Oh is dat die gebonden van Honig? Had em keer bij mn moeder gegeten, zag er niet uit maar smaakte naar de gewone kippensoep.quote:Op woensdag 30 januari 2013 22:36 schreef Madame_Paon het volgende:
Eerder vanavond romige kippensoep. Meh.
Net 2 mandarijnen gegeten.
Van Unox. Roomkaas in een soep ... geen succes.quote:Op woensdag 30 januari 2013 23:09 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Oh is dat die gebonden van Honig? Had em keer bij mn moeder gegeten, zag er niet uit maar smaakte naar de gewone kippensoep.
Ik had net een zakje snack-a-jacks en straks nog wat lekkers te drinken pakken.
Oh bah zo'n zak soep, nog ergerquote:Op woensdag 30 januari 2013 23:14 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Van Unox. Roomkaas in een soep ... geen succes.
Ja erg hequote:
Ahem. Ik ging dit googlen omdat ik even dacht dat dit vast een frappant genaamd regionaal soort patat/friet was.quote:
Dat krijg je als men zonder een komma of punt werkt.quote:Op donderdag 31 januari 2013 18:44 schreef minilot het volgende:
[..]
Ahem. Ik ging dit googlen omdat ik even dacht dat dit vast een frappant genaamd regionaal soort patat/friet was.
ai, kom ik nu in taalfouten op Fok!?quote:Op donderdag 31 januari 2013 18:44 schreef minilot het volgende:
[..]
Ahem. Ik ging dit googlen omdat ik even dacht dat dit vast een frappant genaamd regionaal soort patat/friet was.
of geen lidwoorden en werkwoorden gebruikt...quote:Op donderdag 31 januari 2013 18:46 schreef theKiD het volgende:
[..]
Dat krijg je als men zonder een komma of punt werkt.
En nu nog wat melkchocolade van Arthur Tuytel.quote:Op donderdag 31 januari 2013 18:43 schreef minilot het volgende:
Nog een paar uur tot mijn 30dagenVegan/challenge begint, DUS vanavond nog even een viscurry met naanbrood en veel ghee
Wat is dat witte spul, soyayoghurt? (Dat vind ik echt niet lekker)quote:Op vrijdag 1 februari 2013 06:15 schreef minilot het volgende:
Ik verklaar.. *gaap*.. mijn Vegan Challenge .. *gaap* als BEGONNEN!
*snurk*
Ontbijt vanochtend, geheel plantaardig dus:
[ afbeelding ]
Dat vind ik ook heeeeeeeeel erg smerig!quote:Op vrijdag 1 februari 2013 06:26 schreef Selestha het volgende:
[..]
Wat is dat witte spul, soyayoghurt? (Dat vind ik echt niet lekker)
Oh, dat klinkt heel erg lekker eigenlijk!quote:Op vrijdag 1 februari 2013 06:27 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat vind ik ook heeeeeeeeel erg smerig!![]()
Nee, het is opgeklopte, zoete kokosmelk met wat in rijstmelk geweekte spelt.
Heel makkelijk! Het enige dat je nodig hebt is een blik kokosmelk, een koelkast en een nachtje geduld.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 06:28 schreef Selestha het volgende:
[..]
Oh, dat klinkt heel erg lekker eigenlijk!Hoe klop je kokosmelk op dan?
ik heb vanmorgen ook roerei gemaaktquote:Op vrijdag 1 februari 2013 09:45 schreef Selestha het volgende:
Roerei met wat glutenvrije crackers en een bananen-vijgen-amandelreep
Ik had ook tahin (o.a) + appel op brood net!quote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:36 schreef Selestha het volgende:
[..]
LekkerBlijft een van mijn favoriete ontbijtjes
Nu speltbrood met tahin, geitenkaas en appel
Je wilde zelf een veganchallengequote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:40 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik had ook tahin (o.a) + appel op brood net!![]()
![]()
[ afbeelding ]
En dat jij er ook geitenkaas op had, dat probeer ik even te negeren..#veganchallenge
Nee hoor, ik heb de indruk dat mijn lijf het wel waardeert als ik er héél af en toe even een ei/biefstuk/tonijn ingooi.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:48 schreef Selestha het volgende:
Als je dit nou bevalt, ben je dan van plan vegan te blijven?
Neem room en melk, hoe meer room hoe lekkerder, je kan ook de melk weglaten.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:42 schreef minilot het volgende:
Zelf yoghurt gemaakt Piet? Tell us about it! Tof.
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:41 schreef MaximusTG het volgende:
Wentelteefjes!
[ link | afbeelding ]
Wat zijn dat?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:41 schreef MaximusTG het volgende:
Wentelteefjes!
[ link | afbeelding ]
quote:
Oh, da's eigenlijk wel bijzonder simpel. Gaaf.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neem room en melk, hoe meer room hoe lekkerder, je kan ook de melk weglaten.
Verwarm dit tot 37 graden en doe er een eetlepel yoghurt in. Dek af met plasticfolie en zet het op een warme plek weg voor 24 uur.
Woooow, dat je dat niet kent!!quote:
Waren weer heerlijk, met lekker maple syrup!quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:28 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]Ken je dat niet?!
![]()
Mix van melk en ei plus kaneel en suiker met (oud) wit brood!
Ik: mandarijntje en een kop groene thee! (stomme pitjes in mijn mandarijn...)
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 16:12 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Woooow, dat je dat niet kent!!
[..]
Waren weer heerlijk, met lekker maple syrup!
Vind alleen die verhoudingen ei - melk zo vreemd als je op internet rondkijkt. Maar das natuurlijk net hoe goedkoop/duur/luxe je ze wil maken.
Dit was 3 eieren + 200 ml volle melk, flinke schep suiker en theelepeltje kaneel. En een snuf zout.
Gekke is dat ik altijd wel iets anders doe qua hoeveelheid mengsel. Maar het is altijd genoeg.
En dan heerlijk in de boter bruin bakken.
Ik ben niet zo van het zoete bij/ op mijn brood.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:28 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]Ken je dat niet?!
![]()
Mix van melk en ei plus kaneel en suiker met (oud) wit brood!
Ik: mandarijntje en een kop groene thee! (stomme pitjes in mijn mandarijn...)
quote:
Was de thee echt heel lekker?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 22:00 schreef FutureFairytale het volgende:
Heerlijk allemaal! Gelukkig zit ik vol anders had ik dit nu ook gewild.
Net bij de thee nog n klein puntje monchoutaart gehad. Hijs echt heel lekker
Waarom nam je er dan maar 1?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 23:01 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Was de thee echt heel lekker?
weet je wat het lekkerst was bij mij.. die lange vinger met slagroom...
/wansmaak tokkie
Ja, en een blauwschimmelkaas/walnotensaus.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:29 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
oh mmmmmm, zeker met dikke mayo
Als ik het zo zie zijn het gedroogde kruiden, probeer de verse variant, dat is zo veel lekkerder.quote:Op maandag 4 februari 2013 00:08 schreef Iemand91 het volgende:
Vanavond soep, restje rösti en dit (moet hierna nog wel even in de oven):
[ afbeelding ]
Erg lekker voor een uitprobeerseltje maar ik ben zó slecht met kruiden![]()
We moeten maar 'ns zelf wat kruiden houden, maar ze willen d'r nooit aan om die te kopen.quote:Op maandag 4 februari 2013 00:21 schreef tonja het volgende:
[..]
Als ik het zo zie zijn het gedroogde kruiden, probeer de verse variant, dat is zo veel lekkerder.
Wat is dat voor salade?quote:Op maandag 4 februari 2013 13:06 schreef minilot het volgende:
Ik at net dit:
[ afbeelding ]
Oftewel: nog steeds dolle pret met de Vegan Challenge!
Dat was een salsa van granaatappel, hete groene peper, rode ui, komkommer, koriander en limoensap. Met kabouternaanbrood erbij.quote:
Wat is het verschil tussen salade en salsa dan?quote:Op maandag 4 februari 2013 13:29 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat was een salsa van granaatappel, hete groene peper, rode ui, komkommer, koriander en limoensap. Met kabouternaanbrood erbij.
Poeh, het verschil.. Tsja. Een salade is echt een gerecht op zichzelf. Ik associeer een salsa vooral met een boel fijngehakt spul dat je bovenop je burrito schept, of iets dat je oplepelt met tortillachips of in mijn geval vandaag, met piepkleine broodjes.quote:Op maandag 4 februari 2013 13:32 schreef theKiD het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen salade en salsa dan?![]()
Ben zelf niet zon fan van fruit in de salada/ salsa (granaatappel is toch fruit?) Maar ik denk dat ik dit toch eens keer ga proberen, ziet er verdomd lekker uit
Thnx! Ga ik eens proberenquote:Op maandag 4 februari 2013 13:36 schreef minilot het volgende:
[..]
Poeh, het verschil.. Tsja. Een salade is echt een gerecht op zichzelf. Ik associeer een salsa vooral met een boel fijngehakt spul dat je bovenop je burrito schept, of iets dat je oplepelt met tortillachips of in mijn geval vandaag, piepkleine broodjes.
Deze is een variatie op de bekende salsa pico de gallo: omdat het winter is en de tomaten dan volkomen ruk zijn zitten er granaatappelpitjes in plaats van tomaten doorheen.
*komt eraan*quote:Op maandag 4 februari 2013 17:19 schreef boertie het volgende:
Net een blletje gehakt welke ik nog in de koelkast had liggen, zo dadelijk spekpannekoeken bakken
Dat is rauw toch hartstikke taaiquote:Op maandag 4 februari 2013 18:56 schreef Broertie het volgende:
Macaroni met een vingertopje....... Dat krijg je als je té snel een rookworst aan flarden wilt snijden....
* Broertie heeft ook nog ergens knakworsten liggen....... *quote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:19 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Geen zin, dus makkelijk broodje knakworst met kaas uit de oven...pff lange dag geweest.
Wel lekker, maar beetje flauw eigenlijk. Toch wel jammer voor iets dat zo lang op heeft gestaan met al die kruiden...quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:59 schreef Iemand91 het volgende:
D'r heeft de hele middag een 'rundvleesragout' (met o.a. tomaten, laurier, italiaanse kruiden, ui) op 't gas staan pruttelen. Gaat straks nog penne en diepvrieserwten door.
Mooi is dat, dat je kan koken en zo, dan kan je van relatief 'niks' echt ongelooflijk lekkere dingen makenquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:43 schreef Muck het volgende:
Ik had wat appels over, die samen met wat in rum geweekte rozijnen in bladerdeeg de oven zijn ingegaan... Appelflappen bij de koffie
heerlijk hè?quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:03 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Mooi is dat, dat je kan koken en zo, dan kan je van relatief 'niks' echt ongelooflijk lekkere dingen maken
rood serveren met een saus van rode wijn, fond, blauwschimmelkaas en walnoten.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:39 schreef Bienelientjee het volgende:
Denk dat ik een voorgerechtje doe met champignons/witte wijn/kruidenboter/peterselie uit de oven.
En als hoofdgerecht biefstuk, friet en een salade.
Iemand nog een lekker idee wat met de biefstuk te doen?
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
rood serveren met een saus van rode wijn, fond, blauwschimmelkaas en walnoten.
Ooeh!quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Gisteravond porkroast met crackling, lunch cold cuts van de roast die overbleef
Bij elkaar in een steelpannetje en er een saus van koken, binden met wat aardappelmeel of maizenaquote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:56 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]Klinkt heerlijk, maar ik ben nog niet zo'n super kok. Wat doe ik dan precies met die laatste 4 ingredienten?
Dik 2 uur, was een groot stukquote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:22 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ooeh!Hoe lang geroosterd?
Lekker!quote:Op vrijdag 8 februari 2013 19:56 schreef FutureFairytale het volgende:
Straks aardappelgratin met lekker wat kaas.
Varkensvlees, wat spek, kruiden, ijsklontjes, heel fijn vermalen tot een deeg, in een broodvorm gebakkenquote:
pate?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 16:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Varkensvlees, wat spek, kruiden, ijsklontjes, heel fijn vermalen tot een deeg, in een broodvorm gebakken
[ afbeelding ]
Nee, dat is compleet anders, meer een lyoner maar dan als een brood gebakken.quote:
Lekker en dan in plakken snijden, bakken in de pan en gebakken ei erop.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 16:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Varkensvlees, wat spek, kruiden, ijsklontjes, heel fijn vermalen tot een deeg, in een broodvorm gebakken
[ afbeelding ]
Ik vind die ijsklontjes in je opsomming heel intrigerend.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 16:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Klinkt goedquote:Op zaterdag 9 februari 2013 16:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Lekker!!quote:Op zondag 10 februari 2013 21:32 schreef Sylvana het volgende:
Lazy Sunday, dus de oven maar het werk laten doen vandaag!
[ afbeelding ]
Dat lijkt maar zo, want hij was nog net iets rosé aan de binnenkant!quote:Op zondag 10 februari 2013 21:38 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Lekker!!Alleen jammer dat de varkenshaas iets te gaar is, of lijkt zo. Een klein beetje rozig in het midden vind ik het lekkerst. Maar varkenshaas over het algemeen
quote:Op zondag 10 februari 2013 21:40 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dat lijkt maar zo, want hij was nog net iets rosé aan de binnenkant!
Me 2!quote:Op zondag 10 februari 2013 22:00 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]![]()
Vind het lekkerder dan biefstuk.
quote:Op maandag 11 februari 2013 13:48 schreef Sylvana het volgende:
Wentelteefjes met bastardsuiker en kaneel
[ afbeelding ]
oe... goed idee, die ga ik morgen weer eens makenquote:Op maandag 11 februari 2013 13:48 schreef Sylvana het volgende:
Wentelteefjes met bastardsuiker en kaneel
[ afbeelding ]
Haha ja, ik had het weer van een vriendin van mij die ze als ontbijt had gegetenquote:Op maandag 11 februari 2013 17:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
oe... goed idee, die ga ik morgen weer eens maken![]()
Ik nasi met zelfgemaakte foe yong haiquote:
Oeh ziet er lekker uit hoor!quote:Op maandag 11 februari 2013 17:55 schreef minilot het volgende:
Alweer dag elf van de Vegan Challenge! Gaat hard.![]()
Vandaag vroeg gegeten, want een drukke avond voor de boeg..
[ afbeelding ]
Pilaf, met twintig ingrediënten. Onder meer knolraap, prei, bleekselderij, sumak, rozijnen, rode uien, zoete uien, peterselie, mandarijnrasp en nog veel meer.
Toetje was chocoladepudding, met kruimels van pistachenoten, citroenschil en kokos. Moesten eigenlijk chocoladetruffels gaan worden, maar de chocoladeprut wilde maar niet voldoende opstijven.
[ afbeelding ]
Was het ook! Alleen een beetje misgerekend met de rijst: heb nu voor een weeshuis aan pilaf. Nou ja, in lunchbakjes invriezen dan maar..quote:
Klinkt ook lekker. Heb vandaag zelf gemaakt omdat de plaatselijke Chinees aan het verbouwen is.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:55 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik nasi met zelfgemaakte foe yong hai![]()
Veel mensen eten trouwens gehakt, en tis geeneens woensdag
quote:Op maandag 11 februari 2013 17:55 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik nasi met zelfgemaakte foe yong hai![]()
Veel mensen eten trouwens gehakt, en tis geeneens woensdag
Volgens mij is het nasidag vandaag.quote:
Oeh, die wil ik ook nog eens proberen te makenquote:Op maandag 11 februari 2013 20:01 schreef FutureFairytale het volgende:
Nasi met gehakt
Ik heb niks over
Straks een zelfgebakken appelflappie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij gaan zo nog maar even wat anders halen.....
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:08 schreef Bienelientjee het volgende:
Remia Ovenschotel Tomaat-Champignon
A.U.B., begin er niet aan!
Als je nog moet eten, gelieve dan niet mijn volgende commentaar te lezen:je werd er niet blij vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij gaan zo nog maar even wat anders halen.....?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
Zeker niet!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:15 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
je werd er niet blij van?
het woord ons doet me al rillen, en de rest laat ook weinig aan de verbeelding overquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:59 schreef Sylvana het volgende:
Ons favo gerecht: zelf aardappelpartjes gemaakt en gekruid, rode en gele paprika erbij, nog meer kruiden, in de oven en erbij een lekker mals biefstukje
Ach, het is gewoon een simpel, maar wel erg lekker gerechtquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het woord ons doet me al rillen, en de rest laat ook weinig aan de verbeelding over
? Dat is dan toch knolselderij stamppot?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:29 schreef golfer het volgende:
Vanavond: boerenkool stamppot van knolselderij met daarbij runderchipolataworstjes.
misschien knol ipv aardappelquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:33 schreef Prego het volgende:
[..]
? Dat is dan toch knolselderij stamppot?
Ik ken dat gevoel, vriend hier is een vleeseter, ik ben liefst vd groenten en vis, dochter is tiep wat de boer niet kent lust ze niet. Ik hou van wat experimenteren maar daar maak ik hun niet blij mee alhoewel ik best succesvolle gerechten in elkaar heb geplurd.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:25 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ach, het is gewoon een simpel, maar wel erg lekker gerechtEn vriendlief is nogal kieskeurig, dus meeste gerechten die ik lekker vind, houdt hij niet van
Dus dit is 1 van de weinige dingen die we allebei lekker vinden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |