Er is geen ruimte voor wannabe, maar ik kan wat prutsen.quote:
Nee, maar het aantal kijkers stijgt ook nog niet echt explosief.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:11 schreef komrad het volgende:
waarom niet? gaan ze er al mee stoppen?
Verwacht niet dat dit een blijvertje wordt idd.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:10 schreef Cynix ® het volgende:
Nou ja, hier verder. Al zal dit vermoedelijk geen stormloop-reeks worden.
ligt aan het tijdstip+zender. ook moet matthijs het gewoon presenteren.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:12 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Nee, maar het aantal kijkers stijgt ook nog niet echt explosief.
zeker!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:15 schreef Cynix ® het volgende:
Al moet ik zeggen dat dit initiatief prima is om de wetenschap uit het stoffige hoekje te krijgen. Leuke onderwerpjes, frisse profs met vlotte uitleg en soms zelfs een vleugje humor.
Misschien zelfs wel goed voor wat aanwas in het onderwijs en zo.
Ja, waarom eigenlijk?quote:
quote:
Dat is niet bekend, ik vermoed dat Matthijs er geen zin in heeftquote:
Bron en rest van het artikelquote:Een woordvoerder van de Vara kan niet meteen duidelijk maken waarom niet Matthijs maar Diederik het twaalf minuten durende programma presenteert.
Neem je kijkers niet in de zeik, met je zure sloot.quote:“Hoe kort ook, het is een volwaardig programma dat gerepeteerd moet worden. (…) We staan voor een monsterklus.”
quote:Pas volgende week verklaring waarom Van Nieuwkerk weg is bij DWLD
De VARA wil niet zeggen waarom Matthijs Van Nieuwkerk al na twee weken gestopt is met de presentatie van De Wereld Leert Door. Pas volgende week komt de omroep met een verklaring. Dat meldt de NOS.
Het is niet bekend waarom Van Nieuwkerk DWLD niet meer presenteert. Diederik Jekel is sinds dinsdag te zien als presentator van het programma.
De Wereld Leert Door is sinds drie weken 's avonds om half 11 te zien op Nederland 3. Er wordt met wetenschappers gepraat over hun werk. Het wordt elke avond vlak voor de Wereld Draait Door opgenomen. De afgelopen dagen keken er steeds zo'n 150.000 mensen naar het programma.
quote:Van Nieuwkerk stopt níet met De Wereld Leert Door
Matthijs van Nieuwkerk stopt niet met de presentatie van De Wereld Leert Door. Hij zal het alleen wel veel minder vaak doen. Hij zal de presentatie van de DWDD-spin-off afwisselen met twee andere presentatoren. Dat heeft hij vanmorgen aan Giel Beelen laten weten op 3FM.
Vorige week was Van Nieuwkerk plots niet meer te zien als presentator. 'Het was altijd al de bedoeling om met meerdere presentatoren te gaan werken', zegt Van Nieuwkerk nu. In zijn plaats zat vorige week wetenschapsjournalist Diederik Jekel. 'Die het hartstikke goed doet. En afgelopen vrijdag hebben we een screentest gedaan met een dame, waar ik ook heel enthousiast over ben.'
Vorige week verschenen er direct berichten in de media over het plotselinge ontbreken van Van Nieuwkerk. Hij zou er mee gestopt zijn. 'Ik was net zo verbaasd als jij toen ik dat bericht zag staan', aldus de presentator tegen Beelen. 'Niemand wist van iets, ik heb nog een kwartier geprobeerd te achterhalen waar het bericht vandaan kwam, maar kloppen doet het in ieder geval niet.'
Het is echter onduidelijk waarom de omroep en Van Nieuwkerk niet vorige week al lieten weten dat het bericht niet klopte. De VARA laat in een reactie weten ook verbaasd te zijn over de berichtgeving van de NOS. 'We zouden volgens dat bericht maandag met een persbericht komen, maar dat is helemaal nooit beweerd', stelt een woordvoerder. 'We waren vorige week gewoon nog op zoek naar de juiste oplossing. Gaandeweg het proces rond DWLD kwamen we erachter dat het programma te zwaar was voor één presentator.'
'Een hele klus'
De Wereld Leert Door is sinds drie weken 's avonds om 22.30 uur te zien op Nederland 3. Er wordt met wetenschappers gepraat over hun onderzoeken en resultaten. Het wordt elke avond vlak voor de Wereld Draait Door opgenomen. Een hele klus, erkent de DWDD-presentator: 'Het is echt een gedoetje, misschien hebben we dat een tikkie onderschat. Maar ik ben er nog steeds bij betrokken en zal het ook nog blijven presenteren. We gaan het straks met zijn drieën om en om doen.'
De afgelopen weken keken er gemiddeld zo'n 150.000 mensen, met uitschieters naar boven. 'Wetenschap is geen music for the millions. Het aantal kan iets hoger. Alles kan beter. Daar zal ik zelf mijn steentje aan bijdragen', aldus Van Nieuwkerk.
quote:Matthijs van Nieuwkerk stopt niet met de presentatie van De Wereld Leert Door. Hij zal het alleen wel veel minder vaak doen.
Je kan ook gewoon 113 zeggen hoor, je hoeft niet met 3 cijfers achter de punt te werken (of gebruik je wel de Nederlandse schrijfwijze?)quote:Op maandag 28 januari 2013 22:43 schreef OProg het volgende:
Morgen de bevestiging opzoeken dat er ergens rond de 113.000 mensen keken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |