Gewoon een simpele e-mail om de mensen te bedanken voor alles en aan te geven dat ik het bedrijf ga verlaten. Nu wordt ik afgelopen vrijdag gebeld door mijn leidinggevende en directie dat ze het absoluut ongepast vinden dat ik er zo'n email heb uitgestuurd en dat ze het zeer onprofessioneel vinden. Ze vinden ook dat hun zoiets eruit hadden moeten sturen. Volgens hun blijft dit niet zonder gevolgen. Ik ben zelf van mening dat het juist professioneel is om iedereen persoonlijk te informeren en het bedrijf te bedanken. Wat vinden jullie?quote:Dear All,
I wanted to take a moment to let you know that I am leaving my position at xxx.. I will be starting a new position at xxx per xxx. I will leave xxx per February 1th.
I have enjoyed my tenure here and I appreciate having had the opportunity to work with you. Thank you for the support, guidance, and encouragement you have provided me during my time at xxx . Even though I will miss the company, I am looking forward to this new challenge and to starting a new phase of my career.
Thanks again for everything.
Yours truly,
Intern ja! Dit is een mail naar de externe relaties.quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:54 schreef B-FliP het volgende:
Een heel gewone mail die je in veel bedrijven ziet. Met uitzondering waar je nu gaat werken, meestal laten mensen dat in het ongewisse. Zeker in een grotere organisatie kan je niet iedereen langs gaan en ze bedanken voor de fijne samenwerking is heel gewoon. Deze mails worden over het algemeen op de laatste werkdag verstuurd.
lol, dat had ik ff gemist. Nee externe relaties is die niet gewoon. Met mensen met wie je veel contact hebt kan je het eventueel individueel doen, maar het is niet gewoon om een dergelijke mail uit te sturen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:55 schreef kahlie het volgende:
Intern ja! Dit is een mail naar de externe relaties.
Dit, met enkele aanvullingen:quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:53 schreef kahlie het volgende:
Fout. Heel fout.
Je mail is niet heel professioneel qua taalgebruik, maar goed, daar zou een werkgever misschien nog wel overheen stappen als het normaal gesproken informeel is.
Het heikele punt is dat je laat weten waar je gaat werken en daardoor het idee geeft dat evt. klanten en relaties over kunnen stappen met jou naar het nieuwe bedrijf. Dat is echt heel fout.
Als je alleen mensen wilde bedanken en wilde laten weten dat je weg ging, dan had je het daar bij moeten houden. Sowieso is dat niet heel gebruikelijk om te doen naar relaties, want jij bent het aanspreekpunt voor het bedrijf, niet een persoonlijk aanspreekpunt. Als ze een nieuw aanspreekpunt hebben, dan stelt die zich voor aan de relaties.
Qua mogelijkheden wat ze nog willen doen omdat ze boos zijn, tja, dat is beperkt, maar ik zou idd geen goede referentie meer verwachten hier.
quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:57 schreef B-FliP het volgende:
[..]
lol, dat had ik ff gemist. Nee externe relaties is die niet gewoon.
Tja, ik snap wel dat mensen denken dat dit een interne e-mail was, want het is echt zooo ongepast als dit om een externe e-mail gaat. Alleen noemt TS het 'relaties', en zo noem ik mijn externe contacten. Mijn interne contacten noem ik collega's.quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:59 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Dit, met enkele aanvullingen:
is het intern (zo ziet het er wel naar uit) dan maakt het niet uit welk bedrijf toch? Al is het niet ganbaar en beetje vreemd)
is het in dezelfde sector? Zo ja dan :![]()
Ga je van putjesschepper naar bollenpeller, dan kan het wel zeg maar.
Dit had ook wel iets professioneler gekund... Het is net alsof iedere relatie jou mentor is geweest...quote:Thank you for the support, guidance, and encouragement you have provided me during my time at xxx
Ik heb weinig externe contracten die mij training geven en helpen met mijn werk hoor, maar nogmaals in afwachting van TS is het puur gissenquote:Op woensdag 9 januari 2013 10:02 schreef kahlie het volgende:
[..]
[..]
Tja, ik snap wel dat mensen denken dat dit een interne e-mail was, want het is echt zooo ongepast als dit om een externe e-mail gaat. Alleen noemt TS het 'relaties', en zo noem ik mijn externe contacten. Mijn interne contacten noem ik collega's.
Mocht ik me vergist hebben en gaat het om een interne mail, mijn excuses. Toch vind ik het dan nog ongepast, omdat het lijkt alsof je aan werving doet voor je nieuwe bedrijf. Dan niet van klanten, maar van collega's.
Er een zaak van maken gaat wel wat ver. Maar 'hij bedoelde het toch goed' snijdt weinig hout, hoor.quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:08 schreef n00b13 het volgende:
Kom op, TS bedoelde het toch goed...
Dat ze hier alleen al overwegen een zaak van te maken klinkt dan ook meer als rancune o.i.d.
Precies dit!quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:53 schreef kahlie het volgende:
Fout. Heel fout.
Je mail is niet heel professioneel qua taalgebruik, maar goed, daar zou een werkgever misschien nog wel overheen stappen als het normaal gesproken informeel is.
Het heikele punt is dat je laat weten waar je gaat werken en daardoor het idee geeft dat evt. klanten en relaties over kunnen stappen met jou naar het nieuwe bedrijf. Dat is echt heel fout.
Als je alleen mensen wilde bedanken en wilde laten weten dat je weg ging, dan had je het daar bij moeten houden. Sowieso is dat niet heel gebruikelijk om te doen naar relaties, want jij bent het aanspreekpunt voor het bedrijf, niet een persoonlijk aanspreekpunt. Als ze een nieuw aanspreekpunt hebben, dan stelt die zich voor aan de relaties.
Qua mogelijkheden wat ze nog willen doen omdat ze boos zijn, tja, dat is beperkt, maar ik zou idd geen goede referentie meer verwachten hier.
Ik bedoel: TS bedoeling was niet om alle klanten van het huidige bedrijf aan te raden over te stappen naar een ander bedrijf.quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er een zaak van maken gaat wel wat ver. Maar 'hij bedoelde het toch goed' snijdt weinig hout, hoor.
ik kom dat soort mailtjes regelmatig tegen op mijn werk, TS had in dit geval alleen moeten overleggen en. niet zijn nieuwe werkgever moeten vermelden.quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:57 schreef B-FliP het volgende:
[..]
lol, dat had ik ff gemist. Nee externe relaties is die niet gewoon. Met mensen met wie je veel contact hebt kan je het eventueel individueel doen, maar het is niet gewoon om een dergelijke mail uit te sturen.
Nou nee, deze mail klinkt echt als "Ik ga weg bij Philips, jullie kunnen me nu bij Sony vinden".quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:08 schreef n00b13 het volgende:
Dat ze hier alleen al overwegen een zaak van te maken klinkt dan ook meer als rancune o.i.d.
Dus als je goedbedoeld je oude werkgever te kakken zet en probeert relaties over te nemen en het bedrijf schade berokkelt, nou dan is dat niet erg?quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:08 schreef n00b13 het volgende:
Dat zegt TS... maar wat denk je dat het bedrijf denkt?quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:10 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik bedoel: TS bedoeling was niet om alle klanten van het huidige bedrijf aan te raden over te stappen naar een ander bedrijf.
Zijn bedoeling doet er überhaupt niet zoveel toe. Het wekt een knullige indruk en dat straalt af op het bedrijf. Het is slecht terug te draaien of te rectificeren.quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:10 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik bedoel: TS bedoeling was niet om alle klanten van het huidige bedrijf aan te raden over te stappen naar een ander bedrijf.
Dan had hij zijn nieuwe werkgever niet moeten noemen en zijn opvolger wel.quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:10 schreef n00b13 het volgende:
[..]
TS is een mens en mensen maken fouten. Als TS aangeeft dat het niet zijn bedoeling was en aanbiedt een reparatiemail te sturen waarin e.e.a. wordt rechtgezet lijkt de kous mij daarmee af.quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:11 schreef kahlie het volgende:
[..]
Dus als je goedbedoeld je oude werkgever te kakken zet en probeert relaties over te nemen en het bedrijf schade berokkelt, nou dan is dat niet erg?
[..]
Dat zegt TS... maar wat denk je dat het bedrijf denkt?
Een reparatiemail? 'Ik ga toch niet bij bedrijf xxx als xxx werken'?quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:13 schreef n00b13 het volgende:
[..]
TS is een mens en mensen maken fouten. Als TS aangeeft dat het niet zijn bedoeling was en aanbiedt een reparatiemail te sturen waarin e.e.a. wordt rechtgezet lijkt de kous mij daarmee af.
Hoe kun je dit repareren? Een e-mail met sorry maakt het echt niet beter, eerder erger.quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:13 schreef n00b13 het volgende:
[..]
TS is een mens en mensen maken fouten. Als TS aangeeft dat het niet zijn bedoeling was en aanbiedt een reparatiemail te sturen waarin e.e.a. wordt rechtgezet lijkt de kous mij daarmee af.
Nee gewoon: "In de laatste mail heb ik per abuis mijn nieuwe werkgever genoemd, dit was niet mijn bedoeling, het spijt me, ik ben niet voor jullie bereikbaar bij dat nieuwe bedrijf, doei!"quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:14 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Een reparatiemail? 'Ik ga toch niet bij bedrijf xxx als xxx werken'?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |