quote:Op zondag 20 januari 2013 21:06 schreef INViCTuS het volgende:
Noord, en deels ook midden een oost Nederland.
Maah je werkt thuis dan neem ik aan? Dit word weer een herhaling van vorige week dinsdag. Zucht!quote:Op zondag 20 januari 2013 21:20 schreef k0fferbak het volgende:
ik zit in level 3 kom maar op met die sneeuw vannacht en morgen
Als ik kijk wat er tot nu toe gebeurd is schat ik in dat het allemaal wel mee zal vallenquote:
quote:Op zondag 20 januari 2013 21:24 schreef Drassss het volgende:
Verwachting is een zeer zware ochtendspits morgen..
Nee was ook niet eerlijk gemeten, want als mensen uit voorzichtigheid/gladheid 35 km/u gaan rijden wordt dat ook gezien als file vaak. Dan was er eind van de middag vandaag ook 1020 km file volgens de ANWB sitequote:Op zondag 20 januari 2013 21:28 schreef practics het volgende:
[..]Benieuwt of we het record gaan halen uit 1997, die van vorige week dinsdag moest niet helemaal eerlijk zijn gemeten.
Stiekem hoop ik toch van niet, laat de sneeuw maar weg blijven.
Bedoeling is eigenlijk dat Limburg in 1 groot gat gaat vallenquote:Op zondag 20 januari 2013 20:50 schreef Infection het volgende:
[..]
Welke ramp vraag ik me af?
Het lijkt er niet op dat we nog veel sneeuw gaan krijgen, of zie ik dat nou verkeerd?
Leugens!quote:
Haha was het maar 35Km per uur, dan was ik optijd op mijn werk geweest en geen 35 min te laatquote:Op zondag 20 januari 2013 21:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee was ook niet eerlijk gemeten, want als mensen uit voorzichtigheid/gladheid 35 km/u gaan rijden wordt dat ook gezien als file vaak. Dan was er eind van de middag vandaag ook 1020 km file volgens de ANWB site
Oh dat was een typfoutje jaquote:Op zondag 20 januari 2013 21:39 schreef practics het volgende:
[..]
Haha was het maar 35Km per uur, dan was ik optijd op mijn werk geweest en geen 35 min te laat![]()
Ijsregen nu hier almelo zuid.
Dat zijn geen profieldieptes voor familiewagens.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:43 schreef GekkePoes het volgende:
Ik heb speciale sneeuwbanden (1.4cm profieldiepte) voor als er een dikke laag sneeuw of blubber ligt. toen dacht iemand achter mij aan te rijden met de zelfde snelheid door de bocht, maar die gleed er gewoon voorbij... gelukkig had die geen schade.
Maar met ijs op de weg heb je ook niet zo veel aan sneeuwbanden.
Ik reed in de auto van mijn zus, die had ik een tijdje geleend omdat ze toch vlak bij het werk woonde.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:48 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Dat zijn geen profieldieptes voor familiewagens.![]()
Wat rij je? Land Rover?
Alleen nuttig hier in Nederland om vervolgens over de vluchtstrook vol door te blazen. Zoals ik de afgelopen week wel meer auto's heb zien doen, toevallig allemaal auto's waarbij je denkt dat boetes naar inkomen misschien toch wel eens moet word door gevoerd.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:54 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik reed in de auto van mijn zus, die had ik een tijdje geleend omdat ze toch vlak bij het werk woonde.
[ afbeelding ]
Dit type maar dan het oude model
Die was ooit van iemand die in Finland bij een oliemaatschappij heeft gewerkt, en had die banden achterin liggen. Helemaal afgereden 450.000 km . maar die bak in de sneeuw was als rijden met racebanden op een warme rechte lap asfalt. Volgens mij er ook voor gemaakt.
helaas heeft die het begeven bij 510.000. zat zelfs een 120 gelijkstroom transformator in voor het koffie apparaat.
In Duitsland zijn ze al verplicht, vanaf November dacht ik alquote:Op zondag 20 januari 2013 22:01 schreef YazooW het volgende:
Winterbanden zijn baas, lijkt net alsof je op zand rijdt. Zouden ze eigenlijk wettelijk verplicht moeten maken bij bepaalde omstandigheden.
jeps, heb ze ook onder mijn C1 zitten en zelfs daar merk je echt een verschilquote:Op zondag 20 januari 2013 22:01 schreef YazooW het volgende:
Winterbanden zijn baas, lijkt net alsof je op zand rijdt. Zouden ze eigenlijk wettelijk verplicht moeten maken bij bepaalde omstandigheden.
jepsquote:Op zondag 20 januari 2013 22:05 schreef GekkePoes het volgende:
Zelfs onder een goedkope Japanse auto zijn winterbanden baas, nu rijd ik gewoon over de sneeuw heen ipv er doorheen te moeten ploegen.
Afgelopen dinsdag waren ze vrij nuttig ja, maar dag zoals vandaag heb je er ook weinig aan, heb binnen half uur stuk of 6 auto's voor me deur zien glijden, en dat waren niet allemaal boodschappen wagentjes zonder winterbanden. Wel zie je direct of het winterbanden zijn of zomerbanden, winterbanden corrigeer je de auto een stuk makkelijker mee.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:01 schreef YazooW het volgende:
Vorig jaar met 30km/u de afsluitdijk overquote:
Hier ook maar door de wind resulteert dat op sommige plekken in de straat in 0 CM en op andere plekken 20quote:
Dat zou kunnen maar hoeft niet...quote:Op zondag 20 januari 2013 22:09 schreef Lemans24 het volgende:
Donderdag, vrijdag, zaterdag wordt het dus ijskoud en daarna ineens een omslag naar normaal regenachtig winterweer.
Ik had bijna opgegeven met mijn niet-stoken beleid, maar ben nu geneigd nog een week vol te houden. Wat is nu een weekjequote:
Wow! Waar is dat?quote:Op zondag 20 januari 2013 22:19 schreef kepler het volgende:
[ afbeelding ]
Foto van vanochtend, echt spiegelglad ijs
Ff de bezem erover en klaar. Echt mooi is.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:22 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Wow! Waar is dat?
(zal sowieso wel wit worden nu...)
Bergse Achterplas in Rotterdamquote:Op zondag 20 januari 2013 22:22 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Wow! Waar is dat?
(zal sowieso wel wit worden nu...)
In Groningen en Friesland ligt het het ook overal zo bij.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:19 schreef kepler het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, alleen verplicht onder winterse omstandigheden. Niet vanaf een bepaalde datum.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:02 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
In Duitsland zijn ze al verplicht, vanaf November dacht ik al
Nou er zijn anders zat mensen doorheen gezaktquote:Op zondag 20 januari 2013 22:27 schreef henkde_j het volgende:
[..]
In Groningen en Friesland ligt het het ook overal zo bij.
Keihard ijs
Heel erg mooi.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:19 schreef kepler het volgende:
[ afbeelding ]
Geweldig ijs, was paar dagen geleden heel even dooi, en heeft voor een super strak spiegellaagje gezorgd.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:27 schreef henkde_j het volgende:
[..]
In Groningen en Friesland ligt het het ook overal zo bij.
Keihard ijs
Ik kan niet ontkennen dat ik vanochtend ook een trauma zag overvliegen toen ik op het ijs stondquote:Op zondag 20 januari 2013 22:29 schreef alors het volgende:
[..]
Nou er zijn anders zat mensen doorheen gezaktGisteren ging de trauma alweer over.
Ik denk dat het flink mee gaat vallen, zeker in de dichtbevolkste gebieden. Zie weinig sneeuw nog aankomen.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:24 schreef Drassss het volgende:
Verwachting is een zeer zware ochtendspits morgen..
ik mag van 1 naar 2 rijden morgenquote:
Het begint hier anders weer te sneeuwenquote:Op zondag 20 januari 2013 22:36 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Ik denk dat het flink mee gaat vallen, zeker in de dichtbevolkste gebieden. Zie weinig sneeuw nog aankomen.
Probeer deze eens met de wetenschap dat het nog weg trekt naar west.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:36 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Ik denk dat het flink mee gaat vallen, zeker in de dichtbevolkste gebieden. Zie weinig sneeuw nog aankomen.
kan nog alle kanten opquote:Op zondag 20 januari 2013 22:09 schreef Lemans24 het volgende:
Donderdag, vrijdag, zaterdag wordt het dus ijskoud en daarna ineens een omslag naar normaal regenachtig winterweer.
Waarom zou dat sneeuwgebied van een beweging naar het noorden plots richting westen gaan?quote:Op zondag 20 januari 2013 22:40 schreef practics het volgende:
[..]
Probeer deze eens met de wetenschap dat het nog weg trekt naar west.
http://www.meteoservices.(...)lagradar/europa.html
Omdat het geen Duits spreekt?quote:Op zondag 20 januari 2013 22:43 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Waarom zou dat sneeuwgebied van een beweging naar het noorden plots richting westen gaan?
Iets met hoge en lage druk gebieden, zoals eerder is verteld door de pro's in dit topic.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:43 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Waarom zou dat sneeuwgebied van een beweging naar het noorden plots richting westen gaan?
Mede doordat er boven Noorwegen/Zweden een H-Drukgebied hangt dat alles bloktquote:Op zondag 20 januari 2013 22:57 schreef GekkePoes het volgende:
De hele storing draait een beetje, als je onder bij Frankrijk kijkt, draait daar alles richting Duitsland. en dan is de kans hoger dat de neerslag over het noorden van Nederland naar het westen draait
Als sneeuw moet plakken heb je temperaturen rond 0 nodig --> chaos op de weg etc etc. Dat wil toch niemand + dat je dan fatsoenlijk ijs helemaal kan vergetenquote:Op zondag 20 januari 2013 23:10 schreef Noelle06 het volgende:
Warm water mag het regenen! Sneeuw leuk maar je kan er nog geen sneeuwpop van maken.
Het plakt gewoon niet. Schaatsen kan nog niet want onbetrouwbaar overal hier in Utrecht en omgeving.
Dan maar warm water regenen en over een week opnieuw beginnen met vorst en geen stuifsneeuw.
Daar heb je gelijk in, maar voor kids wel fijn om met sneeuw een pop neer te kunnen zetten en dat gaat niet eens.quote:Op zondag 20 januari 2013 23:18 schreef Drassss het volgende:
[..]
Als sneeuw moet plakken heb je temperaturen rond 0 nodig --> chaos op de weg etc etc. Dat wil toch niemand + dat je dan fatsoenlijk ijs helemaal kan vergeten![]()
Daarom is het altijd een enorme chaos in elk land wanneer er sneeuw valt bij temperaturen rond 0, ook in Scandinavië.
Dat is dan ook werk onder de Balkenendenorm.quote:Op zondag 20 januari 2013 23:15 schreef Ambrosius het volgende:
Het blijft toch maar doorgaan, de schoongemaakte stoepjes zijn inmiddels weer mooi wit.
Dus zo'n paint-plaatje van ene Karim Hamid op een websitetje als severeweatheroutlook.blogspot (terwijl het in het Nederlands isquote:
Die werkt volgens mij bij het KMI.quote:Op zondag 20 januari 2013 23:40 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Dus zo'n paint-plaatje van ene Karim Hamid op een websitetje als severeweatheroutlook.blogspot (terwijl het in het Nederlands is) is niet het werk van hobbyisten? Vertel wat voor bureau met professionals daar achter zit dan.
Balkenende en besneeuwde stoepjes... Dat was ooit frontpage-nieuws...quote:Op zondag 20 januari 2013 23:21 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Dat is dan ook werk onder de Balkenendenorm.
NWS / Balkenende: "Blijven vegen die stoep!"quote:Op maandag 21 januari 2013 00:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Balkenende en besneeuwde stoepjes... Dat was ooit frontpage-nieuws...
Al 2x geveegd,quote:Op maandag 21 januari 2013 01:44 schreef Adelante het volgende:
[..]
NWS / Balkenende: "Blijven vegen die stoep!"
topic is er nog
Normen en waarden moet je er dan ook inrammen met een bezem.quote:Op maandag 21 januari 2013 00:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Balkenende en besneeuwde stoepjes... Dat was ooit frontpage-nieuws...
Het klontert wel allemaal samen op de radar. Maar alleen in het noorden, het midden krijgt haast niks meer.quote:Op maandag 21 januari 2013 03:04 schreef VacaLoca het volgende:
Het activeert nu een beetje boven het noorden. Maar alle overdreven voorspellingen kunnen wel weer van het internet geschraapt worden verder... zoals 19 van de 20 keer...
quote:Op zondag 20 januari 2013 22:29 schreef nikky het volgende:
[..]
Nee, alleen verplicht onder winterse omstandigheden. Niet vanaf een bepaalde datum.
http://www.focus.de/auto/(...)icht_aid_845704.html
All weather banden zijn ook prima trouwens.
Ik woon tegen oost Groningen aan (in Duitsland). Had al wel sneeuw verwacht, maar zoals gedacht......alles verdwijnt en er valt niets hier. Misschien vannacht nog en pak ik nog wat mee wanneer ik morgen naar Groningen rijd.
Kijk maar uit. Er is inmiddels behoorlijk wat gevallen.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:29 schreef nikky het volgende:
[..]
Nee, alleen verplicht onder winterse omstandigheden. Niet vanaf een bepaalde datum.
http://www.focus.de/auto/(...)icht_aid_845704.html
All weather banden zijn ook prima trouwens.
Ik woon tegen oost Groningen aan (in Duitsland). Had al wel sneeuw verwacht, maar zoals gedacht......alles verdwijnt en er valt niets hier. Misschien vannacht nog en pak ik nog wat mee wanneer ik morgen naar Groningen rijd.
quote:In het noorden blijft het tot in de nacht naar dinsdag sneeuwen. Daar kan in totaal zo'n 10-15 cm vallen, elders rond 5 cm
Haha, waar? In de stad Groningen ligt amper sneeuw (zoals ik had verwacht). Misschien hooguit 1 centimeter op sommige plekken maar dan houdt het (gelukkig) op.quote:Op maandag 21 januari 2013 06:06 schreef CARLAK het volgende:
[..]
[..]
Kijk maar uit. Er is inmiddels behoorlijk wat gevallen.
Oldambt. Stuifsneeuw met felle oosterwind kan tot duinvorming leiden. Vannacht om 1 uur lag er nog geen vlokje sneeuw.quote:Haha, waar? In de stad Groningen ligt amper sneeuw (zoals ik had verwacht). Misschien hooguit 1 centimeter op sommige plekken maar dan houdt het (gelukkig) op.
Nou rond Den Haag/Voorburg is er zo te zien vannacht geen centimeter bijgekomen, lang leve de pro's. Elke leek op dit gebied had het dit keer dus goed.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:55 schreef practics het volgende:
[..]
Iets met hoge en lage druk gebieden, zoals eerder is verteld door de pro's in dit topic.
De pro's dachten dat er een afbuiging zou komen die ook een het midden van het land zouden bereiken en wellicht wel heel Nederland.quote:Op maandag 21 januari 2013 08:16 schreef Drassss het volgende:
De voorspellingen waren toch dat er in de nacht + ochtend een neerslaggebied over het noorden van het land zou trekken? Dat is nu het geval dus volgens mij kloppen de voorspellingen juist wel
Nah, vanaf midden Nederland, Nijmegen tot ongeveer Rotterdam had een grotere kans op. Vooral het echte noorden dus boven Zwolle gaf men een nadrukkelijke waarschuwing uitquote:Op maandag 21 januari 2013 08:19 schreef Bayswater het volgende:
[..]
De pro's dachten dat er een afbuiging zou komen die ook een het midden van het land zouden bereiken en wellicht wel heel Nederland.
o beetje ijzelquote:Op maandag 21 januari 2013 09:00 schreef GekkePoes het volgende:
Bijna heel het land code "oranje"
[ afbeelding ]
Dat deed het vanochtend ook hoor.quote:
ik was rond 5:30 al op de weg, dus niks van mee gekregenquote:Op maandag 21 januari 2013 09:07 schreef lipjes het volgende:
[..]
Dat deed het vanochtend ook hoor.
Haalde de blower van mijn voorruit, 5 min later zat er ijs op.
en dat was al om kwart over 7
Hier was het echt sneeuw. Sneeuwde eigenlijk harder dan gisterenquote:Op maandag 21 januari 2013 09:12 schreef Drassss het volgende:
@Lezzer, is het nog steeds sneeuw bij jou? Hier een stukje noordelijker in NO-Brabant noem ik het ijzel
Ja, nu heb ik het ook. Behoorlijk pittigquote:Op maandag 21 januari 2013 09:22 schreef lezzer het volgende:
[..]
Hier was het echt sneeuw. Sneeuwde eigenlijk harder dan gisteren
Nu is het droog.
jeps, ben ooggetuige, weet toevallig het dorp waar lezzer woont en het heeft in die buurt echt flink gesneeuwd, ging later over in ijzel(?) was af en toe verradelijk glad onderwegquote:Op maandag 21 januari 2013 09:22 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nu is het droog.
Er zat een sneeuwduintje tegen onze voordeur aanquote:Op maandag 21 januari 2013 10:02 schreef Frutsel het volgende:
Heerlijk pakje sneeuw... gistermiddag dacht ik: Nou dat was het dan... die 5 cm halen we mooi niet zoals het europese model ons had voorgeschoteld.
Mooi wel dus
Lijkt er niet opquote:Op maandag 21 januari 2013 10:59 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Er zou vanavond/vannacht toch ook weer sneeuw gaan vallen?
quote:Op maandag 21 januari 2013 11:09 schreef minthy het volgende:
Het blijft ook gewoon doorgaan met sneeuwen
Idd de sneeuwval van afgelopen nacht was beterquote:Op maandag 21 januari 2013 09:22 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nu is het droog.
Gewoon niet gaan, niets moetquote:Op maandag 21 januari 2013 11:37 schreef minthy het volgende:
[..]
Je weet inmiddels hoe ik over je denk...![]()
Gewoon ff gauw met een paar man wat extra sneeuw terug schuiven, foei Maloquote:Op maandag 21 januari 2013 11:42 schreef MaLo het volgende:
Hier tegenover was net een man aan het sneeuwschuiven. Hij was heel druk ermee. Toen ging hij even naar binnen. Toen hij 10 minuten later weer buiten kwam, was het pad alweer helemaal wit
Bij ons is er waar het pad loopt in de tuin een sneeuwduin van 60 centimeter ofzoquote:Op maandag 21 januari 2013 11:42 schreef MaLo het volgende:
Hier tegenover was net een man aan het sneeuwschuiven. Hij was heel druk ermee. Toen ging hij even naar binnen. Toen hij 10 minuten later weer buiten kwam, was het pad alweer helemaal wit
Sowieso hoe mensen deze sneeuw fantastisch kunnen vinden, het is echt smerig fijn spul waar je niks mee kunt. Ik haat sneeuw maar als het dan toch komt heb ik liever dat kinderen er nog plezier van kunnen hebben, nou dat kan hiermee dus al niet. Schaatsen kan ook niet meer, nou hoera, enig hoor sneeuw. Al die kou voor niets.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:37 schreef minthy het volgende:
[..]
Zag gisteren iemand slim bezig zijn omquote:Op maandag 21 januari 2013 11:42 schreef MaLo het volgende:
Preciesquote:Op maandag 21 januari 2013 11:46 schreef alors het volgende:
[..]
Sowieso hoe mensen deze sneeuw fantastisch kunnen vinden, het is echt smerig fijn spul waar je niks mee kunt. Ik haat sneeuw maar als het dan toch komt heb ik liever dat kinderen er nog plezier van kunnen hebben, nou dat kan hiermee dus al niet. Schaatsen kan ook niet meer, nou hoera, enig hoor sneeuw. Al die kou voor niets.
Ik zit braaf vanachter mijn raam naar buiten te kijkenquote:Op maandag 21 januari 2013 11:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Gewoon ff gauw met een paar man wat extra sneeuw terug schuiven, foei Malo
Nee hoor!quote:Op maandag 21 januari 2013 11:49 schreef Gwywen het volgende:
Aanstellers, en 's zomers zeker klagen dat het warm is?
Winter = vorst en sneeuwquote:Op maandag 21 januari 2013 11:37 schreef minthy het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, al hoeft het van mij niet. Doe mij maar het voorjaarquote:Op maandag 21 januari 2013 12:00 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Winter = vorst en sneeuw
gemiddeld sneeuwt volgens mij nog geen 10-15 dagen per jaar dus wat dat betreft is dat niks. Het is in Nederland het grootste gedeelte van het jaar herfst met in de winter, zoals nu, een uitschieter van 2 weken vorst & sneeuw, in de zomer enkele uitschieters waarbij het veel te heet en lang droog is en in de lente "aangenaam".
Elk jaargetijde heeft zo zijn charmes en voor- en nadelen toch?! We nemen het maar zoals het is..
Ja, dat gaat wel gebeuren. Nederlanders hequote:Op maandag 21 januari 2013 11:49 schreef Gwywen het volgende:
Ik niet hoor, ik hou van hittequote:Op maandag 21 januari 2013 11:49 schreef Gwywen het volgende:
Dat dus, behalve als we bijvoorbeeld nog 10 Hellmanpunten af zouden zitten van een bepaalde grens (naar normale winter, matige, etc.), dan mag het nog wel een paar dagen diepvriezen.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:08 schreef INViCTuS het volgende:
Mocht het echt gaan dooien vanaf maandag dan ben ik er ook wel gelijk klaar mee voor dit seizoen en dan mag het wel lente worden
Zeikerd. Iedereen heeft z'n eigen dingen die hij/zij fantastisch vindt. Voor de een is het sneeuw, voor de ander hagel, voor de ander zon en voor nog weer ander is het onweer.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:46 schreef alors het volgende:
[..]
Sowieso hoe mensen deze sneeuw fantastisch kunnen vinden, het is echt smerig fijn spul waar je niks mee kunt. Ik haat sneeuw maar als het dan toch komt heb ik liever dat kinderen er nog plezier van kunnen hebben, nou dat kan hiermee dus al niet. Schaatsen kan ook niet meer, nou hoera, enig hoor sneeuw. Al die kou voor niets.
Forum, verschillende meningen, niet zo happenquote:Op maandag 21 januari 2013 12:15 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Zeikerd. Iedereen heeft z'n eigen dingen die hij/zij fantastisch vindt. Voor de een is het sneeuw, voor de ander hagel, voor de ander zon en voor nog weer ander is het onweer.
Hap hap hapquote:Op maandag 21 januari 2013 12:15 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Zeikerd. Iedereen heeft z'n eigen dingen die hij/zij fantastisch vindt. Voor de een is het sneeuw, voor de ander hagel, voor de ander zon en voor nog weer ander is het onweer.
Ik droomde dat ik even een dutje ging doen in de sneeuw en dat toen ik wakker werd het 18 graden was met bloeiende bomen.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:08 schreef INViCTuS het volgende:
Mocht het echt gaan dooien vanaf maandag dan ben ik er ook wel gelijk klaar mee voor dit seizoen en dan mag het wel lente worden
Het is idd geen plaksneeuw, we merkten het zaterdag ook tijdens het mislukte sneeuwballengevecht.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:06 schreef superworm het volgende:
Het enige, echt het énige minpuntje van deze winter vind ik niet eens dat de Elfstedentocht niet door zal gaan, maar dat die stomme sneeuw net zo goed plakt als een kunstgebit zonder Kukident. Het is er veel te koud voor. Sneeuwpoppen maken is bijna onmogelijk, het beste maak je nog één grote aangedrukte berg sneeuw en sculptuur je die tot pop. Jammer. Niets is leuker dan helemaal bekaf raken van het verder rollen van een metersgrote bal.
Het kan maar zo dat we een kleine periode van dooi krijgen eind van deze maand en dat we in februari alsnog een tweede deel winter krijgen. Het kan nog altijd hoorquote:Op maandag 21 januari 2013 12:06 schreef superworm het volgende:
Het enige, echt het énige minpuntje van deze winter vind ik niet eens dat de Elfstedentocht niet door zal gaan,
Gele sneeuw plakt best goed, net ff getestquote:maar dat die stomme sneeuw net zo goed plakt als een kunstgebit zonder Kukident. Het is er veel te koud voor. Sneeuwpoppen maken is bijna onmogelijk, het beste maak je nog één grote aangedrukte berg sneeuw en sculptuur je die tot pop. Jammer. Niets is leuker dan helemaal bekaf raken van het verder rollen van een metersgrote bal.
Ja maar wat een ander vindt zal mij aan mijn reet roesten.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:15 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Bedoelde aankomende avond/nachtquote:Op maandag 21 januari 2013 11:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lijkt er niet op
Hier is vannacht helemaal niks gevallen, slechts 2cm sneeuw van gisteren. Beetje jammer.
Tis pas net begonnen johquote:Op maandag 21 januari 2013 12:35 schreef De_Guidance het volgende:
Ik houd van de winter, maar het moet niet te lang duren.
Die was sowieso onwaarschijnlijk met de dooi die op zondag/maandag komt.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:37 schreef Jor_Dii het volgende:
OverigensElfstedentocht.. wat een sneeuw zeg in het Noorden.
Beter!quote:Op maandag 21 januari 2013 12:37 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Klopt.
Wel gisteren de hele dag buiten geweest, sneeuwde hier toen. Gesleed van hoge heuvels.
quote:Op maandag 21 januari 2013 12:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Beter!
En toen in slaap gevallen en gedroomd van 18 graden, bloemetjes en een lekker ding?
Twee doden al in het noordenquote:Op maandag 21 januari 2013 12:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Ja.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Beter!
En toen in slaap gevallen en gedroomd van 18 graden, bloemetjes en een lekker ding?
Die had ik sowieso al afgeschreven na die foto's van vrijdag met eendjes en 0cm ijs.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Het is de schuld van die kuteenden!quote:Op maandag 21 januari 2013 12:43 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Die had ik sowieso al afgeschreven na die foto's van vrijdag met eendjes en 0cm ijs.
Hier in Assen ook redelijk wat cm gevallen. Het sneeuwt hier overigens nog steeds...quote:Op maandag 21 januari 2013 12:02 schreef henkde_j het volgende:
Zo, aardig pak inmiddels hier in ZW Groningen. Net de oprit geruimd. Al zal die binnen een half uur wel weer volgewaaid zijn
Dooi aanvalquote:
Kssshhhh... nog ff niet.quote:
jawel, ff wegen goed schoon krijgen, dat de sneeuw alleen op plekken ligt waar je er geen last van hebtquote:Op maandag 21 januari 2013 13:15 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Kssshhhh... nog ff niet.
Want als het weer gaat vriezen wordt het nog gladder.
Vanaf zondag...als de dooi er echt aankomt.
Dan mag het voor mij echt dooien. niet die spelde prik van nu.
Wat heb je eraan als er (volgens de weersverwachtingen) weer wat bijkomt.quote:Op maandag 21 januari 2013 13:21 schreef Klonk het volgende:
[..]
jawel, ff wegen goed schoon krijgen, dat de sneeuw alleen op plekken ligt waar je er geen last van hebt
kutquote:Op maandag 21 januari 2013 13:30 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Wat heb je eraan als er (volgens de weersverwachtingen) weer wat bijkomt.
Dat het dan in 1 keer goed wegsmelt... Dan die blubber wat er nu is.
Vandaag zou er nog wat komen..quote:Op maandag 21 januari 2013 13:33 schreef Klonk het volgende:
[..]
kut
had nog niet meegekregen dat er nog meer van die witte ellende aankomt
quote:
Idd, je bederft het sleeplezier. En vaak wordt het stoepje er toch niet begaanbaarder op.quote:Op maandag 21 januari 2013 13:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik word er een beetje simpel van hoe iedereen tegenwoordig spastisch zijn stoepje schoon veegt zodra er een sneeuwvlok is gevallen. Laatst zag ik de overbuurvrouw bezig terwijl het sneeuwde.
Zo is sleeen er ook niet meer bij.
sleetje rijden kun je overal doen, bos ofzo, stoepen zijn om op te lopenquote:Op maandag 21 januari 2013 13:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik word er een beetje simpel van hoe iedereen tegenwoordig spastisch zijn stoepje schoon veegt zodra er een sneeuwvlok is gevallen. Laatst zag ik de overbuurvrouw bezig terwijl het sneeuwde.
Zo is sleeen er ook niet meer bij.
De pakket/post/krant/folderbezorgers ook lijkt me.quote:Op maandag 21 januari 2013 13:59 schreef Klonk het volgende:
[..]
sleetje rijden kun je overal doen, bos ofzo, stoepen zijn om op te lopen
vegen tijdens het sneeuwen is maf, maar zodra het droog is is mijn stoepje schoon, de ouderen in de buurt zijn er blij mee
preciesquote:Op maandag 21 januari 2013 14:06 schreef alors het volgende:
[..]
De pakket/post/krant/folderbezorgers ook lijkt me.
Daar doelde ik ook opquote:Op maandag 21 januari 2013 12:35 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Bedoelde aankomende avond/nacht
er is een verschil tussen een halfslachtige poging om te vegen (wat de meeste nederlanders doen) en schoonquote:Op maandag 21 januari 2013 14:10 schreef Coelho het volgende:
En dan te bedenken dat je in de sneeuw meer grip hebt dan op de ijskoek die onder de meeste geveegde stoepjes vandaan komt.
Te veel hier die er zout overheen gooien. Dan smelt het even, om later weer aan te vriezen en een ijsplaat te vormen. Blijf er dan maar van af...quote:Op maandag 21 januari 2013 14:10 schreef Klonk het volgende:
[..]
er is een verschil tussen een halfslachtige poging om te vegen (wat de meeste nederlanders doen) en schoon
Precies. Ik ben met de post een keer lelijk onderuit gegaan op een 'geveegd' stoepje. Levensgevaarlijk, doe het dan maar niet.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:10 schreef Klonk het volgende:
[..]
er is een verschil tussen een halfslachtige poging om te vegen (wat de meeste nederlanders doen) en schoon
op mijn stoepje valt niemand, sterker nog bij ons in de straat valt niemand, stoep is van heg tot rand schoon en bij de wat oudere mensen in de straat veegt de buurt het mooi schoonquote:Op maandag 21 januari 2013 14:11 schreef Melleyn het volgende:
[..]
Precies. Ik ben met de post een keer lelijk onderuit gegaan op een 'geveegd' stoepje. Levensgevaarlijk, doe het dan maar niet.
En hoequote:Op maandag 21 januari 2013 06:06 schreef CARLAK het volgende:
[..]
[..]
Kijk maar uit. Er is inmiddels behoorlijk wat gevallen.
Maar ik heb dan toch liever níet vegen. Op sneeuw kun je prima lopen. Mensen moeten ook eens niet zo dramatisch doen over een laagje sneeuw op een stoepje. Een laag van 20cm is wat anders, maar die paar cm die hier gemiddeld valt...quote:Op maandag 21 januari 2013 14:10 schreef Klonk het volgende:
[..]
Een stoep die helemaal om de tuin heen loopt zekerquote:
Nee gewoon de weg naar de brievenbus door je tuin en naar je deur en een klein stukje van de straat, als iedereen dat doet kun je gewoon een mooi looppad vegen en hoeven de oudjes uit de straat en de postbezorgers hun nek niet te brekenquote:Op maandag 21 januari 2013 14:23 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Een stoep die helemaal om de tuin heen loopt zeker
Naar brievenbus en oprit is schoon. Maar niet zo'n 40 meter stoep om het huis heenquote:Op maandag 21 januari 2013 14:25 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Nee gewoon de weg naar de brievenbus door je tuin en naar je deur en een klein stukje van de straat, als iedereen dat doet kun je gewoon een mooi looppad vegen en hoeven de oudjes uit de straat en de postbezorgers hun nek niet te breken
daar denk ik anders over en wat mij betreft zou iedereen hier dat moeten doen, maar goed ik zie hier een hoop flauwekul en egoistisch gelul om niet 5 minuten de tijd te nemen om de stoep begaanbaar te maken.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:23 schreef Luigi het volgende:
[..]
Maar ik heb dan toch liever níet vegen. Op sneeuw kun je prima lopen. Mensen moeten ook eens niet zo dramatisch doen over een laagje sneeuw op een stoepje. Een laag van 20cm is wat anders, maar die paar cm die hier gemiddeld valt...
Hij leidt je om de tuinquote:Op maandag 21 januari 2013 14:23 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Een stoep die helemaal om de tuin heen loopt zeker
Zie de foto boven je berichtquote:Op maandag 21 januari 2013 14:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Kunnen mensen uit het Noorden eens foto's plaatsen van de sneeuw daar?
Ik vind het ook een beetje aanstellerij om gelijk beginnen te gillen op het moment dat er ergens 2cm sneeuw ligt. Alsof je een randtokkie bent als je niet direct naar buiten duikt om elke sneeuwvlok hoogstpersoonlijk te elimineren zodat er geen rollatorbejaarde z'n heup over kan breken. Gisteren ook, ik zit lekker thuis van de zondag te genieten bij de open haard, hele middag sneeuw, fijn, gezellig. Echt, ik had nog niet door dat het droog was, laten we zeggen, 5 minuten geleden sneeuwde het nog, en ja hoor. De buurvrouw buiten, aan het schuiven. Daar word ik altijd heel opstandig van, dan wil ik een tattoo nemen en bier gaan drinken en kut roepen.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:26 schreef Klonk het volgende:
[..]
daar denk ik anders over en wat mij betreft zou iedereen hier dat moeten doen, beter nog voer maar in wat ze in Duitsland hebben, stoepje niet schoon en er valt iemand, ben je verantwoordelijk
Nee 40 meter eromheen is overdreven, maar als iedereen gewoon een klein stukje buiten zn eigen tuin veegt is hetgewoon goed begaanbaar en heeft niemand er veel werk aanquote:Op maandag 21 januari 2013 14:26 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Naar brievenbus en oprit is schoon. Maar niet zo'n 40 meter stoep om het huis heen
Wat een onzin. Ik loop liever door de sneeuw dan over zo'n halfgaar geveegd stoepje (en dat zijn de meeste stoepjes waar de bewoner een poging tot vegen heeft gedaan).quote:Op maandag 21 januari 2013 14:26 schreef Klonk het volgende:
[..]
daar denk ik anders over en wat mij betreft zou iedereen hier dat moeten doen, maar goed ik zie hier een hoop flauwekul en egoistisch gelul om niet 5 minuten de tijd te nemen om de stoep begaanbaar te maken.
Beter nog voer maar in wat ze in Duitsland hebben, stoepje niet schoon en er valt iemand, ben je verantwoordelijk
de tering daar heeft iemand mazzel gehadquote:Op maandag 21 januari 2013 14:27 schreef NaturalScience het volgende:
Het ijs op het boterdiep in Groningen is al flink sterk als ik deze foto zo zie!![]()
[ afbeelding ]
en de sneeuw ligt alleen op de stoep of hebben de ouders geen tijd meer om met de kindjes naar het bos, park of wat dan ook te gaan?quote:Op maandag 21 januari 2013 14:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik loop liever door de sneeuw dan over zo'n halfgaar geveegd stoepje (en dat zijn de meeste stoepjes).
Daarnaast is het echt sneu als je ouders met hun kinderen ziet sleeen en bij 1 op de 10 huizen waar zo'n stoepveger woont de kindertjes van de slee ziet stuiteren.
hoe is het uberhaupt gebeurt, zie nergens bandensporenquote:
Punt is dat 2cm sneeuw niet direct voor levensbedreigende toestanden zorgt, daar kan zelfs een bejaarde overheen lopen en dat die sneeuwschuif hysterie nergens voor nodig is. Zeker niet in de mate waarin dat nu gebeurtquote:Op maandag 21 januari 2013 14:32 schreef Klonk het volgende:
[..]
en de sneeuw ligt alleen op de stoep of hebben de ouders geen tijd meer om met de kindjes naar het bos, park of wat dan ook te gaan?
En dan ligt er een keer sneeuw, ga je meteen andermans sneeuwpret bederven. Als je zo graag wil sneeuwschuiven, beperk het dan tot je eigen oprit.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:35 schreef Luigi het volgende:
[..]
Punt is dat 2cm sneeuw niet direct voor levensbedreigende toestanden zorgt, daar kan zelfs een bejaarde overheen lopen en dat die sneeuwschuif hysterie nergens voor nodig is. Zeker niet in de mate waarin dat nu gebeurt.
leg me nou eens uit, waarom is sneeuw op de stoep sneeuwpret?quote:Op maandag 21 januari 2013 14:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dan ligt er een keer sneeuw, ga je meteen andermans sneeuwpret bederven. Als je zo graag wil sneeuwschuiven, beperk het dan tot je eigen oprit.
Ja, ik wilde vorige week m'n dochter op de slee naar school brengen (op de fiets is geen optie meer omdat het strooien in woongebieden is gestopt, laten we het DAAR eens over hebben als je het over risico's hebt!!!) maar de Klonk's van deze wereld maken dat niet echt aantrekkelijk nee.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dan ligt er een keer sneeuw, ga je meteen andermans sneeuwpret bederven. Als je zo graag wil sneeuwschuiven, beperk het dan tot je eigen oprit.
Ochja, het probleem is dat de temperatuur op verschillende plekken rond 0C a -2C zit. De sneeuw is langzaam aan het smelten in het zuiden dus het is juist verstandig om de hele mikmak even weg te vegen. Vannacht gaat het weer vriezen en zal de sneeuw juist weer "lekker" aanvriezen.. wat dus weer veel ellende met zich meebrengt.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:35 schreef Luigi het volgende:
[..]
Punt is dat 2cm sneeuw niet direct voor levensbedreigende toestanden zorgt, daar kan zelfs een bejaarde overheen lopen en dat die sneeuwschuif hysterie nergens voor nodig is. Zeker niet in de mate waarin dat nu gebeurt.
Het KNMI gaat inderdaad voor een 80/20% situatie dat het na volgend weekend gaat dooien.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:37 schreef Retronix het volgende:
Dus na zondag dooi? Kwik staat hier op een hoog op -0.1..
Geen koudegolf dus lijkt me..
Nu Februari nog!
je kindje heeft benen gekregen om te lopen toch?quote:Op maandag 21 januari 2013 14:37 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja, ik wilde vorige week m'n dochter op de slee naar school brengen (op de fiets is geen optie meer omdat het strooien in woongebieden is gestopt, laten we het DAAR eens over hebben als je het over risico's hebt!!!) maar de Klonk's van deze wereld maken dat niet echt aantrekkelijk nee.
Vrouw achter het stuur, die krijgen alles voor elkaarquote:Op maandag 21 januari 2013 14:33 schreef Klonk het volgende:
[..]
hoe is het uberhaupt gebeurt, zie nergens bandensporen
Bejaarden hebben toch altijd wat te zeiken. Als het te warm is, kunnen ze niet naar buiten omdat ze buiten doodvallen van de hitte. Als het herfst is, is het te gevaarlijk met blaadjes en storm. En 's winters zijn het opeens arme wezentjes die niet over sneeuw kunnen lopen. Kom op zeg. Mijn oma ging er vroeger ook gewoon op uit, goeie schoenen aan of sokken over je schoenen, niet dat zielige hoor.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:41 schreef Klonk het volgende:
[..]
je kindje heeft benen gekregen om te lopen toch?
bij mij in de straat wonen behoorlijk wat ouderen, drie maal raden voor wie ik dan kies
dat zijn jouw woorden hé, niet de mijne, ben nu al onbedoelt de boeman van dit topicquote:Op maandag 21 januari 2013 14:42 schreef minthy het volgende:
[..]
Vrouw achter het stuur, die krijgen alles voor elkaar
maar je kindjes dan, daar lul je vakkundig omheenquote:Op maandag 21 januari 2013 14:43 schreef Luigi het volgende:
[..]
Bejaarden hebben toch altijd wat te zeiken. Als het te warm is, kunnen ze niet naar buiten omdat ze buiten doodvallen van de hitte. Als het herfst is, is het te gevaarlijk met blaadjes en storm. En 's winters zijn het opeens arme wezentjes die niet over sneeuw kunnen lopen. Kom op zeg. Mijn oma ging er vroeger ook gewoon op uit, goeie schoenen aan of sokken over je schoenen, niet dat zielige hoor.
Ik durf dat rustig te zeggen, ik ben zonder vreesquote:Op maandag 21 januari 2013 14:43 schreef Klonk het volgende:
[..]
dat zijn jouw woorden hé, niet de mijne, ben nu al onbedoelt de boeman van dit topic
dank je welquote:Op maandag 21 januari 2013 14:44 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik durf dat rustig te zeggen, ik ben zonder vrees
Mooi, hoef ik eindelijk niet meer ingeblikt te zittenquote:Op maandag 21 januari 2013 14:39 schreef Drassss het volgende:
[..]
Het KNMI gaat inderdaad voor een 80/20% situatie dat het na volgend weekend gaat dooien.
Die moeten gewoon om 8:25 op school zijn en met de slee gaat behoorlijk rapper dan lopend. Maar minder snel als op de fiets. Bejaarden kunnen de hele dag binnen zitten mopperen, tijd zat.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:44 schreef Klonk het volgende:
[..]
maar je kindjes dan, daar lul je vakkundig omheen
wow, dan heb je wel ff mazzel!quote:Op maandag 21 januari 2013 14:27 schreef NaturalScience het volgende:
Het ijs op het boterdiep in Groningen is al flink sterk als ik deze foto zo zie!![]()
[ afbeelding ]
moet je eerder weggaanquote:Op maandag 21 januari 2013 14:45 schreef Luigi het volgende:
[..]
Die moeten gewoon om 8:25 op school zijn en met de slee gaat behoorlijk rapper dan lopend. Maar minder snel als op de fiets. Bejaarden kunnen de hele dag binnen zitten mopperen, tijd zat.
quote:Op maandag 21 januari 2013 14:42 schreef Klonk het volgende:
en nu ga ik de stoep nog ff vegen, ff zorgen dat iemand een tattoo gaat zetten bier gaat drinken en me uit gaat schelden voor kut, uiteraard nog ff de sneeuwpret voor kindjes verpesten, is mijn dag helemaal goed
Graag gedaan! En verder; hou em stijf, die poot!quote:
Ik was dus op tijd weggegaan maar had geen rekening gehouden met elke 3 meter stoppen of sleetje sjouwen.quote:
zal ik je troosten, als er geen sneeuw ligt heb ik de voortuin van een tokkie, onkruidkwekerijquote:Op maandag 21 januari 2013 14:48 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik was dus op tijd weggegaan maar had geen rekening gehouden met elke 3 meter stoppen of sleetje sjouwen.
Daarnaast blijf ik erbij dat het een enorm overtrokken onderwerp is waar alle fatsoensrakkers eens fijn kunnen laten zien hoe fatsoenlijk ze wel niet zijn. Het liefst op twitter, facebook én FOK! natuurlijk. En met plaatjes. En mét gemopper over alle randfiguren die het in hun HOOFD halen niet even te vegen want ach en wee, de bejaarden. Dénk aan de bejaarden mensen!
Ik heb zo'n buurman. De godsganse dag door dat geschrap van sneeuwschuiver en/of bezem.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:29 schreef Luigi het volgende:
Echt, ik had nog niet door dat het droog was, laten we zeggen, 5 minuten geleden sneeuwde het nog, en ja hoor. De buurvrouw buiten, aan het schuiven. Daar word ik altijd heel opstandig van, dan wil ik een tattoo nemen en bier gaan drinken en kut roepen.
Gewoon een smal paadje vegen. Dan is er ook nog genoeg ruimte voor een slee.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:48 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik was dus op tijd weggegaan maar had geen rekening gehouden met elke 3 meter stoppen of sleetje sjouwen.
Daarnaast blijf ik erbij dat het een enorm overtrokken onderwerp is waar alle fatsoensrakkers eens fijn kunnen laten zien hoe fatsoenlijk ze wel niet zijn. Het liefst op twitter, facebook én FOK! natuurlijk. En met plaatjes. En mét gemopper over alle randfiguren die het in hun HOOFD halen niet even te vegen want ach en wee, de bejaarden. Dénk aan de bejaarden mensen!
quote:Op maandag 21 januari 2013 14:50 schreef Luigi het volgende:
Overigens compenseer ik door regelmatig een bejaarde voor te laten gaan bij de lokale super welke zich naast een 'serviceflat' bevind, dus in ruil daarvoor mag er best één een heup breken vind ik. Voor wat hoort wat.
Gewoon een bak met zout erachter hangen en dan zo een strooierquote:Op maandag 21 januari 2013 14:53 schreef Drassss het volgende:
Puur om te zieken zou ik gewoon een bezem voor en achter je fiets binden Klonk en lekker over die stoepjes knallen!
Wij representeren het nuchtere midden. Mijn buurvrouw aan de ene kant is dus van het vegen en schuiven en nette en uitsloverige, wij doen wat ons uitkomt en m.i. gewoon 'normaal' maar niet zo hyperig en de buren aan de andere kant... eh tsja. Daar liggen de wijnflessen van O&N nog in de voortuin dus.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:51 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik heb zo'n buurman. De godsganse dag door dat geschrap van sneeuwschuiver en/of bezem.![]()
ik fiets gewoon over gladde wegen, no brakes no fearquote:Op maandag 21 januari 2013 14:53 schreef Drassss het volgende:
Puur om te zieken zou ik gewoon een bezem voor en achter je fiets binden Klonk en lekker over die stoepjes knallen!
Ik moest lachen.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:50 schreef Luigi het volgende:
Overigens compenseer ik door regelmatig een bejaarde voor te laten gaan bij de lokale super welke zich naast een 'serviceflat' bevind, dus in ruil daarvoor mag er best één een heup breken vind ik. Voor wat hoort wat.
quote:Op maandag 21 januari 2013 14:55 schreef Zorro het volgende:
Ik neem altijd een sneeuwschep mee als ik met de slee ben. Als ik dan een geveegd stoepje tegenkom waar de slee niet over kan dan schep ik gauw wat sneeuw voor de slee, kan ik er weer door
quote:Op maandag 21 januari 2013 14:55 schreef Zorro het volgende:
Ik neem altijd een sneeuwschep mee als ik met de slee ben. Als ik dan een geveegd stoepje tegenkom waar de slee niet over kan dan schep ik gauw wat sneeuw voor de slee, kan ik er weer door
ik doe het dus al jaren verkeerdquote:Op maandag 21 januari 2013 14:57 schreef Zorro het volgende:
Tjs, het is een sneeuwschep, en ik schep sneeuw he
Naastenliefdequote:Op maandag 21 januari 2013 14:55 schreef Zorro het volgende:
Waar is dit?quote:Op maandag 21 januari 2013 15:11 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaaf!quote:Op maandag 21 januari 2013 15:11 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goeiemiddag zegquote:Op maandag 21 januari 2013 15:11 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kan mij herinneren dat het ergens in de jaren 90 ook zo was in west Groningen.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:11 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
mijn handen jeukenquote:Op maandag 21 januari 2013 15:20 schreef Luigi het volgende:
[..]
Vegen met je donder, jij! Hup! Er komt een bejaarde aan in de verte!!.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |