abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122207614

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet: SPT / Fietsmeet Vreeswijk zondag 17 maart: La Primavera

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

De marmotte in 2013!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 12% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 29-01-2013 12:45:46 ]
pi_122207646
Zo ben ik eentwee. Ik ben hier op de wereld met een boodschap :P
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_122207791
Ik heb de vaste klasbakken verwijderd :@
  dinsdag 29 januari 2013 @ 12:46:39 #4
545 dop
:copyright: dop
pi_122207805
dat zijn wij mannen allemaal (op de wereld met een boodschap), daarom zitten er ook zoveel testosteron balletjes hier :)
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_122208285
Als we meer vrouwen in dit topic willen moeten we weer even iets doms zeggen over afvallen.
pi_122208360
Zojuist 1uur10min gefietst zonder mijn mijn geblesseerde pees te voelen. *O* Vorige week voelde ik hem al na 50min dus het gaat vooruit. Donderdag 1uur30min is de planning. Hoe kan je nu het beste de duur opbouwen zonder de boel weer te forceren?
pi_122208435
Gewoon rustig opbouwen zonder de boel te forceren.
pi_122208526
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:02 schreef eentwee het volgende:
Gewoon rustig opbouwen zonder de boel te forceren.
Is dat dan eerst een week dezelfde duur, of steeds een half uur erbij of wat?
  dinsdag 29 januari 2013 @ 13:08:33 #9
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_122208710
Totdat al die voetballers ook opgepakt zijn, wil ik nu verder niets over doping horen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_122208714
Eerlijk gezegd geen idee hoe snel dat kan.. Zal ook niet echt een richtlijn voor zijn, iig niet doorgaan als je iets voelt. Een half uur per training lijkt me wat veel.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 13:10:05 #11
153506 Captain_Fabulous
pi_122208778
Gisteren een stap qua zwaarte omhoog gedaan met intervallen, tot nu toe geen serieuze knieklachten. Hopen dat het zo blijft...Arjan Robben is een solide figuur vergeleken bij mij denk ik wel eens.
pi_122208830
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:08 schreef eentwee het volgende:
Eerlijk gezegd geen idee hoe snel dat kan.. Zal ook niet echt een richtlijn voor zijn, iig niet doorgaan als je iets voelt. Een half uur per training lijkt me wat veel.
Ja denk ik ook. Denk dat ik eerst rustig richting 1:30uur opbouw. Daarna in kleine stapjes richting 2uur. En dan ff een weekje max 2uur, daarna pas weer verder bouwen. Mijn fysio zal donderdag wel wat richtlijnen kunnen geven.
pi_122209307
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Totdat al die voetballers ook opgepakt zijn, wil ik nu verder niets over doping horen.
En tennisers :r
  dinsdag 29 januari 2013 @ 13:24:31 #14
153506 Captain_Fabulous
pi_122209380
als je elke keer een half uur erbij doet, zou je dus binnen een week van 1 naar 3 uur kunnen springen...ga maar uit van minstens een week op hetzelfde schema, als geen twee. Mijn knieproblemen zijn bij de pees/spieraanhechtingen, en dat duurt maanden als je pech hebt. Ik heb nu na anderhalve week weer trainen de hometrainer 1 niveau omhoog gezet. waarschijnlijk duurt het drie weken voor ik weer veilig iets omhoog kan.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 13:24:52 #15
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122209402
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 12:58 schreef eentwee het volgende:
Als we meer vrouwen in dit topic willen moeten we weer even iets doms zeggen over afvallen.
pi_122209420
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nadal schijnt ook gebruikt te hebben en nu niet vanwege een blessure niet op de toernooien te tennissen. Op advies blijft hij even onder de radar.

edit: Wat Knut zegt dus, maar dan zonder namedropping.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 13:27:26 #17
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122209518
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
als je elke keer een half uur erbij doet, zou je dus binnen een week van 1 naar 3 uur kunnen springen...ga maar uit van minstens een week op hetzelfde schema, als geen twee. Mijn knieproblemen zijn bij de pees/spieraanhechtingen, en dat duurt maanden als je pech hebt. Ik heb nu na anderhalve week weer trainen de hometrainer 1 niveau omhoog gezet. waarschijnlijk duurt het drie weken voor ik weer veilig iets omhoog kan.
Ja, ik denk dat je gelijk hebt. Peesblessures kunnen hardnekkig zijn dus beter te rustig opbouwen dan te snel.
pi_122209647
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Yep, denk ik ook. Ik heb nu 1,5 weken rust gehad na laatste pijn. Spieren wel getraind met krachttraining. Hangt er ook vanaf hoe ver je pees al naar de klote is. Ik was er snel bij en er was nog geen sprake van ontstoken, enkel irritatie. Ik zal de komende week het bij 1 uur laten en volgende week rustig verder bouwen naar 1,5uur.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 13:31:16 #19
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122209697
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:30 schreef Patroon het volgende:

[..]

Yep, denk ik ook. Ik heb nu 2 weken rust gehad na laatste pijn. Hangt er ook vanaf hoe ver je pees al naar de klote is. Ik was er snel bij en er was nog geen sprake van ontstoken, enkel irritatie. Ik zal de komende week het bij 1 uur laten en volgende week rustig verder bouwen naar 1,5uur.
Over hoeveel trainingen per week gaat het?
3/4?
pi_122209841
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:31 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Over hoeveel trainingen per week gaat het?
3/4?
Ik denk dat het nu verstandig is om steeds een dag rust te nemen na een training. Dus zeg 3x per week. Daarnaast doe ik 2/3x krachttraining, steeds met 48u herstel.

Wat ik ook kan over een week is eerst een uur buiten en daarna nog op de rollen. Dan kan ik stoppen wanneer het pijnlijk wordt.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 13:37:46 #21
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122209964
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:34 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik denk dat het nu verstandig is om steeds een dag rust te nemen na een training. Dus zeg 3x per week. Daarnaast doe ik 2/3x krachttraining, steeds met 48u herstel.

Wat ik ook kan over een week is eerst een uur buiten en daarna nog op de rollen. Dan kan ik stoppen wanneer het pijnlijk wordt.
Maarre, 5/6 trainigen per week waarvan 2 kracht, doe je dan ook 2/3x per week benen tijdens die krachttrainingen?

Hoe ziet je weekschema er dan uit?
  dinsdag 29 januari 2013 @ 13:38:53 #22
153506 Captain_Fabulous
pi_122210004
Pas wel heel goed op. Jij bent gewend om in je training pijn als teken te zien dat je lekker bezig bent denk ik. Dat klopt op zich wel, maar bij peesaanhechtingen is echte pijn een teken dat je te ver bent gegaan, en weer een stap terug moet doen.
Na mijn training van gisteren zijn m'n knieen gevoelig, dus ik ga morgen een stapje terug doen en op herstel richten. Vrijdag hoop ik dan weer niets te voelen 's ochtends, dan kan ik 's avonds weer hetzelfde doen als gisteren. Anders is vrijdag ook hersteltraining dag.
pi_122210075
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
j bent gewend om in je training pijn als teken te zien dat je lekker bezig bent denk ik. Dat klopt op zich wel, maar bij peesaanhechtingen is echte pijn een teken dat je te ver bent gegaan, en weer een stap terug moet doen.
Nee, ik kan pijn van lekker bezig zijn met blessure pijn goed onderscheiden. Ik weet dus ook welke pijn goed en fout is. Vorige week had ik na 50min pijn en was de pees de volgende dag ook stijf. Vandaag had ik na 1uur10min geen last en verwacht morgen ook niet dat hij stijf is. Moet dus idd niet over de grens heen gaan.
pi_122210150
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:37 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Maarre, 5/6 trainigen per week waarvan 2 kracht, doe je dan ook 2/3x per week benen tijdens die krachttrainingen?

Hoe ziet je weekschema er dan uit?
Yep ik doe om de 48u benen, maar wel heel licht en 30 herhalingen. Het is dus vooral een soort fysio fitness en niet echt op maximaal kracht gebasseerd. Nu ik weer fiets ga ik 2x krachttraining doen.

Deze week zou het schema als volgt zijn:

Maandag: kracht in sportschool
Dinsdag: 1uur gefietst
Woensdag: rust
Donderdag 1uur fietsen
Vrijdag: kracht sportschool.
Zaterdag rust
Zondag; 1uur fietsen.

Maar dit hangt er ook ff vanaf hoe de benen en knie voelen.
pi_122210270
Bij de krachttraining doe ik alles 4x 30 herhalingen

Squat 27,5kg
Leg press 60kg
Lunges 8kg
Leg extension one leg (dus echt met de VMO spier) 5kg
Leg curl 20kg
Hip adduction : body weight.
pi_122210422
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:40 schreef Patroon het volgende:

[..]

Nee, ik kan pijn van lekker bezig zijn met blessure pijn goed onderscheiden. Ik weet dus ook welke pijn goed en fout is. Vorige week had ik na 50min pijn en was de pees de volgende dag ook stijf. Vandaag had ik na 1uur10min geen last en verwacht morgen ook niet dat hij stijf is. Moet dus idd niet over de grens heen gaan.
Als je vorige week na 50 min pijn krijgt waarom ga je dan deze week 1uur10 fietsen?

Langzaam opbouwen is verschrikkelijk maar wel noodzakelijk. Ik mocht van de fysio 3 weken lang max een uurtje. Daarvoor 3 weken rust met specifieke oefeningen. Voordeel bij mij was dat het toen ook wel klaar was en ik echt op kon gaan bouwen naar normaal.
eten!!!
pi_122210502
Ik ben trouwens ook weer een grens overgegaan met schaatsen, ik had halverwege de week al last van de pezen aan de bovenkant van mijn kuit en ben toen toch gaan schaatsen. Nu doet het nog steeds pijn. Dus nu maar een volle week rust.
eten!!!
pi_122210531
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:49 schreef janatwork het volgende:

[..]

Als je vorige week na 50 min pijn krijgt waarom ga je dan deze week 1uur10 fietsen?

Langzaam opbouwen is verschrikkelijk maar wel noodzakelijk. Ik mocht van de fysio 3 weken lang max een uurtje. Daarvoor 3 weken rust met specifieke oefeningen. Voordeel bij mij was dat het toen ook wel klaar was en ik echt op kon gaan bouwen naar normaal.
Omdat ik een klein rondje ging zodat ik in alle tijden direct weer thuis was. Na 50min voelde het nog goed dus een klein beetje erbij gedaan. Bedankt voor je advies. Ik ga idd rustig opbouwen met nadruk op rustig :D
  dinsdag 29 januari 2013 @ 13:54:46 #29
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122210611
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:42 schreef Patroon het volgende:

[..]

Yep ik doe om de 48u benen, maar wel heel licht en 30 herhalingen. Het is dus vooral een soort fysio fitness en niet echt op maximaal kracht gebasseerd. Nu ik weer fiets ga ik 2x krachttraining doen.

Donderdag 1uur fietsen
Zaterdag rust
Zondag; 1uur fietsen.

Oké, niet heel woest dus. Hoe snel je kan opbouwen hangt af van de ernst van de blessure, maar dat weet je zelf. Anderzijds is je trainingsverleden van invloed. Heb je regelmatig getraind voor de blessure zal je ook sneller meer aan kunnen dan iemand met minder kms in de benen.

Ik zou iedere 2 weken een half uur erbij doen, oid.

En dan op een geg. moment 2 van de 3 trainingen uitbouwen. Dus 2x per week duur en 1x herstel van 1.5/2uur.
pi_122211607
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:00 schreef Patroon het volgende:
Zojuist 1uur10min gefietst zonder mijn mijn geblesseerde pees te voelen. *O* Vorige week voelde ik hem al na 50min dus het gaat vooruit. Donderdag 1uur30min is de planning. Hoe kan je nu het beste de duur opbouwen zonder de boel weer te forceren?
Zorgen dat je alles goed warm houd, kniestukken onder de lange broek of smeer wat hotbalm op ofzo.. en zo min mogelijk belasting, dus licht verzet, en heuvels en zware wind proberen te mijden..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122211732
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:42 schreef Patroon het volgende:

[..]

Donderdag 1uur fietsen
Zaterdag rust
Zondag; 1uur fietsen.

je hebt een blessure, het is pas januari en je traint al 5dgn per week?! Is dat uberhaupt niet een beetje overkill? Vind je arts dat ok?
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122211747
Ik moet ook maar weer ff de sportschool in. Vind dat wel leuk. Ik doe nu op de legpress 3 series van 20 keer 120 kilo, is dat veel kaas?
pi_122212132
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 14:24 schreef the_critic het volgende:

[..]

je hebt een blessure, het is pas januari en je traint al 5dgn per week?! Is dat uberhaupt niet een beetje overkill? Vind je arts dat ok?
Dat kan prima, zolang je die krachttraining maar niet te zwaar doet, zoals je kan zien hierboven. Kwestie van goed naar je lichaam luisteren en niet gaan als je nog spierpijn hebt of moe bent.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 15:20:33 #34
153506 Captain_Fabulous
pi_122214130
Kaas doet geen gewichten op de legpres. Hij duwt gewoon op de grond, en duwt zo de aarde een tikje uit z'n baan, en dan weer terug.
pi_122214492
Dus niet Kaas maar de aarde heeft die 1000 miles afgelegd? Wat een oplichter :P
pi_122214526
Gister een foto van m'n KNWU basislidmaatschap geupload bij sportcommunication, en mijn inschrijving staat nu op volledig :P . Het stelt dus echt niks voor
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_122214617
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 15:31 schreef MarcoD het volgende:
Gister een foto van m'n KNWU basislidmaatschap geupload bij sportcommunication, en mijn inschrijving staat nu op volledig :P . Het stelt dus echt niks voor
Toen ik m'n basislidmaatschap binnen kreeg schoot dat ook ff door me heen. Maar heb al een medische keuring. Werkt dus wel.
pi_122215128
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 15:33 schreef Patroon het volgende:

[..]

Toen ik m'n basislidmaatschap binnen kreeg schoot dat ook ff door me heen. Maar heb al een medische keuring. Werkt dus wel.
Als je dat hebt is het inderdaad niet nodig, je hoeft er in ieder geval niet al te veel moeite voor doen dus :)
pi_122215196
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 15:45 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Als je dat hebt is het inderdaad niet nodig, je hoeft er in ieder geval niet al te veel moeite voor doen dus :)
Nee blijkbaar.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 16:08:53 #40
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122216106
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 14:25 schreef Tommeke het volgende:
Ik moet ook maar weer ff de sportschool in. Vind dat wel leuk. Ik doe nu op de legpress 3 series van 20 keer 120 kilo, is dat veel kaas?
Wat is veel? Het gewicht waarmee je traint of het aantal reps?

Ik vind het best zwaar, 3x 20 met 120 kg, maar 120kg op de ene legpress is niet 120kg op de andere. Wij hebben zo'n 45 graden legpress waar je ondersteboven in gaat zitten en met je benen het gewicht van je af duwt. Aan 2 rollen kan je dan zoveel schijven hangen als je wilt. Ik doe er nu schijven op van 8x 25kg en doe dan 6x 12 reps. Dat is een beetje sprintgerichte powertraining imo.

Als je 20 of 30 reps doet doe je meer duurgerichte powertraining. Heel ander trainingsdoel met ook een lager trainingsgewicht vanwege het hogere aantal reps.

Verder is jouw lengte en omvang sterk van invloed op je trainingsgewicht. Ben je groot en lang, dan druk je ook veel meer dan een kleiner iemand.

Ik vind het toch wel veel, zeker omdat ik weet dat jij nog niet zo lang traint. Maar ik weet ook dat je best een grote knul bent, dus dat verklaart het wellicht.

Zo bevredigend antwoord?

[ Bericht 43% gewijzigd door kaasplankje op 29-01-2013 16:19:59 ]
  dinsdag 29 januari 2013 @ 16:29:08 #41
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_122216975
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 10:07 schreef eentwee het volgende:
Moraal van de droom? Niet teveel over triathlon lullen, No-P. Daar raakt mijn brein van in de war. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt je roeping gewoon gevonden.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_122217791
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:08 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Wat is veel? Het gewicht waarmee je traint of het aantal reps?

Ik vind het best zwaar, 3x 20 met 120 kg, maar 120kg op de ene legpress is niet 120kg op de andere. Wij hebben zo'n 45 graden legpress waar je ondersteboven in gaat zitten en met je benen het gewicht van je af duwt. Aan 2 rollen kan je dan zoveel schijven hangen als je wilt. Ik doe er nu schijven op van 8x 25kg en doe dan 6x 12 reps. Dat is een beetje sprintgerichte powertraining imo.

Als je 20 of 30 reps doet doe je meer duurgerichte powertraining. Heel ander trainingsdoel met ook een lager trainingsgewicht vanwege het hogere aantal reps.

Verder is jouw lengte en omvang sterk van invloed op je trainingsgewicht. Ben je groot en lang, dan druk je ook veel meer dan een kleiner iemand.

Ik vind het toch wel veel, zeker omdat ik weet dat jij nog niet zo lang traint. Maar ik weet ook dat je best een grote knul bent, dus dat verklaart het wellicht.

Zo bevredigend antwoord?

Thnx voor je antwoord. Het is zo'n een waar je jezelf schuin mee opdrukt.

Ik ga dan ook wat minder reps doen en meer gewicht. Wil vooral m'n sprint verbeteren. Hard rijden kan ik al een beetje ;)
  dinsdag 29 januari 2013 @ 16:55:45 #43
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122218093
Ok omgekeerd van deze dus? Deze hebben wij staan in de gym.

pi_122218551
Chris Hoy doet 631kg

Net 20km geschaatst op de baan, lamme enkels nu maar worth it.
pi_122218607
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:55 schreef kaasplankje het volgende:
Ok omgekeerd van deze dus? Deze hebben wij staan in de gym.

[ afbeelding ]
Ja. Je duwt jezelf schuin omhoog. En je kan aan de zijkant gewichtjes hangen.
pi_122218778
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:04 schreef keesfietst het volgende:
Chris Hoy doet 631kg

[ afbeelding ]

toen ik nog fanatiek wedstrijden reed.. dit eens op werk gedaan met 2 collega's erop.. ghehe..
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 29 januari 2013 @ 17:09:27 #47
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122218813
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:05 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ja. Je duwt jezelf schuin omhoog. En je kan aan de zijkant gewichtjes hangen.
Dat is dan meer een hack squat machine?

@keesfietst: Sick :')
pi_122218859
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:04 schreef keesfietst het volgende:
Chris Hoy doet 631kg

[ afbeelding ]

Doping.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 17:18:08 #49
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_122219254
Ik vind zelf deze fijn.

Sei wachsam,
pi_122220032
De omtrek van z'n benen is 84cm, zag er in het echt nog lijper uit dan je je kunt voorstellen.

Kunnen ook wel een keer een recreatieve wielrenners krachtmeet doen. :D
pi_122220224
Is er een budget-manier om je beenspierkracht te trainen (binnen)? als je vanaf 0 moet beginnen zeg maar...

Edit: Of gewoon op een zware versnelling 10 keer een viaduct op knallen?
pi_122220259
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:34 schreef keesfietst het volgende:
De omtrek van z'n benen is 84cm, zag er in het echt nog lijper uit dan je je kunt voorstellen.

Ik vind die Duitser er altijd zo eng uitzien :X

http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_F%C3%B6rstemann

links Greipel btw
  dinsdag 29 januari 2013 @ 17:46:41 #53
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122220536
90kg en 1.75 lang. Die komt geen viaduct op. Wat een baas. _O_
pi_122221497
Lightweight baby!!

:')
pi_122221563
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:39 schreef muzas het volgende:
Is er een budget-manier om je beenspierkracht te trainen (binnen)? als je vanaf 0 moet beginnen zeg maar...

Edit: Of gewoon op een zware versnelling 10 keer een viaduct op knallen?
Koop voor een paar tientjes dumbbells. Kun je bijna alles fatsoenlijk mee trainen tot op zekere hoogte. Calf raises, squats, deadlifts etc. kunnen daar prima mee.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:11 schreef Patroon het volgende:
Lightweight baby!!

:')
Cum laude afgestudeerd, ex-politieagent en tig keer Mr. Olympia, dan ben je pas echt een baas.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 18:14:52 #56
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122221598
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:13 schreef keesfietst het volgende:

[..]

Koop voor een paar tientjes dumbbells. Kun je bijna alles fatsoenlijk mee trainen tot op zekere hoogte. Calf raises, squats, deadlifts etc. kunnen daar prima mee.

[..]

Cum laude afgestudeerd, ex-politieagent en tig keer Mr. Olympia, dan ben je pas echt een baas.
Of om te beginnen zonder gewicht ;)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_122221608
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:13 schreef keesfietst het volgende:

[..]

[..]

Klopt, alleen het loopt en fietst op een gegeven moment zo moeilijk.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 18:20:41 #58
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122221866
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:15 schreef Patroon het volgende:

[..]

Klopt, alleen het loopt en fietst op een gegeven moment zo moeilijk.
Als je zo'n baas bent als hem laat je je gewoon dragen door playboybunny's :{w
pi_122222070
Anabolen slikken met een cum laude diploma. Wat een baas zeg. Ik noem het potentie verkwisten.
pi_122222396
quote:
16s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Anabolen slikken met een cum laude diploma. Wat een baas zeg. Ik noem het potentie verkwisten.
Ach, alcohol of drugs is ook potentie verkwisten, lekker laten gaan. Hij betaalt er zelf voor en wint er prijzen mee. Verder brengt ie niemand anders dan zichzelf in gevaar.
pi_122222589
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:34 schreef keesfietst het volgende:

[..]

Ach, alcohol of drugs is ook potentie verkwisten, lekker laten gaan. je betaalt er zelf voor en je wint er prijzen mee. Verder brengt je niemand anders dan jezelf in gevaar. Zei Ferrari tegen Armstrong
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122226976
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:34 schreef keesfietst het volgende:

Dat durf ik nog wel :D
pi_122227847
Vandaag gewerkt met m'n handen, nu al spierpijn :D Poezelige handjes :P

Eindresultaat:
  dinsdag 29 januari 2013 @ 20:23:24 #65
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122227922
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:49 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Thnx voor je antwoord. Het is zo'n een waar je jezelf schuin mee opdrukt.

Ik ga dan ook wat minder reps doen en meer gewicht. Wil vooral m'n sprint verbeteren. Hard rijden kan ik al een beetje ;)
Wilde hier nog wat op zeggen:

Zowel duurgerichte powertraining als sprintgerichte powertraining zijhn voor het verbeteren van de explosiviteit. Alleen is sprintgerichte powertraining voor verbeteren van de maximaalkracht en duurgerichte powertraining ter verbetering van kracht-uithouding. Ik denk dat het beste is om allebei te doen. Niet gelijktijdig, maar achter elkaar dus 8 weken het een en dan 8 weken het ander.
pi_122227923
Kan nooit, daar moet 24 uur tussen zitten volgens Prof. Patroon.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 20:44:18 #67
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122229277
Effe die fietsschoenen in de wasmachine. Kort programma op 30 graden. Ik doe de schoenen in een schoudertas ter bescherming van de trommel.

Vieze pekeltroep er af. :P
  dinsdag 29 januari 2013 @ 20:47:28 #68
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122229732
quote:
Ik heb dat dus echt nooit gesnapt. Gewoon echt niet.
pi_122229774
quote:
Full homo pompen. Goed bezig man.
pi_122229922
Wel goede tip, het stonk lange tijd al in ons halletje, bleken het mijn fietsschoentjes te zijn :@
Aldus liggen ze nu uit te zweten op de houtstapel, maar toch eens de wasmachine proberen.
pi_122230017
Wij hebben een zonneboiler. Levert dat nou wat op?
  dinsdag 29 januari 2013 @ 20:56:45 #73
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122230064
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 20:54 schreef nogeenmaarten het volgende:
Wel goede tip, het stonk lange tijd al in ons halletje, bleken het mijn fietsschoentjes te zijn :@
Aldus liggen ze nu uit te zweten op de houtstapel, maar toch eens de wasmachine proberen.
Als ze te lang nat blijven gaan ze ook meuren. Je kan ze ook drogen met een kleine haardroger als de kachel uit staat. Niet te warm, anders smelten je inlegzooltjes.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 20:58:20 #74
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122230177
Als ze nat zijn zet ik ze altijd ff op/bij de kachel
pi_122231000
ik prop er altijd kranten in zodat die dingen het water opneemt
pi_122231077
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:10 schreef Holenbeer het volgende:
ik prop er altijd kranten in zodat die dingen het water opneemt
Ik doe er niks mee en ruikt prima. Maar ik train dan ook altijd tussen d0 en d1 dus ik zweet niet.
pi_122231079
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 20:55 schreef Patroon het volgende:
Wij hebben een zonneboiler. Levert dat nou wat op?
Ligt aan je gebruiksgedrag van jou en je medebewoners + windrichting waar 't ding op ligt + hoek waar hij onder staat + inhoud boilervat + aantal / type collectoren.

:P
pi_122231109
Ik heb 4 paar schoenen, per hartslag zone 1 paar.. 8-)
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:13:11 #79
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122231158
D1, D2, D3 en D4, voor de okselachtige gemiddeldes?
pi_122231159
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:12 schreef Oksel het volgende:
Ik heb 4 paar schoenen, per hartslag zone 1 paar.. 8-)
en je wisselt onderweg?
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:14:26 #81
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122231253
"Zo, jij gaat hard!"
"Ja, ik rij in mijn okselzone"
"Okselzone? Die ken ik niet!"
"Ja, dat is (Hmax*2)-(leeftijd/2)"
pi_122231356
:D
pi_122231886
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 20:51 schreef muzas het volgende:

[..]

Ik heb dat dus echt nooit gesnapt. Gewoon echt niet.
wat valt er niet te snappen? A wil je de sprint niet op kop beginnen. Vanuit 2e wiel is kans op winst stukken groter. en B is er gewoon een ontzettend stuk vermaak van het publiek dat betaald om jou te komen zien en dus jouw startgeld betaald..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122232089
10 minuten daar staan waggelen. Wel grappig.
pi_122232142
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:22 schreef the_critic het volgende:

[..]

wat valt er niet te snappen? A wil je de sprint niet op kop beginnen. Vanuit 2e wiel is kans op winst stukken groter. en B is er gewoon een ontzettend stuk vermaak van het publiek dat betaald om jou te komen zien en dus jouw startgeld betaald..
Ik als leek bedenk me dan, rijd vanuit het niets ineens snoeihard weg, zodat die ander niet eens in je kielzog kan komen... Maar zo simpel zal 't niet liggen. Stukje gebrek aan spelkennis en inzicht. Ook nooit echt in verdiept.
pi_122232735
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:25 schreef muzas het volgende:

[..]

Ik als leek bedenk me dan, rijd vanuit het niets ineens snoeihard weg, zodat die ander niet eens in je kielzog kan komen... Maar zo simpel zal 't niet liggen. Stukje gebrek aan spelkennis en inzicht. Ook nooit echt in verdiept.
Probleem is dat je niet ineens snoeihard weg kan rijden door dat verzet.
Verder vind ik het ook niet echt boeiend, 20 minuten waggelen.. :{
pi_122232882
Lama.
pi_122233348
inderdaad.. hebben vast verzet, dus zomaar ff wegspringen is geen optie :)
officieel mag je maar 30 seconden stilstaan (sur place) maar wordt soms wel langer toegestaan.. maar officieel moet dus jury na 30 seconden de boel weer verder sturen :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122234024
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:41 schreef the_critic het volgende:
inderdaad.. hebben vast verzet, dus zomaar ff wegspringen is geen optie :)
officieel mag je maar 30 seconden stilstaan (sur place) maar wordt soms wel langer toegestaan.. maar officieel moet dus jury na 30 seconden de boel weer verder sturen :)
Die gast op het einde vertelde dus dat hij moest rijden?
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:55:29 #90
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122234384
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:14 schreef kanovinnie het volgende:
"Zo, jij gaat hard!"
De Okselzone, die houden we er in.
pi_122234406
jup.. man van jury die vertelde dat ze weer moesten gaan bewegen :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_122234473
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:14 schreef kanovinnie het volgende:
"Zo, jij gaat hard!"
DO?
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:57:17 #93
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122234491
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:55 schreef the_critic het volgende:
jup.. man van jury die vertelde dat ze weer moesten gaan bewegen :)
Blijven staan tot er 1 van vermoeidheid omvalt. Veel leuker :D
pi_122234497
voor de koopjesjager / team shirt rijders/ mannetjes met maatje L

http://www.shopslipstream(...)e-jersey-config.html

nog enkele shirts voor 40 dollar.. nog geen 30 euro
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:58:03 #95
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_122234542
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:57 schreef the_critic het volgende:
voor de koopjesjager / team shirt rijders/ mannetjes met maatje L

http://www.shopslipstream(...)e-jersey-config.html

nog enkele shirts voor 40 dollar.. nog geen 30 euro
Duur zeg :{w
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:26:23 #96
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122236548
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:40:02 #97
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_122237371
Hele ijs naar de klote door Jou. Met spijkerbanden? Wel tof om te doen lijkt me
Sei wachsam,
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:46:28 #98
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122237813
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:40 schreef No-P het volgende:
Hele ijs naar de klote door Jou. Met spijkerbanden? Wel tof om te doen lijkt me
Valt wel mee. Je ziet witte puntjes maar die gaan niet diep. Spijkerbanden ja. Dankzij Knut op de kop weten te tikken voor een zacht/1-2 achtig prijsje :P

Tis gaaf ja, jammer genoeg kan het bijna nooit. Maar aan de andere kant, als je elke dag 't ijs op moet is de lol er ook vanaf.
pi_122238240
Zal ik jullie eens een Okselachtige tip geven? Koop eens een flesje van deze magie:

+/- 30 EUR / fles.

Als je dat eenmaal gedronken hebt, is elke andere wijn matig tot zeer matig. Politiek incorrecte wijn uit Libanon.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 22:55:19 #100
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122238351
30 euro voor een fles :{w
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')