Nee hoor:quote:Op maandag 21 januari 2013 15:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zoveel?
Ik dacht dat minimumloon altijd iets van 1100 of 1200 was.
Absurd.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor:
Het bedraagt per 1 juli 2012 ¤ 1456,20 (1 januari 2013: ¤ 1469,40) bruto per maand voor een werknemer van 23 jaar of ouder bij een volledige werkweek. Daarbij is er een minimumvakantiebijslag van 8%, dus ¤ 116,50 (1 januari 2013: ¤ 117,55), dus in totaal is het ¤ 1572,70 (1 januari 2013: ¤ 1586,95) bruto per maand, d.i. ¤ 18.872 per jaar (1 januari 2013: ¤ 19.043).
(wiki)
Toch een best salaris, vind je niet?quote:Op maandag 21 januari 2013 15:36 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Mijn startsalaris zal er gok ik niet veel boven liggen. Al verdient een docent op het vmbo nog wel een startsalaris van 2445 euro bruto.
Als startsalaris mogen ze dan echt niet klagen.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:39 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Toch een best salaris, vind je niet?
Voor een volwassene met gezin niet nee, maar voor de rest is 't absurd veel.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat dat niet bepaald voldoende is om van rond te komen.
Dus ook minimum.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:39 schreef remlof het volgende:
Mijn eerste salaris was 3000 bruto.
In guldens in 1996.
Wat is precies absurd?quote:
quote:Op maandag 21 januari 2013 15:40 schreef Boze_Appel het volgende:
2445 startsalaris als VMBO-docentje? WTF?
quote:
quote:
Onderschat de werkdruk van docenten niet, zeker niet in het vmbo. Behoorlijk zware baan die flink wat sociale vaardigheden en doorzettingsvermogen vereist.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat?
En ik maar ploeteren voor 2700, klote ambtenaren in het onderwijs ook.
Het enige wat je hoeft te doen is onvoldoendes uitdelen aan Marokkanen.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:41 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Onderschat de werkdruk van docenten niet, zeker niet in het vmbo. Behoorlijk zware baan die flink wat sociale vaardigheden en doorzettingsvermogen vereist.
Absurd veel? Kom op zeg, zelfs zonder gezien houdt het bepaald niet over wanneer je niet bij pa en ma thuis woontquote:Op maandag 21 januari 2013 15:40 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Voor een volwassene met gezin niet nee, maar voor de rest is 't absurd veel.
Je kan het ook overdrijven.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:41 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Onderschat de werkdruk van docenten niet, zeker niet in het vmbo. Behoorlijk zware baan die flink wat sociale vaardigheden en doorzettingsvermogen vereist.
Nou en, het gaat om "minimum", en dan vind ik 1550 redelijk veel.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Absurd veel? Kom op zeg, zelfs zonder gezien houdt het bepaald niet over wanneer je niet bij pa en ma thuis woont
Naja, je zat er dus 300 euri boven, prima.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, het minimumloon was toen ƒ2203,50
bron
Doe het eens een tijdje, zou ik zeggen. Durf te wedden dat iedereen al spoedig zal terugverlangen naar het heerlijk rustige kantoorwerk.quote:
Van 1000 euro kan je ruim rondkomen, bruto.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nou en, het gaat om "minimum", en dan vind ik 1550 redelijk veel.
En dan ook nog een verplicht dik 13 weken verkansie per jaar. pfoe.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:41 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Tegenwoordig mag je als starter toch wel op je blote knieen voor dat bedrag, dus ja het is wel veel.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:43 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind 2.5k niet absurd veel voor een starter in de twintig.
Goeie oude tijd, 3x in de week op stap, opstaan met een joint. En nog niet op krijgen.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:39 schreef remlof het volgende:
Mijn eerste salaris was 3000 bruto.
In guldens in 1996.
Het gaat hier om een startende VMBO-docent heh.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:43 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind 2.5k niet absurd veel voor een starter in de twintig.
En ik niet.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nou en, het gaat om "minimum", en dan vind ik 1550 redelijk veel.
Dat is dan wel weer een voordeel, inderdaad.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:44 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En dan ook nog een verplicht dik 13 weken verkansie per jaar. pfoe.
Met dat loon wordt je volgepompt met subsidies, dus het is meer dan genoeg.quote:
zou het best een tijdje willen doenquote:Op maandag 21 januari 2013 15:43 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Doe het eens een tijdje, zou ik zeggen. Durf te wedden dat iedereen al spoedig zal terugverlangen naar het heerlijk rustige kantoorwerk.
Garde? Alleen remlof.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:46 schreef Voorschrift het volgende:
Maar goed, we zijn hier dan ook in gesprek met de garde die aan 't werk ging in de jaren '90.
Anno 2013 zijn de lonen belachelijk.
Belachelijk laag.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Garde? Alleen remlof.
Belachelijk in welk opzicht?
Gewoon goed zijn in je werk, dan gaat het hard met je loon.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Belachelijk laag.
De universiteiten schermen nog met 2.5 a 3k startersloon, en als je gaat solliciteren smijt het ene bedrijf na de andere met bedragen van 1.5k
Ja dat boeit niet, ik doe 't ook wel goed qua beloning, maar ik erger me wel aan de hordes studenten en werkelozen met hun "eisen" en "verwachtingen", de realiteit staat haaks op wat ze roeptoeteren.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gewoon goed zijn in je werk, dan gaat het hard met je loon.
In mijn omgeving hoor ik dat dan weer niet.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Belachelijk laag.
De universiteiten schermen nog met 2.5 a 3k startersloon, en als je gaat solliciteren smijt het ene bedrijf na de andere met bedragen van 1.5k
Jij kent dan ook enkel corpsballen en mensen die wel geld verdienen.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:50 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
In mijn omgeving hoor ik dat dan weer niet.
Met het onderwijsmanagement is wel triest gesteld inderdaad.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
zou het best een tijdje willen doen.
Maar het is meer dat ik het hele docentenwereldje maar matig trek. Iets te veel ruzie gemaakt met onderwijzers (of eigenlijk een beroerdere variant de omhooggevallen meester en juf die zich directeur mag noemen) vanuit m'n kantoor.
Ach, leren ze gelijk een harde les.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja dat boeit niet, ik doe 't ook wel goed qua beloning, maar ik erger me wel aan de hordes studenten en werkelozen met hun "eisen" en "verwachtingen", de realiteit staat haaks op wat ze roeptoeteren.
Dat, of ze gaan lekker de WW in omdat ze geen zin hebben te werken voor "minder".quote:Op maandag 21 januari 2013 15:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, leren ze gelijk een harde les.
Mijn condoleances.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:52 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik ben vanaf 1998 fulltime aan het werk.
Toen zat ik in de brugklas.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:52 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik ben vanaf 1998 fulltime aan het werk.
Meeste mensen hebben inderdaad iets met bedrijfskunde of economie gedaan en zitten qua startsalaris rond de 2500 en 3000 bruto, met uitschieters daarboven.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jij kent dan ook enkel corpsballen en mensen die wel geld verdienen.
Ik heb ook een andere kennissenkring.
En wat zijn jouw verwachtingen?quote:Op maandag 21 januari 2013 15:55 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Meeste mensen hebben inderdaad iets met bedrijfskunde of economie gedaan en zitten qua startsalaris rond de 2500 en 3000 bruto, met uitschieters daarboven.
quote:UTRECHT - Veel jongeren hebben een wel heel rooskleurig beeld van hun financiële toekomst.
Van de 12- tot 15-jarigen verwacht 40 procent op zijn 35e een maandinkomen te hebben van 5000 euro netto.
Dat blijkt uit een onderzoek van het Nibud en EenVandaag waarvan de resultaten donderdag zijn gepresenteerd.
Ouders
Hoewel de meeste jongeren doordrongen zijn van de slechte staat waarin de economie nu verkeert, verwacht een ruime meerderheid (62 procent) later makkelijk aan een goede baan te komen.
De groep boven de 21 is daar wel wat somberder over. 44 procent van de jongeren denkt meer te gaan verdienen dan de ouders.
Het onderzoek is in december en januari gehouden onder 1996 jongeren tussen de 12 en 24 jaar, afkomstig uit het 1V Jongerenpanel van EenVandaag. Zij vulden een digitale vragenlijst in.
http://www.nu.nl/economie(...)n-gouden-bergen.html
Dat was een paar maanden geleden.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:56 schreef Voorschrift het volgende:
De laatste keer dat duke en Koos een vacature hebben bekeken lepen de dinosaurussen nog rond, dus ik vraag jou maar.
Ik doelde op startersfuncties, jij kan je looneis gewoon meenemen, dat telt niet.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat was een paar maanden geleden.
Geen idee, ik heb eerder interesse in werk waar ik mij in kan ontwikkelen en kan netwerken.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En wat zijn jouw verwachtingen?
Jij bent ook wel aan 't rondkijken denk ik zo, 99% wat je tegenkomt is kommer en kwel.
Hieruit schemert toch al wel dat jij tenminste een van de weinige studenten bent met een reële wereldvisie.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:04 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb eerder interesse in werk waar ik mij in kan ontwikkelen en kan netwerken.
Geld haal ik wel uit prive-projecten naast mijn werk, o.a. waar ik nu ook al mee bezig ben.
Vergeet niet dat een groot deel van mijn vriendenkring van de uni al werkt, waarbij erg openhartig over salaris wordt gesproken. Dat geeft natuurlijk al een wat genuanceerder beeld.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hieruit schemert toch al wel dat jij tenminste een van de weinige studenten bent met een reële wereldvisie.
Niet dat ik daaraan twijfelde.
Ze zouden op de Uni/hogeschool verplicht een cynische-ex-studenten-avondje moeten houden.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:08 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Vergeet niet dat een groot deel van mijn vriendenkring van de uni al werkt, waarbij erg openhartig over salaris wordt gesproken. Dat geeft natuurlijk al een wat genuanceerder beeld.
Zit vandaag bij een klant en krijg de vraag of ik vandaag het nieuwe salarispakket even kan installeren want de salarissen moeten deze week er nog uit en het online abonnement is inmiddels al afgesloten door afas en de consultant van afas is niet op komen dagen.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:02 schreef Voorschrift het volgende:
Waarom sturen ze in godsnaam een evaluatieverzoek een dag van te voren via de mail toe.
* Voorschrift rent weg.
Wel zo content van je, al zeg ik het zelf.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:11 schreef Chewie het volgende:
[..]
Zit vandaag bij een klant en krijg de vraag of ik vandaag het nieuwe salarispakket even kan installeren want de salarissen moeten deze week er nog uit en het online abonnement is inmiddels al afgesloten door afas en de consultant van afas is niet op komen dagen.
Ik heb ze veel succes gewenst.
Het pakket installeren is het probleem niet zo, het inrichten van de database, het koppelen van de juiste (cao) modules enz wel.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wel zo content van je, al zeg ik het zelf.
Ja, maar jij doet iets met computers, dan kan je toch ook wel zo een programmaatje installeren.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:17 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het pakket installeren is het probleem niet zo, het inrichten van de database, het koppelen van de juiste (cao) modules enz wel.
wij doen daar het netwerk en systeembeheer en dit is de eerste keer dat we iets horen over een nieuw salarispakket, ook lekker handig om daar nu pas mee te beginnen en je online contract alvast voor op te zeggen
Klinkt als iets wat ik ook zou kunnen zeggen als manager, om vervolgens te klagen dat m'n koffie koud is geworden door dit irritante voorvalletje, en een klacht in te dienen bij de werkgever van de IT'er.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:18 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja, maar jij doet iets met computers, dan kan je toch ook wel zo een programmaatje installeren.
Kreeg laatst ook al een kwaaie blik van de directeur hier omdat ik hem niet kon helpen met zijn iphone, hij kreeg de melding als hij geen wifi verbinding had dat er geen databundel actief was. Dat moest namelijk heel simpel op te lossen zijn voor iemand zoals ik, mijn opmerking of de rekening wel betaald was werd niet in dank afgenomen maar klopte wel.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Klinkt als iets wat ik ook zou kunnen zeggen als manager, om vervolgens te klagen dat m'n koffie koud is geworden door dit irritante voorvalletje, en een klacht in te dienen bij de werkgever van de IT'er.
quote:Op maandag 21 januari 2013 16:24 schreef Chewie het volgende:
[..]
Kreeg laatst ook al een kwaaie blik van de directeur hier omdat ik hem niet kon helpen met zijn iphone, hij kreeg de melding als hij geen wifi verbinding had dat er geen databundel actief was. Dat moest namelijk heel simpel op te lossen zijn voor iemand zoals ik, mijn opmerking of de rekening wel betaald was werd niet in dank afgenomen maar klopte wel.
Nee, maar als hij even buiten bereik is of geen verbinding kan krijgen probeert hij over te schakelen op data en tsja, als je die rekening niet betaalt gaat ie miepen.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:26 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Maar voor wifi hoef je toch geen bundel te hebben?
Herinnering? Gelijk een mannetje op zetten.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:34 schreef Boze_Appel het volgende:
Zow, het zware werk voor vandaag is gedaan. Tijd voor een biertje en de rest van de middag/avond lekker suf een berg offertes maken/facturen & herinneringen sturen.
Ja oke, maar ik dacht al dat ik gek werd, wifi is geloof ik altijd wel beschikbaar.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:34 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee, maar als hij even buiten bereik is of geen verbinding kan krijgen probeert hij over te schakelen op data en tsja, als je die rekening niet betaalt gaat ie miepen.
Maar wat doe jij nou eigenlijk?quote:Op maandag 21 januari 2013 16:34 schreef Boze_Appel het volgende:
Zow, het zware werk voor vandaag is gedaan. Tijd voor een biertje en de rest van de middag/avond lekker suf een berg offertes maken/facturen & herinneringen sturen.
Betyar incasso BV.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:35 schreef waht het volgende:
[..]
Herinnering? Gelijk een mannetje op zetten.
En part-time whisky-recensent.quote:
Heb twee bedrijfjes. Een eenmanszaak waar ik webdevelopment doe, dus websitejes maken en voornamelijk de complexere & wat grotere websites, dus niet van het restaurantje om de hoek. Ik doe nu ook redelijk wat analyse van het werk van outsourced projectjes.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Maar wat doe jij nou eigenlijk?
Ah I see.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:41 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Heb twee bedrijfjes. Een eenmanszaak waar ik webdevelopment doe, dus websitejes maken en voornamelijk de complexere & wat grotere websites, dus niet van het restaurantje om de hoek. Ik doe nu ook redelijk wat analyse van het werk van outsourced projectjes.![]()
En een pas gestart tweede bedrijfje (vofje) waar we al het IT-gezeik voor het kleinbedrijf uit handen nemen. Van de aanschaf van een laptopje tot complete oplossing van intern en externe ICT shizzle.
Frank de Boer is het met je eens, Ajax gayclub.quote:
Nice!quote:Op maandag 21 januari 2013 16:41 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Heb twee bedrijfjes. Een eenmanszaak waar ik webdevelopment doe, dus websitejes maken en voornamelijk de complexere & wat grotere websites, dus niet van het restaurantje om de hoek. Ik doe nu ook redelijk wat analyse van het werk van outsourced projectjes.![]()
En een pas gestart tweede bedrijfje (vofje) waar we al het IT-gezeik voor het kleinbedrijf uit handen nemen. Van de aanschaf van een laptopje tot complete oplossing van intern en externe ICT shizzle.
Gebruik jij gay nou als een belediging?quote:Op maandag 21 januari 2013 16:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Frank de Boer is het met je eens, Ajax gayclub.
[ afbeelding ]
Voor Ajax, altijd.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gebruik jij gay nou als een belediging?
Tot nu toe loopt het allemaal heel lekker en kan ik hier en daar keuze maken in opdrachten of ze mededelen dat ze pas over een paar maanden ingeplanned kunnen worden.quote:
Nee prima toch, goed man.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Tot nu toe loopt het allemaal heel lekker en kan ik hier en daar keuze maken in opdrachten of ze mededelen dat ze pas over een paar maanden ingeplanned kunnen worden.
Dat is geen verkeerde situatie als je nog maar een paar maanden bezig bent.
Heel apart.quote:
Daarom, alles doe ik om jullie in verwarring te brengen, een homo die homo als scheldwoord gebruikt, wat moet ik daar mee denken jullie dan allemaal. Ik ben een paradox, een parasiet op jullie gemoedsrust, een luis in de pels der redenering.quote:
Doch, zelfs bewoordingen verdienen verdieping.quote:
Je bent vooral een tweederangs taalgoochelaar.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Daarom, alles doe ik om jullie in verwarring te brengen, een homo die homo als scheldwoord gebruikt, wat moet ik daar mee denken jullie dan allemaal. Ik ben een paradox, een parasiet op jullie gemoedsrust, een luis in de pels der redenering.
Die nog bij zijn ouders woont.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bent vooral een tweederangs taalgoochelaar.
Of verlenging: bewoooooooooordingen.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Doch, zelfs bewoordingen verdienen verdieping.
Moet je horen wie 't zegt.quote:
Misschien zit ik wel in een weeshuis.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:53 schreef Tem het volgende:
[..]
Dus dan moet je helemaal je bek houden.!!11EINSZ!!11
Dan zijn die nonnen wel erg gul met hun vakanties naar de Dominicaanse.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:53 schreef Euribob het volgende:
[..]
Misschien zit ik wel in een weeshuis.
Ach, kom ik teminste nog in aanraking met echte katholieken.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan zijn die nonnen wel erg gul met hun vakanties naar de Dominicaanse.
Loop je nog wel normaal dan, of is het nu op z'n Lucile's?quote:Op maandag 21 januari 2013 16:55 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ach, kom ik teminste nog in aanraking met echte katholieken.
Daar zijn die latino mannen toch veel te schattig voor.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Loop je nog wel normaal dan, of is het nu op z'n Lucile's?
Ja ja, ze hebben je aangerand hè?quote:Op maandag 21 januari 2013 16:58 schreef Euribob het volgende:
[..]
Daar zijn die latino mannen toch veel te schattig voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |