Ik krijg een advertentie over psoriasisquote:Op donderdag 10 januari 2013 22:30 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Nu krijgen we allemaal dit complete topic advertenties voor geld lenen of gerelateerde zaken...
Dan heeft Cobra wat te doen de komende dag(en)quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:32 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Groter probleem: over anderhalf uur klopt de TT niet meer
Als er in je kassala tussen al die twintigjes een vijfje zit, zie je dat lang niet zo makkelijk als wanneer er een tientje tussen zit.quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:29 schreef MadMaster het volgende:
De 5 en 20 euro biljetten zijn flink anders qua grootte en kleur...
ik niet...quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:34 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik krijg een advertentie over psoriasis![]()
Plaatje van het nieuwe vijfje?
Ging in het vorige topic even over vliegtickets en hotels, misschien komt het daardoor.quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:38 schreef wyccie het volgende:
Hier allleen maar over vakanties en die maaltijdbox, en ik heb helemaal niks over vakanties gegoogled.
Hmmm, achter de bar nooit last van gehad...quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:35 schreef wyccie het volgende:
[..]
Als er in je kassala tussen al die twintigjes een vijfje zit, zie je dat lang niet zo makkelijk als wanneer er een tientje tussen zit.
Ach, er zijn mindere dingen waar je advertenties over kan krijgen. Benieuwd wat er gebeurt wanneer we een paar keer een woord als gistinfectie gebruikenquote:
Je doelt op schimmel kaas?quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:42 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ach, er zijn mindere dingen waar je advertenties over kan krijgen. Benieuwd wat er gebeurt wanneer we een paar keer een woord als gistinfectie gebruiken
Bij ons zijn er plannen voor een weekendje hiken ontstaan. Maar dan wel in het buitenland.quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:44 schreef wyccie het volgende:
Volgens mij ben ik erg aan vakantie toe, omdat de gedachte aan een vakantie me al moe maakt. Ik ben van de actieve vakanties.
Bij de Pyreneeen moet ik alleen maar aan sneeuw denken. Klopt zeker niet?quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:51 schreef wyccie het volgende:
Oh ja, ik zou nog ooit gaan wandelen in de Pyreneeėn. Nu absoluut geen zin in.
Ik ga mijn minipensioen uit laten betalen. De antwoordenvelop die bij de brief zat is geadresseerd aan Pensioenuitvoerder van uw bedrijfstakpensioenfonds.![]()
Zouden al die pensioenfondsen gezamenlijk hun antwoordenveloppen hebben ingekocht?
Uhhh.... geen idee eigenlijk!quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:53 schreef Nembrionic het volgende:
Bij de Pyreneeen moet ik alleen maar aan sneeuw denken. Klopt zeker niet?
http://en.wikipedia.org/wiki/Pyreneesquote:Op donderdag 10 januari 2013 22:55 schreef wyccie het volgende:
[..]
Uhhh.... geen idee eigenlijk!Ik ging ervan uit dat het niet zo hoog was en gewoon lekker weer zou zijn.
Er staat daar linksonder: "slechts een uurtje rijden van de Pyreneeen" dus het ligt er net buiten. Maar dat moet je er niet van weerhouden er te gaan hikenquote:Op donderdag 10 januari 2013 23:03 schreef wyccie het volgende:
Zeker niet in de winter dus. Dat doet me namelijk denken aan de Andes en de film die is gemaakt over het vliegtuig dat daar is neergesto
ben er in de zomer geweest. Erg mooi en daarnaast lekker weerquote:Op donderdag 10 januari 2013 22:55 schreef wyccie het volgende:
[..]
Uhhh.... geen idee eigenlijk!Ik ging ervan uit dat het niet zo hoog was en gewoon lekker weer zou zijn.
Wat kun je verwachten op zo'n vakantiebeurs? Nuttige informatie over niet-alledaagse bestemmingen, aanbiedingen of reclamepraatjes?quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:03 schreef MadMaster het volgende:
Voor ons wordt het dit jaar waarschijnlijk ook bergen, de Rocky Mountains. Zaterdag op de beurs even kijken wat mogelijk is in oktober...
Oh, zeker niet. Dan beginnen we de hike toch gewoon noordelijker.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:04 schreef Nembrionic het volgende:
Er staat daar linksonder: "slechts een uurtje rijden van de Pyreneeen" dus het ligt er net buiten. Maar dat moet je er niet van weerhouden er te gaan hiken
Babysitter.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:05 schreef LadyBlack het volgende:
Ik had mijn zinnen gezet op Palermo, waar vriendlief deze zomer een congres heeft, maar dat wordt m waarschijnlijk niet. Vliegen met een baby vind ik niks, en auto + boot wordt 3 dagen reizen
Geen idee, ben nog nooit op die beurs geweest.quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:09 schreef wyccie het volgende:
[..]
Wat kun je verwachten op zo'n vakantiebeurs? Nuttige informatie over niet-alledaagse bestemmingen, aanbiedingen of reclamepraatjes?
Ik kan zaterdag wel, maar ik denk niet dat ik de puf heb om te gaan. Maar misschien wordt het wel leuk...
Een kind met een warme luier...quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:14 schreef LadyBlack het volgende:
Hell no, juist tof zo'n lekker warme vakantie! Kind lekker alleen in luier enzo
Ga eens pinguļnslingeren!quote:Op donderdag 10 januari 2013 23:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Geen idee, ben nog nooit op die beurs geweest.
Maar wil eens kijken wat er nog meer is dan wat we al gedaan hebben, ideeėn opdoen...
Mogguh.quote:
Kortsluiting in het betreffende stopcontact, gesmolten draad, uitgefikte stop, kan van alles zijn. Succes!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:24 schreef TradeMarkie het volgende:
Moguh
Gister de lader van de laptop in het stopcontact gestopt, een flits uit het stopcontact en geen stroom meer in huis
Daarna de hoofdschakelaar weer aangezet, maar die ene groep doet niks meer...
Vanmiddag of morgen bij daglicht maar eens verder zoeken.
een stop is het niet en sluiting ook niet, want dan zou die groep er meteen weer uit moeten vliegen als ik hem aanzet, ik denk dat het probleem in de groepenkast zit. We gaan het zien.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:27 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Kortsluiting in het betreffende stopcontact, gesmolten draad, uitgefikte stop, kan van alles zijn. Succes!
Kan beter. Nerveus om naar werk te gaan nadat ik deze week thuis zat...quote:
nah, valt tegen. Is zwaar overratedquote:
Ah, hij is er weer, altijd feest!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:14 schreef B.ertha het volgende:
A’mor-Lynn
O’dean
Q-Shantely
RolliNHCy
Meisjesnamen in 2012
http://apache.svbvod.pmed(...)sjes-alfabetisch.pdf
Er zijn ook zes meisjes toegetreden tot de erekring van mijn naamgenoten
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:20 schreef B.ertha het volgende:
Je hebt een simpele, leuke en degelijke naam. Die doen het goed
jouw naam was rond je geboortejaar alweer op z'n retourquote:
Ze kan er een uit de top 20 nemen?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:20 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ah, hij is er weer, altijd feest!![]()
Staan er leuke namen voor LB's meisje in?
Yup, ik kan hem ook niet echt waarderen, beetje achterstandsnaam zullen we maar zeggenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:24 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
jouw naam was rond je geboortejaar alweer op z'n retour
De meesten met mijn naam zijn even oud als mijn moederquote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:21 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
hier kan je op speciefieke namen zoeken en per jaar zien hoeveel het er waren
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/
Geen Djellyiana o.i.d.?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:24 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ze kan er een uit de top 20 nemen?
1. Emma
2. Sophie
3. Julia
4. Annae
5. Lisa
6. Isa(bel)
7. Eva
8. Saar
9. Lotte
10. Tess
11. Lynn
12. Fleur
13. Sara
14. Lieke
15. Noa
16. Fenna
17. Sarah
18. Mila
19. Sanne
20. Roos
Ik wordt ook wel nieuwsgierigquote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:26 schreef Mark het volgende:
De namen van mijn kinderen komen toch vaker voor dan ik verwacht had (eentje wist ik wel dat die populair is).
Dat is het leukste aan die lijsten, ramptoerisme.quote:Maar af en toe kom je toch namen tegen
Als ik nu een dochter zou krijgen, zou het 1 worden. Gewoon mooi en met extra betekenis. 3 en eventueel 7 vind ik ook wel mooi.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:28 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Geen Djellyiana o.i.d.?
Streepjes iets anders gezet
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:30 schreef _Ophelia_ het volgende:
Achteraf gezien heb ik LB's naam trouwens ook overwogen voor O'tje(tweede naam van mijn opa)
Ze heeft uiteindelijk wel een naam van mijn opa gekregen (maar dan de meisjesvariant van zijn eerste naam)quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:32 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Mijn oudere broer is vernoemd naar beide opa's, ik naar beide oma's, mijn zusje naar mijn ouder (antonius en antonia dus dat was makkelijk kiezen)
Ik zou denk ik ook naar de grootouders doen, dus antonius/-a jozef(ina)
D’Adryell 1quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:35 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik vond het voor een jongetje veel makkelijker om buiten de top 10 te blijven dan voor een meisje.
Hoe heet die monteur?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 08:13 schreef Etcetera het volgende:
Er gaat hier binnenkort een monteur langskomen voor 'preventief onderhoud aan de kunstof kozijnen, -ramen en -deuren'. Wij hébben geen kunstof kozijnen/-ramen/-deuren. Die is dus wel heeeeel preventief bezig
de SKK Kozijnwachtquote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hoe heet die monteur?
Prof. D. Montgomery uit Ghana of Ing. P. Percival uit Kenia?
Die wil ook steeds contact met mij hebben over zaken die voormij niet van toepassing zijn.
Zoals het onderbrengen van een paar miljoen uit een erfenis en zo...
De hype rond mijn voornaam is al weer op z'n retour.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:21 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
hier kan je op speciefieke namen zoeken en per jaar zien hoeveel het er waren
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/
Alles behalve Jan dus...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:34 schreef Etcetera het volgende:
Mijn vader en schoonvader heten allebei Jan, dus als het ooit zover komt dat we een naam moeten kiezen, het is een zoontje en we willen vernoemen, dan is het wel redelijk makkelijk
Die worden straks allemaal kortweg 'D' genoemd...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:40 schreef Mark het volgende:
[..]
D’Adryell 1
D’Angelo 2
D’angelo 1
D’chevanno 1
D’Chivairo 1
D’Jaevano 1
D’Jay 1
D’jenau 2
D’jendro 1
D’Jengelo 1
D’jereau 1
D’jessey 1
D’lano 1
D’Leh 1
D’rellyio 1
D’sean 1
D’shadaem 1
D’Shairo 1
D’Shan 1
D’Shawn 1
D’Shay 1
D’shayro 1
D’twain 1
D’Vaez 1
D’Vencio 1
D’vinejerreau 1
D’yairo 2
Da
Ik vind nr. 9 (Jayden) er ook bijhoren, ook al wordt het daar met een J geschreven...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:40 schreef Mark het volgende:
[..]
D’Adryell 1
D’Angelo 2
D’angelo 1
D’chevanno 1
D’Chivairo 1
D’Jaevano 1
D’Jay 1
D’jenau 2
D’jendro 1
D’Jengelo 1
D’jereau 1
D’jessey 1
D’lano 1
D’Leh 1
D’rellyio 1
D’sean 1
D’shadaem 1
D’Shairo 1
D’Shan 1
D’Shawn 1
D’Shay 1
D’shayro 1
D’twain 1
D’Vaez 1
D’Vencio 1
D’vinejerreau 1
D’yairo 2
Da
Als 2de naam zie ik het wel zitten.quote:
D’shadaem Jan Etcie...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:54 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Als 2de naam zie ik het wel zitten.
quote:
Waarschijnlijk zijn ze dan al terughoudend in het aangeven van hun eigen kroostquote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:04 schreef MadMaster het volgende:
Van die namenlijst klopt geen ene reet, er zouden maar 4 Achmed's vorig jaar in NL op de wereld gekomen zijn.
Wishfull thinking of doen die gasten geen aangifte van de geboorte?
Als je andere spellingsvormen meeneemt, zijn het er 111quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:04 schreef MadMaster het volgende:
Van die namenlijst klopt geen ene reet, er zouden maar 4 Achmed's vorig jaar in NL op de wereld gekomen zijn.
Wishfull thinking of doen die gasten geen aangifte van de geboorte?
Oeh, goed idee!quote:
Ik schat dat aantal toch op een veelvoud, minimaal een paar duizend...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:05 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Als je andere spellingsvormen meeneemt, zijn het er 111
I know, maar ook dat aantal is veel te laag...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:08 schreef B.ertha het volgende:
Overigens is niet A(c)me(t)(d) de meest voorkomende islamitische naam maar muhammed. In alle verschillende vormen u/o, d/t kom ik op >750.
Waarom? Daan is de absolute nr 1 onder jongetjes en die zijn er 864 geboren. Dan is 750 baby's met eenzelfde naam binnen een minderheidsgroep best veel, me dunkt.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
I know, maar ook dat aantal is veel te laag...
Ja, bij nader inzien is het eigenlijk best wel veel.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:41 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Waarom? Daan is de absolute nr 1 onder jongetjes en die zijn er 864 geboren. Dan is 750 baby's met eenzelfde naam binnen een minderheidsgroep best veel, me dunkt.
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:01 schreef Etcetera het volgende:
Ik heb kappersangstmijn haar moet nodig geknipt worden maar ik maak geen afspraak omdat ik bang ben dat ze m'n haar gaan verknippen
![]()
In het ergste geval hoef je voorlopig even helemaal niet meer naar de kapper...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:01 schreef Etcetera het volgende:
Ik heb kappersangstmijn haar moet nodig geknipt worden maar ik maak geen afspraak omdat ik bang ben dat ze m'n haar gaan verknippen
![]()
Wat kan er verkeerd gaan? Je hebt geen pony die scheef kan worden, geen laagjes die veel te kort kunnen zijn. In het allerergste geval is links korter dan rechts (en dan moet je echt een kneus treffen) maar dat is eenvoudig te repareren.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:01 schreef Etcetera het volgende:
![]()
Ben daar een jaar of 30 geleden voor het laatst geweest.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:55 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Zoals verwacht is het lekker rustig in Ouwehands. Jammer genoeg geldt dat ook voor sommige dieren, die lekker binnen blijven. Oh well, je kan niet alles hebben.
Het is trouwens wel aardig veranderd sinds ik er voor het laatst was! Maar dat is ook alweer meer dan tien jaar geleden.
Da's bijtijds!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:51 schreef TradeMarkie het volgende:
De winterbanden zitten onder m'n auto, nu mag het gaan vriezen
Gaat E. komende nacht een stuk afknippen. Etcie kan dit alleen voorkomen door vandaag nog een afspraak te maken.quote:
proostquote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:31 schreef MadMaster het volgende:
Eindelijk, Whisky Weekend Amsterdam start vanavond!
www.whiskyamsterdam.nl
Ja, En in Groningen schijnt het al goed te sneeuwen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:21 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ah ok.
Hier niet.
Best rap gegaan, die weeromslag
Zo heb ik eens het haar van een barbie geknipt.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 13:54 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Wat kan er verkeerd gaan? Je hebt geen pony die scheef kan worden, geen laagjes die veel te kort kunnen zijn. In het allerergste geval is links korter dan rechts (en dan moet je echt een kneus treffen) maar dat is eenvoudig te repareren.
Ja!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:28 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja, En in Groningen schijnt het al goed te sneeuwen.
Seriously?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:30 schreef _Ophelia_ het volgende:
Achteraf gezien heb ik LB's naam trouwens ook overwogen voor O'tje(tweede naam van mijn opa)
Mijn vriendje zit wel verdacht hard te grinniken bij het zien van dit plaatjequote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:37 schreef Etcetera het volgende:
[ afbeelding ]
Yeah. So, this is true.
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:37 schreef Etcetera het volgende:
[ afbeelding ]
Yeah. So, this is true.
Dan is ErwinRommel het vrouwtje in onze relatie...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:37 schreef Etcetera het volgende:
[ afbeelding ]
Yeah. So, this is true.
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:24 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Dan is ErwinRommel het vrouwtje in onze relatie...
Dat is vaag!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:37 schreef wyccie het volgende:
Zojuist even Fok mobiel bekeken. Het zag er best mooi uit, lettertype was beter. Alleen miste ik natuurlijk nogal wat dingen.
Toen ik een post wilde invoeren reed er waarschijnlijk een bus met WiFi voorbij, want toen kreeg ik opeens hun beginscherm en was mijn Fok-bericht weg.![]()
kijk even op Facebookquote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:37 schreef wyccie het volgende:
Zojuist even Fok mobiel bekeken. Het zag er best mooi uit, lettertype was beter. Alleen miste ik natuurlijk nogal wat dingen.
Toen ik een post wilde invoeren reed er waarschijnlijk een bus met WiFi voorbij, want toen kreeg ik opeens hun beginscherm en was mijn Fok-bericht weg.![]()
Ik vind Julia een mooie naam. Eva zou ook nog kunnen. De rest vind ik te bla.
Nu ben ik wel benieuwd naar Oofs en LB's naam. Dacht dat ik LB's naam wel wist, maar nu lijkt me dat onwaarschijnlijk.
Aan dat plaatje moet in onze situatie verder nog een plek toegevoegd worden voor Leena (ons poesje) die onder de dekens tussen ons in ligt en Stalin (onze kater) die ergens naast of tussen de benen van ErwinRommel ligtquote:
Ik vind hem op papier heel lief, hardop uitgesproken wat minderquote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:01 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Seriously?![]()
![]()
Ik zou mijn naam echt nóóit geven, vind m helemaal niet zo mooiMaarja, wel aardig origineel en in elke stamboom is er wel een te vinden, dus vernoemen gegarandeerd
Hier is het eerder andersom, maar dat komt denk ik omdat we vanwege O'tjes wiegje van kant geruild hebben. Razend irritant, dat welquote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:37 schreef Etcetera het volgende:
[ afbeelding ]
Yeah. So, this is true.
Hadden wij (lees ik) vroeger ook, de ene kat zo hoog mogelijk tussen mijn benen, onder de dekens uiteraardquote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:41 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Aan dat plaatje moet in onze situatie verder nog een plek toegevoegd worden voor Leena (ons poesje) die onder de dekens tussen ons in ligt en Stalin (onze kater) die ergens naast of tussen de benen van ErwinRommel ligt
dank jequote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:01 schreef wyccie het volgende:
Jojo's naam vind ik ook wel een leuke voor een jongen. Ik zou waarschijnlijk ook voor simpel en Hollands gaan.
Voor een meisje verzin ik telkens gekke niet-bestaande namen.
Oh, dan blijf ik nog even.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:49 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
niet iedereen hoeft weg te gaan als wyccie en LB naar bed gaan
Nou, weltrusten dan.quote:
Dolfijnenshow hebben ze al jaren niet meer (zeeleeuwen nog wel), papegaaien doen ze ook geen shows meer mee. In het park hadden ze wat informatieborden hangen over hoe het vroeger ging. Toen mocht je alle dieren voeren, kon je met kleine dieren op de foto, stonden ze ter promotie met een tijger aan een ketting bij het station mensen op te wachten, mocht je ritjes maken op zebra's en olifanten...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ben daar een jaar of 30 geleden voor het laatst geweest.
Kan me een krakkemikkige dolfijnenshow in een miniscull badje en ook een papegaaienshow herinneren.
Papegaaien droegen strohoedjes en reden op een fiets...
Naar ik weet zijn eind jaren 50 alle stenen en kruizen op de graven vervangen door een standaard, door Defensie betaalde, grafsteen. De graven waar een kruis stond hebben toen een ingegraveerd kruis gekregen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 01:30 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Dolfijnenshow hebben ze al jaren niet meer (zeeleeuwen nog wel), papegaaien doen ze ook geen shows meer mee. In het park hadden ze wat informatieborden hangen over hoe het vroeger ging. Toen mocht je alle dieren voeren, kon je met kleine dieren op de foto, stonden ze ter promotie met een tijger aan een ketting bij het station mensen op te wachten, mocht je ritjes maken op zebra's en olifanten...
Er stond ook een triester bericht tussen. Toen WO2 eraan zat te komen wilden ze graag de roofdieren weghebben uit het dierenpark. De verblijven konden namelijk zwaar beschadigd raken, met ontsnappingen tot gevolg. Relocatie kon om een of andere reden niet, dus ze moesten gedood worden. Meneer Ouwehand had echter weinig vertrouwen in de kwaliteiten van het leger en vreesde voor onnodig lijden, dus uiteindelijk heeft hij ze zelf afgeschoten
Na mijn bezoek ben ik ook nog even op de militaire begraafplaats geweest. Daar viel me op dat er op sommige stenen een kruis gegraveerd stond, maar lang niet op allemaal. C4, weet jij waarvoor die kruizen zijn?
Ik was er vorig jaar. Mooie dierentuin, dat is zeker. Heb je de zeeleeuwenshow gezien? Die is nieuw, maar ik vond het een tegenvaller. (En ik niet alleen.) Later stond ik bij het berenbos, en één van de beren lag uitgebreid te gapen. Een vrouw naast me zei: "oh kijk, hij is ook naar de zeeleeuwenshow geweest"... Maar verder zeker de moeite waard.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 01:30 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Dolfijnenshow hebben ze al jaren niet meer (zeeleeuwen nog wel), papegaaien doen ze ook geen shows meer mee. In het park hadden ze wat informatieborden hangen over hoe het vroeger ging. Toen mocht je alle dieren voeren, kon je met kleine dieren op de foto, stonden ze ter promotie met een tijger aan een ketting bij het station mensen op te wachten, mocht je ritjes maken op zebra's en olifanten...
Er stond ook een triester bericht tussen. Toen WO2 eraan zat te komen wilden ze graag de roofdieren weghebben uit het dierenpark. De verblijven konden namelijk zwaar beschadigd raken, met ontsnappingen tot gevolg. Relocatie kon om een of andere reden niet, dus ze moesten gedood worden. Meneer Ouwehand had echter weinig vertrouwen in de kwaliteiten van het leger en vreesde voor onnodig lijden, dus uiteindelijk heeft hij ze zelf afgeschoten
Na mijn bezoek ben ik ook nog even op de militaire begraafplaats geweest. Daar viel me op dat er op sommige stenen een kruis gegraveerd stond, maar lang niet op allemaal. C4, weet jij waarvoor die kruizen zijn?
quote:
Ik ga al bijna naar bed.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 03:30 schreef lubje25 het volgende:
proost? Of ben je daar nog niet aan toe?
klinkt gezelligquote:Op zaterdag 12 januari 2013 11:29 schreef B.ertha het volgende:
Hier ook geen sneeuw. Ik zit lekker aan een verse smoothie terwijl de katten elkaar afmaken
alweer 1 jaarquote:Op zaterdag 12 januari 2013 11:29 schreef Soempie het volgende:
Het weer is zo gaaf. Een mooie helder blauwe lucht en een zonnetje.
Ik heb nog maar een dag een baby.![]()
Hoe ga je het vieren? Met een meptaartje?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 11:29 schreef Soempie het volgende:
quote:Op zaterdag 12 januari 2013 11:59 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
slim, dan zijn bloedvlekken ook makkelijker te verwijderen
Hier hetzelfde weer, ook wel erg fijn zo'n uitbundig zonnetje!quote:Op zaterdag 12 januari 2013 11:29 schreef Soempie het volgende:
jep.quote:
En over 20 jaar slaapt hij in een aparte kamer omdat 'ie snurkt en je wakker houdt. Nadat jij hem jarenlang geterroriseerd hebtquote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:40 schreef Etcetera het volgende:
Ik krijg wel een keer een schop dat ik naar mijn helft van het bed moet
Nicequote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:29 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
jep.
Brugse zot, la trappe isid'or en nog 6 biertjes proeven straks
De Mitra heeft een heel groot assortiment voor een slijterij. En ze zijn druk bezig het assortiment nog meer uit te breiden. En dat alles op landelijk niveau. Een mooie ontwikkeling. De vraag is er ook naar. En dat laat zien dat men bezig is met smaakquote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:48 schreef TradeMarkie het volgende:
Ik kwam er gister ook achter dat de mitra ech iets van 70 soorten bier heeft staan, ik ga daar maar eens wat vaker langs om wat flesjes uit te proberen
goed bezigquote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:49 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
De Mitra heeft een heel groot assortiment voor een slijterij. En ze zijn druk bezig het assortiment nog meer uit te breiden. En dat alles op landelijk niveau. Een mooie ontwikkeling. De vraag is er ook naar. En dat laat zien dat men bezig is met smaak
Hij snurkt zelden, en als hij dat een keer doet en ik er last van heb: ik draai z'n hoofd bij en het houdt opquote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:47 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En over 20 jaar slaapt hij in een aparte kamer omdat 'ie snurkt en je wakker houdt. Nadat jij hem jarenlang geterroriseerd hebt
dat laatste kunnen ze toch niet laten...quote:Op zaterdag 12 januari 2013 15:53 schreef Soempie het volgende:
Hij krijgt een slagroomschnitt, met kaarsje en marsepein versiering om te vernaggelen. We hebben ook naar die speciale meptaartjes gekeken, erg mooi! Maar daar zit vaak een laag fondant over en grijpen in slagroom lijkt me toch makkelijker en leuker.![]()
Van ons krijgt hij een treinset van duplo. 's Morgens komt de familie van Wiebel en dan is er wat overlap met mijn kant van de familie 's middags. Later in de middag komt er nog een vriendin van mij langs met haar man en hun dochtertje (mijn oppaskindje en nu een vriendinnetje van M.).
En vandaag heeft hij van een van de oma's en opa's al een driewieler gekregen. Echt een te groot cadeau, maargoed.![]()
Bedoel je nou serieus dat je het erg vindt om in je eentje boodschappen te doen, of bedoel je dat hij vindt dat je wel even alle boodschappen had kunnen doen?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 16:02 schreef Etcetera het volgende:
en vond dat ik wel even alleen boodschappen kon halen - en dat vind ik echt helemaal niks aan
Ik vind het niet leuk om alleen boodschappen te halenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 16:48 schreef wyccie het volgende:
[..]
Bedoel je nou serieus dat je het erg vindt om in je eentje boodschappen te doen, of bedoel je dat hij vindt dat je wel even alle boodschappen had kunnen doen?
Either way, inderdaad overdreven ja.
Is dit de koppelvariant van even samen naar het toilet gaan?
Dat is zo waar.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 16:38 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
dat laatste kunnen ze toch niet laten...
jij moet nog veel leren.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:02 schreef Etcetera het volgende:
Jezus, is dat de Mercedes onder de driewielers ofzo?
quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:02 schreef Etcetera het volgende:
Wat een apparaat zegquote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:00 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dat is zo waar.Een tijdje geleden vroeg ze aan mij wat we voor de verjaardag zouden willen. Ik gaf toen aan dat een mooi prentenboek of een houten puzzeltje leuk zijn. Belt ze de volgende dag dat ze een driewieler besteld hebben. En dan ook niet een simpele driewieler he.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Etcie, niet dat ik het je toewens en ik ga het ook afkloppen, maar wat nou als de relatie uitgaat?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 16:49 schreef Etcetera het volgende:
Ik vind het niet leuk om alleen boodschappen te halenals het zo uitkomt doe ik het hoor, maar vandaag kwam het gewoon kut over dat hij vond dat ik het wel even alleen kon doen. Uiteindelijk hebben we het samen gedaan
Holy fuck. Dat is een gevaarte op de weg.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:00 schreef Soempie het volgende:
En dan ook niet een simpele driewieler he.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik overweeg het ook (of misschien alleen een oma apart die wat moeite heeft met drukte en wat psychiatrische problemen).quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:27 schreef wyccie het volgende:
En waarom komen de families apart van elkaar op visite?
Er komen bij elkaar zo'n 20 mensen en we wonen niet zo groot.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:27 schreef wyccie het volgende:
En waarom komen de families apart van elkaar op visite?
Haaaaaiquote:
quote:
Alleen de naam van dat ding. Die zal wel niet al te stevig op de weg liggen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:02 schreef Etcetera het volgende:
Met standaard kotszakjes?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:27 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Alleen de naam van dat ding. Die zal wel niet al te stevig op de weg liggen.
Ik gok van wel.quote:
quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:26 schreef Soempie het volgende:
Ja, het is een heel stoere driewieler.Gaat ook echt wel lang mee, voor een eventueel volgend kindje.
![]()
M. stond net voor de allereerste keer te dansen in de kamer. Met z'n handjes ook om elkaar draaien tijdens het heen en weer bewegen.![]()
Morgen is het een dansende dreumesquote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:57 schreef LadyBlack het volgende:
[..]Zo knap ook dat ie dat al kan! Een dansende baby
Dat je het leuker vindt om samen te doen snap ik wel, maar ik vind boodschappen doen net zoiets als tanden poetsen of de vuilnis buiten zetten. Daar hoef ik geen gezelschap bij. Maar ik ben dan ook niet anders gewend, misschien is dat het wel.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:17 schreef LadyBlack het volgende:
En wyccie, ik spreek even voor mezelf maar ik denk ook wel voor Etc; op zich is alleen boodschappen doen natuurlijk geen probleem, maar in het weekend kun je het samen even uitgebreid doen. En dus doe ik dat ook het liefst, hoef je ook niet alles zelf te onthouden en te beslissen.
Oeooeeeh.quote:
Haaaaaiquote:
Nu moet ik aan die enge dansende baby van Ally McBeal denken.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:57 schreef LadyBlack het volgende:
[..]Zo knap ook dat ie dat al kan! Een dansende baby
quote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:01 schreef wyccie het volgende:
Dit had ik met kerst gemaakt en viel in de smaak. Erg lekker krokant en goed op smaak.
Heb het nu ook weer gemaakt. Ga er zo aan knabbelen.![]()
www.jamiemagazine.nl/nl/a(...)kken-aardappels.html
Oh, dat ziet er lekker uit.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:01 schreef wyccie het volgende:
Dit had ik met kerst gemaakt en viel in de smaak. Erg lekker krokant en goed op smaak.
Heb het nu ook weer gemaakt. Ga er zo aan knabbelen.![]()
www.jamiemagazine.nl/nl/a(...)kken-aardappels.html
Haai is niet kosjer?quote:
Jij komt Kerstmis 2013 bij ons eten. Met mijn sublieme kookkunsten. En mijn sublieme keuze in alcoholische versnaperingen.quote:
Per 1 februari ben ik helaas boventallig. Zeven maanden geleden werd ik om een nog lulliger reden ontslagen dus het komt nu wel hard aan ja. Zeker omdat ik het er hier super naar mijn zin had. Dus had/heb even een meltdown.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:33 schreef wyccie het volgende:
Lotusss, ik ken je eigenlijk niet en lees dat je de laatste tijd moeilijk slaapt en moeite hebt met je werk of zo? Wordt je contract niet verlengd?
Wat is eigenlijk nog meer niet kosjer? Varkensvlees en sowieso andere vleeswaren niet samen met melkproducten....quote:
Was het ook niet iets met hoefdieren of zo?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:46 schreef Lotusss het volgende:
Wat is eigenlijk nog meer niet kosjer?
Als je vlees wilt gebruiken moet je sowieso kosjer geslacht vlees halen. Met vis zit je wat veiligerquote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:46 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk nog meer niet kosjer? Varkensvlees en sowieso andere vleeswaren niet samen met melkproducten....
Wat nog meer niet? Want als ErwinRommel en ik een meet organiseren wil ik wel rekening met je/jullie houden
Misschien ben je in de war met waarom er kosjer gegeten moet worden? In de bijbel staat dat het kalf niet in de melk van zijn moeder gekookt mag worden, vandaar het idee van gescheiden keukens. Maar het zou best kunnen dat hoefdieren ook niet kosjer zijn? Niet dat ik weet, en ik weet er wel aardig wat vanaf voor een niet joodquote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:50 schreef wyccie het volgende:
[..]
Was het ook niet iets met hoefdieren of zo?
Heeft Halal dan dezelfde regels als kosjer?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:51 schreef MaJo het volgende:
[..]
Als je vlees wilt gebruiken moet je sowieso kosjer geslacht vlees halen. Met vis zit je wat veiligervolgens mij zijn schaal- en schelpdieren ook niet kosjer.
* MaJo reageert maar even aangezien red naar bed is
Nee maar het lijkt wel op elkaarquote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:55 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Heeft Halal dan dezelfde regels als kosjer?![]()
Veel komt overeen maar is alles exact hetzelfde?
quote:Voorschriften voor kasjroet bepalen dat uitsluitend bepaalde soorten dieren mogen worden gegeten, namelijk zoogdieren die herkauwen en gespleten hoeven hebben, vissen met zichtbare schubben en vinnen en bepaalde vogels.
Dan heb je het verkeerd om onthouden of nou ja, gedeeltelijk. En we hebben het ook wel vaker erover gehad hierquote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:01 schreef wyccie het volgende:
Ik heb blijkbaar ooit dit ene zinnetje op Wikipedia gelezen en dat is er van blijven hangen.
[..]
Iig vraag het morgen wel aan IARLquote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:01 schreef wyccie het volgende:
Ik heb blijkbaar ooit dit ene zinnetje op Wikipedia gelezen en dat is er van blijven hangen.
[..]
Ik heb het alleen over 'iets met hoefdieren', dat is nog niet eens genoeg om het verkeerd onthouden te hebben. Ik kan het dus gewoon helemaal niet onthouden.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:09 schreef MaJo het volgende:
Dan heb je het verkeerd om onthouden of nou ja, gedeeltelijk. En we hebben het ook wel vaker erover gehad hier
Ja kwam er een beetje raar uitquote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:14 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik heb het alleen over 'iets met hoefdieren', dat is nog niet eens genoeg om het verkeerd onthouden te hebben. Ik kan het dus gewoon helemaal niet onthouden.
En waarmee maak je die gezonde choco?
Ik wil er ook zo één!!quote:Op zaterdag 12 januari 2013 17:00 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dat is zo waar.Een tijdje geleden vroeg ze aan mij wat we voor de verjaardag zouden willen. Ik gaf toen aan dat een mooi prentenboek of een houten puzzeltje leuk zijn. Belt ze de volgende dag dat ze een driewieler besteld hebben. En dan ook niet een simpele driewieler he.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als ErwinRommel en ik ooit rijk zijn, dan maken we een tour van minimaal 2 maanden door de USA... Eerst rijk wordenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:02 schreef MadMaster het volgende:
![]()
De vakantiebeurs was geweldig!
Wat een aanbod van reizen, keurig verdeeld naar Europese bestemmingen, Mediterane bestemmingen en Verre bestemmingen. En toevallig gingen we via de hal met de laatste categorie naar binnen, dus zaten we meteen in de goede hoek.
Met de camper door Canada, touren door Zuid-Afrika, duiken op Bonaire, orang oetans bezoeken in Maleisiė of de jungle in op zoek naar gorilla's in Uganda, we zijn er nog niet uit. We hebben, geloof ik, zo'n 15 kilo aan foldermateriaal verzameld...![]()
We hebben gelukkig nog even de tijd om te beslissen...
Dat zorgt voor de zoetigheidquote:
Voor 2 maanden USA hoef je niet 'rijk' te zijn.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:10 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Als ErwinRommel en ik ooit rijk zijn, dan maken we een tour van minimaal 2 maanden door de USA... Eerst rijk worden
Maar je moet toch wel wat geld beschikbaar hebben om er te komen, evt 2 maanden inkomsten te missen, en daar te touren terwijl je lasten hier ook doorbetaald moeten worden.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Voor 2 maanden USA hoef je niet 'rijk' te zijn.
Je mag 3 maanden op een toeristen visum in de USA verblijven en je verblijf daar kan goedkoper zijn dan hier.
Ja, uiteraard, maar dat heb je voor 2 maanden Drente of Spanje toch ook?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:30 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Maar je moet toch wel wat geld beschikbaar hebben om er te komen, evt 2 maanden inkomsten te missen, en daar te touren terwijl je lasten hier ook doorbetaald moeten worden.
Rijk is een relatief begrip he, voor mij zit het er bijvoorbeeld echt niet in anytime soon.
quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:30 schreef LadyBlack het volgende:
Maar je moet toch wel wat geld beschikbaar hebben om er te komen, evt 2 maanden inkomsten te missen, en daar te touren terwijl je lasten hier ook doorbetaald moeten worden.
Rijk is een relatief begrip he, voor mij zit het er bijvoorbeeld echt niet in anytime soon.
Die ga ik donderdag bekijken.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:34 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Vandaag Les Miserables gekeken in de bios. Prima film, maar bereid je er op voor dat ie 160 minuten duurt
quote:
Je kan tegenwoordig bijv. levensloopsparen, waarbij je bijv. spaart voor betaald extra verlof, mits je uiteraard werk hebt.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:42 schreef wyccie het volgende:
[..]![]()
Je moet rijk genoeg zijn om het geld ervoor te kunnen sparen. De gemiddelde burger zou daar toch best wel een aantal jaar voor moeten sparen of niet?
Bedoel je dat puur financieel gezien? Ik bedoel het werktechnisch, ik kan me voorstellen dat een ziekenhuis er niet op zit te wachten dat al hun specialisten 2 maanden weg zijn.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:47 schreef MadMaster het volgende:
Je kan tegenwoordig bijv. levensloopsparen, waarbij je bijv. spaart voor betaald extra verlof, mits je uiteraard werk hebt.
Waarom niet sparen voor 2 maanden Drente en wel voor de USA.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:45 schreef wyccie het volgende:
[..]![]()
Daar zal ik in ieder geval niet voor sparen.
En 2 maanden vrij krijgen van je werk? Dat gaat in mijn toekomst in ieder geval niet lukken als ik eenmaal als specialist aan de slag ga.
Je levert dan iets van je salaris in voor vrije tijd.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:49 schreef wyccie het volgende:
[..]
Bedoel je dat puur financieel gezien? Ik bedoel het werktechnisch, ik kan me voorstellen dat een ziekenhuis er niet op zit te wachten dat al hun specialisten 2 maanden weg zijn.
Dat klopt, want ik vind Drente nou niet echt de moeite waard om er 2 maanden te verblijven.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:50 schreef MadMaster het volgende:
Waarom niet sparen voor 2 maanden Drente en wel voor de USA.
Dan stel je dus kennelijk andere prioriteiten voor het een en het ander, waar op zich niets mis mee is. Maar dat is dan je eigen keuze...
Het is vaak een CAO afspraak en die gelden m.i. ook voor klinieken e.d.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:55 schreef wyccie het volgende:
Het zou bij de grotere ziekenhuizen wel kunnen, maar in kleine maatschappen waar maar 2 of 3 specialisten zijn is dat best wel kut. Dat betekent dat je zo ongeveer alle diensten op je moet nemen.
Ik ken genoeg mensen die niet naar de USA willen, net zoals wij ook niet naar bepaalde landen willen.quote:Dat klopt, want ik vind Drente nou niet echt de moeite waard om er 2 maanden te verblijven.
Los daarvan denk ik dat er maar weinig mensen zijn die liever naar Drente dan naar USA gaan voor een vakantie.
Ik houd me echt te weinig bezig met salarissen, spaarregelingen, CAO's en dergelijke. Durf het niet te zeggen.quote:Op zondag 13 januari 2013 00:04 schreef MadMaster het volgende:
Het is vaak een CAO afspraak en die gelden m.i. ook voor klinieken e.d.
Of niet?
Ik ben zelf ook naar Drente geweest, voor de natuur, beetje wandelen, op de hunebedden klimmen.quote:Ik ken genoeg mensen die niet naar de USA willen, net zoals wij ook niet naar bepaalde landen willen.
Zou ik niet kunnen zeggen, want dit is de eerste keer dat ik met Les Mis in aanraking kom. Heb dus geen andere film, tv-serie of theaterproductie gezien.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die ga ik donderdag bekijken.
Hoop dat er nog wat van overblijft t.o.v. de (schitterende) musical.
Die heb ik vele malen gezien en ik ben toch bang dat ik ga vergelijken en beoordelen t.o.v. elkaar...
Wel leuk hoor.quote:
En waarom schrijf jij wordt zonder t?quote:Op zondag 13 januari 2013 01:56 schreef MaJo het volgende:
En waarom wordt Drenthe hier steevast zonder de h geschreven?1x spelt MM het goed en daarna word er opeens Drente geschreven
quote:Op zondag 13 januari 2013 04:30 schreef Soempie het volgende:
Ja, hoi! Ik kon niet meer slapen.![]()
Ik ben nog nooit naar een musical geweest, maar bij de stukjes op tv zit ik altijd met kromme tenen als ze gaan zingen. In films kan ik er ook alleen maar tegen als het gaat om kinderfilms.
Lief dat je/jullie daar rekening mee willen houdenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:46 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk nog meer niet kosjer? Varkensvlees en sowieso andere vleeswaren niet samen met melkproducten....
Wat nog meer niet? Want als ErwinRommel en ik een meet organiseren wil ik wel rekening met je/jullie houden
Ik wilde het nog zeggen, je bent me voor. Helaas is er op dit moment geen fiscaal vriendelijk alternatiefquote:
Ja, wanneer?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:46 schreef Lotusss het volgende:
Wat nog meer niet? Want wanneer ErwinRommel en ik een meet organiseren wil ik wel rekening met je/jullie houden
Kan hoor... zwangerschapsverlofquote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:45 schreef wyccie het volgende:
En 2 maanden vrij krijgen van je werk? Dat gaat in mijn toekomst in ieder geval niet lukken als ik eenmaal als specialist aan de slag ga.
Omdat ik er zelden kom en het simpelweg niet wist dat het met een h was...quote:Op zondag 13 januari 2013 01:56 schreef MaJo het volgende:
En waarom wordt Drenthe hier steevast zonder de h geschreven?1x spelt MM het goed en daarna word er opeens Drente geschreven
Of je vindt het leuk of helemaal niets.quote:
Ik had kaarten voor dat concert, wat uiteindelijk zeer indrukwekkend werd.quote:Op zondag 13 januari 2013 04:43 schreef lubje25 het volgende:
Ze volgen ze ook tijdens het optreden waar Solomon bij zou zijn, hij overleed net daarvoor. Indrukwekkend, traantje wegpinkend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |