abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122462751
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:59 schreef karton2 het volgende:
Waar heb je het over?
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:53 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het zal geen objectieve/onafhankelijke deelnemer in de discussie zijn. Dat is het probleem.
pi_122462753
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:53 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het zal geen objectieve/onafhankelijke deelnemer in de discussie zijn. Dat is het probleem.
Waarom zou iemand in een discussie objectief/onhafhangelijk moeten zijn?

Als iemand dat niet is, dan weet je dus dat je wat meer moeite moet doen om achter de daadwerkelijke waarheid te komen. En je weet dat ze ergens voor staan, en dus niet objectief/onhafhangelijk zijn. Maar verder, zie ik geen enkel probleem.
pi_122462786
Onafhangelijk ? *)
  Moderator maandag 4 februari 2013 @ 14:02:05 #204
249559 crew  Lavenderr
pi_122462787
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:54 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Je herhaalt de hele tijd dat wij niks te zeggen hebben, dat alles al bepaald is et cetera, terwijl ik een gesprek tussen ons, over jouw overtuigingen, probeerde te bewerkstelligen.
En dat noem jij zeuren en bashen?
Ik heb je steeds antwoord gegeven, precies zoals ik er over denk. Zie niet wat daar mis mee is :?
pi_122462832
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 14:02 schreef Lavenderr het volgende:
En dat noem jij zeuren en bashen?Ik heb je steeds antwoord gegeven, precies zoals ik er over denk. Zie niet wat daar mis mee is
Dat heb je dus niet...
  maandag 4 februari 2013 @ 14:05:35 #206
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122462911
quote:

[..]

Waar heb je het over?

[..]
Dat vastbinden had nooit op deze schaal mogen gebeuren. Wie heeft daar belang bij gehad?
Landen die normaal nooit \oveel geld konden lenen en terecht, die kregen opeens honderden miljarden aan leningen van allerlei kanten omdat de EU ze wel zou redden
Het geld kon niet op en iedereen kreeg extra salaris en het aantal ambtenaren in die landen verdubbelde
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_122462989
quote:

[..]

De Europese Unie is niet gelijk aan 'Europa' en 'Europese samenwerking', een vergissing die wel vaker wordt gemaakt.
Klopt, in de grote strijd tegen 'Europa' vergeet men dat nog wel eens.
quote:
Wat onnodig is is een gecentraliseerd Europees instituut met meer macht dan goed voor hem is.
En wanneer is dat precies het geval? Je zou bijvoorbeeld goed kunnen beargumenteren dat op dit moment er juist nog niet genoeg macht bij Europa ligt. Verzakende lidstaten zouden veel steviger bij hun kladden gevat mogen worden als het aan mij ligt.
quote:
Door de jaren is een overleg orgaan stiekem doorgegroeid naar een uitvoerende macht, gelukkig is deze groei nog niet voltooid.
Wat was er precies stiekem?

quote:
En het verlies van welvaart...Ach, gelukkig zitten we nu vastgeketend aan landen en organisaties die we keer op keer geld moeten toestoppen omdat wij ze anders kopje onder gaan.
Dat vastbinden had nooit op deze schaal mogen gebeuren. Wie heeft daar belang bij gehad?
De Europese burgers over het algemeen gezien.
pi_122463011
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 14:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En dat noem jij zeuren en bashen?
Ik heb je steeds antwoord gegeven, precies zoals ik er over denk. Zie niet wat daar mis mee is :?
Concrete antwoorden geven heb ik je hier niet echt veel zien doen eerlijk gezegd.
  Moderator maandag 4 februari 2013 @ 14:11:55 #209
249559 crew  Lavenderr
pi_122463111
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2013 14:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Concrete antwoorden geven heb ik je hier niet echt veel zien doen eerlijk gezegd.
Ik pretendeer dan ook niet de waarheid in pacht te hebben wat betreft de EU.
pi_122463165
Ik ben hier weg :').
pi_122463280
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 14:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je roept eerst dat je het over (droge) feiten wilt hebben maar daarna roep je toch weer allerlei zaken die weinig met feiten van doen hebben. Dat is gewoon wat vreemd.
pi_122463361
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2013 14:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Klopt, in de grote strijd tegen 'Europa' vergeet men dat nog wel eens.

Zijn we het daar al over eens.
quote:
En wanneer is dat precies het geval? Je zou bijvoorbeeld goed kunnen beargumenteren dat op dit moment er juist nog niet genoeg macht bij Europa ligt. Verzakende lidstaten zouden veel steviger bij hun kladden gevat mogen worden als het aan mij ligt.
Dat is het geval sinds 'Brussel' geen overlegorgaan meer is maar een politiek orgaan is geworden met daarbij behorende politici, regels en opgeheven vingertjes.
Waarbij het niet altijd duidelijk is welk belang een politicus verdedigt. Het eigenbelang, landsbelang of Europees belang. Als een Sofie in 't Veld zichzelf in een EU vlag hult vraag ik mij af voor wie zij nu werkelijk opkomt.

quote:
Wat was er precies stiekem?
Stiekem is dat het in is gevoerd zonder er eens kritisch naar te kijken.
Dat er achteraf weer een nieuw verdrag moet worden gemaakt waarbij tegelijker tijd meer macht schuift van landen naar het EU instituut.
quote:
De Europese burgers over het algemeen gezien.
De EU burger die door de open grenzen ineens keiharde concurrentie krijgen van andere EU werknemers die voor een lager loon hetzelfde werk doen?
  maandag 4 februari 2013 @ 14:40:58 #213
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122463947
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 14:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De EU op zich is niet fout, al issie nu veel te groot, het is de muntunie die geen recht van bestaan heeft , liever had ik een EEG gehouden tot er landen echt politiek en fiscaal gaan samenvloeien, zoals Nederland en Belgie of , net als Oost- en West Duitsland
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_122463979
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 14:20 schreef karton2 het volgende:

[..]

Zijn we het daar al over eens.

[..]

Dat is het geval sinds 'Brussel' geen overlegorgaan meer is maar een politiek orgaan is geworden met daarbij behorende politici, regels en opgeheven vingertjes.
Europese samenwerking was vanaf dag 1 ook politiek. Misschien wel juist politiek.
quote:
Waarbij het niet altijd duidelijk is welk belang een politicus verdedigt. Het eigenbelang, landsbelang of Europees belang. Als een Sofie in 't Veld zichzelf in een EU vlag hult vraag ik mij af voor wie zij nu werkelijk opkomt.
Een politicus moet zijn kiezers vertegenwoordigen. De kiezers van D66 zitten daar volgens mij niet zo spastisch in. En de vraag die je stelt geldt op elk politiek niveau.

[..]
quote:
Stiekem is dat het in is gevoerd zonder er eens kritisch naar te kijken.
Oh? Volgens mij klopt dat niet bepaald.
quote:
Dat er achteraf weer een nieuw verdrag moet worden gemaakt waarbij tegelijker tijd meer macht schuift van landen naar het EU instituut.
Ook daar lijkt me niets stiekems aan.
[..]
quote:
De EU burger die door de open grenzen ineens keiharde concurrentie krijgen van andere EU werknemers die voor een lager loon hetzelfde werk doen?
Ook die inderdaad op termijn.
pi_122464030
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 14:40 schreef HD9 het volgende:

[..]

De EU op zich is niet fout, al issie nu veel te groot,
Wat is dan wel de juiste maat?
quote:
het is de muntunie die geen recht van bestaan heeft ,
Oh? volgens wie precies?
quote:
liever had ik een EEG gehouden tot er landen echt politiek en fiscaal gaan samenvloeien, zoals Nederland en Belgie of , net als Oost- en West Duitsland
Pff, dat is nogal een stap. Ik zie dan veel meer in het subsidiariteitsbeginsel.
pi_122464085
Feit blijft gewoon dat het mis is gegaan bij de invoering van de EU. Vanaf toen was er de facto die gezamenlijke munt en een bestuurslaag die gewoon supranationaal is. Heeft nog het meeste weg van een confederatie.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_122464137
quote:
15s.gif Op maandag 4 februari 2013 14:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Feit blijft gewoon dat het mis is gegaan bij de invoering van de EU. Vanaf toen was er de facto die gezamenlijke munt en een bestuurslaag die gewoon supranationaal is. Heeft nog het meeste weg van een confederatie.
Definieer 'mis' zou ik dan zeggen.
pi_122464230
quote:
14s.gif Op maandag 4 februari 2013 14:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Definieer 'mis' zou ik dan zeggen.
Toen is de basis gelegd voor de huidige enorme schuldencrisis. Landen die vroeger altijd al hoge rentes op de kapitaalmarkten moesten betalen konden opeens onder het mom van de Noordelijke garantstaanders heel goedkoop lenen en deden dat ook massaal. Ook leuk voor die Noordelijke landen want dankzij dat krediet konden die zuidelijke landen opeens massaal al die leuke Noord-Europese producten kopen.
Ook is toen het ongebreidelde graaien en te groot denken begonnen waar bv NLe banken belachelijke risico's in vastgoed namen.

Ja en nu is het sprookje geklapt en zitten we met de molensteen om de nek. Zo erg dat zelfs NLe pensioenstelsels in gevaar komen.
Er is een enorme nepwelvaart gecreëerd dankzij die zgn gezamenlijke munt en het semi-federalisme wat toen ontstond.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_122464338
quote:
15s.gif Op maandag 4 februari 2013 14:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Toen is de basis gelegd voor de huidige enorme schuldencrisis. Landen die vroeger altijd al hoge rentes op de kapitaalmarkten moesten betalen konden opeens onder het mom van de Noordelijke garantstaanders heel goedkoop lenen en deden dat ook massaal. Ook leuk voor die Noordelijke landen want dankzij dat krediet konden die zuidelijke landen opeens massaal al die leuke Noord-Europese producten kopen.
Ook is toen het ongebreidelde graaien en te groot denken begonnen waar bv NLe banken belachelijke risico's in vastgoed namen.

Ja en nu is het sprookje geklapt en zitten we met de molensteen om de nek. Zo erg dat zelfs NLe pensioenstelsels in gevaar komen.
Er is een enorme nepwelvaart gecreëerd dankzij die zgn gezamenlijke munt en het semi-federalisme wat toen ontstond.
Hoewel het grotendeels klopt wat je schrijft, heeft dat betrekkelijk weinig uitstaan met de EU. In die zin althans dat het ongebreidelde graaien en marktdenken weinig uit heeft te staan met de introductie van de EU. Kort gezegd; ook zonder EU waren we fucked.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_122464454
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 14:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoewel het grotendeels klopt wat je schrijft, heeft dat betrekkelijk weinig uitstaan met de EU. In die zin althans dat het ongebreidelde graaien en marktdenken weinig uit heeft te staan met de introductie van de EU. Kort gezegd; ook zonder EU waren we fucked.
Nee, de zuidelijke landen hadden nooit tegen die lage rentes kunnen lenen zonder de Euro.

Die hoge rentes waren doodnormaal voor landen als Griekenland. Logisch ook, want het waren niet voor niets armere landen met munten die iedere paar jaar devalueerden.

Verder is voor NL de lage rente een groot probleem mbt de gespaarde fondsen zoals de pensioenen.... zonder de ECB zou de NLB gewoon zijn eigen rente hanteren die goed voor ons is, ipv voor niemand echt goed zoals nu het geval is.
pi_122464497
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 14:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee, de zuidelijke landen hadden nooit tegen die lage rentes kunnen lenen zonder de Euro.

[ afbeelding ]

Die hoge rentes waren doodnormaal voor landen als Griekenland. Logisch ook, want het waren niet voor niets armere landen met munten die iedere paar jaar devalueerden.

Verder is voor NL de lage rente een groot probleem mbt de gespaarde fondsen zoals de pensioenen.... zonder de ECB zou de NLB gewoon zijn eigen rente hanteren die goed voor ons is, ipv voor niemand echt goed zoals nu het geval is.
Ik begrijp dat aspect van je verhaal en ik ontken dat ook niet. De huidige crisis is echter een veelkoppig monster en de oorzaken vallen niet enkel toe te schrijven op de euro of de spilzucht van de zuidelijke landen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_122464514
Kan mij dan iemand uitleggen wat wij (daar zijn er toch het meest van) als burger/werknemer (dus niet als werkgever) beter geworden zijn aan de EU? Ik zie het niet. Op de euro op vakanties na. Ik als nOOb zou wel een aantal punten willen zien waar ik als burger dan zoveel beter uit ben met de EU
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_122464628
Europa, :').
  maandag 4 februari 2013 @ 15:00:51 #224
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_122464638
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 14:57 schreef paddy het volgende:
Kan mij dan iemand uitleggen wat wij (daar zijn er toch het meest van) als burger/werknemer (dus niet als werkgever) beter geworden zijn aan de EU? Ik zie het niet. Op de euro op vakanties na. Ik als nOOb zou wel een aantal punten willen zien waar ik als burger dan zoveel beter uit ben met de EU
Die vraag moet je stellen in de netto-ontvangende landen, maar daar horen wij niet bij.

Maar om bij het onderwerp uit de OP te blijven: ik zie er niet zo'n probleem in, dit gebeurt overal en ook zonder dat wij dat weten. Er zullen ook restauranthouders zijn die hun eigen restaurant recenseren in CUL, daar moet je een beetje doorheen prikken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_122464644
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 14:57 schreef paddy het volgende:
Zogenaamd omdat de welvaart zo veel toegenomen zou zijn sinds de introductie van de EU. Maar die toegenomen welvaart blijkt dus voor een heel groot gedeelte nep te zijn en 1 grote luchtbel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')