Dat is het doel toch hier? Je mening geven? Wat is dat voor onzin om het objectief te houden..quote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:23 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Jouw mening, zeer zeker niet de mijne.
Hou het objectief
Je hoeft niet boos te wordenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:24 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dat is het doel toch hier? Je mening geven? Wat is dat voor onzin om het objectief te houden..
Ik ben niet boos.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:25 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Je hoeft niet boos te worden
Je brengt het alsof het een feit is. En met jou doen velen dat hier in dit topic, terwijl ik de andere kant wil laten zien en bewijzen dat het helemaal niet zo stellig is als jullie beweren, maar dat anderen (zoals ik) dus wel degelijk een andere mening kunnen hebben.
Toen ik mijn eerste mobieltje had in 1999 (KPN Swing 200) kon je er al mee smsen. Ik ben dus niet anders gewend.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:34 schreef Haque het volgende:
Ja maar bedenk je eens in dat jouw mobiele telefoon alleen kan bellen. Dan hoef je hem toch ook niet? Wij gebruiken mobiel zoveel omdat we smsen (of was dat er toen al?) en internetten.
tering man zo eentje had ik ookquote:
Oh jaaaaa, Swing! Ik kon op mijn telefoon 6 smsjes opslaanquote:Op zondag 20 januari 2013 00:21 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Toen ik mijn eerste mobieltje had in 1999 (KPN Swing 200) kon je er al mee smsen. Ik ben dus niet anders gewend.
Je kon maar liefst 7 smsjes in je geheugen bewaren(moest altijd dan met pijn in mijn hart kiezen welk smsje ik eruit ging gooien als ik het bericht kreeg dat mijn berichtgeheugen vol was).
quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:35 schreef koelants het volgende:
[..]
sms was er naar mijn weten een jaar of 13 geleden wel. werd toen niet veel gebruikt geloof ik
wikiquote:The first SMS message[23] was sent over the Vodafone GSM network in the United Kingdom on 3 December 1992, from Neil Papworth of Sema Group (now Mavenir Systems) using a personal computer to Richard Jarvis of Vodafone using an Orbitel 901 handset. The text of the message was "Merry Christmas."
quote:Op vrijdag 25 september 2009 21:30 schreef gateway het volgende:
i.c.m. een telfort prepaid simkaartje
Telefoon werkt nogsteeds (vaak als noodtoestel gebruikt) en simkaartje heeft me vader nu al jaren:)
Und...quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:17 schreef Maki-maki. het volgende:
[..]
Deze telefoon was ook mijn eerste.. Gekocht in 1999 voor geloof ik 100 gulden, toen ik 12 was.
Sexy hoesje.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:36 schreef PierreTT het volgende:
Eindelijk een pic gevonden!
Met en zonder hoesje
Omdat alles maar sneller/effectiever moet. Informatie is vanzelfsprekend en moet zo snel mogelijk ter beschikking zijn en we blijven maar informatie consumeren. Kijk om je heen, alles gaat sneller dan pakweg 10 jaar geleden. Bedenk je eens hoeveel manieren je *nu* hebt om iemand te bereiken. E-mail, sms, bellen, Twitter, Facebook, WhatsApp, bla, bla, bla. Je moet niet bereikbaar zijn (niets moet), maar het is vanzelfsprekend dat je snel te bereiken zou moeten zijn. En zo, en zo.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 22:47 schreef Neo-Mullen het volgende:
Apart hoor, hoe iedereen hier op lijkt te scheppen over hoe ze hun mobieltje vooral niet nodig hebben. Ik heb hem wel nodig, voor projecten op school, voor m'n werk, voor een deel van de contacten met vrienden.
Vind ik dat erg? Nee, verre van! Vroeger moest ik een kwartier naar m'n vriendjes toe fietsen om te vragen of we konden spelen. 'Nee', hoorde je dan soms en dan kon je terug fietsen. Nu whatsapp je gewoon even. Het maakt het leven makkelijker. Ik snap niet hoe zo'n telefoon je leven stressvoller kan maken?
Alleen laten ze daar denken dat vodafone het bedacht had, het was echter Aldiscon.quote:Op zondag 20 januari 2013 03:18 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
[..]
wiki
Techniek stamt zelfs uit de 80ties!
Superfijn toestel was dat toenquote:Op zondag 20 januari 2013 00:21 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Toen ik mijn eerste mobieltje had in 1999 (KPN Swing 200) kon je er al mee smsen. Ik ben dus niet anders gewend.
Je kon maar liefst 7 smsjes in je geheugen bewaren(moest altijd dan met pijn in mijn hart kiezen welk smsje ik eruit ging gooien als ik het bericht kreeg dat mijn berichtgeheugen vol was).
Hahahhaa ik kocht die destijds voor 99 gulden, bij pak en bel of zoiets bij kijkshop. 2 dagen later had de hele buurt hemquote:
Waarom willen mensen SMSjes bewaren?quote:Op zondag 20 januari 2013 00:21 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Ik studeerde toen nog. De abonnementskosten waren niet zo hoog. Je belde er ook een stuk minder mee dan nu.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 08:05 schreef Hetkapitaal het volgende:
Het was toen in die beginjaren ('98 en '99) zelfs een teken van prestige en rijkdom een mobiel in je bezit te hebben.Dat deden vooral de zakenlieden die onmisbaar belangrijk waren.
Naast de dure prijskaartjes van de telefoon waren de abonnementsprijzen nauwelijks op te brengen voor de meesten.
Dat is een ziekte, Piet.quote:Op zondag 20 januari 2013 10:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom willen mensen SMSjes bewaren?
Is het raar dat ik liever heb dat mijn kinderen heen en weer fietsen? Goed tegen de stress, bewegen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 22:47 schreef Neo-Mullen het volgende:
Apart hoor, hoe iedereen hier op lijkt te scheppen over hoe ze hun mobieltje vooral niet nodig hebben. Ik heb hem wel nodig, voor projecten op school, voor m'n werk, voor een deel van de contacten met vrienden.
Vind ik dat erg? Nee, verre van! Vroeger moest ik een kwartier naar m'n vriendjes toe fietsen om te vragen of we konden spelen. 'Nee', hoorde je dan soms en dan kon je terug fietsen. Nu whatsapp je gewoon even. Het maakt het leven makkelijker. Ik snap niet hoe zo'n telefoon je leven stressvoller kan maken?
Niets treuriger dan een een groepje jongeren dat bij elkaar zit en allemaal met de eigen telefoon bezig is omdat ze lliever met anderen contact hebben dan met de mensen met wie ze samen zijn.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:21 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ik denk dat die stelling persoonlijk is. Mij levert het juist veel op. Vroeger was ik wel eens op verjaardagen of gelegenheden waar ik met mijn ouders mee moest en ik verveelde me dan als kind kapot en vroeg me af wat m'n andere vrienden deden. Het liefste was ik dan op zo'n moment met hun in contact, maar zonder telefoon schiet dat niet echt op. Je bent op zo'n moment volledig afgescheiden van iedereen. (ik heb het over mijn kindtijd, omdat ik uit 1990 kom)
Ik bewaar mijn zakelijke email, maar dat heeft een reden.quote:Op zondag 20 januari 2013 10:24 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Dat is een ziekte, Piet.
Zelfde als al die mensen die nooit geen email weggooien, en het liefst uitprinten volgens mij
Omdat sommige van die Sms-ers er niet meer zijn.quote:Op zondag 20 januari 2013 10:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom willen mensen SMSjes bewaren?
Dit. Je was buiten, had wat beweging te pakken, en je ging door naar het volgende vriendje om daar ff te vragen. Onderweg stopte je in het parkje en ging je daar wat rondcrossen en uiteindelijk was je dik 2 uur later thuis.quote:Op zondag 20 januari 2013 10:25 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Is het raar dat ik liever heb dat mijn kinderen heen en weer fietsen? Goed tegen de stress, bewegen.
Voor mijn kinderen wel ja. Maar zou jij een stuk gaan fietsen om bij iemand op bezoek te gaan, terwijl je vooraf een smsje of een telefoontje kunt plegen en zodoende vooraf weet of je langs kunt komen?quote:Op zondag 20 januari 2013 10:25 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Is het raar dat ik liever heb dat mijn kinderen heen en weer fietsen? Goed tegen de stress, bewegen.
Ik snap niet goed hoe je er bij komt dat hier sprake van is bij mij? En als het niet op mij slaat, waarom zeg je het dan?quote:Op zondag 20 januari 2013 10:28 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Niets treuriger dan een een groepje jongeren dat bij elkaar zit en allemaal met de eigen telefoon bezig is omdat ze lliever met anderen contact hebben dan met de mensen met wie ze samen zijn.
En het maar 'social media' noemen...quote:Op zondag 20 januari 2013 10:28 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Niets treuriger dan een een groepje jongeren dat bij elkaar zit en allemaal met de eigen telefoon bezig is omdat ze lliever met anderen contact hebben dan met de mensen met wie ze samen zijn.
Natuurlijk zijn er mails die je bewaard, dat doet iedereen. <aar bewaren van email onder het motto "omdat het kan"....quote:Op zondag 20 januari 2013 10:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik bewaar mijn zakelijke email, maar dat heeft een reden.
Ik heb geen Facebook en dan hoor je dus ook echt helemaal niks meer gelijk he, bij sommige mensen.quote:Op zondag 20 januari 2013 11:01 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En het maar 'social media' noemen...
Dit. We zijn voor mijn dochter op zoek naar een middelbare school en we kiezen hoogstwaarschijnlijk heel bewust voor een gymnasium waar ze nog werken met pen en papier en uit het hoofd leren in plaats van dat de kinderen worden blootgesteld aan digitale media. We leren ze thuis wel hoe ze met een computer moeten werken.quote:Op zondag 20 januari 2013 10:58 schreef Luigi het volgende:
Krijg er zelf ook een steeds grotere afkeer van. Al die mensen in de trein, op straat, in huis... alleen maar naar schermpjes staren, op zoek naar die laatste update, die laatste like, die laatste whatsapp... En dat terwijl ik een enorme gadget freak ben en al ruim 15 jaar in de ICT werk. Het gaat echt onwijs de verkeerde kant op wat dat betreft.
Ja? Ik bel nooit vooraf iemand op. En sms-en doe ik al helemaal niet.quote:Op zondag 20 januari 2013 11:01 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Voor mijn kinderen wel ja. Maar zou jij een stuk gaan fietsen om bij iemand op bezoek te gaan, terwijl je vooraf een smsje of een telefoontje kunt plegen en zodoende vooraf weet of je langs kunt komen?
Vanwege deze opmerking:quote:Op zondag 20 januari 2013 11:01 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik snap niet goed hoe je er bij komt dat hier sprake van is bij mij? En als het niet op mij slaat, waarom zeg je het dan?
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:21 schreef Neo-Mullen het volgende:
Mij levert het juist veel op. Vroeger was ik wel eens op verjaardagen of gelegenheden waar ik met mijn ouders mee moest en ik verveelde me dan als kind kapot en vroeg me af wat m'n andere vrienden deden. Het liefste was ik dan op zo'n moment met hun in contact, maar zonder telefoon schiet dat niet echt op. Je bent op zo'n moment volledig afgescheiden van iedereen. (ik heb het over mijn kindtijd, omdat ik uit 1990 kom)
Zegt meer over jou dan over mij en mijn zogenaamde stressvolle levenquote:Op zondag 20 januari 2013 11:17 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja? Ik bel nooit vooraf iemand op. En sms-en doe ik al helemaal niet.
Als kind werd ik vaak meegenomen naar gelegenheden die ik enorm saai vond. Als ik nu ergens op een saaie plek ben, dan ga ik ook whatsappen of facebooken op mijn telefoon. Verschil tussen mij en anderen is dat ik wel het fatsoen heb om mijn telefoon weg te stoppen op het moment dat ik ergens op visite ben.quote:
Dat is waarschijnlijk wel het resultaat van al die verplichte saaie avonden dat je als kind meemoest van je ouders. Want dat was zitten en luisteren en netjes gedragen. Tegenwoordig komen kinderen binnen met hun mobieltjes en zeggen amper "hallo" omdat ze net aan het sms-en zijn met hun eigen vriendjes.quote:Op zondag 20 januari 2013 11:33 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Zegt meer over jou dan over mij en mijn zogenaamde stressvolle leven
[..]
Als kind werd ik vaak meegenomen naar gelegenheden die ik enorm saai vond. Als ik nu ergens op een saaie plek ben, dan ga ik ook whatsappen of facebooken op mijn telefoon. Verschil tussen mij en anderen is dat ik wel het fatsoen heb om mijn telefoon weg te stoppen op het moment dat ik ergens op visite ben.
Heeft dan meer met de ouders te maken dan de opkomst van mobieltjes.quote:Op zondag 20 januari 2013 11:38 schreef Uccie het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk wel het resultaat van al die verplichte saaie avonden dat je als kind meemoest van je ouders. Want dat was zitten en luisteren en netjes gedragen. Tegenwoordig komen kinderen binnen met hun mobieltjes en zeggen amper "hallo" omdat ze net aan het sms-en zijn met hun eigen vriendjes.
Ik was blij verrast om dit te horen, ik word heel treurig van jongere collega's die heel handig zijn om nieuwe dingen te installeren op mijn telefoon maar geen tekst kunnen schrijven zonder 10.000 spelfouten.quote:Op zondag 20 januari 2013 11:16 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dit. We zijn voor mijn dochter op zoek naar een middelbare school en we kiezen hoogstwaarschijnlijk heel bewust voor een gymnasium waar ze nog werken met pen en papier en uit het hoofd leren in plaats van dat de kinderen worden blootgesteld aan digitale media. We leren ze thuis wel hoe ze met een computer moeten werken.
Dat vrienden serieus dat antwoord geven, hoe erg ben je dan..quote:Op zondag 20 januari 2013 11:04 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik heb geen Facebook en dan hoor je dus ook echt helemaal niks meer gelijk he, bij sommige mensen.
"Hoe was je vakantie?" - "Ja eh dat staat toch op Facebook?!" Ok... je zou ook eens iets kunnen vertellen ipv het op zo'n kutsite slingeren en dat als communicatie afdoen...
Eens, maar de opkomst van mobieltjes maakt dit wel mogelijk.quote:Op zondag 20 januari 2013 11:41 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Heeft dan meer met de ouders te maken dan de opkomst van mobieltjes.
Ik dacht dat SMS eigenlijk uit was en dat men nu wat anders gebruiktquote:Op zondag 20 januari 2013 11:38 schreef Uccie het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk wel het resultaat van al die verplichte saaie avonden dat je als kind meemoest van je ouders. Want dat was zitten en luisteren en netjes gedragen. Tegenwoordig komen kinderen binnen met hun mobieltjes en zeggen amper "hallo" omdat ze net aan het sms-en zijn met hun eigen vriendjes.
Dan zullen ze wel wat anders doen....ik ben 33 ik sms mensen nog weleens.quote:Op zondag 20 januari 2013 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik dacht dat SMS eigenlijk uit was en dat men nu wat anders gebruikt
Heeft niets met mobieltjes te maken, vroeger zat je met een boek of krant in de trein te lezen en iedereen vond het normaal. Nu wordt je vaak smerig aangekeken door de oudere generaties als je op je telefoon bezig bentquote:Op zondag 20 januari 2013 11:45 schreef Uccie het volgende:
[..]
Eens, maar de opkomst van mobieltjes maakt dit wel mogelijk.
Ik heb overigens niets tegen smartphones etc, ik maak veelvuldig gebruik van die van mij. Maar de opkomst van mobieltjes heeft wel iets veranderd aan de maatschappij en ik vind dat niet altijd heel positief.
Ja ach, tuurlijk willen mensen best van alles vertellen maar kennelijk wordt door sommigen iets als Facebook als primair gezien. Iets wat ooit handig gevonden werd omdat je er met je tante in Canada mee kon communiceren gebruiken we nu om tegen degene die naast je te zit te zeggen dat het eten zo heerlijk was.quote:Op zondag 20 januari 2013 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat vrienden serieus dat antwoord geven, hoe erg ben je dan..
Tja, dat is ook leuk.quote:Op zondag 20 januari 2013 11:47 schreef Uccie het volgende:
[..]
Dan zullen ze wel wat anders doen....ik ben 33 ik sms mensen nog weleens.
Aan de andere kant, ik schrijf mensen ook nog weleens een brief, met papier en een vulpen....en dat vinden die mensen nog leuk ook!
Ik vind het pas echt vermeldingswaardig als je in een zo goed restaurant eet dat de rekening hoger is dan wat de meeste mensen voor een camera uitgeven.quote:Op zondag 20 januari 2013 11:52 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja ach, tuurlijk willen mensen best van alles vertellen maar kennelijk wordt door sommigen iets als Facebook als primair gezien. Iets wat ooit handig gevonden werd omdat je er met je tante in Canada mee kon communiceren gebruiken we nu om tegen degene die naast je te zit te zeggen dat het eten zo heerlijk was.
Zat pas in een (op zich niet onaardig) restaurant en om me heen werden de gerechten druk gefotografeerd. Want als je het niet online zet is het niet gebeurt, kennelijk... En iedereen moet toch vooral weten dat jij bij die hippe tent aan het eten bent.
Of let eens op hoeveel stelletjes in hun telefoon gedoken zitten in een restaurant. Zelfs tegen elkaar aan zwijgen (wat heerlijk kan zijn af en toe) is al teveel nu.quote:Op zondag 20 januari 2013 11:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vind het pas echt vermeldingswaardig als je in een zo goed restaurant eet dat de rekening hoger is dan wat de meeste mensen voor een camera uitgeven.
Maar goed, het is grote steden gedrag, krijsend en gillend achter de laatste hype aanlopen. Volgende stap is waarschijnlijk een livestream.
Hahaha dat laatste deed ik vroeger serieusquote:Op zondag 20 januari 2013 10:24 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Dat is een ziekte, Piet.
Zelfde als al die mensen die nooit geen email weggooien, en het liefst uitprinten volgens mij
Bij mij thuis gaat zelfs de TV uit als we eten.quote:Op zondag 20 januari 2013 11:58 schreef Luigi het volgende:
[..]
Of let eens op hoeveel stelletjes in hun telefoon gedoken zitten in een restaurant. Zelfs tegen elkaar aan zwijgen (wat heerlijk kan zijn af en toe) is al teveel nu.
Zelfs? Hier staat -ie nooit al als we eten. En telefoons van tafel. Hooguit de radio aan voor wat achtergrond muzak. Als we op de bank frietjes eten omdat de kleine jarig is oid dan is dat een feestje, en uitzondering.quote:Op zondag 20 januari 2013 11:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bij mij thuis gaat zelfs de TV uit als we eten.
Bij ons ook. Kranten, tijdschriften en telefoons zijn ook "verboten". We eten dan ook in een andere ruimte dan waar we tv kijken. We moeten het maar doen met elkaars gezelschapquote:Op zondag 20 januari 2013 11:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bij mij thuis gaat zelfs de TV uit als we eten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |