Gewoon een simpele e-mail om de mensen te bedanken voor alles en aan te geven dat ik het bedrijf ga verlaten. Nu wordt ik afgelopen vrijdag gebeld door mijn leidinggevende en directie dat ze het absoluut ongepast vinden dat ik er zo'n email heb uitgestuurd en dat ze het zeer onprofessioneel vinden. Ze vinden ook dat hun zoiets eruit hadden moeten sturen. Volgens hun blijft dit niet zonder gevolgen. Ik ben zelf van mening dat het juist professioneel is om iedereen persoonlijk te informeren en het bedrijf te bedanken. Wat vinden jullie?quote:Dear All,
I wanted to take a moment to let you know that I am leaving my position at xxx.. I will be starting a new position at xxx per xxx. I will leave xxx per February 1th.
I have enjoyed my tenure here and I appreciate having had the opportunity to work with you. Thank you for the support, guidance, and encouragement you have provided me during my time at xxx . Even though I will miss the company, I am looking forward to this new challenge and to starting a new phase of my career.
Thanks again for everything.
Yours truly,
Intern ja! Dit is een mail naar de externe relaties.quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:54 schreef B-FliP het volgende:
Een heel gewone mail die je in veel bedrijven ziet. Met uitzondering waar je nu gaat werken, meestal laten mensen dat in het ongewisse. Zeker in een grotere organisatie kan je niet iedereen langs gaan en ze bedanken voor de fijne samenwerking is heel gewoon. Deze mails worden over het algemeen op de laatste werkdag verstuurd.
lol, dat had ik ff gemist. Nee externe relaties is die niet gewoon. Met mensen met wie je veel contact hebt kan je het eventueel individueel doen, maar het is niet gewoon om een dergelijke mail uit te sturen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:55 schreef kahlie het volgende:
Intern ja! Dit is een mail naar de externe relaties.
Dit, met enkele aanvullingen:quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:53 schreef kahlie het volgende:
Fout. Heel fout.
Je mail is niet heel professioneel qua taalgebruik, maar goed, daar zou een werkgever misschien nog wel overheen stappen als het normaal gesproken informeel is.
Het heikele punt is dat je laat weten waar je gaat werken en daardoor het idee geeft dat evt. klanten en relaties over kunnen stappen met jou naar het nieuwe bedrijf. Dat is echt heel fout.
Als je alleen mensen wilde bedanken en wilde laten weten dat je weg ging, dan had je het daar bij moeten houden. Sowieso is dat niet heel gebruikelijk om te doen naar relaties, want jij bent het aanspreekpunt voor het bedrijf, niet een persoonlijk aanspreekpunt. Als ze een nieuw aanspreekpunt hebben, dan stelt die zich voor aan de relaties.
Qua mogelijkheden wat ze nog willen doen omdat ze boos zijn, tja, dat is beperkt, maar ik zou idd geen goede referentie meer verwachten hier.
quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:57 schreef B-FliP het volgende:
[..]
lol, dat had ik ff gemist. Nee externe relaties is die niet gewoon.
Tja, ik snap wel dat mensen denken dat dit een interne e-mail was, want het is echt zooo ongepast als dit om een externe e-mail gaat. Alleen noemt TS het 'relaties', en zo noem ik mijn externe contacten. Mijn interne contacten noem ik collega's.quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:59 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Dit, met enkele aanvullingen:
is het intern (zo ziet het er wel naar uit) dan maakt het niet uit welk bedrijf toch? Al is het niet ganbaar en beetje vreemd)
is het in dezelfde sector? Zo ja dan :![]()
Ga je van putjesschepper naar bollenpeller, dan kan het wel zeg maar.
Dit had ook wel iets professioneler gekund... Het is net alsof iedere relatie jou mentor is geweest...quote:Thank you for the support, guidance, and encouragement you have provided me during my time at xxx
Ik heb weinig externe contracten die mij training geven en helpen met mijn werk hoor, maar nogmaals in afwachting van TS is het puur gissenquote:Op woensdag 9 januari 2013 10:02 schreef kahlie het volgende:
[..]
[..]
Tja, ik snap wel dat mensen denken dat dit een interne e-mail was, want het is echt zooo ongepast als dit om een externe e-mail gaat. Alleen noemt TS het 'relaties', en zo noem ik mijn externe contacten. Mijn interne contacten noem ik collega's.
Mocht ik me vergist hebben en gaat het om een interne mail, mijn excuses. Toch vind ik het dan nog ongepast, omdat het lijkt alsof je aan werving doet voor je nieuwe bedrijf. Dan niet van klanten, maar van collega's.
Er een zaak van maken gaat wel wat ver. Maar 'hij bedoelde het toch goed' snijdt weinig hout, hoor.quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:08 schreef n00b13 het volgende:
Kom op, TS bedoelde het toch goed...
Dat ze hier alleen al overwegen een zaak van te maken klinkt dan ook meer als rancune o.i.d.
Precies dit!quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:53 schreef kahlie het volgende:
Fout. Heel fout.
Je mail is niet heel professioneel qua taalgebruik, maar goed, daar zou een werkgever misschien nog wel overheen stappen als het normaal gesproken informeel is.
Het heikele punt is dat je laat weten waar je gaat werken en daardoor het idee geeft dat evt. klanten en relaties over kunnen stappen met jou naar het nieuwe bedrijf. Dat is echt heel fout.
Als je alleen mensen wilde bedanken en wilde laten weten dat je weg ging, dan had je het daar bij moeten houden. Sowieso is dat niet heel gebruikelijk om te doen naar relaties, want jij bent het aanspreekpunt voor het bedrijf, niet een persoonlijk aanspreekpunt. Als ze een nieuw aanspreekpunt hebben, dan stelt die zich voor aan de relaties.
Qua mogelijkheden wat ze nog willen doen omdat ze boos zijn, tja, dat is beperkt, maar ik zou idd geen goede referentie meer verwachten hier.
Ik bedoel: TS bedoeling was niet om alle klanten van het huidige bedrijf aan te raden over te stappen naar een ander bedrijf.quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er een zaak van maken gaat wel wat ver. Maar 'hij bedoelde het toch goed' snijdt weinig hout, hoor.
ik kom dat soort mailtjes regelmatig tegen op mijn werk, TS had in dit geval alleen moeten overleggen en. niet zijn nieuwe werkgever moeten vermelden.quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:57 schreef B-FliP het volgende:
[..]
lol, dat had ik ff gemist. Nee externe relaties is die niet gewoon. Met mensen met wie je veel contact hebt kan je het eventueel individueel doen, maar het is niet gewoon om een dergelijke mail uit te sturen.
Nou nee, deze mail klinkt echt als "Ik ga weg bij Philips, jullie kunnen me nu bij Sony vinden".quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:08 schreef n00b13 het volgende:
Kom op, TS bedoelde het toch goed...
Dat ze hier alleen al overwegen een zaak van te maken klinkt dan ook meer als rancune o.i.d.
Dus als je goedbedoeld je oude werkgever te kakken zet en probeert relaties over te nemen en het bedrijf schade berokkelt, nou dan is dat niet erg?quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:08 schreef n00b13 het volgende:
Kom op, TS bedoelde het toch goed...
Dat ze hier alleen al overwegen een zaak van te maken klinkt dan ook meer als rancune o.i.d.
Dat zegt TS... maar wat denk je dat het bedrijf denkt?quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:10 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik bedoel: TS bedoeling was niet om alle klanten van het huidige bedrijf aan te raden over te stappen naar een ander bedrijf.
Zijn bedoeling doet er überhaupt niet zoveel toe. Het wekt een knullige indruk en dat straalt af op het bedrijf. Het is slecht terug te draaien of te rectificeren.quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:10 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik bedoel: TS bedoeling was niet om alle klanten van het huidige bedrijf aan te raden over te stappen naar een ander bedrijf.
Dan had hij zijn nieuwe werkgever niet moeten noemen en zijn opvolger wel.quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:10 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik bedoel: TS bedoeling was niet om alle klanten van het huidige bedrijf aan te raden over te stappen naar een ander bedrijf.
TS is een mens en mensen maken fouten. Als TS aangeeft dat het niet zijn bedoeling was en aanbiedt een reparatiemail te sturen waarin e.e.a. wordt rechtgezet lijkt de kous mij daarmee af.quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:11 schreef kahlie het volgende:
[..]
Dus als je goedbedoeld je oude werkgever te kakken zet en probeert relaties over te nemen en het bedrijf schade berokkelt, nou dan is dat niet erg?
[..]
Dat zegt TS... maar wat denk je dat het bedrijf denkt?
Een reparatiemail? 'Ik ga toch niet bij bedrijf xxx als xxx werken'?quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:13 schreef n00b13 het volgende:
[..]
TS is een mens en mensen maken fouten. Als TS aangeeft dat het niet zijn bedoeling was en aanbiedt een reparatiemail te sturen waarin e.e.a. wordt rechtgezet lijkt de kous mij daarmee af.
Hoe kun je dit repareren? Een e-mail met sorry maakt het echt niet beter, eerder erger.quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:13 schreef n00b13 het volgende:
[..]
TS is een mens en mensen maken fouten. Als TS aangeeft dat het niet zijn bedoeling was en aanbiedt een reparatiemail te sturen waarin e.e.a. wordt rechtgezet lijkt de kous mij daarmee af.
Nee gewoon: "In de laatste mail heb ik per abuis mijn nieuwe werkgever genoemd, dit was niet mijn bedoeling, het spijt me, ik ben niet voor jullie bereikbaar bij dat nieuwe bedrijf, doei!"quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:14 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Een reparatiemail? 'Ik ga toch niet bij bedrijf xxx als xxx werken'?
Inderdaad. Net als een kindje dat sorry moet zeggen van mama omdat hij Pietje had geduwdquote:Op woensdag 9 januari 2013 10:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe kun je dit repareren? Een e-mail met sorry maakt het echt niet beter, eerder erger.
Is het getal in je username je leeftijd?quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:15 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Nee gewoon: "In de laatste mail heb ik per abuis mijn nieuwe werkgever genoemd, dit was niet mijn bedoeling, het spijt me, ik ben niet voor jullie bereikbaar bij dat nieuwe bedrijf, doei!"
Tel er nog 9 bij opquote:Op woensdag 9 januari 2013 10:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is het getal in je username je leeftijd?
Het was wel de bedoeling, maar achteraf gezien bleek het dom.quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:15 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Nee gewoon: "In de laatste mail heb ik per abuis mijn nieuwe werkgever genoemd, dit was niet mijn bedoeling, het spijt me, ik ben niet voor jullie bereikbaar bij dat nieuwe bedrijf, doei!"
Dat kan ook natuurlijk. Gewoon jezelf aanbieden voor kastijding.quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:17 schreef kahlie het volgende:
Als bedrijf zou ik gewoon gemailt hebben naar mijn relaties dat het duidelijk is waarom de samenwerking met TS is gestopt.En de nieuwe vervanger zijn gegevens doorspelen.
Ook niet heel professioneel, maar in mijn idee dan maar het beste d'r van maken.
Contacten in Amerika houden van die zoetsappige zooi waarin je iedereen tot in den treure bedankt voor wat mensen in Europa gewoon zien als "Je werk doen".quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:06 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Ik heb weinig externe contracten die mij training geven en helpen met mijn werk hoor, maar nogmaals in afwachting van TS is het puur gissen
edit: al is training niet het goede woord, maar op mij kwam het over dat het een interne mail was.
Even afwachten wat TS zegt dus.
Met de kans dat men TS idd op gaat zoeken bij het andere bedrijf zodra er een issue is, in de verwachting dirt te horen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:17 schreef kahlie het volgende:
Als bedrijf zou ik gewoon gemailt hebben naar mijn relaties dat het duidelijk is waarom de samenwerking met TS is gestopt.En de nieuwe vervanger zijn gegevens doorspelen.
Ook niet heel professioneel, maar in mijn idee dan maar het beste d'r van maken.
Dat is ook waar. Hrmpf... Eigenlijk valt er dan gewoon niet meer iets goeds van te maken.quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met de kans dat men TS idd op gaat zoeken bij het andere bedrijf zodra er een issue is, in de verwachting dirt te horen.
TS heeft de goede werkrelatie nog even behoorlijk vertroebeld.
Je leest het te vaak op internet in van die blogpost inderdaad als iemand weg gaat bij een bedrijf. Echt overdreven.quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:20 schreef kahlie het volgende:
[..]
Contacten in Amerika houden van die zoetsappige zooi waarin je iedereen tot in den treure bedankt voor wat mensen in Europa gewoon zien als "Je werk doen".Dat je dus steun hebt gekregen e.d. Training had ik er niet uitgehaald...
In het echte bedrijfsleven hebben je contacten gewoon LinkedIn en zien ze je daarop wel verhuizen naar een ander bedrijf.quote:Op woensdag 9 januari 2013 12:04 schreef eleusis het volgende:
Zo'n mail wordt wel vaker gestuurd. Gewoon even je contacten informeren/warm houden in de markt, zeker nuttig bij een verkoopfunctie. Maar het kan voor de 'latende' werkgever wel gênant zijn of ernaar rieken dat je relaties wil inpikken natuurlijkDus ik snap ook wel waarom ze gaan miepen. Zeker omdat je de nieuwe werkgever noemt, dat is wel not done. Maar goed, het zal wel met een sisser aflopen.
Exactlyquote:Op woensdag 9 januari 2013 09:53 schreef kahlie het volgende:
Fout. Heel fout.
Je mail is niet heel professioneel qua taalgebruik, maar goed, daar zou een werkgever misschien nog wel overheen stappen als het normaal gesproken informeel is.
Het heikele punt is dat je laat weten waar je gaat werken en daardoor het idee geeft dat evt. klanten en relaties over kunnen stappen met jou naar het nieuwe bedrijf. Dat is echt heel fout.
Als je alleen mensen wilde bedanken en wilde laten weten dat je weg ging, dan had je het daar bij moeten houden. Sowieso is dat niet heel gebruikelijk om te doen naar relaties, want jij bent het aanspreekpunt voor het bedrijf, niet een persoonlijk aanspreekpunt. Als ze een nieuw aanspreekpunt hebben, dan stelt die zich voor aan de relaties.
Qua mogelijkheden wat ze nog willen doen omdat ze boos zijn, tja, dat is beperkt, maar ik zou idd geen goede referentie meer verwachten hier.
not donequote:I will be starting a new position at xxx per xxx.
Dat vind ik ook wel een beetje. Ja, het is knullig, behoorlijk knullig zelfs. En ja, het is wat vervelend voor de werkgever.quote:Op woensdag 9 januari 2013 15:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik heb best wel medelijden met TS. Hij bedoelde het goed en het is duidelijk dat hij een positieve en welgemeende band heeft met z'n externe relaties. En dan krijgt hij de leidinggevenden op z'n dak die totaal geen inlevingsvermogen hebben, alleen maar volgens het boekje denken en dreigen met gevolgen. Dat TS fouten heeft gemaakt is duidelijk, die zijn al veelvuldig genoemd. Maar hopelijk gaan de leidinggevenden een gesprek aan met TS en wordt het zonder vervolging opgelost na het horen van zijn verhaal. Het zou ze sieren in ieder geval.
Lijkt er wel op, zoiets is wat mij betreft ongehoord.quote:Op woensdag 9 januari 2013 16:32 schreef Diepvriez het volgende:
Heb je echt de naam van je nieuwe werkgever in je mail genoemd, en deze naar 'zakelijke' relaties gestuurd![]()
Of als verkoper van Sony naar verkoper van Toyota. Dan maakt het alsnog weinig uit.quote:Op woensdag 9 januari 2013 16:42 schreef Knakker het volgende:
Het hangt er wat mij betreft wel heel erg vanaf wat voor rol iemand heeft gehad. Is hij verkoper of consultant dan is het extreem ongepast (en kan ik me niet voorstellen dat je je dit niet bedenkt...), maar bijvoorbeeld als support staff (financieel, technisch, whatever) vind ik het niet zo'n probleem eigenlijk.
Die is aan het werkquote:Op woensdag 9 januari 2013 16:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar even serieus, is TS 'm gesmeerd?
Ik sluit me hierbij aan. Verder moet dat bedrijf maar gewoon een relatiebeding opnemen als ze zooo bang zijn dat de klanten bij het eerste het beste mailtje weglopen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 15:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik heb best wel medelijden met TS. Hij bedoelde het goed en het is duidelijk dat hij een positieve en welgemeende band heeft met z'n externe relaties. En dan krijgt hij de leidinggevenden op z'n dak die totaal geen inlevingsvermogen hebben, alleen maar volgens het boekje denken en dreigen met gevolgen. Dat TS fouten heeft gemaakt is duidelijk, die zijn al veelvuldig genoemd. Maar hopelijk gaan de leidinggevenden een gesprek aan met TS en wordt het zonder vervolging opgelost na het horen van zijn verhaal. Het zou ze sieren in ieder geval.
Jij kent de werkgever en de situatie?quote:Op donderdag 10 januari 2013 02:31 schreef mark211175 het volgende:
Persoonlijk vind ik dat de oude werkgever vrij kinderachtig reageert. Om te beginnen heb je daar 10 jaar met wederzijds plezier gewerkt. Je hebt alles gegeven aan je werkgever en veel energie ingestoken. Ik neem aan dat de werkgever hier waarde aan hecht en het heel vervelend vind, je te moeten missen.
Dat zal er ook aan liggen of TS een relatie- of concurrentiebeding heeft getekend en bij welke nieuwe werkgever hij aan de slag gaat denk ik. Als die in dezelfde branche zitten als zijn huidige werkgever, dan kan hij misschien nog wel een probleem krijgen. Daarnaast is het ook wel van belang wat voor functie TS heeft bij zijn huidige werkgever.quote:Op donderdag 10 januari 2013 09:17 schreef jroz het volgende:
Domme mail. Redenen zijn genoemd. "per 1 februari ga ik een nieuwe uitdaging aan" was beter geweest.
Echter, wat voor gevolgen wil je huidige werkgever eraan verbinden? Klinkt een beetje als een loos dreigement.
Nouja, ik denk dat zijn nieuwe baas hier enkel blij mee kan zijnquote:Op donderdag 10 januari 2013 16:16 schreef Jaimito het volgende:
Als ik dat van een nieuwe werknemer erachter kom, dan ga ik ook snel mijn vraagtekens zetten wat voor een figuur het is...
Toch zou ik het in de gaten houden... Ik werk in een bedrijf waar ik het eerlijk gezegd totaal niet naar mijn zin heb (niemand in het bedrijf), maar ik heb hier wel zekerheid en een vast contract. En ik hier heb ik dit ook meegemaakt met 2 oud collega's, toen hun weegwaren liepen ze een partij te zeiken tegen iederen hoe k*t ze wel niet behandeld waren en noem maar op. Maar toch hoorde ik dan een paar maanden later dat ze ontslagen waren en dan liepen ze dat bedrijf/directie zwart te maken.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nouja, ik denk dat zijn nieuwe baas hier enkel blij mee kan zijn
Beste TS, kun je niet een keertje onder je eigen naam inloggen, nu denken velen dat je hier niet meer aanwezig bent, maar wij weten beter......quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik sluit me hierbij aan. Verder moet dat bedrijf maar gewoon een relatiebeding opnemen als ze zooo bang zijn dat de klanten bij het eerste het beste mailtje weglopen.
En verder zit tegenwoordig iedereen op LinkedIn. Dus via die weg hadden ze het ook wel gezien.
Zelf vind ik het vooral belangrijk dat je even wijst op wie binnen je huidige werkgever jouw positie overneemt zodat zij contact blijven houden met jouw werkgever. Dat kan je zeker nog nasturen en maakt het wegkapen van klanten ook niet zo aannemelijk.quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:15 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Nee gewoon: "In de laatste mail heb ik per abuis mijn nieuwe werkgever genoemd, dit was niet mijn bedoeling, het spijt me, ik ben niet voor jullie bereikbaar bij dat nieuwe bedrijf, doei!"
Ook dat staat heel klungelig. ''Oh trouwens, mijn vervanger is xxx''quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:28 schreef snabbi het volgende:
[..]
Zelf vind ik het vooral belangrijk dat je even wijst op wie binnen je huidige werkgever jouw positie overneemt zodat zij contact blijven houden met jouw werkgever. Dat kan je zeker nog nasturen en maakt het wegkapen van klanten ook niet zo aannemelijk.
Denk je dat ik TS ben?quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:29 schreef klipper het volgende:
[..]
Beste TS, kun je niet een keertje onder je eigen naam inloggen, nu denken velen dat je hier niet meer aanwezig bent, maar wij weten beter......
Ik denk dat een rechter er gehakt van maakt als een werkgever wegens nodeloze rancune terug komt op eerder gemaakte toezeggingen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 09:22 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dat zal er ook aan liggen of TS een relatie- of concurrentiebeding heeft getekend en bij welke nieuwe werkgever hij aan de slag gaat denk ik. Als die in dezelfde branche zitten als zijn huidige werkgever, dan kan hij misschien nog wel een probleem krijgen. Daarnaast is het ook wel van belang wat voor functie TS heeft bij zijn huidige werkgever.
En ik denk dat wanneer je de klanten te snel laat overgaan naar je nieuwe werkgever, dat je flink mag lappen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat een rechter er gehakt van maakt als een werkgever wegens nodeloze rancune terug komt op eerder gemaakte toezeggingen.
Op welke eerder gemaakte toezeggingen doel je dan?quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat een rechter er gehakt van maakt als een werkgever wegens nodeloze rancune terug komt op eerder gemaakte toezeggingen.
De TS geeft aan dat de overgang naar zijn nieuwe werkgever zonder problemen geregeld was tot dit akkefietje zich voordeed. Dan neem ik aan dat de werkgever dus sowieso akkoord is geweest met zijn overstap.quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:49 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Op welke eerder gemaakte toezeggingen doel je dan?
Alsof klanten overgaan vanwege een mailtje.quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:40 schreef snabbi het volgende:
[..]
En ik denk dat wanneer je de klanten te snel laat overgaan naar je nieuwe werkgever, dat je flink mag lappen.
Werkgever is niet boos vanwege de overstap, werkgever is boos omdat werknemer aan alle relaties/klanten heeft laten weten waar werknemer gaat werken. En als werknemer een relatiebeding heeft met werkgever, dan kan werknemer weleens een probleem hebben.quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De TS geeft aan dat de overgang naar zijn nieuwe werkgever zonder problemen geregeld was tot dit akkefietje zich voordeed. Dan neem ik aan dat de werkgever dus sowieso akkoord is geweest met zijn overstap.
Dan kun je niet ineens niet meer akkoord zijn omdat je boos bent.
Waarom niet? Afhankelijk natuurlijk van TS' functie kan het best zo zijn dat klanten die lang goed contact hebben gehad hem volgen naar zijn nieuwe baas.quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Alsof klanten overgaan vanwege een mailtje.
Ach, TS kon waarschijnlijk niet voor niets niet doorgroeien binnen het bedrijf.quote:Op donderdag 10 januari 2013 19:00 schreef Sport_Life het volgende:
Ik geloof er eerlijk gezegd geen hout van. Iemand die een functie in de sales heeft (want daar gaat het om volgens mij) weet donders goed wat wel en niet acceptabel is.
Mensen die zich laten afschrikken door een concurrentiebeding zijn nog veel ergerquote:Op donderdag 10 januari 2013 19:00 schreef snabbi het volgende:
Mensen die denken dat een concurrentiebeding voor de lol in contracten staat.
Daar is dan echt meer aan de hand behalve "op Linkedin toevoegen" (bv pro-actief benaderen met een aanbod bewust iets lager dan de vorige werkgever), dit is echt geen reden om een beroep te doen op het concurrentiebeding.quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:54 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Zoek maar eens naar de zaak van de werknemer die een klant van een vorige werkgever had toegevoegd op Linkedin en daarvoor 10.000 euro mocht lappen aan ex-werkgever.
Toch heeft het vaak wel toepassing. Toevallig een voorbeeld uit mijn eigen omgeving van iemand die tien jaar haar beroep niet in dezelfde stad mocht uitoefenen na haar ontslag.quote:Op donderdag 10 januari 2013 19:06 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Mensen die zich laten afschrikken door een concurrentiebeding zijn nog veel erger. In vrijwel elk contract staat een concurrentiebeding, maar in de praktijk is er bijna nooit juridische grondslag voor. Vaak ben je namelijk gespecialiseerd in een bepaalde functie/afdeling en zo'n beding zou dan betekenen dat je voor de rest van je leven aan 1 bedrijf vast zit, tenzij je in een andere branche/afdeling gaat werken..
Het ging om een beroepssector met erg veel persoonlijk contact en jarenlange relaties. Ik snap wel dat je dan streng wil zijn.quote:Op donderdag 10 januari 2013 19:08 schreef Janneke141 het volgende:
Tien jaar is ook wel idioot veel. Een jaar in een bepaalde omgeving is redelijk standaard en houdt ook wel stand.
Maar los daarvan; hier is meer een relatiebeding in het spel. TS probeert immers oude klanten mee te lokken, in ieder geval in de optiek van de oude werkgever.
Ik denk dat hier het relatiebeding beter van toepassing is.quote:Op donderdag 10 januari 2013 19:06 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
[..]
Daar is dan echt meer aan de hand behalve "op Linkedin toevoegen" (bv pro-actief benaderen met een aanbod bewust iets lager dan de vorige werkgever), dit is echt geen reden om een beroep te doen op het concurrentiebeding.
Ik neem aan dat de TS de waarheid spreekt en helemaal niet van plan was om dit te gaan doen. En volgens mij is er ook helemaal geen sprake van overstappende klanten. Dus dan is er ook niets om een zaak van te maken.quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:54 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Werkgever is niet boos vanwege de overstap, werkgever is boos omdat werknemer aan alle relaties/klanten heeft laten weten waar werknemer gaat werken. En als werknemer een relatiebeding heeft met werkgever, dan kan werknemer weleens een probleem hebben.
Zoek maar eens naar de zaak van de werknemer die een klant van een vorige werkgever had toegevoegd op Linkedin en daarvoor 10.000 euro mocht lappen aan ex-werkgever.
Het kan heel misschien als TS er echt werk van maakt. Maargoed ik neem aan dat de TS hier de waarheid spreekt.quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom niet? Afhankelijk natuurlijk van TS' functie kan het best zo zijn dat klanten die lang goed contact hebben gehad hem volgen naar zijn nieuwe baas.
Dat is makkelijk gezegd zonder meer achtergrondinformatie.quote:Op donderdag 10 januari 2013 20:42 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, als ik de werkgever van TS was had ik hem gewoon gecorrigeerd even vriendelijk gewezen op het relatiebeding. En daarmee zand erover.
Lijkt me veel beter dan zo hysterisch gaan doen over wat er allemaal hypothetisch zou kunnen gebeuren.
Natuurlijk maar ik denk niet dat het veel zin heeft om te denken dat de TS hier loopt te liegen over zijn intenties. Als er geen kwade opzet bij was dan zie ik geen reden om zo hysterisch te gaan reageren.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:01 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dat is makkelijk gezegd zonder meer achtergrondinformatie.
Geen idee, maar in een topic als deze kan ik weinig meer doen dan er vanuit gaat dat TS de waarheid spreekt en niet van plan was aan aquisitie te doen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:11 schreef Leandra het volgende:
Wat als er wel foute intenties achterzaten zou hij geen topic aangemaakt hebben?
Dat haal ik helemaal niet uit dat mailtje. Ik zie het echt als een goedbedoelde poging om afscheid te nemen van de relaties. Wat echt niet kan, is het noemen van de nieuwe werkgever. Voor de rest vind ik het heel logisch om een afscheidsmailtje te verzenden. Als het goed is, mag het afscheid an sich overigens niet als een verrassing komen voor de relaties. Dat zou hen al gemeld moeten zijn door de voormalige werkgever.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:24 schreef Cracka-ass het volgende:
Naast alles wat er al gezegd is vind ik het voornamelijk een enorm arrogant mailtje.
Uit het gevoel geschreven van: 'kijk mij eens een goed nieuw aanbod hebben-ik ben zo belangrijk voor de zaak als jullie er niet meer uitkomen kun je mij altijd bereiken'.
Echt heel erg matig en als ik dit als nieuwe werkgever onder ogen zou krijgen zou ik me nog eens flink achter de oren krabben.
Je stuurt een mailtje naar relaties met de contactgegevens van je vervanger. Terloops zet je er nog een klein afscheidszinnetje bij. Je maak er in ieder geval geen persoonlijke PR-show van. Totaal ongepast.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:30 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat haal ik helemaal niet uit dat mailtje. Ik zie het echt als een goedbedoelde poging om afscheid te nemen van de relaties. Wat echt niet kan, is het noemen van de nieuwe werkgever. Voor de rest vind ik het heel logisch om een afscheidsmailtje te verzenden. Als het goed is, mag het afscheid an sich overigens niet als een verrassing komen voor de relaties. Dat zou hen al gemeld moeten zijn door de voormalige werkgever.
Zoals al eerder gezegd is me ook niet duidelijk waarom iedereen er voetstoots vanuit gaat dat die externe relaties klanten zijn. Het kunnen net zo goed leveranciers zijn.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Natuurlijk maar ik denk niet dat het veel zin heeft om te denken dat de TS hier loopt te liegen over zijn intenties. Als er geen kwade opzet bij was dan zie ik geen reden om zo hysterisch te gaan reageren.
Omdat TS iets post, geen antwoorden geeft op vragen en dan weg blijft. Dan moet je ergens vanuit gaan... topic kan net zo goed op slot denk ikquote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:36 schreef k_man het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegd is me ook niet duidelijk waarom iedereen er voetstoots vanuit gaat dat die externe relaties klanten zijn. Het kunnen net zo goed leveranciers zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |