Daarvan zijn er hier een heleboelquote:Op maandag 4 februari 2013 13:09 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
I'd wish. Semi-intellectueel en wannabe-wijsgeer zijn meer passende omschrijvingen voor mij. Maar ik weet wel wat filosofen (of mensen die zich met filosofie bezigen) voor een inzichten kunnen verschaffen. Alleen al met de 'logica' die ze hebben leren beheren zullen ze de veelheid aan onnozele redenaties op de fora te niet kunnen doen.
Klopt. Teveel zelfs. Niet dat zij geen interessante toevoegingen kunnen leveren maar discussies voeren met hen resulteert veelal in een ego-spelletje i.p.v. een inhoudelijke discussie, daar hun 'inhoud' vrij snel leeg is.quote:
Nee, is prima. Ongekleurde feiten willen we.quote:Op maandag 4 februari 2013 13:13 schreef LelijKnap het volgende:
Maar 'feiten-leveranciers' lijkt mij ook geen foute toevoeging, mits de geleverde feiten niet gekleurd zijn en met opdracht van instituut X (met bepaalde belangens).
Maar ook niet slechts van die zwart-wit onderzoeks-resultaten natuurlijk. Al kunnen daar juist dan die filosofen weer op in springen. Nuancequote:Op maandag 4 februari 2013 13:14 schreef Lavenderr het volgende:
Nee, is prima. Ongekleurde feiten willen we.
Nuance is al ruim 10 jaar lang een enorm vies woord in Nederland.quote:Op maandag 4 februari 2013 13:16 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Maar ook niet slechts van die zwart-wit onderzoeks-resultaten natuurlijk. Al kunnen daar juist dan die filosofen weer op in springen. Nuance![]()
Wat Europa betreft zou ik het graag bij de feiten houden.quote:Op maandag 4 februari 2013 13:16 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Maar ook niet slechts van die zwart-wit onderzoeks-resultaten natuurlijk. Al kunnen daar juist dan die filosofen weer op in springen. Nuance![]()
Het kan er natuurlijk naar leiden dat er niks meer gebeurt. Als alles te nuanceren valt weet je ook niet meer wat je moet doen...quote:Op maandag 4 februari 2013 13:16 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nuance is al ruim 10 jaar lang een enorm vies woord in Nederland.
En dan ? Waar baseer je uiteindelijk een ja of nee wb Europa op ? Niet op droge feiten maar op verlangens, idealen...quote:Op maandag 4 februari 2013 13:18 schreef Lavenderr het volgende:
Wat Europa betreft zou ik het graag bij de feiten houden.
Op droge feiten het liefste. Maar ja. Er is al beslist.quote:Op maandag 4 februari 2013 13:19 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
En dan ? Waar baseer je uiteindelijk een ja of nee wb Europa op ? Niet op droge feiten maar op verlangens, idealen...
De afgelopen jaren heb ik persoonlijk juist het tegendeel gemerkt: juist nu alle schreeuwlelijken het politieke toneel beheersen, gebeurt er nog maar vrij weinig. Ook uit angst door de ander weggeschreeuwt te worden bij de eerste de beste misstap.quote:Op maandag 4 februari 2013 13:18 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het kan er natuurlijk naar leiden dat er niks meer gebeurt. Als alles te nuanceren valt weet je ook niet meer wat je moet doen...
Wat voor een feiten dan ? Het gaat mij nu om de waarom je bepaalde feiten belangrijk vindt..quote:Op maandag 4 februari 2013 13:20 schreef Lavenderr het volgende:
Op droge feiten het liefste. Maar ja. Er is al beslist.
Europa is toch al een feit? Dus het maakt niet meer uit hoe het individu er over denkt.quote:Op maandag 4 februari 2013 13:21 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wat voor een feiten dan ? Het gaat mij nu om de waarom je bepaalde feiten belangrijk vindt..
Dat is waar inderdaad. En wellicht is het grootste probleem nog wel dat zelf-nuance en zelfverbetering, het terug komen op een voorgaande mening, ietsis wat not-done is. Dan ben je niet 'zeker van je zaak' -> zwak. Fouten toegeven is in de politiek een zonde. Maar zo komt een land toch niet verder ?quote:Op maandag 4 februari 2013 13:20 schreef Luigi het volgende:
De afgelopen jaren heb ik persoonlijk juist het tegendeel gemerkt: juist nu alle schreeuwlelijken het politieke toneel beheersen, gebeurt er nog maar vrij weinig. Ook uit angst door de ander weggeschreeuwt te worden bij de eerste de beste misstap.
Europa als wat ?quote:Op maandag 4 februari 2013 13:22 schreef Lavenderr het volgende:
Europa is toch al een feit? Dus het maakt niet meer uit hoe het individu er over denkt.
Europas als continent wel, als land zal t nooit gebeuren, als muntunie nadert het einde snelquote:
Is dat het beste wat je in huis hebt ? Mijn God, die eeuwige taalnaziztuhn.quote:Op maandag 4 februari 2013 13:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zo ben jij waarschijnlijk jarenlang voorgelicht over de Nederlandse grammatica, maar heb je daar kennelijk weinig van geleerd.
De meest instabiele eenheid die ik ooit heb gezien. Die 'eenheid' bestaat enkel bij de gratie van economische voorspoed. De diversiteit is vele male groter.quote:
Reageer je ook nog op de wat utgebreidere vragen die ik enkele post daarboven heb gepost ?quote:Op maandag 4 februari 2013 13:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Omdat ze daar al jaren wegkomen met een veredelde dictatuur. Lijkt me overigens ook geen vergelijking met Europa waard dat landje.
Wanneer mensen dit soort basale taalfouten maken, zegt dat over het algemeen genoeg over hun verstandelijke vermogens.quote:Op maandag 4 februari 2013 13:26 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Is dat het beste wat je in huis hebt ? Mijn God, die eeuwige taalnaziztuhn.
Ja, ik ben er ook allesbehalve blij mee. De EEG voldeed toch prima?quote:Op maandag 4 februari 2013 13:27 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De meest instabiele eenheid die ik ooit heb gezien. Die 'eenheid' bestaat enkel bij de gratie van economische voorspoed. De diversiteit is vele male groter.
'eigen geld' van een overheid. Die campagne is hard nodig zo te lezenquote:Op maandag 4 februari 2013 10:27 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn ze vrij om dat te doen, maar dan wel van hun eigen geld en niet dat van de belastingbetaler![]()
Bovendien horen we al heel vaak het "andere" verhaal, via onze "onpartijdige" NOS.
Op de Duitse media is men veel kritischer over de EU, daar haal ik mijn informatie vandaan.
Het ligt er maar aan wat jij denkt dat het beste is voor jezelf, je buren, je landgenoten, europeanen, de wereld an sich en op welke termijn. Daarom is het handig te bespreken wat jij verlangt van de wereld en toekomst... tot hoever weeg jij je eigen belangen tegenover nationalistische of europese belangen, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 4 februari 2013 13:28 schreef Lavenderr het volgende:
Ja, ik ben er ook allesbehalve blij mee. De EEG voldeed toch prima?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |