SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi rondje. Vanwaar het lusje bij Benthuizen?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:15 schreef kaasplankje het volgende:
Pff hoop wind vandaag zeg. Duurtraining gedaan omdat er morgen regen voorspeld is. Ik was tegenwind vertrokken en heb mezelf aardig leeg gereden. Na 3 uur was ik steendood. Bakkie bij pa gedaan en een stuk kaas gehaald daar op de markt.
Nat van het zweet nu thuis.
http://app.strava.com/activities/39472332
Om een voortrazende hagelbui te slim af te zijn. Eerste keer lukte het, de volgende was geen ontkomen aan.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:28 schreef janatwork het volgende:
[..]
Mooi rondje. Vanwaar het lusje bij Benthuizen?
Ik heb het op een kort rondje van 50km gehouden. Wind was af en toe fors maar wel droog gehouden.
http://app.strava.com/activities/39474647
Ik was ook jouw kant op, maar ben aan de geciviliseerde kant van de IJssel geblevenquote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Om een voortrazende hagelbui te slim af te zijn. Eerste keer lukte het, de volgende was geen ontkomen aan.Verder was het prima weer. Alleen de wind was devastating.
Grappig, ik was je haast tegengekomen op de route.
Ah, jij hebt het slimmer aangepakt door aan de wind te gaan rijden.Doe ik volgende keer ook weer met zoveel wind. Ik ben koekiegaar.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:38 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik was ook jouw kant op, maar ben aan de geciviliseerde kant van de IJssel gebleven![]()
Precies hetzelfde verhaal met een hagelbui, rondje D1 werd onbedoeld fietsen voor m'n leven op de Lekdijk richting lekkerkerk, om een bui voor te blijven. Wind was noord/noordwest en ik reed oost west en weer terug. Dus heb m niet vaak vol tegengehad, kon beide kanten op lekker surfen met m'n hoge wielen!
http://app.strava.com/activities/39481336
En het nieuwe pakje is helemaal goedgekeurd. Niet voor temperaturen onder 0, maar nu tussen de 0-8 graden prima!
Jij en je broertie staan er niet bij. En MarcoD ook niet, al gaat die geloof ik ook ergens anders verblijven?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:33 schreef the_critic het volgende:
Marmotte onderdeel in de OP is ook niet helemaal correct meer
Nu nog fit en gezond aan de start zien te verschijnen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:12 schreef the_critic het volgende:
gaat over mogelijke deelnemers.. mag definitief worden..
en nee, broertje is geen fokkert..
en paar kilo lichter..quote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nu nog fit en gezond aan de start zien te verschijnen.
Ga eens op bedquote:Op zondag 3 februari 2013 01:30 schreef Tommeke het volgende:
Ohja: Kaas
M'n fiets is zoveel mooier geworden! Een geperforeerd lintje staat ook super!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
das dan inderdaad erg vertekende foto.. ik vroeg me ook al af, of frame niet maatje groter zou moetenquote:Op zondag 3 februari 2013 02:01 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga nu slapen
Ik heb het nagemeten. 12 cm. Het vertekent enorm op deze foto's. Komt omdat het frame vrij slooping is.
Dat vroeg ik me ook al eens af, bij Tommeke op de club schijnt het gebruikelijk te zijn om met 1.85 op een 56 te rijden.quote:Op zondag 3 februari 2013 07:50 schreef the_critic het volgende:
[..]
das dan inderdaad erg vertekende foto.. ik vroeg me ook al af, of frame niet maatje groter zou moeten
Met de optie vriendinnetje. Woont wel ver op een mooie fietsafstandquote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:22 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Warm met 1, 2 of 3?
Net 2 uur en 45 min gefietst, beetje hardheid getraind in de regen/natte wegen, blij dat ik was met een hete douche!
Komt door Cycletrend. Die verkochten ons allemaal kleine fietsenquote:Op zondag 3 februari 2013 09:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook al eens af, bij Tommeke op de club schijnt het gebruikelijk te zijn om met 1.85 op een 56 te rijden.
Zwart lintje + zadel ziet er weer netjes uit btw.
En die nieuwe Giant vind ik eigenlijk best mooi. Alleen die decals op de zitbuis een beetje een misser.
Lijkt inderdaad meer. Wel opvallend dat je met zulke lange benen toch een zadelpen zonder setback hebt. Een maat groter bij dit frame zou de fit niet beter maken, je hebt namelijk geen spacertoren en moet het zadel dan misschien nog wel verder naar voren zetten (weet uit m'n hoofd niet of de zadelbuishoek verandert tussen die maten). Zwart/zwart ziet er ook goed uit, al mis ik nu een beetje het zwart in de rest vd fiets (banden, bidonhouders).quote:Op zondag 3 februari 2013 02:01 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga nu slapen
Ik heb het nagemeten. 12 cm. Het vertekent enorm op deze foto's. Komt omdat het frame vrij slooping is.
Jep daar ken ik alle wegen. Kan ook wel een route in elkaar draaien hoor als je wat parameters geeftquote:Op zondag 3 februari 2013 08:44 schreef the_critic het volgende:
kwam net deze link tegen.. http://cosmocatalano.com/strava/export/ Kun je links ingeven van rit van iemand anders, en die zorgen dan voor een file, om te uploaden naar je eigen Garmin oid zodat je die rit dan kunt narijden.
Vind je dus een rit van een ander mooi, omdat hij/zij weggetjes rijd die jij nog niet kent.. ideale tool![]()
Ik ga wat ritjes van eentwee kapendie kent de omgeving tussen mijn huis en arnhem/posbank etc een heel stuk beter dan ikzelf had ik al meermaals gezien..
heb je berichtje gestuurdquote:Op zondag 3 februari 2013 11:28 schreef eentwee het volgende:
[..]
Jep daar ken ik alle wegen. Kan ook wel een route in elkaar draaien hoor als je wat parameters geeft
Welk wiel? Kan altijd eens gebeuren hoor.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:34 schreef MarcoD het volgende:
Vanmorgen 2 uurtjes gefietst breekt op het einde een spaak toen ik een bochtje doorging, was gelukkig niet te ver van huis dus kon nog (voorzichtig) naar huis fietsen. Morgen even kijken of ik daar nog garantie op kan krijgen, nog geen jaar oud en 5000 Km.
Ik bedoelde eigenlijk: handgespaakt of compleet/merk type?quote:Op zondag 3 februari 2013 12:37 schreef MarcoD het volgende:
Achterwiel, weet dat het kan gebeuren spaakspanning zal wel niet goed zijn geweest.
Wou het er nog bijzetten, fulcrum racing 5quote:Op zondag 3 februari 2013 12:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk: handgespaakt of compleet/merk type?
Netjes toch, jij hebt ook geen wielrennerfiets dus een lager gemiddelde zal je altijd hebben vergeleken met anderen hier.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:51 schreef muzas het volgende:
Jeetje wat een wind. En nog steeds pijnlijke kramp... Maar al wel een stuk minder.
Gemiddelde snelheid is eigenlijk beschamend, maar ben stiekum toch een beetje trots,.. Persoonlijk afstand- en duurrecord.
http://app.strava.com/activities/39596475
Heb nog wel mooie zwarte bidonhouders liggen van PRO. Maar dat staat nietquote:Op zondag 3 februari 2013 11:28 schreef eentwee het volgende:
[..]
Lijkt inderdaad meer. Wel opvallend dat je met zulke lange benen toch een zadelpen zonder setback hebt. Een maat groter bij dit frame zou de fit niet beter maken, je hebt namelijk geen spacertoren en moet het zadel dan misschien nog wel verder naar voren zetten (weet uit m'n hoofd niet of de zadelbuishoek verandert tussen die maten). Zwart/zwart ziet er ook goed uit, al mis ik nu een beetje het zwart in de rest vd fiets (banden, bidonhouders).
Baasquote:Op zondag 3 februari 2013 16:48 schreef Tommeke het volgende:
Ben net terug van een trainingskoers. Ik voelde me van te voren niet goed, moe en teveel alcohol gister
Ik zat daarbij ook te ver achterin en kon het niet dichtrijden toen er een gat viel. Toen in de derde groep doorgereden. Nog geprobeerd de tweede groep te bereiken, maar ik strandde op 10 meter
Daarna in de derde groep uitgefietst. Maar wat zwaar zeg. Rondjes van 34 gemiddeld
https://www.strava.com/rides/39621898
Nu al koersen? Huu!quote:Op zondag 3 februari 2013 16:48 schreef Tommeke het volgende:
Ben net terug van een trainingskoers. Ik voelde me van te voren niet goed, moe en teveel alcohol gister
Ik zat daarbij ook te ver achterin en kon het niet dichtrijden toen er een gat viel. Toen in de derde groep doorgereden. Nog geprobeerd de tweede groep te bereiken, maar ik strandde op 10 meter
Daarna in de derde groep uitgefietst. Maar wat zwaar zeg. Rondjes van 34 gemiddeld
https://www.strava.com/rides/39621898
Let er dan wel op dat 't een relatief korte 58 is, de CC maat liggende buis moet ietsie minder zijn dan de zitbuis CC maat. Vaak hebben oude Italianen die geometrie.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:18 schreef Tommeke het volgende:
Ik denk het ook wel hoor kaas! Ik kijk wel ff of er een leuke tweedehands of testfiets op m'n werk staat in maatje 58.
Ik fiets nu zo een hele dag zonder klachten, maar wie weet kan het beter. Een winterfiets staat sowieso op de planning
En ja, de trainingskoersen beginnen nu al. Lang niet iedereen doet mee, maar al je conditie goed is kan het geen kwaad.
Ik reed nu 107 km, waarvan 33 km koers op vijf boterhammen en een banaan. Was na de tijd leeg, maar de conditie is prima.
Behoorlijk hoog balhoofd. Lijkt helemaal niet zo dat je op 19cm zit, maar dat komt doordat de hoogte van het zadel het beeld vertekend denk ik. Mijn stuurpen zit op 18cm. Balhoofd 15cm, topcap 1cm en 2cm spacers.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:54 schreef Tommeke het volgende:
Idd ja. Normaal is het langer, maar met die wind waren we ook precies een uur bezig
Een uur lang op het kantje rijden.
Ja, das het nadeel van die Amerikaanse bakken. Allemaal zo lang. Mijn fiets is 56 cm lang. Met balhoofd van 17 cm en 2 cm topcap.
Met dat compactstuurtje rij ik btw veel fijner in de beugel!
Oh, dat vind ik wel leuk. Lullen over fietsen is minstens zo leuk als echt fietsenquote:Op zondag 3 februari 2013 17:14 schreef franklop het volgende:
Hoi! FOK!sport wil op weg naar de wielerklassiekers en grote rondes de ervaringen van de wielrenners op t forum op bepaalde klimmen, kasseistroken ed gaan verzamelen om zo een mooi 'inside' beeld te krijgen van de koersen. Wie zou daarvoor bereidt zijn om mee te werken? Laat t even weten via de PM, DM, mail (sport@fok.nl) of reageer even hier
Lijkt mij leuk om te doen! Schrijven over wielrennen is leuk!quote:Op zondag 3 februari 2013 17:14 schreef franklop het volgende:
Hoi! FOK!sport wil op weg naar de wielerklassiekers en grote rondes de ervaringen van de wielrenners op t forum op bepaalde klimmen, kasseistroken ed gaan verzamelen om zo een mooi 'inside' beeld te krijgen van de koersen. Wie zou daarvoor bereidt zijn om mee te werken? Laat t even weten via de PM, DM, mail (sport@fok.nl) of reageer even hier
6 cm zou volgens de regeltjes heel netjes zijn, maar staar je er niet op blindquote:
zoals mense n fietsen heeft niet perse ook te betekenen dat dit ook de beste positie is.quote:Op maandag 4 februari 2013 08:13 schreef dop het volgende:
[..]
6 cm zou volgens de regeltjes heel netjes zijn, maar staar je er niet op blind
persoonlijke voorkeur is voor iedereen anders.
naar mijn mening is de basis afstelling het uitgangspunt vanwaar je begint maar kun je verschillende onderdelen wel aanpassen als je niet tevreden bent met het resultaat.
iedereen is verschillend en zo hebben we dus ook allemaal afwijking van het ideaal.
de UCI regel is geloof ik minimaal 5cm achter het bracket, maar je ziet zeker bij tijdrijden, dat heel veel renners op de punt van het zadel gaan zitten, dat geeft al aan dat verder naar achter niet altijd beter is
quote:Op zondag 3 februari 2013 23:11 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Lijkt mij leuk om te doen! Schrijven over wielrennen is leuk!
Zal jullie van de week even een PM sturenquote:Op zondag 3 februari 2013 22:01 schreef Gripper het volgende:
[..]
Oh, dat vind ik wel leuk. Lullen over fietsen is minstens zo leuk als echt fietsen![]()
En ik ben al op een paar beruchte klimmetjes geweest.
laten we zeggen dat de betere tijdrijders wiggens, cancellara, tony martin wel als voorbeeld mogen gelden.quote:Op maandag 4 februari 2013 08:33 schreef the_critic het volgende:
[..]
zoals mense n fietsen heeft niet perse ook te betekenen dat dit ook de beste positie is.
hoeveel mensen fietsen niet met de tenen omlaag en hakken hoog? Terwijl voor optimale kracht benutting je toch echt je hakken laag hebt..
Dat is zo. Kijk maar eens hoe Armstrong op de fiets zat. Ziet er niet uit. Niet iedereen is een stylist als Pipo Pozzatoquote:Op maandag 4 februari 2013 08:13 schreef dop het volgende:
[..]
6 cm zou volgens de regeltjes heel netjes zijn, maar staar je er niet op blind
persoonlijke voorkeur is voor iedereen anders.
naar mijn mening is de basis afstelling het uitgangspunt vanwaar je begint maar kun je verschillende onderdelen wel aanpassen als je niet tevreden bent met het resultaat.
iedereen is verschillend en zo hebben we dus ook allemaal afwijking van het ideaal.
de UCI regel is geloof ik minimaal 5cm achter het bracket, maar je ziet zeker bij tijdrijden, dat heel veel renners op de punt van het zadel gaan zitten, dat geeft al aan dat verder naar achter niet altijd beter is
ik ben 1,97 en heb net ff gekeken maar zit ook op 6cmquote:Op maandag 4 februari 2013 08:52 schreef Patroon het volgende:
6cm is met de lengte van Tom zijn benen (en vooral bovenbenen) erg kort. Ik zit zonder setback pen op ongeveer 6,5cm maar veel kortere benen.
Kom je niet met knieën over hart pedaal bij horizontale crank?
Is ook zo. Niet echt te vergelijken. Als je staat op je pedalen zet je ook veel kracht en gaat je knie ook over de pedalen. Maar dan heb jij ook geen setback. Is dat niet nodig bij die lengte?quote:Op maandag 4 februari 2013 09:11 schreef dop het volgende:
[..]
ik ben 1,97 en heb net ff gekeken maar zit ook op 6cm
staar je niet blind op dat je knieen over je pedaal komen, de lijn waarin je zit en je kracht zet is niet perfect verticaal, en we hebben ook niet allemaal even grote voeten + afstelling schoenplaten
mijn frame is zeker niet de zelfde geometrie als de trek van tommeke ik heb een klein quantum race.quote:Op maandag 4 februari 2013 09:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Is ook zo. Niet echt te vergelijken. Als je staat op je pedalen zet je ook veel kracht en gaat je knie ook over de pedalen. Maar dan heb jij ook geen setback. Is dat niet nodig bij die lengte?
12quote:Op maandag 4 februari 2013 09:16 schreef Patroon het volgende:
Ff wat anders. Ik moet nieuwe pedalen. Nu lees ik wel goede dingen over Time RXS. Meer slijtvast dan Shimano qua schoenplaatjes en pedalen, betere float, maar moeilijker inklikken. Iemand ervaring?
ik rijd ook met rxs.. echt geen problemen mee.. Prima pedalen en toch stukje bewegingsvrijheid (dus fijn voor je knieen ed.. Geloof dat sommige mensen hier daar nog wat probleempjes mee hebben.. toch patroon?!quote:Op maandag 4 februari 2013 09:16 schreef Patroon het volgende:
Ff wat anders. Ik moet nieuwe pedalen. Nu lees ik wel goede dingen over Time RXS. Meer slijtvast dan Shimano qua schoenplaatjes en pedalen, betere float, maar moeilijker inklikken. Iemand ervaring?
ik heb altijd uit voorzorg 2 patronen bij me.. bij langere tochten zelfs 2 bandjes en 3 patronen.quote:Op maandag 4 februari 2013 09:37 schreef nogeenmaarten het volgende:
Barre tocht gisteren rondje Hoek van Holland. Lekgereden en mijn vingers hielden het net uit tot de band vervangen was. CO2 patroon kreeg er ook maar 4 bar in.
Welke heb je? Ik heb nu een standaard pompje maar daarmee krijg je 'm niet goed hard. Zit er een slangetje bij?quote:Op maandag 4 februari 2013 09:59 schreef the_critic het volgende:
[..]
ik heb altijd uit voorzorg 2 patronen bij me.. bij langere tochten zelfs 2 bandjes en 3 patronen.
Kun je altijd extra bijpompen wanneer nodig. Sinds kort heb ik een minipompje met patroonhouder. Kan dus pompen (bijvoorbeeld om beetje lucht te zetten zodat je hem makkelijk in de band, drukt voor opzetten) en ook wanneer een patroon faalt of je door koude vingers zelf loopt te klooien.. kun je nog pompen... ideaal..
Merk is Beto, maar kan zo 1,2,3 geen plaatje vinden. Maar, je draait er een patroon in die je gewoon net als bij patroonhouder met een knopje kunt indrukken voor lucht. En daarnaast kun je gewoon als minipompje ook gewoon pompen (niet met een slangetje)quote:Op maandag 4 februari 2013 10:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Welke heb je? Ik heb nu een standaard pompje maar daarmee krijg je 'm niet goed hard. Zit er een slangetje bij?
Freddeh zei altijd dat hij ´m met de Pocket Rocket wel goed hard kreeg.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Welke heb je? Ik heb nu een standaard pompje maar daarmee krijg je 'm niet goed hard. Zit er een slangetje bij?
Fietsen met een lekke bandquote:Op maandag 4 februari 2013 10:33 schreef janatwork het volgende:
Jongens we leven in Nederland, de kans dat je een plek weet te vinden waar het je meer dan 15 min kost om naar een huis te fietsen en om een fietspomp te vragen is nihil.
Gewoon een co2 patroon er in en als dat niet helemaal goed gaat kan je altijd ergens je band oppompen. Gedoe met een 2de pomp of een co2+handpomp zijn toch nergens voor nodig.quote:Op maandag 4 februari 2013 10:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Fietsen met een lekke band
Afsluitdijk, enkhuizer dijk.
pocket rocket.. das toch een vibo? Heeft ie die nodig om 'm hard te krijgen?!quote:Op maandag 4 februari 2013 10:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Freddeh zei altijd dat hij ´m met de Pocket Rocket wel goed hard kreeg.
Binnenkort.quote:Op maandag 4 februari 2013 09:16 schreef Patroon het volgende:
Ff wat anders. Ik moet nieuwe pedalen. Nu lees ik wel goede dingen over Time RXS. Meer slijtvast dan Shimano qua schoenplaatjes en pedalen, betere float, maar moeilijker inklikken. Iemand ervaring?
bbb heeft systeem dat je met een rubber bandje monteert, alsof hij onder je bidonhouder geplaatst is.. maar dus gewoon weer simpel te verwijderen..quote:Op maandag 4 februari 2013 11:28 schreef eentwee het volgende:
Ik heb ook handpomp (Lezyne road drive) én CO2. Ik vind het zonde om elke keer een patroon te gebruiken, als ik genoeg tijd en energie heb (kortere rit en geen invallende duisternis) gebruik ik gewoon m'n handpomp. Maar in sommige situaties heb ik geen zin in dat gedoe en wil ik weer zsm op weg zijn (regen, lange tocht). Een handpompje is ook wel handig om alvast wat lucht in de band te blazen voor het monteren en om te kijken of-ie goed gemonteerd is. Overweeg wel om op mijn nieuwe fiets geen pomp te monteren, 't is toch lelijk. Hooguit deze als ik die een keer goedkoop op de kop kan tikken
[ afbeelding ]
Daarom een co2patroon, die past gewoon in je zadeltasje. Of ga je als echte soignee-koning ook daar niet meer mee fietsen?quote:Op maandag 4 februari 2013 11:28 schreef eentwee het volgende:
Ik heb ook handpomp (Lezyne road drive) én CO2. Ik vind het zonde om elke keer een patroon te gebruiken, als ik genoeg tijd en energie heb (kortere rit en geen invallende duisternis) gebruik ik gewoon m'n handpomp. Maar in sommige situaties heb ik geen zin in dat gedoe en wil ik weer zsm op weg zijn (regen, lange tocht). Een handpompje is ook wel handig om alvast wat lucht in de band te blazen voor het monteren en om te kijken of-ie goed gemonteerd is. Overweeg wel om op mijn nieuwe fiets geen pomp te monteren, 't is toch lelijk. Hooguit deze als ik die een keer goedkoop op de kop kan tikken
[ afbeelding ]
Wel een zadeltasje natuurlijk. Er zijn zelfs pompjes die daarin passen..quote:Op maandag 4 februari 2013 11:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Daarom een co2patroon, die past gewoon in je zadeltasje. Of ga je als echte soignee-koning ook daar niet meer mee fietsen?
Heb ik ook, vind ik ideaal. JE ziet 'm nauwelijks en je kan hem niet vergeten.quote:Op maandag 4 februari 2013 11:47 schreef the_critic het volgende:
[..]
bbb heeft systeem dat je met een rubber bandje monteert, alsof hij onder je bidonhouder geplaatst is.. maar dus gewoon weer simpel te verwijderen..
En zo is hetquote:Op maandag 4 februari 2013 12:18 schreef the_critic het volgende:
pompje, bandje, regenjasje, reepjes, gel enz enz enz... gaan in je rugzakjes!!! leer de soignee regels!!!
Dat fietst kut.quote:Op maandag 4 februari 2013 12:18 schreef the_critic het volgende:
nee, maar wel een zadeltasje?? ppfff
pompje, bandje, regenjasje, reepjes, gel enz enz enz... gaan in je rugzakjes!!! leer de soignee regels!!!
Bedankt! Klik je makkelijk in? Mijn voorkeur gaat/ging uit naar pedalen zonder float. Maar nu blijkt mijn linker pedaal een stuk meer versleten dan mijn rechter, dat been maakt dus meer beweging dan ik had verwacht. Niet echt bevorderlijker voor de knie om het been geforceerd vast te zetten.quote:Op maandag 4 februari 2013 09:56 schreef the_critic het volgende:
[..]
ik rijd ook met rxs.. echt geen problemen mee.. Prima pedalen en toch stukje bewegingsvrijheid (dus fijn voor je knieen ed.. Geloof dat sommige mensen hier daar nog wat probleempjes mee hebben.. toch patroon?!
Waarom zou wit mooier zijn? RXS first is trouwens (donker)grijs. De duurdere versies (Speed, Carbon) zijn slechts een paar grammen lichter maar wel veel duurder dus is eigenlijk zonde om dat uit te geven.quote:Op maandag 4 februari 2013 12:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bedankt! Klik je makkelijk in? Mijn voorkeur gaat/ging uit naar pedalen zonder float. Maar nu blijkt mijn linker pedaal een stuk meer versleten dan mijn rechter, dat been maakt dus meer beweging dan ik had verwacht. Niet echt bevorderlijker voor de knie om het been geforceerd vast te zetten.
Las over die Time RXS wel goede verhalen. De float is 5 graden ipv 6 graden bij Shimano SPD-SL.
De witte Time RXS speed kost zo'n 90 euro. De Time RXS First kost 50 euro maar zijn zwart. Zou dat wat staan op mijn fiets?
[ afbeelding ]
Ja ik zou het dus enkel om de kleur doen omdat ik denk dat wit wel mooi staat. Maar donker(grijs) antraciet kan ook prima?quote:Op maandag 4 februari 2013 12:36 schreef eentwee het volgende:
[..]
Waarom zou wit mooier zijn? RXS first is trouwens (donker)grijs. De duurdere versies (Speed, Carbon) zijn slechts een paar grammen lichter maar wel veel duurder dus is eigenlijk zonde om dat uit te geven.
ik zou voor optie 2 gaanquote:Op maandag 4 februari 2013 12:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja ik zou het dus enkel om de kleur doen omdat ik denk dat wit wel mooi staat. Maar donker(grijs) antraciet kan ook prima?
Ja klopt, ze worden er niet mooier op.quote:Op maandag 4 februari 2013 12:38 schreef eentwee het volgende:
Lijkt me zelfs mooierDie witte Shimano's zijn waarschijnlijk helemaal kaal gesleten? Finish houdt erg slecht op die pedalen.
Bedankt.quote:
Koop kleiner/compacter spulquote:
Bedankt voor de link. Ik ga Time RXS first veel te duur bij een FM halen, omdat hij ook regelmatig kosteloos een dynamische meting heeft gedaan. Voor wat hoort watquote:Op maandag 4 februari 2013 12:49 schreef the_critic het volgende:
http://www.mantel-bikeparts.nl/time-rxs-speed 64euro..
heb nu een jaar witte.. uiteraard wel gebruikerssporen, maar zeker niet kaal gesleten.. en meeste tijd zitten toch je schoenen erboven en zie je er niets van
dat is ook wat waard.. dan heb je nog altijd goedkope pedaaltjesquote:Op maandag 4 februari 2013 12:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bedankt voor de link. Ik ga Time RXS first veel te duur bij een FM halen, omdat hij ook regelmatig kosteloos een dynamische meting heeft gedaan. Voor wat hoort wat
Yep, kan moeilijk vaak advies krijgen en de shit op internet kopen.quote:Op maandag 4 februari 2013 12:57 schreef the_critic het volgende:
[..]
dat is ook wat waard.. dan heb je nog altijd goedkope pedaaltjes
tijden van ltd aanvallen?!quote:Op maandag 4 februari 2013 13:12 schreef Gripper het volgende:
Hmm... Woensdag heb ik 's ochtends een afspraak bij een klant in Maastricht, en als ik daarna terugrij naar kantoor is de dag toch naar de knoppen.
Dus misschien neem ik vrij en ga ik lekker de mergelland route rijden
Alleen het weer ziet er nog niet zo fantastisch uit: bewolkt, zonnig, drupje regen zelfs.
Ik doe altijd in één zakje: telefoon, contant geld + pinpas/ovkaart daar past met gemak een krentebol, banaan/broodje/reepjes bij (waarom hele portemonnee meenemen?). Dan één zakje waarin arm, beenstukken (strak opgerold), en dan heb ik nog één zakje waarin binnenbandje, bandenlichters, regenjasje en een pompje in kan.quote:Op maandag 4 februari 2013 12:34 schreef eentwee het volgende:
Past nooit allemaal in shirttasjes johBlijkbaar doen jullie nooit lange trainingen in wisselend weer? Met regenjasje, arm- en beenstukken, portemonnee en telefoon zitten ze al bijna vol en dan zouden er behalve eten ook nog binnenbanden en een pompje bij moeten??
Zo'n gereedschapsbidon is ook niks. Twee verschillende bidons is niet soignee en max 1L water mee kunnen nemen is ook waardeloos.
Dat is niet voldoende voor een rondje van nog geen uur hier. Zonder ID kaart mag je zelfs het grensgebied niet in.quote:Op maandag 4 februari 2013 13:35 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ik doe altijd in één zakje: telefoon, contant geld + pinpas/ovkaart daar past met gemak een krentebol, banaan/broodje/reepjes bij (waarom hele portemonnee meenemen?). Dan één zakje waarin arm, beenstukken (strak opgerold), en dan heb ik nog één zakje waarin binnenbandje, bandenlichters, regenjasje en een pompje in kan.
Als ik die binnenband in zadeltasje doe kan ik daar nog de pasjes, bandenlichters en telefoon of multitool indoen.
Alles wat ik mee heb als ik 5 uur ga fietsen.
En tijdens de Marmotte hebben we die gewoon! De ouwe campervan de familie Okselquote:Op maandag 4 februari 2013 15:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik van die laaghangende uitpuilende fietsshirts ook niet soigne. Wat pas echt soigne is is een volgwagen.
Amateur. Ik heb eens een gasfornuis op een fietsaanhange vervoerd.quote:
quote:Op maandag 4 februari 2013 16:30 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Amateur. Ik heb eens een gasfornuis op een fietsaanhange vervoerd.
Of 100kilo telefoonboeken zonder aanhanger.
Oeh, ik heb ook een tijdje folders bezorgd. Telefoonboeken was wel een ramp ja, bij het minste of geringste al een wheelie of zelfs helemaal achterover klappen. Stoeprandje opfietsen was er niet bij met zo'n zwaarbeladen bagagedragerquote:Op maandag 4 februari 2013 16:30 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Amateur. Ik heb eens een gasfornuis op een fietsaanhange vervoerd.
Of 100kilo telefoonboeken zonder aanhanger.
Bij meer dan 50kilo nuttig gewicht heb je een voordrager nodig.quote:Op maandag 4 februari 2013 16:32 schreef Gripper het volgende:
[..]
Oeh, ik heb ook een tijdje folders bezorgd. Telefoonboeken was wel een ramp ja, bij het minste of geringste al een wheelie of zelfs helemaal achterover klappen. Stoeprandje opfietsen was er niet bij met zo'n zwaarbeladen bagagedrager
Top link! Heb vandaag de route die Kaas zaterdag had gefietst op mijn gps gezet voor het stuk Ter Aar - Rotterdam. Vooral Rotterdam door is het fijn niet na te hoeven denken of je wel goed gaat.quote:Op zondag 3 februari 2013 08:44 schreef the_critic het volgende:
kwam net deze link tegen.. http://cosmocatalano.com/strava/export/ Kun je links ingeven van rit van iemand anders, en die zorgen dan voor een file, om te uploaden naar je eigen Garmin oid zodat je die rit dan kunt narijden.
Grappig, ben je dan voor de wind vertrokken?quote:Op maandag 4 februari 2013 17:43 schreef janatwork het volgende:
[..]
Top link! Heb vandaag de route die Kaas zaterdag had gefietst op mijn gps gezet voor het stuk Ter Aar - Rotterdam. Vooral Rotterdam door is het fijn niet na te hoeven denken of je wel goed gaat.
De regen vanochtend voorspelde niet veel goeds maar toen ik om 12:30 op mijn fietst stapte klaarde het op en heb ik heerlijk gefietst in het zonnetje! Maar wat een verschrikkelijke wind. Nog een poging gedaan om een KOM te halen maar op de 2de plek blijven steken...
Uiteindelijk 116 km in 4:20 uur. Hartslag precies midden in D1, lekker!
http://app.strava.com/activities/39753777
Mijn pa woont in Boskoop-west, vandaar dat ik daar over de hefbrug ging trouwens langs de Gouwe. Als ik daar niet heen gehoeven had was ik bij het aquaduct over de brug bij Coenecoop gegaan.quote:Op maandag 4 februari 2013 18:11 schreef janatwork het volgende:
Wind was west zuid west. Als ik tegen de wind in wil vertrekken moet ik dwars door Den Haag de zee in rijden. Dat probleem heb ik eigenlijk 75% van de dagen dat ik fiets.
Dan is beginnen voor de wind en de wind voor het gros van de tijd in je zij hebben toch wel het fijnste. Alleen die laatste kilometers, tegen de wind in, waren wel verschrikkelijk
Ik vond het al vreemd dat je voor die serie stoplichten koos ipv de (volgens mij) 1 die aan de andere kant van het water staat.quote:Op maandag 4 februari 2013 18:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mijn pa woont in Boskoop-west, vandaar dat ik daar over de hefbrug ging trouwens langs de Gouwe. Als ik daar niet heen gehoeven had was ik bij het aquaduct over de brug bij Coenecoop gegaan.
Moet je alleen wel oppassen dat je niet te ver doorfietst omdat het zo lekker gaat en dan niet meer fatsoenlijk thuis komen.quote:Verder is bij duurritten het beter als je alleen bent aan de wind te rijden en terug tegen, vind ik tenminste. Anders sloop je jezelf in het eerste deel van de training met harde wind.
Net rondje! Zelf iets meer dan 4u gefietst, 103km. Wind was wel weer echt te erg, vooral het laatste stuk was ik het echt beu. Ideale temperatuur en lekker zonnetje dus verder mogen we niet klagen!quote:Op maandag 4 februari 2013 17:43 schreef janatwork het volgende:
[..]
Top link! Heb vandaag de route die Kaas zaterdag had gefietst op mijn gps gezet voor het stuk Ter Aar - Rotterdam. Vooral Rotterdam door is het fijn niet na te hoeven denken of je wel goed gaat.
De regen vanochtend voorspelde niet veel goeds maar toen ik om 12:30 op mijn fietst stapte klaarde het op en heb ik heerlijk gefietst in het zonnetje! Maar wat een verschrikkelijke wind. Nog een poging gedaan om een KOM te halen maar op de 2de plek blijven steken...
Uiteindelijk 116 km in 4:20 uur. Hartslag precies midden in D1, lekker!
http://app.strava.com/activities/39753777
Je hebt het bijna-thuis-maar-toch-nog-een-blokje-om rondje gemaaktquote:Op maandag 4 februari 2013 18:40 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Net rondje! Zelf iets meer dan 4u gefietst, 103km. Wind was wel weer echt te erg, vooral het laatste stuk was ik het echt beu. Ideale temperatuur en lekker zonnetje dus verder mogen we niet klagen!
quote:Op maandag 4 februari 2013 18:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Mij is het gelukt om netjes tegen de wind in te beginnen (nog een heel stuk door Utrecht/de Meern dus valt extra mee) en voor de wind snel terug naar huis.
Ik vind het eigenlijk niet zo erg, die tegenwind. Wat ik vandaag pas echt gevaarlijk vond waren de stukken met zijwind. Moest er flink tegenin hangen, af en toe was het zo erg dat ik het gevoel had dat m'n fiets weg zou waaien. En als je dan nog eens werd ingehaald door een vrachtwagen, klein stukje windstil en dan zo'n dubbele klap van de rijwind + terugkerende zijwindGing net goed af en toe.
Beetje overdone hé? 60mm is wat gedistingeerder idd, tenzij je gaat tijdrijden ofzo.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:23 schreef MarcoD het volgende:
Ik vind zulke hoge velgen eigenlijk helemaal niet zo mooi
Niks aan inderdaad. Ik moet altijd een beetje hier aan denken:quote:Op maandag 4 februari 2013 20:23 schreef MarcoD het volgende:
Ik vind zulke hoge velgen eigenlijk helemaal niet zo mooi
Is dat zo'n alu ding? Stond er pas nog 1tje in de fiets, woog helemaal niks voor 390 Euro. Verwachte levensduur, 500-1000 km.. Schiet z'n doel een beetje voorbij imoquote:Op maandag 4 februari 2013 20:53 schreef kaasplankje het volgende:
Ik kan natuurlijk voor de Marmot ook nog een supertype cassette bestellen. scheelt 100gram met een chorus cassette en 60 Euro duurder.
[ afbeelding ]
Als ie niet zo laat achterin zou starten, maar gewoon met de echte snelle jongens, dan zou mee met de beste 100 er wel in kunnen zitten denk ik. Of nie kaas?quote:Op maandag 4 februari 2013 20:59 schreef eentwee het volgende:
Kaas heeft natuurlijk geen geringe doelstellingen voor de marmot![]()
Als je nog wat gewicht wil verliezen op je fiets wil ik wel even een kritische blik werpen. Valt vast nog wel wat goedkope winst te boeken.
Kweenie Grip, het is wel de plaats waar ik 12 jaar gelden stond, en ik ben er niet echt slechter op geworden. Misschien wel taaier. Dat geeft natuurlijk geen garantie. er kan zoveel gebeuren in de voorbereiding als wel op de dag zelf.quote:Op maandag 4 februari 2013 21:04 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als ie niet zo laat achterin zou starten, maar gewoon met de echte snelle jongens, dan zou mee met de beste 100 er wel in kunnen zitten denk ik. Of nie kaas?
Dingen als stuurlint, expander+topcap, (binnen)banden, veloplugs ipv velglint, zadelpen afzagen. Kun je best wat op winnen door iets lichtere keuzes te maken (bij vervanging). En dan ben je nog niet eens echt naar onderdelen zelf aan het kijken. Ik heb hier ook allemaal opgelet bij mijn Isaac. In mijn geval had dat wel zin omdat ik met een lichte basis begon (frame en groep). Niet omdat ik hard kan fietsen of zelf afgetraind benquote:Op maandag 4 februari 2013 21:04 schreef kaasplankje het volgende:
Ja, die cassette is idd alu, levensduur zal niet hetzelfde zijn als een stalen cassette nee.
Het was ook maar een idee hoor, als ik die cassette alleen voor de Marmot moet kopen doe ik het wellicht niet.
@eentwee: Waar denk je dan aan bijvoorbeeld qua gewichtsbesparing?
Is dat niet als je die hele Grand trophee rijdt?quote:Op maandag 4 februari 2013 21:15 schreef MarcoD het volgende:
Ik meen dat ik laatst ergens las dat je bij de organisatie eventueel een lager startnummer kan regelen als je een goede tijd bij de trois ballon fietst, kan het alleen niet meer terugvinden![]()
Wat kan je dan winnen op stuurlint? Ik heb een fizik liggen met gaatjes.quote:Op maandag 4 februari 2013 21:11 schreef eentwee het volgende:
Dingen als stuurlint, expander+topcap, (binnen)banden, veloplugs ipv velglint, zadelpen afzagen. Kun je best wat op winnen door iets lichtere keuzes te maken (bij vervanging). En dan ben je nog niet eens echt naar onderdelen zelf aan het kijken. Ik heb hier ook allemaal opgelet bij mijn Isaac. In mijn geval had dat wel zin omdat ik met een lichte basis begon (frame en groep). Niet omdat ik hard kan fietsen of zelf afgetraind ben
Heb dit van wielertoerist, het marmotte 2012 topic:quote:Op maandag 4 februari 2013 21:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Is dat niet als je die hele Grand trophee rijdt?
Zal wel vrij moeilijk gaan allemaal denk ik zo.quote:Hoe zorg ik dat zo ver mogelijk vooraan kan starten?
Als je goede cyclo- of wedstrijdresultaten kunt overleggen kun je je startnummer omruilen voor een lager nummer. Dit moet je ter plekke regelen. Ook kun je een startkaart via Enroute kopen ipv. rechtstreeks via de organisatie. Je krijgt dan meestal een wat lager nummer, al sta je nog niet in het wedstrijdvak. Is dit ook geen optie dan resten nog illegale praktijken.
Volgens mij weegt Fizik microtex zo'n 75g. Deda cork of perforato ongeveer 40-45. Dus dat is makkelijke winst. Ohja jij had die shamals ook gekocht he?quote:Op maandag 4 februari 2013 21:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat kan je dan winnen op stuurlint? Ik heb een fizik liggen met gaatjes.
Light biba's heb ik al van michelin. Velglint hoeft niet in die Shamals.
Wat een debielenquote:Op maandag 4 februari 2013 21:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
http://sporza.be/cm/sporz(...)gle_speed_cyclocross
De 100 even vol gereden ja, had er ook spijt van toen ik 'm nog een kilometer of vijf tegen hadquote:Op maandag 4 februari 2013 18:55 schreef janatwork het volgende:
[..]
Je hebt het bijna-thuis-maar-toch-nog-een-blokje-om rondje gemaakt. Daar kon ik me echt niet toe zetten...
Die clownquote:Op maandag 4 februari 2013 21:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
http://sporza.be/cm/sporz(...)gle_speed_cyclocross
Ok, 30 gram op een stuurlintje dus, shamals nog niet mee gefietst.quote:Op maandag 4 februari 2013 21:25 schreef eentwee het volgende:
[..]
Volgens mij weegt Fizik microtex zo'n 75g. Deda cork of perforato ongeveer 40-45. Dus dat is makkelijke winst. Ohja jij had die shamals ook gekocht he?Hoe bevallen ze?
Doe es foto?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:27 schreef the_critic het volgende:
zojuist de roadracer 2 spatbordjes gemonteerd.. nu maar eens ff uitproberen..
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
natuurlijk zeurt de (bijna) enige vrouw hier weer over schoenen
ideaal.. direct na een sneeuwbui vertrokken, maar geen spatje op mijn achterkant gehad.. niet nat, dus niet koud.. Super!quote:
inderdaad.. droog en heet graagquote:Op dinsdag 5 februari 2013 18:57 schreef nodisch18 het volgende:
Prachtige fiets!
En ik snap dat je die spatborden nu er op hebt zitten, maar het is een zegen voor de hele mensheid als de wegen weer droog zijn...!
Jij mag wel naast me rijden tijdens de marmotte. Mooie zwarte knalbak!quote:
Bij mij spat de voorkant niet echt volgens mij, maar bij de achterkant druppelt het vanaf de spatbord naar beneden en komt het af en toe op mijn linkerschoen spatbord loopt niet lang genoeg door in tegenstelling tot die van jou.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:25 schreef the_critic het volgende:
voorkant spat inderdaad wel een beetje, maar viel me best mee. Met dit weer draag je toch overschoenen..
vette fiets!quote:Op dinsdag 5 februari 2013 18:50 schreef the_critic het volgende:
[..]
ideaal.. direct na een sneeuwbui vertrokken, maar geen spatje op mijn achterkant gehad.. niet nat, dus niet koud.. Super!
[ afbeelding ]
is een no-name Ebay frame.. geen idee welk merk/type oidquote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:33 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Bij mij spat de voorkant niet echt volgens mij, maar bij de achterkant druppelt het vanaf de spatbord naar beneden en komt het af en toe op mijn linkerschoen spatbord loopt niet lang genoeg door in tegenstelling tot die van jou.
Dat frame is de fm015 fm028 toch?
naast je?? in je wiel ook goed? hahaquote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:30 schreef Gripper het volgende:
[..]
Jij mag wel naast me rijden tijdens de marmotte. Mooie zwarte knalbak!
Mooie fiets! Alleen nog een zwarte stuurpen en een zadelpen zonder stikkers...quote:Op dinsdag 5 februari 2013 18:50 schreef the_critic het volgende:
[..]
ideaal.. direct na een sneeuwbui vertrokken, maar geen spatje op mijn achterkant gehad.. niet nat, dus niet koud.. Super!
[ afbeelding ]
Die no-name (chinese) frames hebben over het algemeen wel een type aanduiding, hoewel dat ook weer per aanbieder kan verschillen en bij die ebay verkopers staat het er ook niet altijd bij.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:41 schreef the_critic het volgende:
[..]
is een no-name Ebay frame.. geen idee welk merk/type oid
heb nog even in de history gezocht maar staat bij mij geen aanduiding bij.. maar zou zomaar kunnen kloppenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:02 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Die no-name (chinese) frames hebben over het algemeen wel een type aanduiding, hoewel dat ook weer per aanbieder kan verschillen en bij die ebay verkopers staat het er ook niet altijd bij.
Die jij heb is in ieder geval de fm028, heb hetzelfde frame opgebouwd voor een neefje afgelopen zomer.
Zelf heb ik een ander type, mooie fiets!
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
natuurlijk zeurt de (bijna) enige vrouw hier weer over schoenen
Je hebt nog 6 maanden om te trainenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:42 schreef the_critic het volgende:
[..]
naast je?? in je wiel ook goed? haha
Ja hoor.. mooi setje fulcrum zero's..quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:01 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je hebt nog 6 maanden om te trainen
Heb je wel een setje bergwielen met minder hoge velgen? Anders wordt met 80 km/u afdalen en zijwind zo'n hachelijke onderneming
gewoon langs fietsenmaker.. die kan deze spaak misschien weer gewoon op spanning zetten of anders moet hij hem toch vervangen en slag uit je wiel draaien. Dus langs fietsenmaken en tot die tijd, lekker laten zitten..quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:15 schreef dekloonvanzuen het volgende:
spaak loszitten, enig idee hoe ik deze kan doorknippen. Een tang lukt niet? denk toch aan een betonschaar, maar dan moet ik waarschijnlijk bij de fietshandel zijn??
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:15 schreef dekloonvanzuen het volgende:
spaak loszitten, enig idee hoe ik deze kan doorknippen. Een tang lukt niet? denk toch aan een betonschaar, maar dan moet ik waarschijnlijk bij de fietshandel zijn??
En dit, toen ik een gebroken spaak had stond mijn wiel zo krom als een hoepel.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:28 schreef the_critic het volgende:
[..]
gewoon langs fietsenmaker.. die kan deze spaak misschien weer gewoon op spanning zetten of anders moet hij hem toch vervangen en slag uit je wiel draaien. Dus langs fietsenmaken en tot die tijd, lekker laten zitten..
Is een frame van Dengfu.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:41 schreef the_critic het volgende:
[..]
is een no-name Ebay frame.. geen idee welk merk/type oid
Mooie schoenen, als het ook nog eens je je pasvorm is. Alleen dat roostertje aan de voorkant.... krijg al kouwe tenen als ik er naar kijk.quote:
Kluskoning met chronisch pech en 2 linkerhandenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:35 schreef No-P het volgende:
50 cent wss. En niet na Kano luisteren, die maakt zijn problemen altijd alleen maar groter
Hehe, ik zie het als leergeld.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kluskoning met chronisch pech en 2 linkerhanden
Wat kosten die frames nou? En heb jij wel eens plek in je koffer als je uit zulke contreien komt?quote:
Een gebogen spaak trekt zichzelf recht als je 'm aanspant. Welk type wiel, klassiek of modern? In het eerste geval gewoon de spaaksleutel gebruiken en via de nippel aanspannen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:32 schreef dekloonvanzuen het volgende:
Bedankt voor de tips, maar de spaak is gebogen toen ie lossprong waardoor hij gewoon er echt af zal moeten, het hoeft geen groot probleem te zijn want ook zonder die spaak zal ie nog prima werken. Een nieuwe kan ik er zelf wel opzetten, zo'n spaak kost misschien een paar euro's toch?
thanks voor de tips iig
zo rond de 400 a 500 dollar heb je zo een frame...quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wat kosten die frames nou? En heb jij wel eens plek in je koffer als je uit zulke contreien komt?
wat is het zwarte knopje onder de shifter op fiets Gilbert?! zie het ook op de felt van Argos. Iets met maken met electronisch schakelen?!quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:11 schreef No-P het volgende:
http://www.cyclingtips.co(...)-2013-proteam-rides/
Mooie fietsjes.
Ridley inderdaad de mooiste, maar die giant kan ik ook zeker waarderen..!quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:21 schreef kanovinnie het volgende:
Giant+ridley zijn 't mooist. Die grijze cervelo is lelijk.
Ridley alleen iets te hoge pornowielen imoquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:23 schreef the_critic het volgende:
[..]
Ridley inderdaad de mooiste, maar die giant kan ik ook zeker waarderen..!
Dat heeft pina altijd.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:24 schreef muzas het volgende:
Ik vind die zwarte trek 't mooist. En wtf heeft pinarello met de vork gedaan? Ding ziet er uit alsof ie 3 keer gestuiterd is.
Ok, ben verder niet bekend met 't merk... Ziet er raar uit.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat heeft pina altijd.
Rare voorremmen wel op die ridley.
Evt nog wat op banden ook. Bijv. Diamante pro light scheelt al gauw 100g per set tov Fortezza's. Waren laatst nog in de aanbieding bij Mantel voor 19,95¤.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 06:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ok, 30 gram op een stuurlintje dus, shamals nog niet mee gefietst.
Ja, doei. Die hebben ze alleen in zwart bij Mantelquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:18 schreef eentwee het volgende:
[..]
Evt nog wat op banden ook. Bijv. Diamante pro light scheelt al gauw 100g per set tov Fortezza's. Waren laatst nog in de aanbieding bij Mantel voor 19,95¤.
Als je een enkel frame wilt hebben en je kunt het ter plekke aanschaffen ben je denk ik voor zo'n 400 US dollar wel gesteld. Nu kom ik wel eens in Hong Kong, en moet dan tot mijn verdriet ook wel eens naar onze plant in Shenzen. Maar je wilt niet weten wat voor een gribus het daar is. En die Hong Kong chinezen willen daar altijd ook zo gauw mogelijk weer weg. Dus is het één nacht op de compound slapen, geen reet te beleven en veel te ver van het vertier verwijderd. En zo'n chinees die daar werkt, weet nog niet eens hoe de straat om de hoek heet, laat staan dat dat hij weet welke bedrijven daar gevestigd zijn. En weet je het al te vinden, dan kom je als particulier zonder afspraak echt niet verder dan de security aan de gate.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wat kosten die frames nou? En heb jij wel eens plek in je koffer als je uit zulke contreien komt?
Had je post nog nioet gelezen. Nou dat klopt dus allemaal wel aardig.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:19 schreef MarcoD het volgende:
Ik had mijn frame voor 340 euro, daar kwam nog ~70 euro invoerrechten etc bij, bij een ander frame was ik iets onder de 500 euro kwijt incl invoerrechten etc. die had wel een custom paintjob.
Bij die nieuwe Giant hebben ze wel heel erg lang naar BMC zitten staren. Qua belijning is die klassieke Cannondale natuurlijk de allermooiste.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:11 schreef No-P het volgende:
http://www.cyclingtips.co(...)-2013-proteam-rides/
Mooie fietsjes.
Hmm ja, op het 1e gezicht kies ik de Focus of de Felt.quote:Op woensdag 6 februari 2013 00:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Bij die nieuwe Giant hebben ze wel heel erg lang naar BMC zitten staren. Qua belijning is die klassieke Cannondale natuurlijk de allermooiste.
Hoog balhoofd, zit er een enorme kerel op ofzo?quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hmm ja, op het 1e gezicht kies ik de Focus of de Felt.
De lelijkste is de Cervelo.
Het is een dranghek. Ik vind de vorm gewoon niet mooi. Lelijk bij de zadelpen ook. Die Pina's zijn ook lelijk.quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoog balhoofd, zit er een enorme kerel op ofzo?
ik vind ze juist wel cool... Zo een vervloeiing met de voor en achtervorkquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat heeft pina altijd.
Rare voorremmen wel op die ridley.
Ik snap alleen dat stuk voor helemaal naar de as toe niet. Vind ik niet mooi.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:07 schreef the_critic het volgende:
[..]
ik vind ze juist wel cool... Zo een vervloeiing met de voor en achtervork
geen idee.. mij stoort het nietquote:Op woensdag 6 februari 2013 08:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik snap alleen dat stuk voor helemaal naar de as toe niet. Vind ik niet mooi.
niemand???quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:17 schreef the_critic het volgende:
[..]
wat is het zwarte knopje onder de shifter op fiets Gilbert?! zie het ook op de felt van Argos. Iets met maken met electronisch schakelen?!
om (makkelijker) te schakelen als ze in de beugel zitten volgens mij.quote:
Ik zie het niet.. dat idee heb ik meer bij de scott met een achterbrug die doorloopt tot op de liggende buis.. maar ok..quote:Op woensdag 6 februari 2013 00:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Bij die nieuwe Giant hebben ze wel heel erg lang naar BMC zitten staren. Qua belijning is die klassieke Cannondale natuurlijk de allermooiste.
merci voor de link!quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:21 schreef MarcoD het volgende:
[..]
om (makkelijker) te schakelen als ze in de beugel zitten volgens mij.
http://www.bongersbikes.nl/shimano-di2-info halverwege de pagina.
Ik vind die focus, felt en die scott wel mooi
Heel lelijk inderdaad. Hun klimfiets is wel mooi, Garmin R5quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hmm ja, op het 1e gezicht kies ik de Focus of de Felt.
De lelijkste is de Cervelo.
Heel veel frames zijn lelijk afgemonteerd of hebben de verkeerde kleurstelling. De BMC is übergeil maar dan wel in een grotere maat en andere kleur. De Cannondale, Felt en Scott vind ik ook mooi, Ridley en Cervelo heel lelijk. Bianchi is ook tof maar te druk.quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hmm ja, op het 1e gezicht kies ik de Focus of de Felt.
De lelijkste is de Cervelo.
Ja. Supermooi frame! Ik vind die Treks en die Focus ook erg mooi. En die Scott is ook vet.quote:Op woensdag 6 februari 2013 00:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Bij die nieuwe Giant hebben ze wel heel erg lang naar BMC zitten staren. Qua belijning is die klassieke Cannondale natuurlijk de allermooiste.
Zit onder het bracket hé? Lijkt me snel smerig worden enzo.quote:Op woensdag 6 februari 2013 12:10 schreef the_critic het volgende:
punt van zadel lijkt bij aantal fietsen echt direct boven de trapas te zitten.. maar kan ook mijn perceptie zijn..
wat vinden jullie van de achterremmen op de trek fietsen?!
jup.. kun je bij een klein slag zelf niet eens je remmen open zetten ofzo..quote:Op woensdag 6 februari 2013 12:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zit onder het bracket hé? Lijkt me snel smerig worden enzo.
lijkt er ook op dat steeds meer framebouwers gaan werken met eigen custom weggewerkte remhoeven.
Hah, dat zal wel kunnen denk ik. Anders kan je met een 23mm tube niet eens wieltje wisselen zonder de kabel los te halen. Maar stel: Je koopt als toerder of recreatief wielrenner zo'n frame en na 5 jaar is de achterrem stuk. Waar haal je dan een nieuwe? Alleen bij de framefabrikant? Lijkt me onpraktisch.quote:Op woensdag 6 februari 2013 12:20 schreef the_critic het volgende:
[..]
jup.. kun je bij een klein slag zelf niet eens je remmen open zetten ofzo..
Waarom zou je die alleen bij de fabrikant kunnen halen? Er worden ook fietsen afgemonteerd met 3325 verschillende soorten brackets, haast iedere fabrikant heeft wel zn eigen ding. Kun je ook gewoon zelf van internet halen though.quote:Op woensdag 6 februari 2013 12:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hah, dat zal wel kunnen denk ik. Anders kan je met een 23mm tube niet eens wieltje wisselen zonder de kabel los te halen. Maar stel: Je koopt als toerder of recreatief wielrenner zo'n frame en na 5 jaar is de achterrem stuk. Waar haal je dan een nieuwe? Alleen bij de framefabrikant? Lijkt me onpraktisch.
bedoel, gewoon onder fietsen. Als er met wedstrijd iemand tegen je aangereden is oid..quote:Op woensdag 6 februari 2013 12:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hah, dat zal wel kunnen denk ik. Anders kan je met een 23mm tube niet eens wieltje wisselen zonder de kabel los te halen. Maar stel: Je koopt als toerder of recreatief wielrenner zo'n frame en na 5 jaar is de achterrem stuk. Waar haal je dan een nieuwe? Alleen bij de framefabrikant? Lijkt me onpraktisch.
Bij Campa doe je dat gewoon op de shifter.quote:Op woensdag 6 februari 2013 12:29 schreef the_critic het volgende:
[..]
bedoel, gewoon onder fietsen. Als er met wedstrijd iemand tegen je aangereden is oid..
Internet is wel een uitkomst voor dit soort dingen. Ik had 't vroeger al met die Principia die ik had. Daar moest ook een speciaal balhoofd in met verschillende maat boven en onder.quote:Op woensdag 6 februari 2013 12:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Waarom zou je die alleen bij de fabrikant kunnen halen? Er worden ook fietsen afgemonteerd met 3325 verschillende soorten brackets, haast iedere fabrikant heeft wel zn eigen ding. Kun je ook gewoon zelf van internet halen though.
Het lijkt me inderdaad niet handig voor de gemiddelde toerder.
Deze heeft mijn man gekregen voor sponsoring. Vind je het wat? Zitten ze lekker?quote:
Of spaakbreuk, of naafonderhoud, of een kromme schijf of velg bij een crash.quote:Op woensdag 6 februari 2013 12:55 schreef kanovinnie het volgende:
Met 1 lekke band is da tnog niet zo'n probleem, met 2 banden ehb je wel een probleem.
Dat beeld vertekend. Ik heb een zadelpen zonder setback en het zadel best wel naar voren staan op de rails. Toch zit ik nog 6cm achter het bracket. Wielrenners zijn vrij kort. Zij hoeven dus ook niet ver achter het bracket te zitten. Daarnaast zitten zij vaak meer naar voren dan de gemiddelde recreant omdat je daardoor beter de kracht kan overbrengen. Ze zoeken de grens op qua lichamelijke mogelijkheden en wat de UCI als grens stelt.quote:Op woensdag 6 februari 2013 12:10 schreef the_critic het volgende:
punt van zadel lijkt bij aantal fietsen echt direct boven de trapas te zitten.. maar kan ook mijn perceptie zijn..
wat vinden jullie van de achterremmen op de trek fietsen?!
Vind 2.5u duurtraining als langste prestatie een beetje bizar als je drie a zes keer de Alpe op wil, zal wel aan mij liggen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:58 schreef Patroon het volgende:
http://www.sportzorg.nl/alpedhuzes.html#Trainingsschema
Misschien handig voor geïnteresseerden. Schema's voor 2-3x, 4x of 5-6x per week trainen. Gemaakt door Guido Vroemen. Valt mij op hoe kort de ritjes nu nog zijn.
Ja ik ook, maar Guido is niet onkundig (trainer van oa Lars van der Haar). Een KNWU trainer 3 zei ook dat het niet nodig is om nu al 4 uur te maken als je er toch pas in juni/juli moet staan, als je over 4 weken de Ster van Zwolle moet rijden is het wat anders.quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:10 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Vind 2.5u duurtraining als langste prestatie een beetje bizar als je drie a zes keer de Alpe op wil, zal wel aan mij liggen.
Heb er zelf 4.5u op zitten. Veel in herstel/laag D1 gereden: 108km
Jij zou vast een prima baanwielrenner zijn.quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:34 schreef dop het volgende:
(persoonlijke mening)
duurtraining word vaak overschat. je moet je ook gewoon goed afvragen hoeveel tijd je in je trainingen kan steken en wat je wil bereiken.
natuurlijk horen duur ritjes er ook gewoon bij , maar om voor mij persoonlijk vind ik het nuttiger om genoeg power en tempo te hebben.
als ik dat voldoende train kan ik die paar keer per jaar ook makkelijk wat langer ritjes aan.
ritjes van 4 tot 6 uur hoef ik niet speciaal voor te trainen.
als je plannen hebt voor veel lange ritten dan word het natuurlijk een ander verhaal.
ik ben een luie recreant en fiets voor mijn lolquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:38 schreef Gripper het volgende:
[..]
Jij zou vast een prima baanwielrenner zijn.
Dit. Amen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:58 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ben echt klaar met de sneeuw.
Zal wel met (Shimano) sponsor afspraken te maken hebben. Daarnaast denk ik niet dat alle schoenenmerken een versie voor die 4 gats plaatjes. En met een adaptor gaat het Speedplay "voordeel" weer volledig verloren.quote:Op woensdag 6 februari 2013 10:28 schreef the_critic het volgende:
opvallend ook dat er maar 2 teams zijn die met speedplay pedalen rijden..
Vind je die BMC in een grotere maat nu mooier? Hoe groter het frame, die achterbrug blijft gelijk. En dan vind ik het steeds meer op een vergrote kinderfiets gaan lijken. Kleuren schema van 2013 vind ik ook echt helemaal niets. Maar goed een BMC kun je met je ogen dicht rijden. Gewoon een goddelijke fiets!quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:39 schreef eentwee het volgende:
[..]
Heel veel frames zijn lelijk afgemonteerd of hebben de verkeerde kleurstelling. De BMC is übergeil maar dan wel in een grotere maat en andere kleur. De Cannondale, Felt en Scott vind ik ook mooi, Ridley en Cervelo heel lelijk. Bianchi is ook tof maar te druk.
Lijkt me dat een beetje onderhoud nu en vanaf maart wat opvoeren meer dan genoeg is voor 3 x AdH. Moet je natuurlijk wel een beetje ervaring hebben. Wil je echter in maart in een 300km rit knallen, dan zul je er een ander schema op na moeten houden. Maar veel zit natuurlijk ook gewoon tussen de oortjes.quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:58 schreef Patroon het volgende:
http://www.sportzorg.nl/alpedhuzes.html#Trainingsschema
Misschien handig voor geïnteresseerden. Schema's voor 2-3x, 4x of 5-6x per week trainen. Gemaakt door Guido Vroemen. Valt mij op hoe kort de ritjes nu nog zijn.
En onder de noemer, ik weet niet wat ik doe maar als ik veel doe, doe ik vast iets goedquote:Op woensdag 6 februari 2013 21:28 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Lijkt me dat een beetje onderhoud nu en vanaf maart wat opvoeren meer dan genoeg is voor 3 x AdH. Moet je natuurlijk wel een beetje ervaring hebben. Wil je echter in maart in een 300km rit knallen, dan zul je er een ander schema op na moeten houden. Maar veel zit natuurlijk ook gewoon tussen de oortjes.
En om nu dagelijks meer dan 100 km weg te trappen (waar haal je de tijd vandaan als je geen fietskoerier bent) heeft natuurlijk helemaal niets met opbouw te maken maar meer met hoe kom ik de dag door. Ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halen. En dan in dit weer, moet je toch wel een paar masochistische trekjes hebben om het prettig te vinden om geheel verkleumd in je eentje de weergoden te moeten trotseren.
Buzz heeft gisterenavond voor het eerst dit jaar 20 minuten op de Tacx gezeten, en eerlijk is eerlijk, het viel niet echt mee. Morgen weer, maar leuk is anders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
http://www.slowtwitch.com(...)_s_Zannata_3373.htmlquote:Op woensdag 6 februari 2013 21:08 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Vind je die BMC in een grotere maat nu mooier? Hoe groter het frame, die achterbrug blijft gelijk. En dan vind ik het steeds meer op een vergrote kinderfiets gaan lijken. Kleuren schema van 2013 vind ik ook echt helemaal niets. Maar goed een BMC kun je met je ogen dicht rijden. Gewoon een goddelijke fiets!
Tsja, kenners hé. Ik loop al een tijdje met de gedachte om zo'n Zannata Z82 frame aan te schaffen maar die BMC rijdt nog zo lekker........quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:14 schreef No-P het volgende:
[..]
http://www.slowtwitch.com(...)_s_Zannata_3373.html
Ook wel leuk.
Ik lees 34,95quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:09 schreef eentwee het volgende:
Iemand nog mooiweerbanden nodig? Vittoria Open Corsa Evo CX II ¤20
Je moet ook wel 1-2's kortingscode invoeren bij het betalen hequote:
Post die dag aanbiedingen in het vervolg een beetje vroeger svp. Ik had er dan direct een stuk of 6 van besteld! Bedankt hoor!quote:Op donderdag 7 februari 2013 08:39 schreef eentwee het volgende:
Oh, was de dagaanbieding van gisteren..
Nee natuurlijk niet. Voor een winkel is het normaal een bruto winstmarge te hanteren van 100% op de inkoopprijs. En dat heb je nodig ook om personeel, opslagruimte, etc. etc. te betalen en nog wat over te houden voor een plakkie kaas op je boterham. Blijkbaar heeft B2B ofwel goedkoop ingekocht, ofwel ze hebben teveel voorraad en moeten er vanaf.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Post die dag aanbiedingen in het vervolg een beetje vroeger svp. Ik had er dan direct een stuk of 6 van besteld! Bedankt hoor!
Maar kun je nagaan hoe je getild wordt bij een lokale FM die deze bandjes dus voor de adviesprijs van 45,90 staat te verkopen terwijl B2B er ook in de aanbieding geen verlies op zal maken.
Ik heb weer niet getacxt gisteravondquote:
Mja, heb het er nu 5 jaar mee gedaan, en prima voor thuis enzo. Maar om mee te nemen ga ik toch voor een 15" nu. net wat handelbaarder en lichter.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:53 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb ook 17", zou nooit een kleinere nemen.
Wat is je budget?quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:11 schreef Gripper het volgende:
[..]
Mja, heb het er nu 5 jaar mee gedaan, en prima voor thuis enzo. Maar om mee te nemen ga ik toch voor een 15" nu. net wat handelbaarder en lichter.
Verder niet zo gek veel wensen. SSD voor het opstarten zou wel lekker zijn inderdaad. Verder een hoop opslag, want ik heb veel muziek en foto's. video-out (al dan niet draadloos te koppelen aan m'n samsung-tv) om op de tv te kunnen kijken is een prima alternatief wanneer de laptop een kleiner scherm heeft dan ik nu heb.
Dat is waar ik 'm voor heb ja. Thuis, soms in de tas mee naar vrienden maar verder niet. Als ik meer zou reizen zou ik idd voor 15" gaan en thuis een monitor erbij nemen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:46 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Wat is je budget?
Heb ook een 15", een 17" is wat mij betreft echt te groot heb meerdere collega studenten horen klagen over het feit dat ze een 17" laptop hadden (terwijl ze er in het begin wel blij mee waren).
Als je hem alleen thuis gebruik en misschien af en toe in de auto meeneemt begrijp ik het wel enigszins.
eurootje of 750-800 vind ik wel zat eigenlijk.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:46 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Wat is je budget?
Heb ook een 15", een 17" is wat mij betreft echt te groot heb meerdere collega studenten horen klagen over het feit dat ze een 17" laptop hadden (terwijl ze er in het begin wel blij mee waren).
Als je hem alleen thuis gebruik en misschien af en toe in de auto meeneemt begrijp ik het wel enigszins.
Kaas, ik ga je hier echt geen lesje economie / marketing of activity based costing geven, maar dat ik het volledig met je stelling oneens ben moge duidelijk zijn.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Voor een winkel is het normaal een bruto winstmarge te hanteren van 100% op de inkoopprijs. En dat heb je nodig ook om personeel, opslagruimte, etc. etc. te betalen en nog wat over te houden voor een plakkie kaas op je boterham. Blijkbaar heeft B2B ofwel goedkoop ingekocht, ofwel ze hebben teveel voorraad en moeten er vanaf.
Mochten ze goedkoop ingekocht hebben dan is dat misschien voor 15.- of 18.- of iets in die richting. Ze maken dan wel amper winst op die aanbieding maar als jij dan die bandjes bestellen gaat, neem je er wellicht nog wat bij of je komt terug als je weer iets anders nodig hebt. Zo trekt men klanten naar zich toe.
Zo doet de Supermarkt dat ook, men adverteert op TV voor koffie en wc papier in de aanbieding. Dan ga jij er op af en rijdt naar de kassa met een volle kar.
Nee, met 27" moet het wel een appelfanbooi zijnquote:
In die prijsklasse ben ik niet zo thuis. Ik hou het meer bij state of art laptop modellen van 1200 euro plus. Maar het lijkt me wel dat je wel wat fatsoenlijks voor 750-800 euro kunt kopen, als je niet al te veel hecht aan design, kwaliteit van de behuizing en de resolutie niet top of the bill hoeft te zijn.quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:36 schreef Gripper het volgende:
[..]
eurootje of 750-800 vind ik wel zat eigenlijk.
Doe m via pc-prive project op het werk, dan betaalt de baas nog 10% mee ook.
je kunt geen appels met peren vergelijkenquote:Op donderdag 7 februari 2013 12:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Kaas, ik ga je hier echt geen lesje economie / marketing of activity based costing geven, maar dat ik het volledig met je stelling oneens ben moge duidelijk zijn.
Ik zou even met de pricewatch gaan spelen, minimale geheugen 4 gb, schijfgroote minimaal 500 gb (liefst meer aangezien foto's/muziek).quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:36 schreef Gripper het volgende:
[..]
eurootje of 750-800 vind ik wel zat eigenlijk.
Doe m via pc-prive project op het werk, dan betaalt de baas nog 10% mee ook.
Valt mee hoor. Ik zie op internet verkoopprijzen voorbij komen die onder de inkoopprijs van de lokale FM liggen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Post die dag aanbiedingen in het vervolg een beetje vroeger svp. Ik had er dan direct een stuk of 6 van besteld! Bedankt hoor!
Maar kun je nagaan hoe je getild wordt bij een lokale FM die deze bandjes dus voor de adviesprijs van 45,90 staat te verkopen terwijl B2B er ook in de aanbieding geen verlies op zal maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |