abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121343249
Beste Fokkers,

Ik post even onder een andere naam, omdat ik niet wil dat mensen weten wie ik ben.
Ik zit met het volgende probleem.
Bij mijn huidige werkgever heb ik 10 jaar met heel veel plezier gewerkt, echter ontbrak de laatste tijd de mogelijkheid aan doorgroei. Ik ben enkele maanden geleden gevraagd door diverse bedrijven om daar te komen werken. Bij één van deze bedrijven zat een waanzinnig mooi aanbod, welke ik heb aanvaard. Keurig opgezegd en alles in goede harmonie gegaan. 1 februari zou mijn laatste werkdag zijn. Met werkgever afgesproken dat ik niet meer mee zou reizen naar een beurs in Amerika om zodoende op kantoor alles af te maken. Omdat ik net voor de kerst had opgezegd, en het onmogelijk was alle relaties persoonlijk te informeren, heb ik er de volgende e-mail uitgestuurd:

quote:
Dear All,
I wanted to take a moment to let you know that I am leaving my position at xxx.. I will be starting a new position at xxx per xxx. I will leave xxx per February 1th.
I have enjoyed my tenure here and I appreciate having had the opportunity to work with you. Thank you for the support, guidance, and encouragement you have provided me during my time at xxx . Even though I will miss the company, I am looking forward to this new challenge and to starting a new phase of my career.
Thanks again for everything.
Yours truly,
Gewoon een simpele e-mail om de mensen te bedanken voor alles en aan te geven dat ik het bedrijf ga verlaten. Nu wordt ik afgelopen vrijdag gebeld door mijn leidinggevende en directie dat ze het absoluut ongepast vinden dat ik er zo'n email heb uitgestuurd en dat ze het zeer onprofessioneel vinden. Ze vinden ook dat hun zoiets eruit hadden moeten sturen. Volgens hun blijft dit niet zonder gevolgen. Ik ben zelf van mening dat het juist professioneel is om iedereen persoonlijk te informeren en het bedrijf te bedanken. Wat vinden jullie?

Gr.
  woensdag 9 januari 2013 @ 09:49:44 #2
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_121343282
Je had het sowieso eerst kunnen overleggen met je huidige bedrijf voordat je iets gaat uitsturen op persoonlijke titel.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_121343299
Een prima email, en ik snap het idee, maar een beetje overleg zou wel handig zijn geweest.
pi_121343371
Ik vind het een beetje ongepast.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_121343387
Fout. Heel fout.

Je mail is niet heel professioneel qua taalgebruik, maar goed, daar zou een werkgever misschien nog wel overheen stappen als het normaal gesproken informeel is.

Het heikele punt is dat je laat weten waar je gaat werken en daardoor het idee geeft dat evt. klanten en relaties over kunnen stappen met jou naar het nieuwe bedrijf. Dat is echt heel fout.

Als je alleen mensen wilde bedanken en wilde laten weten dat je weg ging, dan had je het daar bij moeten houden. Sowieso is dat niet heel gebruikelijk om te doen naar relaties, want jij bent het aanspreekpunt voor het bedrijf, niet een persoonlijk aanspreekpunt. Als ze een nieuw aanspreekpunt hebben, dan stelt die zich voor aan de relaties.

Qua mogelijkheden wat ze nog willen doen omdat ze boos zijn, tja, dat is beperkt, maar ik zou idd geen goede referentie meer verwachten hier.
pi_121343399
Mwah overleg had wel handig geweest en je nieuwe werkgever vermelde vind ik persoonlijk niet zo slim vanuit werkgevers oogpunt ivm kapen van klanten
  woensdag 9 januari 2013 @ 09:54:47 #7
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_121343427
Een heel gewone mail die je in veel bedrijven ziet. Met uitzondering waar je nu gaat werken, meestal laten mensen dat in het ongewisse. Zeker in een grotere organisatie kan je niet iedereen langs gaan en ze bedanken voor de fijne samenwerking is heel gewoon. Deze mails worden over het algemeen op de laatste werkdag verstuurd.
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_121343447
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 09:54 schreef B-FliP het volgende:
Een heel gewone mail die je in veel bedrijven ziet. Met uitzondering waar je nu gaat werken, meestal laten mensen dat in het ongewisse. Zeker in een grotere organisatie kan je niet iedereen langs gaan en ze bedanken voor de fijne samenwerking is heel gewoon. Deze mails worden over het algemeen op de laatste werkdag verstuurd.
Intern ja! Dit is een mail naar de externe relaties.
  woensdag 9 januari 2013 @ 09:57:45 #9
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_121343503
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 09:55 schreef kahlie het volgende:
Intern ja! Dit is een mail naar de externe relaties.
lol, dat had ik ff gemist. Nee externe relaties is die niet gewoon. Met mensen met wie je veel contact hebt kan je het eventueel individueel doen, maar het is niet gewoon om een dergelijke mail uit te sturen.
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_121343514
Een prima email als je bij een overheidsinstelling hebt gewerkt. Bij een privaat bedrijf vind ik het redelijk not-done aangezien je de indruk wekt dat de oude relaties jou kunnen bereiken bij het nieuwe bedrijf. Daarbij geeft je ook niet aan wie jouw vervanger wordt bij het oude bedrijf. Overleg was hier zeer, zeer zeker op zijn plaats geweest. Alhoewel het een net stuk tekst is staat het best lelijk.
Respect for one's elders gives character.
pi_121343555
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 09:53 schreef kahlie het volgende:
Fout. Heel fout.

Je mail is niet heel professioneel qua taalgebruik, maar goed, daar zou een werkgever misschien nog wel overheen stappen als het normaal gesproken informeel is.

Het heikele punt is dat je laat weten waar je gaat werken en daardoor het idee geeft dat evt. klanten en relaties over kunnen stappen met jou naar het nieuwe bedrijf. Dat is echt heel fout.

Als je alleen mensen wilde bedanken en wilde laten weten dat je weg ging, dan had je het daar bij moeten houden. Sowieso is dat niet heel gebruikelijk om te doen naar relaties, want jij bent het aanspreekpunt voor het bedrijf, niet een persoonlijk aanspreekpunt. Als ze een nieuw aanspreekpunt hebben, dan stelt die zich voor aan de relaties.

Qua mogelijkheden wat ze nog willen doen omdat ze boos zijn, tja, dat is beperkt, maar ik zou idd geen goede referentie meer verwachten hier.
Dit, met enkele aanvullingen:

is het intern (zo ziet het er wel naar uit) dan maakt het niet uit welk bedrijf toch? Al is het niet ganbaar en beetje vreemd)
is het in dezelfde sector? Zo ja dan : :|W
Ga je van putjesschepper naar bollenpeller, dan kan het wel zeg maar.
  woensdag 9 januari 2013 @ 10:02:37 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121343617
Je zegt dat je iedereen persoonlijk wilde berichten, maar je stuurt een algemene mail naar 'all'?
The love you take is equal to the love you make.
pi_121343626
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 09:57 schreef B-FliP het volgende:

[..]

lol, dat had ik ff gemist. Nee externe relaties is die niet gewoon.
quote:
99s.gif Op woensdag 9 januari 2013 09:59 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Dit, met enkele aanvullingen:

is het intern (zo ziet het er wel naar uit) dan maakt het niet uit welk bedrijf toch? Al is het niet ganbaar en beetje vreemd)
is het in dezelfde sector? Zo ja dan : :|W
Ga je van putjesschepper naar bollenpeller, dan kan het wel zeg maar.
Tja, ik snap wel dat mensen denken dat dit een interne e-mail was, want het is echt zooo ongepast als dit om een externe e-mail gaat. Alleen noemt TS het 'relaties', en zo noem ik mijn externe contacten. Mijn interne contacten noem ik collega's.

Mocht ik me vergist hebben en gaat het om een interne mail, mijn excuses. Toch vind ik het dan nog ongepast, omdat het lijkt alsof je aan werving doet voor je nieuwe bedrijf. Dan niet van klanten, maar van collega's.
pi_121343657
quote:
Thank you for the support, guidance, and encouragement you have provided me during my time at xxx
Dit had ook wel iets professioneler gekund... Het is net alsof iedere relatie jou mentor is geweest...

Overall, er is niks mis met de relaties laten weten dat je weggaat, echter;

- Niet je nieuwe werkgever vermelden
- 1 x keer bedanken voor de samenwerking is voldoende.
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_121343704
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:02 schreef kahlie het volgende:

[..]

[..]

Tja, ik snap wel dat mensen denken dat dit een interne e-mail was, want het is echt zooo ongepast als dit om een externe e-mail gaat. Alleen noemt TS het 'relaties', en zo noem ik mijn externe contacten. Mijn interne contacten noem ik collega's.

Mocht ik me vergist hebben en gaat het om een interne mail, mijn excuses. Toch vind ik het dan nog ongepast, omdat het lijkt alsof je aan werving doet voor je nieuwe bedrijf. Dan niet van klanten, maar van collega's.
Ik heb weinig externe contracten die mij training geven en helpen met mijn werk hoor, maar nogmaals in afwachting van TS is het puur gissen :+

edit: al is training niet het goede woord, maar op mij kwam het over dat het een interne mail was.
Even afwachten wat TS zegt dus.
pi_121343718
Zo'n mail kan redelijk normaal zijn, dit ligt verder aan hoe het contact altijd gaat met klanten / relaties.

De enige punten zijn al genoemd inderdaad:

- Je nieuwe bedrijf noemen - echt niet normaal, hier kunnen ze idd proberen schade te verhalen bij je mocht dit tot klant verlies / slechte contacten leiden.

- Geen vervanger noemen - was sowieso slim geweest omdat je dan het doel van je mail kan verklaren naast alleen "doei" zeggen. Nu lijkt het op een: "Je weet waar je me kan vinden" brief.

- Geen overleg gepleegd met de directie - erg dom, even een kopietje van de mail naar je leidinggevende was voldoende geweest om kritiek te horen, zou ik ook nooit weer doen in de toekomst als je een mail naar alle relaties stuurt met informatie over werkzaamheden.
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  woensdag 9 januari 2013 @ 10:08:31 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121343768
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:02 schreef Lienekien het volgende:
Je zegt dat je iedereen persoonlijk wilde berichten, maar je stuurt een algemene mail naar 'all'?
Misschien ook nog cc ipv bcc O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 9 januari 2013 @ 10:08:55 #18
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121343781
Kom op, TS bedoelde het toch goed...

Dat ze hier alleen al overwegen een zaak van te maken klinkt dan ook meer als rancune o.i.d.
  woensdag 9 januari 2013 @ 10:09:52 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121343805
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:08 schreef n00b13 het volgende:

Dat ze hier alleen al overwegen een zaak van te maken klinkt dan ook meer als rancune o.i.d.
Er een zaak van maken gaat wel wat ver. Maar 'hij bedoelde het toch goed' snijdt weinig hout, hoor. :)
  woensdag 9 januari 2013 @ 10:10:24 #20
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_121343811
quote:
Fout. Heel fout.

Precies dit!
All she wants and needs is just a little taste..
  woensdag 9 januari 2013 @ 10:10:36 #21
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121343815
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Er een zaak van maken gaat wel wat ver. Maar 'hij bedoelde het toch goed' snijdt weinig hout, hoor. :)
Ik bedoel: TS bedoeling was niet om alle klanten van het huidige bedrijf aan te raden over te stappen naar een ander bedrijf.
pi_121343821
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 09:57 schreef B-FliP het volgende:

[..]

lol, dat had ik ff gemist. Nee externe relaties is die niet gewoon. Met mensen met wie je veel contact hebt kan je het eventueel individueel doen, maar het is niet gewoon om een dergelijke mail uit te sturen.
ik kom dat soort mailtjes regelmatig tegen op mijn werk, TS had in dit geval alleen moeten overleggen en. niet zijn nieuwe werkgever moeten vermelden.
  woensdag 9 januari 2013 @ 10:11:04 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121343825
quote:

Nou nee, deze mail klinkt echt als "Ik ga weg bij Philips, jullie kunnen me nu bij Sony vinden".
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121343838
quote:

Dus als je goedbedoeld je oude werkgever te kakken zet en probeert relaties over te nemen en het bedrijf schade berokkelt, nou dan is dat niet erg? :?
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:10 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Ik bedoel: TS bedoeling was niet om alle klanten van het huidige bedrijf aan te raden over te stappen naar een ander bedrijf.
Dat zegt TS... maar wat denk je dat het bedrijf denkt?
  woensdag 9 januari 2013 @ 10:12:31 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121343863
quote:

[..]

Zijn bedoeling doet er überhaupt niet zoveel toe. Het wekt een knullige indruk en dat straalt af op het bedrijf. Het is slecht terug te draaien of te rectificeren.
  woensdag 9 januari 2013 @ 10:12:35 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121343867
quote:

[..]

Dan had hij zijn nieuwe werkgever niet moeten noemen en zijn opvolger wel.
In plaats daarvan heeft hij zijn nieuwe werkgever wel genoemd en zijn opvolger niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 9 januari 2013 @ 10:13:27 #27
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121343890
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:11 schreef kahlie het volgende:

[..]

Dus als je goedbedoeld je oude werkgever te kakken zet en probeert relaties over te nemen en het bedrijf schade berokkelt, nou dan is dat niet erg? :?

[..]

Dat zegt TS... maar wat denk je dat het bedrijf denkt?
TS is een mens en mensen maken fouten. Als TS aangeeft dat het niet zijn bedoeling was en aanbiedt een reparatiemail te sturen waarin e.e.a. wordt rechtgezet lijkt de kous mij daarmee af.
  woensdag 9 januari 2013 @ 10:14:07 #28
206580 Luxuria
pi_121343905
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:13 schreef n00b13 het volgende:

[..]

TS is een mens en mensen maken fouten. Als TS aangeeft dat het niet zijn bedoeling was en aanbiedt een reparatiemail te sturen waarin e.e.a. wordt rechtgezet lijkt de kous mij daarmee af.
Een reparatiemail? 'Ik ga toch niet bij bedrijf xxx als xxx werken'? :')
  woensdag 9 januari 2013 @ 10:14:37 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121343916
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:13 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Hoe kun je dit repareren? Een e-mail met sorry maakt het echt niet beter, eerder erger.
  woensdag 9 januari 2013 @ 10:15:22 #30
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121343934
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:14 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Een reparatiemail? 'Ik ga toch niet bij bedrijf xxx als xxx werken'? :')
Nee gewoon: "In de laatste mail heb ik per abuis mijn nieuwe werkgever genoemd, dit was niet mijn bedoeling, het spijt me, ik ben niet voor jullie bereikbaar bij dat nieuwe bedrijf, doei!"
pi_121343956
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoe kun je dit repareren? Een e-mail met sorry maakt het echt niet beter, eerder erger.
Inderdaad. Net als een kindje dat sorry moet zeggen van mama omdat hij Pietje had geduwd :'(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 9 januari 2013 @ 10:16:09 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121343960
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:15 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Nee gewoon: "In de laatste mail heb ik per abuis mijn nieuwe werkgever genoemd, dit was niet mijn bedoeling, het spijt me, ik ben niet voor jullie bereikbaar bij dat nieuwe bedrijf, doei!"
Is het getal in je username je leeftijd?
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 9 januari 2013 @ 10:16:31 #33
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121343971
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Is het getal in je username je leeftijd?
Tel er nog 9 bij op ;)
  woensdag 9 januari 2013 @ 10:17:06 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121343993
quote:

[..]

Het was wel de bedoeling, maar achteraf gezien bleek het dom.

Niks tegen jou persoonlijk, hoor, maar jouw reacties maken zo mooi duidelijk waarom dit van TS een zeer onhandige actie was.
pi_121344012
Als bedrijf zou ik gewoon gemailt hebben naar mijn relaties dat het duidelijk is waarom de samenwerking met TS is gestopt. }) En de nieuwe vervanger zijn gegevens doorspelen.

Ook niet heel professioneel, maar in mijn idee dan maar het beste d'r van maken. :X
pi_121344029
Hoe is de directie er achter gekomen? Heb je ze in de mail gezet of hebben relaties getipt?
Overigens niet erg handig om zo'n mailtje te sturen.
  woensdag 9 januari 2013 @ 10:20:15 #37
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121344070
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:17 schreef kahlie het volgende:
Als bedrijf zou ik gewoon gemailt hebben naar mijn relaties dat het duidelijk is waarom de samenwerking met TS is gestopt. }) En de nieuwe vervanger zijn gegevens doorspelen.

Ook niet heel professioneel, maar in mijn idee dan maar het beste d'r van maken. :X
Dat kan ook natuurlijk. Gewoon jezelf aanbieden voor kastijding.
pi_121344078
quote:
99s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:06 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Ik heb weinig externe contracten die mij training geven en helpen met mijn werk hoor, maar nogmaals in afwachting van TS is het puur gissen :+

edit: al is training niet het goede woord, maar op mij kwam het over dat het een interne mail was.
Even afwachten wat TS zegt dus.
Contacten in Amerika houden van die zoetsappige zooi waarin je iedereen tot in den treure bedankt voor wat mensen in Europa gewoon zien als "Je werk doen". :P Dat je dus steun hebt gekregen e.d. Training had ik er niet uitgehaald...
  woensdag 9 januari 2013 @ 10:21:51 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121344107
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:17 schreef kahlie het volgende:

Met de kans dat men TS idd op gaat zoeken bij het andere bedrijf zodra er een issue is, in de verwachting dirt te horen.

TS heeft de goede werkrelatie nog even behoorlijk vertroebeld.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121344136
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Met de kans dat men TS idd op gaat zoeken bij het andere bedrijf zodra er een issue is, in de verwachting dirt te horen.

TS heeft de goede werkrelatie nog even behoorlijk vertroebeld.
Dat is ook waar. Hrmpf... Eigenlijk valt er dan gewoon niet meer iets goeds van te maken.
Ben blij dat ik geen collega's heb en dat mijn relaties mij heel erg trouw zijn. :+
  woensdag 9 januari 2013 @ 10:23:26 #41
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121344152
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:20 schreef kahlie het volgende:

[..]

Contacten in Amerika houden van die zoetsappige zooi waarin je iedereen tot in den treure bedankt voor wat mensen in Europa gewoon zien als "Je werk doen". :P Dat je dus steun hebt gekregen e.d. Training had ik er niet uitgehaald...
Je leest het te vaak op internet in van die blogpost inderdaad als iemand weg gaat bij een bedrijf. Echt overdreven.
pi_121344179
De oude werkgever staat trouwens ook mooi met zijn neus in de hoek. Op de eerste plaats een gevoel van, "OMG waarvoor hebben we deze werknemer zo lang salaris betaald terwijl er kennelijk eenvoudig slechte keuzes gemaakt worden" (gevalletje CC: domheid). En aan de andere kant, "Potnondeju, we kunnen hem niet eens meer op zijn falie geven". :P
Respect for one's elders gives character.
  woensdag 9 januari 2013 @ 10:42:14 #43
189961 ex
aperture science
pi_121344575
Ach, ligt er een beetje aan in welke markt je werkt. Mij is ooit bv wel is gevraagd om niet tegen externe te vertellen dat ik ging, totdat me werkgever ze had geïnformeerd. Hierna mocht ik gewoon "afscheid" nemen op een manier die ik zelf prettig vond.

Als je een hele commerciële functie hebt/had en je gaat nu ongeveer hetzelfde doen bij een/de concurrent dan is het inderdaad niet zo'n handig mailtje.
The cake is a lie!
  woensdag 9 januari 2013 @ 12:04:04 #44
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_121347214
Zo'n mail wordt wel vaker gestuurd. Gewoon even je contacten informeren/warm houden in de markt, zeker nuttig bij een verkoopfunctie. Maar het kan voor de 'latende' werkgever wel gênant zijn of ernaar rieken dat je relaties wil inpikken natuurlijk :) Dus ik snap ook wel waarom ze gaan miepen. Zeker omdat je de nieuwe werkgever noemt, dat is wel not done. Maar goed, het zal wel met een sisser aflopen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_121349713
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:04 schreef eleusis het volgende:
Zo'n mail wordt wel vaker gestuurd. Gewoon even je contacten informeren/warm houden in de markt, zeker nuttig bij een verkoopfunctie. Maar het kan voor de 'latende' werkgever wel gênant zijn of ernaar rieken dat je relaties wil inpikken natuurlijk :) Dus ik snap ook wel waarom ze gaan miepen. Zeker omdat je de nieuwe werkgever noemt, dat is wel not done. Maar goed, het zal wel met een sisser aflopen.
In het echte bedrijfsleven hebben je contacten gewoon LinkedIn en zien ze je daarop wel verhuizen naar een ander bedrijf.

Je relaties bedanken voor de samenwerking is niks mis mee, maar deze mail is gewoon lachwekkend. Alle redenen zijn al genoemd.

TS is ondertussen huilend onder zijn bureau gaan zitten gok ik :')
pi_121352835
quote:
Fout. Heel fout.

Exactly
pi_121355508
Vind een mailtje het best kunnen, maar niet met de naam van je nieuwe werkgever erin. Kan zoals gezegd de schijn wekken dat je klanten wilt meenemen en sowieso de naam van een concurrent noemen richting klanten is nooit gewenst ;)

Had zelf denk ik alleen de klanten waarmee ik het intensiefst contact heb individueel een mailtje gestuurd na het laatste contact. Iets van 'PS. ik vertrek per .... bedankt bla bla als je nog iets wilt vraag het nu etc.'.

Denk overigens niet dat je huidige werkgever hier iets tegen kan doen. Tenzij in je huidige contract een concurrentiebeding staat, welke ze eerst door de vingers zagen, maar opeens wel strikt kunnen gaan naleven...
pi_121356006
Ik heb best wel medelijden met TS. Hij bedoelde het goed en het is duidelijk dat hij een positieve en welgemeende band heeft met z'n externe relaties. En dan krijgt hij de leidinggevenden op z'n dak die totaal geen inlevingsvermogen hebben, alleen maar volgens het boekje denken en dreigen met gevolgen :') . Dat TS fouten heeft gemaakt is duidelijk, die zijn al veelvuldig genoemd. Maar hopelijk gaan de leidinggevenden een gesprek aan met TS en wordt het zonder vervolging opgelost na het horen van zijn verhaal. Het zou ze sieren in ieder geval.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_121356646
TS is er vandoor als een kievit
All management is Strategic Management.
  woensdag 9 januari 2013 @ 16:28:33 #50
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_121357379
quote:
I will be starting a new position at xxx per xxx.
not done
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  woensdag 9 januari 2013 @ 16:32:01 #51
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_121357523
Heb je echt de naam van je nieuwe werkgever in je mail genoemd, en deze naar 'zakelijke' relaties gestuurd :?
:{w
zo goed..?
pi_121357678
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik heb best wel medelijden met TS. Hij bedoelde het goed en het is duidelijk dat hij een positieve en welgemeende band heeft met z'n externe relaties. En dan krijgt hij de leidinggevenden op z'n dak die totaal geen inlevingsvermogen hebben, alleen maar volgens het boekje denken en dreigen met gevolgen :') . Dat TS fouten heeft gemaakt is duidelijk, die zijn al veelvuldig genoemd. Maar hopelijk gaan de leidinggevenden een gesprek aan met TS en wordt het zonder vervolging opgelost na het horen van zijn verhaal. Het zou ze sieren in ieder geval.
Dat vind ik ook wel een beetje. Ja, het is knullig, behoorlijk knullig zelfs. En ja, het is wat vervelend voor de werkgever.

Maar iedereen maakt nu eenmaal een paar keer per jaar een blunder waarvan de meeste door stom geluk geen problemen opleveren of als ze wel problemen opleveren met een sisser aflopen. Tja, TS had de pech dat een onhandigheid verkeerd liep en de werkgever er erg zwaar aan tilde. Maar om hem nu compleet af te fakkelen voor die pech vind ik wat overdreven.
pi_121357833
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:32 schreef Diepvriez het volgende:
Heb je echt de naam van je nieuwe werkgever in je mail genoemd, en deze naar 'zakelijke' relaties gestuurd :?
:{w
Lijkt er wel op, zoiets is wat mij betreft ongehoord.
pi_121357918
Het hangt er wat mij betreft wel heel erg vanaf wat voor rol iemand heeft gehad. Is hij verkoper of consultant dan is het extreem ongepast (en kan ik me niet voorstellen dat je je dit niet bedenkt...), maar bijvoorbeeld als support staff (financieel, technisch, whatever) vind ik het niet zo'n probleem eigenlijk.
pi_121358153
quote:
Dear all,

Ik zie jullie daar wel.

Yours truly,
Maar even serieus, is TS 'm gesmeerd?
pi_121358191
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:42 schreef Knakker het volgende:
Het hangt er wat mij betreft wel heel erg vanaf wat voor rol iemand heeft gehad. Is hij verkoper of consultant dan is het extreem ongepast (en kan ik me niet voorstellen dat je je dit niet bedenkt...), maar bijvoorbeeld als support staff (financieel, technisch, whatever) vind ik het niet zo'n probleem eigenlijk.
Of als verkoper van Sony naar verkoper van Toyota. Dan maakt het alsnog weinig uit.
pi_121358199
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar even serieus, is TS 'm gesmeerd?
Die is aan het werk
  woensdag 9 januari 2013 @ 23:32:04 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_121377431
Wat een zeikerds, waar mensen zich al niet druk om kunnen maken.

Alsof die relaties de markt niet kennen. En dan heb je ook nog zoiets als Linkedin waar ze het toch wel hadden gezien.

[ Bericht 50% gewijzigd door Hexagon op 09-01-2013 23:45:30 ]
  woensdag 9 januari 2013 @ 23:56:05 #59
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_121378358
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik sluit me hierbij aan. Verder moet dat bedrijf maar gewoon een relatiebeding opnemen als ze zooo bang zijn dat de klanten bij het eerste het beste mailtje weglopen.

En verder zit tegenwoordig iedereen op LinkedIn. Dus via die weg hadden ze het ook wel gezien.
pi_121381640
Persoonlijk vind ik dat de oude werkgever vrij kinderachtig reageert. Om te beginnen heb je daar 10 jaar met wederzijds plezier gewerkt. Je hebt alles gegeven aan je werkgever en veel energie ingestoken. Ik neem aan dat de werkgever hier waarde aan hecht en het heel vervelend vind, je te moeten missen. Het gebrek aan doorgroei mogelijkheden zorgt ervoor dat jij je eigen keuzes moet maken en dat heeft de werkgever aan zichzelf te wijten. Met 10 jaar werk ervaring binnen het bedrijf zou de werkgever beter moeten weten, om zijn werknemers het doorgroeien binnen het bedrijf te stimuleren. Dat is een sterk stukje nalatigheid, waar de leiding nu de problemen van ondervindt. Zelf heb ik altijd een belangrijke regel en dat is: Als de baas goed is voor jou, dan ben jij goed voor de organisatie.
  donderdag 10 januari 2013 @ 08:32:26 #61
206580 Luxuria
pi_121383447
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2013 02:31 schreef mark211175 het volgende:
Persoonlijk vind ik dat de oude werkgever vrij kinderachtig reageert. Om te beginnen heb je daar 10 jaar met wederzijds plezier gewerkt. Je hebt alles gegeven aan je werkgever en veel energie ingestoken. Ik neem aan dat de werkgever hier waarde aan hecht en het heel vervelend vind, je te moeten missen.
Jij kent de werkgever en de situatie? :')
pi_121383986
Domme mail. Redenen zijn genoemd. "per 1 februari ga ik een nieuwe uitdaging aan" was beter geweest.

Echter, wat voor gevolgen wil je huidige werkgever eraan verbinden? Klinkt een beetje als een loos dreigement.
pi_121384062
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 09:17 schreef jroz het volgende:
Domme mail. Redenen zijn genoemd. "per 1 februari ga ik een nieuwe uitdaging aan" was beter geweest.

Echter, wat voor gevolgen wil je huidige werkgever eraan verbinden? Klinkt een beetje als een loos dreigement.
Dat zal er ook aan liggen of TS een relatie- of concurrentiebeding heeft getekend en bij welke nieuwe werkgever hij aan de slag gaat denk ik. Als die in dezelfde branche zitten als zijn huidige werkgever, dan kan hij misschien nog wel een probleem krijgen. Daarnaast is het ook wel van belang wat voor functie TS heeft bij zijn huidige werkgever.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_121396960
Als ik dat van een nieuwe werknemer erachter kom, dan ga ik ook snel mijn vraagtekens zetten wat voor een figuur het is...
pi_121397018
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:16 schreef Jaimito het volgende:
Als ik dat van een nieuwe werknemer erachter kom, dan ga ik ook snel mijn vraagtekens zetten wat voor een figuur het is...
Nouja, ik denk dat zijn nieuwe baas hier enkel blij mee kan zijn
pi_121397186
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 16:18 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nouja, ik denk dat zijn nieuwe baas hier enkel blij mee kan zijn
Toch zou ik het in de gaten houden... Ik werk in een bedrijf waar ik het eerlijk gezegd totaal niet naar mijn zin heb (niemand in het bedrijf), maar ik heb hier wel zekerheid en een vast contract. En ik hier heb ik dit ook meegemaakt met 2 oud collega's, toen hun weegwaren liepen ze een partij te zeiken tegen iederen hoe k*t ze wel niet behandeld waren en noem maar op. Maar toch hoorde ik dan een paar maanden later dat ze ontslagen waren en dan liepen ze dat bedrijf/directie zwart te maken.
  Moderator donderdag 10 januari 2013 @ 16:38:52 #67
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121397995
Pff, weer zo'n hit en run TS. Wat heb ik een hekel aan dat soort mensen :r :r :r
pi_121400118
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 23:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik sluit me hierbij aan. Verder moet dat bedrijf maar gewoon een relatiebeding opnemen als ze zooo bang zijn dat de klanten bij het eerste het beste mailtje weglopen.

En verder zit tegenwoordig iedereen op LinkedIn. Dus via die weg hadden ze het ook wel gezien.
Beste TS, kun je niet een keertje onder je eigen naam inloggen, nu denken velen dat je hier niet meer aanwezig bent, maar wij weten beter......
  donderdag 10 januari 2013 @ 17:37:34 #70
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_121400401
Zou de nieuwe werkgever dit mailtje ook hebben gelezen? Leuke binnenkomer.

Oh, en ik denk ook niet dat TS veel kwaads in de zin had, maar ik denk dat hij stiekem wel hoopt dat hij nog wat oude klanten 'tegen gaat komen in de toekomst'. En dan is het vermelden van je nieuwe werkgever natuurlijk wel bewust.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_121401961
quote:

[..]

Zelf vind ik het vooral belangrijk dat je even wijst op wie binnen je huidige werkgever jouw positie overneemt zodat zij contact blijven houden met jouw werkgever. Dat kan je zeker nog nasturen en maakt het wegkapen van klanten ook niet zo aannemelijk.
pi_121402001
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:28 schreef snabbi het volgende:

[..]

Zelf vind ik het vooral belangrijk dat je even wijst op wie binnen je huidige werkgever jouw positie overneemt zodat zij contact blijven houden met jouw werkgever. Dat kan je zeker nog nasturen en maakt het wegkapen van klanten ook niet zo aannemelijk.
Ook dat staat heel klungelig. ''Oh trouwens, mijn vervanger is xxx'' :') Zoals Lienekien al zei is het vrijwel onmogelijk om dit stijlvol recht te zetten.
  donderdag 10 januari 2013 @ 18:30:58 #73
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_121402060
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:29 schreef klipper het volgende:

[..]

Beste TS, kun je niet een keertje onder je eigen naam inloggen, nu denken velen dat je hier niet meer aanwezig bent, maar wij weten beter......
Denk je dat ik TS ben?

Ik zit voorlopig nog wel even goed bij mijn job. :)

Sowieso ben ik nog te jong om de werkervaring van de TS te hebben.

[ Bericht 4% gewijzigd door Hexagon op 10-01-2013 18:37:37 ]
pi_121402065
Stijlvol gaat het niet meer worden, maar je kan op zich nog enige schade repareren. Ook kan je daar meer persoonlijke mails van maken om het enigzins te verhullen. De algemene en persoonlijke mail.
  donderdag 10 januari 2013 @ 18:36:59 #75
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_121402274
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 09:22 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Dat zal er ook aan liggen of TS een relatie- of concurrentiebeding heeft getekend en bij welke nieuwe werkgever hij aan de slag gaat denk ik. Als die in dezelfde branche zitten als zijn huidige werkgever, dan kan hij misschien nog wel een probleem krijgen. Daarnaast is het ook wel van belang wat voor functie TS heeft bij zijn huidige werkgever.
Ik denk dat een rechter er gehakt van maakt als een werkgever wegens nodeloze rancune terug komt op eerder gemaakte toezeggingen.
pi_121402394
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik denk dat een rechter er gehakt van maakt als een werkgever wegens nodeloze rancune terug komt op eerder gemaakte toezeggingen.
En ik denk dat wanneer je de klanten te snel laat overgaan naar je nieuwe werkgever, dat je flink mag lappen.
pi_121402770
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Op welke eerder gemaakte toezeggingen doel je dan?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  donderdag 10 januari 2013 @ 18:53:03 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_121402907
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:49 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Op welke eerder gemaakte toezeggingen doel je dan?
De TS geeft aan dat de overgang naar zijn nieuwe werkgever zonder problemen geregeld was tot dit akkefietje zich voordeed. Dan neem ik aan dat de werkgever dus sowieso akkoord is geweest met zijn overstap.

Dan kun je niet ineens niet meer akkoord zijn omdat je boos bent.
  donderdag 10 januari 2013 @ 18:53:57 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_121402952
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:40 schreef snabbi het volgende:

[..]

En ik denk dat wanneer je de klanten te snel laat overgaan naar je nieuwe werkgever, dat je flink mag lappen.
Alsof klanten overgaan vanwege een mailtje.
pi_121402965
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De TS geeft aan dat de overgang naar zijn nieuwe werkgever zonder problemen geregeld was tot dit akkefietje zich voordeed. Dan neem ik aan dat de werkgever dus sowieso akkoord is geweest met zijn overstap.

Dan kun je niet ineens niet meer akkoord zijn omdat je boos bent.
Werkgever is niet boos vanwege de overstap, werkgever is boos omdat werknemer aan alle relaties/klanten heeft laten weten waar werknemer gaat werken. En als werknemer een relatiebeding heeft met werkgever, dan kan werknemer weleens een probleem hebben.

Zoek maar eens naar de zaak van de werknemer die een klant van een vorige werkgever had toegevoegd op Linkedin en daarvoor 10.000 euro mocht lappen aan ex-werkgever.
pi_121402989
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Alsof klanten overgaan vanwege een mailtje.
Waarom niet? Afhankelijk natuurlijk van TS' functie kan het best zo zijn dat klanten die lang goed contact hebben gehad hem volgen naar zijn nieuwe baas.
pi_121403220
Inderdaad veel bedrijven kopen eerst het merk en daarna de vertegenwoordiger. Persoonlijke relaties zijn veel belangrijker. Ze gaan dan ook niet over vanwege het mailtje maar worden nu wel getriggered om eventueel in actie te komen.

Mensen die denken dat een concurrentiebeding voor de lol in contracten staat :N .
pi_121403241
Ik geloof er eerlijk gezegd geen hout van. Iemand die een functie in de sales heeft (want daar gaat het om volgens mij) weet donders goed wat wel en niet acceptabel is.
pi_121403412
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 19:00 schreef Sport_Life het volgende:
Ik geloof er eerlijk gezegd geen hout van. Iemand die een functie in de sales heeft (want daar gaat het om volgens mij) weet donders goed wat wel en niet acceptabel is.
Ach, TS kon waarschijnlijk niet voor niets niet doorgroeien binnen het bedrijf. :P ;)
pi_121403482
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 19:00 schreef snabbi het volgende:
Mensen die denken dat een concurrentiebeding voor de lol in contracten staat :N .
Mensen die zich laten afschrikken door een concurrentiebeding zijn nog veel erger ;). In vrijwel elk contract staat een concurrentiebeding, maar in de praktijk is er bijna nooit juridische grondslag voor. Vaak ben je namelijk gespecialiseerd in een bepaalde functie/afdeling en zo'n beding zou dan betekenen dat je voor de rest van je leven aan 1 bedrijf vast zit, tenzij je in een andere branche/afdeling gaat werken..

quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:54 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Zoek maar eens naar de zaak van de werknemer die een klant van een vorige werkgever had toegevoegd op Linkedin en daarvoor 10.000 euro mocht lappen aan ex-werkgever.
Daar is dan echt meer aan de hand behalve "op Linkedin toevoegen" (bv pro-actief benaderen met een aanbod bewust iets lager dan de vorige werkgever), dit is echt geen reden om een beroep te doen op het concurrentiebeding.
pi_121403544
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 19:06 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Mensen die zich laten afschrikken door een concurrentiebeding zijn nog veel erger ;). In vrijwel elk contract staat een concurrentiebeding, maar in de praktijk is er bijna nooit juridische grondslag voor. Vaak ben je namelijk gespecialiseerd in een bepaalde functie/afdeling en zo'n beding zou dan betekenen dat je voor de rest van je leven aan 1 bedrijf vast zit, tenzij je in een andere branche/afdeling gaat werken..
Toch heeft het vaak wel toepassing. Toevallig een voorbeeld uit mijn eigen omgeving van iemand die tien jaar haar beroep niet in dezelfde stad mocht uitoefenen na haar ontslag.
  donderdag 10 januari 2013 @ 19:08:58 #87
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_121403598
Tien jaar is ook wel idioot veel. Een jaar in een bepaalde omgeving is redelijk standaard en houdt ook wel stand.

Maar los daarvan; hier is meer een relatiebeding in het spel. TS probeert immers oude klanten mee te lokken, in ieder geval in de optiek van de oude werkgever.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_121403689
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 19:08 schreef Janneke141 het volgende:
Tien jaar is ook wel idioot veel. Een jaar in een bepaalde omgeving is redelijk standaard en houdt ook wel stand.

Maar los daarvan; hier is meer een relatiebeding in het spel. TS probeert immers oude klanten mee te lokken, in ieder geval in de optiek van de oude werkgever.
Het ging om een beroepssector met erg veel persoonlijk contact en jarenlange relaties. Ik snap wel dat je dan streng wil zijn.
pi_121403783
Het is jammer dat TS niet reageert.

Ik vind het namelijk nogal uitmaken om wat voor organisatie en wat voor functie het gaat.

Het komt - althans in mijn ervaring - wel eens vaker voor dat mensen op hun laatste werkdag een dergelijke mail de deur uit doen. Op zich is daar weinig mis mee.

Het grote struikelblok is waarschijnlijk inderdaad het vermelden van de nieuwe werkgever. Je zou dat kunnen zien als een verkapte vorm van aquisitie voor de nieuwe werkgever, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. De externe relaties van TS hoeven geen klanten te zijn - het kunnen ook leveranciers zijn. Als TS nu inkoper is bij Philps en straks inkoper bij de gemeente Leeuwarden, dan lijkt me het vermelden van de nieuwe werkgever niet bezwaarlijk (misschien wel overbodig).
pi_121403799
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 19:06 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

[..]

Daar is dan echt meer aan de hand behalve "op Linkedin toevoegen" (bv pro-actief benaderen met een aanbod bewust iets lager dan de vorige werkgever), dit is echt geen reden om een beroep te doen op het concurrentiebeding.
Ik denk dat hier het relatiebeding beter van toepassing is.
  donderdag 10 januari 2013 @ 19:34:46 #91
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_121404678
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:54 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Werkgever is niet boos vanwege de overstap, werkgever is boos omdat werknemer aan alle relaties/klanten heeft laten weten waar werknemer gaat werken. En als werknemer een relatiebeding heeft met werkgever, dan kan werknemer weleens een probleem hebben.

Ik neem aan dat de TS de waarheid spreekt en helemaal niet van plan was om dit te gaan doen. En volgens mij is er ook helemaal geen sprake van overstappende klanten. Dus dan is er ook niets om een zaak van te maken.

Wat betreft die LinkedIn boete. Ik denk dat je dat iets meer als aquisitie kan zien dan dit onhandige mailtje.
  donderdag 10 januari 2013 @ 19:36:35 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_121404745
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waarom niet? Afhankelijk natuurlijk van TS' functie kan het best zo zijn dat klanten die lang goed contact hebben gehad hem volgen naar zijn nieuwe baas.
Het kan heel misschien als TS er echt werk van maakt. Maargoed ik neem aan dat de TS hier de waarheid spreekt.

Tenminste daarbij neem ik aan dat de TS ook wel weet wat relatiebeding inhoudt.
  donderdag 10 januari 2013 @ 19:49:19 #93
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_121405304
Volgens mij snapt TS niet dat hij uit naam van zijn werkgever arbeid heeft verricht. Zijn "zakelijke relaties" zijn relaties met de werkgever van TS, en niet met hem zelf. Door zo'n mail te sturen lijkt het net alsof je tegen je relaties zegt dat ze je voortaan op henk@bedrijfb.com kunnen bereiken ipv henk@bedrijfa.com. Dat is echt extreem onprofessioneel en absoluut niet netjes.
2000 light years from home
pi_121405458
ts duidelijk niet meer aanwezig.Alles is al gezegd,ts is zwak wat betreft communiceren ,zo ook hier in dit topic.Gooi maar dicht :s)
nee echt niet !
  donderdag 10 januari 2013 @ 20:42:19 #95
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_121407770
Maargoed, als ik de werkgever van TS was had ik hem gewoon gecorrigeerd even vriendelijk gewezen op het relatiebeding. En daarmee zand erover.

Lijkt me veel beter dan zo hysterisch gaan doen over wat er allemaal hypothetisch zou kunnen gebeuren.
  donderdag 10 januari 2013 @ 23:00:02 #96
84769 NanoBeat
Geen inspiratie
pi_121416416
TS? stil?
  donderdag 10 januari 2013 @ 23:22:49 #97
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_121417698
Afhankelijk wat in zijn concurrentiebeding staat (en die heeft hij) mag TS hopen dat geen énkel bedrijf hem volgt naar zijn nieuwe onderkomen. Mocht dat wel het geval zijn dan kan hij in het ergste geval juridische stappen verwachten van zijn ex-werkgever. Ik verwacht niet dat het zover komt maar zo'n verstandverbeistering verwacht je niet van een opgeleid, weldenkende werknemer.
pi_121418947
Ai die taalfouten TS :s)
5 Ferrari's op videoband!
pi_121425633
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:42 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, als ik de werkgever van TS was had ik hem gewoon gecorrigeerd even vriendelijk gewezen op het relatiebeding. En daarmee zand erover.

Lijkt me veel beter dan zo hysterisch gaan doen over wat er allemaal hypothetisch zou kunnen gebeuren.
Dat is makkelijk gezegd zonder meer achtergrondinformatie.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 10:06:20 #100
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_121425740
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 10:01 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Dat is makkelijk gezegd zonder meer achtergrondinformatie.
Natuurlijk maar ik denk niet dat het veel zin heeft om te denken dat de TS hier loopt te liegen over zijn intenties. Als er geen kwade opzet bij was dan zie ik geen reden om zo hysterisch te gaan reageren.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 10:11:30 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121425861
Wat als er wel foute intenties achterzaten zou hij geen topic aangemaakt hebben?
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 11 januari 2013 @ 10:20:22 #102
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_121426077
De bedoelingen zijn goed, maar het is niet zo handig om te vermelden waar je gaat werken. Uiteindelijk zullen een aantal van die relaties dat toch wel gevraagd hebben en waarom zou je erover liegen, maar ik zou het inderdaad niet meteen vermelden. Maar om er nu meteen zo'n ontzettend groot probleem van te maken vind ik ook wat overdreven...

Ik heb het bij mijn vorige werk ook gewoon bij de klanten verteld, maar niet met een algemene mail en het was geen concurrent van dat bedrijf.
Don't let my username fool you...
  vrijdag 11 januari 2013 @ 10:21:21 #103
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_121426106
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 10:11 schreef Leandra het volgende:
Wat als er wel foute intenties achterzaten zou hij geen topic aangemaakt hebben?
Geen idee, maar in een topic als deze kan ik weinig meer doen dan er vanuit gaat dat TS de waarheid spreekt en niet van plan was aan aquisitie te doen.

En als het toch anders is, tja. Hij heeft er dan toch alleen zichzelf mee.
pi_121426191
Naast alles wat er al gezegd is vind ik het voornamelijk een enorm arrogant mailtje.
Uit het gevoel geschreven van: 'kijk mij eens een goed nieuw aanbod hebben-ik ben zo belangrijk voor de zaak als jullie er niet meer uitkomen kun je mij altijd bereiken'.

Echt heel erg matig en als ik dit als nieuwe werkgever onder ogen zou krijgen zou ik me nog eens flink achter de oren krabben.

Edit: ik ga er vanuit dat met 'relaties' externen worden bedoeld.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 10:30:44 #105
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_121426381
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 10:24 schreef Cracka-ass het volgende:
Naast alles wat er al gezegd is vind ik het voornamelijk een enorm arrogant mailtje.
Uit het gevoel geschreven van: 'kijk mij eens een goed nieuw aanbod hebben-ik ben zo belangrijk voor de zaak als jullie er niet meer uitkomen kun je mij altijd bereiken'.

Echt heel erg matig en als ik dit als nieuwe werkgever onder ogen zou krijgen zou ik me nog eens flink achter de oren krabben.
Dat haal ik helemaal niet uit dat mailtje. Ik zie het echt als een goedbedoelde poging om afscheid te nemen van de relaties. Wat echt niet kan, is het noemen van de nieuwe werkgever. Voor de rest vind ik het heel logisch om een afscheidsmailtje te verzenden. Als het goed is, mag het afscheid an sich overigens niet als een verrassing komen voor de relaties. Dat zou hen al gemeld moeten zijn door de voormalige werkgever.

edit: ik zie nu dat het mailtje al ruim voor de laatste werkdag is verzonden. Daarmee heeft de werkgever geen kans gehad om zelf al te communiceren naar de relaties. Dat vind ik wel echt heel erg fout. Zo'n mailtje stuur je normaliter alleen maar op je laatste werkdag.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_121426541
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 10:30 schreef livelink het volgende:

[..]

Dat haal ik helemaal niet uit dat mailtje. Ik zie het echt als een goedbedoelde poging om afscheid te nemen van de relaties. Wat echt niet kan, is het noemen van de nieuwe werkgever. Voor de rest vind ik het heel logisch om een afscheidsmailtje te verzenden. Als het goed is, mag het afscheid an sich overigens niet als een verrassing komen voor de relaties. Dat zou hen al gemeld moeten zijn door de voormalige werkgever.
Je stuurt een mailtje naar relaties met de contactgegevens van je vervanger. Terloops zet je er nog een klein afscheidszinnetje bij. Je maak er in ieder geval geen persoonlijke PR-show van. Totaal ongepast.
pi_121428225
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 10:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Natuurlijk maar ik denk niet dat het veel zin heeft om te denken dat de TS hier loopt te liegen over zijn intenties. Als er geen kwade opzet bij was dan zie ik geen reden om zo hysterisch te gaan reageren.
Zoals al eerder gezegd is me ook niet duidelijk waarom iedereen er voetstoots vanuit gaat dat die externe relaties klanten zijn. Het kunnen net zo goed leveranciers zijn.
pi_121428653
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 11:36 schreef k_man het volgende:

[..]

Zoals al eerder gezegd is me ook niet duidelijk waarom iedereen er voetstoots vanuit gaat dat die externe relaties klanten zijn. Het kunnen net zo goed leveranciers zijn.
Omdat TS iets post, geen antwoorden geeft op vragen en dan weg blijft. Dan moet je ergens vanuit gaan... topic kan net zo goed op slot denk ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')