abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 januari 2013 @ 07:30:57 #76
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121753839
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 07:20 schreef Hetkapitaal het volgende:
maar beetje off-topic, bij het zien van deze beelden, herinner ik mij wel hoe relaxd die tijden waren. Je kon gewoon je leven leiden en je concentreren op het zoeken naar geluk. :) Vergelijk dat met tegenwoordig waar je gewoon opgefokt probeert te overleven. :{

Vooral die straatscenes uit Amsterdam _O_ Ik wandelde in Amsterdam regelmatig in 1999 en een paar van die cafe's komen bij me zelfs vaag bekend over :)

Maar ach wie zal het weten? ;)
Heeft en meer mee te maken dat jij in 1999 nog erg jong was en de ernst des levens nog niet gesmaakt had.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_121753858
Vind het best wel meevallen in vergelijking met social media :r

Sommige mensen hebben niks beters te doen en moeten hun woord via die bron kwijt...

Wat daar word gezegd is niet normaal..
pi_121753859
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 07:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heeft en meer mee te maken dat jij in 1999 nog erg jong was en de ernst des levens nog niet gesmaakt had.
Ik ben het met je eens. Ik was toen nogal ongewassen of groen achter de oren of hoe ook die uitdrukking gaat.

Heb ook daardoor wel veel geleden maar ook GENOTEN. :P

en daar gaat gaat het toch uiteraard om.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 07:40:46 #79
45206 Pietverdriet
pi_121753868
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 07:38 schreef Dientje12 het volgende:
Vind het best wel meevallen in vergelijking met social media :r

Sommige mensen hebben niks beters te doen en moeten hun woord via die bron kwijt...

Wat daar word gezegd is niet normaal..
Laat ik daar nu helemaal geen last van hebben omdat ik niet aan sociale media doe..
Zo zie ik ook nooit reclame op TV
pi_121753882
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 07:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Laat ik daar nu helemaal geen last van hebben omdat ik niet aan sociale media doe..
Zo zie ik ook nooit reclame op TV
Zo kan je het ook bekijken, maar de mens bemoeid zich deze dagen overal mee vanachter hun schermpje vandaan..
  zaterdag 19 januari 2013 @ 07:47:48 #81
45206 Pietverdriet
pi_121753898
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 07:43 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Zo kan je het ook bekijken, maar de mens bemoeid zich deze dagen overal mee vanachter hun schermpje vandaan..
Daar kies je zelf voor.
Typisch grote steden gedrag, krijsend en gillend overal achteraan lopen
  zaterdag 19 januari 2013 @ 07:55:40 #82
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_121753924
Ik had in 1999 ook al een mobieltje. Het was een sony geloof ik. Wel een mooi ding trouwens, als ik het me goed herinner. Wel wat groot, maar daardoor makkelijk vindbaar in mijn tas :')

Ga op zeer korte termijn een vergelijkbaar exemplaar kopen: een stevige telefoon die je ook nog eens kan laten vallen of waar je mee in de regen kan lopen en waar je mee kunt telefoneren. Punt.
De rest doe ik wel op (een van) mijn tablet(s).ja, daar heb ik er meerdere van :')
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_121753966
Het was toen in die beginjaren ('98 en '99) zelfs een teken van prestige en rijkdom een mobiel in je bezit te hebben. :D Dat deden vooral de zakenlieden die onmisbaar belangrijk waren.

Naast de dure prijskaartjes van de telefoon waren de abonnementsprijzen nauwelijks op te brengen voor de meesten. :D
  zaterdag 19 januari 2013 @ 08:17:03 #84
45206 Pietverdriet
pi_121754023
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 08:05 schreef Hetkapitaal het volgende:
Het was toen in die beginjaren ('98 en '99) zelfs een teken van prestige en rijkdom een mobiel in je bezit te hebben. :D Dat deden vooral de zakenlieden die onmisbaar belangrijk waren.

Naast de dure prijskaartjes van de telefoon waren de abonnementsprijzen nauwelijks op te brengen voor de meesten. :D
Nee, dat was een paar jaar eerder.
pi_121754037
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 08:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, dat was een paar jaar eerder.
Ik heb het over Nederland en jij blijkbaar de VS of zo.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 08:21:52 #86
45206 Pietverdriet
pi_121754046
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 08:18 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Ik heb het over Nederland en jij blijkbaar de VS of zo.
Nope
98/99 had iedere veldmedewerker, verkoper, ITer, etc een mobiel.
Iedereen bij mij op het werk had er eentje.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 08:22:29 #87
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_121754048
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 08:05 schreef Hetkapitaal het volgende:

Onzin, mijn eerste telefoon had ik in 1997 meen ik (kan ook 1998 zijn). Dat was een Philips Diga. En ik was toen jong, geen zakenman en ook niet rijk. En het was gewoon goed te betalen hoor.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_121754055
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 08:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nope
98/99 had iedere veldmedewerker, verkoper, ITer, etc een mobiel.
Iedereen bij mij op het werk had er eentje.
Deze stelling doet dan nog niks af aan mijn reactie. Alleen klopt jouw realiteitsomschrijving van destijds geeneens.
pi_121754062
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 08:22 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Onzin, mijn eerste telefoon had ik in 1997 meen ik (kan ook 1998 zijn). Dat was een Philips Diga. En ik was toen jong, geen zakenman en ook niet rijk. En het was gewoon goed te betalen hoor.
Je snapt het punt niet. Doe er nog een keer rustig over.
pi_121754840
Ik ben nu al bijna een maand mijn telefoon kwijt, omdat hij niet meer oplaad en ik heb hem nog niet eens ernstig gemist. Misschien volgende keer toch maar een goedkoper simonly abo nemen met een goedkope telefoon :D
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  zaterdag 19 januari 2013 @ 12:30:14 #91
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_121758232
Veel van mijn vrienden hadden in 1998/1999 al een mobiel. Zelf ben ik gezwicht in 2000 of 2001 toen ik de Bosch GSM 909 Dual S tegen kwam voor een aardige prijs :)

Het had een blauw schermpje, wat wel erg cool was aangezien iedereen een groen schermpje had ;)

Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_121758380
Ik heb dat ding alleen voor noodgevallen . zodat ik zelf kan bellen. verder staat ie gewoon uit.
🐱
pi_121780840
Apart hoor, hoe iedereen hier op lijkt te scheppen over hoe ze hun mobieltje vooral niet nodig hebben. Ik heb hem wel nodig, voor projecten op school, voor m'n werk, voor een deel van de contacten met vrienden.

Vind ik dat erg? Nee, verre van! Vroeger moest ik een kwartier naar m'n vriendjes toe fietsen om te vragen of we konden spelen. 'Nee', hoorde je dan soms en dan kon je terug fietsen. Nu whatsapp je gewoon even. Het maakt het leven makkelijker. Ik snap niet hoe zo'n telefoon je leven stressvoller kan maken? :?
Cuz I'm Mr. Brightside
  zaterdag 19 januari 2013 @ 22:59:25 #94
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_121781265
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 01:30 schreef Palomar het volgende:

[..]

3210 heb ik ook gehad. Volgens mij heeft die nooit een trilstand gehad. Alleen met een custom accu waarin een motortje zat voor trilstand ;)
Ik had er een met trilstand, kon je een apart trilmotortje voor kopen die ingebouwd moest worden. Met een datakabel kon je dan een optie in de firmware aanzetten dat die ook werkte, de ondersteuning zat er namelijk wel al in... :D Berichten typen ging toen vele malen sneller dan op mijn smartphone nu :{ Typen op een touchscreen is nog steeds niet mijn hobby en hou dus de berichten zo kort mogelijk...
Don't let my username fool you...
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 19 januari 2013 @ 23:10:00 #95
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_121781667
Het enige waar ik m'n mobiel voor gebruik is vermaak dmv apps op school en mobiel internet. Wordt bijna nooit gebeld en af en toe een sms (Veel van mijn contacten hebben geen whatsapp) voor een afspraak ofzo.

Mensen die 23/7 zitten te whatsappen, facebooken, skypen, social networken etc. :r
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 19 januari 2013 @ 23:13:23 #96
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_121781779
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:31 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Stressvol 24-uur leven? Daar kies je zelf voor
het is pas stressvol om 12 uur te moeten wachten tot je een pak drinken kunt kopen :')
pi_121781987
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 22:47 schreef Neo-Mullen het volgende:
Apart hoor, hoe iedereen hier op lijkt te scheppen over hoe ze hun mobieltje vooral niet nodig hebben. Ik heb hem wel nodig, voor projecten op school, voor m'n werk, voor een deel van de contacten met vrienden.

Vind ik dat erg? Nee, verre van! Vroeger moest ik een kwartier naar m'n vriendjes toe fietsen om te vragen of we konden spelen. 'Nee', hoorde je dan soms en dan kon je terug fietsen. Nu whatsapp je gewoon even. Het maakt het leven makkelijker. Ik snap niet hoe zo'n telefoon je leven stressvoller kan maken? :?
Is het toch echt wel.... Het hebben van een mobiel is niet stressvol, maar dat gezeik met social media. Dat gezeur met whatsapp. Ik heb soms zo'n zin die dingen te verwijderen.
En dan de vraag, waarom reageer je niet.

Nee, echt. De tijd zonder was mooier.
pi_121782141
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 23:18 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Is het toch echt wel.... Het hebben van een mobiel is niet stressvol, maar dat gezeik met social media. Dat gezeur met whatsapp. Ik heb soms zo'n zin die dingen te verwijderen.
En dan de vraag, waarom reageer je niet.

Nee, echt. De tijd zonder was mooier.
Ik denk dat die stelling persoonlijk is. Mij levert het juist veel op. Vroeger was ik wel eens op verjaardagen of gelegenheden waar ik met mijn ouders mee moest en ik verveelde me dan als kind kapot en vroeg me af wat m'n andere vrienden deden. Het liefste was ik dan op zo'n moment met hun in contact, maar zonder telefoon schiet dat niet echt op. Je bent op zo'n moment volledig afgescheiden van iedereen. (ik heb het over mijn kindtijd, omdat ik uit 1990 kom)

Je hebt nu in ieder geval de keuze om wel/niet mee te doen. Ik doe er graag aan mee en wil zeker niet meer terug. Je staat met iedereen in contact en als ik niet wil reageren, dan reageer ik niet. Gaat iemand mij op de zenuwen werken door mijn online status in de gaten te houden, dan blokker ik diegene. Handig toch?

Vroeger had je die keuze niet. Hoe graag je misschien ook op dat moment contact met iemand zou willen, vaak was het gewoon onmogelijk en moest je uren, dagen, misschien zelfs weken wachten voordat je weer eens contact had.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_121782190
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 23:21 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Vroeger had je die keuze niet. Hoe graag je misschien ook op dat moment contact met iemand zou willen, vaak was het gewoon onmogelijk en moest je uren, dagen, misschien zelfs weken wachten voordat je weer eens contact had.
En juist daarom waren de contacten vroeger intenser en meer bijzonder dan nu.
pi_121782206
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 23:23 schreef Ambipur het volgende:

[..]

En juist daarom waren de contacten vroeger intenser en meer bijzonder dan nu.
Jouw mening, zeer zeker niet de mijne.

Hou het objectief ;)
Cuz I'm Mr. Brightside
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')