Klopt.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:42 schreef Zenit- het volgende:
[..]
Is de Dinamo in die groep niet Dinamo Zagreb? Voor zover ik weet had Dinamo Kiev altijd een wit nep-logo.
Neuhquote:Op zaterdag 19 januari 2013 22:25 schreef BlaBla87 het volgende:
[..]
Pleit hier af en toe gewoon uitslagen reek printscreen neer om de 30 wedstrijden ofzo;)
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:07 schreef xminator het volgende:
Aanbieding FM13 voor 20 of 12 euro:
http://www.reddit.com/r/f(...)about_60_off_on_the/
Sinds Drizzt hier post vliegen de topics je om de orenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 22:25 schreef BlaBla87 het volgende:
[..]
Pleit hier af en toe gewoon uitslagen reek printscreen neer om de 30 wedstrijden ofzo;)
Daar heb ik een handje van, jaquote:Op zondag 20 januari 2013 02:33 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Sinds Drizzt hier post vliegen de topics je om de oren
It's lonely at the topquote:Op zondag 20 januari 2013 02:35 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Daar heb ik een handje van, jaIk had een tijdlang ook zeker 50-75% van alle posts in het Skyrimtopic in bezit
Wat wij in 1 post zeggen heb jij 10 posts voor nodig, om daar nou trots op te zijn?quote:Op zondag 20 januari 2013 02:35 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Daar heb ik een handje van, jaIk had een tijdlang ook zeker 50-75% van alle posts in het Skyrimtopic in bezit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
Heerlijk elftal inderdaad.quote:Op zondag 20 januari 2013 03:42 schreef Tim86 het volgende:
Eerste seizoen met Borussia Dortmund de treble gepakt..geen idee hoe though..mega veel geluk en gefaal van andere teams..op de slotdag speelde ik thuis gelijk tegen Hoffenheim en was ik kampioen omdat Schalke verloor
Oh en die treble is in mijn geval beker, kampioen en EL..lag er in de poule van de CL al uit maar had in de beker en de EL alleen maar pauperteams eigenlijk..beste tegenstanders waren Newcastle (finale) en Leverkussen (die ik thuis had in de semi van de beker). Heb nu wel echt een geniaal team staan..Heb Perisic, Bender en Grosskreutz verkocht (alleen die laatste had een basisplaats) en nu inmiddels ook Subotic omdat het bod van Man U van 42 miljoen ofzo gewoon te mooi was. Heb precies de spelers kunnen halen die ik wilde..vorig jaar Nainggolan en nu Ter Stegen, Tasci en een van de beste Bundesliga spelers vorig jaar: Schurrle.
Dit is het team nu![]()
[ afbeelding ]
Nainggolan heeft wel een basisplaats, maar is geblesseerd momenteel.
Dat is toch wel een heerlijk elftal.quote:Op zondag 20 januari 2013 03:42 schreef Tim86 het volgende:
Eerste seizoen met Borussia Dortmund de treble gepakt..geen idee hoe though..mega veel geluk en gefaal van andere teams..op de slotdag speelde ik thuis gelijk tegen Hoffenheim en was ik kampioen omdat Schalke verloor
Oh en die treble is in mijn geval beker, kampioen en EL..lag er in de poule van de CL al uit maar had in de beker en de EL alleen maar pauperteams eigenlijk..beste tegenstanders waren Newcastle (finale) en Leverkussen (die ik thuis had in de semi van de beker). Heb nu wel echt een geniaal team staan..Heb Perisic, Bender en Grosskreutz verkocht (alleen die laatste had een basisplaats) en nu inmiddels ook Subotic omdat het bod van Man U van 42 miljoen ofzo gewoon te mooi was. Heb precies de spelers kunnen halen die ik wilde..vorig jaar Nainggolan en nu Ter Stegen, Tasci en een van de beste Bundesliga spelers vorig jaar: Schurrle.
Dit is het team nu![]()
[ afbeelding ]
Nainggolan heeft wel een basisplaats, maar is geblesseerd momenteel.
quote:
Thanksquote:Op zondag 20 januari 2013 10:39 schreef Zenit- het volgende:
[..]
Dat is toch wel een heerlijk elftal.
Jezus, dat is ook niet leuk meer. Man City heeft ook een achterlijk budget..die hebben tov vorig seizoen een compleet nieuwe basis 11 staanquote:Op zondag 20 januari 2013 18:40 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Ik speel met Man Utd, 5e seizoen. Inmiddels boven de 400 miljoen te besteden.
Ik heb na 3 seizoenen achter mekaar de triple (kampioen, beker, fruitschaal) halen met Twente nog geen aanbieding gehadquote:Op zondag 20 januari 2013 18:16 schreef Tim86 het volgende:
Na anderhalf seizoen wil Barcelona me al hebben
Maar ik blijf lekker in Dortmund
Dat was de eerste keer een grote fout van me, zooitje basiskrachten verkocht en er betere spelers voor gehaald. Vond er na een aantal wedstrijden geen zak meer aan omdat het mijn Twente niet meer wasquote:Op zondag 20 januari 2013 18:42 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Jezus, dat is ook niet leuk meer. Man City heeft ook een achterlijk budget..die hebben tov vorig seizoen een compleet nieuwe basis 11 staan
Ik filter die zooi altijd.quote:Op zondag 20 januari 2013 19:42 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Een zekere zaakwaarnemer mag van mij echt een keer oprottenHij heeft me nu in 3 seizoenen tijd al 14x zijn speler Lilian Bochet aangeboden... IK HEB HEM NIET NODIG!!!
Mwoh, ik heb er wel wat goede kerels uit kunnen halen (Femenia, Johansson, Reginiussen, Coleman en Falk)quote:
Die Rasmus Falk is wel een baas jaquote:Op zondag 20 januari 2013 19:50 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Mwoh, ik heb er wel wat goede kerels uit kunnen halen (Femenia, Johansson, Reginiussen, Coleman en Falk)
Ik wissel de spits af tussen Luuk de Jong en Janko en de 10 tussen Falk en de Jong, mocht het nodig zijn. De laatste comni was daarnet wel goud waard tegen Bordeaux, al scoorde alleen Falk (de andere goals kwamen van Bengtsson 2x, Reginiussen en Brama. En je weet: als Brama scoort win je de wedstrijdquote:Op zondag 20 januari 2013 19:53 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Die Rasmus Falk is wel een baas ja
Helaas heb ik geen transferbudget meer met HeerenveenMaar ik heb al Vejinovic en Djuricic voor de 10
Ik haal elk seizoen alle goede regens op en probeer ze op te leiden voor m'n eigen team. Dus het geld blijft aankomen, maar ik doe er praktisch niks mee.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:42 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Jezus, dat is ook niet leuk meer. Man City heeft ook een achterlijk budget..die hebben tov vorig seizoen een compleet nieuwe basis 11 staan
Leuk, even invullenquote:Op zondag 20 januari 2013 21:07 schreef Sejt het volgende:
Even reclame voor m'n eigen FM topic: Het grote Fok! als speler topic
Kom meedoen
Mooi!quote:
Even twee vraagjes:quote:Op zondag 20 januari 2013 21:14 schreef Sejt het volgende:
[..]
Mooi!De deadline voor inschrijven is volgende week zondag, dus iedereen heeft de kans om mee te doen.
1e: Nee, als je 15 punten in een attribute verdeelt, wordt die ook 15.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:23 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Even twee vraagjes:
- komen je attributepunten bovenop een basis van X?
- injury proneness: hoe hoger hoe minder snel je geblesseerd raakt?
Lower League Managementquote:Op zondag 20 januari 2013 22:03 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Heuj, 4-1 winst op Helmond Sport
Wat bedoel je met LLM?
Ah, bedankt. Zal eens kijken of het wat bijzonders wordt.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:05 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Uit Ierland en Schotland kan je vrij goedkoop toptalentjes halen. Ook zijn er vaak wel wat Nederlandse spelers die je door je Nederlandse nationaliteit kan zien die een versterking zijn.
Zelf oefenwedstrijden inplannen: Toernooitjes tegen zo goed mogelijke clubs. Levert een aardig zakcentje op en op een gegeven moment kan je als je L2/L1 speelt Arsenal e.d. uitnodigen en dat levert bakken aan TV-geld op.
Belgie Europees kampioen hierquote:Op zondag 20 januari 2013 22:37 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Na Schotland in 2016 is nu Roemenië in 2020 Europees kampioen geworden
Kan gebeuren. Herinner je je Portugal - Griekenland nog?quote:Op zondag 20 januari 2013 23:50 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Belgie Europees kampioen hier![]()
Nadat ik (Nederland) ze pakkie in de groep heb gegeven (4-1) gewonnen. Werd in de 2e ronde uitgeschakeld door Italie
Gewoon 0-1 winnen van Spanje in de finale
Is ook zo. Ik noem het ook niet persé onrealistisch maar vooral gewoon zuur voor mijquote:Op zondag 20 januari 2013 23:58 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Kan gebeuren. Herinner je je Portugal - Griekenland nog?
Leuk zoquote:Op maandag 21 januari 2013 01:16 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Tijdje op vakantie gegaan omdat ik geen zin had in de potjes tegen o.a. Almere City en Roda JC. Kom ik terug, ben ik kampioen
Het was al lang niet spannend meerquote:Op maandag 21 januari 2013 08:15 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Leuk zowedstrijd tegen Ajax ging je ook al op vakantie
Ach ja, ieder z'n ding..
Die kreeg ik nou nooit te pakkenquote:Op maandag 21 januari 2013 10:30 schreef BlaBla87 het volgende:
Cornelius stelt bij Twente ook nooit teleur.
Nieuwe game begonnen met FCT om te zien of mijn bazentactiek van Arsenal ook werkte
1e Helft kopt Cornelius er gelijk 2 in
Gelijk het eerst wat ik doe zodra ik een game opstart!quote:Op maandag 21 januari 2013 11:53 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Die kreeg ik nou nooit te pakkenWel altijd Drenthe en Helenius, maar Cornelius gaat hier altijd naar Engeland
In mijn eerste seizoen in Engeland werd VVV kampioen eredvisie met een uitblinkende Erasmus.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:37 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Na Schotland in 2016 is nu Roemenië in 2020 Europees kampioen geworden
Cornelius wil nooit naar Twente komen, ookal bied ik meer dan Swansea (of Stoke, hij gaat altijd naar een van die twee)quote:Op maandag 21 januari 2013 12:00 schreef BlaBla87 het volgende:
[..]
Gelijk het eerst wat ik doe zodra ik een game opstart!
Drenthe komt er bij niet in, overbetaalde nietsnut!
quote:
Heb het gevoel dat je op deze manier de vleugelspitsen van de tegenstander meer dwingt achter je eigen backs aan te lopen.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:13 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Zoiets gebruik ik ook. Enkel mijn VR/VL staan een linie naar achteren. Wel met aanvallende intenties overigens.
Absoluut! Als ik vind dat het kut gaat gebruik ik altijd de volgende:quote:
Moet je wel met een aanvallend team spelen, je hebt hier niks aan als counterploegjequote:Op maandag 21 januari 2013 16:45 schreef Tim86 het volgende:
Thanks. Ik gebruik ze eigenlijk amper so far..verander zelf vaak handmatig wat dingen, maar het is toch wel handig
Oh het gaat me ook niet om jouw specifieke shouts, maar meer of iemand ze gebruikt en of ze dus ook echt nut hebben. Speel zelf wel altijd aanvallend met mijn Dortmund ook, maar met Schurrle en Reus heb ik vleugels die meer naar binnen komen.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:49 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Moet je wel met een aanvallend team spelen, je hebt hier niks aan als counterploegje
Volgens mij 4.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:56 schreef Citizen.Erased het volgende:
Hoeveel niveaus zijn er speelbaar in de Duitse competitie? Ik heb de neiging om op termijn het spel aan te schaffen en dan daar maar eens aan de slag te gaan.
Standaard 3/4.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:56 schreef Citizen.Erased het volgende:
Hoeveel niveaus zijn er speelbaar in de Duitse competitie? Ik heb de neiging om op termijn het spel aan te schaffen en dan daar maar eens aan de slag te gaan.
Natuurlijk niet heel verwonderlijk met die namen.quote:Op maandag 21 januari 2013 17:19 schreef Tim86 het volgende:
Mijn spelers zijn populair bij de bondscoach
[ afbeelding ]
True, maar 9 Dortmund spelers op een selectie van 34 man is wel mooiquote:Op maandag 21 januari 2013 17:36 schreef Silv het volgende:
[..]
Natuurlijk niet heel verwonderlijk met die namen.
VCL toch?quote:Op maandag 21 januari 2013 19:07 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Talent ontdekt! Florian Hinteregger
BAMquote:Op dinsdag 22 januari 2013 00:47 schreef Tim86 het volgende:
Ja, ik heb dus wel flink wat jong talent, maar die verhuur ik misschien wat te graag..ook omdat die assistenten daarover blijven zeiken
Zometeen de tweede leg tegen City, ben benieuwd
Are you following me?quote:
Ik gebruik meestal op bbz spelen. Soms met druk naar voren.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:42 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Absoluut! Als ik vind dat het kut gaat gebruik ik altijd de volgende:
- flanken gebruiken
- veld breed houden
- meer druk naar voren
- feller de duels in gaan
- verdediging uit elkaar spelen
Tactiekdipjes en spitsendipjes zijn zo herkenbaar bij LLM. Echt ontzettend vervelend. Ik denk dat het bij mij vaak komt doordat ik met een erg jong team speel. Nu ze bijna allemaal de 20 gepasseerd zijn gaat het een stuk beterquote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:11 schreef The_Groove het volgende:
Speel dus met Havant & Waterlooville
Baal echt van de gemiddeld 5 blessures van meestal belangrijke spelers.
Tot de 20ste speelronde 1ste gestaan, nu gedeeld 2e door een tactiekendipje (Denk ik...)
M'n spits scoort ook echt in z'n eerste 6 wedstrijden om vervolgens 2 hele doelpunten in de daaropvolgende 16 wedstrijden te scoren
Ik speel 4-2-3-1 dynamisch aanvallen en 4-4-1-1 rigide counteren als ik tegen een sterkere tegenstander speelquote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:28 schreef Buitendam het volgende:
Eindelijk een keer groepsronde CL overleefd. Wel een pittige poule, Auxerre, Bayern en Juventus. Bayern en Auxerre eruit. Veranderen jullie eerder de opstelling, bijvoorbeeld een verdedigende middenvelder voor de verdediging gewoon op het middenveld plaatsen, of eerder de spelwijze zoals passing en mandekking?
Yep. Bizar hoeveel succes je in FM13 hebt met platte 4-4-2's. Opzich wel jammer maar zeker in LLM ga ik voor zekerheid en die biedt 4-4-2. Het is echt zinloos om met 2 vleugelspitsen en 1 spits te spelen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:46 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
[..]
Tactiekdipjes en spitsendipjes zijn zo herkenbaar bij LLM. Echt ontzettend vervelend. Ik denk dat het bij mij vaak komt doordat ik met een erg jong team speel. Nu ze bijna allemaal de 20 gepasseerd zijn gaat het een stuk beter
Meteen volle bak gaan, dat werd mij ook zowat opgedragenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:16 schreef Rickk_ het volgende:
Ik heb zojuist ook maar eens FM13 aangeschaft. Echter ben ik nog een enorme beginner op FM gebied.
Wat raden jullie mij aan om als beginner de leukste ervaring mee te hebben, FM Classic of gewoon modern?
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:47 schreef Niek92 het volgende:
Om het echte begin te leren kennen is FM Classic waarschijnlijk beter, al heb ik het zelf nog nooit gespeeld. In de classic mode zijn een aantal opties niet toegevoegd, waardoor je minder hoeft te doen. De gewone FM is behoorlijk uitgebreid qua opties, dus dat zal wat meer tijd kosten om helemaal door te krijgen.
Haha, bedankt. Ik ga maar volle bak dan! Eens kijken of ik eruit kom. Ik ga het maar eens met PSV proberen. Alhoewel ik bang ben dat ik het 1e seizoen niet kampioen zal worden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:47 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Meteen volle bak gaan, dat werd mij ook zowat opgedragenOp die manier leer je het spel het beste kennen.
Ik zou beginnen met een wat beter team. Dortmund, ofzo. Dan leer je het spel goed kennen, maar worden de kleine foutjes niet direct afgestraft vanwege de kwaliteiten van je team.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:52 schreef Rickk_ het volgende:
[..]
[..]
Haha, bedankt. Ik ga maar volle bak dan! Eens kijken of ik eruit kom. Ik ga het maar eens met PSV proberen. Alhoewel ik bang ben dat ik het 1e seizoen niet kampioen zal worden.
Oke, bedankt voor de tip. Dan pak ik Dortmund, ook een mooi team natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik zou beginnen met een wat beter team. Dortmund, ofzo. Dan leer je het spel goed kennen, maar worden de kleine foutjes niet direct afgestraft vanwege de kwaliteiten van je team.
Bij een lage handling is het dus juist negatiefquote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:41 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Dan probeert de keeper de bal gewoon te pakken ja. Heb je wel goede handling nodig
Dus:quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:44 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Bij een lage handling is het dus juist negatiefMaar bij topclubs zou ik inderdaad liever een lage rating hebben.
Wat bedoel je precies met platte 4-4-2?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:09 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Yep. Bizar hoeveel succes je in FM13 hebt met platte 4-4-2's. Opzich wel jammer maar zeker in LLM ga ik voor zekerheid en die biedt 4-4-2. Het is echt zinloos om met 2 vleugelspitsen en 1 spits te spelen.
Whehe, zo'n faalmoment had ik vandaag ook. Ik speelde met GAE tegen Sparta, stond tot de 87e min 1-0 voor. Sparta krijgt een vrije trap ergens halverwege hun eigen helft, de bal gaat diep, mijn verdedigers verliezen hun spits uit het oog. Spits gaat alleen op Bednarek (mijn keeper) af, doch nog zonder de bal, die hing nog in de lucht.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:35 schreef MMUFC het volgende:
Whaha Bruun countert naar voren, alleen op de keeper schiet hij op de paal, uit de rebound schiet hij op de andere paal..
Aaaaaawh.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:10 schreef Zenit- het volgende:
Competitie niet goed begonnen. Met 2-0 naar huis gestuurd door Droylsden, maar het het net zo goed andersom kunnen zijn. Maar goed, dat heb je nou eenmaal wel eens.
Top dit!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:37 schreef Sejt het volgende:
Voor de geïnteresseerden in een FM2013 probeersel: GAM / Football Manager – Het Fok! als speler topic
Tot nu toe 14 spelers met nog 5 dagen tot de start.
Ook maar meegedaan!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:37 schreef Sejt het volgende:
Voor de geïnteresseerden in een FM2013 probeersel: GAM / Football Manager – Het Fok! als speler topic
Tot nu toe 14 spelers met nog 5 dagen tot de start.
Leuk.. Bla Braatquote:
9x de CL is echt ongelofelijk.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:52 schreef dion_v_k het volgende:
Mijn laatste 2 games waren met Ajax (tot 2027), alles bereikt 9x CL winst en een gloednieuw stadion met 90.000 zitplaatsen vernoemd naar mij.
Daarna nog een game gehad met Willem II waarmee ik in 2017 de CL won, vervolgens werdt de club overgenomen door een Tjechische miljardair die maar geld in de club bleef pompen waardoor de lol er wel een beetje af was, direct na de overname eistte het nieuwe bestuur ook CL winst wat ik een beetje onrealistisch vond
Ook vielen de regens in deze game erg tegen, Nederlandse toppers waren er om precies te zijn 1. Sjoerd de Graaf op 17-jarige leeftijd weggepikt uit de jeugdopleiding van AS Roma...
Toch begint het nu weer te kriebelen om opnieuw met Ajax te beginnen en veel jonge talenten te halen
Ik had in het begin juist het omgekeerde, eerste 2 seizoenen Eredivisie gingen stroef maar Europees heb ik mezelf altijd gekwalificeert in de groepsronde CL.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:40 schreef Buitendam het volgende:
[..]
9x de CL is echt ongelofelijk.
Ik zit met PSV in 2018, en nationaal win ik alles. 4 kampioen, 3 keer beker en 4 keer JC schaal, maar Europees komt het totaal niet van de grond. Ik weet niet hoe ik tegen tegenstanders als City, Barca en Real moet spelen.
Maar wat is nu de truc bij grote clubs. Mandekking? Feller duels in? Counteren, aanvallen?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:54 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Ik had in het begin juist het omgekeerde, eerste 2 seizoenen Eredivisie gingen stroef maar Europees heb ik mezelf altijd gekwalificeert in de groepsronde CL.
Nee ik lieg, 2e seizoen werd ik 3e en heb ik de kwartfinale EL gehaald.
Mijn ervaring is dat je vaak goed door de wedstrijd komt door 4-4-2 te gebruiken in uitwedstrijden. Baltempo laag houden en buitenspelers op hun zwakkere been dwingen. Je verdediging ook verder in laten zakken.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar wat is nu de truc bij grote clubs. Mandekking? Feller duels in? Counteren, aanvallen?
Gejat plaatje van google:quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:12 schreef Zenit- het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met platte 4-4-2?
Ook al speel je normaal gesproken met een andere tactiek? Ik speel 4-1-2-2-1.quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:12 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je vaak goed door de wedstrijd komt door 4-4-2 te gebruiken in uitwedstrijden. Baltempo laag houden en buitenspelers op hun zwakkere been dwingen. Je verdediging ook verder in laten zakken.
Veel zeggen dat je tegen betere teams kort moet dekken, ik zeg juist niet1 beweging en de aanvaller is jouw verdediger meteen kwijt als je hem kort dekt.
Enkel met je backs druk zetten op de buitenspelers, met jou buitenspelers drukzetten op hun backs en je CV's laten inzakken..
Verder stel ik wel in dat ze de steunpilaren (Bijv. Messi-Barca / Ronaldo-Madrid) hard moeten tackelen.
Je kan je team laten trainen op 3 verschillende formaties.quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ook al speel je normaal gesproken met een andere tactiek? Ik speel 4-1-2-2-1.
Als ik dan ineens omschakel naar 4-4-2 dan is dat voor mijn team geen stap wat de kwaliteiten niet goed uit laat komen?
Moet kunnen. Sowieso de graphics op laag zetten.quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:25 schreef Resonated het volgende:
Hele domme vraag waarschijnlijk maar kan ik met dit systeem FM13 draaien?
Operating System: Windows 7 Ultimate 32-bit (6.1, Build 7600) (7600.win7_gdr.120830-0334)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: Dell Inc.
System Model: Dell DV051
BIOS: Phoenix ROM BIOS PLUS Version 1.10 A03
Processor: Intel(R) Celeron(R) CPU 3.06GHz, ~3.1GHz
Memory: 2048MB RAM
Available OS Memory: 2038MB RAM
Page File: 850MB used, 3225MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.01.7600.16385 32bit Unicode
------------
DxDiag Notes
------------
Display Tab 1: No problems found.
Sound Tab 1: No problems found.
Input Tab: No problems found.
--------------------
DirectX Debug Levels
--------------------
Direct3D: 0/4 (retail)
DirectDraw: 0/4 (retail)
DirectInput: 0/5 (retail)
DirectMusic: 0/5 (retail)
DirectPlay: 0/9 (retail)
DirectSound: 0/5 (retail)
DirectShow: 0/6 (retail)
---------------
Display Devices
---------------
Card name: Standard VGA Graphics Adapter
Manufacturer: (Standard display types)
Chip type: Intel(r)915G/915GV/910GL Graphics Chip Accelerated VGA BIOS
DAC type: 8 bit
Device Key: Enum\PCI\VEN_8086&DEV_2582&SUBSYS_01C41028&REV_04
Display Memory: n/a
Dedicated Memory: n/a
Shared Memory: n/a
Current Mode: 1024 x 768 (32 bit) (1Hz)
Monitor Name: Generic PnP Monitor
Monitor Model:
Monitor Id:
Native Mode:
Output Type:
Driver Name: vga
Driver File Version: 6.01.7600.16385 (Dutch)
Driver Version: 6.1.7600.16385
DDI Version: unknown
Driver Model: unknown
Driver Attributes: Final Retail
Driver Date/Size: 7/14/2009 00:25:51, 10752 bytes
WHQL Logo'd: Yes
WHQL Date Stamp:
Device Identifier: {D7B78E66-66C2-11CF-9933-743CAAC2CB35}
Vendor ID: 0x8086
Device ID: 0x2582
SubSys ID: 0x01C41028
Revision ID: 0x0004
Driver Strong Name: Unknown
Rank Of Driver: Unknown
Video Accel:
Deinterlace Caps: n/a
D3D9 Overlay: n/a
DXVA-HD: n/a
DDraw Status: Not Available
D3D Status: Not Available
AGP Status: Not Available
Ik verwacht inderdaad geen hoge graphics, maar ik krijg het spel niet eens opgestart. kan klikken wat ik wil maar er gebeurt niks.quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:34 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Moet kunnen. Sowieso de graphics op laag zetten.
Met wie speel je?quote:
Verliezen van AFC, schande, zelfs met een jeugdteamquote:
Speel jij trouwens nog steeds 12?quote:Op woensdag 23 januari 2013 01:01 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Verliezen van AFC, schande, zelfs met een jeugdteam
quote:Op woensdag 23 januari 2013 01:03 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Speel jij trouwens nog steeds 12?
Lage premies voor beker + jeugd + vakantie is geen match iddquote:Op woensdag 23 januari 2013 01:01 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Verliezen van AFC, schande, zelfs met een jeugdteam
Ja dan moet je naar de bestuurskamer gaan en met het bestuur pratenquote:Op woensdag 23 januari 2013 16:53 schreef Geluidssysteem het volgende:
Zo de EL-Finale spelen tegen Bilbao.
Kun je trouwens ook je stadion uitbreiden of je jeugdcomplex verbeteren o.i.d?
En zoja: hoe?
Het bestuur wuift altijd AL mijn suggesties wegquote:Op woensdag 23 januari 2013 16:55 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Ja dan moet je naar de bestuurskamer gaan en met het bestuur praten
Hangt ervan af hoeveel geld je hebt, of je clubreputatie hoog is etcquote:Op woensdag 23 januari 2013 20:00 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Het bestuur wuift altijd AL mijn suggesties weg
Helaas al gevallenquote:Op woensdag 23 januari 2013 20:22 schreef Fargo het volgende:
Drizzt, jij speelt nog 12 zie ik...is in FM12 mijn cluppie RBC nog vertegenwoordigd of is daarin het doek voor ons al gevallen?
Doe je wel eens voorbereidende trainingen?quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:54 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Blijf maar moeite hebben goede verdedigers voor mijn team te vinden. Absoluut prioriteit numero uno volgend seizoen, maar dat gaat echt heel lastig worden. Eerst ook maar eens zien waar dit seizoen uiteindelijk beland. Ik denk niet dat promotie goed voor me zal zijn en gezien de huidige vorm zal ik dat ook niet gaan halen gok ik.
x-x-x-xquote:Op woensdag 23 januari 2013 22:12 schreef Zenit- het volgende:
Wat bedoelen jullie eigenlijk met een "platte 4-4-2"? Zie ook dat op andere sites daar veel over gesproken word, wat houd het eigenlijk in?
Ah, bedankt. Ik las dat dat een goede tactiek is voor LLM, en aangezien mijn team nu een beetje loopt te sukkelen met een 4-3-3, ga ik die eens proberen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:16 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Inderdaad, de meest standaard 4-4-2 die je kan bedenken
4141 wil ook nog wel eens werken!quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:20 schreef Zenit- het volgende:
[..]
Ah, bedankt. Ik las dat dat een goede tactiek is voor LLM, en aangezien mijn team nu een beetje loopt te sukkelen met een 4-3-3, ga ik die eens proberen.
Ik zag het al, maar toch bedanktquote:Op woensdag 23 januari 2013 16:55 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Ja dan moet je naar de bestuurskamer gaan en met het bestuur praten
Interessant om daar eens te starten. Is het niveau in Korea nog wat ?quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:04 schreef Thas het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een wedstrijd zeg, tegen het team met het 1-na slechtste doelsaldo in de competitie nog wel. Al lag dat in de lijn der verwachtingen gezien ik veel meer moeite heb met laagvliegers dan middenmoters. Maar goed, uiteindelijk toch nog goed gekomen..
Tsja. Ik denk zo rond niveau Championship (dat is toch die direct onder de PL?). Ik heb eigenlijk enkel lange carrières gehad in Portugal en Nederland, dus weinig vergelijkingsmateriaal.quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:09 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Interessant om daar eens te starten. Is het niveau in Korea nog wat ?
Dus beetje het niveau van Heerenveen / Braga ongeveer?quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:11 schreef Thas het volgende:
[..]
Tsja. Ik denk zo rond niveau Championship (dat is toch die direct onder de PL?). Ik heb eigenlijk enkel lange carrières gehad in Portugal en Nederland, dus weinig vergelijkingsmateriaal.
Ja Heerenveen, dat niveau.quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:13 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Dus beetje het niveau van Heerenveen / Braga ongeveer?
Hebben die clubs ook wat geld om uit te geven ? regels omtrent buitenlanders ?quote:
4 buitenlanders per team, waarvan 1 uit de Aziatische regio moet komen (mag ook Australië/NZ). Dus nooit meer dan 3 Europees/Zuid-Amerikaans. Aardig wat clubs (iig Seoul en Busan) hebben een "Underwriter", zodat dus elke maand waarin je eigenlijk verlies zou draaien ze een paar 100k investeren waardoor het op 0 uitkomt. Transfer budget weet ik nog niet, ik zit nog in seizoen 1 en had die optie van "disable transfer budgets first season" aanstaan dus stond op 0. Spelers (als in Koreanen) zijn wel goedkoop trouwens.quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:15 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Hebben die clubs ook wat geld om uit te geven ? regels omtrent buitenlanders ?
Ok ,thanksquote:Op woensdag 23 januari 2013 23:18 schreef Thas het volgende:
[..]
4 buitenlanders per team, waarvan 1 uit de Aziatische regio moet komen (mag ook Australië/NZ). Dus nooit meer dan 3 Europees/Zuid-Amerikaans. Aardig wat clubs (iig Seoul en Busan) hebben een "Underwriter", zodat dus elke maand waarin je eigenlijk verlies zou draaien ze een paar 100k investeren waardoor het op 0 uitkomt. Transfer budget weet ik nog niet, ik zit nog in seizoen 1 en had die optie van "disable transfer budgets first season" aanstaan dus stond op 0. Spelers (als in Koreanen) zijn wel goedkoop trouwens.
Deze man sowieso meteen als free transfer halen, zit aan het begin zonder club:quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:19 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Ok ,thanksNa m,n Roma game daar maar eens kijken
Voor dat niveau zoals jij het beschrijft is het wel een goeie . Influence, Concentration en Finishing zijn goed verzorgdquote:Op woensdag 23 januari 2013 23:20 schreef Thas het volgende:
[..]
Deze man sowieso meteen als free transfer halen, zit aan het begin zonder club:
[ afbeelding ]
Enige wat jammer is is z'n composure, maar gratis is hij vrij goed. Snap ook niet dat m'n assistenten/coaches hem zo laag waarderen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:47 schreef BlaBla87 het volgende:
[ afbeelding ]
Nog geen wedstrijd verloren enkel 2 x gelijk tegen ajax en feyenoord UIT
quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:40 schreef dion_v_k het volgende:
Toch maar weer met Ajax begonnen, dit keer wil ik het anders doen. Enkel eigen jeugd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
Ik ben Ajacied, dus alles voor het 18e levensjaar is eigen jeugdquote:Op woensdag 23 januari 2013 23:41 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Ja, lekker laf, zeggen dat jet het met eigen jeugd gaat doen en dan meteen 3 spelers kopen
Maar wat versta je onder eigen jeugd? Voor 18e aangekocht of echt alleen uit de eigen academie. Dan hoef je meteen nooit meer te scouten...
maakt het spel wel lekker uitdagendquote:Op donderdag 24 januari 2013 10:15 schreef Niek92 het volgende:
Eriksen en Fischer zijn zo'n lekker tandem hier. In 35 wedstrijden al goed voor 34 doelpunten en 26 assists! Die gaan me nog eens heel veel geld opleveren
De uitdaging is meer om met zo veel mogelijk jeugdspelers te gebruiken. Op dit moment bestaat m'n selectie uit 16 zelf opgeleide spelers, die in principe moeiteloos mee kunnen draaien. Stefano Denswil, Mitchell Dijks, Kenny Tete, Elton Acolatse, Ricardo Kishna, Queency Menig, Lucas Andersen en Branco van den Boomen zijn spelers die regelmatig in de basis staan of gewoon al vaste basisspeler zijn, waar ze dat in het echt nog niet zijn. En dat terwijl de oudste van het stel net 22 is.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:16 schreef Typisch het volgende:
[..]
maakt het spel wel lekker uitdagend
En wat is daar precies uitdagend aan? Die spelers had je toch al?quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:28 schreef Niek92 het volgende:
[..]
De uitdaging is meer om met zo veel mogelijk jeugdspelers te gebruiken. Op dit moment bestaat m'n selectie uit 16 zelf opgeleide spelers, die in principe moeiteloos mee kunnen draaien. Stefano Denswil, Mitchell Dijks, Kenny Tete, Elton Acolatse, Ricardo Kishna, Queency Menig, Lucas Andersen en Branco van den Boomen zijn spelers die regelmatig in de basis staan of gewoon al vaste basisspeler zijn, waar ze dat in het echt nog niet zijn. En dat terwijl de oudste van het stel net 22 is.
Klopt, alleen is het met Ajax nogal makkelijk om spelers te kopen, aangezien ze in FM redelijk veel geld hebben. En die uitdaging komt natuurlijk ook later in de game, zodra er regens instromen en die willen nog weleens tegenvallen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:30 schreef Typisch het volgende:
[..]
En wat is daar precies uitdagend aan? Die spelers had je toch al?
dan gaat het dus meer om je tactisch vermogen en je trainingen. Uitdagender dan standaard talenten kopen of je scouts op regenjacht te sturen..Ben zelf helaas nog niet zo ver..heb die spelers wel echt nodig, al focus ik me wel graag op de nationale markt.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:30 schreef Typisch het volgende:
[..]
En wat is daar precies uitdagend aan? Die spelers had je toch al?
Is ook mijn doel. Zo veel mogelijk prijzen pakken en uiteindelijk over pakweg 15, 20 seizoenen de CL een paar keer achter elkaar met eigen jeugd winnen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:50 schreef Niek92 het volgende:
De uitdaging vind ik vooral om van de Nederlandse competitie weer een Europese topcompetitie te maken, dat is me in FM13 nog niet gelukt. Champions League winnen met een groot deel zelf opgeleide spelers, zoiets. In FM12 lukte me dat wel met Ajax, dus dat wil ik nu herhalen.
Hartlepool. Mooi logo.quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:00 schreef TheFastOne het volgende:
Iemand nog een leuke LLM ploeg uit een andere competitie dan Engeland, Duitsland, Italië of Spanje? FM 2012 welteverstaan.
Ik ga op een klein eilandje spelenquote:
Ik heb een 2 jaar oud notebookje met een I5 processor, 4GB werkgeheugen en een SSD'tje. Loopt als een zonnetje.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:22 schreef de_boswachter het volgende:
Vraagje;
Ben toe aan een nieuwe PC. Het enige spel dat ik op de PC speel is Football Manager, dus daar moet de computer eigenlijk aan voldoen.
Welke specs zijn belangrijke bij de keuze van de pc. Heeft er iemand de gegevens voor me?
Dat is alles eigenlijk waar ik op moet letten? Processor, werkgeheugen en grafisch vermogena. Sorry, ben echt een noob qua PC's etc.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:23 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik heb een 2 jaar oud notebookje met een I5 processor, 4GB werkgeheugen en een SSD'tje. Loopt als een zonnetje.
ik heb wel een videokaartje maar dat stelt niet veel voor. Die SSD is een Solid State Drive. Een sneller alternatief voor een conventionele harddisk. Daar behaal je enorm veel winst mee. Ik speel btw geen 3D. Dit kan wel gewoon, maar vertraagd wat mij betreft.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:25 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dat is alles eigenlijk waar ik op moet letten? Processor, werkgeheugen en grafisch vermogena. Sorry, ben echt een noob qua PC's etc.
Rodriguez van Porto was echt een held in mijn Atalanta gamequote:Op donderdag 24 januari 2013 23:27 schreef Zocalo het volgende:
Het is me nog nooit gelukt een spelmaker goed te laten spelen. Heb nu ook Hamsik gekocht, hem die rol gegeven, maar ze scoren nooit echthoge cijfers..
Okore, Douglas Santos , Doria, Wolff Eikrem , Ademilson , Wellington Nem, Butland en natuurlijk Karaquote:udonderdag 24 januari 2013 23:34 schreef dion_v_k het volgende:
Begin nu voor het eerst echt met 13.
Weet iemand echte jonge (wereld-)sterren die bij een relatief kleine club spelen?
En dus direct haalbaar zijn voor Ajax![]()
Dank u!
Top!quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:39 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Okore, Douglas Santos , Doria, Wolff Eikrem , Ademilson , Wellington Nem, Butland en natuurlijk Kara
quote:
quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:34 schreef dion_v_k het volgende:
Begin nu voor het eerst echt met 13.
Weet iemand echte jonge (wereld-)sterren die bij een relatief kleine club spelen?
En dus direct haalbaar zijn voor Ajax![]()
Dank u!
quote:Op woensdag 23 januari 2013 23:40 schreef dion_v_k het volgende:
Toch maar weer met Ajax begonnen, dit keer wil ik het anders doen. Enkel eigen jeugd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
Die eerdere post ging nog over FM12.quote:
Telt Zaha nog mee in 13?quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:39 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Okore, Douglas Santos , Doria, Wolff Eikrem , Ademilson , Wellington Nem, Butland en natuurlijk Kara
Die kan ook redelijk goed worden mits hij begeleid wordt door een oudere spelerquote:
oh ok, vooruit dan maarquote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:08 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Die eerdere post ging nog over FM12.
Nu moet ik het spel eerst nog leren kennen voordat ik zulke moeilijke eisen aan mezelf ga stellen
True. Maarja het doel is natuurlijk een team naar je hand zetten en successen boeken.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:15 schreef Tim86 het volgende:
[..]
oh ok, vooruit dan maar
Ik heb hetzelfde gedaan met Porto toen ik net begon, maar met die standaard talenten wordt het al snel erg saai imo. Bij Porto past het nog wel om een leger aan Zuid-Amerikanen te hebben, maar bij Ajax niet
Dat is waar, eens kijken wat voor talenten ik vind in FM13quote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:35 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
Daar valt wel iets tegen te doen, begin met clubs waar die standaard talenten niet haalbaar zijn. Vervolgens als je bij een betere club bent of je team omhoog hebt geleid zitten de standaardaankopen al bij andere clubs.
Ik lees persoonlijk geen van die lijstjes. En doe altijd op scoutwerk. Verrassend waar je soms dan weer een talentje oppikt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |