abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121790599
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2013 10:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik bewaar mijn zakelijke email, maar dat heeft een reden.
Natuurlijk zijn er mails die je bewaard, dat doet iedereen. <aar bewaren van email onder het motto "omdat het kan"....
Ik houd van orde en netheid, dus rotzooi gelijk weg :)
  zondag 20 januari 2013 @ 11:04:24 #127
37295 Luigi
mario pls
pi_121790639
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:01 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

En het maar 'social media' noemen...
Ik heb geen Facebook en dan hoor je dus ook echt helemaal niks meer gelijk he, bij sommige mensen.

"Hoe was je vakantie?" - "Ja eh dat staat toch op Facebook?!" Ok... je zou ook eens iets kunnen vertellen ipv het op zo'n kutsite slingeren en dat als communicatie afdoen...
  zondag 20 januari 2013 @ 11:16:41 #128
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_121790904
quote:
14s.gif Op zondag 20 januari 2013 10:58 schreef Luigi het volgende:

Krijg er zelf ook een steeds grotere afkeer van. Al die mensen in de trein, op straat, in huis... alleen maar naar schermpjes staren, op zoek naar die laatste update, die laatste like, die laatste whatsapp... En dat terwijl ik een enorme gadget freak ben en al ruim 15 jaar in de ICT werk. Het gaat echt onwijs de verkeerde kant op wat dat betreft.
Dit. We zijn voor mijn dochter op zoek naar een middelbare school en we kiezen hoogstwaarschijnlijk heel bewust voor een gymnasium waar ze nog werken met pen en papier en uit het hoofd leren in plaats van dat de kinderen worden blootgesteld aan digitale media. We leren ze thuis wel hoe ze met een computer moeten werken.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 20 januari 2013 @ 11:17:16 #129
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_121790921
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:01 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Voor mijn kinderen wel ja. Maar zou jij een stuk gaan fietsen om bij iemand op bezoek te gaan, terwijl je vooraf een smsje of een telefoontje kunt plegen en zodoende vooraf weet of je langs kunt komen?
Ja? Ik bel nooit vooraf iemand op. En sms-en doe ik al helemaal niet.
  zondag 20 januari 2013 @ 11:19:10 #130
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_121790965
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:01 schreef Neo-Mullen het volgende:

Ik snap niet goed hoe je er bij komt dat hier sprake van is bij mij? En als het niet op mij slaat, waarom zeg je het dan?
Vanwege deze opmerking:
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 23:21 schreef Neo-Mullen het volgende:

Mij levert het juist veel op. Vroeger was ik wel eens op verjaardagen of gelegenheden waar ik met mijn ouders mee moest en ik verveelde me dan als kind kapot en vroeg me af wat m'n andere vrienden deden. Het liefste was ik dan op zo'n moment met hun in contact, maar zonder telefoon schiet dat niet echt op. Je bent op zo'n moment volledig afgescheiden van iedereen. (ik heb het over mijn kindtijd, omdat ik uit 1990 kom)
pi_121791339
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:17 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ja? Ik bel nooit vooraf iemand op. En sms-en doe ik al helemaal niet.
Zegt meer over jou dan over mij en mijn zogenaamde stressvolle leven ;(
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:19 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Vanwege deze opmerking:

[..]

Als kind werd ik vaak meegenomen naar gelegenheden die ik enorm saai vond. Als ik nu ergens op een saaie plek ben, dan ga ik ook whatsappen of facebooken op mijn telefoon. Verschil tussen mij en anderen is dat ik wel het fatsoen heb om mijn telefoon weg te stoppen op het moment dat ik ergens op visite ben.
Cuz I'm Mr. Brightside
  zondag 20 januari 2013 @ 11:38:55 #132
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_121791500
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:33 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Zegt meer over jou dan over mij en mijn zogenaamde stressvolle leven ;(

[..]

Als kind werd ik vaak meegenomen naar gelegenheden die ik enorm saai vond. Als ik nu ergens op een saaie plek ben, dan ga ik ook whatsappen of facebooken op mijn telefoon. Verschil tussen mij en anderen is dat ik wel het fatsoen heb om mijn telefoon weg te stoppen op het moment dat ik ergens op visite ben.
Dat is waarschijnlijk wel het resultaat van al die verplichte saaie avonden dat je als kind meemoest van je ouders. Want dat was zitten en luisteren en netjes gedragen. Tegenwoordig komen kinderen binnen met hun mobieltjes en zeggen amper "hallo" omdat ze net aan het sms-en zijn met hun eigen vriendjes.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_121791573
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:38 schreef Uccie het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk wel het resultaat van al die verplichte saaie avonden dat je als kind meemoest van je ouders. Want dat was zitten en luisteren en netjes gedragen. Tegenwoordig komen kinderen binnen met hun mobieltjes en zeggen amper "hallo" omdat ze net aan het sms-en zijn met hun eigen vriendjes.
Heeft dan meer met de ouders te maken dan de opkomst van mobieltjes.
Cuz I'm Mr. Brightside
  zondag 20 januari 2013 @ 11:42:07 #134
211040 Uccie
pi_121791582
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:16 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dit. We zijn voor mijn dochter op zoek naar een middelbare school en we kiezen hoogstwaarschijnlijk heel bewust voor een gymnasium waar ze nog werken met pen en papier en uit het hoofd leren in plaats van dat de kinderen worden blootgesteld aan digitale media. We leren ze thuis wel hoe ze met een computer moeten werken.
Ik was blij verrast om dit te horen, ik word heel treurig van jongere collega's die heel handig zijn om nieuwe dingen te installeren op mijn telefoon maar geen tekst kunnen schrijven zonder 10.000 spelfouten.
  zondag 20 januari 2013 @ 11:45:12 #135
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121791647
quote:
7s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:04 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik heb geen Facebook en dan hoor je dus ook echt helemaal niks meer gelijk he, bij sommige mensen.

"Hoe was je vakantie?" - "Ja eh dat staat toch op Facebook?!" Ok... je zou ook eens iets kunnen vertellen ipv het op zo'n kutsite slingeren en dat als communicatie afdoen...
Dat vrienden serieus dat antwoord geven, hoe erg ben je dan..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 20 januari 2013 @ 11:45:54 #136
211040 Uccie
pi_121791665
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:41 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Heeft dan meer met de ouders te maken dan de opkomst van mobieltjes.
Eens, maar de opkomst van mobieltjes maakt dit wel mogelijk.
Ik heb overigens niets tegen smartphones etc, ik maak veelvuldig gebruik van die van mij. Maar de opkomst van mobieltjes heeft wel iets veranderd aan de maatschappij en ik vind dat niet altijd heel positief.
  zondag 20 januari 2013 @ 11:46:06 #137
45206 Pietverdriet
pi_121791675
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:38 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik dacht dat SMS eigenlijk uit was en dat men nu wat anders gebruikt
  zondag 20 januari 2013 @ 11:47:19 #138
211040 Uccie
pi_121791701
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik dacht dat SMS eigenlijk uit was en dat men nu wat anders gebruikt
Dan zullen ze wel wat anders doen....ik ben 33 ik sms mensen nog weleens.
Aan de andere kant, ik schrijf mensen ook nog weleens een brief, met papier en een vulpen....en dat vinden die mensen nog leuk ook!
pi_121791833
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:45 schreef Uccie het volgende:

[..]

Eens, maar de opkomst van mobieltjes maakt dit wel mogelijk.
Ik heb overigens niets tegen smartphones etc, ik maak veelvuldig gebruik van die van mij. Maar de opkomst van mobieltjes heeft wel iets veranderd aan de maatschappij en ik vind dat niet altijd heel positief.
Heeft niets met mobieltjes te maken, vroeger zat je met een boek of krant in de trein te lezen en iedereen vond het normaal. Nu wordt je vaak smerig aangekeken door de oudere generaties als je op je telefoon bezig bent :')

Ik heb meer het gevoel dat het te maken heeft met 'iehhh, bah dat is nieuw en eng', en dat daarom iedereen de nadruk legt op de nadelen van de mobiele telefoon, dan dat het werkelijk gefundeerde werkelijkheid is.

Maargoed, ik ben de enige met dit standpunt en ga mezelf niet tot in den treuren uiten over dit onderwerp. Kickje naar OUD kan misschien geen kwaad.
Cuz I'm Mr. Brightside
  zondag 20 januari 2013 @ 11:52:19 #140
37295 Luigi
mario pls
pi_121791859
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat vrienden serieus dat antwoord geven, hoe erg ben je dan..
Ja ach, tuurlijk willen mensen best van alles vertellen maar kennelijk wordt door sommigen iets als Facebook als primair gezien. Iets wat ooit handig gevonden werd omdat je er met je tante in Canada mee kon communiceren gebruiken we nu om tegen degene die naast je te zit te zeggen dat het eten zo heerlijk was.

Zat pas in een (op zich niet onaardig) restaurant en om me heen werden de gerechten druk gefotografeerd :'). Want als je het niet online zet is het niet gebeurt, kennelijk... En iedereen moet toch vooral weten dat jij bij die hippe tent aan het eten bent.
  zondag 20 januari 2013 @ 11:52:32 #141
45206 Pietverdriet
pi_121791867
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:47 schreef Uccie het volgende:

[..]

Dan zullen ze wel wat anders doen....ik ben 33 ik sms mensen nog weleens.
Aan de andere kant, ik schrijf mensen ook nog weleens een brief, met papier en een vulpen....en dat vinden die mensen nog leuk ook!
Tja, dat is ook leuk.
Kreeg tijdje geleden een brief op luchtpostpapier van een vriend van mij die in het binnenland van Laos zat. Geweldig, een stukje papier dat fysiek daar was, via een hele infrastructuur bij mij komt. Veel romantischer dan een txt bericht met de zelfde inhoud, piep piep.
  zondag 20 januari 2013 @ 11:55:44 #142
45206 Pietverdriet
pi_121791965
quote:
7s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:52 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja ach, tuurlijk willen mensen best van alles vertellen maar kennelijk wordt door sommigen iets als Facebook als primair gezien. Iets wat ooit handig gevonden werd omdat je er met je tante in Canada mee kon communiceren gebruiken we nu om tegen degene die naast je te zit te zeggen dat het eten zo heerlijk was.

Zat pas in een (op zich niet onaardig) restaurant en om me heen werden de gerechten druk gefotografeerd :'). Want als je het niet online zet is het niet gebeurt, kennelijk... En iedereen moet toch vooral weten dat jij bij die hippe tent aan het eten bent.
Ik vind het pas echt vermeldingswaardig als je in een zo goed restaurant eet dat de rekening hoger is dan wat de meeste mensen voor een camera uitgeven.
Maar goed, het is grote steden gedrag, krijsend en gillend achter de laatste hype aanlopen. Volgende stap is waarschijnlijk een livestream.
  zondag 20 januari 2013 @ 11:56:02 #143
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_121791980
Grappig.
All she wants and needs is just a little taste..
  zondag 20 januari 2013 @ 11:58:22 #144
37295 Luigi
mario pls
pi_121792053
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik vind het pas echt vermeldingswaardig als je in een zo goed restaurant eet dat de rekening hoger is dan wat de meeste mensen voor een camera uitgeven.
Maar goed, het is grote steden gedrag, krijsend en gillend achter de laatste hype aanlopen. Volgende stap is waarschijnlijk een livestream.
Of let eens op hoeveel stelletjes in hun telefoon gedoken zitten in een restaurant. Zelfs tegen elkaar aan zwijgen (wat heerlijk kan zijn af en toe) is al teveel nu.
  zondag 20 januari 2013 @ 11:58:42 #145
45206 Pietverdriet
pi_121792062
pi_121792068
quote:
3s.gif Op zondag 20 januari 2013 10:24 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Dat is een ziekte, Piet.
Zelfde als al die mensen die nooit geen email weggooien, en het liefst uitprinten volgens mij
Hahaha dat laatste deed ik vroeger serieus :D Heb nog hele emailuitwisselingen liggen van mij met jongens die een oogje op me hadden, of met vriendinnen.
Maar het is wel leuk om zoiets te bewaren en later eens terug te lezen. Deze huidige digitale generatie heeft straks geen liefdesbrieven, emails e.d. meer om terug te lezen wanneer ze wat ouder zijn.
Ik vind het wel heel nuttig soms om dat wel te kunnen. Weer even te weten hoe ik toen was en daar kun je van leren.
  zondag 20 januari 2013 @ 11:59:35 #147
45206 Pietverdriet
pi_121792081
quote:
7s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:58 schreef Luigi het volgende:

[..]

Of let eens op hoeveel stelletjes in hun telefoon gedoken zitten in een restaurant. Zelfs tegen elkaar aan zwijgen (wat heerlijk kan zijn af en toe) is al teveel nu.
Bij mij thuis gaat zelfs de TV uit als we eten.
  zondag 20 januari 2013 @ 12:00:57 #148
37295 Luigi
mario pls
pi_121792117
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zelfs? Hier staat -ie nooit al als we eten. En telefoons van tafel. Hooguit de radio aan voor wat achtergrond muzak. Als we op de bank frietjes eten omdat de kleine jarig is oid dan is dat een feestje, en uitzondering.
  zondag 20 januari 2013 @ 12:01:16 #149
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_121792122
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bij ons ook. Kranten, tijdschriften en telefoons zijn ook "verboten". We eten dan ook in een andere ruimte dan waar we tv kijken. We moeten het maar doen met elkaars gezelschap :+
  zondag 20 januari 2013 @ 12:02:49 #150
37295 Luigi
mario pls
pi_121792169
Wij zijn kennelijk ook 1 vd weinigen die 's ochtends hun kind niet zoet hoeft te houden met iets als TV ofzo. Als ik 's ochtends rond half 8 naar m'n auto loop dan staat echt OVERAL dat ding aan. En als zombies erachter, hun ontbijtje naar binnen hengelen. Gruwelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')