Dat bedoel ik dus met een sportorganisatie die zichzelf controleert en het minimale kan doen. Voor de FIFA is dat minimale dus niets. Want er kraait geen haan naar.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Die stoppen alle negatieve publiciteit lekker in de doofpot.
twitter:hendriksmj twitterde op dinsdag 29-01-2013 om 16:54:52Morgen ook de uitspraak in de zaak Frank Schleck. reageer retweet
Het lijkt mij er meer op dat hij betaalt krijgt van de UCI om dit soort dingen te zeggen, zodat de UCI er mooi op blijft staan en maar blijven volhouden dat er maar weinig topsporters doping gebruiken en dat de tests 100% waterdicht zijn.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:09 schreef KilgoreTrout het volgende:
[..]
Hij is wel professor en iemand die redelijk hoog binnen de UCI en schaatsen zit. Hij bepaalt mede het doping beleid...
Ik ben het met je eens hoor, Kuipers weet van toeten noch blazen maar dat neemt nit weg dat hij wel een belangrijk figuur is en dat je hem serieus moet nemen ook al zegt hij idiote dingen.
Hoe bedoel je? Ik ben het gewoon met je eens dat WADA een goed initiatief is en dat de UCI en FIFA beide een corrupte boel is.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus met een sportorganisatie die zichzelf controleert en het minimale kan doen. Voor de FIFA is dat minimale dus niets. Want er kraait geen haan naar.
Bij de UCI was het tot voor een paar jaar geleden voldoende om af en toe iemand te pakken.
Een onafhankelijk organisatie als de WADA wil zo veel mogelijk gebruikers pakken. Dan kom je ergens.
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:51 schreef JimboSlice het volgende:
In de MLB is het ook weer bal, zo lijkt het.
http://www.miaminewtimes.(...)ports-biggest-names/
Daar hebben we hem ook weer.quote:There's even the New York Yankees' $275 million man himself, Alex Rodriguez,
Ik bedoel dat het een slecht idee is om een slager zijn eigen vlees te laten keuren, zoals dat nu in de sport gebruikelijk is. De sportorganisaties (UCI, FIFA) zijn primair verantwoordelijk voor de dopingcontroles in de eigen sport. Zelfs als een organisatie niet corrupt is, is het niet in hun belang om dat zo goed mogelijk te doen. Ze zijn namelijk financieel afhankelijk van de sport en hebben er dus belang bij om de sport populair en geloofwaardig te houden. Hoe doe je dat? Daar precies zoveel te controleren dat mensen geloven dat er geen dopingprobleem is.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:15 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Ik ben het gewoon met je eens dat WADA een goed initiatief is en dat de UCI en FIFA beide een corrupte boel is.
Al is hij de president van de Verenigde Staten, ik kan zo iemand niet serieus nemen. Ik ben wel met je eens dat het aardig is te weten hoe de Bobo(s) binnen deze sporten in het dopingvraagstuk staan.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:09 schreef KilgoreTrout het volgende:
[..]
Hij is wel professor en iemand die redelijk hoog binnen de UCI en schaatsen zit. Hij bepaalt mede het doping beleid...
Ik ben het met je eens hoor, Kuipers weet van toeten noch blazen maar dat neemt nit weg dat hij wel een belangrijk figuur is en dat je hem serieus moet nemen ook al zegt hij idiote dingen.
Cecchini deed zelf niet de doping volgens o.a. Dekker, Jacksche en Hamilton, dat mochten ze bij Fuentes regelen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:47 schreef opgebaarde het volgende:
Maar Thomas Dekker zat toch bij Checcini (oid)?
Hoewel het 1 het ander niet uitsluit obv
Toch ook een belangrijk bericht. Een heel klein kiertje in het voetbal?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:37 schreef Steven184 het volgende:
twitter:Sky_Gernot twitterde op dinsdag 29-01-2013 om 15:36:13#Fuentes Schon @J_Klinsmann beschreibt Mitte der 90er in seiner Autobiographie einen Medizinschrank mit besonderen Inhalten bei Real Madrid. reageer retweet
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik bedoel dat het een slecht idee is om een slager zijn eigen vlees te laten keuren, zoals dat nu in de sport gebruikelijk is. De sportorganisaties (UCI, FIFA) zijn primair verantwoordelijk voor de dopingcontroles in de eigen sport. Zelfs als een organisatie niet corrupt is, is het niet in hun belang om dat zo goed mogelijk te doen. Ze zijn namelijk financieel afhankelijk van de sport en hebben er dus belang bij om de sport populair en geloofwaardig te houden. Hoe doe je dat? Daar precies zoveel te controleren dat mensen geloven dat er geen dopingprobleem is.
Vrijwel niemand gelooft dat er een dopingprobleem is in het voetbal, dus je hoeft niet veel te controleren. Tennis is hier ook een goed voorbeeld van.
Van wielrenners geloven mensen wel dat er doping gebruikt wordt. Dus moet je je controles zo insteken dat je af en toe iemand pakt. Dan houd je de schijn op van een schone sport. De afgelopen jaren werd er regelmatig iemand gepakt, dus kon men zeggen dat het wielrennen schoner werd.
Daarom is het naar mijn idee goed als een onafhankelijke organisatie (WADA) verantwoordelijk wordt voor de dopingbestrijding. Van de sportbonden hoef je de grote schoonmaak niet te verwachten. Het WADA heeft in de zaak Fuentes gevraagd om alle gegevens. De sportbonden hebben vooral gedaan alsof ze van niets wisten. En dat zullen ze blijven doen zolang het maar enigszins kan.
En vandaar dus mijn reactie op jouw laatste post: de FIFA schuift alles in de doofpot, omdat ze er geen baat bij hebben dat alles uitkomt en er te weinig mensen bovenop zitten. De pers interesseert het namelijk ook geen hol. En dat komt dan weer omdat voetbal dé volkssport is en mensen eigenlijk niet geloven dat voetballers gebruiken. Bovendien gaat er veel geld in om, dus de pers heeft er eigenlijk ook meer baat bij dat het niet uitkomt, want als ze er over gaan schrijven, dan wil binnen notime geen voetballer meer met ze praten. Wat weer slecht is voor hun oplage. Dus ook (het merendeel van) de pers zit er niet op te wachten om te diep te graven. Kimmage werd als wielerjournalist wel redelijk uitgekost vanwege zijn dopingstukken over Armstrong.
Er is een reden waarom de meeste renners die tijdens de Tour gepakt zijn, gepakt werden in de jaren dat het Franse antidopingagentschap (AFLD) de controles uitvoerde. Sinds de UCI die weer in handen heeft worden nog enkel de kleine garnalen gepakt ...quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik bedoel dat het een slecht idee is om een slager zijn eigen vlees te laten keuren, zoals dat nu in de sport gebruikelijk is. De sportorganisaties (UCI, FIFA) zijn primair verantwoordelijk voor de dopingcontroles in de eigen sport. Zelfs als een organisatie niet corrupt is, is het niet in hun belang om dat zo goed mogelijk te doen. Ze zijn namelijk financieel afhankelijk van de sport en hebben er dus belang bij om de sport populair en geloofwaardig te houden. Hoe doe je dat? Daar precies zoveel te controleren dat mensen geloven dat er geen dopingprobleem is.
Vrijwel niemand gelooft dat er een dopingprobleem is in het voetbal, dus je hoeft niet veel te controleren. Tennis is hier ook een goed voorbeeld van.
Van wielrenners geloven mensen wel dat er doping gebruikt wordt. Dus moet je je controles zo insteken dat je af en toe iemand pakt. Dan houd je de schijn op van een schone sport. De afgelopen jaren werd er regelmatig iemand gepakt, dus kon men zeggen dat het wielrennen schoner werd.
Daarom is het naar mijn idee goed als een onafhankelijke organisatie (WADA) verantwoordelijk wordt voor de dopingbestrijding. Van de sportbonden hoef je de grote schoonmaak niet te verwachten. Het WADA heeft in de zaak Fuentes gevraagd om alle gegevens. De sportbonden hebben vooral gedaan alsof ze van niets wisten. En dat zullen ze blijven doen zolang het maar enigszins kan.
En vandaar dus mijn reactie op jouw laatste post: de FIFA schuift alles in de doofpot, omdat ze er geen baat bij hebben dat alles uitkomt en er te weinig mensen bovenop zitten. De pers interesseert het namelijk ook geen hol. En dat komt dan weer omdat voetbal dé volkssport is en mensen eigenlijk niet geloven dat voetballers gebruiken. Bovendien gaat er veel geld in om, dus de pers heeft er eigenlijk ook meer baat bij dat het niet uitkomt, want als ze er over gaan schrijven, dan wil binnen notime geen voetballer meer met ze praten. Wat weer slecht is voor hun oplage. Dus ook (het merendeel van) de pers zit er niet op te wachten om te diep te graven. Kimmage werd als wielerjournalist wel redelijk uitgekost vanwege zijn dopingstukken over Armstrong.
Eigenlijk zou je ieder dopingagentschap van een bepaald land een ander land moeten laten controleren. En dan ook echt Nederland - Belgie, Engeland - Frankrijk, Italie - Spanje etcquote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Er is een reden waarom de meeste renners die tijdens de Tour gepakt zijn, gepakt werden in de jaren dat het Franse antidopingagentschap (AFLD) de controles uitvoerde. Sinds de UCI die weer in handen heeft worden nog enkel de kleine garnalen gepakt ...
Werden Landis en Hamilton niet door de UCI gepakt?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Er is een reden waarom de meeste renners die tijdens de Tour gepakt zijn, gepakt werden in de jaren dat het Franse antidopingagentschap (AFLD) de controles uitvoerde. Sinds de UCI die weer in handen heeft worden nog enkel de kleine garnalen gepakt ...
Volgens Wiki werd in elk geval bij Landis getest door AFLD. Hamilton was wel UCI.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:37 schreef marcodej het volgende:
[..]
Werden Landis en Hamilton niet door de UCI gepakt?
Dat was omdat Armstrong naar de UCI had gebeld over Hamilton.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens Wiki werd in elk geval bij Landis getest door AFLD. Hamilton was wel UCI.
Ook Vinokourov, Kasheskin, Ricco, Piepoli, Mayo, ... werden door AFLD gepakt. Maar de AFLD werd in 2010 door de UCI verboden nog controles tijdens de Tour uit te voeren nadat ze in 2009 claimden dat ene Lance Armstrong de dopingregels had overtreden bij een controle ...quote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens Wiki werd in elk geval bij Landis getest door AFLD. Hamilton was wel UCI.
Dat zei Hamilton ja. Maar dat ging toch alleen maar om verdachte waarden? Maar nu blijkt dat iedereen met verdachte waarden op een speciale behandeling van de UCI kon rekenen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat was omdat Armstrong naar de UCI had gebeld over Hamilton.
Ja, en als journalisten gaan graven dan riskeren ze een rechtzaak en verliezen ze hun accreditatie.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ze zijn wel gepakt door het lab, maar allemaal hebben ze hun straf verminderd gekregen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, en als journalisten gaan graven dan riskeren ze een rechtzaak en verliezen ze hun accreditatie.
Maar waarom werden niettemin ooit topvoetballers als Guardiola, De Boer, Touré, Davids en Stam ooit betrapt?
24. Als je Fuentes nog meetelt 25.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:27 schreef THEFXR het volgende:
Weet iemand hoeveel dopingdokters er eigenlijk zijn?
Cecchini is zelf geen dopingdokter. Cecchini stuurde zijn renners alleen door naar Fuentes, maar behandelde zelf niemand.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:30 schreef OProg het volgende:
[..]
24. Als je Fuentes nog meetelt 25.
Nee, serieus. ff een lijstje maken van de wat bekendere inclusief cliënten:
Bernard Sainz (Frank Vandenbroucke, Bernard Hinault, Francesco Moser en Philippe Gaumont)
Dan het welbekende Italiaanse Clubje:
Francesco Conconi (Berzin, Bugno, Chiapucci, Cipolini, Fondriest. Gotti, Indurain, Moser, Pantani, Roche, Oegroemov)
Michele Ferrari (Die kennen we inmiddels wel)
Luigi Cecchini (oa Thomas Dekker)
Carlo Santuccione (Niet helemaal duidelijk wat hij precies zelf deed. Verwees Gaumont oa door naar ene Dokter De Ritis)
Duitland leverde via Universiteit Freiburg Lothar Heinrich en Andreas Schmid die Telecom deden. Ze kregen hulp van ene Georg Huber die al in 1980 met testosteron aan het kloten was.
En dan hebben we Fuentes die we ook inmiddels wel kennen.
En dan komen we uit bij alle ploegartsen die ook de nodige kennis bezitten. Maar hier hebben we al 9 namen. Maar goed, wat is nu precies een 'dopingdokter'. Je hebt ook 'normale' artsen die de schreef over gaan.
Dokters die doping voorschrijven, zie ik als dopingdokterquote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:30 schreef OProg het volgende:
[..]
Bernard Sainz (Frank Vandenbroucke, Bernard Hinault, Francesco Moser en Philippe Gaumont)
Francesco Conconi (Berzin, Bugno, Chiapucci, Cipolini, Fondriest. Gotti, Indurain, Moser, Pantani, Roche, Oegroemov)
Carlo Santuccione (Niet helemaal duidelijk wat hij precies zelf deed. Verwees Gaumont oa door naar ene Dokter De Ritis)
Duitland leverde via Universiteit Freiburg Lothar Heinrich en Andreas Schmid die Telecom deden. Ze kregen hulp van ene Georg Huber die al in 1980 met testosteron aan het kloten was.
En dan komen we uit bij alle ploegartsen die ook de nodige kennis bezitten. Maar hier hebben we al 9 namen. Maar goed, wat is nu precies een 'dopingdokter'. Je hebt ook 'normale' artsen die de schreef over gaan.
Eigenlijk heb je gelijk idd. Cecchini is nooit bewezen dat hij zelf behandelde. Hoewel hij wel een aardig lijstje met dubieus pluimage onder zijn hoede had.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:39 schreef TheArt het volgende:
[..]
Cecchini is zelf geen dopingdokter. Cecchini stuurde zijn renners alleen door naar Fuentes, maar behandelde zelf niemand.
Tsjah. Bij mijn weten was Victor Conte van BALCO niet eens een dokter. Wel een bassis bij Tower of Power die ineens de sportvoeding inging. En die was ook druk met het verstrekken van middelen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dokters die doping voorschrijven, zie ik als dopingdokter
Als Fuentes al 50 renners bediende, hoeveel die andere dokters dan? 20 per dokter?
en boogerd en co met de weense route, daar moet ook een dokter aan hangen, toch?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:45 schreef OProg het volgende:
Hoe kon ik trouwens de befaamde Dokter Del Moral vergeten?
Uiteindelijk zijn sportbonden non-profit organisaties, dus in die zin valt het allemaal wel mee met hoe belangrijk het financiële aspect is. Het probleem zit hem vooral in de corruptie die er in die bonden bestaat. Daarom is het belangrijk om dat soort organisaties zo te organiseren dat er geen vastgeroeste mastodonten met hun stromannen op belangrijke posities blijven zitten. Ofwel meer democratiseren. Dat is bij zowel de FIFA en UCI het probleem. Los dat op, en ze kunnen best hun eigen sport schoon houden. Dat is overigens ook gewoon welbegrepen eigenbelang.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Stefan Matschiner was een altetenmanager die de apparatuur kocht toen het nodig was.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en boogerd en co met de weense route, daar moet ook een dokter aan hangen, toch?
Wordt overigens niet vervolgd door het Spaanse gerecht. Feiten zijn verjaard.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:45 schreef OProg het volgende:
Conte is medeoprichter van VADA, dus officieel moet het lijken of hij is overgestapt naar de andere kant, zijn grootafnemer Angel Heredia alias Angel Hernandez alias Memo, noemde 40 sporters op en kreeg maar een paar manden in de bak en is daarna weer vrolijk verder gegaan, hij heeft nu ook Bolt onder zijn beheer.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:43 schreef OProg het volgende:
[..]
Tsjah. Bij mijn weten was Victor Conte van BALCO niet eens een dokter. Wel een bassis bij Tower of Power die ineens de sportvoeding inging. En die was ook druk met het verstrekken van middelen.
En opgezocht: ik zie dat hij nu in het boksen zit.
Compleet mijn gedachten! Mooi gesprokenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En de 'schone' Aldo Sassi die bij Mapei heeft gediend, Moser samen met Conconi en Ferrari ondersteunde met zijn bloedtransfusies, directeur van het Mapei-centrum.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:45 schreef OProg het volgende:
Cecchini was (is ???) een "trainer" inderdaad, maar wel eentje die om zijn "trainingen" te kunnen volgen zijn renners de nodige behandelingen bij dokters als Fuentes (en vroeger Ferrari voor die exclusief Lance werd) te laten ondergaan ...quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:39 schreef TheArt het volgende:
[..]
Cecchini is zelf geen dopingdokter. Cecchini stuurde zijn renners alleen door naar Fuentes, maar behandelde zelf niemand.
quote:Vlaamse dokter Armstrong was zelf dopingcontroleur
Sportarts Dag Van Elslande was van in de jaren negentig tot medio 2004 dopingcontroleur voor de Vlaamse Gemeenschap. Diezelfde Van Elslande was ook ploegarts bij de teams waar Lance Armstrong voor reed. Renners als Floyd Landis, Levi Leipheimer en David Zabriskie linken hem aan doping. Dat bericht De Morgen.
De sportarts heeft door de jaren heen Lance Armstrong begeleid, eerst bij US Postal, nadien bij DiscoveryChannel, Astana en RadioShack. Floyd Landis, die van 2002 tot 2004 ook voor US Postal reed, linkt Van Elslande in het rapport van het Amerikaanse antidopingagentschap Usada expliciet aan bloedtransfusies.
Bloedafname Landis
Hij doet dat ook in de zogenaamde klokkenluiderszaak, een aparte Amerikaanse rechtszaak aangespannen door Landis over misbruik van overheidsgeld bij US Postal. In die klokkenluiderszaak, waar de namen niet anoniem zijn gemaakt, zegt Landis: 'Bij aankomst werd ik opgepikt en rondgereden door dr. Dag Van Elsland naar een appartement van een onbekend persoon, waar bloed van me werd afgenomen.'
Ontheven
De arts werd in de eerste helft van 2004 van zijn taak voor de Vlaamse Gemeenschap ontheven toen bleek dat hij banden bleek met een wielerteam, aldus Hans Cooman, coördinerend arts voor de dopingcontroles. 'Of er een incident aan is voorafgegaan, weet ik niet meer', zegt Cooman in De Morgen.
Wil niet reageren
Van Elslande wordt door insiders in het peloton als een integere arts beschreven. Een voorzichtige arts ook. Zéker met jonge renners. Zelf wil hij niet reageren op de verklaringen van Landis, Leipheimer en Zabriskie, noch op zijn verleden als dopingcontroleur.
twitter:danieldrepper twitterde op dinsdag 29-01-2013 om 17:01:20New drug clinic revealed in Miami: Biggest names in US-Sport took HGH, Steroids etc. Long investigative report: http://t.co/APd9n3cr reageer retweet
Ja, stond hier gisteren al. Alex Rodriguez zit ook weer in het verhaal. Het is dus toch niet gebleven bij de steroïden tussen 2001 en 2003.quote:Op woensdag 30 januari 2013 09:19 schreef Steven184 het volgende:
twitter:danieldrepper twitterde op dinsdag 29-01-2013 om 17:01:20New drug clinic revealed in Miami: Biggest names in US-Sport took HGH, Steroids etc. Long investigative report: http://t.co/APd9n3cr reageer retweet
Excuus, heb ik even gemist.quote:Op woensdag 30 januari 2013 09:25 schreef OProg het volgende:
[..]
Ja, stond hier gisteren al. Alex Rodriguez zit ook weer in het verhaal. Het is dus toch niet gebleven bij de steroïden tussen 2001 en 2003.
Massa helpt welquote:Op woensdag 30 januari 2013 09:42 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik ben trouwens geen baseball volger, maar kan iemand mij uitleggen waarom daar zoveel steroids worden genomen? Lijkt mij dat de toegevoegde waarde van doping in baseball toch niet heel groot is?
Het slaan van een bal lijkt mij daar veel meer een kwestie van techniek, en gezien de bouw van de veldspelers is fysiek daar ook niet een belangrijke voorwaarde.
Toch is het in Amerika meestal baseball en veel minder fysieke sporten zoals basketbal en football.
Zijn toch altijd wel redelijk grote kerels hoor..quote:Op woensdag 30 januari 2013 09:42 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik ben trouwens geen baseball volger, maar kan iemand mij uitleggen waarom daar zoveel steroids worden genomen? Lijkt mij dat de toegevoegde waarde van doping in baseball toch niet heel groot is?
Het slaan van een bal lijkt mij daar veel meer een kwestie van techniek, en gezien de bouw van de veldspelers is fysiek daar ook niet een belangrijke voorwaarde.
Toch is het in Amerika meestal baseball en veel minder fysieke sporten zoals basketbal en football.
De fuk is dit nou weer?quote:Op woensdag 30 januari 2013 09:50 schreef THEFXR het volgende:
een klein stukje over de TDF en doping
ik heb de tijd al goed gezet, dus je hoeft echt geen 3 uur te luisteren en zo hoor je eens een mening van een ander, dan altijd maar dezelfde lamme journalisten.quote:Op woensdag 30 januari 2013 09:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
De fuk is dit nou weer?Stukje? Bijna 3 uur van een vage radioshow in Los Angeles.
Denk dat er weinig mensen dit gaan luisteren
Hij start aan het begin?quote:Op woensdag 30 januari 2013 09:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik heb de tijd al goed gezet, dus je hoeft echt geen 3 uur te luisteren en zo hoor je eens een mening van een ander, dan altijd maar dezelfde lamme journalisten.
neem ik niet serieusquote:Rogan has argued for the possibility of the moon landings being a hoax[26][27] and has questioned the official account of 9/11.[28] One of the recurring themes in his stand-up comedy and life is the use and support of cannabis, psilocybin mushrooms, and DMT. Rogan supports the medical and recreational use of cannabis.[29] He has also starred in the marijuana documentary The Union: The Business Behind Getting High.[30] Rogan was featured in the History Channel documentary, Marijuana: A Chronic History, as an advocate of legalized medical use of marijuana. He is also the presenter of the 2010 documentary DMT: The Spirit Molecule.
De techniek hebben ze al, ze vergroten hun kracht en massa en daardoor verbreken ze het record homeruns er zijn zelfs in de states federale rechtszaken over gehoudenquote:Op woensdag 30 januari 2013 09:42 schreef ThePlaneteer het volgende:
kom op, die gast is podcaster van het jaar geworden met verschillende onderwerpen, altijd maar weer jouw gezeik over bronnen!quote:Op woensdag 30 januari 2013 09:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hij start aan het begin?
En de mening over doping van:
[..]
neem ik niet serieus
quote:Op woensdag 30 januari 2013 10:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kom op, die gast is podcaster van het jaar geworden met verschillende onderwerpen, altijd maar weer jouw gezeik over bronnen!
Ik heb ook nog een schokkend doping nieuwtje. Leuk om weer eens een ander geluid te horen.quote:Op woensdag 30 januari 2013 10:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en je post weer eens cherrypicking, wat heb jij dan bereikt? helemaal niks
http://www.refdag.nl/nieuws/buitenland/ijsbeer_knut_dood_1_540792quote:Op woensdag 30 januari 2013 10:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik heb ook nog een schokkend doping nieuwtje. Leuk om weer eens een ander geluid te horen.
[ afbeelding ]
Refdag.. Die bron kan ik helaas niet serieus nemenquote:Op woensdag 30 januari 2013 10:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
http://www.refdag.nl/nieuws/buitenland/ijsbeer_knut_dood_1_540792
Zo jong sterven kan alleen maar komen door te dik bloed door EPO.quote:Op woensdag 30 januari 2013 10:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
http://www.refdag.nl/nieuws/buitenland/ijsbeer_knut_dood_1_540792
Weliswaar zijn de sportbonden non-profitorganisaties. Dat betekent echter niet dat het financiële aspect niet belangrijk is. In het voetbal hebben de voetbalclubs best het een en ander in te brengen bij de nationale sportbond.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:47 schreef thettes het volgende:
[..]
Uiteindelijk zijn sportbonden non-profit organisaties, dus in die zin valt het allemaal wel mee met hoe belangrijk het financiële aspect is. Het probleem zit hem vooral in de corruptie die er in die bonden bestaat. Daarom is het belangrijk om dat soort organisaties zo te organiseren dat er geen vastgeroeste mastodonten met hun stromannen op belangrijke posities blijven zitten. Ofwel meer democratiseren. Dat is bij zowel de FIFA en UCI het probleem. Los dat op, en ze kunnen best hun eigen sport schoon houden. Dat is overigens ook gewoon welbegrepen eigenbelang.
En weer gezeik over de bronnenquote:Op woensdag 30 januari 2013 10:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Refdag.. Die bron kan ik helaas niet serieus nemen
Het boek van David Millar? Ik heb het niet gelezen, maar dat schijnt volgens mij wel een goed boek te zijn.quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:01 schreef kl1172 het volgende:
Ook nog een (tot nu toe) kort lijstje van boeken die ik over doping heb gelezen, toegevoegd in OP. Als er nog boeken zijn die jullie gelezen hebben en een aanrader zijn, laat maar weten dan voeg ik ze toe (zo lang het nog kan).
Dat hoor ik liever dan van iemand die het wel heeft gelezen en er een beetje uitleg bij kan geven. Ik ken ook nog boeken die interessant lijken, maar die ik niet gelezen heb. Dan ben ik eerder terughoudend. Toch Bedankt voor de insteek.quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:11 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Het boek van David Millar? Ik heb het niet gelezen, maar dat schijnt volgens mij wel een goed boek te zijn.
quote:Op woensdag 30 januari 2013 09:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
corrupter bestaat niet, maar er zal wel niks in de belgische kranten staan?
Breaking The Chain, by Willy Voet?quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:13 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Dat hoor ik liever dan van iemand die het wel heeft gelezen en er een beetje uitleg bij kan geven. Ik ken ook nog boeken die interessant lijken, maar die ik niet gelezen heb. Dan ben ik eerder terughoudend. Toch Bedankt voor de insteek.
Was mij niet bekend, aangezien er hele ploegen doneren zou er geen geld tekorten mogen zijn, tenzij de UCI behoorlijk heeft gereisd en gegeten.quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:32 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Was dit al bekend? De UCI heeft in 2010 om financiële redenen minder testen uitgevoerd.
http://www.changecyclingn(...)s_Release_300113.pdf
twitter:mrconde twitterde op woensdag 30-01-2013 om 13:19:51CONI's lawyer is furious. "The judge didn't let us get the blood bags nor the computer and now he doesn't want to ask about the names (1/2) reageer retweet
De doooofpot, de dooofpot lalalalalalatwitter:mrconde twitterde op woensdag 30-01-2013 om 13:20:33"even though Fuentes said he could tell him. It is incomprehensible!" (via @StephaneMandard) 2/2 reageer retweet
Aan de andere kant, als het om het in gevaar brengen van mensen gaat, is het logisch dat je wil achterhalen wie er allemaal in gevaar zijn gebracht en hoe. Kan voor een medische behandeling in de toekomst heel belangrijk zijn om te weten wat iemand heeft gedaan.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:38 schreef ThePlaneteer het volgende:
Tja was te verwachten. Nogmaals, het bekend maken van de namen heeft vrij weinig te maken met de aanklacht. Als doping illegaal zou zijn geweest was het een ander verhaal.
PS: ff dat stuk van Ashenden en de Contador 0,0000005 doorgelezen, eindelijk helder. Hij is dus echt niet op basis van die clen geschorst maar heeft naar alle waarschijnlijkheid gewoon een kuurtje gehad.
Ik heb niet genoeg kennis om hier aan bij te dragen maar een dopingartsen dossiertje inde OP met linkje per arts zou wel gaaf zijn.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:30 schreef OProg het volgende:
[..]
Eens. En de ploegleiders.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:56 schreef KilgoreTrout het volgende:
Ik vind nog steeds dat de artsen er veel te licht af komen. Als we doping effectief willen bestrijden moet er mi veel meer naar de artsen gekeken worden dan naar de sporters. renners.
Nou als we hem moeten geloven wordt hij direct geliquideerd als hij gaat pratenquote:Op woensdag 30 januari 2013 13:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
En niets houdt Fuentes tegen om zijn bek ook buiten de rechtszaal open te trekken, tenzij het vooral een aansteller is die interessant wil doen.
Als het WADA Del Moral een straf kan opleggen (wat ze in de zaak Armstrong gedaan hebben), dan valt 'ie onder de anti-doping code voor het werk dat 'ie bij een ploeg doet.quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:24 schreef ThePlaneteer het volgende:
MBT artsen, zijn deze ook aangesloten aan de UCI regels dan? Of is het gebruik/toedienen van EPO bv. gewoon wettelijk verboden?
http://www.volkskrant.nl/(...)inhoud-verhoor.dhtmlquote:De Belgische voormalige Rabobank-ploegarts Geert Leinders is donderdag ruim 3 uur verhoord door de tuchtcommissie van de wielerbond van zijn land. Hij moest onder meer 10 vragen beantwoorden, maar wilde niet reageren op de inhoud van het gesprek.
'Het onderzoek is geheim, dus kunnen we over de inhoud van het gesprek niets kwijt', zei raadsman Johnny Maeschalck toen hij het gebouw van de Belgische wielerbond verliet.
'Mijn cliënt wil niet meer actief zijn in het wielrennen en heeft voor dit seizoen geen licentie meer.
Ja dat zijn echt gelicenseerde ploegartsen. Maar Fuentes was geen ploegarts toch? Ik dacht dat hij gewoon zelfstandig vanuit z'n kliniek opereerde. Hij is natuurlijk gearresteerd, dat wel...quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als het WADA Del Moral een straf kan opleggen (wat ze in de zaak Armstrong gedaan hebben), dan valt 'ie onder de anti-doping code voor het werk dat 'ie bij een ploeg doet.
Ik ga er van uit dat een ploegarts een licentie moet hebben. Dat moeten ploegleiders en mecaniciens namelijk ook. Uit dit bericht blijkt dat ook:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)inhoud-verhoor.dhtml
En ik heb net bij dit deel een OP gemaakt.quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:38 schreef Slobeend het volgende:
Ik ben de dopingberichtgeving nu officieel helemaal zat. Zullen we dit topic opheffen?
Lui als Tygart zullen wel niet meewerkenquote:Op woensdag 30 januari 2013 14:38 schreef Slobeend het volgende:
Ik ben de dopingberichtgeving nu officieel helemaal zat. Zullen we dit topic opheffen?
Gaat toch ook helemaal niet om zoveel mogelijk directe winst. Als sporters kunnen kiezen om 3% beter te worden zonder betrapt te worden kiest 9/10 sporters daar direct voor.quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:15 schreef Komakie het volgende:
Overigens ben ik erg benieuwd naar de andere sporten waar in gebruikt zou kunnen worden.
Ik geloof niet dat er op grote schaal gebruikt wordt in sporten als voetbal en tennis als dat het in duur en krachtsporten gebruikt wordt. Eenvoudig weg omdat het veel minder directe winst oplevert.
Zo, daar staat me even een partij onzin je post.quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:15 schreef Komakie het volgende:
Overigens ben ik erg benieuwd naar de andere sporten waar in gebruikt zou kunnen worden.
Ik geloof niet dat er op grote schaal gebruikt wordt in sporten als voetbal en tennis als dat het in duur en krachtsporten gebruikt wordt. Eenvoudig weg omdat het veel minder directe winst oplevert.
Ik kan me trouwens voorstellen dat binnen teamsporten er zo min mogelijk wordt meegewerkt met de bonden aangezien het om hun spelers gaat en ignorancy is bliss dan.
Maar bij individuele sporten als tennis is dat veel minder van belang. Een speler wordt direct betaalt vanuit toernooien en sponsoren en over het algemeen zijn dat soort instanties een heel stuk minder happig op dat hun toernooi met doping wordt geassocieerd.
Wil overigens niet zeggen dat alles en iedereen 100% clean is. Dat is geen enkele sport (even uitzonderingen daar gelaten)
quote:Op woensdag 30 januari 2013 08:13 schreef Steven184 het volgende:
En de UCI heeft weer een reactie gegeven op de eerdere reactie van WADA en publiceert email-verkeer tussen beide partijen.
http://www.uci.ch/Modules/ENews/ENewsDetails2011.asp?id=OTAxNg
Goed voor de sport dit..
Een interessant stuk! Wel een hoog TiTa tovenaar gehalte met zijn ontwikkelde doping.quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:04 schreef nabroer het volgende:
[..]
http://tenpercentorless.b(...)o-bolts-chemist.html
Binnen iedere topsport kan doping net het verschil zijn tussen winnen of verliezen. Ik kan me geen enkele sport bedenken waarbij het alleen om techniek gaat. Dus bij de sporten waar uithoudingsvermogen komt kijken daar heeft epo en bloeddoping effect. Zeker ook tennis. Je kunt zo veel beter herstellen van een 5-setter.quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:15 schreef Komakie het volgende:
Als dat waar zou zijn, zouden vele dopingartsen al failliet moeten zijn, terwijl ze door het bloedpaspoort juist meer klanten hebben gekregen, de renners kunnen niet meer zelf de spuit hanteren, het moet nu met specialitische begeleiding.quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:33 schreef Komakie het volgende:
Ik vond dat interview met Danny Nelissen vorige week wel geweldig.
Vooral de redenen en de reacties waren kostelijk om mee te maken.
Nelissen zei dat hij dit doet om de sport vooruit te krijgen en de renners van vandaag niet moeten boeten voor de fouten die in zijn tijd zijn gemaakt.
Wat volgens mij er op neer kwam dat in zijn tijd veel doping werd gebruikt (wat hij ook zelf toe geeft), maar dat tegenwoordig niet meer zo is, maar de renners nog steeds verdacht worden door wat er in zijn tijd allemaal gebeurde.
In de reacties naderhand blijkt dat het allemaal zo veel veiliger moet zijn geworden door het bloedpaspoort en er dus niet (meer zo veel) wordt gebruikt.
Daarnaast gaf iedereen die wel eens doping gebruikte (Gert Jakobs, Danny Nelissen) aan dat ze zonder eigenlijk veel beter reden dan met.
Kortom, alles wordt er nog steeds aan gedaan om te laten geloven dat doping (bijna) niet meer voor komt en het eigenlijk allemaal geen rol speelt in de wedstrijden.
Als je sport zo in de doping zit helpen die paar oud wielrenners echt niet meer. Er zullen dan mensen die rechtstreeks in de sport zitten moeten opstaan om alles er uit te krijgen.
Iets waar ik ze overigens geen ongelijk in geef...
Als je de diverse stukken leest is geld een belangrijke drijfveer voor die kwakzalvers, Hernandez, Fuentes..... Miljonair zijn ze niet geworden met hun praktijken. Misschien een grote zak geld aanbieden...quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
En niets houdt Fuentes tegen om zijn bek ook buiten de rechtszaal open te trekken, tenzij het vooral een aansteller is die interessant wil doen.
Gewoon kijken hoeveel dopingdokters bij het UWV staan ingeschreven.quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:26 schreef opgebaarde het volgende:
ah dus je hebt nu zelfs inzicht in de financien van doktoren en hun agenda
De dopingindustrie levert de farmaceutische industrie miljarden op, ze leveren niet alleen de producten, maar ook de dure machines om het op te sporenquote:Op woensdag 30 januari 2013 15:31 schreef nabroer het volgende:
[..]
Als je de diverse stukken leest is geld een belangrijke drijfveer voor die kwakzalvers, Hernandez, Fuentes..... Miljonair zijn ze niet geworden met hun praktijken. Misschien een grote zak geld aanbieden...
http://www.cyclingnews.co(...)-exclusive-interviewquote:Lance Armstrong exclusive interview
By: Daniel Benson
Published: January 30, 14:33, Updated: January 30, 14:33
Expect to see Lance Armstrong in suit and tie this fall if his case goes to arbitration
American describes Pat McQuaid as 'pathetic'
Lance Armstrong has spoken for the first time since confessing that he doped to win the Tour de France, answering a series of questions put to him by Cyclingnews.
Armstrong reiterated that he feels a scapegoat for the doping issues that have dogged cycling but has called for WADA to set up a truth and reconciliation programme and states that the UCI should have no part in the process.
In this exclusive Q&A Armstrong tells Cyclingnews' Daniel Benson that “My generation was no different than any other. The 'help' has evolved over the years but the fact remains that our sport is damn hard, the Tour was invented as a 'stunt, and very tough mother f**kers have competed for a century and all looked for advantages.”
Cyclingnews: What was your family's reaction to your confession?
Lance Armstrong: They were well aware of what I was doing and going to say. They loved the interview. I was in Hawaii when it aired but my older kids and Kristin watched both nights live. We spoke immediately after both shows. What was said then I'll keep to myself.
CN: Did you protect Dr. Ferrari during your confession?
Armstrong: I wasn't 'protecting' anyone. I was their to speak about myself, my experiences, and my mistakes. No one else. I know that goes against what we have grown used to in the last few years in cycling but I'm only interested in owning up to my mistakes. I'm a big boy and I'm not in the blame game.
CN: Why do you believe that a Truth and Reconciliation Commission (TRC) is the best way forward for cycling?
Armstrong: It's not the best way, it's the only way. As much as I'm the eye of the storm this is not about one man, one team, one director. This is about cycling and to be frank it's about ALL endurance sports. Publicly lynching one man and his team will not solve this problem.
CN: When and why did you come to this conclusion?
Armstrong: A long time ago. When I was on speaking terms with ol' Pat McQuaid many, many months ago I said, 'Pat, you better think bold here. A full blown, global, TRC is our sports best solution.' He wanted to hear nothing of it.
CN: If a TRC is to work, who should be called to testify? Every riders from your generation or those from before too? If a TRC looks at the 1990s shouldn't it also look at the years before your first Tour win?
Armstrong: It's not my place to set the parameters but if you're asking, I'd say that if you are alive today and you podiumed in a GT, WC, or Grand Tour then you should be called. Sounds ambitious but the authorities have proven that nothing with regards to cycling is time barred.
CN: Does TRC need to provide a complete amnesty?
Armstrong: Of course otherwise no one will show up. No one.
CN: Truth is easy to explain but what sort of reconciliation would you like personally and for others that help/testify?
Armstrong: Let's be honest, folks in my situation have their own selfish reasons. It's why we are here. Floyd felt singled out so therefore he went public amongst other things. Removing my selfishness, the fact remains that is the best thing for cycling.
CN: Would you hope that your ban was reduced if you testified to WADA?
Armstrong: That's irrelevant. What is relevant is that everyone is treated equally and fairly. We all made the mess, let's all fix the mess, and let's all be punished equally.
CN: Why WADA and not USADA?
Armstrong: No brainer. This is a global sport not an American one. One thing I'd add - the UCI has no place at the table.
CN: What's the alternative to TRC? It looks like the sport is now descending into chaos.
Armstrong: The alternative? Well, first let me say that cycling will never die it will just simmer. Zero growth. Sponsors leaving, races cancelled - this we are seeing. This current state of chaos and petty bullshit, tit for tat, etc, will just insure that cycling goes flat or negative for a decade plus. Which is a real shame for the current crop of young pros the sport has.
CN: What do you say to the theory that Tygart stated: 'That for you, it's about eligibility to compete?'
Armstrong: That was Travis' stunt to make me look self serving. When I met with him I told him, 'Yes, of course, I'd love to compete again. I'm a competitor.' However the truth is that it was more about equality and fairness. Letting some race the season then giving minor off seasons sanctions versus the death penalty (for similar offences) isn't fair and isn't about 'cleaning up cycling'. It's about getting your man.
CN: It's pretty clear to anyone with a brain that the UCI played the game and knew the score, yet Pat McQuaid said you had no place in cycling. How did that make you feel? What do you think of the UCI?
Armstrong: Pat is just in constant CYA (Cover Your As) mode. Pathetic.
CN: How much is the current level of hypocrisy a frustration for you?
Armstrong: Of course it's frustrating but it's cycling so it's not surprising.
CN: Do you feel like you're the fall guy for an entire sport/system?
Armstrong: Actually, yes I do. But I understand why. We all make the beds we sleep in.
CN: When you came into the sport, it probably wasn't to dope, it wasn't to cheat but at what point, specifically, did you realize that was how cycling worked and that the governing body weren't dealing with the situation?
Armstrong: My generation was no different than any other. The 'help' has evolved over the years but the fact remains that our sport is damn hard, the Tour was invented as a 'stunt, and very tough mother f**kers have competed for a century and all looked for advantages. From hopping on trains a 100 years ago to EPO now. No generation was exempt or 'clean'. Not Merckx, not Hinault, not LeMond, not Coppi, not Gimondi, not Indurain, not Anquetil, not Bartali, and not mine.
Boogerd toch zeker niet?quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:44 schreef marcodej het volgende:
Volgens Lance komt elke nog levende podiumklant in WT-klassiekers en grote rondes, in aanmerking voor de T&R-commissie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |