abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122374297

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet: SPT / Fietsmeet Vreeswijk zondag 17 maart: La Primavera

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

De marmotte in 2013!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 13:15:34 #2
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_122374717
Vanochtend half 8 op de fiets naar een cross (loop). Onderweg behoorlijk regen en natte sneeuw gehad. Was ik helaas niet op gekleed. Gelukkig hadden ze warmtepalen in de omkleedtent en na 1 rondje was ik wel weer warm. Terugweg heerlijk zonnetje goed. Op het zelfde parcours is vanmiddag een veldritcross, zal wel lekker glibberen zijn. Toch weer 3u20m op de fiets en 40min hardgelopen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zaterdag 2 februari 2013 @ 16:15:51 #3
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122380981
Pff hoop wind vandaag zeg. Duurtraining gedaan omdat er morgen regen voorspeld is. Ik was tegenwind vertrokken en heb mezelf aardig leeg gereden. Na 3 uur was ik steendood. Bakkie bij pa gedaan en een stuk kaas gehaald daar op de markt.

Nat van het zweet nu thuis.

http://app.strava.com/activities/39472332
pi_122381440
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 16:15 schreef kaasplankje het volgende:
Pff hoop wind vandaag zeg. Duurtraining gedaan omdat er morgen regen voorspeld is. Ik was tegenwind vertrokken en heb mezelf aardig leeg gereden. Na 3 uur was ik steendood. Bakkie bij pa gedaan en een stuk kaas gehaald daar op de markt.

Nat van het zweet nu thuis.

http://app.strava.com/activities/39472332
Mooi rondje. Vanwaar het lusje bij Benthuizen?

Ik heb het op een kort rondje van 50km gehouden. Wind was af en toe fors maar wel droog gehouden.

http://app.strava.com/activities/39474647
eten!!!
pi_122381753
Goed bezig ^O^
Vandaag rustdagje, het mooie weer was wel verleidelijk..
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_122381982
't zal niks worden dit weekend voor mij. Ziek eerder naar huis gegaan vandaag. De hele week wel gewerkt maar ik zat nipt tegen een griepje aan. Geven ze me donderdag een dienst van 12 uur. 8)7
  zaterdag 2 februari 2013 @ 16:57:07 #7
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122382470
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 16:28 schreef janatwork het volgende:

[..]

Mooi rondje. Vanwaar het lusje bij Benthuizen?

Ik heb het op een kort rondje van 50km gehouden. Wind was af en toe fors maar wel droog gehouden.

http://app.strava.com/activities/39474647
Om een voortrazende hagelbui te slim af te zijn. Eerste keer lukte het, de volgende was geen ontkomen aan. :') Verder was het prima weer. Alleen de wind was devastating.

Grappig, ik was je haast tegengekomen op de route.
pi_122383395
Die buien waren de rede dat ik wat later van huis vertrok. Zag er van uit mijn huiskamer niet uit alsof je daar graag in fietst.
eten!!!
  zaterdag 2 februari 2013 @ 17:25:29 #9
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122383842
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 16:57 schreef kaasplankje het volgende:

[..]
Om een voortrazende hagelbui te slim af te zijn. Eerste keer lukte het, de volgende was geen ontkomen aan. :') Verder was het prima weer. Alleen de wind was devastating.

Grappig, ik was je haast tegengekomen op de route.
Ik was ook jouw kant op, maar ben aan de geciviliseerde kant van de IJssel gebleven :)

Precies hetzelfde verhaal met een hagelbui, rondje D1 werd onbedoeld fietsen voor m'n leven op de Lekdijk richting lekkerkerk, om een bui voor te blijven. Wind was noord/noordwest en ik reed oost west en weer terug. Dus heb m niet vaak vol tegengehad, kon beide kanten op lekker surfen met m'n hoge wielen!

http://app.strava.com/activities/39481336

En het nieuwe pakje is helemaal goedgekeurd. Niet voor temperaturen onder 0, maar nu tussen de 0-8 graden prima!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zaterdag 2 februari 2013 @ 18:15:03 #11
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122385063
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 17:38 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik was ook jouw kant op, maar ben aan de geciviliseerde kant van de IJssel gebleven :)

Precies hetzelfde verhaal met een hagelbui, rondje D1 werd onbedoeld fietsen voor m'n leven op de Lekdijk richting lekkerkerk, om een bui voor te blijven. Wind was noord/noordwest en ik reed oost west en weer terug. Dus heb m niet vaak vol tegengehad, kon beide kanten op lekker surfen met m'n hoge wielen!

http://app.strava.com/activities/39481336

En het nieuwe pakje is helemaal goedgekeurd. Niet voor temperaturen onder 0, maar nu tussen de 0-8 graden prima!
Ah, jij hebt het slimmer aangepakt door aan de wind te gaan rijden.Doe ik volgende keer ook weer met zoveel wind. Ik ben koekiegaar.

Mijn Castelli trui en collant zijn ook binnen. Wat een mooie kwaliteit. En idd meer voorjaarswarm dan winterwarm.
pi_122390599
Marmotte onderdeel in de OP is ook niet helemaal correct meer :)
everyone's a critic...
even you ! !
  zaterdag 2 februari 2013 @ 22:10:59 #13
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122395126
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 20:33 schreef the_critic het volgende:
Marmotte onderdeel in de OP is ook niet helemaal correct meer :)
Jij en je broertie staan er niet bij. En MarcoD ook niet, al gaat die geloof ik ook ergens anders verblijven?

Maja, je broertie is geen Fokkert toch?
pi_122395218
gaat over mogelijke deelnemers.. mag definitief worden.. :)

en nee, broertje is geen fokkert..
everyone's a critic...
even you ! !
  zaterdag 2 februari 2013 @ 22:24:55 #15
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122396146
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 22:12 schreef the_critic het volgende:
gaat over mogelijke deelnemers.. mag definitief worden.. :)

en nee, broertje is geen fokkert..
Nu nog fit en gezond aan de start zien te verschijnen.
pi_122397415
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 22:24 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nu nog fit en gezond aan de start zien te verschijnen.
en paar kilo lichter.. :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122397467
nieuwe Giants.. stappen weer af van slooping frames, en nieuw model V-brakes voor wegfietsen
http://t.co/No4dCvWc
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122403484
Wat een BMC kloon :')
pi_122404269
Tis me nu wat te laat. Geef me morgen de namen, dan pas ik de OP ff aan!
pi_122404653
Ohja: Kaas _O_

M'n fiets is zoveel mooier geworden! Een geperforeerd lintje staat ook super!

pi_122404724
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 01:30 schreef Tommeke het volgende:
Ohja: Kaas _O_

M'n fiets is zoveel mooier geworden! Een geperforeerd lintje staat ook super!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ga eens op bed :D

Ziet erg goed uit. Af en toe es ff veranderen is nooit verkeerd. Al stond wit/wit ook niet verkeerd.

Hoeveel is je drop eigenlijk? Lijkt op de foto wel 20cm.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_122405514
Ik ga nu slapen :P

Ik heb het nagemeten. 12 cm. Het vertekent enorm op deze foto's. Komt omdat het frame vrij slooping is.
pi_122408618
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 02:01 schreef Tommeke het volgende:

Ik heb het nagemeten. 12 cm. Het vertekent enorm op deze foto's. Komt omdat het frame vrij slooping is.
das dan inderdaad erg vertekende foto.. ik vroeg me ook al af, of frame niet maatje groter zou moeten :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122408793
kwam net deze link tegen.. http://cosmocatalano.com/strava/export/ Kun je links ingeven van rit van iemand anders, en die zorgen dan voor een file, om te uploaden naar je eigen Garmin oid zodat je die rit dan kunt narijden.
Vind je dus een rit van een ander mooi, omdat hij/zij weggetjes rijd die jij nog niet kent.. ideale tool :)
Ik ga wat ritjes van eentwee kapen :) die kent de omgeving tussen mijn huis en arnhem/posbank etc een heel stuk beter dan ikzelf had ik al meermaals gezien.. :)
everyone's a critic...
even you ! !
  zondag 3 februari 2013 @ 09:13:50 #25
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122408976
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 07:50 schreef the_critic het volgende:

[..]

das dan inderdaad erg vertekende foto.. ik vroeg me ook al af, of frame niet maatje groter zou moeten :)
Dat vroeg ik me ook al eens af, bij Tommeke op de club schijnt het gebruikelijk te zijn om met 1.85 op een 56 te rijden.

Zwart lintje + zadel ziet er weer netjes uit btw.

En die nieuwe Giant vind ik eigenlijk best mooi. Alleen die decals op de zitbuis een beetje een misser.
pi_122408995
ik houd persoonlijk niet van die vast zitbuizen, en inderdaad zou spuittechnisch wel iets mooier kunnen, maar vind het echt wel een vet frame verder.. :)
everyone's a critic...
even you ! !
  zondag 3 februari 2013 @ 09:41:29 #27
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122409179
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 17:22 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Warm met 1, 2 of 3?

Net 2 uur en 45 min gefietst, beetje hardheid getraind in de regen/natte wegen :P , blij dat ik was met een hete douche!
Met de optie vriendinnetje. Woont wel ver op een mooie fietsafstand :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_122409238
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 09:13 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me ook al eens af, bij Tommeke op de club schijnt het gebruikelijk te zijn om met 1.85 op een 56 te rijden.

Zwart lintje + zadel ziet er weer netjes uit btw.

En die nieuwe Giant vind ik eigenlijk best mooi. Alleen die decals op de zitbuis een beetje een misser.
Komt door Cycletrend. Die verkochten ons allemaal kleine fietsen ;)
pi_122410925
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 02:01 schreef Tommeke het volgende:

Lijkt inderdaad meer. Wel opvallend dat je met zulke lange benen toch een zadelpen zonder setback hebt. Een maat groter bij dit frame zou de fit niet beter maken, je hebt namelijk geen spacertoren en moet het zadel dan misschien nog wel verder naar voren zetten (weet uit m'n hoofd niet of de zadelbuishoek verandert tussen die maten). Zwart/zwart ziet er ook goed uit, al mis ik nu een beetje het zwart in de rest vd fiets (banden, bidonhouders).

quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 08:44 schreef the_critic het volgende:
kwam net deze link tegen.. http://cosmocatalano.com/strava/export/ Kun je links ingeven van rit van iemand anders, en die zorgen dan voor een file, om te uploaden naar je eigen Garmin oid zodat je die rit dan kunt narijden.
Vind je dus een rit van een ander mooi, omdat hij/zij weggetjes rijd die jij nog niet kent.. ideale tool :)
Ik ga wat ritjes van eentwee kapen :) die kent de omgeving tussen mijn huis en arnhem/posbank etc een heel stuk beter dan ikzelf had ik al meermaals gezien.. :)
Jep daar ken ik alle wegen. Kan ook wel een route in elkaar draaien hoor als je wat parameters geeft ;)
pi_122412337
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 11:28 schreef eentwee het volgende:

[..]

Jep daar ken ik alle wegen. Kan ook wel een route in elkaar draaien hoor als je wat parameters geeft ;)
heb je berichtje gestuurd :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122412699
Vanmorgen 2 uurtjes gefietst breekt op het einde een spaak toen ik een bochtje doorging, was gelukkig niet te ver van huis dus kon nog (voorzichtig) naar huis fietsen. Morgen even kijken of ik daar nog garantie op kan krijgen, nog geen jaar oud en 5000 Km.
  zondag 3 februari 2013 @ 12:36:06 #32
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122412786
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 12:34 schreef MarcoD het volgende:
Vanmorgen 2 uurtjes gefietst breekt op het einde een spaak toen ik een bochtje doorging, was gelukkig niet te ver van huis dus kon nog (voorzichtig) naar huis fietsen. Morgen even kijken of ik daar nog garantie op kan krijgen, nog geen jaar oud en 5000 Km.
Welk wiel? Kan altijd eens gebeuren hoor.
pi_122412838
Achterwiel, weet dat het kan gebeuren spaakspanning zal wel niet goed zijn geweest.
  zondag 3 februari 2013 @ 12:46:55 #34
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122413194
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 12:37 schreef MarcoD het volgende:
Achterwiel, weet dat het kan gebeuren spaakspanning zal wel niet goed zijn geweest.
Ik bedoelde eigenlijk: handgespaakt of compleet/merk type?
pi_122413343
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 12:46 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk: handgespaakt of compleet/merk type?
Wou het er nog bijzetten, fulcrum racing 5
pi_122413374
Jeetje wat een wind. En nog steeds pijnlijke kramp... Maar al wel een stuk minder.

Gemiddelde snelheid is eigenlijk beschamend, maar ben stiekum toch een beetje trots,.. Persoonlijk afstand- en duurrecord.

http://app.strava.com/activities/39596475
  zondag 3 februari 2013 @ 13:08:05 #37
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122413959
quote:
7s.gif Op zondag 3 februari 2013 12:51 schreef muzas het volgende:
Jeetje wat een wind. En nog steeds pijnlijke kramp... Maar al wel een stuk minder.

Gemiddelde snelheid is eigenlijk beschamend, maar ben stiekum toch een beetje trots,.. Persoonlijk afstand- en duurrecord.

http://app.strava.com/activities/39596475
Netjes toch, jij hebt ook geen wielrennerfiets dus een lager gemiddelde zal je altijd hebben vergeleken met anderen hier.
pi_122414998
Kilometers gemaakt allemaal, goed bezig! Ik ga morgen weer, weekendje weg geweest en vandaag nog een uurtje krachttraining.

Gaaf dat de Nederlanders het zo goed deden bij het veldrijden, nu lekker Arabisch bijspijkeren tijdens Tour of Qatar.
pi_122422992
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 11:28 schreef eentwee het volgende:

[..]

Lijkt inderdaad meer. Wel opvallend dat je met zulke lange benen toch een zadelpen zonder setback hebt. Een maat groter bij dit frame zou de fit niet beter maken, je hebt namelijk geen spacertoren en moet het zadel dan misschien nog wel verder naar voren zetten (weet uit m'n hoofd niet of de zadelbuishoek verandert tussen die maten). Zwart/zwart ziet er ook goed uit, al mis ik nu een beetje het zwart in de rest vd fiets (banden, bidonhouders).

Heb nog wel mooie zwarte bidonhouders liggen van PRO. Maar dat staat niet ;)
Op het frame zitten wel zwarte accenten. Vooral bovenop. Staat echt mooi.

Ik weet niet precies hoeveel m'n zadel achter het bracket staat. Ik gok zo'n 6-7 cm.

Overigens doe ik er voor normale ritjes wel andere bandjes op. Michelin Pro3 of GP4000s.

Een groter frame is te lang voor me. Ik heb vrij lange benen en een kort bovenlichaam. Zal zo nog ff m'n drop nameten ;)
pi_122423073
Touwtje vanaf punt zadel naar beneden handen. Dan weet je de setback.
pi_122423113
Ben net terug van een trainingskoers. Ik voelde me van te voren niet goed, moe en teveel alcohol gister ;)

Ik zat daarbij ook te ver achterin en kon het niet dichtrijden toen er een gat viel. Toen in de derde groep doorgereden. Nog geprobeerd de tweede groep te bereiken, maar ik strandde op 10 meter ;(

Daarna in de derde groep uitgefietst. Maar wat zwaar zeg. Rondjes van 34 gemiddeld :')

https://www.strava.com/rides/39621898
pi_122423144
Wel goed getraind en dus tevreden.

En vooral blij dat het seizoen begonnen is *O*
pi_122423878
Goed bezig!
  zondag 3 februari 2013 @ 17:07:26 #44
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_122424071
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 16:48 schreef Tommeke het volgende:
Ben net terug van een trainingskoers. Ik voelde me van te voren niet goed, moe en teveel alcohol gister ;)

Ik zat daarbij ook te ver achterin en kon het niet dichtrijden toen er een gat viel. Toen in de derde groep doorgereden. Nog geprobeerd de tweede groep te bereiken, maar ik strandde op 10 meter ;(

Daarna in de derde groep uitgefietst. Maar wat zwaar zeg. Rondjes van 34 gemiddeld :')

Baas ^O^
.
pi_122424398
Hoi! FOK!sport wil op weg naar de wielerklassiekers en grote rondes de ervaringen van de wielrenners op t forum op bepaalde klimmen, kasseistroken ed gaan verzamelen om zo een mooi 'inside' beeld te krijgen van de koersen. Wie zou daarvoor bereidt zijn om mee te werken? Laat t even weten via de PM, DM, mail (sport@fok.nl) of reageer even hier :)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zondag 3 februari 2013 @ 17:55:20 #46
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122426305
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 16:48 schreef Tommeke het volgende:

Nu al koersen? Huu! :{w

Verder: Tommeke; ik heb ook lange benen en een kort bovenlijf. Kijk anders eens op MP voor een oude stalen racefiets voor een paar tientjes maat 59 maar dan een kort gebouwde, zeg 57 lang oid.

Bouw 'm op als winterfiets of werkfiets en ga er maar eens mee rijden, je zal zien dat je het daar langer op vol houdt/beter op zit.

Ik had nl. hetzelfde, reed vroeger op een 56 met 1.81. Nu een paar maat groter.
pi_122427330
Ik denk het ook wel hoor kaas! Ik kijk wel ff of er een leuke tweedehands of testfiets op m'n werk staat in maatje 58.

Ik fiets nu zo een hele dag zonder klachten, maar wie weet kan het beter. Een winterfiets staat sowieso op de planning ;)

En ja, de trainingskoersen beginnen nu al. Lang niet iedereen doet mee, maar al je conditie goed is kan het geen kwaad.

Ik reed nu 107 km, waarvan 33 km koers op vijf boterhammen en een banaan. Was na de tijd leeg, maar de conditie is prima.
  zondag 3 februari 2013 @ 18:23:10 #48
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122427558
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:18 schreef Tommeke het volgende:
Ik denk het ook wel hoor kaas! Ik kijk wel ff of er een leuke tweedehands of testfiets op m'n werk staat in maatje 58.

Ik fiets nu zo een hele dag zonder klachten, maar wie weet kan het beter. Een winterfiets staat sowieso op de planning ;)

En ja, de trainingskoersen beginnen nu al. Lang niet iedereen doet mee, maar al je conditie goed is kan het geen kwaad.

Ik reed nu 107 km, waarvan 33 km koers op vijf boterhammen en een banaan. Was na de tijd leeg, maar de conditie is prima.
Let er dan wel op dat 't een relatief korte 58 is, de CC maat liggende buis moet ietsie minder zijn dan de zitbuis CC maat. Vaak hebben oude Italianen die geometrie.

Ik had zelf btw ook geen klachten. De Lorini is ook wel iets te hoog met balhoofd maar dat heb ik opgevangen met een -17 graden stuurpen.(dat is gewoon horizontaal btw)

Ik begin over een week of 3/4 met de trainingskoers. Ik vind het nu nog wat te koud en te vroeg. Nuja, 33km koers is ook wel te overzien.
pi_122429027
Idd ja. Normaal is het langer, maar met die wind waren we ook precies een uur bezig ;)

Een uur lang op het kantje rijden.

Ja, das het nadeel van die Amerikaanse bakken. Allemaal zo lang. Mijn fiets is 56 cm lang. Met balhoofd van 17 cm en 2 cm topcap.

Met dat compactstuurtje rij ik btw veel fijner in de beugel!
pi_122429743
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:54 schreef Tommeke het volgende:
Idd ja. Normaal is het langer, maar met die wind waren we ook precies een uur bezig ;)

Een uur lang op het kantje rijden.

Ja, das het nadeel van die Amerikaanse bakken. Allemaal zo lang. Mijn fiets is 56 cm lang. Met balhoofd van 17 cm en 2 cm topcap.

Met dat compactstuurtje rij ik btw veel fijner in de beugel!
Behoorlijk hoog balhoofd. Lijkt helemaal niet zo dat je op 19cm zit, maar dat komt doordat de hoogte van het zadel het beeld vertekend denk ik. Mijn stuurpen zit op 18cm. Balhoofd 15cm, topcap 1cm en 2cm spacers.

Mooi dat je compact stuur bevalt. Was ook mijn reactie toen ik van die Pro anatomic overstapte naar een compact.
pi_122434837
Inderdaad, die Trek is niet ouderwets Amerikaans lang maar juist iets comfort georiënteerd met een relatief korte bovenbuis (cq. lange balhoofdbuis).
pi_122440794
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:14 schreef franklop het volgende:
Hoi! FOK!sport wil op weg naar de wielerklassiekers en grote rondes de ervaringen van de wielrenners op t forum op bepaalde klimmen, kasseistroken ed gaan verzamelen om zo een mooi 'inside' beeld te krijgen van de koersen. Wie zou daarvoor bereidt zijn om mee te werken? Laat t even weten via de PM, DM, mail (sport@fok.nl) of reageer even hier :)
Oh, dat vind ik wel leuk. Lullen over fietsen is minstens zo leuk als echt fietsen :)
En ik ben al op een paar beruchte klimmetjes geweest.
Mijn foto's op Flickr!
  zondag 3 februari 2013 @ 22:08:57 #53
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122441295
Ik wil wel mijn ervaringen delen over de Erasmusbrug. De weg gaat eerst omhoog, en daarna weer naar beneden.
pi_122443532
:D
pi_122445953
:D Zo heb ik er nog wel één: "Ik kwam, ik zag en ik stapte af" < Ik, bij het benaderen van de Muur.
pi_122446017
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:14 schreef franklop het volgende:
Lijkt mij leuk om te doen! Schrijven over wielrennen is leuk!
pi_122446212
Heb ff m'n fiets nagemeten: 13 cm drop, 19 cm balhoofd+topcap idd en ik zit 6 cm achter het bracket.
  maandag 4 februari 2013 @ 08:13:01 #58
545 dop
:copyright: dop
pi_122454668
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 23:13 schreef Tommeke het volgende:
ik zit 6 cm achter het bracket.
6 cm zou volgens de regeltjes heel netjes zijn, maar staar je er niet op blind
persoonlijke voorkeur is voor iedereen anders.
naar mijn mening is de basis afstelling het uitgangspunt vanwaar je begint maar kun je verschillende onderdelen wel aanpassen als je niet tevreden bent met het resultaat.
iedereen is verschillend en zo hebben we dus ook allemaal afwijking van het ideaal.

de UCI regel is geloof ik minimaal 5cm achter het bracket, maar je ziet zeker bij tijdrijden, dat heel veel renners op de punt van het zadel gaan zitten, dat geeft al aan dat verder naar achter niet altijd beter is
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_122454845
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 08:13 schreef dop het volgende:

[..]

naar mijn mening is de basis afstelling het uitgangspunt vanwaar je begint maar kun je verschillende onderdelen wel aanpassen als je niet tevreden bent met het resultaat.
iedereen is verschillend en zo hebben we dus ook allemaal afwijking van het ideaal.

de UCI regel is geloof ik minimaal 5cm achter het bracket, maar je ziet zeker bij tijdrijden, dat heel veel renners op de punt van het zadel gaan zitten, dat geeft al aan dat verder naar achter niet altijd beter is
zoals mense n fietsen heeft niet perse ook te betekenen dat dit ook de beste positie is.
hoeveel mensen fietsen niet met de tenen omlaag en hakken hoog? Terwijl voor optimale kracht benutting je toch echt je hakken laag hebt.. :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122454860
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 23:11 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Lijkt mij leuk om te doen! Schrijven over wielrennen is leuk!
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 22:01 schreef Gripper het volgende:

[..]

Oh, dat vind ik wel leuk. Lullen over fietsen is minstens zo leuk als echt fietsen :)
En ik ben al op een paar beruchte klimmetjes geweest.
Zal jullie van de week even een PM sturen :)

Andere aanmelders zijn nog steeds welkom!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 4 februari 2013 @ 08:42:00 #61
545 dop
pi_122454940
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 08:33 schreef the_critic het volgende:

[..]

zoals mense n fietsen heeft niet perse ook te betekenen dat dit ook de beste positie is.
hoeveel mensen fietsen niet met de tenen omlaag en hakken hoog? Terwijl voor optimale kracht benutting je toch echt je hakken laag hebt.. :)
laten we zeggen dat de betere tijdrijders wiggens, cancellara, tony martin wel als voorbeeld mogen gelden.
daar buiten mag het duidelijk zijn dat de geometrie van een racefiets niet ook gelijk de beste houding is, je kunt alleen zoeken naar een beste houding binnen deze geometrie.
en daar binnen is de beste houding ook niet altijd wat het prettigste zit of voelt, maar wij receanten moeten ergens het midden zoeken tussen plezier en snelheid
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_122454957
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 08:13 schreef dop het volgende:

[..]

Dat is zo. Kijk maar eens hoe Armstrong op de fiets zat. Ziet er niet uit. Niet iedereen is een stylist als Pipo Pozzato ;)

Ik zit zelf al twee jaar zeer prettig op deze fiets, lekker houden zo :)
pi_122455051
6cm is met de lengte van Tom zijn benen (en vooral bovenbenen) erg kort. Ik zit zonder setback pen op ongeveer 6,5cm maar veel kortere benen.

Kom je niet met knieën over hart pedaal bij horizontale crank?
  maandag 4 februari 2013 @ 09:11:31 #64
545 dop
pi_122455258
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2013 08:52 schreef Patroon het volgende:
6cm is met de lengte van Tom zijn benen (en vooral bovenbenen) erg kort. Ik zit zonder setback pen op ongeveer 6,5cm maar veel kortere benen.

Kom je niet met knieën over hart pedaal bij horizontale crank?
ik ben 1,97 en heb net ff gekeken maar zit ook op 6cm
staar je niet blind op dat je knieen over je pedaal komen, de lijn waarin je zit en je kracht zet is niet perfect verticaal, en we hebben ook niet allemaal even grote voeten + afstelling schoenplaten
pi_122455283
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 09:11 schreef dop het volgende:

[..]

ik ben 1,97 en heb net ff gekeken maar zit ook op 6cm
staar je niet blind op dat je knieen over je pedaal komen, de lijn waarin je zit en je kracht zet is niet perfect verticaal, en we hebben ook niet allemaal even grote voeten + afstelling schoenplaten
Is ook zo. Niet echt te vergelijken. Als je staat op je pedalen zet je ook veel kracht en gaat je knie ook over de pedalen. Maar dan heb jij ook geen setback. Is dat niet nodig bij die lengte?
pi_122455318
Ff wat anders. Ik moet nieuwe pedalen. Nu lees ik wel goede dingen over Time RXS. Meer slijtvast dan Shimano qua schoenplaatjes en pedalen, betere float, maar moeilijker inklikken. Iemand ervaring?
  maandag 4 februari 2013 @ 09:22:43 #67
545 dop
pi_122455408
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2013 09:13 schreef Patroon het volgende:

[..]

Is ook zo. Niet echt te vergelijken. Als je staat op je pedalen zet je ook veel kracht en gaat je knie ook over de pedalen. Maar dan heb jij ook geen setback. Is dat niet nodig bij die lengte?
mijn frame is zeker niet de zelfde geometrie als de trek van tommeke ik heb een klein quantum race.
en die heeft in elk geval een lange geometrie in vergelijking met veel moderne frames
pi_122455499
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 09:16 schreef Patroon het volgende:
Ff wat anders. Ik moet nieuwe pedalen. Nu lees ik wel goede dingen over Time RXS. Meer slijtvast dan Shimano qua schoenplaatjes en pedalen, betere float, maar moeilijker inklikken. Iemand ervaring?
12
pi_122455615
Barre tocht gisteren rondje Hoek van Holland. Lekgereden en mijn vingers hielden het net uit tot de band vervangen was. CO2 patroon kreeg er ook maar 4 bar in.
pi_122455924
quote:
ik rijd ook met rxs.. echt geen problemen mee.. Prima pedalen en toch stukje bewegingsvrijheid (dus fijn voor je knieen ed.. Geloof dat sommige mensen hier daar nog wat probleempjes mee hebben.. toch patroon?! :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122455981
quote:
99s.gif Op maandag 4 februari 2013 09:37 schreef nogeenmaarten het volgende:
Barre tocht gisteren rondje Hoek van Holland. Lekgereden en mijn vingers hielden het net uit tot de band vervangen was. CO2 patroon kreeg er ook maar 4 bar in.
ik heb altijd uit voorzorg 2 patronen bij me.. bij langere tochten zelfs 2 bandjes en 3 patronen.
Kun je altijd extra bijpompen wanneer nodig. Sinds kort heb ik een minipompje met patroonhouder. Kan dus pompen (bijvoorbeeld om beetje lucht te zetten zodat je hem makkelijk in de band, drukt voor opzetten) en ook wanneer een patroon faalt of je door koude vingers zelf loopt te klooien.. kun je nog pompen... ideaal..
everyone's a critic...
even you ! !
  maandag 4 februari 2013 @ 10:10:28 #72
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122456202
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 09:59 schreef the_critic het volgende:

[..]

ik heb altijd uit voorzorg 2 patronen bij me.. bij langere tochten zelfs 2 bandjes en 3 patronen.
Kun je altijd extra bijpompen wanneer nodig. Sinds kort heb ik een minipompje met patroonhouder. Kan dus pompen (bijvoorbeeld om beetje lucht te zetten zodat je hem makkelijk in de band, drukt voor opzetten) en ook wanneer een patroon faalt of je door koude vingers zelf loopt te klooien.. kun je nog pompen... ideaal..
Welke heb je? Ik heb nu een standaard pompje maar daarmee krijg je 'm niet goed hard. Zit er een slangetje bij?
pi_122456330
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 10:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Welke heb je? Ik heb nu een standaard pompje maar daarmee krijg je 'm niet goed hard. Zit er een slangetje bij?
Merk is Beto, maar kan zo 1,2,3 geen plaatje vinden. Maar, je draait er een patroon in die je gewoon net als bij patroonhouder met een knopje kunt indrukken voor lucht. En daarnaast kun je gewoon als minipompje ook gewoon pompen (niet met een slangetje)
everyone's a critic...
even you ! !
  maandag 4 februari 2013 @ 10:28:34 #74
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122456625
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 10:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Freddeh zei altijd dat hij ´m met de Pocket Rocket wel goed hard kreeg.
pi_122456746
Jongens we leven in Nederland, de kans dat je een plek weet te vinden waar het je meer dan 15 min kost om naar een huis te fietsen en om een fietspomp te vragen is nihil.
eten!!!
  maandag 4 februari 2013 @ 10:38:55 #76
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122456864
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 10:33 schreef janatwork het volgende:
Jongens we leven in Nederland, de kans dat je een plek weet te vinden waar het je meer dan 15 min kost om naar een huis te fietsen en om een fietspomp te vragen is nihil.
Fietsen met een lekke band :?

Afsluitdijk, enkhuizer dijk.
pi_122457126
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 10:38 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Fietsen met een lekke band :?

Afsluitdijk, enkhuizer dijk.
Gewoon een co2 patroon er in en als dat niet helemaal goed gaat kan je altijd ergens je band oppompen. Gedoe met een 2de pomp of een co2+handpomp zijn toch nergens voor nodig.

Zelfs op de afsluitdijk is het max 15 km fietsen
eten!!!
pi_122457521
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 10:28 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Freddeh zei altijd dat hij ´m met de Pocket Rocket wel goed hard kreeg.
pocket rocket.. das toch een vibo? Heeft ie die nodig om 'm hard te krijgen?! ;)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122457564
1 patroon krijg ik m tot 6 bar ofzo. Je moet wel zorgen dat je niets gaat verspillen :)
pi_122457777
quote:
Binnenkort. ;) Heb ze gekocht voor mijn nieuwe bike en gelijk maar een gebruikt setje voor mijn Cannondale omdat het anders zo onhandig is.
pi_122458108
Ik heb ook handpomp (Lezyne road drive) én CO2. Ik vind het zonde om elke keer een patroon te gebruiken, als ik genoeg tijd en energie heb (kortere rit en geen invallende duisternis) gebruik ik gewoon m'n handpomp. Maar in sommige situaties heb ik geen zin in dat gedoe en wil ik weer zsm op weg zijn (regen, lange tocht). Een handpompje is ook wel handig om alvast wat lucht in de band te blazen voor het monteren en om te kijken of-ie goed gemonteerd is. Overweeg wel om op mijn nieuwe fiets geen pomp te monteren, 't is toch lelijk. Hooguit deze als ik die een keer goedkoop op de kop kan tikken
pi_122458647
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:28 schreef eentwee het volgende:
Ik heb ook handpomp (Lezyne road drive) én CO2. Ik vind het zonde om elke keer een patroon te gebruiken, als ik genoeg tijd en energie heb (kortere rit en geen invallende duisternis) gebruik ik gewoon m'n handpomp. Maar in sommige situaties heb ik geen zin in dat gedoe en wil ik weer zsm op weg zijn (regen, lange tocht). Een handpompje is ook wel handig om alvast wat lucht in de band te blazen voor het monteren en om te kijken of-ie goed gemonteerd is. Overweeg wel om op mijn nieuwe fiets geen pomp te monteren, 't is toch lelijk. Hooguit deze als ik die een keer goedkoop op de kop kan tikken
[ afbeelding ]
bbb heeft systeem dat je met een rubber bandje monteert, alsof hij onder je bidonhouder geplaatst is.. maar dus gewoon weer simpel te verwijderen..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122458695
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:28 schreef eentwee het volgende:
[ afbeelding ]
Daarom een co2patroon, die past gewoon in je zadeltasje. Of ga je als echte soignee-koning ook daar niet meer mee fietsen? ;)
  FOK!fotograaf maandag 4 februari 2013 @ 11:53:51 #84
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_122458806
Ik heb afgelopen weekend winterkleding gekocht. Normaal was ik een mooi weer fietser van mei tot september, maar aangezien ik nu wat meer toertochten vroeg in het jaar wil gaan doen, deze maand de fiets al op.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_122458830
Ik heb een topeak rocket hp, daar krijg ik mn band hard genoeg mee om nog een paar uurtjes te fietsen, is met slangetje die je op ventiel kan draaien. Je moet wel minimaal 5 minten pompen.

handpompje gewoon in shirtje, zie je toch niet.
pi_122458989
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Daarom een co2patroon, die past gewoon in je zadeltasje. Of ga je als echte soignee-koning ook daar niet meer mee fietsen? ;)
Wel een zadeltasje natuurlijk. Er zijn zelfs pompjes die daarin passen.. :P
  maandag 4 februari 2013 @ 12:09:24 #87
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122459333
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:47 schreef the_critic het volgende:

[..]

bbb heeft systeem dat je met een rubber bandje monteert, alsof hij onder je bidonhouder geplaatst is.. maar dus gewoon weer simpel te verwijderen..
Heb ik ook, vind ik ideaal. JE ziet 'm nauwelijks en je kan hem niet vergeten.
pi_122459522
Ik ga toch geen rubber band om een framebuis doen? :?

Ok ik doe hetzelfde met een sensor maar toch ;)
pi_122459674
nee, maar wel een zadeltasje?? ppfff

pompje, bandje, regenjasje, reepjes, gel enz enz enz... gaan in je rugzakjes!!! leer de soignee regels!!! :)
everyone's a critic...
even you ! !
  maandag 4 februari 2013 @ 12:20:30 #90
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_122459716
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:18 schreef the_critic het volgende:
pompje, bandje, regenjasje, reepjes, gel enz enz enz... gaan in je rugzakjes!!! leer de soignee regels!!! :)
En zo is het
.
pi_122459727
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:18 schreef the_critic het volgende:
nee, maar wel een zadeltasje?? ppfff

Dat fietst kut.
  FOK!fotograaf maandag 4 februari 2013 @ 12:32:17 #92
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_122460000
Ik heb zo'n tonnetje die precies in een bidonhouder past, daarin zit inbus-set, reserveband, co2 partoon en bandenlichters
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_122460051
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 09:56 schreef the_critic het volgende:

[..]

ik rijd ook met rxs.. echt geen problemen mee.. Prima pedalen en toch stukje bewegingsvrijheid (dus fijn voor je knieen ed.. Geloof dat sommige mensen hier daar nog wat probleempjes mee hebben.. toch patroon?! :)
Bedankt! Klik je makkelijk in? Mijn voorkeur gaat/ging uit naar pedalen zonder float. Maar nu blijkt mijn linker pedaal een stuk meer versleten dan mijn rechter, dat been maakt dus meer beweging dan ik had verwacht. Niet echt bevorderlijker voor de knie om het been geforceerd vast te zetten.

Las over die Time RXS wel goede verhalen. De float is 5 graden ipv 6 graden bij Shimano SPD-SL.

De witte Time RXS speed kost zo'n 90 euro. De Time RXS First kost 50 euro maar zijn zwart. Zou dat wat staan op mijn fiets?

pi_122460064
Past nooit allemaal in shirttasjes joh :') Blijkbaar doen jullie nooit lange trainingen in wisselend weer? Met regenjasje, arm- en beenstukken, portemonnee en telefoon zitten ze al bijna vol en dan zouden er behalve eten ook nog binnenbanden en een pompje bij moeten??

Zo'n gereedschapsbidon is ook niks. Twee verschillende bidons is niet soignee en max 1L water mee kunnen nemen is ook waardeloos.
pi_122460104
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:34 schreef Patroon het volgende:

[..]

Bedankt! Klik je makkelijk in? Mijn voorkeur gaat/ging uit naar pedalen zonder float. Maar nu blijkt mijn linker pedaal een stuk meer versleten dan mijn rechter, dat been maakt dus meer beweging dan ik had verwacht. Niet echt bevorderlijker voor de knie om het been geforceerd vast te zetten.

Las over die Time RXS wel goede verhalen. De float is 5 graden ipv 6 graden bij Shimano SPD-SL.

De witte Time RXS speed kost zo'n 90 euro. De Time RXS First kost 50 euro maar zijn zwart. Zou dat wat staan op mijn fiets?

[ afbeelding ]
Waarom zou wit mooier zijn? RXS first is trouwens (donker)grijs. De duurdere versies (Speed, Carbon) zijn slechts een paar grammen lichter maar wel veel duurder dus is eigenlijk zonde om dat uit te geven.
pi_122460123
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:36 schreef eentwee het volgende:

[..]

Waarom zou wit mooier zijn? RXS first is trouwens (donker)grijs. De duurdere versies (Speed, Carbon) zijn slechts een paar grammen lichter maar wel veel duurder dus is eigenlijk zonde om dat uit te geven.
Ja ik zou het dus enkel om de kleur doen omdat ik denk dat wit wel mooi staat. Maar donker(grijs) antraciet kan ook prima?
pi_122460146
Lijkt me zelfs mooier ;) Die witte Shimano's zijn waarschijnlijk helemaal kaal gesleten? Finish houdt erg slecht op die pedalen.
  maandag 4 februari 2013 @ 12:38:40 #98
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_122460150
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:37 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja ik zou het dus enkel om de kleur doen omdat ik denk dat wit wel mooi staat. Maar donker(grijs) antraciet kan ook prima?
ik zou voor optie 2 gaan
.
pi_122460253
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:38 schreef eentwee het volgende:
Lijkt me zelfs mooier ;) Die witte Shimano's zijn waarschijnlijk helemaal kaal gesleten? Finish houdt erg slecht op die pedalen.
Ja klopt, ze worden er niet mooier op.

quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:38 schreef Yankee het volgende:

[..]

ik zou voor optie 2 gaan
Bedankt.

Nu ik jullie zo hoor, denk ik dat antraciet ook best mooi is. Scheelt ook veel geld en qua gewicht/lagers zijn ze toch niets beter.
pi_122460258
quote:
13s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dat fietst kut.
Koop kleiner/compacter spul
of
neem minder overbodige meuk mee.

Bij de vorige 300 km van Ivo stond ik even met m'n MTB-drinkrugzak te prutsen 's ochtends, maar heb uiteindelijk alles in mn achterzakken gestopt, en dat past best, er zijn geen naden van zakjes uitgescheurd :)
Mijn foto's op Flickr!
pi_122460443
http://www.mantel-bikeparts.nl/time-rxs-speed 64euro..

heb nu een jaar witte.. uiteraard wel gebruikerssporen, maar zeker niet kaal gesleten.. en meeste tijd zitten toch je schoenen erboven en zie je er niets van :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122460589
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:49 schreef the_critic het volgende:
http://www.mantel-bikeparts.nl/time-rxs-speed 64euro..

heb nu een jaar witte.. uiteraard wel gebruikerssporen, maar zeker niet kaal gesleten.. en meeste tijd zitten toch je schoenen erboven en zie je er niets van :)
Bedankt voor de link. Ik ga Time RXS first veel te duur bij een FM halen, omdat hij ook regelmatig kosteloos een dynamische meting heeft gedaan. Voor wat hoort wat ;)
pi_122460664
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:54 schreef Patroon het volgende:

[..]

Bedankt voor de link. Ik ga Time RXS first veel te duur bij een FM halen, omdat hij ook regelmatig kosteloos een dynamische meting heeft gedaan. Voor wat hoort wat ;)
dat is ook wat waard.. dan heb je nog altijd goedkope pedaaltjes :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122460725
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:57 schreef the_critic het volgende:

[..]

dat is ook wat waard.. dan heb je nog altijd goedkope pedaaltjes :)
Yep, kan moeilijk vaak advies krijgen en de shit op internet kopen.
pi_122461170
Hmm... Woensdag heb ik 's ochtends een afspraak bij een klant in Maastricht, en als ik daarna terugrij naar kantoor is de dag toch naar de knoppen.

Dus misschien neem ik vrij en ga ik lekker de mergelland route rijden :)
Alleen het weer ziet er nog niet zo fantastisch uit: bewolkt, zonnig, drupje regen zelfs.
Mijn foto's op Flickr!
pi_122461939
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:12 schreef Gripper het volgende:
Hmm... Woensdag heb ik 's ochtends een afspraak bij een klant in Maastricht, en als ik daarna terugrij naar kantoor is de dag toch naar de knoppen.

Dus misschien neem ik vrij en ga ik lekker de mergelland route rijden :)
Alleen het weer ziet er nog niet zo fantastisch uit: bewolkt, zonnig, drupje regen zelfs.
tijden van ltd aanvallen?! :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122461962
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:34 schreef eentwee het volgende:
Past nooit allemaal in shirttasjes joh :') Blijkbaar doen jullie nooit lange trainingen in wisselend weer? Met regenjasje, arm- en beenstukken, portemonnee en telefoon zitten ze al bijna vol en dan zouden er behalve eten ook nog binnenbanden en een pompje bij moeten??

Zo'n gereedschapsbidon is ook niks. Twee verschillende bidons is niet soignee en max 1L water mee kunnen nemen is ook waardeloos.
Ik doe altijd in één zakje: telefoon, contant geld + pinpas/ovkaart daar past met gemak een krentebol, banaan/broodje/reepjes bij (waarom hele portemonnee meenemen?). Dan één zakje waarin arm, beenstukken (strak opgerold), en dan heb ik nog één zakje waarin binnenbandje, bandenlichters, regenjasje en een pompje in kan.
Als ik die binnenband in zadeltasje doe kan ik daar nog de pasjes, bandenlichters en telefoon of multitool indoen.

Alles wat ik mee heb als ik 5 uur ga fietsen.
  FOK!fotograaf maandag 4 februari 2013 @ 13:40:47 #108
73911 ultra_ivo
pi_122462107
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:35 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Ik doe altijd in één zakje: telefoon, contant geld + pinpas/ovkaart daar past met gemak een krentebol, banaan/broodje/reepjes bij (waarom hele portemonnee meenemen?). Dan één zakje waarin arm, beenstukken (strak opgerold), en dan heb ik nog één zakje waarin binnenbandje, bandenlichters, regenjasje en een pompje in kan.
Als ik die binnenband in zadeltasje doe kan ik daar nog de pasjes, bandenlichters en telefoon of multitool indoen.

Alles wat ik mee heb als ik 5 uur ga fietsen.
Dat is niet voldoende voor een rondje van nog geen uur hier. Zonder ID kaart mag je zelfs het grensgebied niet in.
pi_122462347
Ivo: ;)

pi_122466739
Eerlijk gezegd vind ik van die laaghangende uitpuilende fietsshirts ook niet soigne. Wat pas echt soigne is is een volgwagen.
  maandag 4 februari 2013 @ 16:18:48 #111
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_122467759
Als je goed bent........
.
pi_122467815
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 15:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik van die laaghangende uitpuilende fietsshirts ook niet soigne. Wat pas echt soigne is is een volgwagen.
En tijdens de Marmotte hebben we die gewoon! De ouwe campervan de familie Oksel :)

Oksel, misschien kun je een hele grote sticker op de zijkant plakken? "Deze helden zijn 100% okselfris, dankzij verse bidons en een kusje van Oksel_Miss! "
Mijn foto's op Flickr!
  maandag 4 februari 2013 @ 16:28:18 #113
62913 Blik
The one and Only!
pi_122468147
:')
  FOK!fotograaf maandag 4 februari 2013 @ 16:30:46 #114
73911 ultra_ivo
pi_122468267
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:48 schreef Patroon het volgende:
Ivo: ;)

[ afbeelding ]
Amateur. Ik heb eens een gasfornuis op een fietsaanhange vervoerd.
Of 100kilo telefoonboeken zonder aanhanger.
pi_122468317
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 16:30 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

pi_122468359
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 16:30 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Oeh, ik heb ook een tijdje folders bezorgd. Telefoonboeken was wel een ramp ja, bij het minste of geringste al een wheelie of zelfs helemaal achterover klappen. Stoeprandje opfietsen was er niet bij met zo'n zwaarbeladen bagagedrager
Mijn foto's op Flickr!
  FOK!fotograaf maandag 4 februari 2013 @ 16:33:39 #117
73911 ultra_ivo
pi_122468384
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 16:32 schreef Gripper het volgende:

[..]

Oeh, ik heb ook een tijdje folders bezorgd. Telefoonboeken was wel een ramp ja, bij het minste of geringste al een wheelie of zelfs helemaal achterover klappen. Stoeprandje opfietsen was er niet bij met zo'n zwaarbeladen bagagedrager
Bij meer dan 50kilo nuttig gewicht heb je een voordrager nodig.
pi_122471170
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 08:44 schreef the_critic het volgende:
Top link! Heb vandaag de route die Kaas zaterdag had gefietst op mijn gps gezet voor het stuk Ter Aar - Rotterdam. Vooral Rotterdam door is het fijn niet na te hoeven denken of je wel goed gaat.

De regen vanochtend voorspelde niet veel goeds maar toen ik om 12:30 op mijn fietst stapte klaarde het op en heb ik heerlijk gefietst in het zonnetje! Maar wat een verschrikkelijke wind :(. Nog een poging gedaan om een KOM te halen maar op de 2de plek blijven steken...

Uiteindelijk 116 km in 4:20 uur. Hartslag precies midden in D1, lekker!

http://app.strava.com/activities/39753777
eten!!!
  maandag 4 februari 2013 @ 18:06:17 #119
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122471973
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:43 schreef janatwork het volgende:

[..]

Top link! Heb vandaag de route die Kaas zaterdag had gefietst op mijn gps gezet voor het stuk Ter Aar - Rotterdam. Vooral Rotterdam door is het fijn niet na te hoeven denken of je wel goed gaat.

De regen vanochtend voorspelde niet veel goeds maar toen ik om 12:30 op mijn fietst stapte klaarde het op en heb ik heerlijk gefietst in het zonnetje! Maar wat een verschrikkelijke wind :(. Nog een poging gedaan om een KOM te halen maar op de 2de plek blijven steken...

Grappig, ben je dan voor de wind vertrokken?

Ik was ganz kaput door tegenwind van huis te gaan. Voor ik halverwege was ging 't kaarsje wat uit. Vandaag stond er ook weer zo'n straffe wind. Blijkbaar had jij er minder last van.
pi_122472150
Wind was west zuid west. Als ik tegen de wind in wil vertrekken moet ik dwars door Den Haag de zee in rijden. Dat probleem heb ik eigenlijk 75% van de dagen dat ik fiets.

Dan is beginnen voor de wind en de wind voor het gros van de tijd in je zij hebben toch wel het fijnste. Alleen die laatste kilometers, tegen de wind in, waren wel verschrikkelijk
eten!!!
  maandag 4 februari 2013 @ 18:19:22 #121
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122472484
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:11 schreef janatwork het volgende:
Wind was west zuid west. Als ik tegen de wind in wil vertrekken moet ik dwars door Den Haag de zee in rijden. Dat probleem heb ik eigenlijk 75% van de dagen dat ik fiets.

Dan is beginnen voor de wind en de wind voor het gros van de tijd in je zij hebben toch wel het fijnste. Alleen die laatste kilometers, tegen de wind in, waren wel verschrikkelijk
Mijn pa woont in Boskoop-west, vandaar dat ik daar over de hefbrug ging trouwens langs de Gouwe. Als ik daar niet heen gehoeven had was ik bij het aquaduct over de brug bij Coenecoop gegaan.

Verder is bij duurritten het beter als je alleen bent aan de wind te rijden en terug tegen, vind ik tenminste. Anders sloop je jezelf in het eerste deel van de training met harde wind.
pi_122473033
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:19 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Mijn pa woont in Boskoop-west, vandaar dat ik daar over de hefbrug ging trouwens langs de Gouwe. Als ik daar niet heen gehoeven had was ik bij het aquaduct over de brug bij Coenecoop gegaan.
Ik vond het al vreemd dat je voor die serie stoplichten koos ipv de (volgens mij) 1 die aan de andere kant van het water staat.

quote:
Verder is bij duurritten het beter als je alleen bent aan de wind te rijden en terug tegen, vind ik tenminste. Anders sloop je jezelf in het eerste deel van de training met harde wind.
Moet je alleen wel oppassen dat je niet te ver doorfietst omdat het zo lekker gaat en dan niet meer fatsoenlijk thuis komen.
eten!!!
pi_122473336
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:43 schreef janatwork het volgende:

[..]

Net rondje! Zelf iets meer dan 4u gefietst, 103km. Wind was wel weer echt te erg, vooral het laatste stuk was ik het echt beu. Ideale temperatuur en lekker zonnetje dus verder mogen we niet klagen!
pi_122473713
Vooral die t*ringherrie in je oren bij tegenwind :r

Kon mezelf gister niet eens horen praten...
pi_122473907
Mij is het gelukt om netjes tegen de wind in te beginnen (nog een heel stuk door Utrecht/de Meern dus valt extra mee) en voor de wind snel terug naar huis.

Ik vind het eigenlijk niet zo erg, die tegenwind. Wat ik vandaag pas echt gevaarlijk vond waren de stukken met zijwind. Moest er flink tegenin hangen, af en toe was het zo erg dat ik het gevoel had dat m'n fiets weg zou waaien. En als je dan nog eens werd ingehaald door een vrachtwagen, klein stukje windstil en dan zo'n dubbele klap van de rijwind + terugkerende zijwind :X Ging net goed af en toe.
pi_122473928
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:40 schreef keesfietst het volgende:

[..]

Net rondje! Zelf iets meer dan 4u gefietst, 103km. Wind was wel weer echt te erg, vooral het laatste stuk was ik het echt beu. Ideale temperatuur en lekker zonnetje dus verder mogen we niet klagen!
Je hebt het bijna-thuis-maar-toch-nog-een-blokje-om rondje gemaakt ^O^. Daar kon ik me echt niet toe zetten...
eten!!!
pi_122476129
Cool; film over jongen die 6000 km solo door de USA fietst. Binnenkort in de bios (wel, filmhuis waarschijnlijk..) Erg mooie beelden, moet toch ook fantastisch zijn om een keer een stuk te mogen fietsen.

Trailer:

pi_122478386
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Mij is het gelukt om netjes tegen de wind in te beginnen (nog een heel stuk door Utrecht/de Meern dus valt extra mee) en voor de wind snel terug naar huis.

Ik vind het eigenlijk niet zo erg, die tegenwind. Wat ik vandaag pas echt gevaarlijk vond waren de stukken met zijwind. Moest er flink tegenin hangen, af en toe was het zo erg dat ik het gevoel had dat m'n fiets weg zou waaien. En als je dan nog eens werd ingehaald door een vrachtwagen, klein stukje windstil en dan zo'n dubbele klap van de rijwind + terugkerende zijwind :X Ging net goed af en toe.

_O_
pi_122479229
totaal onzinnig, maar toch dikke porno.. zulke 80 of 88mm wielen.. ppffff
everyone's a critic...
even you ! !
  maandag 4 februari 2013 @ 20:19:31 #130
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122479812
Ik vind zulke hoge velgen eigenlijk helemaal niet zo mooi :{
  maandag 4 februari 2013 @ 20:25:15 #132
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122479910
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 20:23 schreef MarcoD het volgende:
Beetje overdone hé? 60mm is wat gedistingeerder idd, tenzij je gaat tijdrijden ofzo.
pi_122480046
Of een grote fiets hebt. :7 Maar 't is inderdaad wel op het randje, meestal is 60mm mooier.
  maandag 4 februari 2013 @ 20:29:06 #134
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122480171
Als er Miche supertypes komen voor clincher, dan wil ik ze.
pi_122480221
Jep 60 mm gaat nog net (in sommige fietsen dan) :P, in een tt-fiets kan het opzich wel maar zoiets als dit -O- :
pi_122480260
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 20:23 schreef MarcoD het volgende:
Niks aan inderdaad. Ik moet altijd een beetje hier aan denken:

Tot een mm of 40 gaat nog. Daarna is niks.
  maandag 4 februari 2013 @ 20:33:13 #137
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122480477
Alleen vind ik de huidige decals van Miche weer minder dan het was. Vroeger waren ze met gele letters. Die vond ik echt porno.

maandag 4 februari 2013 @ 20:53:45 #138
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122481881
Ik kan natuurlijk voor de Marmot ook nog een supertype cassette bestellen. scheelt 100gram met een chorus cassette en 60 Euro duurder.

pi_122482022
quote:
6s.gif Op maandag 4 februari 2013 20:53 schreef kaasplankje het volgende:
Ik kan natuurlijk voor de Marmot ook nog een supertype cassette bestellen. scheelt 100gram met een chorus cassette en 60 Euro duurder.

[ afbeelding ]
Is dat zo'n alu ding? Stond er pas nog 1tje in de fiets, woog helemaal niks voor 390 Euro. Verwachte levensduur, 500-1000 km.. Schiet z'n doel een beetje voorbij imo :P
pi_122482336
Kaas heeft natuurlijk geen geringe doelstellingen voor de marmot ;)

Als je nog wat gewicht wil verliezen op je fiets wil ik wel even een kritische blik werpen. Valt vast nog wel wat goedkope winst te boeken.
pi_122482607
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 20:59 schreef eentwee het volgende:
Kaas heeft natuurlijk geen geringe doelstellingen voor de marmot ;)

Als je nog wat gewicht wil verliezen op je fiets wil ik wel even een kritische blik werpen. Valt vast nog wel wat goedkope winst te boeken.
Als ie niet zo laat achterin zou starten, maar gewoon met de echte snelle jongens, dan zou mee met de beste 100 er wel in kunnen zitten denk ik. Of nie kaas?
Mijn foto's op Flickr!
  maandag 4 februari 2013 @ 21:04:53 #142
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122482632
Ja, die cassette is idd alu, levensduur zal niet hetzelfde zijn als een stalen cassette nee.

Het was ook maar een idee hoor, als ik die cassette alleen voor de Marmot moet kopen doe ik het wellicht niet.

@eentwee: Waar denk je dan aan bijvoorbeeld qua gewichtsbesparing?
  maandag 4 februari 2013 @ 21:06:50 #143
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122482756
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2013 21:04 schreef Gripper het volgende:

[..]

Als ie niet zo laat achterin zou starten, maar gewoon met de echte snelle jongens, dan zou mee met de beste 100 er wel in kunnen zitten denk ik. Of nie kaas?
Kweenie Grip, het is wel de plaats waar ik 12 jaar gelden stond, en ik ben er niet echt slechter op geworden. Misschien wel taaier. Dat geeft natuurlijk geen garantie. er kan zoveel gebeuren in de voorbereiding als wel op de dag zelf.
pi_122483062
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 21:04 schreef kaasplankje het volgende:
Ja, die cassette is idd alu, levensduur zal niet hetzelfde zijn als een stalen cassette nee.

Het was ook maar een idee hoor, als ik die cassette alleen voor de Marmot moet kopen doe ik het wellicht niet.

@eentwee: Waar denk je dan aan bijvoorbeeld qua gewichtsbesparing?
Dingen als stuurlint, expander+topcap, (binnen)banden, veloplugs ipv velglint, zadelpen afzagen. Kun je best wat op winnen door iets lichtere keuzes te maken (bij vervanging). En dan ben je nog niet eens echt naar onderdelen zelf aan het kijken. Ik heb hier ook allemaal opgelet bij mijn Isaac. In mijn geval had dat wel zin omdat ik met een lichte basis begon (frame en groep). Niet omdat ik hard kan fietsen of zelf afgetraind ben :')
pi_122483275
Ik meen dat ik laatst ergens las dat je bij de organisatie eventueel een lager startnummer kan regelen als je een goede tijd bij de trois ballon fietst, kan het alleen niet meer terugvinden -O-
  maandag 4 februari 2013 @ 21:16:20 #146
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122483344
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 21:15 schreef MarcoD het volgende:
Ik meen dat ik laatst ergens las dat je bij de organisatie eventueel een lager startnummer kan regelen als je een goede tijd bij de trois ballon fietst, kan het alleen niet meer terugvinden -O-
Is dat niet als je die hele Grand trophee rijdt?
  maandag 4 februari 2013 @ 21:18:42 #147
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122483525
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 21:11 schreef eentwee het volgende:

Dingen als stuurlint, expander+topcap, (binnen)banden, veloplugs ipv velglint, zadelpen afzagen. Kun je best wat op winnen door iets lichtere keuzes te maken (bij vervanging). En dan ben je nog niet eens echt naar onderdelen zelf aan het kijken. Ik heb hier ook allemaal opgelet bij mijn Isaac. In mijn geval had dat wel zin omdat ik met een lichte basis begon (frame en groep). Niet omdat ik hard kan fietsen of zelf afgetraind ben :')
Wat kan je dan winnen op stuurlint? Ik heb een fizik liggen met gaatjes.
Light biba's heb ik al van michelin. Velglint hoeft niet in die Shamals.
pi_122483793
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 21:16 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Is dat niet als je die hele Grand trophee rijdt?
Heb dit van wielertoerist, het marmotte 2012 topic:

quote:
Hoe zorg ik dat zo ver mogelijk vooraan kan starten?
Als je goede cyclo- of wedstrijdresultaten kunt overleggen kun je je startnummer omruilen voor een lager nummer. Dit moet je ter plekke regelen. Ook kun je een startkaart via Enroute kopen ipv. rechtstreeks via de organisatie. Je krijgt dan meestal een wat lager nummer, al sta je nog niet in het wedstrijdvak. Is dit ook geen optie dan resten nog illegale praktijken.
Zal wel vrij moeilijk gaan allemaal denk ik zo.
pi_122484038
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 21:18 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Wat kan je dan winnen op stuurlint? Ik heb een fizik liggen met gaatjes.
Light biba's heb ik al van michelin. Velglint hoeft niet in die Shamals.
Volgens mij weegt Fizik microtex zo'n 75g. Deda cork of perforato ongeveer 40-45. Dus dat is makkelijke winst. Ohja jij had die shamals ook gekocht he? :) Hoe bevallen ze?
pi_122488818
quote:
Wat een debielen :P ziet er wel reuze gezellig uit!
eten!!!
pi_122492799
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:55 schreef janatwork het volgende:

[..]

Je hebt het bijna-thuis-maar-toch-nog-een-blokje-om rondje gemaakt ^O^. Daar kon ik me echt niet toe zetten...
De 100 even vol gereden ja, had er ook spijt van toen ik 'm nog een kilometer of vijf tegen had :')
quote:
Die clown :D
  dinsdag 5 februari 2013 @ 06:05:24 #153
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122495865
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 21:25 schreef eentwee het volgende:

[..]

Volgens mij weegt Fizik microtex zo'n 75g. Deda cork of perforato ongeveer 40-45. Dus dat is makkelijke winst. Ohja jij had die shamals ook gekocht he? :) Hoe bevallen ze?
Ok, 30 gram op een stuurlintje dus, shamals nog niet mee gefietst.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 06:35:07 #154
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122495913
Single speed cyclocross _O- Ziet er wel gezellig uit!
pi_122503554
Zo weer in Nederland en morgen weer trainen. Ik hoop op een beetje droog weer (lees alles goed maar geen sneeuw). Heb een flinke progressie gemaakt in mijn conditie. As vrijdag is de ploegpresentatie, dan komt de kleding. De schoenen helaas pas in mei :(
Haters gonna hate.
pi_122507342
zojuist de roadracer 2 spatbordjes gemonteerd.. nu maar eens ff uitproberen.. :)
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:33:24 #157
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122507566
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:27 schreef the_critic het volgende:
zojuist de roadracer 2 spatbordjes gemonteerd.. nu maar eens ff uitproberen.. :)
Doe es foto?
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:23:49 #158
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_122512441
natuurlijk zeurt de (bijna) enige vrouw hier weer over schoenen :+
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_122513292
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
pi_122518426
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:33 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Doe es foto?
ideaal.. direct na een sneeuwbui vertrokken, maar geen spatje op mijn achterkant gehad.. niet nat, dus niet koud.. Super!

everyone's a critic...
even you ! !
pi_122518696
Prachtige fiets!

En ik snap dat je die spatborden nu er op hebt zitten, maar het is een zegen voor de hele mensheid als de wegen weer droog zijn...!
pi_122518727
Ook geen druppels op je schoen?
Ik heb afgelopen zondag mijn spatbordjes getest, de raceblade long en kreeg wel wat druppels op m'n linkerschoen had wel overschoenen aan dus maakte niet uit en verder werd ik ook niet nat dus ben ik er tevreden mee.
pi_122519988
voorkant spat inderdaad wel een beetje, maar viel me best mee. Met dit weer draag je toch overschoenen..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122520033
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:57 schreef nodisch18 het volgende:
Prachtige fiets!

En ik snap dat je die spatborden nu er op hebt zitten, maar het is een zegen voor de hele mensheid als de wegen weer droog zijn...!
inderdaad.. droog en heet graag :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122520295
quote:
Jij mag wel naast me rijden tijdens de marmotte. Mooie zwarte knalbak! :9
Mijn foto's op Flickr!
pi_122520463
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 19:25 schreef the_critic het volgende:
voorkant spat inderdaad wel een beetje, maar viel me best mee. Met dit weer draag je toch overschoenen..
Bij mij spat de voorkant niet echt volgens mij, maar bij de achterkant druppelt het vanaf de spatbord naar beneden en komt het af en toe op mijn linkerschoen spatbord loopt niet lang genoeg door in tegenstelling tot die van jou.

Dat frame is de fm015 fm028 toch?

[ Bericht 1% gewijzigd door MarcoD op 05-02-2013 19:40:19 ]
pi_122521018
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:50 schreef the_critic het volgende:

[..]

ideaal.. direct na een sneeuwbui vertrokken, maar geen spatje op mijn achterkant gehad.. niet nat, dus niet koud.. Super!

[ afbeelding ]
vette fiets!
pi_122521082
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 19:33 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Bij mij spat de voorkant niet echt volgens mij, maar bij de achterkant druppelt het vanaf de spatbord naar beneden en komt het af en toe op mijn linkerschoen spatbord loopt niet lang genoeg door in tegenstelling tot die van jou.

Dat frame is de fm015 fm028 toch?
is een no-name Ebay frame.. geen idee welk merk/type oid
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122521120
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 19:30 schreef Gripper het volgende:

[..]

Jij mag wel naast me rijden tijdens de marmotte. Mooie zwarte knalbak! :9
naast je?? in je wiel ook goed? haha
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122522200
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:50 schreef the_critic het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Mooie fiets! Alleen nog een zwarte stuurpen en een zadelpen zonder stikkers...
eten!!!
pi_122522581
de rode accenten van zadelpen zitten ook op stuurpen, de assen van de wielen zijn rood en de nippels ook. Witte spaken..
weet dat inderdaad stuurpen in zelfde kleur hoort als zadelpen.. ik wijk daarin een beetje af..
Helemaal 100% zelf gebouwd en ben er blij mee :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122522598
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 19:41 schreef the_critic het volgende:

[..]

Die no-name (chinese) frames hebben over het algemeen wel een type aanduiding, hoewel dat ook weer per aanbieder kan verschillen en bij die ebay verkopers staat het er ook niet altijd bij.
Die jij heb is in ieder geval de fm028, heb hetzelfde frame opgebouwd voor een neefje afgelopen zomer.
Zelf heb ik een ander type, mooie fiets!
pi_122523370
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:02 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Die no-name (chinese) frames hebben over het algemeen wel een type aanduiding, hoewel dat ook weer per aanbieder kan verschillen en bij die ebay verkopers staat het er ook niet altijd bij.
Die jij heb is in ieder geval de fm028, heb hetzelfde frame opgebouwd voor een neefje afgelopen zomer.
Zelf heb ik een ander type, mooie fiets!
heb nog even in de history gezocht maar staat bij mij geen aanduiding bij.. maar zou zomaar kunnen kloppen :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122523708
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
:) ja dat klopt. Gelukkig kan ik een ander model voor komende vrijdag al in ontvangst nemen dan volgt de rest in mei. Mijn shimano's zijn echt aan vervanging toe.

Net voor het eerst met Shimano pedalen gereden, 105. Valt niet tegen.
Haters gonna hate.
pi_122525104

Deze gekocht.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_122526178
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 19:42 schreef the_critic het volgende:

[..]

naast je?? in je wiel ook goed? haha
Je hebt nog 6 maanden om te trainen :)
Heb je wel een setje bergwielen met minder hoge velgen? Anders wordt met 80 km/u afdalen en zijwind zo'n hachelijke onderneming :)
Mijn foto's op Flickr!
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:15:26 #177
231856 dekloonvanzuen
uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
pi_122527075
spaak loszitten, enig idee hoe ik deze kan doorknippen. Een tang lukt niet? denk toch aan een betonschaar, maar dan moet ik waarschijnlijk bij de fietshandel zijn??
geef mij die pepsi max
pi_122527329
Mooien fiets ja!
pi_122527758
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:01 schreef Gripper het volgende:

[..]

Je hebt nog 6 maanden om te trainen :)
Heb je wel een setje bergwielen met minder hoge velgen? Anders wordt met 80 km/u afdalen en zijwind zo'n hachelijke onderneming :)
Ja hoor.. mooi setje fulcrum zero's..
Maar afdalen is niet het stuk waar ik tegenop zie haha ;)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122527865
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:15 schreef dekloonvanzuen het volgende:
spaak loszitten, enig idee hoe ik deze kan doorknippen. Een tang lukt niet? denk toch aan een betonschaar, maar dan moet ik waarschijnlijk bij de fietshandel zijn??
gewoon langs fietsenmaker.. die kan deze spaak misschien weer gewoon op spanning zetten of anders moet hij hem toch vervangen en slag uit je wiel draaien. Dus langs fietsenmaken en tot die tijd, lekker laten zitten..
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:28:17 #181
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122527875
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:15 schreef dekloonvanzuen het volgende:

Als je daar een knappe van hebt moet dat toch wel lukken?
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:28:42 #182
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122527906
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:28 schreef the_critic het volgende:

[..]

gewoon langs fietsenmaker.. die kan deze spaak misschien weer gewoon op spanning zetten of anders moet hij hem toch vervangen en slag uit je wiel draaien. Dus langs fietsenmaken en tot die tijd, lekker laten zitten..
En dit, toen ik een gebroken spaak had stond mijn wiel zo krom als een hoepel.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:32:42 #183
231856 dekloonvanzuen
pi_122528140
Bedankt voor de tips, maar de spaak is gebogen toen ie lossprong waardoor hij gewoon er echt af zal moeten, het hoeft geen groot probleem te zijn want ook zonder die spaak zal ie nog prima werken. Een nieuwe kan ik er zelf wel opzetten, zo'n spaak kost misschien een paar euro's toch?

thanks voor de tips iig
geef mij die pepsi max
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:35:36 #184
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_122528305
50 cent wss. En niet na Kano luisteren, die maakt zijn problemen altijd alleen maar groter ;)
Sei wachsam,
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:36:43 #185
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_122528374
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 19:41 schreef the_critic het volgende:

[..]

Is een frame van Dengfu.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:40:28 #186
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_122528590
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:44 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]

Deze gekocht.
Mooie schoenen, als het ook nog eens je je pasvorm is. Alleen dat roostertje aan de voorkant.... krijg al kouwe tenen als ik er naar kijk.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:42:22 #187
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122528704
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:35 schreef No-P het volgende:
50 cent wss. En niet na Kano luisteren, die maakt zijn problemen altijd alleen maar groter ;)
Kluskoning met chronisch pech en 2 linkerhanden :P
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:48:11 #188
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_122529039
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:42 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Kluskoning met chronisch pech en 2 linkerhanden :P
Hehe, ik zie het als leergeld.
Zelf weet ik er ook niks van maar als ik 10 dingen repareer aan mijn fiets en doe 3 dingen fout, ben ik nog de helft kwijt van wat ik bij de FM kwijt zou zijn.
Sei wachsam,
pi_122530291
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:36 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Is een frame van Dengfu.
Wat kosten die frames nou? En heb jij wel eens plek in je koffer als je uit zulke contreien komt? ;)
Mijn foto's op Flickr!
  FOK!fotograaf dinsdag 5 februari 2013 @ 22:06:56 #190
73911 ultra_ivo
pi_122530359
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:32 schreef dekloonvanzuen het volgende:
Bedankt voor de tips, maar de spaak is gebogen toen ie lossprong waardoor hij gewoon er echt af zal moeten, het hoeft geen groot probleem te zijn want ook zonder die spaak zal ie nog prima werken. Een nieuwe kan ik er zelf wel opzetten, zo'n spaak kost misschien een paar euro's toch?

thanks voor de tips iig
Een gebogen spaak trekt zichzelf recht als je 'm aanspant. Welk type wiel, klassiek of modern? In het eerste geval gewoon de spaaksleutel gebruiken en via de nippel aanspannen.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 22:11:16 #191
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_122530649
Sei wachsam,
pi_122530887
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:05 schreef Gripper het volgende:

[..]

Wat kosten die frames nou? En heb jij wel eens plek in je koffer als je uit zulke contreien komt? ;)
zo rond de 400 a 500 dollar heb je zo een frame...
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122531024
quote:
wat is het zwarte knopje onder de shifter op fiets Gilbert?! zie het ook op de felt van Argos. Iets met maken met electronisch schakelen?!
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122531167
Ik had mijn frame voor 340 euro, daar kwam nog ~70 euro invoerrechten etc bij, bij een ander frame was ik iets onder de 500 euro kwijt incl invoerrechten etc. die had wel een custom paintjob.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 22:21:06 #195
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122531296
Giant+ridley zijn 't mooist. Die grijze cervelo is lelijk.
pi_122531434
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:21 schreef kanovinnie het volgende:
Giant+ridley zijn 't mooist. Die grijze cervelo is lelijk.
Ridley inderdaad de mooiste, maar die giant kan ik ook zeker waarderen..!
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 5 februari 2013 @ 22:23:40 #197
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122531462
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:23 schreef the_critic het volgende:

[..]

Ridley inderdaad de mooiste, maar die giant kan ik ook zeker waarderen..!
Ridley alleen iets te hoge pornowielen imo
pi_122531518
Ik vind die zwarte trek 't mooist. En wtf heeft pinarello met de vork gedaan? Ding ziet er uit alsof ie 3 keer gestuiterd is.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 22:27:46 #199
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122531758
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:24 schreef muzas het volgende:
Ik vind die zwarte trek 't mooist. En wtf heeft pinarello met de vork gedaan? Ding ziet er uit alsof ie 3 keer gestuiterd is.
Dat heeft pina altijd.

Rare voorremmen wel op die ridley.
pi_122531836
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:27 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat heeft pina altijd.

Ok, ben verder niet bekend met 't merk... Ziet er raar uit.
pi_122534851
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 06:05 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ok, 30 gram op een stuurlintje dus, shamals nog niet mee gefietst.
Evt nog wat op banden ook. Bijv. Diamante pro light scheelt al gauw 100g per set tov Fortezza's. Waren laatst nog in de aanbieding bij Mantel voor 19,95¤.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 23:28:57 #202
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122535395
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 23:18 schreef eentwee het volgende:

[..]

Evt nog wat op banden ook. Bijv. Diamante pro light scheelt al gauw 100g per set tov Fortezza's. Waren laatst nog in de aanbieding bij Mantel voor 19,95¤.
Ja, doei. Die hebben ze alleen in zwart bij Mantel :{w

Ik denk dat ik ook liever een wat steviger band heb, zo goed is het wegdek nu ook weer niet daar.

[ Bericht 6% gewijzigd door kaasplankje op 05-02-2013 23:36:48 ]
pi_122535789
Zwart heeft meer grip.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 23:37:37 #204
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122535815
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 23:37 schreef eentwee het volgende:
Zwart heeft meer grip.
Heb ik niet nodig B-)
  woensdag 6 februari 2013 @ 00:08:15 #205
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_122537268
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:05 schreef Gripper het volgende:

[..]

Als je een enkel frame wilt hebben en je kunt het ter plekke aanschaffen ben je denk ik voor zo'n 400 US dollar wel gesteld. Nu kom ik wel eens in Hong Kong, en moet dan tot mijn verdriet ook wel eens naar onze plant in Shenzen. Maar je wilt niet weten wat voor een gribus het daar is. En die Hong Kong chinezen willen daar altijd ook zo gauw mogelijk weer weg. Dus is het één nacht op de compound slapen, geen reet te beleven en veel te ver van het vertier verwijderd. En zo'n chinees die daar werkt, weet nog niet eens hoe de straat om de hoek heet, laat staan dat dat hij weet welke bedrijven daar gevestigd zijn. En weet je het al te vinden, dan kom je als particulier zonder afspraak echt niet verder dan de security aan de gate.

Ook handelaren die daar heen gaan, zien maar zelden of nooit de fabriek waar dat spul vervaardigd wordt. Die Chinezen komen liever met een koffer vol samples naar je hotel, waar je dan zaken kunt doen en een order voor een volle container kunt plaatsen. Naar ik gehoord heb, zo'n 800 tot 1000 frames in een container en dat heeft dan een waarde van tussen de 200 en 250000 dollar excl transport verzekering en inklaringskosten. Dus reken maar uit wanneer je 1000 Euro voor b.v. een Sensa of een Apex frame moet betalen.......

In Taiwan schijnt het allemaal wat beter toegankelijk te zijn, ook voor een particulier, maar daar ben ik nog niet geweeest. En daarnaast, zo'n frame meenemen is nog een heel gedoe, en moet je al een ticket hebben waarbij je 2 stuks bagage mag meenemen. En wat denk je als er net toevallig een foutje in dat frame zit dat jij als enkel stuk daar lokaal gekocht hebt? Ik weet dat handelaren het als pure winst zien als ze minder dan 10% retouren hebben op die Chinese of Taiwanese frames. Dus doen ze ook niet moeilijk over een gebroken of gescheurd frame.

Als je er een wilt kopen zou ik maar lekker op eBay rondsnuffelen en dan maar hopen dat het geen retour frame is. Het is en blijft toch een risico met die bulk partijen van een onbekend merk.

[ Bericht 0% gewijzigd door buzz1291 op 06-02-2013 00:15:09 ]
  woensdag 6 februari 2013 @ 00:10:03 #206
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_122537329
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:19 schreef MarcoD het volgende:
Ik had mijn frame voor 340 euro, daar kwam nog ~70 euro invoerrechten etc bij, bij een ander frame was ik iets onder de 500 euro kwijt incl invoerrechten etc. die had wel een custom paintjob.
Had je post nog nioet gelezen. Nou dat klopt dus allemaal wel aardig.
  woensdag 6 februari 2013 @ 00:13:09 #207
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_122537415
quote:
Bij die nieuwe Giant hebben ze wel heel erg lang naar BMC zitten staren. Qua belijning is die klassieke Cannondale natuurlijk de allermooiste.
  woensdag 6 februari 2013 @ 07:34:10 #208
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122540555
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 00:13 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Bij die nieuwe Giant hebben ze wel heel erg lang naar BMC zitten staren. Qua belijning is die klassieke Cannondale natuurlijk de allermooiste.
Hmm ja, op het 1e gezicht kies ik de Focus of de Felt.

De lelijkste is de Cervelo.
  woensdag 6 februari 2013 @ 07:37:16 #209
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122540571
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 07:34 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hoog balhoofd, zit er een enorme kerel op ofzo?
pi_122540761
Poeh vroeg. Eerste dag van mijn afstudeerstage :D
  woensdag 6 februari 2013 @ 08:00:28 #211
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122540763
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 07:37 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoog balhoofd, zit er een enorme kerel op ofzo?
Het is een dranghek. Ik vind de vorm gewoon niet mooi. Lelijk bij de zadelpen ook. Die Pina's zijn ook lelijk.
pi_122540816
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:27 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat heeft pina altijd.

ik vind ze juist wel cool... Zo een vervloeiing met de voor en achtervork
everyone's a critic...
even you ! !
  woensdag 6 februari 2013 @ 08:09:18 #213
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122540831
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:07 schreef the_critic het volgende:

[..]

ik vind ze juist wel cool... Zo een vervloeiing met de voor en achtervork
Ik snap alleen dat stuk voor helemaal naar de as toe niet. Vind ik niet mooi.
pi_122540915
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:09 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik snap alleen dat stuk voor helemaal naar de as toe niet. Vind ik niet mooi.
geen idee.. mij stoort het niet :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122540924
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:17 schreef the_critic het volgende:

[..]

wat is het zwarte knopje onder de shifter op fiets Gilbert?! zie het ook op de felt van Argos. Iets met maken met electronisch schakelen?!
niemand???
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122540951
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:18 schreef the_critic het volgende:

[..]

niemand???
om (makkelijker) te schakelen als ze in de beugel zitten volgens mij.
http://www.bongersbikes.nl/shimano-di2-info halverwege de pagina.

Ik vind die focus, felt en die scott wel mooi

[ Bericht 8% gewijzigd door MarcoD op 06-02-2013 08:33:50 ]
  woensdag 6 februari 2013 @ 08:56:41 #217
545 dop
pi_122541400
Cannondale op de eerste plaats felt als goede tweede voor mij
pi_122541541
quote:

[..]

Ik zie het niet.. dat idee heb ik meer bij de scott met een achterbrug die doorloopt tot op de liggende buis.. maar ok..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122541547
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:21 schreef MarcoD het volgende:

[..]

om (makkelijker) te schakelen als ze in de beugel zitten volgens mij.
http://www.bongersbikes.nl/shimano-di2-info halverwege de pagina.

Ik vind die focus, felt en die scott wel mooi
merci voor de link!
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122541908
quote:

[..]

Heel lelijk inderdaad. Hun klimfiets is wel mooi, Garmin R5

Veel lelijke fietsen dit jaar. Cannondale mooiste denk ik, al komt ie met dit spuitschema ook niet helemaal tot z'n recht.
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:56:31 #221
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122542673
Dat dura ace crankstel is echt afschuwelijk trouwens, maar dan bedoel ik die op de Felt, en die is van vorig jaar. Nieuwe is stukken beter.
pi_122543528
opvallend ook dat er maar 2 teams zijn die met speedplay pedalen rijden..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122544512

Hoe blijven die fietsen eigenlijk staan zonder ondersteuning?? :?
  woensdag 6 februari 2013 @ 11:03:53 #224
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122544529
Vislijntjes.
pi_122545660
quote:

[..]

Heel veel frames zijn lelijk afgemonteerd of hebben de verkeerde kleurstelling. De BMC is übergeil maar dan wel in een grotere maat en andere kleur. De Cannondale, Felt en Scott vind ik ook mooi, Ridley en Cervelo heel lelijk. Bianchi is ook tof maar te druk.
pi_122545801
Trouwens ook opvallend dat bijna alle fietsen compact sturen hebben.
pi_122546201
vind opvallend dat overal de zadels zo ver naar voren lijken te staan..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122546346
Hoe bedoel je? Zie overal wel zadelpennen met setback en bijna alle zadels staan in het midden of zelfs iets naar achteren op de rails. Alleen bij die aerodynamische zadelpennen is het minder goed te zien.
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:10:05 #229
231856 dekloonvanzuen
pi_122546667
nergens hebben ze nog spaaknippels in de maat van mn racefiets. het zijn allemaal van die lomp grote units die niet in mn bike passen. Hebben jullie allemaal maat 12/14 spaaknippels? Elke winkel zeggen ze dat dit het minimum is
geef mij die pepsi max
pi_122546675
punt van zadel lijkt bij aantal fietsen echt direct boven de trapas te zitten.. maar kan ook mijn perceptie zijn..
wat vinden jullie van de achterremmen op de trek fietsen?!
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122546821
quote:

[..]

Ja. Supermooi frame! Ik vind die Treks en die Focus ook erg mooi. En die Scott is ook vet.
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:16:06 #232
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122546833
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:10 schreef the_critic het volgende:
punt van zadel lijkt bij aantal fietsen echt direct boven de trapas te zitten.. maar kan ook mijn perceptie zijn..
Zit onder het bracket hé? Lijkt me snel smerig worden enzo.

lijkt er ook op dat steeds meer framebouwers gaan werken met eigen custom weggewerkte remhoeven.
pi_122546918
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:16 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Zit onder het bracket hé? Lijkt me snel smerig worden enzo.

lijkt er ook op dat steeds meer framebouwers gaan werken met eigen custom weggewerkte remhoeven.
jup.. kun je bij een klein slag zelf niet eens je remmen open zetten ofzo..
everyone's a critic...
even you ! !
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:26:01 #234
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122547089
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:20 schreef the_critic het volgende:

[..]

jup.. kun je bij een klein slag zelf niet eens je remmen open zetten ofzo..
Hah, dat zal wel kunnen denk ik. Anders kan je met een 23mm tube niet eens wieltje wisselen zonder de kabel los te halen. Maar stel: Je koopt als toerder of recreatief wielrenner zo'n frame en na 5 jaar is de achterrem stuk. Waar haal je dan een nieuwe? Alleen bij de framefabrikant? Lijkt me onpraktisch.
pi_122547180
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:26 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hah, dat zal wel kunnen denk ik. Anders kan je met een 23mm tube niet eens wieltje wisselen zonder de kabel los te halen. Maar stel: Je koopt als toerder of recreatief wielrenner zo'n frame en na 5 jaar is de achterrem stuk. Waar haal je dan een nieuwe? Alleen bij de framefabrikant? Lijkt me onpraktisch.
Waarom zou je die alleen bij de fabrikant kunnen halen? Er worden ook fietsen afgemonteerd met 3325 verschillende soorten brackets, haast iedere fabrikant heeft wel zn eigen ding. Kun je ook gewoon zelf van internet halen though.

Het lijkt me inderdaad niet handig voor de gemiddelde toerder.
pi_122547186
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:26 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

bedoel, gewoon onder fietsen. Als er met wedstrijd iemand tegen je aangereden is oid..
everyone's a critic...
even you ! !
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:39:39 #237
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122547446
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:29 schreef the_critic het volgende:

[..]

bedoel, gewoon onder fietsen. Als er met wedstrijd iemand tegen je aangereden is oid..
Bij Campa doe je dat gewoon op de shifter.
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:43:10 #238
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122547526
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

Waarom zou je die alleen bij de fabrikant kunnen halen? Er worden ook fietsen afgemonteerd met 3325 verschillende soorten brackets, haast iedere fabrikant heeft wel zn eigen ding. Kun je ook gewoon zelf van internet halen though.

Het lijkt me inderdaad niet handig voor de gemiddelde toerder.
Internet is wel een uitkomst voor dit soort dingen. Ik had 't vroeger al met die Principia die ik had. Daar moest ook een speciaal balhoofd in met verschillende maat boven en onder.

Toch lijken die weggewerkte remhoeven echte custom dingen, ws. voortgekomen uit de TT afdeling. Zie dan maar eens 5 jaar later nog een remhoefje te bemachtigen, kan net zo lastig worden als een derriepat van een frame wat al jaren niet meer in productie is.
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:46:13 #239
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122547620
Of zie ik spoken?
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:53:18 #240
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122547839
Zo heb ik bijv. op mijn werkfiets velgremmen. Schijfremmen zou eiks veel praktischer zijn; meer remvermogen met nat weer, en de blokjes slijten niet als een malle in de regen. Dit betekent wel dat alle andere racewielen niet meer in die fiets passen, want geen discs. Daarom blijf ik toch maar met gewone velgremmetjes rijden, anders kan ik niet effe snel een ander wiel steken als dat ineens stuk gaat.
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:55:18 #241
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122547897
Met 1 lekke band is da tnog niet zo'n probleem, met 2 banden ehb je wel een probleem.
pi_122548115
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:44 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]

Deze gekocht.
Deze heeft mijn man gekregen voor sponsoring. Vind je het wat? Zitten ze lekker?
Haters gonna hate.
  woensdag 6 februari 2013 @ 13:03:27 #243
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122548203
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:55 schreef kanovinnie het volgende:
Met 1 lekke band is da tnog niet zo'n probleem, met 2 banden ehb je wel een probleem.
Of spaakbreuk, of naafonderhoud, of een kromme schijf of velg bij een crash.
pi_122560448
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:10 schreef the_critic het volgende:
Dat beeld vertekend. Ik heb een zadelpen zonder setback en het zadel best wel naar voren staan op de rails. Toch zit ik nog 6cm achter het bracket. Wielrenners zijn vrij kort. Zij hoeven dus ook niet ver achter het bracket te zitten. Daarnaast zitten zij vaak meer naar voren dan de gemiddelde recreant omdat je daardoor beter de kracht kan overbrengen. Ze zoeken de grens op qua lichamelijke mogelijkheden en wat de UCI als grens stelt.
pi_122561649
http://www.sportzorg.nl/alpedhuzes.html#Trainingsschema

Misschien handig voor geïnteresseerden. Schema's voor 2-3x, 4x of 5-6x per week trainen. Gemaakt door Guido Vroemen. Valt mij op hoe kort de ritjes nu nog zijn.
pi_122562239
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:58 schreef Patroon het volgende:

Misschien handig voor geïnteresseerden. Schema's voor 2-3x, 4x of 5-6x per week trainen. Gemaakt door Guido Vroemen. Valt mij op hoe kort de ritjes nu nog zijn.

Vind 2.5u duurtraining als langste prestatie een beetje bizar als je drie a zes keer de Alpe op wil, zal wel aan mij liggen.

Heb er zelf 4.5u op zitten. Veel in herstel/laag D1 gereden: 108km
pi_122562582
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:10 schreef keesfietst het volgende:

[..]

Vind 2.5u duurtraining als langste prestatie een beetje bizar als je drie a zes keer de Alpe op wil, zal wel aan mij liggen.

Heb er zelf 4.5u op zitten. Veel in herstel/laag D1 gereden: 108km
Ja ik ook, maar Guido is niet onkundig (trainer van oa Lars van der Haar). Een KNWU trainer 3 zei ook dat het niet nodig is om nu al 4 uur te maken als je er toch pas in juni/juli moet staan, als je over 4 weken de Ster van Zwolle moet rijden is het wat anders.

Als je gericht en effectief traint kan je met veel minder toe. Ik heb in januari zonder opbouw gelijk ritten van 3 en 4+ uur gemaakt. Beetje dom. Goede opbouw is belangrijk. Gelukkig word ik daar nu wat in geholpen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Patroon op 06-02-2013 19:34:48 ]
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:34:55 #248
545 dop
pi_122563532
(persoonlijke mening)

duurtraining word vaak overschat. je moet je ook gewoon goed afvragen hoeveel tijd je in je trainingen kan steken en wat je wil bereiken.
natuurlijk horen duur ritjes er ook gewoon bij , maar voor mij persoonlijk vind ik het nuttiger om genoeg power en tempo te hebben.
als ik dat voldoende train kan ik die paar keer per jaar ook makkelijk wat langer ritjes aan.
ritjes van 4 tot 6 uur hoef ik niet speciaal voor te trainen.

als je plannen hebt voor veel lange ritten dan word het natuurlijk een ander verhaal.
pi_122563725
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:34 schreef dop het volgende:
(persoonlijke mening)

duurtraining word vaak overschat. je moet je ook gewoon goed afvragen hoeveel tijd je in je trainingen kan steken en wat je wil bereiken.
natuurlijk horen duur ritjes er ook gewoon bij , maar om voor mij persoonlijk vind ik het nuttiger om genoeg power en tempo te hebben.
als ik dat voldoende train kan ik die paar keer per jaar ook makkelijk wat langer ritjes aan.
ritjes van 4 tot 6 uur hoef ik niet speciaal voor te trainen.

als je plannen hebt voor veel lange ritten dan word het natuurlijk een ander verhaal.

Jij zou vast een prima baanwielrenner zijn. :)
Mijn foto's op Flickr!
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:42:08 #250
545 dop
pi_122563899
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:38 schreef Gripper het volgende:

[..]

Jij zou vast een prima baanwielrenner zijn. :)
ik ben een luie recreant en fiets voor mijn lol :)
pi_122564286
Ik vind het juist erg leuk om 4uur ritten te maken. Ik vind het dan ook jammer dat ik ff rustig aan moet doen. Alles hangt ook af van het doel. Zijn koersen van 1,5uur je doel dan hebben trainingen van 4uur weinig zin. Beter kort en intensief. Je bent wat je traint ofzo toch?

Maar als ik 4uur wil fietsen omdat ik dat leuk vind, dan doe ik dat. Maar nu wel met een goede opbouw.
pi_122564778
Ja ik vind het ook leuk hoor de langere ritten, vooral met het mooie lenteweer als dat nog zou komen. Ik ben echt klaar met de sneeuw.
Haters gonna hate.
pi_122565795
quote:
99s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:58 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ben echt klaar met de sneeuw.
Dit. Amen.

Heb het fietsen in augustus pas écht opgepikt, en ben er zwaar verslaafd aan. Heb ondertussen meer in kutweer dan in mooi weer gereden (laatste keer kort kort had ik nog geen kort-kort kleding ;) ).

En vind het heus niet erg om me warm aan te kleden, en m'n fiets wat vaker schoon te boenen. Maar dat 't nu al 3 maanden nat buiten is begint me nu wel tegen te staan. En idd die sneeuw :r sommige fietspaden die ik veel gebruik worden niet gestrooid, die zijn onbegaanbaar al er sneeuw ligt.

Ik verlang naar lekker op een nog net frisse zondagmorgen langs de weilanden te fietsen... Het langzaam warmer voelen worden _O_

Voorjaar... kom maar snel...
  woensdag 6 februari 2013 @ 21:05:49 #254
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_122569319
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:28 schreef the_critic het volgende:
opvallend ook dat er maar 2 teams zijn die met speedplay pedalen rijden..
Zal wel met (Shimano) sponsor afspraken te maken hebben. Daarnaast denk ik niet dat alle schoenenmerken een versie voor die 4 gats plaatjes. En met een adaptor gaat het Speedplay "voordeel" weer volledig verloren.
  woensdag 6 februari 2013 @ 21:08:39 #255
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_122569587
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:39 schreef eentwee het volgende:

[..]

Heel veel frames zijn lelijk afgemonteerd of hebben de verkeerde kleurstelling. De BMC is übergeil maar dan wel in een grotere maat en andere kleur. De Cannondale, Felt en Scott vind ik ook mooi, Ridley en Cervelo heel lelijk. Bianchi is ook tof maar te druk.
Vind je die BMC in een grotere maat nu mooier? Hoe groter het frame, die achterbrug blijft gelijk. En dan vind ik het steeds meer op een vergrote kinderfiets gaan lijken. Kleuren schema van 2013 vind ik ook echt helemaal niets. Maar goed een BMC kun je met je ogen dicht rijden. Gewoon een goddelijke fiets!
  woensdag 6 februari 2013 @ 21:28:41 #256
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_122570948
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:58 schreef Patroon het volgende:

Lijkt me dat een beetje onderhoud nu en vanaf maart wat opvoeren meer dan genoeg is voor 3 x AdH. Moet je natuurlijk wel een beetje ervaring hebben. Wil je echter in maart in een 300km rit knallen, dan zul je er een ander schema op na moeten houden. Maar veel zit natuurlijk ook gewoon tussen de oortjes.

En om nu dagelijks meer dan 100 km weg te trappen (waar haal je de tijd vandaan als je geen fietskoerier bent) heeft natuurlijk helemaal niets met opbouw te maken maar meer met hoe kom ik de dag door. Ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halen. En dan in dit weer, moet je toch wel een paar masochistische trekjes hebben om het prettig te vinden om geheel verkleumd in je eentje de weergoden te moeten trotseren.

Buzz heeft gisterenavond voor het eerst dit jaar 20 minuten op de Tacx gezeten, en eerlijk is eerlijk, het viel niet echt mee. Morgen weer, maar leuk is anders.
pi_122572878
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:28 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Lijkt me dat een beetje onderhoud nu en vanaf maart wat opvoeren meer dan genoeg is voor 3 x AdH. Moet je natuurlijk wel een beetje ervaring hebben. Wil je echter in maart in een 300km rit knallen, dan zul je er een ander schema op na moeten houden. Maar veel zit natuurlijk ook gewoon tussen de oortjes.

En om nu dagelijks meer dan 100 km weg te trappen (waar haal je de tijd vandaan als je geen fietskoerier bent) heeft natuurlijk helemaal niets met opbouw te maken maar meer met hoe kom ik de dag door. Ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halen. En dan in dit weer, moet je toch wel een paar masochistische trekjes hebben om het prettig te vinden om geheel verkleumd in je eentje de weergoden te moeten trotseren.

Buzz heeft gisterenavond voor het eerst dit jaar 20 minuten op de Tacx gezeten, en eerlijk is eerlijk, het viel niet echt mee. Morgen weer, maar leuk is anders.
En onder de noemer, ik weet niet wat ik doe maar als ik veel doe, doe ik vast iets goed ;).

[ Bericht 4% gewijzigd door Patroon op 06-02-2013 22:08:28 ]
  woensdag 6 februari 2013 @ 22:10:35 #258
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_122574998
Ik heb ook getacxt.
Speedmeter werkt nog niet goed. Binnenkort nieuw horloge binnen. Kijken of die hetzelfde probleem heeft, anders maar eens uitzoeken hoe ik het kan oplossen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sei wachsam,
pi_122575839
Hier geen sneeuw vooralsnog!

Morgen een uurtje knallen op de wielerbaan *O*
  woensdag 6 februari 2013 @ 23:14:13 #260
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_122579502
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:08 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Vind je die BMC in een grotere maat nu mooier? Hoe groter het frame, die achterbrug blijft gelijk. En dan vind ik het steeds meer op een vergrote kinderfiets gaan lijken. Kleuren schema van 2013 vind ik ook echt helemaal niets. Maar goed een BMC kun je met je ogen dicht rijden. Gewoon een goddelijke fiets!
http://www.slowtwitch.com(...)_s_Zannata_3373.html

Ook wel leuk.
Sei wachsam,
  woensdag 6 februari 2013 @ 23:22:09 #261
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_122579975
quote:
Tsja, kenners hé. Ik loop al een tijdje met de gedachte om zo'n Zannata Z82 frame aan te schaffen maar die BMC rijdt nog zo lekker........

Maar wat een spullen hebben die mannen van Van der Poel zeg. Voor minder dan het beste van het beste doen ze het gewoon niet. En denk maar niet dat het ze één cent kost. Daar ken ik Adrianus te goed voor.
pi_122582134
Iemand nog mooiweerbanden nodig? Vittoria Open Corsa Evo CX II ¤20
pi_122584963
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:09 schreef eentwee het volgende:
Iemand nog mooiweerbanden nodig? Vittoria Open Corsa Evo CX II ¤20
Ik lees 34,95
  donderdag 7 februari 2013 @ 07:45:37 #264
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122585122
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 07:17 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik lees 34,95
Je moet ook wel 1-2's kortingscode invoeren bij het betalen he ;)
pi_122585528
Oh, was de dagaanbieding van gisteren..
  donderdag 7 februari 2013 @ 09:13:46 #266
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_122585989
quote:
15s.gif Op donderdag 7 februari 2013 08:39 schreef eentwee het volgende:
Oh, was de dagaanbieding van gisteren..
Post die dag aanbiedingen in het vervolg een beetje vroeger svp. Ik had er dan direct een stuk of 6 van besteld! Bedankt hoor! :?

Maar kun je nagaan hoe je getild wordt bij een lokale FM die deze bandjes dus voor de adviesprijs van 45,90 staat te verkopen terwijl B2B er ook in de aanbieding geen verlies op zal maken.
pi_122586550
Ja ik zag hem ook pas 's avonds. :( Het was al na 12u en ik wist dus niet zeker of-ie van vandaag of gisteren was. Sta wel op die mailinglist maar deze daily deal heb ik niet ontvangen. De (advies)prijzen in winkels lijken wel een heel andere wereld. Maar er zijn nog steeds genoeg fietsers die geen idee hebben en heel blij zijn met 10% "vasteklantenkorting". Dat merk ik met name als ik tijdens toertochten of verjaardagen e.d. met oudere fietsers praat.
pi_122586922
Volgens mij is dat in alle sectoren zo. Ik moet veel inkopen voor mijn werk en kortingen van 50 tot 80, ooit wel 90% zijn heel gebruikelijk.

Doorberekenen aan de klant gaat natuurlijk wel tegen 100% :+
  donderdag 7 februari 2013 @ 10:14:23 #269
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122587355
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:13 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Post die dag aanbiedingen in het vervolg een beetje vroeger svp. Ik had er dan direct een stuk of 6 van besteld! Bedankt hoor! :?

Maar kun je nagaan hoe je getild wordt bij een lokale FM die deze bandjes dus voor de adviesprijs van 45,90 staat te verkopen terwijl B2B er ook in de aanbieding geen verlies op zal maken.
Nee natuurlijk niet. Voor een winkel is het normaal een bruto winstmarge te hanteren van 100% op de inkoopprijs. En dat heb je nodig ook om personeel, opslagruimte, etc. etc. te betalen en nog wat over te houden voor een plakkie kaas op je boterham. Blijkbaar heeft B2B ofwel goedkoop ingekocht, ofwel ze hebben teveel voorraad en moeten er vanaf.

Mochten ze goedkoop ingekocht hebben dan is dat misschien voor 15.- of 18.- of iets in die richting. Ze maken dan wel amper winst op die aanbieding maar als jij dan die bandjes bestellen gaat, neem je er wellicht nog wat bij of je komt terug als je weer iets anders nodig hebt. Zo trekt men klanten naar zich toe.

Zo doet de Supermarkt dat ook, men adverteert op TV voor koffie en wc papier in de aanbieding. Dan ga jij er op af en rijdt naar de kassa met een volle kar.
pi_122587618
Haai. Ik was even op vakantie. :P
pi_122587696
Was ook een koopje.

Wel lekker bruin nu. 8-)
  donderdag 7 februari 2013 @ 10:27:14 #272
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122587721
Waar was je heen?
pi_122587882
Nijlcruise gemaakt, inclusief stuk of 10 excursies naar tempels, graven, woestijnen, dorpjes, etc. etc.

Deze route.

Was echt tof.
pi_122588159
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:10 schreef No-P het volgende:
Ik heb ook getacxt.
Ik heb weer niet getacxt gisteravond }:|

Nog steeds werken m'n rem en computer afzonderlijk prima samen (Dus: saai trainen zonder iets op de laptop) maar als ik een trainingsprogramma of ergovideo wil doen, dan loopt mn laptop telkens in de soep.

En nu is ook wel duidelijk waarom, hij voldoet niet eens aan de minimale systeem eisen. :') Tijd voor een nieuw laptoppie dus. Heb ik weer wat om me in te lezen, ik ben altijd zo slecht met dat soort spul... Je wilt tenslotte toch iets wat een paar jaar meekan, de vorige heb ik alweer 5 jaar en is natuurlijk inmiddels een dinosaurus met 1,9 GHz processor en 2 GB RAM

tacx software wil minstens 2 GHz en 2 GB, maar liever een i7 processor en 4 GB.
M'n huidige laptop is een grote 17" Acer, en het hoeft in ieder geval niet meer zo'n grote te zijn, ik dacht toen: handig voor films en fotobewerking etc.

Dus, iemand tips? Eentwee, weet je toevallig ook wat van laptops af?
Ik ga natuurlijk ook tweakers afschuimen. :)
Mijn foto's op Flickr!
pi_122588193
Ik heb een HP Envy 6-1020ED. Heel snel, heel stabiel. En lampjes in het toetsenbord = fijn.
pi_122588234
http://tweakers.net/product/317384/hp-envy-6/

Sowieso 1 nemen met SSD, da's veel nuttiger dan een dikke CPU imho.

En 17" is te groot man.
  donderdag 7 februari 2013 @ 10:52:32 #277
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122588305
17" te groot? Ik had een 17"mtb frame hoor. Gripper is net zo groot als ik geloof ik.
  donderdag 7 februari 2013 @ 10:53:44 #278
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122588337
Ik heb ook 17", zou nooit een kleinere nemen.
pi_122588839
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:53 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb ook 17", zou nooit een kleinere nemen.
Mja, heb het er nu 5 jaar mee gedaan, en prima voor thuis enzo. Maar om mee te nemen ga ik toch voor een 15" nu. net wat handelbaarder en lichter.

Verder niet zo gek veel wensen. SSD voor het opstarten zou wel lekker zijn inderdaad. Verder een hoop opslag, want ik heb veel muziek en foto's. video-out (al dan niet draadloos te koppelen aan m'n samsung-tv) om op de tv te kunnen kijken is een prima alternatief wanneer de laptop een kleiner scherm heeft dan ik nu heb.
Mijn foto's op Flickr!
  donderdag 7 februari 2013 @ 11:31:03 #280
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122589372
Ik vind mijn 8" vaak al een beetje onhandelbaar eigenlijk. Vaak zijn onderbroeken er ook te klein voor.
pi_122589482
SSD = altijd klein.

Vriendin heeft Acer met SSD + normale HDD. SSD voor 't booten.

Maar ik ben geen Acer fan.
  donderdag 7 februari 2013 @ 11:37:30 #282
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122589552
Ik ben wel Acer fan, kom maar eens in mijn volkstuin kijken.

[ Bericht 31% gewijzigd door kaasplankje op 07-02-2013 11:43:25 ]
pi_122589876
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:11 schreef Gripper het volgende:

[..]

Mja, heb het er nu 5 jaar mee gedaan, en prima voor thuis enzo. Maar om mee te nemen ga ik toch voor een 15" nu. net wat handelbaarder en lichter.

Verder niet zo gek veel wensen. SSD voor het opstarten zou wel lekker zijn inderdaad. Verder een hoop opslag, want ik heb veel muziek en foto's. video-out (al dan niet draadloos te koppelen aan m'n samsung-tv) om op de tv te kunnen kijken is een prima alternatief wanneer de laptop een kleiner scherm heeft dan ik nu heb.
Wat is je budget?

Heb ook een 15", een 17" is wat mij betreft echt te groot heb meerdere collega studenten horen klagen over het feit dat ze een 17" laptop hadden (terwijl ze er in het begin wel blij mee waren).
Als je hem alleen thuis gebruik en misschien af en toe in de auto meeneemt begrijp ik het wel enigszins.
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:13:51 #284
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122590805
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:46 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Wat is je budget?

Heb ook een 15", een 17" is wat mij betreft echt te groot heb meerdere collega studenten horen klagen over het feit dat ze een 17" laptop hadden (terwijl ze er in het begin wel blij mee waren).
Als je hem alleen thuis gebruik en misschien af en toe in de auto meeneemt begrijp ik het wel enigszins.
Dat is waar ik 'm voor heb ja. Thuis, soms in de tas mee naar vrienden maar verder niet. Als ik meer zou reizen zou ik idd voor 15" gaan en thuis een monitor erbij nemen.
pi_122590820
27 inch
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:22:04 #286
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122591073
quote:
6s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
27 inch
Buikomtrek?
pi_122591244
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:22 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Buikomtrek?
Kuit.
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:29:34 #288
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122591302
42" bierpens hier. Ik overweg om voortaan met de buurmannen mee te gaan.
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:29:59 #289
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122591313
Ik zal weer aan jullie denken als ik een lekkere vette schnitzel met alles erop en eraan naar binnen ram als jullie een komkomer aan het opknagen zijn ^O^
pi_122591525
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:46 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Wat is je budget?

eurootje of 750-800 vind ik wel zat eigenlijk.
Doe m via pc-prive project op het werk, dan betaalt de baas nog 10% mee ook.
Mijn foto's op Flickr!
pi_122591796
Neem die HP die ik heb.
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:53:30 #292
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_122592152
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:14 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet. Voor een winkel is het normaal een bruto winstmarge te hanteren van 100% op de inkoopprijs. En dat heb je nodig ook om personeel, opslagruimte, etc. etc. te betalen en nog wat over te houden voor een plakkie kaas op je boterham. Blijkbaar heeft B2B ofwel goedkoop ingekocht, ofwel ze hebben teveel voorraad en moeten er vanaf.

Mochten ze goedkoop ingekocht hebben dan is dat misschien voor 15.- of 18.- of iets in die richting. Ze maken dan wel amper winst op die aanbieding maar als jij dan die bandjes bestellen gaat, neem je er wellicht nog wat bij of je komt terug als je weer iets anders nodig hebt. Zo trekt men klanten naar zich toe.

Zo doet de Supermarkt dat ook, men adverteert op TV voor koffie en wc papier in de aanbieding. Dan ga jij er op af en rijdt naar de kassa met een volle kar.
Kaas, ik ga je hier echt geen lesje economie / marketing of activity based costing geven, maar dat ik het volledig met je stelling oneens ben moge duidelijk zijn.

En lokale FM's zijn echt allemaal ratten zolang je er geen nieuwe fiets hebt aangeschaft. (Bij Schouten krijg ik echt geen korting, jij wel als je begrijpt wat ik bedoel)

[ Bericht 3% gewijzigd door buzz1291 op 07-02-2013 13:02:25 ]
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:55:50 #293
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_122592227
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:22 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Buikomtrek?
Nee, met 27" moet het wel een appelfanbooi zijn
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:58:51 #294
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_122592337
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:36 schreef Gripper het volgende:

[..]

In die prijsklasse ben ik niet zo thuis. Ik hou het meer bij state of art laptop modellen van 1200 euro plus. Maar het lijkt me wel dat je wel wat fatsoenlijks voor 750-800 euro kunt kopen, als je niet al te veel hecht aan design, kwaliteit van de behuizing en de resolutie niet top of the bill hoeft te zijn.
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:02:53 #295
545 dop
pi_122592495
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:53 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Kaas, ik ga je hier echt geen lesje economie / marketing of activity based costing geven, maar dat ik het volledig met je stelling oneens ben moge duidelijk zijn.
je kunt geen appels met peren vergelijken
dus of kaas zijn stelling helemaal klopt doet er niet eens toe.
de fietsenmaker zal altijd meer marge moeten rekeken als de heel veel grotere internetshop
pi_122592767
Als je het niet met de prijs van een product eens bent moet je het elders aanschaffen. Ga je wel tot koop over dan moet je niet achteraf zeuren dat de marges zo hoog zijn. Volgens mij is zo simpel als dat.
pi_122593321
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:36 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik zou even met de pricewatch gaan spelen, minimale geheugen 4 gb, schijfgroote minimaal 500 gb (liefst meer aangezien foto's/muziek).
Staan niet echt laptops tussen die bij jou budget passen die en 15" zijn en een ssd en een normale schijf hebben.
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:36:05 #298
545 dop
pi_122593650
asus vivobook s400ca komt in de buurt 14" alleen
pi_122594816
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:13 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Valt mee hoor. Ik zie op internet verkoopprijzen voorbij komen die onder de inkoopprijs van de lokale FM liggen.

Tenminste niet waar ik werk.
pi_122596438
Veel winkels hebben 't moeilijk op te boxen tegen internet. Slimme ondernemers spelen daar op in. Met een winkel EN een goede webshop.
pi_122598716
Gezeur over marges komt inderdaad meer van starre winkeliers dan van consumenten ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')