abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:43:07 #126
14505 OProg
A Life in Music
pi_122233473
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:39 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Dokters die doping voorschrijven, zie ik als dopingdokter
Als Fuentes al 50 renners bediende, hoeveel die andere dokters dan? 20 per dokter?
Tsjah. Bij mijn weten was Victor Conte van BALCO niet eens een dokter. Wel een bassis bij Tower of Power die ineens de sportvoeding inging. En die was ook druk met het verstrekken van middelen.

En opgezocht: ik zie dat hij nu in het boksen zit. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:45:11 #127
14505 OProg
A Life in Music
pi_122233636
Hoe kon ik trouwens de befaamde Dokter Del Moral vergeten? 8-)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:47:39 #128
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_122233831
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:45 schreef OProg het volgende:
en boogerd en co met de weense route, daar moet ook een dokter aan hangen, toch?
pi_122233844
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:30 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik bedoel dat het een slecht idee is om een slager zijn eigen vlees te laten keuren, zoals dat nu in de sport gebruikelijk is. De sportorganisaties (UCI, FIFA) zijn primair verantwoordelijk voor de dopingcontroles in de eigen sport. Zelfs als een organisatie niet corrupt is, is het niet in hun belang om dat zo goed mogelijk te doen. Ze zijn namelijk financieel afhankelijk van de sport en hebben er dus belang bij om de sport populair en geloofwaardig te houden. Hoe doe je dat? Daar precies zoveel te controleren dat mensen geloven dat er geen dopingprobleem is.

Uiteindelijk zijn sportbonden non-profit organisaties, dus in die zin valt het allemaal wel mee met hoe belangrijk het financiële aspect is. Het probleem zit hem vooral in de corruptie die er in die bonden bestaat. Daarom is het belangrijk om dat soort organisaties zo te organiseren dat er geen vastgeroeste mastodonten met hun stromannen op belangrijke posities blijven zitten. Ofwel meer democratiseren. Dat is bij zowel de FIFA en UCI het probleem. Los dat op, en ze kunnen best hun eigen sport schoon houden. Dat is overigens ook gewoon welbegrepen eigenbelang.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:51:43 #130
14505 OProg
A Life in Music
pi_122234122
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:47 schreef THEFXR het volgende:

[..]

en boogerd en co met de weense route, daar moet ook een dokter aan hangen, toch?
Stefan Matschiner was een altetenmanager die de apparatuur kocht toen het nodig was.

Maar goed, Fuentes was ook gewoon een gynaecoloog, dus het is een gebied van veel zelfstudie. :')
pi_122234401
quote:
Wordt overigens niet vervolgd door het Spaanse gerecht. Feiten zijn verjaard.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:56:14 #132
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_122234428
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:43 schreef OProg het volgende:

[..]

Tsjah. Bij mijn weten was Victor Conte van BALCO niet eens een dokter. Wel een bassis bij Tower of Power die ineens de sportvoeding inging. En die was ook druk met het verstrekken van middelen.

En opgezocht: ik zie dat hij nu in het boksen zit. :')
Conte is medeoprichter van VADA, dus officieel moet het lijken of hij is overgestapt naar de andere kant, zijn grootafnemer Angel Heredia alias Angel Hernandez alias Memo, noemde 40 sporters op en kreeg maar een paar manden in de bak en is daarna weer vrolijk verder gegaan, hij heeft nu ook Bolt onder zijn beheer.
http://tenpercentorless.b(...)o-bolts-chemist.html
pi_122237823
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:30 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik bedoel dat het een slecht idee is om een slager zijn eigen vlees te laten keuren, zoals dat nu in de sport gebruikelijk is. De sportorganisaties (UCI, FIFA) zijn primair verantwoordelijk voor de dopingcontroles in de eigen sport. Zelfs als een organisatie niet corrupt is, is het niet in hun belang om dat zo goed mogelijk te doen. Ze zijn namelijk financieel afhankelijk van de sport en hebben er dus belang bij om de sport populair en geloofwaardig te houden. Hoe doe je dat? Daar precies zoveel te controleren dat mensen geloven dat er geen dopingprobleem is.

Vrijwel niemand gelooft dat er een dopingprobleem is in het voetbal, dus je hoeft niet veel te controleren. Tennis is hier ook een goed voorbeeld van.

Van wielrenners geloven mensen wel dat er doping gebruikt wordt. Dus moet je je controles zo insteken dat je af en toe iemand pakt. Dan houd je de schijn op van een schone sport. De afgelopen jaren werd er regelmatig iemand gepakt, dus kon men zeggen dat het wielrennen schoner werd.

Daarom is het naar mijn idee goed als een onafhankelijke organisatie (WADA) verantwoordelijk wordt voor de dopingbestrijding. Van de sportbonden hoef je de grote schoonmaak niet te verwachten. Het WADA heeft in de zaak Fuentes gevraagd om alle gegevens. De sportbonden hebben vooral gedaan alsof ze van niets wisten. En dat zullen ze blijven doen zolang het maar enigszins kan.

En vandaar dus mijn reactie op jouw laatste post: de FIFA schuift alles in de doofpot, omdat ze er geen baat bij hebben dat alles uitkomt en er te weinig mensen bovenop zitten. De pers interesseert het namelijk ook geen hol. En dat komt dan weer omdat voetbal dé volkssport is en mensen eigenlijk niet geloven dat voetballers gebruiken. Bovendien gaat er veel geld in om, dus de pers heeft er eigenlijk ook meer baat bij dat het niet uitkomt, want als ze er over gaan schrijven, dan wil binnen notime geen voetballer meer met ze praten. Wat weer slecht is voor hun oplage. Dus ook (het merendeel van) de pers zit er niet op te wachten om te diep te graven. Kimmage werd als wielerjournalist wel redelijk uitgekost vanwege zijn dopingstukken over Armstrong.
Compleet mijn gedachten! Mooi gesproken ;)
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 29 januari 2013 @ 23:50:17 #134
40566 Ericr
Livewrong
pi_122241139
quote:
En de 'schone' Aldo Sassi die bij Mapei heeft gediend, Moser samen met Conconi en Ferrari ondersteunde met zijn bloedtransfusies, directeur van het Mapei-centrum.

Of Max Testa die bij Motorola onder andere Armstrong verzorgde en daarna bij Mapei te werk kwam.

Testa is momenteel de ploegarts van BMC. Cadel Evans is jarenlang ondersteund door beide dokters. Sassi is inmiddels overleden maar met Testa heeft hij een goede vervanger.
  woensdag 30 januari 2013 @ 00:16:35 #135
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_122242202
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:39 schreef TheArt het volgende:

[..]

Cecchini is zelf geen dopingdokter. Cecchini stuurde zijn renners alleen door naar Fuentes, maar behandelde zelf niemand.
Cecchini was (is ???) een "trainer" inderdaad, maar wel eentje die om zijn "trainingen" te kunnen volgen zijn renners de nodige behandelingen bij dokters als Fuentes (en vroeger Ferrari voor die exclusief Lance werd) te laten ondergaan ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_122245079
En de UCI heeft weer een reactie gegeven op de eerdere reactie van WADA en publiceert email-verkeer tussen beide partijen.

http://www.uci.ch/Modules/ENews/ENewsDetails2011.asp?id=OTAxNg

Goed voor de sport dit.. :{
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_122245463
Die Fahey is wel een drammertje zeg, toon van zijn brief is vele malen onvriendelijker dan die van McQuaid. Niet dat McQuaid goed bezig is verder maar Fahey komt ook niet erg constructief over.
  woensdag 30 januari 2013 @ 09:16:40 #138
14505 OProg
A Life in Music
pi_122245871
quote:
Vlaamse dokter Armstrong was zelf dopingcontroleur
Sportarts Dag Van Elslande was van in de jaren negentig tot medio 2004 dopingcontroleur voor de Vlaamse Gemeenschap. Diezelfde Van Elslande was ook ploegarts bij de teams waar Lance Armstrong voor reed. Renners als Floyd Landis, Levi Leipheimer en David Zabriskie linken hem aan doping. Dat bericht De Morgen.

De sportarts heeft door de jaren heen Lance Armstrong begeleid, eerst bij US Postal, nadien bij DiscoveryChannel, Astana en RadioShack. Floyd Landis, die van 2002 tot 2004 ook voor US Postal reed, linkt Van Elslande in het rapport van het Amerikaanse antidopingagentschap Usada expliciet aan bloedtransfusies.

Bloedafname Landis
Hij doet dat ook in de zogenaamde klokkenluiderszaak, een aparte Amerikaanse rechtszaak aangespannen door Landis over misbruik van overheidsgeld bij US Postal. In die klokkenluiderszaak, waar de namen niet anoniem zijn gemaakt, zegt Landis: 'Bij aankomst werd ik opgepikt en rondgereden door dr. Dag Van Elsland naar een appartement van een onbekend persoon, waar bloed van me werd afgenomen.'

Ontheven
De arts werd in de eerste helft van 2004 van zijn taak voor de Vlaamse Gemeenschap ontheven toen bleek dat hij banden bleek met een wielerteam, aldus Hans Cooman, coördinerend arts voor de dopingcontroles. 'Of er een incident aan is voorafgegaan, weet ik niet meer', zegt Cooman in De Morgen.

Wil niet reageren
Van Elslande wordt door insiders in het peloton als een integere arts beschreven. Een voorzichtige arts ook. Zéker met jonge renners. Zelf wil hij niet reageren op de verklaringen van Landis, Leipheimer en Zabriskie, noch op zijn verleden als dopingcontroleur.
pi_122245922
danieldrepper twitterde op dinsdag 29-01-2013 om 17:01:20 New drug clinic revealed in Miami: Biggest names in US-Sport took HGH, Steroids etc. Long investigative report: http://t.co/APd9n3cr reageer retweet
  woensdag 30 januari 2013 @ 09:25:21 #140
14505 OProg
A Life in Music
pi_122246027
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:19 schreef Steven184 het volgende:
danieldrepper twitterde op dinsdag 29-01-2013 om 17:01:20 New drug clinic revealed in Miami: Biggest names in US-Sport took HGH, Steroids etc. Long investigative report: http://t.co/APd9n3cr reageer retweet
Ja, stond hier gisteren al. Alex Rodriguez zit ook weer in het verhaal. Het is dus toch niet gebleven bij de steroïden tussen 2001 en 2003. :')
pi_122246303
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:25 schreef OProg het volgende:

[..]

Ja, stond hier gisteren al. Alex Rodriguez zit ook weer in het verhaal. Het is dus toch niet gebleven bij de steroïden tussen 2001 en 2003. :')
Excuus, heb ik even gemist.

Het was natuurlijk wachten op dit verhaal..
pi_122246410
Ik ben trouwens geen baseball volger, maar kan iemand mij uitleggen waarom daar zoveel steroids worden genomen? Lijkt mij dat de toegevoegde waarde van doping in baseball toch niet heel groot is?
Het slaan van een bal lijkt mij daar veel meer een kwestie van techniek, en gezien de bouw van de veldspelers is fysiek daar ook niet een belangrijke voorwaarde.

Toch is het in Amerika meestal baseball en veel minder fysieke sporten zoals basketbal en football.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 30 januari 2013 @ 09:48:20 #143
131800 Tarado
capô de fusca
pi_122246558
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:42 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik ben trouwens geen baseball volger, maar kan iemand mij uitleggen waarom daar zoveel steroids worden genomen? Lijkt mij dat de toegevoegde waarde van doping in baseball toch niet heel groot is?
Het slaan van een bal lijkt mij daar veel meer een kwestie van techniek, en gezien de bouw van de veldspelers is fysiek daar ook niet een belangrijke voorwaarde.

Toch is het in Amerika meestal baseball en veel minder fysieke sporten zoals basketbal en football.
Massa helpt wel
pi_122246611
quote:

Zijn toch altijd wel redelijk grote kerels hoor..
pi_122246618
een klein stukje over de TDF en doping

het begint op 1:52:19

[ Bericht 2% gewijzigd door THEFXR op 30-01-2013 10:03:24 ]
pi_122246700
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:50 schreef THEFXR het volgende:
een klein stukje over de TDF en doping

De fuk is dit nou weer? :') Stukje? Bijna 3 uur van een vage radioshow in Los Angeles.

Denk dat er weinig mensen dit gaan luisteren :P
pi_122246724
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:16 schreef OProg het volgende:

[..]

corrupter bestaat niet, maar er zal wel niks in de belgische kranten staan?
pi_122246785
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

De fuk is dit nou weer? :') Stukje? Bijna 3 uur van een vage radioshow in Los Angeles.

Denk dat er weinig mensen dit gaan luisteren :P
ik heb de tijd al goed gezet, dus je hoeft echt geen 3 uur te luisteren en zo hoor je eens een mening van een ander, dan altijd maar dezelfde lamme journalisten.
pi_122246849
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:56 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik heb de tijd al goed gezet, dus je hoeft echt geen 3 uur te luisteren en zo hoor je eens een mening van een ander, dan altijd maar dezelfde lamme journalisten.
Hij start aan het begin?

En de mening over doping van:

quote:
Rogan has argued for the possibility of the moon landings being a hoax[26][27] and has questioned the official account of 9/11.[28] One of the recurring themes in his stand-up comedy and life is the use and support of cannabis, psilocybin mushrooms, and DMT. Rogan supports the medical and recreational use of cannabis.[29] He has also starred in the marijuana documentary The Union: The Business Behind Getting High.[30] Rogan was featured in the History Channel documentary, Marijuana: A Chronic History, as an advocate of legalized medical use of marijuana. He is also the presenter of the 2010 documentary DMT: The Spirit Molecule.
neem ik niet serieus :')
pi_122246851
quote:

De techniek hebben ze al, ze vergroten hun kracht en massa en daardoor verbreken ze het record homeruns er zijn zelfs in de states federale rechtszaken over gehouden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')