abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122458842
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:52 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Sinds wanneer worden we ergens over voorgelicht dan ? Of is dat maar net wanneer het uitkomt. Of heb ik het allemaal gemist al die jaren ?
Vermoedelijk heb je wel iets gemist dan. Ooit van postbus 51 gehoord?

Of je wilt het gewoon niet zien, dat lijkt me een wat logischer verklaring.
pi_122458848
quote:
13s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:54 schreef Luigi het volgende:

[..]

Onvoorstelbaar dat al die wijze, mondige en vooral ook op élk vlak superdeskundige mensen tegenwoordig zo slecht de weg naar informatie weten te vinden. Als het daar op aankomt is het comfortabeler om achterover te leunen, Ice Skating With The Stars op te zetten en op internet te brullen dat alles aan de EU kut is en we dood gaan, met bultjes. En zweren.
Hoho voorlichten is iets anders als leren !
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_122458852
quote:
14s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:52 schreef Jareth het volgende:

[..]

Ah, het o-woordje kunnen we afstrepen.
En het f-woord had je al een hekel aan.
pi_122458855
quote:
5s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vermoedelijk heb je wel iets gemist dan. Ooit van postbus 51 gehoord?

Of je wilt het gewoon niet zien, dat lijkt me een wat logischer verklaring.
Right !
  maandag 4 februari 2013 @ 11:56:11 #105
37295 Luigi
mario pls
pi_122458870
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:55 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Hoho voorlichten is iets anders als leren !
Onzin. EU campagnes genoeg geweest in het verleden. Maar wanneer men dat nu doet, is het EU propaganda.
pi_122458885
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:53 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Oh, dat mag best. Een overheidslaag is echter geen bedrijf.
Aha, dus die mogen enkel maar kankeren op zichzelf?
pi_122458891
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:49 schreef Ryon het volgende:

[..]

Er zijn een aantal zaken gevoerd tegen Geenstijl welke uitgemond zijn in een schadevergoeding voor de betrokkenen. Het gaat in dit geval om relatief kleine bedragen (tussen de 5.000 en 15.000 euro) welke gewoon in de bedrijfsvoering zijn ingecalculeerd. Geen rectificatie, alleen het stilletjes verwijderen van een item.

Is daarmee 'de schade' gecompenseerd? Nee, die reikt veelal verder. In Nederland kunnen media echter makkelijk over de schreef staan zonder dat je daar als burger iets mee kan doen. Veel journalisten hebben ook weinig kaas gegeten van wat wel en niet is toegestaan. Tijdens de opleidingen communicatie en dergelijke komt er wel een gedeelte ethiek aan bod, maar dat is redelijk oppervlakkig. Het juridische gedeelte blijft vrijwel uit. Veel burgers weten trouwens ook niet wat wel en niet mag. Aantal media (zoals Geenstijl en ook AD) werken daar actief in mee door bijv. te stellen dat alles wat de openbare weg gefilmd wordt gewoon is toegestaan 'want openbare weg'. In de praktijk is dit veelal niet het geval en is dat context afhankelijk.
Ik vind de Nederlandse wetgeving daar sowieso nog wel redelijk gebrekkig.
Met name commerciële instellingen calculeren dit soort vrij marginale vergoedingen inderdaad gewoon doodleuk in.
Als er willens en wetens niet goed wordt gecheckt of bijvoorbeeld een negatief bericht over een bepaald bedrijf waar is en de publicatie heeft een omzetdaling tot gevolg, dan wordt wat mij betreft het medium daar gewoon ten volle voor aansprakelijk gesteld.
Het wordt natuurlijk wat lastiger te concretiseren bij foutieve beschuldigingen aan het adres van individuen, maar daar kun je simpelweg een meer Amerikaans model voor hanteren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_122458906
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:55 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Right !
Zijn we het daar over eens :)
pi_122458916
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:56 schreef Luigi het volgende:

[..]

Onzin. EU campagnes genoeg geweest in het verleden. Maar wanneer men dat nu doet, is het EU propaganda.
Dat spreekt de onderbuik inderdaad stukken meer aan.
pi_122458923
quote:
14s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zijn we het daar over eens :)
Dat dacht ik niet, maar ik ga er niet teveel moeite aan besteden. Je weet best dat het niet klopt, maar daar een gehele discussie aan wijden is het niet waard.
pi_122458960
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:43 schreef Masyl het volgende:

[..]

Dat is wat anders dan te zeggen dat er de pleuris uitbreekt als we niet meer macht overdragen zoals sommige EU-politici beweren.
Maar eindeloos herhalen dat we afstevenen op een EUSSR is natuurlijk doodnormaal?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 4 februari 2013 @ 11:59:33 #112
66825 Reya
Fier Wallon
pi_122458963
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik vind de Nederlandse wetgeving daar sowieso nog wel redelijk gebrekkig.
Met name commerciële instellingen calculeren dit soort vrij marginale vergoedingen inderdaad gewoon doodleuk in.
Als er willens en wetens niet goed wordt gecheckt of bijvoorbeeld een negatief bericht over een bepaald bedrijf waar is en de publicatie heeft een omzetdaling tot gevolg, dan wordt wat mij betreft het medium daar gewoon ten volle voor aansprakelijk gesteld.
Het wordt natuurlijk wat lastiger te concretiseren bij foutieve beschuldigingen aan het adres van individuen, maar daar kun je simpelweg een meer Amerikaans model voor hanteren.
Nadeel is dat verscherpte regelgeving misbruik in de hand werkt, en dat onderzoeksjournalistiek erg lastig wordt als je beschuldigingen niet meer anoniem zou kunnen uiten.
pi_122458995
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:58 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Dat dacht ik niet, maar ik ga er niet teveel moeite aan besteden. Je weet best dat het niet klopt, maar daar een gehele discussie aan wijden is het niet waard.
Het klopt gewoon niet wat je roept. We worden aan alle kanten dood gegooid met voorlichting over allerlei onderwerpen. Wanneer je dat gemist hebt zijn daar maar weinig verklaringen voor. Bijvoorbeeld het niet willen zien naast het totaal ontwijken van alle denkbare media in je leven.
  maandag 4 februari 2013 @ 12:01:12 #114
37295 Luigi
mario pls
pi_122459027
quote:
14s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat spreekt de onderbuik inderdaad stukken meer aan.
Ik vind het helemaal niet erg als mensen niet vóór de EU zijn hoor. Echt niet. Ieder zijn mening, over wat dan ook. Waar ik wel moe van wordt is het verschijnsel dat iedereen kennelijk o-ver-al verstand van heeft. Ook van zoiets complex als de EU. Binnen 3 bitterballen wordt besloten dat 'uit de EU stappen' (wat dat dan ook betekent) vele malen 'goedkoper' (wat dat dan ook betekent) is dan 'erin blijven' (wat dat dan ook betekent). En echt, dat mag je vinden. Echt. Maar dan wel graag onderbouwd en met nog een klein spoortje van ratio aub.

Ik durf best toe te geven dat ik zoiets als de EU eigenlijk net iets te complex vind om er écht een uitgesproken mening over te hebben... of me in ieder geval te onthouden van al te dom geblaat op dat vlak. Maar tegenwoordig moét je die mening hebben, en er mee te koop lopen ook. Schreeuw en blaatmaatschappij.
pi_122459036
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het klopt gewoon niet wat je roept. We worden aan alle kanten dood gegooid met voorlichting over allerlei onderwerpen. Wanneer je dat gemist hebt zijn daar maar weinig verklaringen voor. Bijvoorbeeld het niet willen zien naast het totaal ontwijken van alle denkbare media in je leven.
Slaap verder ! :P
  maandag 4 februari 2013 @ 12:01:31 #116
190104 Jareth
Such a pity...
pi_122459044
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:56 schreef Luigi het volgende:

[..]

Als je je boodschap undercover gaat proberen op te dringen dan kun je in elk geval niet echt meer van voorlichting spreken.
So, the Labyrinth is a piece of cake, is it?
pi_122459082
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:01 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik vind het helemaal niet erg als mensen niet vóór de EU zijn hoor. Echt niet. Ieder zijn mening, over wat dan ook. Waar ik wel moe van wordt is het verschijnsel dat iedereen kennelijk o-ver-al verstand van heeft. Ook van zoiets complex als de EU. Binnen 3 bitterballen wordt besloten dat 'uit de EU stappen' (wat dat dan ook betekent) vele malen 'goedkoper' (wat dat dan ook betekent) is dan 'erin blijven' (wat dat dan ook betekent). En echt, dat mag je vinden. Echt. Maar dan wel graag onderbouwd en met nog een klein spoortje van ratio aub.
Helemaal mee eens :).
quote:
Ik durf best toe te geven dat ik zoiets als de EU eigenlijk net iets te complex vind om er écht een uitgesproken mening over te hebben... of me in ieder geval te onthouden van al te dom geblaat op dat vlak. Maar tegenwoordig moét je die mening hebben, en er mee te koop lopen ook. Schreeuw en blaatmaatschappij.
Ook al mee eens :P
  maandag 4 februari 2013 @ 12:02:24 #118
37295 Luigi
mario pls
pi_122459085
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:01 schreef Jareth het volgende:

[..]

Als je je boodschap undercover gaat proberen op te dringen dan kun je in elk geval niet echt meer van voorlichting spreken.
Dat is heel wat anders (en misschien heb je zelfs gelijk) dan roepen dat er nooit voorlichting over de EU is geweest in het verleden.
pi_122459096
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:01 schreef Jareth het volgende:

[..]

Dat weet je niet op voorhand.
pi_122459136
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:01 schreef Luigi het volgende:

[..]

Dit dus.
pi_122459149
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:59 schreef Reya het volgende:

[..]

Nadeel is dat verscherpte regelgeving misbruik in de hand werkt, en dat onderzoeksjournalistiek erg lastig wordt als je beschuldigingen niet meer anoniem zou kunnen uiten.
Er moet wel een zekere balans zijn inderdaad, maar ik heb het idee dat die balans er in Nederland nu juist niet is, ten faveure van de berichtgevers.
Het is natuurlijk ook niet zo dat kritische onderzoeksjournalistiek niet bestaat in landen waar er wel strenge sancties kunnen worden opgelegd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_122459195
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Er moet wel een zekere balans zijn inderdaad, maar ik heb het idee dat die balans er in Nederland nu juist niet is, ten faveure van de berichtgevers.
Het is natuurlijk ook niet zo dat kritische onderzoeksjournalistiek niet bestaat in landen waar er wel strenge sancties kunnen worden opgelegd.
Maak je maar geen zorgen, zolang steeds meer mensen van mening zijn dat je niet hoeft te betalen voor nieuws, is onderzoeksjournalistiek over een aantal jaar compleet verleden tijd.
  maandag 4 februari 2013 @ 12:06:15 #123
37295 Luigi
mario pls
pi_122459230
Teun vd Keuken had toch pas een goede serie over Europa?
  maandag 4 februari 2013 @ 12:06:46 #124
37295 Luigi
mario pls
pi_122459251
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:06 schreef Luigi het volgende:
Teun vd Keuken had toch pas een goede serie over Europa?
Maar die kijkt natuurlijk niemand want er was foeballuh. En Teun vd Keuken is een linkse communist die aan de hoogste boom moet. Ofzo.
pi_122459302
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:54 schreef Jareth het volgende:

[..]

Grapje toch?

Toch? :X
natuurlijk is het een grapje, de EU zorgt helemaal niet voor zoveel werkgelegenheid ...
als iemand dat artikel van de Daily Telegraph (een typische EU-bash krant die al heel snel in een paniek-kramp raakt als en onderwerp 'europa' betreft) werkelijk gelezen heeft:

Dat gaat over een budgetverhoging van de afdeling 'media analyse' met 1,7 miljoen pond, nog geen 2 miljoen euro....
De Daily Telegraph schrijft vervolgens een heel stuk bijna letterlijk de opinie van de UKIP over, een bekende eurocritische partij, maar eigenlijk is 2 miljoen verder peanuts...
En daarmee valt zeker niet te bereiken, wat de aluhoedjes van de UKIP beweren over een 'propaganda-instituut dat algehele controle over de europese media zal gaan hebben .

Voor 2 miljoen zou dat een ongekend succes zijn voor de EU, zó effectief en zuinig met geld omgaan lukt daar meeestal niet. ;)

bovendien is het eigenlijk nutteloos, omdat met dat budget hooguit media-knipsels verzameld worden en beschikbaar gesteld aan ambtenaren en euro-parlementariers...
voor 2 miljoen euro krijg je ook niet veel meer dan dat.

Wel knap trouwens dat de UKIP een grote nationale krant zover krijgt hun mening tot een groot, kritiekloos artikel te maken... zou de UKIP daarvoor een foldertje moeten drukken en net zo breed verspreiden als het bereik van de Telegraph, zouden ze ook 1,7 miljoen pond kwijtzijn
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')