Er is geen ruimte voor wannabe, maar ik kan wat prutsen.quote:
Nee, maar het aantal kijkers stijgt ook nog niet echt explosief.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:11 schreef komrad het volgende:
waarom niet? gaan ze er al mee stoppen?
Verwacht niet dat dit een blijvertje wordt idd.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:10 schreef Cynix ® het volgende:
Nou ja, hier verder. Al zal dit vermoedelijk geen stormloop-reeks worden.
ligt aan het tijdstip+zender. ook moet matthijs het gewoon presenteren.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:12 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Nee, maar het aantal kijkers stijgt ook nog niet echt explosief.
zeker!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:15 schreef Cynix ® het volgende:
Al moet ik zeggen dat dit initiatief prima is om de wetenschap uit het stoffige hoekje te krijgen. Leuke onderwerpjes, frisse profs met vlotte uitleg en soms zelfs een vleugje humor.
Misschien zelfs wel goed voor wat aanwas in het onderwijs en zo.
Ja, waarom eigenlijk?quote:
quote:
Dat is niet bekend, ik vermoed dat Matthijs er geen zin in heeftquote:
Bron en rest van het artikelquote:Een woordvoerder van de Vara kan niet meteen duidelijk maken waarom niet Matthijs maar Diederik het twaalf minuten durende programma presenteert.
Neem je kijkers niet in de zeik, met je zure sloot.quote:“Hoe kort ook, het is een volwaardig programma dat gerepeteerd moet worden. (…) We staan voor een monsterklus.”
quote:Pas volgende week verklaring waarom Van Nieuwkerk weg is bij DWLD
De VARA wil niet zeggen waarom Matthijs Van Nieuwkerk al na twee weken gestopt is met de presentatie van De Wereld Leert Door. Pas volgende week komt de omroep met een verklaring. Dat meldt de NOS.
Het is niet bekend waarom Van Nieuwkerk DWLD niet meer presenteert. Diederik Jekel is sinds dinsdag te zien als presentator van het programma.
De Wereld Leert Door is sinds drie weken 's avonds om half 11 te zien op Nederland 3. Er wordt met wetenschappers gepraat over hun werk. Het wordt elke avond vlak voor de Wereld Draait Door opgenomen. De afgelopen dagen keken er steeds zo'n 150.000 mensen naar het programma.
quote:Van Nieuwkerk stopt níet met De Wereld Leert Door
Matthijs van Nieuwkerk stopt niet met de presentatie van De Wereld Leert Door. Hij zal het alleen wel veel minder vaak doen. Hij zal de presentatie van de DWDD-spin-off afwisselen met twee andere presentatoren. Dat heeft hij vanmorgen aan Giel Beelen laten weten op 3FM.
Vorige week was Van Nieuwkerk plots niet meer te zien als presentator. 'Het was altijd al de bedoeling om met meerdere presentatoren te gaan werken', zegt Van Nieuwkerk nu. In zijn plaats zat vorige week wetenschapsjournalist Diederik Jekel. 'Die het hartstikke goed doet. En afgelopen vrijdag hebben we een screentest gedaan met een dame, waar ik ook heel enthousiast over ben.'
Vorige week verschenen er direct berichten in de media over het plotselinge ontbreken van Van Nieuwkerk. Hij zou er mee gestopt zijn. 'Ik was net zo verbaasd als jij toen ik dat bericht zag staan', aldus de presentator tegen Beelen. 'Niemand wist van iets, ik heb nog een kwartier geprobeerd te achterhalen waar het bericht vandaan kwam, maar kloppen doet het in ieder geval niet.'
Het is echter onduidelijk waarom de omroep en Van Nieuwkerk niet vorige week al lieten weten dat het bericht niet klopte. De VARA laat in een reactie weten ook verbaasd te zijn over de berichtgeving van de NOS. 'We zouden volgens dat bericht maandag met een persbericht komen, maar dat is helemaal nooit beweerd', stelt een woordvoerder. 'We waren vorige week gewoon nog op zoek naar de juiste oplossing. Gaandeweg het proces rond DWLD kwamen we erachter dat het programma te zwaar was voor één presentator.'
'Een hele klus'
De Wereld Leert Door is sinds drie weken 's avonds om 22.30 uur te zien op Nederland 3. Er wordt met wetenschappers gepraat over hun onderzoeken en resultaten. Het wordt elke avond vlak voor de Wereld Draait Door opgenomen. Een hele klus, erkent de DWDD-presentator: 'Het is echt een gedoetje, misschien hebben we dat een tikkie onderschat. Maar ik ben er nog steeds bij betrokken en zal het ook nog blijven presenteren. We gaan het straks met zijn drieën om en om doen.'
De afgelopen weken keken er gemiddeld zo'n 150.000 mensen, met uitschieters naar boven. 'Wetenschap is geen music for the millions. Het aantal kan iets hoger. Alles kan beter. Daar zal ik zelf mijn steentje aan bijdragen', aldus Van Nieuwkerk.
quote:Matthijs van Nieuwkerk stopt niet met de presentatie van De Wereld Leert Door. Hij zal het alleen wel veel minder vaak doen.
Je kan ook gewoon 113 zeggen hoor, je hoeft niet met 3 cijfers achter de punt te werken (of gebruik je wel de Nederlandse schrijfwijze?)quote:Op maandag 28 januari 2013 22:43 schreef OProg het volgende:
Morgen de bevestiging opzoeken dat er ergens rond de 113.000 mensen keken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Ik denk dat het ook wel eens hoger zou kunnen zijn, ivm de nieuwsberichten de laatste dagen.quote:Op maandag 28 januari 2013 22:43 schreef OProg het volgende:
Morgen de bevestiging opzoeken dat er ergens rond de 113.000 mensen keken.
Daar kwamen ze dus pas later achter.quote:Het is echt een gedoetje, misschien hebben we dat een tikkie onderschat.
quote:2229 / WERELD LEERT DOOR / 387.000
En dat op de avond dat wss iedereen aan de buis gekluisterd zat voor Bea/WimLexquote:
Mensen werden het zo zat dat ze uit ellende maar naar DWLD gingen kijken,quote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:32 schreef Norrage het volgende:
[..]
En dat op de avond dat wss iedereen aan de buis gekluisterd zat voor Bea/WimLex
quote:
quote:Op maandag 28 januari 2013 23:12 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook wel eens hoger zou kunnen zijn, ivm de nieuwsberichten de laatste dagen.
Ik ook.quote:
Vond die elektrogrot wel leuk, vorige week was er ook geen flikker aan.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:28 schreef OProg het volgende:
Bedenk met ineens dat Joris Showroom ook is maar dit onderwerp lijkt me ook wel wat.
Het is iemand die wel al moeten kennen geloof ik:quote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:30 schreef Specularium het volgende:
Wie is die chick van de weightwatcher reclame?
Ik geloof in feiten. Maar dat word meestal afgedaan als complottheorie.... Ik noem een Joris Demmink....quote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:34 schreef Karina het volgende:
Ik geloof niet in complotten
Oh ja dit kan ik me nog wel herinneren!
Ik hou je niet in de gaten.quote:
Gewoon doorgeschoven. Echter als de dwdd meet is dan is dit al van de zender.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:42 schreef Karina het volgende:
Daar zit die vent weer met dat witte haar.
Dat zou me niks verbazen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:43 schreef OProg het volgende:
[..]
Gewoon doorgeschoven. Echter als de dwdd meet is dan is dit al van de zender.
Isolde Hallensleben? Waar hebben ze die nou weer vandaan gehaald?quote:
Heeft ooit ook eens DWDD gepresenteerd.quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:32 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Isolde Hallensleben? Waar hebben ze die nou weer vandaan gehaald?
En een beetje irritant dommig, al speelt ze dat misschien (hopelijk).quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:36 schreef Cynix ® het volgende:
Isolde is wel een grappig enthousiast doosje.
Net als Jekel denkt ze dat ze in 12 minuten haar carrière van de grond moet krijgen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:39 schreef Karina het volgende:
Ze doet zo overdreven. En ze trekt rare gezichten.
Ik zapte er net langs en dacht: "Ach gut nee he, hebben ze dat meiske uit de kast gehaald. Dit is echt de doodsteek voor het programma"quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:44 schreef Karina het volgende:
Ik doe met je mee. Jekel is misschien niet goed maar bij hem heb ik wel het idee dat hij zichzelf is. ZIj zit alleen maar overdreven te doen en theater te spelen.
Ok.quote:
Ik zie 10.000+ downloads staan, maar geen goede recensies.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:29 schreef Karina het volgende:
Nul? Wie wil er nou reclame over reclame.
10.000quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:30 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik zie 10.000+ downloads staan, maar geen goede recensies.
Dan mis je Matthijs toch wel. Misschien is dat ook wel de insteek.quote:
Dat komt dat unieke talent wel weer toch uiting.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:30 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Dan mis je Matthijs toch wel. Misschien is dat ook wel de insteek.
Zielig voor die rups dat die sluipwespen hem helemaal uitwonen.quote:
Dat komt over alsof ze interesse toont.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:34 schreef Karina het volgende:
Wat zit Isolde irritant naar voren te buigen. En te gebaren.
Dat ja. Of Freek Vonk.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:35 schreef remcoP het volgende:
Op dit soort momenten verlang je naar Walter Lewin.
Hitler zou een warm gevoel hebben gekregen van dat filmpje.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:32 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Zielig voor die rups dat die sluipwespen hem helemaal uitwonen.
Of Robert Dijkgraaf.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:38 schreef remcoP het volgende:
[..]
Of Robert Dijkgraaf.Of die andere nerd, met dat zwarte haar, die is wel leuk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Isolde beeldt uit dat een sluipwesp dood kan gaan.quote:
Geen idee wie je bedoeld.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:39 schreef Karina het volgende:
[..]
Of die andere nerd, met dat zwarte haar, die is wel leuk.
Ik vond haar als jakhals wel leuk.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:42 schreef OProg het volgende:
Wel fascinerend eigenlijk. Iemand die in mijn optiek zowel niet kan presenteren als interviewen zit wel gewoon aan tafel in dit programma en kan al jaren zo nu en dan op nationale tv een poging doen.
Niet onaardig maar ook niet echt bijzonder.quote:
Ik vind hem een soort Diederik Jekel. Een enorme kennis, maar kwa uitstraling een kwal.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:47 schreef Karina het volgende:
[..]
Serieus? Waarom? Hij komt vrij sympathiek over vind ik.
Alexander kan ik nog wel hebben.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:50 schreef Karina het volgende:
OK dat kan.
Ik vind Alexander ook altijd wel leuk, terwijl de meeste mensen hem wel kunnen schietenIk zal wel rare smaak hebben.
Toch niet?quote:
Personen in deze uitzending:quote:Op maandag 4 februari 2013 22:17 schreef Karina het volgende:
Het klinkt best saai jaHopelijk niet met Isolde.
Goed gedaan Karinaquote:Op maandag 4 februari 2013 22:21 schreef Karina het volgende:
Damnik had ook niets moeten zeggen, nu heb ik het zelf over ons afgeroepen.
Je zult nog wensen straks dat je haar niet meer kende. Ze is irritant.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:23 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Goed gedaan Karina![]()
Ik ken heel die Isolde niet eens.
Komt dan helaas nog wel.quote:
Die is toch al geweest?quote:
Dat weet Sylvana er ook niet van te weerhouden steeds terug te komen in dwdd.quote:
Volgens mij is ze net als Claudia zo ruig als de deurmat.quote:
Mweh.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:27 schreef OProg het volgende:
[..]
Volgens mij is ze net als Claudia zo ruig als de deurmat.
Geen idee, maar irritant is ze wel.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:27 schreef OProg het volgende:
[..]
Volgens mij is ze net als Claudia zo ruig als de deurmat.
quote:
Nauwelijks, ze ratelt weer door.quote:
Als Isolde uitgesproken is.quote:
Ja, apart.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:33 schreef Karina het volgende:
Boven op een berg en dan wijst ze naar haar tieten
Marga van Praag mag dit als enige.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:31 schreef OProg het volgende:
Isolde praat alsof dit het jeugdjournaal is.
Dan snappen de mannelijke kijkers het ook.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:33 schreef Karina het volgende:
Boven op een berg en dan wijst ze naar haar tieten
Iets teveel instructie van de redactie.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:34 schreef Disana het volgende:
Wel jammer, ze is zo aan het overacteren dat je weinig van die man mee krijgt.
Ik denk eerder dat ze zichzelf enorm cute vindt.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:35 schreef Specularium het volgende:
[..]
Iets teveel instructie van de redactie.
Idem.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:37 schreef Disana het volgende:
Ik vind het best een leuk onderwerp, maar door haar kan ik mijn gedachten er niet bij houden.
Precies. Maar in principe is er best veel te onderzoeken aan rivieren, zeker die uit Duitsland komen en geen kant uit kunnen vanwege ontbossing en bebouwing.quote:
Misschien is het de bedoeling dat ze laat merken dat het programma er ook zonder haar weer is.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:38 schreef Karina het volgende:
Tot morgen, betekent dat dat ze er morgen weer is
Dat dusquote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:29 schreef OProg het volgende:
Ik niet want het belooft een leuke Rijdende Rechter te worden.
220.000 of ergens daaromheen zag ik vanmiddag.quote:
Er zat vooral weinig structuur in vond ik. En die man leek niet echt blij om daar te zijn.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:39 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Beetje nietszeggend verhaal vandaag...
Ja een app ontwikkelen om zelf je stressniveau te kunnen meten, zodat burn-outs sneller te detecteren waren, dat was het doel.quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:56 schreef OProg het volgende:
Ja. Ik had ook een daling verwacht. Ik ga het trouwens niet terugkijken. Blijkbaar iemand die uit kwam leggen of je straks met een smartphone een burn-out kan voorkomen.
Yep, ik ben DWLD-publiek en geen RR publiek.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:54 schreef Karina het volgende:
Valt me reuze mee eigenlijk. Het Rijdende Rechter publiek is blijkbaar toch een andere dan het DWLD publiek.
Ik denk vooral: zouden mensen die tegen een burn-out aanzitten die app gaan gebruiken? En zouden mensen met veel stress zo'n app nodig hebben, of weten ze het zelf ook wel?quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:03 schreef Karina het volgende:
Ach ik kijk alles
Mij lijkt het trouwens dat je van zo een app alleen nog meer stress krijgt, elke keer checken: heb ik stress.
Ik had dezelfde gedachte.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:15 schreef Deeltjesversneller het volgende:
knappe vrouw, en nog slim ook. vanavond geen uitzending ivm voetbal.
Jekel is ook altijd nerveus, heeft dus niks met man of vrouw zijn te maken blijkt wel.quote:Op maandag 18 februari 2013 22:39 schreef OProg het volgende:
Daar krijg je het alweer. Mensen worden nerveus.
Diederik is wel een beetje een vrouw, met zijn hoge stemmetje.quote:Op maandag 18 februari 2013 22:40 schreef Karina het volgende:
[..]
Jekel is ook altijd nerveus, heeft dus niks met man of vrouw zijn te maken blijkt wel.
Deze twee bij elkaar is inderdaad voor de nerveusiteit niet de meest gelukkige combinatie.quote:Op maandag 18 februari 2013 22:40 schreef Karina het volgende:
[..]
Jekel is ook altijd nerveus, heeft dus niks met man of vrouw zijn te maken blijkt wel.
Ja goed puntquote:Op maandag 18 februari 2013 22:41 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Diederik is wel een beetje een vrouw, met zijn hoge stemmetje.
Is het vrijwel nooit. Helaas.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:42 schreef Cynix ® het volgende:
UG-tje maar doen of zou dat niet de moeite waard zijn?
Prof. André heeft er een modelletje omheen gebouwd en een apparaat waarmee je stenen kunt smelten.quote:
Jekel begint ook al hoopvol over Groningen.quote:Op maandag 25 februari 2013 22:34 schreef Specularium het volgende:
Cool, ik hoop dat Groningen als eerste vergaat.
Hij werd er emotioneel van!quote:Op maandag 25 februari 2013 22:37 schreef Disana het volgende:
'Vind je het moeilijk om over Groningen te praten.'
Ze hebben weer een nieuw gasveld om leeg te halen om het gebeuren een beetje te bespoedigen.quote:Op maandag 25 februari 2013 22:34 schreef Specularium het volgende:
Cool, ik hoop dat Groningen als eerste vergaat.
Tsja, hij wil de mensen geen valse hoop geven dat er overlevingskansen zijn.quote:
Of dat het te voorkomen is.quote:Op maandag 25 februari 2013 22:38 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Tsja, hij wil de mensen geen valse hoop geven dat er overlevingskansen zijn.
Ik ook, Rijdende Rechter gekeken.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:02 schreef Cynix ® het volgende:
Weer gemist. Net als 16,99 miljoen anderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |