abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122218943
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:10 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hoe hebben die het dan geregeld?
Een grote doofpot met een hele goeie deksel.
pi_122219011
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:10 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Die stoppen alle negatieve publiciteit lekker in de doofpot.
Dat bedoel ik dus met een sportorganisatie die zichzelf controleert en het minimale kan doen. Voor de FIFA is dat minimale dus niets. Want er kraait geen haan naar.
Bij de UCI was het tot voor een paar jaar geleden voldoende om af en toe iemand te pakken.

Een onafhankelijk organisatie als de WADA wil zo veel mogelijk gebruikers pakken. Dan kom je ergens.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2013 17:13:39 ]
pi_122219038
De familie Schleck is eindelijk bij elkaar geweest:

hendriksmj twitterde op dinsdag 29-01-2013 om 16:54:52 Morgen ook de uitspraak in de zaak Frank Schleck. reageer retweet
  dinsdag 29 januari 2013 @ 17:15:19 #104
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_122219117
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:09 schreef KilgoreTrout het volgende:

[..]

Hij is wel professor en iemand die redelijk hoog binnen de UCI en schaatsen zit. Hij bepaalt mede het doping beleid...
Ik ben het met je eens hoor, Kuipers weet van toeten noch blazen maar dat neemt nit weg dat hij wel een belangrijk figuur is en dat je hem serieus moet nemen ook al zegt hij idiote dingen.
Het lijkt mij er meer op dat hij betaalt krijgt van de UCI om dit soort dingen te zeggen, zodat de UCI er mooi op blijft staan en maar blijven volhouden dat er maar weinig topsporters doping gebruiken en dat de tests 100% waterdicht zijn.
pi_122219144
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:13 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus met een sportorganisatie die zichzelf controleert en het minimale kan doen. Voor de FIFA is dat minimale dus niets. Want er kraait geen haan naar.
Bij de UCI was het tot voor een paar jaar geleden voldoende om af en toe iemand te pakken.

Een onafhankelijk organisatie als de WADA wil zo veel mogelijk gebruikers pakken. Dan kom je ergens.
Hoe bedoel je? Ik ben het gewoon met je eens dat WADA een goed initiatief is en dat de UCI en FIFA beide een corrupte boel is.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 29 januari 2013 @ 17:26:33 #106
14505 OProg
A Life in Music
pi_122219648
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:51 schreef JimboSlice het volgende:
In de MLB is het ook weer bal, zo lijkt het.

http://www.miaminewtimes.(...)ports-biggest-names/
quote:
There's even the New York Yankees' $275 million man himself, Alex Rodriguez,
Daar hebben we hem ook weer. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_122219827
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:15 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Ik ben het gewoon met je eens dat WADA een goed initiatief is en dat de UCI en FIFA beide een corrupte boel is.
Ik bedoel dat het een slecht idee is om een slager zijn eigen vlees te laten keuren, zoals dat nu in de sport gebruikelijk is. De sportorganisaties (UCI, FIFA) zijn primair verantwoordelijk voor de dopingcontroles in de eigen sport. Zelfs als een organisatie niet corrupt is, is het niet in hun belang om dat zo goed mogelijk te doen. Ze zijn namelijk financieel afhankelijk van de sport en hebben er dus belang bij om de sport populair en geloofwaardig te houden. Hoe doe je dat? Daar precies zoveel te controleren dat mensen geloven dat er geen dopingprobleem is.

Vrijwel niemand gelooft dat er een dopingprobleem is in het voetbal, dus je hoeft niet veel te controleren. Tennis is hier ook een goed voorbeeld van.

Van wielrenners geloven mensen wel dat er doping gebruikt wordt. Dus moet je je controles zo insteken dat je af en toe iemand pakt. Dan houd je de schijn op van een schone sport. De afgelopen jaren werd er regelmatig iemand gepakt, dus kon men zeggen dat het wielrennen schoner werd.

Daarom is het naar mijn idee goed als een onafhankelijke organisatie (WADA) verantwoordelijk wordt voor de dopingbestrijding. Van de sportbonden hoef je de grote schoonmaak niet te verwachten. Het WADA heeft in de zaak Fuentes gevraagd om alle gegevens. De sportbonden hebben vooral gedaan alsof ze van niets wisten. En dat zullen ze blijven doen zolang het maar enigszins kan.

En vandaar dus mijn reactie op jouw laatste post: de FIFA schuift alles in de doofpot, omdat ze er geen baat bij hebben dat alles uitkomt en er te weinig mensen bovenop zitten. De pers interesseert het namelijk ook geen hol. En dat komt dan weer omdat voetbal dé volkssport is en mensen eigenlijk niet geloven dat voetballers gebruiken. Bovendien gaat er veel geld in om, dus de pers heeft er eigenlijk ook meer baat bij dat het niet uitkomt, want als ze er over gaan schrijven, dan wil binnen notime geen voetballer meer met ze praten. Wat weer slecht is voor hun oplage. Dus ook (het merendeel van) de pers zit er niet op te wachten om te diep te graven. Kimmage werd als wielerjournalist wel redelijk uitgekost vanwege zijn dopingstukken over Armstrong.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 17:33:26 #108
394255 nabroer
De lange adem
pi_122219961
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:09 schreef KilgoreTrout het volgende:

[..]

Hij is wel professor en iemand die redelijk hoog binnen de UCI en schaatsen zit. Hij bepaalt mede het doping beleid...
Ik ben het met je eens hoor, Kuipers weet van toeten noch blazen maar dat neemt nit weg dat hij wel een belangrijk figuur is en dat je hem serieus moet nemen ook al zegt hij idiote dingen.
Al is hij de president van de Verenigde Staten, ik kan zo iemand niet serieus nemen. Ik ben wel met je eens dat het aardig is te weten hoe de Bobo(s) binnen deze sporten in het dopingvraagstuk staan.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 17:34:51 #109
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_122220023
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 14:47 schreef opgebaarde het volgende:
Maar Thomas Dekker zat toch bij Checcini (oid)?
Hoewel het 1 het ander niet uitsluit obv
Cecchini deed zelf niet de doping volgens o.a. Dekker, Jacksche en Hamilton, dat mochten ze bij Fuentes regelen.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  dinsdag 29 januari 2013 @ 17:36:07 #110
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_122220088
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 15:37 schreef Steven184 het volgende:
Sky_Gernot twitterde op dinsdag 29-01-2013 om 15:36:13 #Fuentes Schon @J_Klinsmann beschreibt Mitte der 90er in seiner Autobiographie einen Medizinschrank mit besonderen Inhalten bei Real Madrid. reageer retweet
Toch ook een belangrijk bericht. Een heel klein kiertje in het voetbal?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  dinsdag 29 januari 2013 @ 17:45:14 #111
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_122220460
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:30 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik bedoel dat het een slecht idee is om een slager zijn eigen vlees te laten keuren, zoals dat nu in de sport gebruikelijk is. De sportorganisaties (UCI, FIFA) zijn primair verantwoordelijk voor de dopingcontroles in de eigen sport. Zelfs als een organisatie niet corrupt is, is het niet in hun belang om dat zo goed mogelijk te doen. Ze zijn namelijk financieel afhankelijk van de sport en hebben er dus belang bij om de sport populair en geloofwaardig te houden. Hoe doe je dat? Daar precies zoveel te controleren dat mensen geloven dat er geen dopingprobleem is.

Vrijwel niemand gelooft dat er een dopingprobleem is in het voetbal, dus je hoeft niet veel te controleren. Tennis is hier ook een goed voorbeeld van.

Van wielrenners geloven mensen wel dat er doping gebruikt wordt. Dus moet je je controles zo insteken dat je af en toe iemand pakt. Dan houd je de schijn op van een schone sport. De afgelopen jaren werd er regelmatig iemand gepakt, dus kon men zeggen dat het wielrennen schoner werd.

Daarom is het naar mijn idee goed als een onafhankelijke organisatie (WADA) verantwoordelijk wordt voor de dopingbestrijding. Van de sportbonden hoef je de grote schoonmaak niet te verwachten. Het WADA heeft in de zaak Fuentes gevraagd om alle gegevens. De sportbonden hebben vooral gedaan alsof ze van niets wisten. En dat zullen ze blijven doen zolang het maar enigszins kan.

En vandaar dus mijn reactie op jouw laatste post: de FIFA schuift alles in de doofpot, omdat ze er geen baat bij hebben dat alles uitkomt en er te weinig mensen bovenop zitten. De pers interesseert het namelijk ook geen hol. En dat komt dan weer omdat voetbal dé volkssport is en mensen eigenlijk niet geloven dat voetballers gebruiken. Bovendien gaat er veel geld in om, dus de pers heeft er eigenlijk ook meer baat bij dat het niet uitkomt, want als ze er over gaan schrijven, dan wil binnen notime geen voetballer meer met ze praten. Wat weer slecht is voor hun oplage. Dus ook (het merendeel van) de pers zit er niet op te wachten om te diep te graven. Kimmage werd als wielerjournalist wel redelijk uitgekost vanwege zijn dopingstukken over Armstrong.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 18:30:29 #112
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_122222235
quote:

[..]

Er is een reden waarom de meeste renners die tijdens de Tour gepakt zijn, gepakt werden in de jaren dat het Franse antidopingagentschap (AFLD) de controles uitvoerde. Sinds de UCI die weer in handen heeft worden nog enkel de kleine garnalen gepakt ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_122222325
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Er is een reden waarom de meeste renners die tijdens de Tour gepakt zijn, gepakt werden in de jaren dat het Franse antidopingagentschap (AFLD) de controles uitvoerde. Sinds de UCI die weer in handen heeft worden nog enkel de kleine garnalen gepakt ...
Eigenlijk zou je ieder dopingagentschap van een bepaald land een ander land moeten laten controleren. En dan ook echt Nederland - Belgie, Engeland - Frankrijk, Italie - Spanje etc :')
pi_122222487
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Werden Landis en Hamilton niet door de UCI gepakt?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_122222696
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:37 schreef marcodej het volgende:

[..]

Werden Landis en Hamilton niet door de UCI gepakt?
Volgens Wiki werd in elk geval bij Landis getest door AFLD. Hamilton was wel UCI.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 18:44:55 #116
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_122222773
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens Wiki werd in elk geval bij Landis getest door AFLD. Hamilton was wel UCI.
Dat was omdat Armstrong naar de UCI had gebeld over Hamilton.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 18:52:35 #117
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_122223072
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ook Vinokourov, Kasheskin, Ricco, Piepoli, Mayo, ... werden door AFLD gepakt. Maar de AFLD werd in 2010 door de UCI verboden nog controles tijdens de Tour uit te voeren nadat ze in 2009 claimden dat ene Lance Armstrong de dopingregels had overtreden bij een controle ...

Dat voor de rest in al die jaren qua toppers zowat enkel Hamilton en Contador werden betrapt , notabene twee renners waarmee Lance niet (meer) door één deur kon , is op zich al verdacht eigenlijk ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_122223519
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:44 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Dat was omdat Armstrong naar de UCI had gebeld over Hamilton.
Dat zei Hamilton ja. Maar dat ging toch alleen maar om verdachte waarden? Maar nu blijkt dat iedereen met verdachte waarden op een speciale behandeling van de UCI kon rekenen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 29 januari 2013 @ 20:18:11 #119
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_122227572
quote:

[..]

Ja, en als journalisten gaan graven dan riskeren ze een rechtzaak en verliezen ze hun accreditatie.

Maar waarom werden niettemin ooit topvoetballers als Guardiola, De Boer, Touré, Davids en Stam ooit betrapt?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 29 januari 2013 @ 20:47:34 #120
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_122229484
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 20:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, en als journalisten gaan graven dan riskeren ze een rechtzaak en verliezen ze hun accreditatie.

Maar waarom werden niettemin ooit topvoetballers als Guardiola, De Boer, Touré, Davids en Stam ooit betrapt?
Ze zijn wel gepakt door het lab, maar allemaal hebben ze hun straf verminderd gekregen.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:27:43 #121
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_122232276
Weet iemand hoeveel dopingdokters er eigenlijk zijn?
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:30:41 #122
14505 OProg
A Life in Music
pi_122232531
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:27 schreef THEFXR het volgende:
Weet iemand hoeveel dopingdokters er eigenlijk zijn?
24. Als je Fuentes nog meetelt 25. 8-)

Nee, serieus. ff een lijstje maken van de wat bekendere inclusief cliënten:
Bernard Sainz (Frank Vandenbroucke, Bernard Hinault, Francesco Moser en Philippe Gaumont)

Dan het welbekende Italiaanse Clubje:
Francesco Conconi (Berzin, Bugno, Chiapucci, Cipolini, Fondriest. Gotti, Indurain, Moser, Pantani, Roche, Oegroemov)
Michele Ferrari (Die kennen we inmiddels wel)
Luigi Cecchini (oa Thomas Dekker)
Carlo Santuccione (Niet helemaal duidelijk wat hij precies zelf deed. Verwees Gaumont oa door naar ene Dokter De Ritis)

Duitland leverde via Universiteit Freiburg Lothar Heinrich en Andreas Schmid die Telecom deden. Ze kregen hulp van ene Georg Huber die al in 1980 met testosteron aan het kloten was.

En dan hebben we Fuentes die we ook inmiddels wel kennen.

En dan komen we uit bij alle ploegartsen die ook de nodige kennis bezitten. Maar hier hebben we al 9 namen. Maar goed, wat is nu precies een 'dopingdokter'. Je hebt ook 'normale' artsen die de schreef over gaan.

[ Bericht 16% gewijzigd door OProg op 29-01-2013 21:37:18 ]
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_122233190
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:30 schreef OProg het volgende:

[..]

Bernard Sainz (Frank Vandenbroucke, Bernard Hinault, Francesco Moser en Philippe Gaumont)

Francesco Conconi (Berzin, Bugno, Chiapucci, Cipolini, Fondriest. Gotti, Indurain, Moser, Pantani, Roche, Oegroemov)
Carlo Santuccione (Niet helemaal duidelijk wat hij precies zelf deed. Verwees Gaumont oa door naar ene Dokter De Ritis)

Duitland leverde via Universiteit Freiburg Lothar Heinrich en Andreas Schmid die Telecom deden. Ze kregen hulp van ene Georg Huber die al in 1980 met testosteron aan het kloten was.

En dan komen we uit bij alle ploegartsen die ook de nodige kennis bezitten. Maar hier hebben we al 9 namen. Maar goed, wat is nu precies een 'dopingdokter'. Je hebt ook 'normale' artsen die de schreef over gaan.
Cecchini is zelf geen dopingdokter. Cecchini stuurde zijn renners alleen door naar Fuentes, maar behandelde zelf niemand.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:39:52 #124
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_122233232
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:30 schreef OProg het volgende:

[..]

Dokters die doping voorschrijven, zie ik als dopingdokter
Als Fuentes al 50 renners bediende, hoeveel die andere dokters dan? 20 per dokter?
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:41:21 #125
14505 OProg
A Life in Music
pi_122233340
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 21:39 schreef TheArt het volgende:

[..]

Cecchini is zelf geen dopingdokter. Cecchini stuurde zijn renners alleen door naar Fuentes, maar behandelde zelf niemand.
Eigenlijk heb je gelijk idd. Cecchini is nooit bewezen dat hij zelf behandelde. Hoewel hij wel een aardig lijstje met dubieus pluimage onder zijn hoede had. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')