abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122207614

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet: SPT / Fietsmeet Vreeswijk zondag 17 maart: La Primavera

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

De marmotte in 2013!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 12% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 29-01-2013 12:45:46 ]
pi_122207646
Zo ben ik eentwee. Ik ben hier op de wereld met een boodschap :P
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_122207791
Ik heb de vaste klasbakken verwijderd :@
  dinsdag 29 januari 2013 @ 12:46:39 #4
545 dop
:copyright: dop
pi_122207805
dat zijn wij mannen allemaal (op de wereld met een boodschap), daarom zitten er ook zoveel testosteron balletjes hier :)
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_122208285
Als we meer vrouwen in dit topic willen moeten we weer even iets doms zeggen over afvallen.
pi_122208360
Zojuist 1uur10min gefietst zonder mijn mijn geblesseerde pees te voelen. *O* Vorige week voelde ik hem al na 50min dus het gaat vooruit. Donderdag 1uur30min is de planning. Hoe kan je nu het beste de duur opbouwen zonder de boel weer te forceren?
pi_122208435
Gewoon rustig opbouwen zonder de boel te forceren.
pi_122208526
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:02 schreef eentwee het volgende:
Gewoon rustig opbouwen zonder de boel te forceren.
Is dat dan eerst een week dezelfde duur, of steeds een half uur erbij of wat?
  dinsdag 29 januari 2013 @ 13:08:33 #9
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_122208710
Totdat al die voetballers ook opgepakt zijn, wil ik nu verder niets over doping horen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_122208714
Eerlijk gezegd geen idee hoe snel dat kan.. Zal ook niet echt een richtlijn voor zijn, iig niet doorgaan als je iets voelt. Een half uur per training lijkt me wat veel.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 13:10:05 #11
153506 Captain_Fabulous
pi_122208778
Gisteren een stap qua zwaarte omhoog gedaan met intervallen, tot nu toe geen serieuze knieklachten. Hopen dat het zo blijft...Arjan Robben is een solide figuur vergeleken bij mij denk ik wel eens.
pi_122208830
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:08 schreef eentwee het volgende:
Eerlijk gezegd geen idee hoe snel dat kan.. Zal ook niet echt een richtlijn voor zijn, iig niet doorgaan als je iets voelt. Een half uur per training lijkt me wat veel.
Ja denk ik ook. Denk dat ik eerst rustig richting 1:30uur opbouw. Daarna in kleine stapjes richting 2uur. En dan ff een weekje max 2uur, daarna pas weer verder bouwen. Mijn fysio zal donderdag wel wat richtlijnen kunnen geven.
pi_122209307
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Totdat al die voetballers ook opgepakt zijn, wil ik nu verder niets over doping horen.
En tennisers :r
  dinsdag 29 januari 2013 @ 13:24:31 #14
153506 Captain_Fabulous
pi_122209380
als je elke keer een half uur erbij doet, zou je dus binnen een week van 1 naar 3 uur kunnen springen...ga maar uit van minstens een week op hetzelfde schema, als geen twee. Mijn knieproblemen zijn bij de pees/spieraanhechtingen, en dat duurt maanden als je pech hebt. Ik heb nu na anderhalve week weer trainen de hometrainer 1 niveau omhoog gezet. waarschijnlijk duurt het drie weken voor ik weer veilig iets omhoog kan.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 13:24:52 #15
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122209402
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 12:58 schreef eentwee het volgende:
Als we meer vrouwen in dit topic willen moeten we weer even iets doms zeggen over afvallen.
pi_122209420
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nadal schijnt ook gebruikt te hebben en nu niet vanwege een blessure niet op de toernooien te tennissen. Op advies blijft hij even onder de radar.

edit: Wat Knut zegt dus, maar dan zonder namedropping.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 13:27:26 #17
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122209518
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
als je elke keer een half uur erbij doet, zou je dus binnen een week van 1 naar 3 uur kunnen springen...ga maar uit van minstens een week op hetzelfde schema, als geen twee. Mijn knieproblemen zijn bij de pees/spieraanhechtingen, en dat duurt maanden als je pech hebt. Ik heb nu na anderhalve week weer trainen de hometrainer 1 niveau omhoog gezet. waarschijnlijk duurt het drie weken voor ik weer veilig iets omhoog kan.
Ja, ik denk dat je gelijk hebt. Peesblessures kunnen hardnekkig zijn dus beter te rustig opbouwen dan te snel.
pi_122209647
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Yep, denk ik ook. Ik heb nu 1,5 weken rust gehad na laatste pijn. Spieren wel getraind met krachttraining. Hangt er ook vanaf hoe ver je pees al naar de klote is. Ik was er snel bij en er was nog geen sprake van ontstoken, enkel irritatie. Ik zal de komende week het bij 1 uur laten en volgende week rustig verder bouwen naar 1,5uur.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 13:31:16 #19
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122209697
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:30 schreef Patroon het volgende:

[..]

Yep, denk ik ook. Ik heb nu 2 weken rust gehad na laatste pijn. Hangt er ook vanaf hoe ver je pees al naar de klote is. Ik was er snel bij en er was nog geen sprake van ontstoken, enkel irritatie. Ik zal de komende week het bij 1 uur laten en volgende week rustig verder bouwen naar 1,5uur.
Over hoeveel trainingen per week gaat het?
3/4?
pi_122209841
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:31 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Over hoeveel trainingen per week gaat het?
3/4?
Ik denk dat het nu verstandig is om steeds een dag rust te nemen na een training. Dus zeg 3x per week. Daarnaast doe ik 2/3x krachttraining, steeds met 48u herstel.

Wat ik ook kan over een week is eerst een uur buiten en daarna nog op de rollen. Dan kan ik stoppen wanneer het pijnlijk wordt.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 13:37:46 #21
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122209964
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:34 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik denk dat het nu verstandig is om steeds een dag rust te nemen na een training. Dus zeg 3x per week. Daarnaast doe ik 2/3x krachttraining, steeds met 48u herstel.

Wat ik ook kan over een week is eerst een uur buiten en daarna nog op de rollen. Dan kan ik stoppen wanneer het pijnlijk wordt.
Maarre, 5/6 trainigen per week waarvan 2 kracht, doe je dan ook 2/3x per week benen tijdens die krachttrainingen?

Hoe ziet je weekschema er dan uit?
  dinsdag 29 januari 2013 @ 13:38:53 #22
153506 Captain_Fabulous
pi_122210004
Pas wel heel goed op. Jij bent gewend om in je training pijn als teken te zien dat je lekker bezig bent denk ik. Dat klopt op zich wel, maar bij peesaanhechtingen is echte pijn een teken dat je te ver bent gegaan, en weer een stap terug moet doen.
Na mijn training van gisteren zijn m'n knieen gevoelig, dus ik ga morgen een stapje terug doen en op herstel richten. Vrijdag hoop ik dan weer niets te voelen 's ochtends, dan kan ik 's avonds weer hetzelfde doen als gisteren. Anders is vrijdag ook hersteltraining dag.
pi_122210075
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
j bent gewend om in je training pijn als teken te zien dat je lekker bezig bent denk ik. Dat klopt op zich wel, maar bij peesaanhechtingen is echte pijn een teken dat je te ver bent gegaan, en weer een stap terug moet doen.
Nee, ik kan pijn van lekker bezig zijn met blessure pijn goed onderscheiden. Ik weet dus ook welke pijn goed en fout is. Vorige week had ik na 50min pijn en was de pees de volgende dag ook stijf. Vandaag had ik na 1uur10min geen last en verwacht morgen ook niet dat hij stijf is. Moet dus idd niet over de grens heen gaan.
pi_122210150
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:37 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Maarre, 5/6 trainigen per week waarvan 2 kracht, doe je dan ook 2/3x per week benen tijdens die krachttrainingen?

Hoe ziet je weekschema er dan uit?
Yep ik doe om de 48u benen, maar wel heel licht en 30 herhalingen. Het is dus vooral een soort fysio fitness en niet echt op maximaal kracht gebasseerd. Nu ik weer fiets ga ik 2x krachttraining doen.

Deze week zou het schema als volgt zijn:

Maandag: kracht in sportschool
Dinsdag: 1uur gefietst
Woensdag: rust
Donderdag 1uur fietsen
Vrijdag: kracht sportschool.
Zaterdag rust
Zondag; 1uur fietsen.

Maar dit hangt er ook ff vanaf hoe de benen en knie voelen.
pi_122210270
Bij de krachttraining doe ik alles 4x 30 herhalingen

Squat 27,5kg
Leg press 60kg
Lunges 8kg
Leg extension one leg (dus echt met de VMO spier) 5kg
Leg curl 20kg
Hip adduction : body weight.
pi_122210422
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:40 schreef Patroon het volgende:

[..]

Nee, ik kan pijn van lekker bezig zijn met blessure pijn goed onderscheiden. Ik weet dus ook welke pijn goed en fout is. Vorige week had ik na 50min pijn en was de pees de volgende dag ook stijf. Vandaag had ik na 1uur10min geen last en verwacht morgen ook niet dat hij stijf is. Moet dus idd niet over de grens heen gaan.
Als je vorige week na 50 min pijn krijgt waarom ga je dan deze week 1uur10 fietsen?

Langzaam opbouwen is verschrikkelijk maar wel noodzakelijk. Ik mocht van de fysio 3 weken lang max een uurtje. Daarvoor 3 weken rust met specifieke oefeningen. Voordeel bij mij was dat het toen ook wel klaar was en ik echt op kon gaan bouwen naar normaal.
eten!!!
pi_122210502
Ik ben trouwens ook weer een grens overgegaan met schaatsen, ik had halverwege de week al last van de pezen aan de bovenkant van mijn kuit en ben toen toch gaan schaatsen. Nu doet het nog steeds pijn. Dus nu maar een volle week rust.
eten!!!
pi_122210531
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:49 schreef janatwork het volgende:

[..]

Als je vorige week na 50 min pijn krijgt waarom ga je dan deze week 1uur10 fietsen?

Langzaam opbouwen is verschrikkelijk maar wel noodzakelijk. Ik mocht van de fysio 3 weken lang max een uurtje. Daarvoor 3 weken rust met specifieke oefeningen. Voordeel bij mij was dat het toen ook wel klaar was en ik echt op kon gaan bouwen naar normaal.
Omdat ik een klein rondje ging zodat ik in alle tijden direct weer thuis was. Na 50min voelde het nog goed dus een klein beetje erbij gedaan. Bedankt voor je advies. Ik ga idd rustig opbouwen met nadruk op rustig :D
  dinsdag 29 januari 2013 @ 13:54:46 #29
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122210611
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:42 schreef Patroon het volgende:

[..]

Yep ik doe om de 48u benen, maar wel heel licht en 30 herhalingen. Het is dus vooral een soort fysio fitness en niet echt op maximaal kracht gebasseerd. Nu ik weer fiets ga ik 2x krachttraining doen.

Donderdag 1uur fietsen
Zaterdag rust
Zondag; 1uur fietsen.

Oké, niet heel woest dus. Hoe snel je kan opbouwen hangt af van de ernst van de blessure, maar dat weet je zelf. Anderzijds is je trainingsverleden van invloed. Heb je regelmatig getraind voor de blessure zal je ook sneller meer aan kunnen dan iemand met minder kms in de benen.

Ik zou iedere 2 weken een half uur erbij doen, oid.

En dan op een geg. moment 2 van de 3 trainingen uitbouwen. Dus 2x per week duur en 1x herstel van 1.5/2uur.
pi_122211607
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:00 schreef Patroon het volgende:
Zojuist 1uur10min gefietst zonder mijn mijn geblesseerde pees te voelen. *O* Vorige week voelde ik hem al na 50min dus het gaat vooruit. Donderdag 1uur30min is de planning. Hoe kan je nu het beste de duur opbouwen zonder de boel weer te forceren?
Zorgen dat je alles goed warm houd, kniestukken onder de lange broek of smeer wat hotbalm op ofzo.. en zo min mogelijk belasting, dus licht verzet, en heuvels en zware wind proberen te mijden..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122211732
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:42 schreef Patroon het volgende:

[..]

Donderdag 1uur fietsen
Zaterdag rust
Zondag; 1uur fietsen.

je hebt een blessure, het is pas januari en je traint al 5dgn per week?! Is dat uberhaupt niet een beetje overkill? Vind je arts dat ok?
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122211747
Ik moet ook maar weer ff de sportschool in. Vind dat wel leuk. Ik doe nu op de legpress 3 series van 20 keer 120 kilo, is dat veel kaas?
pi_122212132
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 14:24 schreef the_critic het volgende:

[..]

je hebt een blessure, het is pas januari en je traint al 5dgn per week?! Is dat uberhaupt niet een beetje overkill? Vind je arts dat ok?
Dat kan prima, zolang je die krachttraining maar niet te zwaar doet, zoals je kan zien hierboven. Kwestie van goed naar je lichaam luisteren en niet gaan als je nog spierpijn hebt of moe bent.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 15:20:33 #34
153506 Captain_Fabulous
pi_122214130
Kaas doet geen gewichten op de legpres. Hij duwt gewoon op de grond, en duwt zo de aarde een tikje uit z'n baan, en dan weer terug.
pi_122214492
Dus niet Kaas maar de aarde heeft die 1000 miles afgelegd? Wat een oplichter :P
pi_122214526
Gister een foto van m'n KNWU basislidmaatschap geupload bij sportcommunication, en mijn inschrijving staat nu op volledig :P . Het stelt dus echt niks voor
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_122214617
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 15:31 schreef MarcoD het volgende:
Gister een foto van m'n KNWU basislidmaatschap geupload bij sportcommunication, en mijn inschrijving staat nu op volledig :P . Het stelt dus echt niks voor
Toen ik m'n basislidmaatschap binnen kreeg schoot dat ook ff door me heen. Maar heb al een medische keuring. Werkt dus wel.
pi_122215128
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 15:33 schreef Patroon het volgende:

[..]

Toen ik m'n basislidmaatschap binnen kreeg schoot dat ook ff door me heen. Maar heb al een medische keuring. Werkt dus wel.
Als je dat hebt is het inderdaad niet nodig, je hoeft er in ieder geval niet al te veel moeite voor doen dus :)
pi_122215196
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 15:45 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Als je dat hebt is het inderdaad niet nodig, je hoeft er in ieder geval niet al te veel moeite voor doen dus :)
Nee blijkbaar.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 16:08:53 #40
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122216106
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 14:25 schreef Tommeke het volgende:
Ik moet ook maar weer ff de sportschool in. Vind dat wel leuk. Ik doe nu op de legpress 3 series van 20 keer 120 kilo, is dat veel kaas?
Wat is veel? Het gewicht waarmee je traint of het aantal reps?

Ik vind het best zwaar, 3x 20 met 120 kg, maar 120kg op de ene legpress is niet 120kg op de andere. Wij hebben zo'n 45 graden legpress waar je ondersteboven in gaat zitten en met je benen het gewicht van je af duwt. Aan 2 rollen kan je dan zoveel schijven hangen als je wilt. Ik doe er nu schijven op van 8x 25kg en doe dan 6x 12 reps. Dat is een beetje sprintgerichte powertraining imo.

Als je 20 of 30 reps doet doe je meer duurgerichte powertraining. Heel ander trainingsdoel met ook een lager trainingsgewicht vanwege het hogere aantal reps.

Verder is jouw lengte en omvang sterk van invloed op je trainingsgewicht. Ben je groot en lang, dan druk je ook veel meer dan een kleiner iemand.

Ik vind het toch wel veel, zeker omdat ik weet dat jij nog niet zo lang traint. Maar ik weet ook dat je best een grote knul bent, dus dat verklaart het wellicht.

Zo bevredigend antwoord?

[ Bericht 43% gewijzigd door kaasplankje op 29-01-2013 16:19:59 ]
  dinsdag 29 januari 2013 @ 16:29:08 #41
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_122216975
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 10:07 schreef eentwee het volgende:
Moraal van de droom? Niet teveel over triathlon lullen, No-P. Daar raakt mijn brein van in de war. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt je roeping gewoon gevonden.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_122217791
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:08 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Wat is veel? Het gewicht waarmee je traint of het aantal reps?

Ik vind het best zwaar, 3x 20 met 120 kg, maar 120kg op de ene legpress is niet 120kg op de andere. Wij hebben zo'n 45 graden legpress waar je ondersteboven in gaat zitten en met je benen het gewicht van je af duwt. Aan 2 rollen kan je dan zoveel schijven hangen als je wilt. Ik doe er nu schijven op van 8x 25kg en doe dan 6x 12 reps. Dat is een beetje sprintgerichte powertraining imo.

Als je 20 of 30 reps doet doe je meer duurgerichte powertraining. Heel ander trainingsdoel met ook een lager trainingsgewicht vanwege het hogere aantal reps.

Verder is jouw lengte en omvang sterk van invloed op je trainingsgewicht. Ben je groot en lang, dan druk je ook veel meer dan een kleiner iemand.

Ik vind het toch wel veel, zeker omdat ik weet dat jij nog niet zo lang traint. Maar ik weet ook dat je best een grote knul bent, dus dat verklaart het wellicht.

Zo bevredigend antwoord?

Thnx voor je antwoord. Het is zo'n een waar je jezelf schuin mee opdrukt.

Ik ga dan ook wat minder reps doen en meer gewicht. Wil vooral m'n sprint verbeteren. Hard rijden kan ik al een beetje ;)
  dinsdag 29 januari 2013 @ 16:55:45 #43
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122218093
Ok omgekeerd van deze dus? Deze hebben wij staan in de gym.

pi_122218551
Chris Hoy doet 631kg

Net 20km geschaatst op de baan, lamme enkels nu maar worth it.
pi_122218607
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:55 schreef kaasplankje het volgende:
Ok omgekeerd van deze dus? Deze hebben wij staan in de gym.

[ afbeelding ]
Ja. Je duwt jezelf schuin omhoog. En je kan aan de zijkant gewichtjes hangen.
pi_122218778
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:04 schreef keesfietst het volgende:
Chris Hoy doet 631kg

[ afbeelding ]

toen ik nog fanatiek wedstrijden reed.. dit eens op werk gedaan met 2 collega's erop.. ghehe..
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 29 januari 2013 @ 17:09:27 #47
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122218813
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:05 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ja. Je duwt jezelf schuin omhoog. En je kan aan de zijkant gewichtjes hangen.
Dat is dan meer een hack squat machine?

@keesfietst: Sick :')
pi_122218859
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:04 schreef keesfietst het volgende:
Chris Hoy doet 631kg

[ afbeelding ]

Doping.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 17:18:08 #49
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_122219254
Ik vind zelf deze fijn.

Sei wachsam,
pi_122220032
De omtrek van z'n benen is 84cm, zag er in het echt nog lijper uit dan je je kunt voorstellen.

Kunnen ook wel een keer een recreatieve wielrenners krachtmeet doen. :D
pi_122220224
Is er een budget-manier om je beenspierkracht te trainen (binnen)? als je vanaf 0 moet beginnen zeg maar...

Edit: Of gewoon op een zware versnelling 10 keer een viaduct op knallen?
pi_122220259
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:34 schreef keesfietst het volgende:
De omtrek van z'n benen is 84cm, zag er in het echt nog lijper uit dan je je kunt voorstellen.

Ik vind die Duitser er altijd zo eng uitzien :X

http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_F%C3%B6rstemann

links Greipel btw
  dinsdag 29 januari 2013 @ 17:46:41 #53
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122220536
90kg en 1.75 lang. Die komt geen viaduct op. Wat een baas. _O_
pi_122221497
Lightweight baby!!

:')
pi_122221563
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:39 schreef muzas het volgende:
Is er een budget-manier om je beenspierkracht te trainen (binnen)? als je vanaf 0 moet beginnen zeg maar...

Edit: Of gewoon op een zware versnelling 10 keer een viaduct op knallen?
Koop voor een paar tientjes dumbbells. Kun je bijna alles fatsoenlijk mee trainen tot op zekere hoogte. Calf raises, squats, deadlifts etc. kunnen daar prima mee.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:11 schreef Patroon het volgende:
Lightweight baby!!

:')
Cum laude afgestudeerd, ex-politieagent en tig keer Mr. Olympia, dan ben je pas echt een baas.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 18:14:52 #56
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122221598
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:13 schreef keesfietst het volgende:

[..]

Koop voor een paar tientjes dumbbells. Kun je bijna alles fatsoenlijk mee trainen tot op zekere hoogte. Calf raises, squats, deadlifts etc. kunnen daar prima mee.

[..]

Cum laude afgestudeerd, ex-politieagent en tig keer Mr. Olympia, dan ben je pas echt een baas.
Of om te beginnen zonder gewicht ;)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_122221608
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:13 schreef keesfietst het volgende:

[..]

[..]

Klopt, alleen het loopt en fietst op een gegeven moment zo moeilijk.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 18:20:41 #58
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122221866
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:15 schreef Patroon het volgende:

[..]

Klopt, alleen het loopt en fietst op een gegeven moment zo moeilijk.
Als je zo'n baas bent als hem laat je je gewoon dragen door playboybunny's :{w
pi_122222070
Anabolen slikken met een cum laude diploma. Wat een baas zeg. Ik noem het potentie verkwisten.
pi_122222396
quote:
16s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Anabolen slikken met een cum laude diploma. Wat een baas zeg. Ik noem het potentie verkwisten.
Ach, alcohol of drugs is ook potentie verkwisten, lekker laten gaan. Hij betaalt er zelf voor en wint er prijzen mee. Verder brengt ie niemand anders dan zichzelf in gevaar.
pi_122222589
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:34 schreef keesfietst het volgende:

[..]

Ach, alcohol of drugs is ook potentie verkwisten, lekker laten gaan. je betaalt er zelf voor en je wint er prijzen mee. Verder brengt je niemand anders dan jezelf in gevaar. Zei Ferrari tegen Armstrong
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122226976
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:34 schreef keesfietst het volgende:

Dat durf ik nog wel :D
pi_122227847
Vandaag gewerkt met m'n handen, nu al spierpijn :D Poezelige handjes :P

Eindresultaat:
  dinsdag 29 januari 2013 @ 20:23:24 #65
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122227922
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:49 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Thnx voor je antwoord. Het is zo'n een waar je jezelf schuin mee opdrukt.

Ik ga dan ook wat minder reps doen en meer gewicht. Wil vooral m'n sprint verbeteren. Hard rijden kan ik al een beetje ;)
Wilde hier nog wat op zeggen:

Zowel duurgerichte powertraining als sprintgerichte powertraining zijhn voor het verbeteren van de explosiviteit. Alleen is sprintgerichte powertraining voor verbeteren van de maximaalkracht en duurgerichte powertraining ter verbetering van kracht-uithouding. Ik denk dat het beste is om allebei te doen. Niet gelijktijdig, maar achter elkaar dus 8 weken het een en dan 8 weken het ander.
pi_122227923
Kan nooit, daar moet 24 uur tussen zitten volgens Prof. Patroon.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 20:44:18 #67
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122229277
Effe die fietsschoenen in de wasmachine. Kort programma op 30 graden. Ik doe de schoenen in een schoudertas ter bescherming van de trommel.

Vieze pekeltroep er af. :P
  dinsdag 29 januari 2013 @ 20:47:28 #68
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122229732
quote:
Ik heb dat dus echt nooit gesnapt. Gewoon echt niet.
pi_122229774
quote:
Full homo pompen. Goed bezig man.
pi_122229922
Wel goede tip, het stonk lange tijd al in ons halletje, bleken het mijn fietsschoentjes te zijn :@
Aldus liggen ze nu uit te zweten op de houtstapel, maar toch eens de wasmachine proberen.
pi_122230017
Wij hebben een zonneboiler. Levert dat nou wat op?
  dinsdag 29 januari 2013 @ 20:56:45 #73
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122230064
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 20:54 schreef nogeenmaarten het volgende:
Wel goede tip, het stonk lange tijd al in ons halletje, bleken het mijn fietsschoentjes te zijn :@
Aldus liggen ze nu uit te zweten op de houtstapel, maar toch eens de wasmachine proberen.
Als ze te lang nat blijven gaan ze ook meuren. Je kan ze ook drogen met een kleine haardroger als de kachel uit staat. Niet te warm, anders smelten je inlegzooltjes.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 20:58:20 #74
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122230177
Als ze nat zijn zet ik ze altijd ff op/bij de kachel
pi_122231000
ik prop er altijd kranten in zodat die dingen het water opneemt
pi_122231077
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:10 schreef Holenbeer het volgende:
ik prop er altijd kranten in zodat die dingen het water opneemt
Ik doe er niks mee en ruikt prima. Maar ik train dan ook altijd tussen d0 en d1 dus ik zweet niet.
pi_122231079
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 20:55 schreef Patroon het volgende:
Wij hebben een zonneboiler. Levert dat nou wat op?
Ligt aan je gebruiksgedrag van jou en je medebewoners + windrichting waar 't ding op ligt + hoek waar hij onder staat + inhoud boilervat + aantal / type collectoren.

:P
pi_122231109
Ik heb 4 paar schoenen, per hartslag zone 1 paar.. 8-)
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:13:11 #79
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122231158
D1, D2, D3 en D4, voor de okselachtige gemiddeldes?
pi_122231159
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:12 schreef Oksel het volgende:
Ik heb 4 paar schoenen, per hartslag zone 1 paar.. 8-)
en je wisselt onderweg?
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:14:26 #81
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122231253
"Zo, jij gaat hard!"
"Ja, ik rij in mijn okselzone"
"Okselzone? Die ken ik niet!"
"Ja, dat is (Hmax*2)-(leeftijd/2)"
pi_122231356
:D
pi_122231886
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 20:51 schreef muzas het volgende:

[..]

Ik heb dat dus echt nooit gesnapt. Gewoon echt niet.
wat valt er niet te snappen? A wil je de sprint niet op kop beginnen. Vanuit 2e wiel is kans op winst stukken groter. en B is er gewoon een ontzettend stuk vermaak van het publiek dat betaald om jou te komen zien en dus jouw startgeld betaald..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122232089
10 minuten daar staan waggelen. Wel grappig.
pi_122232142
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:22 schreef the_critic het volgende:

[..]

wat valt er niet te snappen? A wil je de sprint niet op kop beginnen. Vanuit 2e wiel is kans op winst stukken groter. en B is er gewoon een ontzettend stuk vermaak van het publiek dat betaald om jou te komen zien en dus jouw startgeld betaald..
Ik als leek bedenk me dan, rijd vanuit het niets ineens snoeihard weg, zodat die ander niet eens in je kielzog kan komen... Maar zo simpel zal 't niet liggen. Stukje gebrek aan spelkennis en inzicht. Ook nooit echt in verdiept.
pi_122232735
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:25 schreef muzas het volgende:

[..]

Ik als leek bedenk me dan, rijd vanuit het niets ineens snoeihard weg, zodat die ander niet eens in je kielzog kan komen... Maar zo simpel zal 't niet liggen. Stukje gebrek aan spelkennis en inzicht. Ook nooit echt in verdiept.
Probleem is dat je niet ineens snoeihard weg kan rijden door dat verzet.
Verder vind ik het ook niet echt boeiend, 20 minuten waggelen.. :{
pi_122232882
Lama.
pi_122233348
inderdaad.. hebben vast verzet, dus zomaar ff wegspringen is geen optie :)
officieel mag je maar 30 seconden stilstaan (sur place) maar wordt soms wel langer toegestaan.. maar officieel moet dus jury na 30 seconden de boel weer verder sturen :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122234024
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:41 schreef the_critic het volgende:
inderdaad.. hebben vast verzet, dus zomaar ff wegspringen is geen optie :)
officieel mag je maar 30 seconden stilstaan (sur place) maar wordt soms wel langer toegestaan.. maar officieel moet dus jury na 30 seconden de boel weer verder sturen :)
Die gast op het einde vertelde dus dat hij moest rijden?
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:55:29 #90
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122234384
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:14 schreef kanovinnie het volgende:
"Zo, jij gaat hard!"
De Okselzone, die houden we er in.
pi_122234406
jup.. man van jury die vertelde dat ze weer moesten gaan bewegen :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122234473
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:14 schreef kanovinnie het volgende:
"Zo, jij gaat hard!"
DO?
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:57:17 #93
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122234491
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:55 schreef the_critic het volgende:
jup.. man van jury die vertelde dat ze weer moesten gaan bewegen :)
Blijven staan tot er 1 van vermoeidheid omvalt. Veel leuker :D
pi_122234497
voor de koopjesjager / team shirt rijders/ mannetjes met maatje L

http://www.shopslipstream(...)e-jersey-config.html

nog enkele shirts voor 40 dollar.. nog geen 30 euro
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:58:03 #95
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122234542
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:57 schreef the_critic het volgende:
voor de koopjesjager / team shirt rijders/ mannetjes met maatje L

http://www.shopslipstream(...)e-jersey-config.html

nog enkele shirts voor 40 dollar.. nog geen 30 euro
Duur zeg :{w
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:26:23 #96
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122236548
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:40:02 #97
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_122237371
Hele ijs naar de klote door Jou. Met spijkerbanden? Wel tof om te doen lijkt me
Sei wachsam,
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:46:28 #98
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122237813
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:40 schreef No-P het volgende:
Hele ijs naar de klote door Jou. Met spijkerbanden? Wel tof om te doen lijkt me
Valt wel mee. Je ziet witte puntjes maar die gaan niet diep. Spijkerbanden ja. Dankzij Knut op de kop weten te tikken voor een zacht/1-2 achtig prijsje :P

Tis gaaf ja, jammer genoeg kan het bijna nooit. Maar aan de andere kant, als je elke dag 't ijs op moet is de lol er ook vanaf.
pi_122238240
Zal ik jullie eens een Okselachtige tip geven? Koop eens een flesje van deze magie:

+/- 30 EUR / fles.

Als je dat eenmaal gedronken hebt, is elke andere wijn matig tot zeer matig. Politiek incorrecte wijn uit Libanon.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:55:19 #100
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122238351
30 euro voor een fles :{w
pi_122238568
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:53 schreef Oksel het volgende:
Zal ik jullie eens een Okselachtige tip geven? Koop eens een flesje van deze magie:

[ afbeelding ]

+/- 30 EUR / fles.

Als je dat eenmaal gedronken hebt, is elke andere wijn matig tot zeer matig. Politiek incorrecte wijn uit Libanon.
Dus dan kan je nooit meer van een 5 euro supermarkt wijntje genieten? ;)
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:59:21 #102
58560 Oksel
Gezellig.
pi_122238601
Nouja, als je ooit 1x in een Ferrari hebt gereden rijdt je Ford ook nog best lekker. Maar 't is toch wat anders. :)
  dinsdag 29 januari 2013 @ 23:00:08 #103
58560 Oksel
Gezellig.
pi_122238637
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:55 schreef kanovinnie het volgende:
30 euro voor een fles :{w
Ga eens op stap, met je vriendin. Paar biertjes, paar wijntjes, colaatje, bittergarni'tje, tik je 50 EUR af. Dit is een avond echt genieten.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 23:02:52 #104
58560 Oksel
Gezellig.
pi_122238780
Ik heb het jaaaaaaaaaaaren geleden eens gedronken. Was zwaar onder de indruk. Pas geprobeerd of dat nou terecht was, of dat ik het me verbeelde. Maar dat deed ik niet. Dit is zegmaar goede sex, maar dan met een Playboy model. Na een snuif coke. Op een wit strand, onder de palmbomen. Onder de sterren. Nadat je de lotto hebt gewonnen.
pi_122238970
Zo is dat. Laatst ook een lekkere dure wijn gekregen van mijn ouders. Die halen altijd bij zo'n klein zaakje en moeten niks van supermarkt wijn hebben. Zuur ophalende bocht aldus mijn ouwe heer. :P
  dinsdag 29 januari 2013 @ 23:13:19 #106
58560 Oksel
Gezellig.
pi_122239385
En wat is er nu toffer dan wijn drinken terwijl je een paar vrouwenonderdrukkers steunt!
pi_122239949
quote:

[ afbeelding ]

+/- 30 EUR / fles.

Een Musar '79 voor 30 euro? Buiten dat die niet meer op dronk is betaal je daar toch zeker 100+ euro voor.

Oude wijnen zijn sowieso fantastisch om te drinken. Van de week nog een Clos du marquis uit 1986 gedronken. Ook al over de top maar nog steeds genieten!
eten!!!
pi_122242823
Keesfietst wordt op zijn wenken bediend door Strava _O_

woensdag 30 januari 2013 @ 06:48:31 #109
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122244465
En ik moet helemaal lastig doen met een gopro
pi_122245491
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 23:02 schreef Oksel het volgende:
Ik heb het jaaaaaaaaaaaren geleden eens gedronken. Was zwaar onder de indruk. Pas geprobeerd of dat nou terecht was, of dat ik het me verbeelde. Maar dat deed ik niet. Dit is zegmaar goede sex, maar dan met een Playboy model. Na een snuif coke. Op een wit strand, onder de palmbomen. Onder de sterren. Nadat je de lotto hebt gewonnen.
been there, done that ! :)
everyone's a critic...
even you ! !
  woensdag 30 januari 2013 @ 08:58:06 #111
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_122245553
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 23:06 schreef Patroon het volgende:
Zo is dat. Laatst ook een lekkere dure wijn gekregen van mijn ouders. Die halen altijd bij zo'n klein zaakje en moeten niks van supermarkt wijn hebben. Zuur ophalende bocht aldus mijn ouwe heer. :P
:') wat weer een onzin
.
pi_122245560
Een goede fles wijn. Tsja. Ik proef dat het lekker is hoor, daar niet van, maar wat pas echt genieten is; een stukje fietsen op zondag, neerploffen op de bank met koers op de tv en een koud flesje bier. Daar kan al dat pretentieuze rode vocht niet tegenop :P
pi_122245815
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 08:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Een goede fles wijn. Tsja. Ik proef dat het lekker is hoor, daar niet van, maar wat pas echt genieten is; een stukje fietsen op zondag, neerploffen op de bank met koers op de tv en een koud flesje bier. Daar kan al dat pretentieuze rode vocht niet tegenop :P
Inderdaad, samen met een stel kameraden (nog met je kloffie aan) op de bank naar de koers kijkend met een goeie fles koud bier *O*

Vraag me wel altijd af wat de buren dan denken als zo ons zo volledig uitgedost weer zien zitten! :D :7
pi_122245834
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 08:58 schreef Yankee het volgende:

[..]

:') wat weer een onzin
Ik geef het er zelf ook niet aan uit. Maar als zij dat wel willen is dat hun eigen keuze.
pi_122245870
Drink ook liever een koud biertje. :D
pi_122246010
Je moet trouwens echt eens gaan koopjesjagen Oksel, ook deze tip valt weer erg tegen :{w

woensdag 30 januari 2013 @ 09:58:10 #117
153506 Captain_Fabulous
pi_122246815
Freddeh heeft volgens z'n Facebook 20 kilometers getaxed, dus die RvV wordt echt een koekje voor buurman en buurman, we zijn bloedserieus aan het trainen :+
pi_122246912
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 20:23 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Wilde hier nog wat op zeggen:

Zowel duurgerichte powertraining als sprintgerichte powertraining zijhn voor het verbeteren van de explosiviteit. Alleen is sprintgerichte powertraining voor verbeteren van de maximaalkracht en duurgerichte powertraining ter verbetering van kracht-uithouding. Ik denk dat het beste is om allebei te doen. Niet gelijktijdig, maar achter elkaar dus 8 weken het een en dan 8 weken het ander.
Thnx. Moet me hier maar eens in verdiepen en een vast moment in de week zoeken voor deze ongein.

Ik zit op zo'n ding:

pi_122246974
quote:

[ afbeelding ]

+/- 30 EUR / fles.

Politiek incorrect _O_
  woensdag 30 januari 2013 @ 10:14:53 #120
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122247220
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Freddeh heeft volgens z'n Facebook 20 kilometers getaxed, dus die RvV wordt echt een koekje voor buurman en buurman, we zijn bloedserieus aan het trainen :+
Jullie kunnen ook best de 150km doen. :P
pi_122249481
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:01 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Thnx. Moet me hier maar eens in verdiepen en een vast moment in de week zoeken voor deze ongein.

Ik zit op zo'n ding:

[ afbeelding ]
Wij hebben deze en die waarbij je het gewicht omhoog duwt met losse schijven. Die met losse gewichten omhoog drukken voelt zwaarder dan die op de foto.
  woensdag 30 januari 2013 @ 11:57:13 #122
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_122249896
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:01 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik zit op zo'n ding:

[ afbeelding ]
Die is ook wel redelijk fijn, druk daar ong 140 kg op. Die v squat machine vind ik wel beter aanvoelen.
Sei wachsam,
pi_122250576
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 00:40 schreef eentwee het volgende:
Keesfietst wordt op zijn wenken bediend door Strava _O_

[ afbeelding ]
Ze houden er van me. Binnenkort even mailen of ze me niet een sponsorpakje willen sturen :D

quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:14 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Jullie kunnen ook best de 150km doen. :P
Toen ik net 'serieus' begon met fietsen twee jaar geleden met max 300km in de benen de 140km RvV gedaan. Overal bovengekomen behalve op de Muur vanwege kramp. Beste manier om grenzen te verleggen is om er gewoon voor te gaan.
  woensdag 30 januari 2013 @ 13:29:56 #124
153506 Captain_Fabulous
pi_122252086
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 12:22 schreef keesfietst het volgende:
Beste manier om grenzen te verleggen is om er gewoon voor te gaan.
Is op het moment voor mij ook de beste manier om weer een strippenkaart van de fysio te krijgen. Mijn knie is alleen stabiel als de spieren eromheen hem in toom houden. Boven een bepaalde vermoeidheidsgraad, krijg ik teveel speling. Op de vakantiefiets kan ik wel veel langer doorgaan qua tijd dan op de racefiets zonder problemen, maar ja, dan zit je ook anders!
pi_122252743
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 13:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Is op het moment voor mij ook de beste manier om weer een strippenkaart van de fysio te krijgen. Mijn knie is alleen stabiel als de spieren eromheen hem in toom houden. Boven een bepaalde vermoeidheidsgraad, krijg ik teveel speling. Op de vakantiefiets kan ik wel veel langer doorgaan qua tijd dan op de racefiets zonder problemen, maar ja, dan zit je ook anders!
In gezonde staat dan bedoelde ik uiteraard. Is het niet te doen om die RvV op de vakantiefiets te doen dan of was dat je plan al?
pi_122253679
quote:
14s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:13 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

Inderdaad, samen met een stel kameraden (nog met je kloffie aan) op de bank naar de koers kijkend met een goeie fles koud bier *O*

Vraag me wel altijd af wat de buren dan denken als zo ons zo volledig uitgedost weer zien zitten! :D :7
Wat je dus op 17 maart kunt ervaren :)
Mijn buren zijn inmiddels wel wat gewend hoor. zowel qua fietsen als qua bier drinken
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 30 januari 2013 @ 14:19:08 #127
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122253720
17de kan ik niet trouwens, vrijgezellenfeest van een vriend
  woensdag 30 januari 2013 @ 15:19:15 #128
153506 Captain_Fabulous
pi_122256167
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 13:49 schreef keesfietst het volgende:

[..]

In gezonde staat dan bedoelde ik uiteraard. Is het niet te doen om die RvV op de vakantiefiets te doen dan of was dat je plan al?
80 km kan wel op de racefiets, als ik verder geen rare dingen heb met trainen. Als ik de week van tevoren 60 kan doen zonder moeite (en dat lijkt me nou niet zo ambitieus!), dan ben ik na 80 wel moe in m'n spieren, maar moeten de knieen het houden :)
pi_122257179
Gripper heb jij nog hout nodig? Boven op de klim van de hoogstraat/wijkerweg ligt genoeg om heel Utrecht een winter warm te houden :D
pi_122257237
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 15:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Gripper heb jij nog hout nodig? Boven op de klim van de hoogstraat/wijkerweg ligt genoeg om heel Utrecht een winter warm te houden :D
Al die arme boompjes :'(
pi_122257400
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 15:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Da's wel handig ja, als jullie op 17 maart de boel komen opstoken moet er wel weer nieuwe aanvoer worden veiliggesteld voor het seizoen 2014/2015.

Ik ga uit mn werk ff kijken, dank voor de tip! Kan ik beter vanaf de noordkant of vanaf de zuidkant (groene entree) rijden? want er staan paaltjes halverwege he...

@ eentwee: tja, nu liggen ze al plat. Da's net zoiets als bij een lekker iberico-hammetje zeggen: die zielige biggetjes. :'( Nu zijn ze toch al dood en tot smakelijke ham verwerkt, dan kun je er maar beter van genieten.
(Als het idee van ham je niet aanspreekt mag je dit natuurlijk ook lezen als sashimi van een spartelverse Alaskaanse Zalm)
Mijn foto's op Flickr!
pi_122257485
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 15:49 schreef Gripper het volgende:

[..]

Da's wel handig ja, als jullie op 17 maart de boel komen opstoken moet er wel weer nieuwe aanvoer worden veiliggesteld voor het seizoen 2014/2015.

Ik ga uit mn werk ff kijken, dank voor de tip! Kan ik beter vanaf de noordkant of vanaf de zuidkant (groene entree) rijden? want er staan paaltjes halverwege he...

@ eentwee: tja, nu liggen ze al plat. Da's net zoiets als bij een lekker iberico-hammetje zeggen: die zielige biggetjes. :'( Nu zijn ze toch al dood en tot smakelijke ham verwerkt, dan kun je er maar beter van genieten.
(Als het idee van ham je niet aanspreekt mag je dit natuurlijk ook lezen als sashimi van een spartelverse Alaskaanse Zalm)
Vanaf de noordkant. Ligt van onder tot boven helemaal vol. Zijn wel vrij lange stukken, denk 1.50/2 meter ofzo maar er ligt genoeg tussen wat je makkelijk in je eentje in de auto/aanhangwagen legt.
pi_122257557
Ik weet niet waarom ze omgehakt worden, zal wel bij 'bosonderhoud' horen. Bij dierenleed is het natuurlijk een slecht argument want dat biggetje wordt niet geslacht omdat men niet weet wat er anders mee moet gebeuren maar omdat jij het wilt opeten ;)
pi_122258567
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 15:53 schreef eentwee het volgende:
Ik weet niet waarom ze omgehakt worden, zal wel bij 'bosonderhoud' horen. Bij dierenleed is het natuurlijk een slecht argument want dat biggetje wordt niet geslacht omdat men niet weet wat er anders mee moet gebeuren maar omdat jij het wilt opeten ;)
Hetzelfde geld voor hout. Zonder vraag geen aanbod.
  woensdag 30 januari 2013 @ 16:23:49 #135
153506 Captain_Fabulous
pi_122258787
Nope. Als jij een bos wil hebben, waar mensen lekker kunnen wandelen tussen grote, mooie bomen, met ruimte om de hond even te laten rennen enzo, moet je per definitie dunnen, kappen, bijplanten...Mensen hebben een heel verwrongen beeld van hoe een 'natuurlijk' bos er uitziet.
Een natuurlijk bos is een wildernis, waar bramen en andere struiken jonge bomen verstikken, jonge boompjes keihard vechten om elk straaltje zonlicht, en grote bomen weer het licht wegkapen van de kleine boompjes.
Het gemiddelde 'staatsbosbeheer bos' waar mensen zondag's gaan wandelen, is behoorlijk onnatuurlijk.
pi_122258900
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 16:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nope. Als jij een bos wil hebben, waar mensen lekker kunnen wandelen tussen grote, mooie bomen, met ruimte om de hond even te laten rennen enzo, moet je per definitie dunnen, kappen, bijplanten...Mensen hebben een heel verwrongen beeld van hoe een 'natuurlijk' bos er uitziet.
Een natuurlijk bos is een wildernis, waar bramen en andere struiken jonge bomen verstikken, jonge boompjes keihard vechten om elk straaltje zonlicht, en grote bomen weer het licht wegkapen van de kleine boompjes.
Het gemiddelde 'staatsbosbeheer bos' waar mensen zondag's gaan wandelen, is behoorlijk onnatuurlijk.
Lekker belangrijk :O
fikken met die handel!

Nee hoor CF, je weet dat ik een bos liefhebber ben he! Lekker wandelen en in de krakende sneeuw mn tentje opzetten O+
Mijn foto's op Flickr!
  woensdag 30 januari 2013 @ 16:37:13 #137
153506 Captain_Fabulous
pi_122259279
Jij ziet onderweg wel eens een natuurlijk bos natuurlijk ;) bedoelde mensen die alleen af en toe met de Golden retriever door een door Natuurmonumenten aangeharkt bos lopen lol

Ben nog steeds in dubio of ik deze zomer niet een paar dagen met fiets en tent over de Deense natuurtereintjes moet gaan trekken. Geen waterkraan en douche (als je mazzel hebt een koudwaterkraantje), geen camping verlichting, wel een vuurplaats...dat lijkt me best genieten. En gratis kamperen, daar krijg ik als Nederlander natuurlijk een gigantisch harde snikkel van :+
  woensdag 30 januari 2013 @ 16:57:19 #138
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_122260070
quote:
Die dramatische beschrijvenis en het onnatuurlijke doet me hier aan denken.

Vanavond weer tacxen, die tacxvideo;s zijn best leuk.
Sei wachsam,
pi_122260369
Wat lees ik nou Patroon overtraind geweest en geblesseerd geraakt?
Verrassend.

Dus voor de Marmotte worden het 2 campingplekken? In welk dorp is dat Grip? Dan ga ik daar gewoon van uit en ga ik eens een mooie tent regelen.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_122260751
quote:
10s.gif Op woensdag 30 januari 2013 17:04 schreef Pritt het volgende:
Wat lees ik nou Patroon overtraind geweest en geblesseerd geraakt?
Verrassend.

Dus voor de Marmotte worden het 2 campingplekken? In welk dorp is dat Grip? Dan ga ik daar gewoon van uit en ga ik eens een mooie tent regelen.
In les Sables, 2 km vanaf Bourg D'Oisans, aan de grote weg naar Rochetaillee. Houd er dus in je trainingsschema rekening mee dat de Marmotte niet alleen maar die 174 km is, maar ook nog 2 heen naar de start en 2 terug naar de camping na afloop van de dag!

http://goo.gl/maps/aOFLe

Camping heet la Ferme Noemie. http://www.fermenoemie.com/
Mijn foto's op Flickr!
pi_122261218
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 17:14 schreef Gripper het volgende:

[..]

In les Sables, 2 km vanaf Bourg D'Oisans, aan de grote weg naar Rochetaillee. Houd er dus in je trainingsschema rekening mee dat de Marmotte niet alleen maar die 174 km is, maar ook nog 2 heen naar de start en 2 terug naar de camping na afloop van de dag!

http://goo.gl/maps/aOFLe

Camping heet la Ferme Noemie. http://www.fermenoemie.com/
_O_ Mooie locatie!
pi_122265519
quote:
Nee hoor, juist een echt primary-forest heeft een zeer open structuur met relatief weinig ondergroei. Bossen met een dichte ondergroei zijn juist voorbeelden van verstoorde bossen.

Echter voordat in een reeds verstoord bos die "hinderlijke" ondergroei weer verdwenen is, is ons geduld al lang op. >:O

quote:
Correct! :+
pi_122266804
stelletje wannabe-boswachters hier. Die bossen liggen er niet om over te praten, die liggen er om te mountainbiken
pi_122267473
Heeft er ook nog iemand gefietst vandaag?
pi_122267832
Ja! Heerlijk weer, lekker zonnetje en helemaal niet koud *O*
Laat die zomer maar snel komen!

Het waaide wel aardig en d1 rijden tegen wind in gaat dan echt traag (af en toe <16 km/h), maar dat is ook een goede oefening.
pi_122267953
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 19:44 schreef MarcoD het volgende:
Ja! Heerlijk weer, lekker zonnetje en helemaal niet koud *O*
Laat die zomer maar snel komen!
Je vergeet de stormachtige wind, maar verder was het mooi fietsweer!
pi_122267991
quote:
17s.gif Op woensdag 30 januari 2013 19:46 schreef tes.je het volgende:

[..]

Je vergeet de stormachtige wind, maar verder was het mooi fietsweer!
zie ninja-edit
pi_122268022
pi_122268527
ik ben een mooiweerfietser en fiets niet onder de 20 graden ):O
  woensdag 30 januari 2013 @ 20:51:28 #150
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122271652
Ik ben dood.
  woensdag 30 januari 2013 @ 21:12:49 #151
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_122273074
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 20:51 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ben dood.
Wat dan? Neergeschoten?
Sei wachsam,
  woensdag 30 januari 2013 @ 21:14:31 #152
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122273208
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 21:12 schreef No-P het volgende:

[..]

Wat dan? Neergeschoten?
Oh dat, nee er stak iemand over zonder te kijken. Toen gelijk wapen getrokken en afgevuurd.
pi_122275884
Ja ik heb gefietst. 3 uurtjes met wat heuvels 30 graden in de zon uit de wind.
Vanmiddag na t trainen op een terrasje sangria de cava op. Daarna waggelen naar t hotel voor een siësta.
Haters gonna hate.
  donderdag 31 januari 2013 @ 08:36:42 #154
545 dop
pi_122287281
in eens krijgt trainingskamp een andere betekenis
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
  donderdag 31 januari 2013 @ 09:00:44 #155
153506 Captain_Fabulous
pi_122287681
Cyborgs kunnen niet dood. :{w
pi_122295320
sale bij chain reaction

misschien zit er wat tussen..
  donderdag 31 januari 2013 @ 13:52:52 #157
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122295706
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 20:51 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ben dood.
RIP
pi_122295811

Deze al gezien Kaas? :)
  donderdag 31 januari 2013 @ 13:56:58 #159
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122295909
Als 't een gigapica was konden we zo bij kaas in de badkamer kiek'n :o
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:03:11 #160
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122296261
quote:
14s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]

Deze al gezien Kaas? :)
Ik kan het plaatje niet zien.
pi_122296307
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:03 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik kan het plaatje niet zien.
Zo wel: http://media.dumpert.nl/foto/6ece7895_22115055.jpg ?
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:05:30 #162
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122296377
403 Forbidden zegt 't witte scherm,. probeer je me kiddopr0n te laten zien ofwa?
pi_122296455
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:05 schreef kaasplankje het volgende:
403 Forbidden zegt 't witte scherm,. probeer je me kiddopr0n te laten zien ofwa?
_O-
pi_122296470
pi_122296481
Nu?
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:10:36 #166
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122296633
quote:
10s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nu?
Ja, leuk.

@Kano, niet de badkamer maar de keuken. :D
pi_122297402
quote:
Ik had eigenlijk wel verwacht dat er in dat buurtje van Kaas ergens een wietplantage op zolder zit, maar nergens een ontdooid dak te bekennen!

Mooie plaat trouwens :)
Mijn foto's op Flickr!
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:31:03 #168
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122297574
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:26 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik had eigenlijk wel verwacht dat er in dat buurtje van Kaas ergens een wietplantage op zolder zit, maar nergens een ontdooid dak te bekennen!

Mooie plaat trouwens :)
Dat doen we allemaal in de kelders.
pi_122298967
quote:
7s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:31 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat doen we allemaal in de kelders.
:) ;)
Hangen de toppen voor de IVO-300 alweer lekker te drogen? Dan pak ik m'n tipi en vredespijp alvast in!
Mijn foto's op Flickr!
pi_122303019
Zaterdag maar weer eens een VTT meepakken denk ik (Nunspeet 60km). Zou pas de 2e dit seizoen zijn |:( Door die gekneusde rib en daarna de sneeuw/vorstellende.
  donderdag 31 januari 2013 @ 18:36:32 #171
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122308300
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:01 schreef Gripper het volgende:

[..]

:) ;)
Hangen de toppen voor de IVO-300 alweer lekker te drogen? Dan pak ik m'n tipi en vredespijp alvast in!
Vergeet je verentooi en tomahawk niet. Uch.
  donderdag 31 januari 2013 @ 20:22:18 #172
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122313204
Net geen 1200 miles gehaald met de Strava mile blast challenge.

Strava Cycling Base Mile Blast
1,155 mi 487th / 36389
  donderdag 31 januari 2013 @ 20:24:18 #173
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122313311
Nice
  donderdag 31 januari 2013 @ 20:29:53 #174
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122313621
quote:
14s.gif Op donderdag 31 januari 2013 20:24 schreef kanovinnie het volgende:
Nice
En jij?
  donderdag 31 januari 2013 @ 20:30:13 #175
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122313636
Minder dan 100 *)
pi_122313688
Je heb nog een paar uurtjes voordat de dag over is! 75 km moet lukken toch :+
Ik heb vandaag de 200 gehaald :s)
pi_122314040
quote:
7s.gif Op zondag 27 januari 2013 14:26 schreef muzas het volgende:

[..]
Maar goed, zo'n strava-badge is natuurlijk wel het risico waard. Wat is nou een goed functionerende elleboog?

Toch maar even de oude kettler van stal gehaald :+

[ Bericht 0% gewijzigd door nodisch18 op 31-01-2013 20:44:25 ]
  donderdag 31 januari 2013 @ 20:48:57 #178
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122314701
quote:
12s.gif Op donderdag 31 januari 2013 20:31 schreef MarcoD het volgende:
Je heb nog een paar uurtjes voordat de dag over is! 75 km moet lukken toch :+
Ik heb vandaag de 200 gehaald :s)
Netjes, verder is de tijd al om voor vandaag, ik moet zo naar bed van mamma.
pi_122315926
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 20:48 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Netjes, verder is de tijd al om voor vandaag, ik moet zo naar bed van mamma.
Tja daar heb je niks tegen in te brengen, of je moet van billenkoek houden ~O>
  donderdag 31 januari 2013 @ 21:11:02 #180
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122316033
Mamma zegt dat je Ivo's 300 uit rijdt door op tijd naar bed te gaan.

dus 't is zo lampen uit, boeken toe.
  donderdag 31 januari 2013 @ 21:24:01 #181
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122316682
Edit: lama :')
pi_122316803
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 08:36 schreef dop het volgende:
in eens krijgt trainingskamp een andere betekenis
Mijn trainer vond t prima mag dadelijk de rest van het seizoen sober leven zegt hij. Hij vond mij al te serieus, niet eens stoppen om fotos te nemen. Dus deze 2e week maar wat losser. Ik houd van wijn en vooral Sangria maar na 1 glaasje waggel ik al. Dat krijg je als je nooit drinkt.
Haters gonna hate.
  donderdag 31 januari 2013 @ 21:26:57 #183
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122316870
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:25 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Mijn trainer vond t prima mag dadelijk de rest van het seizoen sober leven zegt hij. Hij vond mij al te serieus, niet eens stoppen om fotos te nemen. Dus deze 2e week maar wat losser. Ik houd van wijn en vooral Sangria maar na 1 glaasje waggel ik al. Dat krijg je als je nooit drinkt.
Scheelt je een hoop euro's :D
  donderdag 31 januari 2013 @ 21:30:11 #184
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122317072
Je leeft toch om te mogen fietsen?
pi_122318411
Gefeliciteerd. Belachelijk hoor, bijna 2000km in januari. Wat zijn de drukste maanden als koerier eigenlijk?

Zelf op 558 blijven steken. Laatste dagen geen motivatie, saaie vlakke klotepolder ook.
pi_122319942
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:51 schreef keesfietst het volgende:
Gefeliciteerd. Belachelijk hoor, bijna 2000km in januari. Wat zijn de drukste maanden als koerier eigenlijk?

Zelf op 558 blijven steken. Laatste dagen geen motivatie, saaie vlakke klotepolder ook.
Inderdaad. Ik zou een andere hobby hebben als ik daar woonde. Respect voor mensen die daar braaf elk jaar hun vele duizenden kilometers afhaspelen.
pi_122320259
ach, het waait er... maar het kan ook prachtig zijn in de polder. Lange mooie gladde asfaltwegen... Zeker zomers in de vroege ochtend, als de dauw nog op de uitgestrekte weilanden staat en de dieren langs de hekken met je meehollen.
pi_122320711
quote:
7s.gif Op donderdag 31 januari 2013 22:17 schreef muzas het volgende:
ach, het waait er... maar het kan ook prachtig zijn in de polder. Lange mooie gladde asfaltwegen... Zeker zomers in de vroege ochtend, als de dauw nog op de uitgestrekte weilanden staat en de dieren langs de hekken met je meehollen rustig over de weg lopen.
pi_122320752
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 22:22 schreef MarcoD het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Vet toch. Kun je prima langs.
pi_122321033
quote:
7s.gif Op donderdag 31 januari 2013 22:23 schreef muzas het volgende:

[..]

Vet toch. Kun je prima langs.
Ja hoor, ging zo rustig allemaal dus ben er in de 500 meter lange stoet rustig tussendoor geslingerd. Wel mooi begin van de dag :)
pi_122321208
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 22:22 schreef MarcoD het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Vlakbij Edam, einde IJsselmeerdijk?

Mwah, ik zou die 'mooie' (het asfalt is op meer plaatsen in erbarmelijke staat dan mooi) asfaltwegen met eindeloze horizon en weilanden zo inruilen voor wat slingers en heuvels. :)
pi_122321406
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 22:30 schreef keesfietst het volgende:

[..]

Mwah, ik zou die 'mooie' (het asfalt is op meer plaatsen in erbarmelijke staat dan mooi) asfaltwegen met eindeloze horizon en weilanden zo inruilen voor wat slingers en heuvels. :)
Hmmm hier niet hoor... De ringvaart is een biljartlakentje van 60km.
pi_122321689
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 22:30 schreef keesfietst het volgende:

[..]

Ja klopt.
Ik snap je, helemaal als je echt midden in de polder woont. Ik heb wat dat betreft wel iets meer te kiezen waar ik kan gaan fietsen. Dat die wegen op sommige plekken in slechte staat is klopt ook wel maar je weet snel genoeg waar het asfalt wel top is, om vervolgens die slechte wegen niet mee te pakken. Maar over het algemeen vind ik dat de wegen in vrij goede staat zijn.
pi_122322021
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 22:38 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Ja klopt.
Ik snap je, helemaal als je echt midden in de polder woont. Ik heb wat dat betreft wel iets meer te kiezen waar ik kan gaan fietsen. Dat die wegen op sommige plekken in slechte staat is klopt ook wel maar je weet snel genoeg waar het asfalt wel top is, om vervolgens die slechte wegen niet mee te pakken. Maar over het algemeen vind ik dat de wegen in vrij goede staat zijn.
Heb twee rondjes die ik vaak combineer waar het asfalt redelijk is en vrij verkeersluw (dijkjes waar bestelbusjes scheuren mijd ik vaak). Als ik variatie wil moet ik of > 30km naar de duinen of > 40km naar Spaarnwoude. Dat doe je met dit weer niet even voor je lol.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 07:16:44 #195
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122329485
Hmmm, ik heb hier toch geen saaie vlakke klotepolder associatie.

Ik kan hier o.a. naar Zeeland, waar je langs de bovenste eilanden een boeiende route kan uitzetten door duingebieden, grote bruggen en viaducten en slingerende dijken.

Ook kan ik de andere kant op, langs Lek of IJssel. De polders daar tussen in zijn rustig en fraai.
Heerlijk de geur van verse koeistront.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 07:25:11 #196
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122329541
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:51 schreef keesfietst het volgende:

Tja, 3t/m6 en 10t/m12 denk ik. Afgelopen maand was wel druk maar dat kwam omdat alles langer duurde door 't weer. Dat zie je niet terug in afstand ws. wel in aantal gereden uren.
pi_122330104
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 07:16 schreef kaasplankje het volgende:
Hmmm, ik heb hier toch geen saaie vlakke klotepolder associatie.

Ik kan hier o.a. naar Zeeland, waar je langs de bovenste eilanden een boeiende route kan uitzetten door duingebieden, grote bruggen en viaducten en slingerende dijken.

Ook kan ik de andere kant op, langs Lek of IJssel. De polders daar tussen in zijn rustig en fraai.
Heerlijk de geur van verse koeistront.
En bij stevige westenwind richting Hoek van Holland?
pi_122330176
Polders lijken mij ook dodelijk saai. Nu heb ik hier rondom ehv natuurlijk ook weinig hoogteverschillen. Maar de uitgestrekte bossen en heide maken het toch meer dan de moeite waard. Plus dat ik met een klein uurtje al in zuid-limburg zit :).

Maar vooral,

Brabant! *O*
pi_122330199
Is het fietspad langs de Nieuwe Waterweg naar HvH alweer vrij? Laatste keer dat ik er was moest ik om een hek lopen en verder langs het spoor, omdat er langs het water werd gewerkt aan een pijpleiding oid.
pi_122330312
Ik vind door de polders fietsen schitterend. Vooral Zuid-West Friesland. Maar daar kom ik dan ook vandaan ;)

Noord Groningen kan me niet zo bekoren, door Drenthe fietsen vind ik ook mooi. Alleen heb je daar zo veel dagjesmensen en kan je vaak niet goed doorfietsen.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 09:25:22 #201
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122330970
Aan de Utrechters en omgeving, wat is de beste route om van A naar B te komen?
Route
  vrijdag 1 februari 2013 @ 09:33:03 #202
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122331137
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:40 schreef cafca het volgende:

En bij stevige westenwind richting Hoek van Holland?
Nee nooit eigenlijk. Geen gebied voor een coureur vind ik. Je rijdt er zo de randstad in.

Omgeving Utrecht vind ik ook op veel plaatsen een drama. Veel te veel draaien en keren en smalle paden.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 09:35:09 #203
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122331195
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:25 schreef kanovinnie het volgende:
Aan de Utrechters en omgeving, wat is de beste route om van A naar B te komen?
Route
https://www.google.com/ma(...)sz=10&via=1&t=m&z=10
  vrijdag 1 februari 2013 @ 09:36:30 #204
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122331229
quote:
Das idd nauwlijks om. Had ik zelf nog kunnen verzinnen |:(
  vrijdag 1 februari 2013 @ 09:41:28 #205
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122331379
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:36 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Das idd nauwlijks om. Had ik zelf nog kunnen verzinnen |:(
Paar km langer maar scheelt wellicht veel meer in tijd, omdat je niet door de stad gaat.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 09:42:56 #206
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122331426
Hogere gemiddelde snelheid _O_
pi_122331956
Die route door de stad is wel redelijk efficient, je hebt dan ca. 3 stoplichten waar je hoogstwaarschijnlijk niet door kunt rijden. Het stuk tussen Bussum en Lage Vuursche ga je veel over smalle schelpen- en bospaden. Mooi rijden maar ook niet direct razendsnel. Vanuit B kun je trouwens ook mooi fietsen ;)
pi_122332021
't is bij Mantel uitverkoop, en ik had eigenlijk verwacht dat alle mooie spullen in de gangbare maten wel zo'n beetje op zouden zijn...
Maar toch nog een mooi castelli pakje gescoord gisteravond. Kijk eens hoe mooi de kleurstelling op die broek matcht bij m'n FSA crankstel! :P

+

Lekker voor de koude tijd :)

En omdat we nog veel fietsbonnen van een pc-prive project over hadden, heb ik de helft met 42% korting betaald, en uiteindelijk maar 60 ¤ "echt geld" moeten betalen.

Knut: Op de terugweg nog even langs de Wijkerweg gereden, maar die stukken hout zijn echt te lang om mee te nemen in m'n hatsj bakkie. En om nou met de kettingzaag 's avonds daar langs de weg even wat stammen doormidden te zagen...
Mijn foto's op Flickr!
pi_122332182
Zo. Vanmiddag bij balk in nieuw vennep een afspraak. Schoenen meenemen, en ze gaan met me kijken hoe het komt dat ik telkens zo'n kramp in mijn linker rechter voet krijg.

Blijf het een apart verhaal vinden. Afgelopen zomer nergens last van gehad... En kan nu geen 20km fietsen zonder helse pijn. Zat mezelf te bedenken wat er anders was... en het enige wat ik kon bedenken was t feit dat ik nu met overschoenen rijd. Maar dat kan toch geen kramp veroorzaken in 1 voet?

Hoop dat ze met een oplossing kunnen komen... Want heb na mijn vorige rit nog 3 dagen met een pijnlijke poot gelopen.

[ Bericht 2% gewijzigd door muzas op 01-02-2013 10:23:27 ]
  vrijdag 1 februari 2013 @ 10:09:58 #210
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122332238
Raar verhaal allemaal ja. Hopelijk komt er wat uit! Succes!
pi_122333070
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 10:08 schreef muzas het volgende:
en het enige wat ik kon bedenken was t feit dat ik nu met overschoenen rijd. Maar dat kan toch geen kramp veroorzaken in 1 voet?

Hoop dat ze met een oplossing kunnen komen... Want heb na mijn vorige rit nog 3 dagen met een pijnlijke poot gelopen.
Misschien is je pees onder je voet (plantar fascie) wat geïrriteerd waardoor hij wat minder rekbaar is als normaal en gaat verkrampen. Heb je tijdens het fietsen je voeten normaal plat in je schoenen? Dus niet krampachtig je tenen een beetje teruggetrokken?
pi_122333377
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 10:38 schreef Patroon het volgende:

[..]

Heb je tijdens het fietsen je voeten normaal plat in je schoenen? Dus niet krampachtig je tenen een beetje teruggetrokken?
Raak. Ik merkte zelf al op dat ik mn tenen nog wel eens op krul. Hier probeerde ik dus op te letten. Maar ik merk dat zodra ik tijdens het fietsen bewust met mn voet bezig ben, hij juist begint met krampen... Maar idd heb wel sterk de neiging om mijn tenen te krullen.
pi_122333527
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 10:47 schreef muzas het volgende:

[..]

Raak. Ik merkte zelf al op dat ik mn tenen nog wel eens op krul. Hier probeerde ik dus op te letten. Maar ik merk dat zodra ik tijdens het fietsen bewust met mn voet bezig ben, hij juist begint met krampen... Maar idd heb wel sterk de neiging om mijn tenen te krullen.
Dat je tenen opkrullen heeft een oorzaak, alsof je je schrap wil zetten.
-Zijn je schoenen de juiste maat?
-Niet te breed qua leest?
-Doe je ze strak genoeg aan (en ook rond je tenen)?
-Probeer je tijdens het fietsen bewust je pedaal omhoog te trekken?
-Zitten de blokjes niet te ver naar voren waardoor er meer kracht op je enkels/voeten komt te staan?

Zomaar ff wat vragen..
pi_122333742
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 10:52 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dat je tenen opkrullen heeft een oorzaak, alsof je je schrap wil zetten.
-Zitten de blokjes niet te ver naar voren waardoor er meer kracht op je enkels/voeten komt te staan?

Zomaar ff wat vragen..
Denk het?

Wellicht... Heb bij m'n voorvoet/tenen wel wat ruimte.

Eerst wel. Ook toen de krampende klachten begonnen. Toen juist wat minder strak gedaan omdat ik gelezen had dat te strak aantrekken ook kramp kan veroorzaken. Maar ook als ik full force het klittenband aantrek kan ik mijn tenen krullen/wiebelen.

Volgens mij niet... Niet bewust dus iig.

Zaten de laatste keer helemaal naar achteren. Heb ze ook naar voren gehad.. of juist in het midden, in alle hoeken en standen.
pi_122333912
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 10:58 schreef muzas het volgende:

[..]

Denk het?

Wellicht... Heb bij m'n voorvoet/tenen wel wat ruimte.

Eerst wel. Ook toen de krampende klachten begonnen. Toen juist wat minder strak gedaan omdat ik gelezen had dat te strak aantrekken ook kramp kan veroorzaken. Maar ook als ik full force het klittenband aantrek kan ik mijn tenen krullen/wiebelen.

Volgens mij niet... Niet bewust dus iig.

Zaten de laatste keer helemaal naar achteren. Heb ze ook naar voren gehad.. of juist in het midden, in alle hoeken en standen.
Oke. Ik denk dat je schoenen niet goed bij je voeten passen. 2 jaar terug heb ik Specialized S-Works gehad (erg mooie schoen) maar te breed voor mijn voeten en te hoog bij mijn enkels. Hierdoor schuurde ik met de rand van mijn enkels tegen de opstaande rand van de schoen aan. Niet fijn. Sworks verkocht en Sidi Ergo 2 genomen, staan bekend als smallere schoen. Nooit meer last van mijn voeten gehad.

Ik wil dus zeggen, dat schoenen erg persoonlijk zijn. Heb je van jezelf kleine/smalle voeten? Hou hier dan rekening mee met de aankoop. Bijvoorbeeld de instap Shimano schoenen vallen ook breed. Vooral bij de tenen (soort klompjes zijn het).

Dat je bij fullforce klittenband aantrekken nog speling hebt is niet goed. Als ik mijn klittenband vol aantrek knijp ik mijn tenen bij elkaar.. Dus dat moet ik nooit doen :P

Geef dit vanmiddag ook aan. Ik kan er naast zitten, omdat ik je schoenen en jou niet kan zien, maar teveel speling is nooit goed, want dan ga je je verkrampen.
pi_122334034
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 11:04 schreef Patroon het volgende:

[..]

Oke. Ik denk dat je schoenen niet goed bij je voeten passen. 2 jaar terug heb ik Specialized S-Works gehad (erg mooie schoen) maar te breed voor mijn voeten en te hoog bij mijn enkels. Hierdoor schuurde ik met de rand van mijn enkels tegen de opstaande rand van de schoen aan. Niet fijn. Sworks verkocht en Sidi Ergo 2 genomen, staan bekend als smallere schoen. Nooit meer last van mijn voeten gehad.

Ik wil dus zeggen, dat schoenen erg persoonlijk zijn. Heb je van jezelf kleine/smalle voeten? Hou hier dan rekening mee met de aankoop. Bijvoorbeeld de instap Shimano schoenen vallen ook breed. Vooral bij de tenen (soort klompjes zijn het).

Dat je bij fullforce klittenband aantrekken nog speling hebt is niet goed. Als ik mijn klittenband vol aantrek knijp ik mijn tenen bij elkaar.. Dus dat moet ik nooit doen :P

Geef dit vanmiddag ook aan. Ik kan er naast zitten, omdat ik je schoenen en jou niet kan zien, maar teveel speling is nooit goed, want dan ga je je verkrampen.
Thnx. Waardevol, zal het zeker meenemen.

Ik heb deze;

En inderdaad vrij smalle voetjes....
pi_122334164
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 11:08 schreef muzas het volgende:

[..]

Thnx. Waardevol, zal het zeker meenemen.

Ik heb deze;
[ afbeelding ]

En inderdaad vrij smalle voetjes....
Interessant
Bontrager valt vrij kort en aan de voorzijde breed. Doordat ze kort vallen moet je vaak een maat groter dan je normale schoenen. Daardoor zijn ze automatisch ook breder. (vooral voorzijde bij Bontrager).

Voor smalle voeten adviseer ik Sidi Ergo 2/3

Oja: vertel vanmiddag niet direct wat je denkt dat het is. Want dan heb je grote kans dat ze daar op aansturen. Laat ze eerst zelf maar een diagnose stellen adhv je klachten. Krijg je een objectiever beeld.
pi_122334336
Begrijp me niet verkeerd, er zijn genoeg momenten dat ik de polder wel kan waarderen. Pak alleen regelmatig de auto als het beter weer wordt om ergens te fietsen waar ik minder dan 15 a 20km zicht heb en meer dan 20 meter hoogteverschil over 50km :D
  vrijdag 1 februari 2013 @ 11:47:00 #219
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122335321
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 10:04 schreef Gripper het volgende:
't is bij Mantel uitverkoop, en ik had eigenlijk verwacht dat alle mooie spullen in de gangbare maten wel zo'n beetje op zouden zijn...
Maar toch nog een mooi castelli pakje gescoord gisteravond. Kijk eens hoe mooi de kleurstelling op die broek matcht bij m'n FSA crankstel! :P

[ afbeelding ] + [ afbeelding ]

Lekker voor de koude tijd :)

En omdat we nog veel fietsbonnen van een pc-prive project over hadden, heb ik de helft met 42% korting betaald, en uiteindelijk maar 60 ¤ "echt geld" moeten betalen.

Knut: Op de terugweg nog even langs de Wijkerweg gereden, maar die stukken hout zijn echt te lang om mee te nemen in m'n hatsj bakkie. En om nou met de kettingzaag 's avonds daar langs de weg even wat stammen doormidden te zagen...
Thanks voor de tip Gripper.

Past goed bij mijn groene bandjes. *)

[ Bericht 3% gewijzigd door kaasplankje op 01-02-2013 11:58:07 ]
pi_122337393
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 11:11 schreef Patroon het volgende:

[..]

Oja: vertel vanmiddag niet direct wat je denkt dat het is. Want dan heb je grote kans dat ze daar op aansturen. Laat ze eerst zelf maar een diagnose stellen adhv je klachten. Krijg je een objectiever beeld.
Okido. Ga er nu heen. Vriendinlief heeft nog een brief met een kortingsbon van 20% gevonden... Dus mocht het op nieuwe schoenen uitlopen is dat iig mooi meegenomen.

Die ergo's zijn wel prijzig zeg :P
pi_122337532
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 12:46 schreef muzas het volgende:

[..]

Okido. Ga er nu heen. Vriendinlief heeft nog een brief met een kortingsbon van 20% gevonden... Dus mocht het op nieuwe schoenen uitlopen is dat iig mooi meegenomen.

Bij smalle voeten heb je niet veel keus. Kom je snel bij duurdere uit. Maar wat is duur als je daardoor pijnvrij kan fietsen?
pi_122337562
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 11:47 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Thanks voor de tip Gripper.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Past goed bij mijn groene bandjes. *)
van dat groene jasje was er nog wel een L, van de zwarte alleen M. Die zit me eigenlijk redelijk strak, ik zou een L kunnen hebben maar ik vond groen net niet zo mooi (en ik heb geen groene bandjes)

Broek heb ik wel in L. Heb jij denk ik ook wel nodig.
heb je besteld? Kunnen we bij de 300 lekker uni aan de start verschijnen, net zo'n ouder echtpaar wat in dezelfde regenpakken (van de ANWB) en op dezelfde Batavus fietsen rijdt. :)
Mijn foto's op Flickr!
pi_122337593
quote:

[..]

Sinds de Ergo3 uit is, zou Ergo2 overal goedkoper moeten zijn... Online bij veel winkels voor 200 ¤ te vinden (o.a. Salden, Mantel)
Mijn foto's op Flickr!
  vrijdag 1 februari 2013 @ 12:53:53 #224
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122337654
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 12:51 schreef Gripper het volgende:

[..]

van dat groene jasje was er nog wel een L, van de zwarte alleen M. Die zit me eigenlijk redelijk strak, ik zou een L kunnen hebben maar ik vond groen net niet zo mooi (en ik heb geen groene bandjes)

heb je besteld? Kunnen we bij de 300 lekker uni aan de start verschijnen, net zo'n ouder echtpaar wat in dezelfde regenpakken (van de ANWB) en op dezelfde Batavus fietsen rijdt. :)
Human nature _O_
  vrijdag 1 februari 2013 @ 12:59:58 #225
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122337864
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 12:51 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik moet van allebei L hebben, want Castelli valt klein. Goed idee om bij de 300 in hetzelfde tenue te verschijnen. Lekker soignee. *)

Ja, ik heb al besteld en 't was de laatste broek in L, zijn nu op.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 13:01:00 #226
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122337903
quote:

[..]

De leest van Sidi is zowiezo smaller dan die van andere schoenen toch? Moet je dan persé ergo's hebben? Ik heb de logo, die is goedkoper.
pi_122338307
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 12:59 schreef kaasplankje het volgende:

Goed idee om bij de 300 in hetzelfde tenue te verschijnen. Lekker soignee. *)
Leuk man, wat zullen wij er blits uitzien.
Wie gaan er eigenlijk verder nog mee met de naar-zuur-oud-zweet-ruikende-mannen-met-baardentocht?

Oksel, kaas, mijn fietsmaatje Jitze en ik. En No-P, ben je dr ook weer bij?
Mijn foto's op Flickr!
pi_122338810
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:54 schreef Tommeke het volgende:
Ik vind door de polders fietsen schitterend. Vooral Zuid-West Friesland. Maar daar kom ik dan ook vandaan ;)

Noord Groningen kan me niet zo bekoren, door Drenthe fietsen vind ik ook mooi. Alleen heb je daar zo veel dagjesmensen en kan je vaak niet goed doorfietsen.
Rondje Lauwersmeer of richting Finsterwolde (en verder) is toch prachtig. Waar anders kun je in Nederlan uren fietsen zonder een stoplicht tegen te komen? Maar stiekem is Drenthe vaak net toch wat spannender als in afwisselender.
pi_122339651
quote:

[..]

Sidi Laser valt ook zo. Dan heb je een andere bovenkant en andere zool. Nog wel carbon.

En anders de Sidi Five of Genius-5. Vallen allemaal zo smal. De types daaronder hebben geen buckle en zou ik dus niet kopen.
pi_122339698
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:26 schreef MCH het volgende:

[..]

Rondje Lauwersmeer of richting Finsterwolde (en verder) is toch prachtig. Waar anders kun je in Nederlan uren fietsen zonder een stoplicht tegen te komen? Maar stiekem is Drenthe vaak net toch wat spannender als in afwisselender.
Klopt. Lauwersmeer rij ik vaak. Ben net richting Ten Boer enzo gefietst. Ook wel prima. En idd nergens stoppen of stoplichten.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 13:49:27 #231
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122339753
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:13 schreef Gripper het volgende:

[..]

Wie gaan er eigenlijk verder nog mee met de naar-zuur-oud-zweet-ruikende-mannen-met-baardentocht?

Gaan we die ultra rijders effe een poepke laten ruiken.

Wie er mee gaat?
Grip
Jitze
Kaas
Oksel?
No-P?
Eentwee?
Pritt?
pi_122339807
Wanneer is die 300?
  vrijdag 1 februari 2013 @ 13:57:13 #233
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122340067
Ik heb ooit geroepen dat ik mee zou gaan, maar het ziet er een beetje naar uit dat ik binnenkort wat minder tijd voor 't fietsen heb O-)
pi_122340716
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:57 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb ooit geroepen dat ik mee zou gaan, maar het ziet er een beetje naar uit dat ik binnenkort wat minder tijd voor 't fietsen heb O-)
Ben je zwanger?

300 is me nog te gortig nu, volgend jaar wellicht. Volgende week misschien Dijk tot Dijk race doen.
pi_122340808
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:57 schreef kanovinnie het volgende:
- Meisje, samenwonen, zwanger, kind, en straks als een ongelukkige huisvader achter de kinderwagen?
-Vette promotie op je werk, enorm salarisverhoging, maar wel 60+ uur in de week werken, dus geen tijd om al dat geld op te maken?
-Je mag in het NL kanopolo team en mee naar de OS 2016 ?

Tommeke: 31 maart, paaszondag. Dus 2e paasdag lekker bijkomen :)
Mijn foto's op Flickr!
  vrijdag 1 februari 2013 @ 14:17:01 #236
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122340866
Gripper zit warm.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 14:17:21 #237
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122340881
Dijk tot dijk? Hoeveel km is dat?
pi_122341025
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 14:17 schreef kanovinnie het volgende:
Dijk tot dijk? Hoeveel km is dat?
Als je bekend bent op dat stuk: Kilometertje verhard, 20km onverhard, kilometertje verhard en weer terug. > http://www.beachbiking.nl/informatie-dtd.html

Inschrijven kan tot en met morgen volgens mij.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 14:20:41 #239
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122341026
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:50 schreef Tommeke het volgende:
Wanneer is die 300?
Heb jij baardgroei dan?
pi_122341203
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 14:20 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Heb jij baardgroei dan?
Mensen die te weinig baardgroei hebben om voor 31 maart nog een fatsoenlijke bos te kweken kunnen bij mij aankloppen. Ik lever je dan een zak stoppels + pritt stift voor de montage. (8>
Mijn foto's op Flickr!
  vrijdag 1 februari 2013 @ 14:27:06 #241
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122341296
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 14:20 schreef keesfietst het volgende:

[..]

Als je bekend bent op dat stuk: Kilometertje verhard, 20km onverhard, kilometertje verhard en weer terug. > http://www.beachbiking.nl/informatie-dtd.html

Inschrijven kan tot en met morgen volgens mij.
Oh, ga er niet voor naar Den Helder rijden.
pi_122341532
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 14:24 schreef Gripper het volgende:

[..]

Mensen die te weinig baardgroei hebben om voor 31 maart nog een fatsoenlijke bos te kweken kunnen bij mij aankloppen. Ik lever je dan een zak stoppels + pritt stift voor de montage. (8>
Heb nog wel een krulsnor in de aanbieding.

pi_122341816
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 14:32 schreef keesfietst het volgende:

[..]

Heb nog wel een krulsnor in de aanbieding.

[ afbeelding ]
baardtechnisch zou je makkelijk met de 300 meekunnen. Betere duurtraining dan die 20+20 km heen en terug beachraces van je :P
Mijn foto's op Flickr!
pi_122343532
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 14:20 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Heb jij baardgroei dan?
Wis en waarachtig!

[ Bericht 2% gewijzigd door Tommeke op 01-02-2013 15:25:59 ]
pi_122343843
Skatjes, even een soignee-vraag:

M'n fiets is nu zo, wat zal ik doen? Zadel en lintje wit-wit of zwart-zwart?

pi_122343974
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 15:25 schreef Tommeke het volgende:
Skatjes, even een soignee-vraag:

M'n fiets is nu zo, wat zal ik doen? Zadel en lintje wit-wit of zwart-zwart?

[ afbeelding ]
Wit/wit. Zou je stuurpen vervangen voor een volledig zwarte net als je zadelpen. Die van pro zijn ook wel zwart te maken.
pi_122344155
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 15:28 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wit/wit. Zou je stuurpen vervangen voor een volledig zwarte net als je zadelpen. Die van pro zijn ook wel zwart te maken.
Ik heb dat zadel ook in het zwart en dat ziet er volgens mij wel klassiek uit :)

Heb nu een zwarte 3T zadelpen gemonteerd. Een andere stuurpen ga ik niet doen. Deze is te mooi :P

Maar de decals eraf bedoel je?
  vrijdag 1 februari 2013 @ 15:35:57 #248
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122344401
Probeer eens zwart zwart Tommeke, ik denk dat 't wel mooi is. Moet je wel dat lintje nemen met gaatjes geperforeerd.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 15:40:18 #249
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122344580
Die gele banden zijn leluk.
pi_122344584
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 15:35 schreef kaasplankje het volgende:
Probeer eens zwart zwart Tommeke, ik denk dat 't wel mooi is. Moet je wel dat lintje nemen met gaatjes geperforeerd.
Dat denk ik dus ook. Idd een geperforeerd lintje, das mooi! Weet jij nog een geperforeerd lintje wat ook lekker in de hand ligt? Fizik Microtex?
pi_122344686
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 15:40 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook. Idd een geperforeerd lintje, das mooi! Weet jij nog een geperforeerd lintje wat ook lekker in de hand ligt? Fizik Microtex?
Heb ik ook, de niet glimmende versie in het zwart. Ligt prima in de hand en volgens mij redelijk normaal geprijsd.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 15:44:01 #252
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122344735
quote:

[..]

Ja, fizik idd, al zijn die wel onwijs duur; 16 of 17 Euro bij de FM.

Mijn FM hier in de stad had eens oldskool lintjes met een stiksel er op. Zwart en wit waren 6.50 Euro. Maar geen idee of die er nog zijn. zaten ook geen doppies bij.
pi_122344931
Das wel duur! Ik kijk morgen op m'n werk wel ff wat er hangt. Sowieso die van BBB wel of iets van Specialized ofzo.
pi_122345264
quote:

[..]

Ja decals eraf. Druk.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 15:58:35 #255
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122345347
Ik zou zelf nooit de decals van wielen afhalen.
pi_122345398
Die kunnen er ook niet af. Maar Patroon bedoelt de stuurpen..

En: wit/wit. Stuur zonder kronkels is ook mooier :) Maar gaat erom wat goed voelt.
pi_122345425
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 15:58 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zou zelf nooit de decals van wielen afhalen.
Hangt er een beetje vanaf. Sommigen zijn erg mooi, anderen zijn druk en lelijk.
pi_122345461
Sommige :P ('t zijn geen mensen)
pi_122345480
@Kees/Kaas: Dank voor de tips! Zal morgen eens ff kijken wat er allemaal ligt. Mijn voordeel is dat ik het allemaal voor inkoopprijs kan meenemen ;)

@Kano: Kan bij deze wielen ook niet. Heb dat bij m'n lelijke Eastons wel gedaan. Dat zit er nu een stuk beter uit. Die bandjes zijn btw van canvas. Dat is soignee ;)
  vrijdag 1 februari 2013 @ 16:02:09 #260
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122345497
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:01 schreef Tommeke het volgende:

@Kano: Kan bij deze wielen ook niet. Heb dat bij m'n lelijke Eastons wel gedaan. Dat zit er nu een stuk beter uit. Die bandjes zijn btw van canvas. Dat is soignee
Ik heb nog een hoop te leren :@
pi_122345527
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 15:59 schreef eentwee het volgende:
Die kunnen er ook niet af. Maar Patroon bedoelt de stuurpen..

En: wit/wit. Stuur zonder kronkels is ook mooier :) Maar gaat erom wat goed voelt.
Ik heb een 3T Ergonova besteld. Die heeft 2cm minder drop, wat comfortabeler is in de beugels. Die kronkels liggen wel lekker in de hand.
pi_122345558
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:02 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik heb nog een hoop te leren :@
Whaha :P

Nu lijkt het een beetje alsod ik op tubes rij ;)
  vrijdag 1 februari 2013 @ 16:05:01 #263
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122345626
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:03 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Whaha :P

Nu lijkt het een beetje alsod ik op tubes rij ;)
Ik dacht ook dat je dat reed :o
pi_122345655
Amateurs :')
pi_122345669
  vrijdag 1 februari 2013 @ 16:08:20 #266
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122345768
Ja, nu snap ik het niet meer. Rijd Tom nou op tubes of niet, is hij daardoor amateur of niet en ben ik nou amateur omdat ik het niet meer snap? Of zijn jullie amateurs omdat ik net doe alsof ik dacht dat hij op tubes rijd?
pi_122346280
Ik ben een amateur op vouwbandjes die doet alsof ;)

Hier met zwart zadel:

pi_122346394
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:01 schreef eentwee het volgende:
Sommige :P ('t zijn geen mensen)
Geldt ook voor mensen ;)
pi_122346449
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:19 schreef Tommeke het volgende:
Ik ben een amateur op vouwbandjes die doet alsof ;)

Hier met zwart zadel:

[ afbeelding ]
Wit wit = beter.
pi_122346460
Hoe verwijder je die decals? Aceton?
pi_122346511
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:23 schreef Tommeke het volgende:
Hoe verwijder je die decals? Aceton?
Ja. Moet wel kunnen bij die Pro Vibe, ze slijten er ook vrij snel af.
pi_122346623
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:08 schreef kanovinnie het volgende:
Ja, nu snap ik het niet meer. Rijd Tom nou op tubes of niet, is hij daardoor amateur of niet en ben ik nou amateur omdat ik het niet meer snap? Of zijn jullie amateurs omdat ik net doe alsof ik dacht dat hij op tubes rijd?
Er zijn best wel wat amateurs die op tubes rijden. Maar niet elke amateur doet dat, er zijn er ook die op draadbanden rijden. Bij de pro's zie je dan weer wel dat iedereen op tubes rijdt.

En ik heb geen moment gedacht dat Tom op tubes rijdt, het zijn gewoon banden met een gele zijwang.

Jij bent sowieso een amateur als het over materiaal gaat. Dat is boven alle twijfel verheven. :)

Oh, en alles wit, zoals knut zegt.
Mijn foto's op Flickr!
pi_122346649
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Wit wit = beter.
Vind ik ook
  vrijdag 1 februari 2013 @ 16:29:34 #274
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122346682
Bijzonder jammer dat mijn poging tot een trollerig grapje maken zo serieus de kop in gedrukt wordt.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 16:58:43 #275
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_122347858
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:13 schreef Gripper het volgende:

[..]

Zeker.
Sei wachsam,
  vrijdag 1 februari 2013 @ 17:06:22 #276
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122348148
Ivo's 300:

Wie er mee gaat?
Grip
Jitze
Kaas
Oksel?
No-P
Eentwee?
Pritt?

Bazenteam hoor. *O*
pi_122348294
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:58 schreef No-P het volgende:

[..]

Zeker.
Ik weet niet zeker of ik je deze keer ook vervoer kan aanbieden. Heb nu dezelfde auto (qua ruimte) als vorig jaar, maar ook een fietsendrager. Dus als we 2 fietsen buitenop doen + 1 fiets en alle bagage in de auto, dan zouden we met zn drieën kunnen rijden. Wel zo makkelijk, want jij en Jitze wonen beiden in Nijmegen.

De 200 ook? Jitze & ik doen ze allebei.
Mijn foto's op Flickr!
  vrijdag 1 februari 2013 @ 17:16:56 #278
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122348538
Ik zou ook wel naar de 200 willen van Ivo maar 't is maar zeer de vraag of ik dat ga redden qua tijd.

Gaan jullie dan op 1 dag heen en terug ofwa?
  vrijdag 1 februari 2013 @ 17:19:40 #279
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_122348656
Denk dat ik de 200km ook mee ga dan., vond ik zelf een mooiere route (muv lange stuk langs water op eind) Bij de 200 denk ik dat qua bagage wel kan, zien we gelijk of het de 300 ook gaat passen.
Sei wachsam,
pi_122348775
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 14:17 schreef kanovinnie het volgende:
Gripper zit warm.
Warm met 1, 2 of 3?

Net 2 uur en 45 min gefietst, beetje hardheid getraind in de regen/natte wegen :P , blij dat ik was met een hete douche!
  vrijdag 1 februari 2013 @ 17:27:26 #281
545 dop
pi_122348913
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:25 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

mijn zege heb je ook hoor zeker als het maar 1 glaasje is.
ik dacht alleen wel stiekum wat gaat ze nu trainen, fietsen of drinken :)

Maar vergeet zeker niet te genieten, dat is voor iedereen belangrijk in het leven.
  FOK!fotograaf vrijdag 1 februari 2013 @ 17:34:55 #282
73911 ultra_ivo
pi_122349178
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 17:19 schreef No-P het volgende:
Denk dat ik de 200km ook mee ga dan., vond ik zelf een mooiere route (muv lange stuk langs water op eind) Bij de 200 denk ik dat qua bagage wel kan, zien we gelijk of het de 300 ook gaat passen.
Dit jaar komt er een andere route voor de 200. Maaseik is op de 10e maart onbereikbaar vanwege Halfvasten.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 17:38:26 #283
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122349290
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 17:34 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Dit jaar komt er een andere route voor de 200. Maaseik is op de 10e maart onbereikbaar vanwege Halfvasten.
Enne, is die op 3 maart zondag?
  vrijdag 1 februari 2013 @ 17:45:32 #284
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_122349534
Sei wachsam,
pi_122349709
_O-
pi_122349832
daar gaat je fietsvakantie :W
  vrijdag 1 februari 2013 @ 17:54:41 #287
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122349885
pi_122350366
:D :'( :D
  FOK!fotograaf vrijdag 1 februari 2013 @ 19:35:31 #290
73911 ultra_ivo
pi_122353093
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 17:38 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Enne, is die op 3 maart zondag?
Halfvasten is halverwege carnaval en pasen. Maar dat kan een week varieren. In die 3 weekenden is het Maasdal ten noorden van Maastricht niet aan te raden om doorheen te fietsen ;)
10 maart is 21 dagen voor Pasen ;).
pi_122353854
Zo. Plaatjes zijn afgesteld, en heb zooltjes aangemeten gekregen. Morgen ff testen...
  vrijdag 1 februari 2013 @ 22:13:38 #292
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122360850
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 19:35 schreef ultra_ivo het volgende:

Halfvasten is halverwege carnaval en pasen. Maar dat kan een week varieren. In die 3 weekenden is het Maasdal ten noorden van Maastricht niet aan te raden om doorheen te fietsen ;)
Ik kan niet lezen. Ik heb het te druk soms. deze week zag ik sterretjes voor mijn ogen terug uit den Haag op de fiets om 19:00.

Toch heb ik dit seizoen zin om te fietsen, dus dat gaan we ook maar gewoon doen, is tenslotte ook een vorm van geestelijke ontspanning.

Misschien kom ik ook naar je 200, ben wel benieuwd. Ik weet alleen nog niet of ik er tijd voor heb, maar hoop van wel.
pi_122364687
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 17:27 schreef dop het volgende:

[..]

mijn zege heb je ook hoor zeker als het maar 1 glaasje is.
ik dacht alleen wel stiekum wat gaat ze nu trainen, fietsen of drinken :)

Maar vergeet zeker niet te genieten, dat is voor iedereen belangrijk in het leven.
Drinken leer ik nooit hahahah. Na 1 glaasje is het prijs. Slaap er wel goed mee. Er is hier midden in de nacht veel herrie in t hotel. Die bejaarden feesten hier tot laat.
Haters gonna hate.
pi_122364846
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 19:51 schreef muzas het volgende:
Zo. Plaatjes zijn afgesteld, en heb zooltjes aangemeten gekregen. Morgen ff testen...
Ik ga ze ook wisselen. Heb fietsmeting gedaan en daarbij bleek dat mijn linker bovenbeen korter is als rechts maar linker onderbeen langer. Nu heeft die kerel er een soort van extra plaatje linksbij gezet om t verschil op t heffen maar ik heb nu links een ontstoken zitbeen en last van si gewricht links. Gaat t weer zo doen als dat t was. Merk wel verschil met trappen, eigenlijk beter maar als ik er allerlei klachten door krijg, houdt t op.
Haters gonna hate.
pi_122365627
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 19:35 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Klopt ja, vorig jaar stonden we midden in de stad redelijk vast omdat de optocht erdoor moest. En bij het pannenkoekhuis/stempelpost was het een gezellige dronken boel :)
Mijn foto's op Flickr!
  zaterdag 2 februari 2013 @ 08:12:23 #296
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122369207
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 23:38 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Ik ga ze ook wisselen. Heb fietsmeting gedaan en daarbij bleek dat mijn linker bovenbeen korter is als rechts maar linker onderbeen langer. Nu heeft die kerel er een soort van extra plaatje linksbij gezet om t verschil op t heffen maar ik heb nu links een ontstoken zitbeen en last van si gewricht links. Gaat t weer zo doen als dat t was. Merk wel verschil met trappen, eigenlijk beter maar als ik er allerlei klachten door krijg, houdt t op.
Ik heb dat ook, beenlengteverschil. ik denk dat ik er inmiddels ook scheef op zit. Verder heb ik er met fietsen geen last van. Wel als ik lang moet staan, want dan krijg ik last van mijn rug omdat mijn bekken scheef staat daardoor.
pi_122369373
de 300 is gelijk met de RVV.. toch zonde, anders was het het overwegen waard geweest!

@Tommeke.. ik zou rood en wit dubbel draaien om je stuur... Denk dat dat wel erg leuk staat..

@eentwee.. waarom zou je de stickers niet van een wiel kunnen halen?? Zijn ook maar gewoon stickers hoor. Met een fohn, engelengeduld en aceton voor de restjes krijg je ze prima schoon. In verleden zelf ook gedaan bij Vento (toen ik nog zo dom was om Campa wielen aan te schaffen! :( )
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122371696
quote:
@Tommeke.. ik zou rood en wit dubbel draaien om je stuur... Denk dat dat wel erg leuk staat..
Kermis-alert :P

quote:
@eentwee.. waarom zou je de stickers niet van een wiel kunnen halen?? Zijn ook maar gewoon stickers hoor. Met een fohn, engelengeduld en aceton voor de restjes krijg je ze prima schoon. In verleden zelf ook gedaan bij Vento (toen ik nog zo dom was om Campa wielen aan te schaffen! :( )
Op de wielen van Tommeke zitten geen stickers, zijn gelaserde logo's geloof ik. Bij sommige wielen zitten de stickers onder de blanke lak en kunnen ze er dus ook niet zomaar af.
pi_122371907
Mooi weer hier! Helaas kan ik maar max 60min om, anders had ik nu zeker 3/4uur gemaakt. Pas bij blessures begin je te merken hoe lekker het is om te kunnen fietsen. Leven zonder fietsen is geen leven. ;(
pi_122373172
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 11:33 schreef Patroon het volgende:
Mooi weer hier! Helaas kan ik maar max 60min om, anders had ik nu zeker 3/4uur gemaakt. Pas bij blessures begin je te merken hoe lekker het is om te kunnen fietsen. Leven zonder fietsen is geen leven. ;(
Idd, ik heb ook zo'n zin om naar buiten te gaan en lekker een paar uur te trappen. Maar die :( *&#$@%-elleboog...! ;(
pi_122374283
Stuurlint moet een kleur zijn. En dezelfde kleur als je zadel. Punt uit.

Slotje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')