Neequote:
Ik ben het grootste deel van mijn leven zelfs mobielloos geweest.quote:
sms was er naar mijn weten een jaar of 13 geleden wel. werd toen niet veel gebruikt geloof ikquote:Op donderdag 17 januari 2013 23:34 schreef Haque het volgende:
Ja maar bedenk je eens in dat jouw mobiele telefoon alleen kan bellen. Dan hoef je hem toch ook niet? Wij gebruiken mobiel zoveel omdat we smsen (of was dat er toen al?) en internetten.
quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:32 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik ben het grootste deel van mijn leven zelfs mobielloos geweest.Zal ook wel de reden zijn dat ik het ding ook nu niet 24/7 gebruik.
redelijk veel hoorquote:Op donderdag 17 januari 2013 23:35 schreef koelants het volgende:
[..]
sms was er naar mijn weten een jaar of 13 geleden wel. werd toen niet veel gebruikt geloof ik
Wat is het probleem?quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:34 schreef Haque het volgende:
Ja maar bedenk je eens in dat jouw mobiele telefoon alleen kan bellen. Dan hoef je hem toch ook niet? Wij gebruiken mobiel zoveel omdat we smsen (of was dat er toen al?) en internetten.
Om de hoek, niet de euroshopper.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:35 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
waar haal ik dat, dronken?
Zal lekker rustig zijnquote:Op donderdag 17 januari 2013 23:35 schreef Leandra het volgende:
eigenlijk ben ik benieuwd hoe het zou zijn als het weer een maandje 1999 was...
Ja hoor, SMSen kon toen ook al, alleen geen T9 dus je deed er wat langer over.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:34 schreef Haque het volgende:
Dat zou echt leuk zijn, ik stem voorquote:Op donderdag 17 januari 2013 23:35 schreef Leandra het volgende:
In feite had je hem toen ook niet nodig (ik had er wel een trouwens... niet echt nodig, maar wel verdomd handig), en eigenlijk ben ik benieuwd hoe het zou zijn als het weer een maandje 1999 was...
Maar niet door mij danquote:
Het is niet de 19e eeuw hoor.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:36 schreef koelants het volgende:
[..]
Zal lekker rustig zijn
Geen mobieltjes die continu overal afgaan.
Geen rennende mensen in supermarkten.
Op veel plaatsen nog niet achterlijk duur betaalde parkeerplaatsen.
enz
nou zeg. hoef je niet meteen je tong naar me uit te steken. wilde enkel helpenquote:
Als jij het verschil niet meer kan herinnerenquote:
Ik wil niet eens 24/7 bereikbaar zijn.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:35 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Wij zijn survivors in deze consumptiemaatschappij
-SH
quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:37 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
nou zeg. hoef je niet meteen je tong naar me uit te steken. wilde enkel helpen
Nee, zoals ik al zei 1999 klinkt als gisteren voor mij.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:38 schreef koelants het volgende:
[..]
Als jij het verschil niet meer kan herinneren
Dat ben ik wel, maar heb ook vaak zat geen tijd om dat pleuris ding op te nemen...quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:38 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik wil niet eens 24/7 bereikbaar zijn.
Ja, zo een met een klepje, een knalblauwe of knalgele (en hij was er ook in het rood geloof ikquote:Op donderdag 17 januari 2013 23:38 schreef koelants het volgende:
[..]![]()
Ik vond het wel echt kut om op een Sony Ericsson een sms te sturen, vandaar ook nooit zoveel verstuurd toen.
Zet je hem uit.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:40 schreef koelants het volgende:
[..]
Dat ben ik wel, maar heb ook vaak zat geen tijd om dat pleuris ding op te nemen...
Dat heb ik tot en met 2004...quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:39 schreef trovey het volgende:
[..]
Nee, zoals ik al zei 1999 klinkt als gisteren voor mij.![]()
ow die heb ik ook gehad, blauw volgens mij, maar ik doelde meer op een iets ouder model, die was nadat je de antenne uitschoof bijna net zo groot als je hoofd, maar wel vrij smalquote:Op donderdag 17 januari 2013 23:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, zo een met een klepje, een knalblauwe of knalgele (en hij was er ook in het rood geloof ik).
onee, neem gewoon niet opquote:
Ik zeg niet dat ik zo stressvol leef, maar als ik om me heen kijk is het een en al gestress tegenwoordig.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:41 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Je kiest toch echt zelf voor een stressvol leventje.
Ik heb zelfs het idee dat 1990 vorige week was.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:41 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
Dat heb ik tot en met 2004...
Maar als ik 3 weekjes naar Ierland ga, is het in veel opzichten weer 1999
Emigreren.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:42 schreef koelants het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik zo stressvol leef, maar als ik om me heen kijk is het een en al gestress tegenwoordig.
Die waren ook kut johquote:
Kut? Man!quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:44 schreef koelants het volgende:
[..]
Die waren ook kut joh![]()
Heb hem ook gehad
Ik had die koelkast van KPN toen prepaid bellen voor het eerst door KPN werd geïntroduceerd eind 1997/begin 1998...ding kostte meer dan 400 gulden en je kon er mee bellen.....nee, niet meer.quote:
dat deed ik wel met mijn motorola:quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:45 schreef erikkll het volgende:
[..]
Kut? Man!Ik was er zo blij mee. Ik liet iedereen horen hoeveel coole ringtones ik wel niet had.
Die kreeg je hier bij de... C1000? Voor best weinig geld. Zóveel mensen hadden die.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:47 schreef koelants het volgende:
[..]
dat deed ik wel met mijn motorola:
[ afbeelding ]
Ik weet het niet meer, maar kan me die wel goed herinneren.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:48 schreef erikkll het volgende:
[..]
Die kreeg je hier bij de... C1000? Voor best weinig geld. Zóveel mensen hadden die.
En wat als je er gewoon kennis van hebt genomen maar er geen behoefte aan hebt er geld aan uit te geven?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 00:24 schreef Draganta het volgende:
Tja, in de prehistorie konden we ook zonder kleding, gekookt voedsel, elektriciteit etc. Tijden veranderen. Ga lekker mee met je tijd.
3210 heb ik ook gehad. Volgens mij heeft die nooit een trilstand gehad. Alleen met een custom accu waarin een motortje zat voor trilstandquote:Op vrijdag 18 januari 2013 01:27 schreef Zwolsboy het volgende:
Ik in 2001 een Nokia 3210![]()
[ afbeelding ]
Vlak erna kwam de 3210 uit die kon trillen, handig voor de dames destijds.
Ja, en in 2000 zouden we leven als de Jetsonsquote:Op vrijdag 18 januari 2013 01:27 schreef Zwolsboy het volgende:
Ik in 2001 een Nokia 3210![]()
[ afbeelding ]
Vlak erna kwam de 3310 uit die kon trillen, handig voor de dames destijds.
Hoe moeten jullie voorstellen hoe het jaar 2025 eruit zal zien? ook zon 10/12 jaar verder...
Dan kijken we WTF hadden we toen Smartphones, nu hebben we een telefoon ingebouwd in onze hersens en we kunnen tv kijken via onze hersens, muziek luisteren kan onopvallend door een chip in je slakkenhuis, noem maar op.
De tijd gaat echt hard, zeker de aflopende 7 jaar is het abnormaal hard gegaan van plasma naar LCD vervolgens LED daarna SuperLED, daarna 3d, Mijn Philips ambilight uit 2009 is een koelkast tegenwoordig, en vinden ze mij te gierig / arm om hem te vervangen![]()
Een beeldbuis tv heeft het 50 jaar volgehouden, enige wat er veranderde was kleur en teletekst en afstandsbediening en ze werden pas rond 1995 groter en rond 2000 breedbeeld.
Zijn het nu dan vrienden of meer bekenden?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 08:56 schreef BenjaminLinus het volgende:
Ik zit nu eens te denken aan een aantal mensen waar ik waarschijnlijk niet eens mee om was gegaan indien er geen mobiele telefoon was. Denk dat mijn vriendengroep zou halveren. Geloof niet dat ik het erg zou vinden
Dat kan ik me nog enigszins voorstellen als je tegenover wildvreemde mensen zit, maar ik zie het ook steeds vaker op verjaardagen gebeuren, dat de helft continu met hun mobieltjes bezig zijn.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 01:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat ik altijd héél typerend vind is dat mensen wél bij elkaar gaan zitten maar dan als loze zombies naar dat schermpje gaan zitten staren. Ik zie het vaak in de trein.
Mooiste mobiele reclame ooit inderdaadquote:Op vrijdag 18 januari 2013 06:51 schreef DJKoster het volgende:
Het over mobiel bellen in 1999 hebben en deze reclame niet posten... Hier:
Mijn eerste was een Swing 200..
In mijn Facebook (die ik overigens zelden gebruik) heb ik alleen vrienden die ook in real life mijn vrienden zijn. Mijn vrouwtje die niet, die heeft ook 'kennissen en kennissen van kennissen en kennissen van kennissen van kennissen etc'quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zijn het nu dan vrienden of meer bekenden?
Nja ik bedoel meer: Met een gozer is het zo gegroeid dat we samen naar de gym gingen, en op een gegeven moment elkaar whatsappen : Hoelaat ga jij, en vervolgens altijd samen naar de gym en van daaruit goede vrienden geworden..quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zijn het nu dan vrienden of meer bekenden?
\Ah, op die manier!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:10 schreef BenjaminLinus het volgende:
[..]
Nja ik bedoel meer: Met een gozer is het zo gegroeid dat we samen naar de gym gingen, en op een gegeven moment elkaar whatsappen : Hoelaat ga jij, en vervolgens altijd samen naar de gym en van daaruit goede vrienden geworden..
Maar zonder mobiel had ik hem toen ik hem nog amper kende niet elke keer naar zijn huis gaan bellen denk ik.
Mijn providerquote:Op vrijdag 18 januari 2013 06:51 schreef DJKoster het volgende:
Het over mobiel bellen in 1999 hebben en deze reclame niet posten... Hier:
Toen ik kind was en tiener in de jaren 90 kon je gewoon bij beetje iedere buur, horecagelegenheid, of straatboer terecht om te bellen tijdens noodgevallen. Voor de rest waren er openbare telefoons.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:35 schreef Leandra het volgende:
In feite had je hem toen ook niet nodig (ik had er wel een trouwens... niet echt nodig, maar wel verdomd handig), en eigenlijk ben ik benieuwd hoe het zou zijn als het weer een maandje 1999 was...
Dan geef je je nummer niet uit of neem je niet op. Wat is het probleem?quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:35 schreef AnimeFan het volgende:
Internetten is leuk voor in de trein.
Verder wil ik zoveel mogelijk onbereikbaar zijn.
Bellen was ook duur en de primitieve apparaten droegen fikse prijskaartjes.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja hoor, SMSen kon toen ook al, alleen geen T9 dus je deed er wat langer over.
Het was wel duur trouwens, en het viel buiten de bundel (er waren ook nog geen SMS-bundels).
Mij ook. Was pas 19, en gesolliciteerd voor het eerst en aangenomen ter plekke, bij eerste keer bezoekquote:Op donderdag 17 januari 2013 23:39 schreef trovey het volgende:
[..]
Nee, zoals ik al zei 1999 klinkt als gisteren voor mij.![]()
Heeft en meer mee te maken dat jij in 1999 nog erg jong was en de ernst des levens nog niet gesmaakt had.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 07:20 schreef Hetkapitaal het volgende:
maar beetje off-topic, bij het zien van deze beelden, herinner ik mij wel hoe relaxd die tijden waren. Je kon gewoon je leven leiden en je concentreren op het zoeken naar geluk.Vergelijk dat met tegenwoordig waar je gewoon opgefokt probeert te overleven.
Vooral die straatscenes uit AmsterdamIk wandelde in Amsterdam regelmatig in 1999 en een paar van die cafe's komen bij me zelfs vaag bekend over
![]()
Maar ach wie zal het weten?
Ik ben het met je eens. Ik was toen nogal ongewassen of groen achter de oren of hoe ook die uitdrukking gaat.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 07:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heeft en meer mee te maken dat jij in 1999 nog erg jong was en de ernst des levens nog niet gesmaakt had.
Laat ik daar nu helemaal geen last van hebben omdat ik niet aan sociale media doe..quote:Op zaterdag 19 januari 2013 07:38 schreef Dientje12 het volgende:
Vind het best wel meevallen in vergelijking met social media
Sommige mensen hebben niks beters te doen en moeten hun woord via die bron kwijt...
Wat daar word gezegd is niet normaal..
Zo kan je het ook bekijken, maar de mens bemoeid zich deze dagen overal mee vanachter hun schermpje vandaan..quote:Op zaterdag 19 januari 2013 07:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Laat ik daar nu helemaal geen last van hebben omdat ik niet aan sociale media doe..
Zo zie ik ook nooit reclame op TV
Daar kies je zelf voor.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 07:43 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Zo kan je het ook bekijken, maar de mens bemoeid zich deze dagen overal mee vanachter hun schermpje vandaan..
Nee, dat was een paar jaar eerder.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 08:05 schreef Hetkapitaal het volgende:
Het was toen in die beginjaren ('98 en '99) zelfs een teken van prestige en rijkdom een mobiel in je bezit te hebben.Dat deden vooral de zakenlieden die onmisbaar belangrijk waren.
Naast de dure prijskaartjes van de telefoon waren de abonnementsprijzen nauwelijks op te brengen voor de meesten.
Ik heb het over Nederland en jij blijkbaar de VS of zo.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 08:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat was een paar jaar eerder.
Nopequote:Op zaterdag 19 januari 2013 08:18 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Ik heb het over Nederland en jij blijkbaar de VS of zo.
Onzin, mijn eerste telefoon had ik in 1997 meen ik (kan ook 1998 zijn). Dat was een Philips Diga. En ik was toen jong, geen zakenman en ook niet rijk. En het was gewoon goed te betalen hoor.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 08:05 schreef Hetkapitaal het volgende:
Het was toen in die beginjaren ('98 en '99) zelfs een teken van prestige en rijkdom een mobiel in je bezit te hebben.Dat deden vooral de zakenlieden die onmisbaar belangrijk waren.
Naast de dure prijskaartjes van de telefoon waren de abonnementsprijzen nauwelijks op te brengen voor de meesten.
Deze stelling doet dan nog niks af aan mijn reactie. Alleen klopt jouw realiteitsomschrijving van destijds geeneens.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 08:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nope
98/99 had iedere veldmedewerker, verkoper, ITer, etc een mobiel.
Iedereen bij mij op het werk had er eentje.
Je snapt het punt niet. Doe er nog een keer rustig over.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 08:22 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Onzin, mijn eerste telefoon had ik in 1997 meen ik (kan ook 1998 zijn). Dat was een Philips Diga. En ik was toen jong, geen zakenman en ook niet rijk. En het was gewoon goed te betalen hoor.
Ik had er een met trilstand, kon je een apart trilmotortje voor kopen die ingebouwd moest worden. Met een datakabel kon je dan een optie in de firmware aanzetten dat die ook werkte, de ondersteuning zat er namelijk wel al in...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 01:30 schreef Palomar het volgende:
[..]
3210 heb ik ook gehad. Volgens mij heeft die nooit een trilstand gehad. Alleen met een custom accu waarin een motortje zat voor trilstand
het is pas stressvol om 12 uur te moeten wachten tot je een pak drinken kunt kopenquote:Op donderdag 17 januari 2013 23:31 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Stressvol 24-uur leven? Daar kies je zelf voor
Is het toch echt wel.... Het hebben van een mobiel is niet stressvol, maar dat gezeik met social media. Dat gezeur met whatsapp. Ik heb soms zo'n zin die dingen te verwijderen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 22:47 schreef Neo-Mullen het volgende:
Apart hoor, hoe iedereen hier op lijkt te scheppen over hoe ze hun mobieltje vooral niet nodig hebben. Ik heb hem wel nodig, voor projecten op school, voor m'n werk, voor een deel van de contacten met vrienden.
Vind ik dat erg? Nee, verre van! Vroeger moest ik een kwartier naar m'n vriendjes toe fietsen om te vragen of we konden spelen. 'Nee', hoorde je dan soms en dan kon je terug fietsen. Nu whatsapp je gewoon even. Het maakt het leven makkelijker. Ik snap niet hoe zo'n telefoon je leven stressvoller kan maken?
Ik denk dat die stelling persoonlijk is. Mij levert het juist veel op. Vroeger was ik wel eens op verjaardagen of gelegenheden waar ik met mijn ouders mee moest en ik verveelde me dan als kind kapot en vroeg me af wat m'n andere vrienden deden. Het liefste was ik dan op zo'n moment met hun in contact, maar zonder telefoon schiet dat niet echt op. Je bent op zo'n moment volledig afgescheiden van iedereen. (ik heb het over mijn kindtijd, omdat ik uit 1990 kom)quote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:18 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Is het toch echt wel.... Het hebben van een mobiel is niet stressvol, maar dat gezeik met social media. Dat gezeur met whatsapp. Ik heb soms zo'n zin die dingen te verwijderen.
En dan de vraag, waarom reageer je niet.
Nee, echt. De tijd zonder was mooier.
En juist daarom waren de contacten vroeger intenser en meer bijzonder dan nu.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:21 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Vroeger had je die keuze niet. Hoe graag je misschien ook op dat moment contact met iemand zou willen, vaak was het gewoon onmogelijk en moest je uren, dagen, misschien zelfs weken wachten voordat je weer eens contact had.
Jouw mening, zeer zeker niet de mijne.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:23 schreef Ambipur het volgende:
[..]
En juist daarom waren de contacten vroeger intenser en meer bijzonder dan nu.
Dat is het doel toch hier? Je mening geven? Wat is dat voor onzin om het objectief te houden..quote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:23 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Jouw mening, zeer zeker niet de mijne.
Hou het objectief
Je hoeft niet boos te wordenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:24 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dat is het doel toch hier? Je mening geven? Wat is dat voor onzin om het objectief te houden..
Ik ben niet boos.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:25 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Je hoeft niet boos te worden
Je brengt het alsof het een feit is. En met jou doen velen dat hier in dit topic, terwijl ik de andere kant wil laten zien en bewijzen dat het helemaal niet zo stellig is als jullie beweren, maar dat anderen (zoals ik) dus wel degelijk een andere mening kunnen hebben.
Toen ik mijn eerste mobieltje had in 1999 (KPN Swing 200) kon je er al mee smsen. Ik ben dus niet anders gewend.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:34 schreef Haque het volgende:
tering man zo eentje had ik ookquote:
Oh jaaaaa, Swing! Ik kon op mijn telefoon 6 smsjes opslaanquote:Op zondag 20 januari 2013 00:21 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Toen ik mijn eerste mobieltje had in 1999 (KPN Swing 200) kon je er al mee smsen. Ik ben dus niet anders gewend.
Je kon maar liefst 7 smsjes in je geheugen bewaren(moest altijd dan met pijn in mijn hart kiezen welk smsje ik eruit ging gooien als ik het bericht kreeg dat mijn berichtgeheugen vol was).
quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:35 schreef koelants het volgende:
[..]
sms was er naar mijn weten een jaar of 13 geleden wel. werd toen niet veel gebruikt geloof ik
wikiquote:The first SMS message[23] was sent over the Vodafone GSM network in the United Kingdom on 3 December 1992, from Neil Papworth of Sema Group (now Mavenir Systems) using a personal computer to Richard Jarvis of Vodafone using an Orbitel 901 handset. The text of the message was "Merry Christmas."
quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:30 schreef gateway het volgende:
i.c.m. een telfort prepaid simkaartje
Telefoon werkt nogsteeds (vaak als noodtoestel gebruikt) en simkaartje heeft me vader nu al jaren:)
Und...quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:17 schreef Maki-maki. het volgende:
[..]
Deze telefoon was ook mijn eerste.. Gekocht in 1999 voor geloof ik 100 gulden, toen ik 12 was.
Sexy hoesje.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:36 schreef PierreTT het volgende:
Eindelijk een pic gevonden!
Met en zonder hoesje
Omdat alles maar sneller/effectiever moet. Informatie is vanzelfsprekend en moet zo snel mogelijk ter beschikking zijn en we blijven maar informatie consumeren. Kijk om je heen, alles gaat sneller dan pakweg 10 jaar geleden. Bedenk je eens hoeveel manieren je *nu* hebt om iemand te bereiken. E-mail, sms, bellen, Twitter, Facebook, WhatsApp, bla, bla, bla. Je moet niet bereikbaar zijn (niets moet), maar het is vanzelfsprekend dat je snel te bereiken zou moeten zijn. En zo, en zo.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 22:47 schreef Neo-Mullen het volgende:
Apart hoor, hoe iedereen hier op lijkt te scheppen over hoe ze hun mobieltje vooral niet nodig hebben. Ik heb hem wel nodig, voor projecten op school, voor m'n werk, voor een deel van de contacten met vrienden.
Vind ik dat erg? Nee, verre van! Vroeger moest ik een kwartier naar m'n vriendjes toe fietsen om te vragen of we konden spelen. 'Nee', hoorde je dan soms en dan kon je terug fietsen. Nu whatsapp je gewoon even. Het maakt het leven makkelijker. Ik snap niet hoe zo'n telefoon je leven stressvoller kan maken?
Alleen laten ze daar denken dat vodafone het bedacht had, het was echter Aldiscon.quote:Op zondag 20 januari 2013 03:18 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
[..]
wiki
Techniek stamt zelfs uit de 80ties!
Superfijn toestel was dat toenquote:Op zondag 20 januari 2013 00:21 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Toen ik mijn eerste mobieltje had in 1999 (KPN Swing 200) kon je er al mee smsen. Ik ben dus niet anders gewend.
Je kon maar liefst 7 smsjes in je geheugen bewaren(moest altijd dan met pijn in mijn hart kiezen welk smsje ik eruit ging gooien als ik het bericht kreeg dat mijn berichtgeheugen vol was).
Hahahhaa ik kocht die destijds voor 99 gulden, bij pak en bel of zoiets bij kijkshop. 2 dagen later had de hele buurt hemquote:
Waarom willen mensen SMSjes bewaren?quote:Op zondag 20 januari 2013 00:21 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Ik studeerde toen nog. De abonnementskosten waren niet zo hoog. Je belde er ook een stuk minder mee dan nu.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 08:05 schreef Hetkapitaal het volgende:
Dat is een ziekte, Piet.quote:Op zondag 20 januari 2013 10:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom willen mensen SMSjes bewaren?
Is het raar dat ik liever heb dat mijn kinderen heen en weer fietsen? Goed tegen de stress, bewegen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 22:47 schreef Neo-Mullen het volgende:
Niets treuriger dan een een groepje jongeren dat bij elkaar zit en allemaal met de eigen telefoon bezig is omdat ze lliever met anderen contact hebben dan met de mensen met wie ze samen zijn.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:21 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ik denk dat die stelling persoonlijk is. Mij levert het juist veel op. Vroeger was ik wel eens op verjaardagen of gelegenheden waar ik met mijn ouders mee moest en ik verveelde me dan als kind kapot en vroeg me af wat m'n andere vrienden deden. Het liefste was ik dan op zo'n moment met hun in contact, maar zonder telefoon schiet dat niet echt op. Je bent op zo'n moment volledig afgescheiden van iedereen. (ik heb het over mijn kindtijd, omdat ik uit 1990 kom)
Ik bewaar mijn zakelijke email, maar dat heeft een reden.quote:Op zondag 20 januari 2013 10:24 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Dat is een ziekte, Piet.
Zelfde als al die mensen die nooit geen email weggooien, en het liefst uitprinten volgens mij
Omdat sommige van die Sms-ers er niet meer zijn.quote:Op zondag 20 januari 2013 10:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom willen mensen SMSjes bewaren?
Dit. Je was buiten, had wat beweging te pakken, en je ging door naar het volgende vriendje om daar ff te vragen. Onderweg stopte je in het parkje en ging je daar wat rondcrossen en uiteindelijk was je dik 2 uur later thuis.quote:Op zondag 20 januari 2013 10:25 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Is het raar dat ik liever heb dat mijn kinderen heen en weer fietsen? Goed tegen de stress, bewegen.
Voor mijn kinderen wel ja. Maar zou jij een stuk gaan fietsen om bij iemand op bezoek te gaan, terwijl je vooraf een smsje of een telefoontje kunt plegen en zodoende vooraf weet of je langs kunt komen?quote:Op zondag 20 januari 2013 10:25 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Is het raar dat ik liever heb dat mijn kinderen heen en weer fietsen? Goed tegen de stress, bewegen.
Ik snap niet goed hoe je er bij komt dat hier sprake van is bij mij? En als het niet op mij slaat, waarom zeg je het dan?quote:Op zondag 20 januari 2013 10:28 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Niets treuriger dan een een groepje jongeren dat bij elkaar zit en allemaal met de eigen telefoon bezig is omdat ze lliever met anderen contact hebben dan met de mensen met wie ze samen zijn.
En het maar 'social media' noemen...quote:Op zondag 20 januari 2013 10:28 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Niets treuriger dan een een groepje jongeren dat bij elkaar zit en allemaal met de eigen telefoon bezig is omdat ze lliever met anderen contact hebben dan met de mensen met wie ze samen zijn.
Natuurlijk zijn er mails die je bewaard, dat doet iedereen. <aar bewaren van email onder het motto "omdat het kan"....quote:Op zondag 20 januari 2013 10:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik bewaar mijn zakelijke email, maar dat heeft een reden.
Ik heb geen Facebook en dan hoor je dus ook echt helemaal niks meer gelijk he, bij sommige mensen.quote:Op zondag 20 januari 2013 11:01 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En het maar 'social media' noemen...
Dit. We zijn voor mijn dochter op zoek naar een middelbare school en we kiezen hoogstwaarschijnlijk heel bewust voor een gymnasium waar ze nog werken met pen en papier en uit het hoofd leren in plaats van dat de kinderen worden blootgesteld aan digitale media. We leren ze thuis wel hoe ze met een computer moeten werken.quote:Op zondag 20 januari 2013 10:58 schreef Luigi het volgende:
Krijg er zelf ook een steeds grotere afkeer van. Al die mensen in de trein, op straat, in huis... alleen maar naar schermpjes staren, op zoek naar die laatste update, die laatste like, die laatste whatsapp... En dat terwijl ik een enorme gadget freak ben en al ruim 15 jaar in de ICT werk. Het gaat echt onwijs de verkeerde kant op wat dat betreft.
Ja? Ik bel nooit vooraf iemand op. En sms-en doe ik al helemaal niet.quote:Op zondag 20 januari 2013 11:01 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Voor mijn kinderen wel ja. Maar zou jij een stuk gaan fietsen om bij iemand op bezoek te gaan, terwijl je vooraf een smsje of een telefoontje kunt plegen en zodoende vooraf weet of je langs kunt komen?
Vanwege deze opmerking:quote:Op zondag 20 januari 2013 11:01 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik snap niet goed hoe je er bij komt dat hier sprake van is bij mij? En als het niet op mij slaat, waarom zeg je het dan?
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:21 schreef Neo-Mullen het volgende:
Mij levert het juist veel op. Vroeger was ik wel eens op verjaardagen of gelegenheden waar ik met mijn ouders mee moest en ik verveelde me dan als kind kapot en vroeg me af wat m'n andere vrienden deden. Het liefste was ik dan op zo'n moment met hun in contact, maar zonder telefoon schiet dat niet echt op. Je bent op zo'n moment volledig afgescheiden van iedereen. (ik heb het over mijn kindtijd, omdat ik uit 1990 kom)
Zegt meer over jou dan over mij en mijn zogenaamde stressvolle levenquote:Op zondag 20 januari 2013 11:17 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja? Ik bel nooit vooraf iemand op. En sms-en doe ik al helemaal niet.
Als kind werd ik vaak meegenomen naar gelegenheden die ik enorm saai vond. Als ik nu ergens op een saaie plek ben, dan ga ik ook whatsappen of facebooken op mijn telefoon. Verschil tussen mij en anderen is dat ik wel het fatsoen heb om mijn telefoon weg te stoppen op het moment dat ik ergens op visite ben.quote:
Dat is waarschijnlijk wel het resultaat van al die verplichte saaie avonden dat je als kind meemoest van je ouders. Want dat was zitten en luisteren en netjes gedragen. Tegenwoordig komen kinderen binnen met hun mobieltjes en zeggen amper "hallo" omdat ze net aan het sms-en zijn met hun eigen vriendjes.quote:Op zondag 20 januari 2013 11:33 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Zegt meer over jou dan over mij en mijn zogenaamde stressvolle leven
[..]
Als kind werd ik vaak meegenomen naar gelegenheden die ik enorm saai vond. Als ik nu ergens op een saaie plek ben, dan ga ik ook whatsappen of facebooken op mijn telefoon. Verschil tussen mij en anderen is dat ik wel het fatsoen heb om mijn telefoon weg te stoppen op het moment dat ik ergens op visite ben.
Heeft dan meer met de ouders te maken dan de opkomst van mobieltjes.quote:Op zondag 20 januari 2013 11:38 schreef Uccie het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk wel het resultaat van al die verplichte saaie avonden dat je als kind meemoest van je ouders. Want dat was zitten en luisteren en netjes gedragen. Tegenwoordig komen kinderen binnen met hun mobieltjes en zeggen amper "hallo" omdat ze net aan het sms-en zijn met hun eigen vriendjes.
Ik was blij verrast om dit te horen, ik word heel treurig van jongere collega's die heel handig zijn om nieuwe dingen te installeren op mijn telefoon maar geen tekst kunnen schrijven zonder 10.000 spelfouten.quote:Op zondag 20 januari 2013 11:16 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dit. We zijn voor mijn dochter op zoek naar een middelbare school en we kiezen hoogstwaarschijnlijk heel bewust voor een gymnasium waar ze nog werken met pen en papier en uit het hoofd leren in plaats van dat de kinderen worden blootgesteld aan digitale media. We leren ze thuis wel hoe ze met een computer moeten werken.
Dat vrienden serieus dat antwoord geven, hoe erg ben je dan..quote:Op zondag 20 januari 2013 11:04 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik heb geen Facebook en dan hoor je dus ook echt helemaal niks meer gelijk he, bij sommige mensen.
"Hoe was je vakantie?" - "Ja eh dat staat toch op Facebook?!" Ok... je zou ook eens iets kunnen vertellen ipv het op zo'n kutsite slingeren en dat als communicatie afdoen...
Eens, maar de opkomst van mobieltjes maakt dit wel mogelijk.quote:Op zondag 20 januari 2013 11:41 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Heeft dan meer met de ouders te maken dan de opkomst van mobieltjes.
Ik dacht dat SMS eigenlijk uit was en dat men nu wat anders gebruiktquote:Op zondag 20 januari 2013 11:38 schreef Uccie het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk wel het resultaat van al die verplichte saaie avonden dat je als kind meemoest van je ouders. Want dat was zitten en luisteren en netjes gedragen. Tegenwoordig komen kinderen binnen met hun mobieltjes en zeggen amper "hallo" omdat ze net aan het sms-en zijn met hun eigen vriendjes.
Dan zullen ze wel wat anders doen....ik ben 33 ik sms mensen nog weleens.quote:Op zondag 20 januari 2013 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik dacht dat SMS eigenlijk uit was en dat men nu wat anders gebruikt
Heeft niets met mobieltjes te maken, vroeger zat je met een boek of krant in de trein te lezen en iedereen vond het normaal. Nu wordt je vaak smerig aangekeken door de oudere generaties als je op je telefoon bezig bentquote:Op zondag 20 januari 2013 11:45 schreef Uccie het volgende:
[..]
Eens, maar de opkomst van mobieltjes maakt dit wel mogelijk.
Ik heb overigens niets tegen smartphones etc, ik maak veelvuldig gebruik van die van mij. Maar de opkomst van mobieltjes heeft wel iets veranderd aan de maatschappij en ik vind dat niet altijd heel positief.
Ja ach, tuurlijk willen mensen best van alles vertellen maar kennelijk wordt door sommigen iets als Facebook als primair gezien. Iets wat ooit handig gevonden werd omdat je er met je tante in Canada mee kon communiceren gebruiken we nu om tegen degene die naast je te zit te zeggen dat het eten zo heerlijk was.quote:Op zondag 20 januari 2013 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat vrienden serieus dat antwoord geven, hoe erg ben je dan..
Tja, dat is ook leuk.quote:Op zondag 20 januari 2013 11:47 schreef Uccie het volgende:
[..]
Dan zullen ze wel wat anders doen....ik ben 33 ik sms mensen nog weleens.
Aan de andere kant, ik schrijf mensen ook nog weleens een brief, met papier en een vulpen....en dat vinden die mensen nog leuk ook!
Ik vind het pas echt vermeldingswaardig als je in een zo goed restaurant eet dat de rekening hoger is dan wat de meeste mensen voor een camera uitgeven.quote:Op zondag 20 januari 2013 11:52 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja ach, tuurlijk willen mensen best van alles vertellen maar kennelijk wordt door sommigen iets als Facebook als primair gezien. Iets wat ooit handig gevonden werd omdat je er met je tante in Canada mee kon communiceren gebruiken we nu om tegen degene die naast je te zit te zeggen dat het eten zo heerlijk was.
Zat pas in een (op zich niet onaardig) restaurant en om me heen werden de gerechten druk gefotografeerd. Want als je het niet online zet is het niet gebeurt, kennelijk... En iedereen moet toch vooral weten dat jij bij die hippe tent aan het eten bent.
Of let eens op hoeveel stelletjes in hun telefoon gedoken zitten in een restaurant. Zelfs tegen elkaar aan zwijgen (wat heerlijk kan zijn af en toe) is al teveel nu.quote:Op zondag 20 januari 2013 11:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vind het pas echt vermeldingswaardig als je in een zo goed restaurant eet dat de rekening hoger is dan wat de meeste mensen voor een camera uitgeven.
Maar goed, het is grote steden gedrag, krijsend en gillend achter de laatste hype aanlopen. Volgende stap is waarschijnlijk een livestream.
Hahaha dat laatste deed ik vroeger serieusquote:Op zondag 20 januari 2013 10:24 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Dat is een ziekte, Piet.
Zelfde als al die mensen die nooit geen email weggooien, en het liefst uitprinten volgens mij
Bij mij thuis gaat zelfs de TV uit als we eten.quote:Op zondag 20 januari 2013 11:58 schreef Luigi het volgende:
[..]
Of let eens op hoeveel stelletjes in hun telefoon gedoken zitten in een restaurant. Zelfs tegen elkaar aan zwijgen (wat heerlijk kan zijn af en toe) is al teveel nu.
Zelfs? Hier staat -ie nooit al als we eten. En telefoons van tafel. Hooguit de radio aan voor wat achtergrond muzak. Als we op de bank frietjes eten omdat de kleine jarig is oid dan is dat een feestje, en uitzondering.quote:Op zondag 20 januari 2013 11:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bij mij thuis gaat zelfs de TV uit als we eten.
Bij ons ook. Kranten, tijdschriften en telefoons zijn ook "verboten". We eten dan ook in een andere ruimte dan waar we tv kijken. We moeten het maar doen met elkaars gezelschapquote:Op zondag 20 januari 2013 11:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bij mij thuis gaat zelfs de TV uit als we eten.
Ken je deze al?quote:Op zondag 20 januari 2013 12:15 schreef Uccie het volgende:
Ik denk dat dit onderwerp de generatiekloof heel erg zichtbaar maakt tussen de mensen die al vowassen waren in 1999 en de mensen die met mobieltjes zijn opgegroeid. Voor die jongere generatie klink ik nu zoals mijn ouders in oren klonken als ze het hadden over de jaren 50, waar niemand een telefoon had en misschien één iemand in de straat een televisie. Maar langzamerhand begin ik te denken dat mijn ouders misschien wel de leukste jeugd hebben gehad van ons allen.
Of een bedrijfsborrel hebben en dat 60% de hele avond met hun mobieltje bezig isquote:Op zondag 20 januari 2013 11:58 schreef Luigi het volgende:
[..]
Of let eens op hoeveel stelletjes in hun telefoon gedoken zitten in een restaurant. Zelfs tegen elkaar aan zwijgen (wat heerlijk kan zijn af en toe) is al teveel nu.
Ja ik kende hem inderdaad al en is ook enorm herkenbaar.quote:Op zondag 20 januari 2013 12:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ken je deze al?
Heb jij je onlangs zelf nog eens de vraag gesteld: "Hoe ben ik zo oud kunnen worden?"
Als kind reden we mee in wagens zonder veiligheidsgordels of airbags …. Onze bedden waren geschilderd in vrolijk gekleurde, op lood gebaseerde, verven. We hadden geen kindveilige afsluiting op geneesmiddelen, deuren of kasten. En als we fietsten deden we dat zonder helm. We dronken water van de tuinslang, van de put, nooit uit een fles – verschrikkelijk !
We brachten uren door in het monteren van een gocart uit rommel en lieten ons dan van een helling afbollen, om tijdens de afdaling vast te stellen dat we de remmen vergaten. Nadat we enkele keren in de struiken waren beland, bedachten we een oplossing. We experimenteerden met het uiteenhalen en opnieuw in elkaar steken van radio's en andere elektrische toestellen, om enkel te worden verraden door de zwart geblakerde muur boven het stopcontact …. want we hadden kortsluiting veroorzaakt.
We gingen 's morgens van huis weg en speelden de hele dag …. Zo lang we er maar voor zorgden terug thuis te zijn bij valavond. Niemand kon ons daarbij bereiken. Geen GSM's. Nooit zijn we gewaarschuwd tegen pedofielen. Onvoorstelbaar ! We sneden ons en braken botten en tanden, nochtans gaf dit geen aanleiding tot rechtszaken. Het waren ongevallen. Niemand viel iets te verwijten, behalve onszelf. We vochten en sloegen elkaar bont en blauw, en leerden daarmee om te gaan. We aten slecht snoepgoed, brood en "goede" boter, spek met eieren en dronken frisdrank, maar we hadden nooit overgewicht, we waren altijd buiten aan het spelen. We deelden onze drank door samen van dezelfde fles te drinken en niemand is hier ooit aan overleden. Niemand ontsnapte aan courante kinderziekten en we gaven ze grif aan elkaar door. Zo bouwden we zelf onze immuniteit op, zonder antibiotica. We hadden geen Playstations, Nintendo 64, X-boxes, video spelletjes, 40 televisiezenders, video, surround sound, GSM, P.C., internet chat-rooms etc. …. maar we hadden vrienden.
We gingen naar buiten en maakten daar vrienden. We reden op onze fiets of wandelden naar een vriend thuis, belden aan of gingen zelfs gewoon via de achterdeur naar binnen. Stel je dit voor. Zonder de ouders hier eerst om te vragen ! En even later zaten wij mee aan tafel aan een boterham met stroop of spek te smikkelen. Helemaal alleen ! Helemaal alleen in die koude afgrijselijke wereld ! Zonder oppasser – hoe deden we het toch ? We vonden spelletjes uit met stokken, tennisballen, katapulten, bogen … en – hoewel we ervoor werden gewaarschuwd – niemand verloor een oog. Niet iedereen mocht mee voetballen, en zij die geen team vonden, moesten leren omgaan met de ontgoocheling …. Moesten leren een andere coalitie te sluiten.
Onze daden waren die van onszelf. Gevolgen werden verwacht. Niemand of niets om zich achter te verbergen. De idee van ouders die ons automatisch in bescherming namen, als we de wet overtraden of in aanraking kwamen met een gezagspersoon, was ongekend. Ze steunden zelfs de wet, hadden respect voor de regelgeving ! Een tot twee maanden (en langer) internaat werden voor velen overbrugd met één worst, 2 potten zelfgemaakte confituur, een weckpot uitgebakken spek, en een pakje karamellen om de eerste dagen onze heimwee te "versnoepen" en 2 tot 4 brieven van "ma".
Niettegenstaande hun ongezien gevaarlijke jeugd, hebben de bovenvermelde generaties de beste risiconemers, probleemoplossers en ontdekkers ooit voortgebracht.
De voorbije 50 jaar heeft een explosie gekend aan innovaties en nieuwe ideeën. We kenden vrijheid, mislukking, succes en verantwoordelijkheid, en leerden hiermee om te gaan.
Jammer van de caps-lock.quote:Op zondag 20 januari 2013 12:18 schreef Pietverdriet het volgende:
GEFELICITEERD!
WIJ WAREN HELDEN!
Geboren na 1978?
STRONT EIGENWIJS..
EN TOCH DOORLEZEN HE !?
NU WEET JIJ..
ZACHT WATTENKIND !
OOK WEER EENS WAT HELDEN ZIJN !
1976 presentquote:Op zondag 20 januari 2013 12:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ken je deze al?
Ben je geboren vóór 1978?
Verder lezen
Ná 1978 geboren:
OPHOEPELEN..
DIT BEGRIJP JE TOCH NIET!
Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat wij als geborenen in de
50-er/60-er/70-er jaren, nog leven..!?
Volgens de theorieën
anno 2008
zouden we toch al lang dood moeten zijn?
Waarom?
Lezen Maar!!
Wij zaten in auto?s zonder veiligheidsstoeltjes, gordel of airbag.
Onze bedden en speelgoed waren geschilderd met verf vol lood en cadmium.
Boven aan een trap was geen hekje;
wie te ver ging kukelde naar beneden.
Als je wakker werd in bed hoorde niemand dat, en als er echt iets was moest je hard schreeuwen voordat je ouders het merkten.
Flessen met gevaarlijke stoffen en alle apotheekflessen konden we gewoon met onze handjes en beperkte motoriek openen.
Poorten en deuren gingen gewoon dicht en als je met je vingers er tussen zat waren ze weg.
Op de fiets zat je achterop met je kont op de bagagedrager en probeerde je je vast te houden aan de schroefveren van het zadel voor je.
Een helm hadden ze nog niet eens op een bromfiets, laat staan op een fiets.
Water dronken we uit de kraan, niet uit een fles.
Kleur en smaakstoffen moeten ook toen al bestaan hebben, want zo rood, groen of geel als die limonade toen was, zie ik ze nu echt niet meer.
Een kauwgom legde je ?s avonds op het nachtkastje en stak je ?s morgens weer in je mond.
Op school hadden ze maar één maat bank en met zo'n heerlijk gevaarlijke klep eraan.
Schoenen waren meestal al ingedragen door broer, zus, neef of zo, en ook je fiets was of te groot of te klein.
Een fiets had geen versnellingen en als een band kapot was leerde je vader je zo snel mogelijk om hem zelf te plakken.
We gingen 's morgens weg van huis en we kwamen terug als de straatverlichting aan ging.
Niemand wist in de tussentijd waar we waren en we hadden geen GSM mee!
Het bos of een park was een plek om te spelen en geen vieze mannetjesverzamelplek.
Als we naar een vriendje gingen, liep je er gewoon naar toe, je hoefde niet aan te bellen en ook geen afspraak te maken. Er ging ook geen volwassene met je mee.
Wij aten ook al koekjes en kregen brood met veel boter en werden toch niet dik.
We dronken uit dezelfde fles als onze vrienden en niemand werd er ziek van.
Wij hadden geen playstation, nintendo, X-box, 64 televisiezenders, videofilms, dvd, surround sound, eigen televisies, computer of internet. Wij hadden vrienden!
De televisiezender begon pas om18.00 uur. Dan kwam een uurtje wat leuks voor kinderen en oh wee als je daarna durfde op te staan om op een knopje van een andere zender te duwen (die zaten aan het toestel vast).
Pa bepaalde wat en hoe lang je daarna nog keek.
We hebben ons gesneden, botten gebroken, tanden uitgevallen en hier werd niemand voor naar de rechter gesleept. Dat waren gewoon ongelukken en soms kreeg je er ook nog zelf een extra pak slaag voor.
Wij vochten en sloegen elkaar soms groen en blauw, er was geen volwassene die zich er druk over maakte, laat staan dat je een lieveheersbeestje op je jas knoopte.
Pedagogisch verantwoord speelgoed maakten we zelf; met stokken sloegen we naar ballen, we bouwden zeepkisten en merkten onder aan de berg dat we de rem vergeten waren.
We voetbalden op straat, en alleen wie goed was mocht mee doen; wie niet goed genoeg was moest maar blijven kijken en leren omgaan met teleurstellingen.
Op school zaten ook domme kinderen.
Zij gingen en kwamen op dezelfde tijd als wij en kregen de zelfde lessen.
Zij deden soms een klas nog een jaar en daarover waren ook geen discussies op ouderavonden.
De Meester had altijd gelijk.
We smeerden onze boterhammen zelf, met een grote mensen mes, en als je ze vergeten was kon je op school niets kopen! Als je de korst niet at had je een beetje meer honger de rest van de dag.
Wij gingen met de fiets naar school, helemaal zelf, ook in de winter!
Als je moeder aan de huisdeur naar je zwaaide was je een watje!
Als je problemen veroorzaakt had waren je ouders het eens met de politie.
Ze kwamen wel om je te halen, maar niet om je er uit te lullen.
Onze daden hadden consequenties.
Dat was duidelijk en je kon je niet verstoppen.
Wij hadden vrijheid, mislukkingen, succes en verantwoordelijkheid.
We hebben moeten leren er mee om te gaan.
Onze generatie heeft veel mensen voortgebracht die problemen kunnen oplossen, innovatief bezig zijn en daarbij risico durven nemen en instaan voor de gevolgen.
Hoor jij ook daar bij?
GEFELICITEERD!
WIJ WAREN HELDEN!
Geboren na 1978?
STRONT EIGENWIJS..
EN TOCH DOORLEZEN HE !?
NU WEET JIJ..
ZACHT WATTENKIND !
OOK WEER EENS WAT HELDEN ZIJN !
|
|
| Forum Opties | |