderwerpen. Wanneer je dat gemist hebt zijn daar maar weinig verklaringen voor. Bijvoorbeeld het niet willen zien naast het totaal ontwijken van alle denkbare media in je leven.
Slaap verder ! :P
  maandag 4 februari 2013 @ 12:01:31 #116
190104 Jareth
Such a pity...
pi_122459044
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:56 schreef Luigi het volgende:

[..]

Als je je boodschap undercover gaat proberen op te dringen dan kun je in elk geval niet echt meer van voorlichting spreken.
So, the Labyrinth is a piece of cake, is it?
pi_122459082
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:01 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik vind het helemaal niet erg als mensen niet vóór de EU zijn hoor. Echt niet. Ieder zijn mening, over wat dan ook. Waar ik wel moe van wordt is het verschijnsel dat iedereen kennelijk o-ver-al verstand van heeft. Ook van zoiets complex als de EU. Binnen 3 bitterballen wordt besloten dat 'uit de EU stappen' (wat dat dan ook betekent) vele malen 'goedkoper' (wat dat dan ook betekent) is dan 'erin blijven' (wat dat dan ook betekent). En echt, dat mag je vinden. Echt. Maar dan wel graag onderbouwd en met nog een klein spoortje van ratio aub.
Helemaal mee eens :).
quote:
Ik durf best toe te geven dat ik zoiets als de EU eigenlijk net iets te complex vind om er écht een uitgesproken mening over te hebben... of me in ieder geval te onthouden van al te dom geblaat op dat vlak. Maar tegenwoordig moét je die mening hebben, en er mee te koop lopen ook. Schreeuw en blaatmaatschappij.
Ook al mee eens :P
  maandag 4 februari 2013 @ 12:02:24 #118
37295 Luigi
mario pls
pi_122459085
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:01 schreef Jareth het volgende:

[..]

Als je je boodschap undercover gaat proberen op te dringen dan kun je in elk geval niet echt meer van voorlichting spreken.
Dat is heel wat anders (en misschien heb je zelfs gelijk) dan roepen dat er nooit voorlichting over de EU is geweest in het verleden.
pi_122459096
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:01 schreef Jareth het volgende:

[..]

Dat weet je niet op voorhand.
pi_122459136
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:01 schreef Luigi het volgende:

[..]

Dit dus.
pi_122459149
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:59 schreef Reya het volgende:

[..]

Nadeel is dat verscherpte regelgeving misbruik in de hand werkt, en dat onderzoeksjournalistiek erg lastig wordt als je beschuldigingen niet meer anoniem zou kunnen uiten.
Er moet wel een zekere balans zijn inderdaad, maar ik heb het idee dat die balans er in Nederland nu juist niet is, ten faveure van de berichtgevers.
Het is natuurlijk ook niet zo dat kritische onderzoeksjournalistiek niet bestaat in landen waar er wel strenge sancties kunnen worden opgelegd.
pi_122459195
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Er moet wel een zekere balans zijn inderdaad, maar ik heb het idee dat die balans er in Nederland nu juist niet is, ten faveure van de berichtgevers.
Het is natuurlijk ook niet zo dat kritische onderzoeksjournalistiek niet bestaat in landen waar er wel strenge sancties kunnen worden opgelegd.
Maak je maar geen zorgen, zolang steeds meer mensen van mening zijn dat je niet hoeft te betalen voor nieuws, is onderzoeksjournalistiek over een aantal jaar compleet verleden tijd.
  maandag 4 februari 2013 @ 12:06:15 #123
37295 Luigi
mario pls
pi_122459230
Teun vd Keuken had toch pas een goede serie over Europa?
  maandag 4 februari 2013 @ 12:06:46 #124
37295 Luigi
mario pls
pi_122459251
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:06 schreef Luigi het volgende:
Teun vd Keuken had toch pas een goede serie over Europa?
Maar die kijkt natuurlijk niemand want er was foeballuh. En Teun vd Keuken is een linkse communist die aan de hoogste boom moet. Ofzo.
pi_122459302
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:54 schreef Jareth het volgende:

[..]

Grapje toch?

Toch? :X
natuurlijk is het een grapje, de EU zorgt helemaal niet voor zoveel werkgelegenheid ...
als iemand dat artikel van de Daily Telegraph (een typische EU-bash krant die al heel snel in een paniek-kramp raakt als en onderwerp 'europa' betreft) werkelijk gelezen heeft:

Dat gaat over een budgetverhoging van de afdeling 'media analyse' met 1,7 miljoen pond, nog geen 2 miljoen euro....
De Daily Telegraph schrijft vervolgens een heel stuk bijna letterlijk de opinie van de UKIP over, een bekende eurocritische partij, maar eigenlijk is 2 miljoen verder peanuts...
En daarmee valt zeker niet te bereiken, wat de aluhoedjes van de UKIP beweren over een 'propaganda-instituut dat algehele controle over de europese media zal gaan hebben .

Voor 2 miljoen zou dat een ongekend succes zijn voor de EU, zó effectief en zuinig met geld omgaan lukt daar meeestal niet. ;)

bovendien is het eigenlijk nutteloos, omdat met dat budget hooguit media-knipsels verzameld worden en beschikbaar gesteld aan ambtenaren en euro-parlementariers...
voor 2 miljoen euro krijg je ook niet veel meer dan dat.

Wel knap trouwens dat de UKIP een grote nationale krant zover krijgt hun mening tot een groot, kritiekloos artikel te maken... zou de UKIP daarvoor een foldertje moeten drukken en net zo breed verspreiden als het bereik van de Telegraph, zouden ze ook 1,7 miljoen pond kwijtzijn
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_122459310
quote:
10s.gif Op maandag 4 februari 2013 09:23 schreef SeLang het volgende:
Nou ik kan niet wachten tot er zo'n goof hier opduikt
Remlof en Reya zijn toch al jaren bezig hier?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 4 februari 2013 @ 12:10:21 #127
66825 Reya
Fier Wallon
pi_122459368
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat klopt, maar het Verenigd Koninkrijk heeft bijvoorbeeld wel een aantal discutabele zaken meegemaakt, waarbij ook bleek dat het internet en de aanwezigheid van buitenlandse media het heel lastig maakten om foutieve claims terug te dringen dan wel af te schaffen. Mijn vrees zou zijn is dat het opschroeven van de regelgeving (waarvoor an sich hele goede argumenten bestaan) ertoe leidt dat suggestieve journalistiek in nog sterkere mate clandestien beleden zal worden. Dan is het misschien nog beter om helemaal niets te doen, dan heb je in ieder geval dat dergelijke 'journalistiek' met open vizier gepleegd wordt.
  maandag 4 februari 2013 @ 12:11:46 #128
66825 Reya
Fier Wallon
pi_122459419
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Remlof en Reya zijn toch al jaren bezig hier?
Remlof doet het pro bono.
pi_122459436
quote:
14s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:11 schreef Reya het volgende:

[..]

Remlof doet het pro bono.
op z'n tijd ook wat contraproductief helaas.
pi_122459439
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maak je maar geen zorgen, zolang steeds meer mensen van mening zijn dat je niet hoeft te betalen voor nieuws, is onderzoeksjournalistiek over een aantal jaar compleet verleden tijd.
Nou ja, misschien moet dat eerst maar eens verdwijnen voordat het besef er komt dat dit niet via advertentie inkomsten kan worden gefinancierd.
  maandag 4 februari 2013 @ 12:13:23 #131
66825 Reya
Fier Wallon
pi_122459470
quote:
9s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Onbezoldigde mensen zijn wat lastig te corrigeren.
pi_122459553
quote:
9s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een fanaticus is meestal een twijfelaar die eindelijk gekozen heeft.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_122459683
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:10 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat klopt, maar het Verenigd Koninkrijk heeft bijvoorbeeld wel een aantal discutabele zaken meegemaakt, waarbij ook bleek dat het internet en de aanwezigheid van buitenlandse media het heel lastig maakten om foutieve claims terug te dringen dan wel af te schaffen. Mijn vrees zou zijn is dat het opschroeven van de regelgeving (waarvoor an sich hele goede argumenten bestaan) ertoe leidt dat suggestieve journalistiek in nog sterkere mate clandestien beleden zal worden. Dan is het misschien nog beter om helemaal niets te doen, dan heb je in ieder geval dat dergelijke 'journalistiek' met open vizier gepleegd wordt.
Het blijft natuurlijk een lastige kwestie en het internet voegt er nog eens extra laagje complexiteit aan toe, maar in de basis moet er m.i. wel worden voorkomen dat de consequenties van schadelijke berichtgeving gewoon vrij eenvoudig te verrekenen zijn in het verdienmodel.
pi_122459747
quote:
9s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Een fanaticus is meestal een twijfelaar die eindelijk gekozen heeft.
Waar ging het mis met je bekering tot moslim?
pi_122459793
quote:
9s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waar ging het mis met je bekering tot moslim?
De besnijdenis.
pi_122459847
quote:
9s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

De besnijdenis.
Daar zou ik al niet eens over twijfelen.
pi_122459898
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar eindeloos herhalen dat we afstevenen op een EUSSR is natuurlijk doodnormaal?
Nee, maar erger wordende aversie tegen de EU begrijp ik wel. De huidige situatie is het tegenovergestelde van wat de heren in Brussel ons jarenlang hebben verteld. En als je daar je vraagtekens bij hebt, heb je er geen verstand van etc etc.
Currency War, Trade War, Real War
pi_122459983
quote:
Het EU-beleid richt zich op het vrij laten bewegen van arbeid, goederen, diensten en kapitaal,
Vooral dat laatste lukt aardig.
  maandag 4 februari 2013 @ 12:35:30 #139
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_122460079
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:27 schreef Masyl het volgende:

[..]

Nee, maar erger wordende aversie tegen de EU begrijp ik wel. De huidige situatie is het tegenovergestelde van wat de heren in Brussel ons jarenlang hebben verteld. En als je daar je vraagtekens bij hebt, heb je er geen verstand van etc etc.
In hoeverre verschilt de 'huidige situatie' van hetgeen jouw jarenlang is verteld?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 4 februari 2013 @ 12:40:46 #140
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122460206
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:27 schreef Masyl het volgende:

[..]

De heren kunen toch niet tegen de waarheid op trollen
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_122460238
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:35 schreef Ryon het volgende:

[..]

In hoeverre verschilt de 'huidige situatie' van hetgeen jouw jarenlang is verteld?
De vergezichten die door de eerste eurocraten werden geschetst, waren een stuk ingrijpender dan hetgeen op dit moment realiteit is. Onze eigen volksvertegenwoordigers wilden niets liever dan bevoegdheden overdragen aan een een Europees samenwerkingsverband.
pi_122460241
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:35 schreef Ryon het volgende:

[..]

Stabiliteit, werkgelegenheid en al die prietpraat.
Currency War, Trade War, Real War
pi_122460279
Wat is nu eigenlijk het voordeel dan van Europa, concreet. Ik zie weinig voordeel als ik eerlijk ben maar dat kan komen door mijn gebrek aan kennis.

Wat je nu ziet is het overeind houden van een project wat eigenlijk geen doel heeft anders dan een eenheid zijn ? De crisis helpt ook niet mee, en straks moet je gaan opboksen wellicht tegen Azie waar de prijzen lager liggen.

Kenniseconomie zijn is dat het dan? Specialisten leveren.

Waar moet het heen dat Europa, als de mensen nu al bedenkingen hebben dan kan dat twee redenen hebben A: het werkt niet B: Mensen weten helemaal niet hoe het werkt en waarvoor.

In beide gevallen is het handig om te verklaren waarom we dit doen. Mij is het niet duidelijk maar ik heb er nooit een studie van gemaakt, en dat mag je denk ik ook van de gemiddelde burger niet verwachten.
  maandag 4 februari 2013 @ 12:44:49 #144
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122460316
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:43 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Wat is nu eigenlijk het voordeel dan van Europa, concreet. Ik zie weinig voordeel als ik eerlijk ben maar dat kan komen door mijn gebrek aan kennis.

Wat je nu ziet is het overeind houden van een project wat eigenlijk geen doel heeft anders dan een eenheid zijn ? De crisis helpt ook niet mee, en straks moet je gaan opboksen wellicht tegen Azie waar de prijzen lager liggen.

Kenniseconomie zijn is dat het dan? Specialisten leveren.

Waar moet het heen dat Europa, als de mensen nu al bedenkingen hebben dan kan dat twee redenen hebben A: het werkt niet B: Mensen weten helemaal niet hoe het werkt en waarvoor.

In beide gevallen is het handig om te verklaren waarom we dit doen. Mij is het niet duidelijk maar ik heb er nooit een studie van geaakt, en dat mag je denk ik ook van de gemiddelde burger niet verwachten.
een land hoeft niet groot te zijn om te doen waar het zin in heeft, kijk naar het stadsstaatje Singapore
pi_122460419
Waarom is Singapore zo goed dan, omdat er veel geld te verdienene valt omdat het een opkomende staat is ?
pi_122460740
Een groep filosofen inzetten, aan de andere hand, lijkt mij dan wel weer een puik idee.
pi_122460933
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:48 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Waarom is Singapore zo goed dan, omdat er veel geld te verdienene valt omdat het een opkomende staat is ?
Omdat ze daar al jaren wegkomen met een veredelde dictatuur. Lijkt me overigens ook geen vergelijking met Europa waard dat landje.
pi_122460936
quote:

[..]

Zo ben jij waarschijnlijk jarenlang voorgelicht over de Nederlandse grammatica, maar heb je daar kennelijk weinig van geleerd.
  Moderator maandag 4 februari 2013 @ 13:06:18 #149
249559 crew  Lavenderr
pi_122460947
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:59 schreef LelijKnap het volgende:
Een groep filosofen inzetten, aan de andere hand, lijkt mij dan wel weer een puik idee.
U bent toevallig filosoof?
pi_122461056
quote:
10s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:06 schreef Lavenderr het volgende:
U bent toevallig filosoof?
I'd wish. Semi-intellectueel en wannabe-wijsgeer zijn meer passende omschrijvingen voor mij. Maar ik weet wel wat filosofen (of mensen die zich met filosofie bezigen) voor een inzichten kunnen verschaffen. Alleen al met de 'logica' die ze hebben leren beheren zullen ze de veelheid aan onnozele redenaties op de fora te niet kunnen doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2013 13:09:55 ]
  Moderator maandag 4 februari 2013 @ 13:10:31 #151
249559 crew  Lavenderr
pi_122461108
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:09 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

I'd wish. Semi-intellectueel en wannabe-wijsgeer zijn meer passende omschrijvingen voor mij. Maar ik weet wel wat filosofen (of mensen die zich met filosofie bezigen) voor een inzichten kunnen verschaffen. Alleen al met de 'logica' die ze hebben leren beheren zullen ze de veelheid aan onnozele redenaties op de fora te niet kunnen doen.
Daarvan zijn er hier een heleboel :D
pi_122461164
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:10 schreef Lavenderr het volgende:
Daarvan zijn er hier een heleboel
Klopt. Teveel zelfs. Niet dat zij geen interessante toevoegingen kunnen leveren maar discussies voeren met hen resulteert veelal in een ego-spelletje i.p.v. een inhoudelijke discussie, daar hun 'inhoud' vrij snel leeg is.
pi_122461223
Maar 'feiten-leveranciers' lijkt mij ook geen foute toevoeging, mits de geleverde feiten niet gekleurd zijn en met opdracht van instituut X (met bepaalde belangens).
  Moderator maandag 4 februari 2013 @ 13:14:41 #154
249559 crew  Lavenderr
pi_122461258
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:13 schreef LelijKnap het volgende:
Maar 'feiten-leveranciers' lijkt mij ook geen foute toevoeging, mits de geleverde feiten niet gekleurd zijn en met opdracht van instituut X (met bepaalde belangens).
Nee, is prima. Ongekleurde feiten willen we.
pi_122461299
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:14 schreef Lavenderr het volgende:
Nee, is prima. Ongekleurde feiten willen we.
Maar ook niet slechts van die zwart-wit onderzoeks-resultaten natuurlijk. Al kunnen daar juist dan die filosofen weer op in springen. Nuance _O_

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2013 13:16:20 ]
  maandag 4 februari 2013 @ 13:16:51 #156
37295 Luigi
mario pls
pi_122461329
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:16 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Maar ook niet slechts van die zwart-wit onderzoeks-resultaten natuurlijk. Al kunnen daar juist dan die filosofen weer op in springen. Nuance _O_
Nuance is al ruim 10 jaar lang een enorm vies woord in Nederland.
  Moderator maandag 4 februari 2013 @ 13:18:02 #157
249559 crew  Lavenderr
pi_122461377
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:16 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Wat Europa betreft zou ik het graag bij de feiten houden.
pi_122461387
quote:
9s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:16 schreef Luigi het volgende:

[..]

Nuance is al ruim 10 jaar lang een enorm vies woord in Nederland.
Het kan er natuurlijk naar leiden dat er niks meer gebeurt. Als alles te nuanceren valt weet je ook niet meer wat je moet doen...
pi_122461415
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:18 schreef Lavenderr het volgende:
Wat Europa betreft zou ik het graag bij de feiten houden.
En dan ? Waar baseer je uiteindelijk een ja of nee wb Europa op ? Niet op droge feiten maar op verlangens, idealen...
  Moderator maandag 4 februari 2013 @ 13:20:09 #160
249559 crew  Lavenderr
pi_122461449
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:19 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

En dan ? Waar baseer je uiteindelijk een ja of nee wb Europa op ? Niet op droge feiten maar op verlangens, idealen...
Op droge feiten het liefste. Maar ja. Er is al beslist.
  maandag 4 februari 2013 @ 13:20:33 #161
37295 Luigi
mario pls
pi_122461465
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:18 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het kan er natuurlijk naar leiden dat er niks meer gebeurt. Als alles te nuanceren valt weet je ook niet meer wat je moet doen...
De afgelopen jaren heb ik persoonlijk juist het tegendeel gemerkt: juist nu alle schreeuwlelijken het politieke toneel beheersen, gebeurt er nog maar vrij weinig. Ook uit angst door de ander weggeschreeuwt te worden bij de eerste de beste misstap.
pi_122461496
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:20 schreef Lavenderr het volgende:
Op droge feiten het liefste. Maar ja. Er is al beslist.
Wat voor een feiten dan ? Het gaat mij nu om de waarom je bepaalde feiten belangrijk vindt..
  Moderator maandag 4 februari 2013 @ 13:22:18 #163
249559 crew  Lavenderr
pi_122461525
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:21 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Wat voor een feiten dan ? Het gaat mij nu om de waarom je bepaalde feiten belangrijk vindt..
Europa is toch al een feit? Dus het maakt niet meer uit hoe het individu er over denkt.
pi_122461577
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:20 schreef Luigi het volgende:
De afgelopen jaren heb ik persoonlijk juist het tegendeel gemerkt: juist nu alle schreeuwlelijken het politieke toneel beheersen, gebeurt er nog maar vrij weinig. Ook uit angst door de ander weggeschreeuwt te worden bij de eerste de beste misstap.
Dat is waar inderdaad. En wellicht is het grootste probleem nog wel dat zelf-nuance en zelfverbetering, het terug komen op een voorgaande mening, ietsis wat not-done is. Dan ben je niet 'zeker van je zaak' -> zwak. Fouten toegeven is in de politiek een zonde. Maar zo komt een land toch niet verder ?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2013 13:25:12 ]
pi_122461595
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:22 schreef Lavenderr het volgende:
Europa is toch al een feit? Dus het maakt niet meer uit hoe het individu er over denkt.
Europa als wat ?
  Moderator maandag 4 februari 2013 @ 13:26:03 #166
249559 crew  Lavenderr
pi_122461655
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:24 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Europa als wat ?
Als eenheid?
  maandag 4 februari 2013 @ 13:26:06 #167
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122461656
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:24 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Europa als wat ?
Europas als continent wel, als land zal t nooit gebeuren, als muntunie nadert het einde snel
Er zijn wel een hoop zeer goed betaalde op en nee reizende ambtenaren
pi_122461664
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zo ben jij waarschijnlijk jarenlang voorgelicht over de Nederlandse grammatica, maar heb je daar kennelijk weinig van geleerd.
Is dat het beste wat je in huis hebt ? Mijn God, die eeuwige taalnaziztuhn.
pi_122461710
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:26 schreef Lavenderr het volgende:
Als eenheid?
De meest instabiele eenheid die ik ooit heb gezien. Die 'eenheid' bestaat enkel bij de gratie van economische voorspoed. De diversiteit is vele male groter.
pi_122461729
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Omdat ze daar al jaren wegkomen met een veredelde dictatuur. Lijkt me overigens ook geen vergelijking met Europa waard dat landje.
Reageer je ook nog op de wat utgebreidere vragen die ik enkele post daarboven heb gepost ?
pi_122461741
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:26 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Is dat het beste wat je in huis hebt ? Mijn God, die eeuwige taalnaziztuhn.
Wanneer mensen dit soort basale taalfouten maken, zegt dat over het algemeen genoeg over hun verstandelijke vermogens.
  Moderator maandag 4 februari 2013 @ 13:28:16 #172
249559 crew  Lavenderr
pi_122461742
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:27 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

De meest instabiele eenheid die ik ooit heb gezien. Die 'eenheid' bestaat enkel bij de gratie van economische voorspoed. De diversiteit is vele male groter.
Ja, ik ben er ook allesbehalve blij mee. De EEG voldeed toch prima?
  maandag 4 februari 2013 @ 13:29:19 #173
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_122461781
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 10:27 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn ze vrij om dat te doen, maar dan wel van hun eigen geld en niet dat van de belastingbetaler :(
Bovendien horen we al heel vaak het "andere" verhaal, via onze "onpartijdige" NOS.
Op de Duitse media is men veel kritischer over de EU, daar haal ik mijn informatie vandaan.
'eigen geld' van een overheid. Die campagne is hard nodig zo te lezen ;)
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_122461808
quote:

[..]

Als eenheid?
dat is nog geen feit.
pi_122461816
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:28 schreef Lavenderr het volgende:
Het ligt er maar aan wat jij denkt dat het beste is voor jezelf, je buren, je landgenoten, europeanen, de wereld an sich en op welke termijn. Daarom is het handig te bespreken wat jij verlangt van de wereld en toekomst... tot hoever weeg jij je eigen belangen tegenover nationalistische of europese belangen, bijvoorbeeld.
  maandag 4 februari 2013 @ 13:32:05 #176
37295 Luigi
mario pls
pi_122461854
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:23 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat is waar inderdaad. En wellicht is het grootste probleem nog wel dat zelf-nuance en zelfverbetering, het terug komen op een voorgaande mening, ietsis wat not-done is. Dan ben je niet 'zeker van je zaak' -> zwak. Fouten toegeven is in de politiek een zonde. Maar zo komt een land toch niet verder ?
Zo heb ik pas die hele Fyra discussie met verbazing zitten volgen. Natuurlijk is het op het oog blunder op blunder maar de complexiteit van een trein naar Brussel laten rijden is niet te onderschatten. Ik kwam ergens in een topic (dacht PTA) een opsomming tegen van alle voltages en systemen die je op dat ogenschijnlijk korte trajectje passeert. En de uitdagingen die dat met zich meebrengt. Als je dat (wanneer je een beetje technisch inzicht hebt) op je in laat werken is het uberhaupt een wonder dat er treinen kunnen rijden op dat stuk.

Maar goed, dat soort nuance is dus ongepast tegenwoordig. Liever brullen we allemaal dat zo'n topman gelijk maar op moet sodemieteren.
  maandag 4 februari 2013 @ 13:34:08 #177
190104 Jareth
Such a pity...
pi_122461923
quote:

[..]

Als eenheid?
België als eenheid is niet eens een feit, net zo min als Spanje, Groot-Brittannië en Frankrijk dat zijn. Laat staan dat 27 complete landen dat ooit zullen worden.
So, the Labyrinth is a piece of cake, is it?
  Moderator maandag 4 februari 2013 @ 13:35:02 #178
249559 crew  Lavenderr
pi_122461952
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:34 schreef Jareth het volgende:

[..]

België als eenheid is niet eens een feit, net zo min als Spanje, Groot-Brittannië en Frankrijk dat zijn. Laat staan dat 27 complete landen dat ooit zullen worden.
Het is toch ook onmogelijk. Ieder land heeft zijn eigen identiteit, laat ze dat fijn zo laten. Waarom een eenheidsworst van maken?
pi_122461959
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je wou toch bij de droge feiten blijven gaf je net aan?
pi_122461974
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het is toch ook onmogelijk. Ieder land heeft zijn eigen identiteit, laat ze dat fijn zo laten. Waarom een eenheidsworst van maken?
Je gaf net nog aan dat dit al een feit was?

[ Bericht % gewijzigd door paddy op 04-02-2013 15:02:07 ]
  Moderator maandag 4 februari 2013 @ 13:36:04 #181
249559 crew  Lavenderr
pi_122461991
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:30 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het ligt er maar aan wat jij denkt dat het beste is voor jezelf, je buren, je landgenoten, europeanen, de wereld an sich en op welke termijn. Daarom is het handig te bespreken wat jij verlangt van de wereld en toekomst... tot hoever weeg jij je eigen belangen tegenover nationalistische of europese belangen, bijvoorbeeld.
Alsof 'ze' zich wat van mijn of jouw mening aantrekken.
pi_122462004
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:32 schreef Luigi het volgende:
Maar goed, dat soort nuance is dus ongepast tegenwoordig. Liever brullen we allemaal dat zo'n topman gelijk maar op moet sodemieteren.
Jup. Goed voorbeeld idd.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2013 13:38:53 ]
pi_122462028
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:36 schreef Lavenderr het volgende:
Alsof 'ze' zich wat van mijn of jouw mening aantrekken.
Daar gaat het mij nu niet om :N. Ik ben degene die wat vraagt, niet zij. Dat gebash doet mij vrij weinig.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2013 13:38:02 ]
  Moderator maandag 4 februari 2013 @ 13:37:51 #184
249559 crew  Lavenderr
pi_122462031
quote:
10s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je gaf net nog aan dat dit al een feit was?
Ja? We zijn toch al grotendeels 'Europa'?
pi_122462082
Vraag me af of bepaalde landen extra aandacht krijgen van de EU forumfanatici.
Zal fok in de loop van dit jaar/volgend jaar worden overlopen door een horde nieuwe users die de waarheid komen verspreiden?
Fok is één van de grootste fora en Nederland staat tegenwoordig niet bekend als land wat zo met de EU begaan is. Nederland is verder ook een betaler dus die willen ze graag binnenboord houden.
pi_122462085
Ze willen gewoon de andere kant van het verhaal laten zien/hun verhaal. Waarom wordt dat gezien als *trollen*?

Trollen is toch gewoon doelbewust verkeerde informatie verspreiden?
  Moderator maandag 4 februari 2013 @ 13:40:12 #187
249559 crew  Lavenderr
pi_122462089
quote:
5s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je wou toch bij de droge feiten blijven gaf je net aan?
Daarom mag ik toch wel zeggen dat ik er niet blij mee ben? Is voor mij een feit .
pi_122462103
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja? We zijn toch al grotendeels 'Europa'?
Je zegt in je andere post dat dit onmogelijk is? je spreekt jezelf erg tegen. Lijkt me lastig wanneer je graag op de feiten zegt te focussen.
pi_122462108
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:40 schreef theunderdog het volgende:
Ze willen gewoon de andere kant van het verhaal laten zien/hun verhaal. Waarom wordt dat gezien als *trollen*?
Omdat het de EU betreft.
Je weet wel, die onnodige bureaucratische laag met een imagoprobleempje.
pi_122462145
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:40 schreef karton2 het volgende:

[..]

Omdat het de EU betreft.
Je hoeft het er dan ook niet mee eens te zijn. Maar het is niet hetzelfde als trollen.
pi_122462352
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je hoeft het er dan ook niet mee eens te zijn. Maar het is niet hetzelfde als trollen.
De Europese Unie gaat de echte waarheid verkondigen over wat de Europese Unie nu eigenlijk is.
Het hoeft dan ook niet per sé trollen te zijn maar dat het zo genoemd wordt is veelzeggend. Zoals ik al eerder aangaf, ze hebben een gigantisch imagoprobleem. Dit imagoprobleem gaat ze opbreken. Het loopt ze al dun door de broek vanwege de verkiezingen van volgend jaar.
pi_122462376
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daarom mag ik toch wel zeggen dat ik er niet blij mee ben? Is voor mij een feit .
Had het bijvoorbeeld over je opmerking dat de EEG prima was. Daar kan je best feitelijke vraagtekens bij zetten lijkt me zo.
pi_122462391
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:48 schreef karton2 het volgende:
Dit imagoprobleem gaat ze opbreken.
Alhier een reden voor wantrouw.
pi_122462403
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:40 schreef karton2 het volgende:

[..]

Omdat het de EU betreft.
Wat is onnodig? Is Europese samenwerking onnodig? Wellicht wel maar dan moet je ook beseffen dat dat je welvaart kost. Kan een keuze zijn natuurlijk :).
pi_122462467
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:48 schreef karton2 het volgende:

[..]

De Europese Unie gaat de echte waarheid verkondigen over wat de Europese Unie nu eigenlijk is.
Het hoeft dan ook niet per sé trollen te zijn maar dat het zo genoemd wordt is veelzeggend. Zoals ik al eerder aangaf, ze hebben een gigantisch imagoprobleem. Dit imagoprobleem gaat ze opbreken. Het loopt ze al dun door de broek vanwege de verkiezingen van volgend jaar.
Dat klopt, maar toch is het geen trollen.
pi_122462477
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:50 schreef 99.999 het volgende:
Wat is onnodig? Is Europese samenwerking onnodig? Wellicht wel maar dan moet je ook beseffen dat dat je welvaart kost. Kan een keuze zijn natuurlijk .
Ik ben inderdaad bang dat de nieuwe religie, de economie, als leidraad genomen zal worden. De economie levert x-miljard op (dus hoe kun je er tegen zijn!?). Zullen ze ook aan te spreken zijn over andere zaken als autonomie, democratie, privacy, et cetera ?
pi_122462507
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat klopt, maar toch is het geen trollen.
Het zal geen objectieve/onafhankelijke deelnemer in de discussie zijn. Dat is het probleem.
pi_122462533
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:52 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad bang dat de nieuwe religie, de economie, als leidraad genomen zal worden. De economie levert x-miljard op (dus hoe kun je er tegen zijn!?). Zullen ze ook aan te spreken zijn over andere zaken als autonomie, democratie, privacy, et cetera ?
Dat zijn natuurlijk ook factoren die meespelen.
pi_122462560
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:54 schreef 99.999 het volgende:
Dat zijn natuurlijk ook evengoed factoren die meespelen.
pi_122462713
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:49 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Alhier een reden voor wantrouw.
Waar heb je het over?
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat is onnodig? Is Europese samenwerking onnodig? Wellicht wel maar dan moet je ook beseffen dat dat je welvaart kost. Kan een keuze zijn natuurlijk :).
De Europese Unie is niet gelijk aan 'Europa' en 'Europese samenwerking', een vergissing die wel vaker wordt gemaakt.
Wat onnodig is is een gecentraliseerd Europees instituut met meer macht dan goed voor hem is. Door de jaren is een overleg orgaan stiekem doorgegroeid naar een uitvoerende macht, gelukkig is deze groei nog niet voltooid.
En het verlies van welvaart...Ach, gelukkig zitten we nu vastgeketend aan landen en organisaties die we keer op keer geld moeten toestoppen omdat wij ze anders kopje onder gaan.
Dat vastbinden had nooit op deze schaal mogen gebeuren. Wie heeft daar belang bij gehad?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')