sms 'SNEEUW UIT' naar 0900-GOD.quote:Op zondag 14 februari 2010 13:38 schreef SharQueDo het volgende:
Dinsdag gaat het alweer sneeuwen. Beetje zinloos om nu nog te gaan vegen. Een paar dagen geleden had ik 's morgens ook geveegd en 's avonds lag er weer een laag sneeuw op. Dweilen met de kraan open.
Niet mee eens, als je nu niet veegt wordt de sneeuw platgestrapt en heb je een ijslaag onder de sneeuw die dinsdag weer gaat vallen.quote:Op zondag 14 februari 2010 13:38 schreef SharQueDo het volgende:
Dinsdag gaat het alweer sneeuwen. Beetje zinloos om nu nog te gaan vegen. Een paar dagen geleden had ik 's morgens ook geveegd en 's avonds lag er weer een laag sneeuw op. Dweilen met de kraan open.
In Vancouver zoeken ze nog sneeuw.quote:Op zondag 14 februari 2010 18:31 schreef deedeetee het volgende:
Mijn man heeft met de sneeuwschep hele bergen van de sneeuw gemaakt en ik kan er onderhand nergens meer mee naartoe als ik veeg.![]()
Haha, niet wanhopen, doorvegen!quote:Op zondag 14 februari 2010 18:31 schreef deedeetee het volgende:
Ik veeg en veeg en veeg en veeg, ik begin wanhopig te worden![]()
Wanneer stopt die sneeuwval nu eens ?
Mijn man heeft met de sneeuwschep hele bergen van de sneeuw gemaakt en ik kan er onderhand nergens meer mee naartoe als ik veeg.![]()
Dat ze opschieten met die verwarmde fietspaden!quote:
Verwarmde fietspadenquote:Op vrijdag 7 december 2012 19:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat ze opschieten met die verwarmde fietspaden!
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1310720quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:40 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Verwarmde fietspadengeniaal idee!
Klopt helemaal, ik veeg ook..... maar iedereen hier draagt z'n steentje bij. Ik kwam net thuis met een volle tas boodschappen, en twee pubermeiden verwezen me naar een goed begaanbaar pad wat ze hadden gemaakt. Met een ander pad waren ze nog bezig.quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:28 schreef BasEnAad het volgende:
.... Dat hoort erbij en is wel zo netjes.
Wat een nette jonge meisjes. Heb je ze wel bedankt?quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:20 schreef barthol het volgende:
[..]
Klopt helemaal, ik veeg ook..... maar iedereen hier draagt z'n steentje bij. Ik kwam net thuis met een volle tas boodschappen, en twee pubermeiden verwezen me naar een goed begaanbaar pad wat ze hadden gemaakt. Met een ander pad waren ze nog bezig.
Uiteraard!quote:
Ikke wel, gelukkig viel er niet zo veel sneeuw gisteren en vandaag bleef het droog.quote:
Fuck noquote:Op dinsdag 15 januari 2013 06:52 schreef Specularium het volgende:
Wil iedereen zijn burgerplicht even vervullen?
Niet zo lang het nog sneeuwt. Had het gisteravond gedaan, ook voor de buren.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 06:52 schreef Specularium het volgende:
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:54 schreef Staal het volgende:
[..]
Heb wel zaden voor de vogels gestrooid.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 06:52 schreef Specularium het volgende:
Hmja, hier zullen toch de boodschappen gehaald moeten worden. D'r ligt niet veel meer in de koelkast.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:26 schreef rakotto het volgende:
Ik blijf mooi binnen in mijn warme huis.Global Warming zorgt er wel voor dat het wegsmelt.
albert.nl / bierkoerierquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:42 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Hmja, hier zullen toch de boodschappen gehaald moeten worden. D'r ligt niet veel meer in de koelkast.
Ja en dan met z'n allen betalen voor iets dat je gewoon zelf kunt doen in 10 minuten.quote:Op woensdag 16 januari 2013 12:51 schreef FL_Freak het volgende:
Wat een onzin zeg. Laat de gemeente dat lekker doen.
+1quote:Op zondag 20 januari 2013 18:25 schreef Specularium het volgende:
Stond ik net weer met mijn bezem,.
sociaal psycholoog Beatrijs kan beter vegen dan stukjes schrijvenquote:Sneeuw op de stoep: niet vegen is vaak beter dan wel vegen
Oud-premier Balkenende riep het in 2010 al: veeg uw stoep schoon na een sneeuwbui. Maar is dat verplicht? En wordt de stoepveger ook geacht om die van de buren mee te nemen?
Volgens sociaal-psycholoog Beatrijs Ritsema, bekend van de etiquetterubriek Moderne Manieren in Trouw, is er geen reden tot stress. Volgens haar is het vegen van de stoep niet verplicht. Sterker: niet vegen is vaak beter dan wel vegen. "Als je het goed wilt doen, moet je er vlak na een bui bij zijn. Anders vriest de sneeuw vast aan de grond of trappen voorbijgangers het zo plat dat de sneeuw ook met de schuiver niet weg wil. Het laagje dat overblijft, is vaak nog gevaarlijker."
Dat valt toch te verhelpen door een portie strooizout?
"Dat is zo, maar dan moet er wel een dikke laag overheen. Ook daar help je niet iedereen mee. Er zijn mensen die graag hun (klein-) kinderen in een sleetje over dat stoepje voortslepen. Daar zijn er meer van dan u denkt. Voor hen is zo'n onderbreking niet leuk. Je kunt ook gewoon goede schoenen aantrekken."
Balkenende deed zijn oproep niet zomaar. De Nederlander zou zijn burgerplicht hebben laten verslonzen.
"Dat valt allemaal wel mee. Ik kan me de horrorwinter van 1963 nog herinneren. In Den Haag, waar ik toen woonde, waren er genoeg stoepen niet geveegd. Sommige mensen hebben er gewoon een hekel aan."
Wat zijn de regels voor de mensen die tóch vegen? Ook de stoep meenemen van de oude buurvrouw, zoals het Ouderenfonds gisteren bepleitte?
"Er zijn niet echt regels voor. Het is natuurlijk aardig om ook het stoepje van die oude buurvrouw te doen. Maar doe het dan wel goed! En als iemand u voor is, dan is een bedankje wel zo netjes. Zo houdt u de goede relaties met de buren in stand."
Bent u zelf al in touw geweest?
"Ik moet bekennen: ik heb wel een poging gewaagd. Ik woon op één hoog. Je kunt dus twisten of het mijn verantwoordelijkheid was, maar mijn man stond erop. Het werd een halfslachtige poging, want ik had zo'n goedkope, plastieken sneeuwschuiver gekocht en alles was vastgevroren. Veiliger werd het dus niet."
Wel geniaal dat ze een man heeft die haar dwingt de stoep te vegenquote:Op donderdag 14 februari 2013 20:55 schreef Adelante het volgende:
[..]
sociaal psycholoog Beatrijs kan beter vegen dan stukjes schrijven
Ja nou ik ga niet grond wat niet van mij is (bij wijze van) vegen ofzo daar huren ze maar lekker mensen voor inquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:17 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ja en dan met z'n allen betalen voor iets dat je gewoon zelf kunt doen in 10 minuten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |