Ik dacht ook: ik haal mijn rijbewijs in maximaal 10 lessenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:58 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Nee, maar net één les gehad en ik dacht: ''wat simpel eigenlijk, dit kan ik in een paar lessen.'' Ik dacht dat het gemiddelde van goed kunnen schakelen op 10 lessen lag ofzo.
Wat vond jij het lastigst?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:00 schreef Nafi het volgende:
[..]
Ik dacht ook: ik haal mijn rijbewijs in maximaal 10 lessen
Kijkgedrag, met name bij rijbaan wisselen en achteruitkijkspiegel in het algemeen (vind het vaak onnodig). Verder had ik veel moeite met alle handelingen afmaken voor het afslaan, dus goed vaart minderen, terugschakelen enz. Daarnaast heb ik moeite met langzaam rijden waardoor ik vaak te gehaast doe. Zo ben ik gezakt voor m'n 1e examen omdat ik zo nodig de fietsers voor me wilde inhalen bij een naderende kruisingquote:
Dat kijkgedrag lijkt me ook wel lastig inderdaad. Vaak heb je toch al gezien waar andere weggebruikers zich gegeven. Moet je alsnog alle procedures afgaan bij het kijken.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:57 schreef Nafi het volgende:
[..]
Kijkgedrag, met name bij rijbaan wisselen en achteruitkijkspiegel in het algemeen (vind het vaak onnodig). Verder had ik veel moeite met alle handelingen afmaken voor het afslaan, dus goed vaart minderen, terugschakelen enz. Daarnaast heb ik moeite met langzaam rijden waardoor ik vaak te gehaast doe. Zo ben ik gezakt voor m'n 1e examen omdat ik zo nodig de fietsers voor me wilde inhalen bij een naderende kruising
Ja precies. Moet nog even volhouden die regeltjes, over 3 weken mag ik hopelijk mijn eigen rijstijl ontwikkelenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:04 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Dat kijkgedrag lijkt me ook wel lastig inderdaad. Vaak heb je toch al gezien waar andere weggebruikers zich gegeven. Moet je alsnog alle procedures afgaan bij het kijken.
Goede instelling om mee te beginnenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:09 schreef Nafi het volgende:
[..]
Ja precies. Moet nog even volhouden die regeltjes, over 3 weken mag ik hopelijk mijn eigen rijstijl ontwikkelen
Hij is eerlijk.. zo jammer dat weinig mensen dit niet kunnen respecteren.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:42 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Goede instelling om mee te beginnen![]()
![]()
Absoluut! Ook met het oversteken van kruispunten kijk ik nu tijdens het oversteken nog 2 keer uit, waar ik eerder zonder nogmaals te kijken overstak 'want ik heb groen'quote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:51 schreef delano.888 het volgende:
Voor de mensen die (ook) nog fietsen, merken jullie ook dat jullie daar ook veiliger zijn geworden? Ik let nu altijd goed op mijn verlichting en zit continue dode hoek te checken haha
Het enige wat ik binnen een maand heb laten vallen, is twee handen aan het stuur houden. En ik ben een stuk zekerder gaan rijden. Maar als je er even over nadenkt kan je bedenken dat je dingen niet voor niks leert. Ze geven je geen regels omdat ze dat grappig vinden, het heeft een reden.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:01 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Hij is eerlijk.. zo jammer dat weinig mensen dit niet kunnen respecteren.
Alsof jij alles doet zoals je het geleerd hebt.
Precies, ik kijk ook veel beter voor ik bijvoorbeeld naar links ga terwijl ik eerst altijd met luisteren een heel eind kwamquote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:05 schreef princess-a het volgende:
[..]
Absoluut! Ook met het oversteken van kruispunten kijk ik nu tijdens het oversteken nog 2 keer uit, waar ik eerder zonder nogmaals te kijken overstak 'want ik heb groen'
Ja joh alsof jij om de 5 seconde nu je binnenspiegel checkt en eerst 3 maal kijkt om richting aan te geven en vervolgens weer moet kijken tijdens het opschuiven naar de andere rijbaanquote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:42 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Goede instelling om mee te beginnen![]()
![]()
Volgens mij verwar je mij nu met Keukendrol, die is net begonnen, niet ik.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:09 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Het enige wat ik binnen een maand heb laten vallen, is twee handen aan het stuur houden. En ik ben een stuk zekerder gaan rijden. Maar als je er even over nadenkt kan je bedenken dat je dingen niet voor niks leert. Ze geven je geen regels omdat ze dat grappig vinden, het heeft een reden.
Maar ik ben ook zo'n heilig boontje dat op de fiets voor een rood stoplicht stopt![]()
Terwijl je nog niet kan rijden zeggen dat je niet kan wachten om je eigen rijstijl in te gaan zetten, lijkt me geen goed voorteken
Binnenspiegel check ik nog net zo regelmatig als toen ik rijles had. Erg prettig voor het overzicht. En voor ik van rijbaan wissel check ik zeker nog alledrie de spiegels. Ben al een aantal keer blij geweest ookquote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:34 schreef Nafi het volgende:
[..]
Ja joh alsof jij om de 5 seconde nu je binnenspiegel checkt en eerst 3 maal kijkt om richting aan te geven en vervolgens weer moet kijken tijdens het opschuiven naar de andere rijbaan![]()
Denk dat dat een kenmerk is van een goede rijinstructeur, dat enkele essentiële dingen nu zo in je systeem zitten dat je ze niet meer even af leertquote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:42 schreef delano.888 het volgende:
Ik rij wel met 2 handen aan het stuur, maar zeer zeker niet op kwart voor 3
Mijn rechter arm leunt op de armsteun en mijn linker arm ergens op mijn linkerbeen. Dus wel 2 handen aan het stuur. Voor de rest doe ik alles nog als verteld tijdens de lessen (dus zelfs dode hoek kijken bij snelweg afrit bijv terwijl dat nooit nuttig is). Gaat gewoon automatisch nog steeds.
10 werkdagen max.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:00 schreef -Dries- het volgende:
Verhip, op 19 december geslaagd, maar nog niet langs het gemeente huis geweest op hem aan te vragen. Is er een bepaalde periode waarin je dit moet doen trouwens?
Heh? Je moet dus perse je rijbewijs binnen 10 werkdagen na slaging aanvragen? Of begrijp ik je niet goed.quote:
Jupquote:Op zondag 6 januari 2013 14:25 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Heh? Je moet dus perse je rijbewijs binnen 10 werkdagen na slaging aanvragen? Of begrijp ik je niet goed.
Overnieuw examen aanvragen.quote:Op zondag 6 januari 2013 14:30 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Oke, dat heb ik dus nu al niet gehaalden wat nu?
Dat is toch niet waar? Het gaat toch om de aantekening in het Centraal Rijbewijzenregister..en die blijft gewoon tot je geschrapt wordt wegens een goede reden?quote:
Waarom moest je t nou verpestenquote:Op zondag 6 januari 2013 14:33 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is toch niet waar? Het gaat toch om de aantekening in het Centraal Rijbewijzenregister..en die blijft gewoon tot je geschrapt wordt wegens een goede reden?
Wel leuk dat je er even intraptequote:
Gemenerd jij!quote:Op zondag 6 januari 2013 14:35 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Wel leuk dat je er even intrapteik zei 10 werkdagen aangezien morgen de 10e of 11e is afhankelijk van wat de gemeente als werkdagen ziet
Dat toch ook praktisch iedereen gewoon? Van de mensen bij wie ik in de auto gezeten heb is er niemand meer, behalve één maar die had net z'n rijbewijs, die precies volgens de Cbr-regels rijdt.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:42 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Goede instelling om mee te beginnen![]()
![]()
Jurist hè.quote:Op zondag 6 januari 2013 14:33 schreef delano.888 het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Waarom moest je t nou verpesten![]()
Joh, ik kijk tegenwoordig zelfs op mijn fiets over mijn schouderquote:Op zondag 6 januari 2013 14:37 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat toch ook praktisch iedereen gewoon? Van de mensen bij wie ik in de auto gezeten heb is er niemand meer, behalve één maar die had net z'n rijbewijs, die precies volgens de Cbr-regels rijdt.
Er zijn ook gewoon zoveel situaties waarin je gewoon zeker weet dat er op een bepaalde plaats niemand kan zijn. Dan ga je toch niet weer 100x je spiegels checken en over je schouder kijken etc.
Totdat je een paar keer zeker weet dat er niemand kan zijn, voor de zekerheid kijkt, niemand ziet en dan toch ineens over je schouder iemand ziet die er net echt niet was. Dan schrik je je dood en ga je voortaan wel uitkijken. Ik dacht echt dat ik met een spook te maken hadquote:Op zondag 6 januari 2013 14:37 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Er zijn ook gewoon zoveel situaties waarin je gewoon zeker weet dat er op een bepaalde plaats niemand kan zijn. Dan ga je toch niet weer 100x je spiegels checken en over je schouder kijken etc.
Als je vaak genoeg en goed in je spiegels gekeken hebt en ook nog goed vooruit hebt gekeken krijg je dit eigenlijk niet.quote:Op zondag 6 januari 2013 14:45 schreef princess-a het volgende:
[..]
Totdat je een paar keer zeker weet dat er niemand kan zijn, voor de zekerheid kijkt, niemand ziet en dan toch ineens over je schouder iemand ziet die er net echt niet was. Dan schrik je je dood en ga je voortaan wel uitkijken. Ik dacht echt dat ik met een spook te maken had
Nogmaals, tuurlijk groeit er wat uit. Maar dat is niet iets dat je vant voren al voorbereid. Als je nog niet goed genoeg kan rijden om zelfstandig de openbare weg op te gaan, dan hoor je nog helemaal niet te denken aan welke CBR-dingen je allemaal gaat laten vallen.quote:Op zondag 6 januari 2013 14:37 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat toch ook praktisch iedereen gewoon? Van de mensen bij wie ik in de auto gezeten heb is er niemand meer, behalve één maar die had net z'n rijbewijs, die precies volgens de Cbr-regels rijdt.
Er zijn ook gewoon zoveel situaties waarin je gewoon zeker weet dat er op een bepaalde plaats niemand kan zijn. Dan ga je toch niet weer 100x je spiegels checken en over je schouder kijken etc.
Hmm misschien moest je het ook niet zo zwaar opvatten en bedoelde hij alleen dat ie niet kon wachten tot ie zelf kon gaan rijden en lekker vrij zonder instructeur lekker gaan autorijden gewoon.quote:Op zondag 6 januari 2013 14:57 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Nogmaals, tuurlijk groeit er wat uit. Maar dat is niet iets dat je vant voren al voorbereid. Als je nog niet goed genoeg kan rijden om zelfstandig de openbare weg op te gaan, dan hoor je nog helemaal niet te denken aan welke CBR-dingen je allemaal gaat laten vallen.
Gewoon uit laten rollen in de versnelling waarmee je op de snelweg rijdt? Vaak volgt een verkeerslicht, dan stop je en zet je hem gewoon in zijn 1. En als je zonder te stoppen verder moet rijden zet je hem in zijn 3, of een andere versnelling afhankelijk van je snelheid. Zo doe ik hetquote:Op maandag 7 januari 2013 17:55 schreef Hartm het volgende:
Heeft er iemand tips hoe je het beste kan schakelen als je de snelweg afgaat?
Als het een lange afrit is dan heb ik nergens problemen mee maar bij een kortere afrit heb ik er nog steeds moeite mee.
Ik weet dus nooit in welke versnelling ik hem kan zetten in de tijd dat ik mezelf laat uitrollen, zit echt altijd de kloten met de versnelling.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:05 schreef Nafi het volgende:
[..]
Gewoon uit laten rollen in de versnelling waarmee je op de snelweg rijdt? Vaak volgt een verkeerslicht, dan stop je en zet je hem gewoon in zijn 1. En als je zonder te stoppen verder moet rijden zet je hem in zijn 3, of een andere versnelling afhankelijk van je snelheid. Zo doe ik het![]()
Gefeliciteerd!quote:
Ik zet hem zelf nu steeds in de 4, geen probleem bij de langere afrit maar die kortere doe ik het ook en gaat het steedsniet goedquote:Op maandag 7 januari 2013 18:08 schreef delano.888 het volgende:
Meestal zet ik m in de 3 op de afrit, laat ik m afremmen op de motor, en dan rij je ongeveer 50/60 ongeveer perfect voor de afrit.
Op twee dingetjes na ging het helemaal goed. Eerste slordigheidje was op de afrit van de snelweg (op A4 richting A'dam bij Plaspoelpolder eraf), ik ging op de uitvoegstrook die kort was eerst schakelen waardoor ik (ondanks het schakelen) iets te hard de bocht in ging maar dat corrigeerde ik snel.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:09 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Geen moeilijkheden tijdens je examen? Of dingen waar je dacht van: oei.
Mooi.quote:Op maandag 7 januari 2013 19:25 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Op twee dingetjes na ging het helemaal goed. Eerste slordigheidje was op de afrit van de snelweg (op A4 richting A'dam bij Plaspoelpolder eraf), ik ging op de uitvoegstrook die kort was eerst schakelen waardoor ik (ondanks het schakelen) iets te hard de bocht in ging maar dat corrigeerde ik snel.
Daar beneden aan die afrit bij het kruispunt sjeesde ik iets te hard de bocht door, zei toen ook nog 'hoppaaa', de examinatrice (best een knappe!) zei bij de nabespreking nog dat ik dat had gezegd.
Dat waren ook de twee dingen waar ze op terug kwam bij de nabespreking. Voor de rest zei ze dat ze eigenlijk nergens iets op aan te merken had.
Ik reed voor mijn gevoel ook wel een supergoede rit. Ik ging gewoon zitten van nou hup nu gaan we een stukkie rijden en ik ga goed m'n best doen. De examinatrice was ook heel relaxt, dat had ik dan weer mee.
Maar ik keek gevoelsmatig ook gewoon heel goed, zag voetgangers ruim op tijd aankomen, anticipeerde goed op verkeer en reed ook lekker door daar waar mogelijk.
Gefeliciteeerdquote:
Haha ja ik zeg altijd van dat soort dingetjes, ook als ik achter iemand sta en het licht springt op groen: "Komt u maarrrrr" met zo'n accentje en "u kunt het mevrouwtje!" als er een oud dametje oversteekt. Kon de examinatrice wel om lachen en indirect liet ik haar ook daarmee zien dat ik dingen wel zag.quote:
Ik ben in 1 keer geslaagd voor mn theorie, ik heb het boek een paar keer door en uitgelezen en ook aandachtig gelezen (had niks te doen op stagequote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:07 schreef Keukendrol het volgende:
Zijn er nog belangrijke dingen voor theorie-examen? Heb zo'n beetje 20 oefenexamens gemaakt ong 60% slaging, als ik niet slaag is het meestal op 1 of 2 fouten teveel. Dat zijn dan ook echt van die vragen dat je denkt van:''Ja leuk en aardig maar ik word geen betere bestuurder wanneer ik weet dat het achterste voertuig van een colonne een groen licht en groene vlag voert.''
Kortom iemand tips uit eigen ervaring?
Thanks! Good luck!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:35 schreef Scootermuisje het volgende:
[..]
Ik ben in 1 keer geslaagd voor mn theorie, ik heb het boek een paar keer door en uitgelezen en ook aandachtig gelezen (had niks te doen op stage)
Nou, toen zat het wel écht in mn kop hoor. Donderdag afrijden
Ja, dat word je wel, want je bevordert hiermee de doorstroming omdat je dan weer mag rijden en dus niet voor niets staat te wachten omdat het doorsnijden van een militaire colonne verboden is.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:07 schreef Keukendrol het volgende:
'Ja leuk en aardig maar ik word geen betere bestuurder wanneer ik weet dat het achterste voertuig van een colonne een groen licht en groene vlag voert.''
Dat kun je natuurlijk niet zien, bovendien komt het ook regelmatig voor. Dus je hebt wel gelijk ja.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ja, dat word je wel, want je bevordert hiermee de doorstroming omdat je dan weer mag rijden en dus niet voor niets staat te wachten omdat het doorsnijden van een militaire colonne verboden is.
Meeste colonnes die ik tegen kom zijn tussen de 4 en 10 voertuigen, maar ik kwam laatst weer eentje tegen van ik denk een wagen of 30 a 40. Was echt heel lang. Ik vind het altijd wel een gaaf gezicht.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:38 schreef Keukendrol het volgende:
Dat kun je natuurlijk niet zien, bovendien komt het ook regelmatig voor. Dus je hebt wel gelijk ja.
Eens, het heeft wel iets.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Meeste colonnes die ik tegen kom zijn tussen de 4 en 10 voertuigen, maar ik kwam laatst weer eentje tegen van ik denk een wagen of 30 a 40. Was echt heel lang. Ik vind het altijd wel een gaaf gezicht.
Maximale afmetingen van de auto, minimale diepte profiel op banden. Maximale snelheid met een aanhanger, dat soort instinkers worden af en toe gevraagd.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:07 schreef Keukendrol het volgende:
Zijn er nog belangrijke dingen voor theorie-examen? Heb zo'n beetje 20 oefenexamens gemaakt ong 60% slaging, als ik niet slaag is het meestal op 1 of 2 fouten teveel. Dat zijn dan ook echt van die vragen dat je denkt van:''Ja leuk en aardig maar ik word geen betere bestuurder wanneer ik weet dat het achterste voertuig van een colonne een groen licht en groene vlag voert.''
Kortom iemand tips uit eigen ervaring?
750.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:06 schreef delano.888 het volgende:
Ik had de vraag hoeveel kilo aanhangwagen je standaard mag trekken met alleen B. Volgens mij had ik m goed beantwoord, maar ik weet t nu niet meer
Ja dat, maar meer als je auto + aanhanger samen max 3500 wegen en de auto zwaarder is dan de volgeladen aanhangerquote:
Oh, dat weet ik niet.quote:Op woensdag 9 januari 2013 07:33 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja dat, maar meer als je auto + aanhanger samen max 3500 wegen en de auto zwaarder is dan de volgeladen aanhanger
Vanaaf 13 januari veranderen die regels.quote:Op woensdag 9 januari 2013 07:33 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja dat, maar meer als je auto + aanhanger samen max 3500 wegen en de auto zwaarder is dan de volgeladen aanhanger
Oprechte vraag: Wat is het nut van zo'n lang stuk snelweg rijden? Lijkt me een beetje zonde van je rijles eigenlijk..quote:Op woensdag 9 januari 2013 15:44 schreef Kletters het volgende:
Pfff als ik dat allemaal zo lees ben ik blij dat ik mijn theorie al heb en er niet zoveel meer over na hoef te denken... Wat een verschrikking. Nog altijd blij met een oefen cd-rom waarop ik examens kon oefenen, komt bijna dichtbij the real thing
Ben ondertussen van rijschool geswitched, rij nu ANWB. Superchille instructeur, geen gezeik als 'wat heb ik toch een rare baan he, zit de hele dag maar dingen te herhalen voor mensen...' (had mijn vorige instructeur nogal een handje van, iedere les weer klagenVrijdag gaan we weer lessen, en op de planning staat een lekker stuk snelweg: retourtje rijswijk - schiphol. Yay!
TMM van de aanhanger. Er wordt niet naar het actuele gewicht gekeken, maar enkel naar wat het mag wegen. Heb jij dus een aanhanger die 2500 mag wegen, maar leeg 300 weegt (doorsnee zware tandemasser dus), dan mag jij die met een B niet trekken, al zet je er een Landrover voor van 2 ton. Echter, kom ik met mijn BE aan dan mag ik deze aanhanger trekken met een Aygo, alleen mag er dan bijna niets in.quote:Op woensdag 9 januari 2013 07:33 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja dat, maar meer als je auto + aanhanger samen max 3500 wegen en de auto zwaarder is dan de volgeladen aanhanger
Waarschijnlijk voor het oefenen van invoegen/uitvoegen en weefvakken.quote:Op woensdag 9 januari 2013 16:03 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Oprechte vraag: Wat is het nut van zo'n lang stuk snelweg rijden? Lijkt me een beetje zonde van je rijles eigenlijk..
Ik hoop het ook voor je, succes!quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:05 schreef Wanderlust. het volgende:
Morgen heb ik examen, hoop dat ik slaag!
We hopen met je mee! Succes.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:05 schreef Wanderlust. het volgende:
Morgen heb ik examen, hoop dat ik slaag!
Nee, vervreemden en te goed voelen zijn twee verschillende dingenquote:Op woensdag 9 januari 2013 18:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
Want je bent geslaagd en voelt je derhalve te goed?![]()
Ik weet niet wanneer je hem hebt aangevraagd maar die van mij lag er al na 2 dagen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:38 schreef no1uknow het volgende:
Vanmiddag maar even naar het stadhuis om te kijken of m'n rbw er toevallig al ligt.
Dinsdagochtend, en ze zeggen hier in Zoetermeer dat het (max) 4 werkdagen duurt en ze tellen maandag verdomme nog niet eens meequote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:39 schreef EchteZwareVanNelle het volgende:
[..]
Ik weet niet wanneer je hem hebt aangevraagd maar die van mij lag er al na 2 dagen.
Maandag geen werkdag daar?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:40 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Dinsdagochtend, en ze zeggen hier in Zoetermeer dat het (max) 4 werkdagen duurt en ze tellen maandag verdomme nog niet eens meeMaar wie weet ligt ie er vanmiddag al, hoor van verschillende mensen dat ze nog wel eens op willen schieten. Heb ook geen zin om tot dinsdag te wachten!
Haha ja en ook nog is pas sinds 1 januari he, zijn ze alleen van 9:00 tot 11:00 voor als er iemand geboren of overleden is. En zodoende tellen ze die dag ook niet mee. Stond er ook mooi voor een dichte deur afgelopen maandagquote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:43 schreef EchteZwareVanNelle het volgende:
[..]
Maandag geen werkdag daar?Dacht dat ze hier lui waren.Maar grote kans dat je roze pasje er al is.
Je zou als ambtenaar maar eens moeten werken.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:45 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Haha ja en ook nog is pas sinds 1 januari he, zijn ze alleen van 9:00 tot 11:00 voor als er iemand geboren of overleden is. En zodoende tellen ze die dag ook niet mee. Stond er ook mooi voor een dichte deur afgelopen maandag
Gaaf hé.quote:Op maandag 14 januari 2013 11:45 schreef no1uknow het volgende:
Rijbewijs was vrijdag al binnen inderdaad, hele weekend al gereden, al flink wat kilometers gemaakt. Heerlijk dat rijden, vooral in je eentje
Ik vond de eerste keer ook eng gewoon.quote:Op maandag 14 januari 2013 14:34 schreef EchteZwareVanNelle het volgende:
[..]
Gaaf hé.Hoewel ik het de allereerste keer wel een beetje raar vond. Maar dan wen je gelukkig snel aan.
Ja eigenlijk ik ook wel een beetje, dan ben je je er ook van bewust dat er niemand kan ingrijpen.quote:Op maandag 14 januari 2013 15:47 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik vond de eerste keer ook eng gewoon.
In het begin zeker wel ja. Na een tijdje is autorijden een soort van automatisme en dan maakt het allemaal niet zoveel meer uit waar je in zit of hoelang en waar je moet rijden. In het begin was ik ook na een uurtje ofzo helemaal kapot.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:10 schreef EchteZwareVanNelle het volgende:
[..]
Ja eigenlijk ik ook wel een beetje, dan ben je je er ook van bewust dat er niemand kan ingrijpen.En het is weer een compleet andere auto dan je lesauto, dat telt ook wel mee natuurlijk.
In het begin was ik inderdaad ook helemaal kapot, alles hééél voorzichtig doen. Nu wordt inderdaad het meeste gewoon een automatisme en kost het je ook weinig tot geen aandachtquote:Op maandag 14 januari 2013 16:14 schreef Actaeon het volgende:
[..]
In het begin zeker wel ja. Na een tijdje is autorijden een soort van automatisme en dan maakt het allemaal niet zoveel meer uit waar je in zit of hoelang en waar je moet rijden. In het begin was ik ook na een uurtje ofzo helemaal kapot.
Jij bent ook al heel lang terug geslaagd toch?quote:Op maandag 14 januari 2013 16:17 schreef EchteZwareVanNelle het volgende:
[..]
In het begin was ik inderdaad ook helemaal kapot, alles hééél voorzichtig doen. Nu wordt inderdaad het meeste gewoon een automatisme en kost het je ook weinig tot geen aandacht
Toe maar. Meteen rondscheuren.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:18 schreef delano.888 het volgende:
De eerste keer dat ik zelf reed was toen ik mijn auto ophaalde, 2 uur rijden van mijn huis af. En hij sloeg maar 1x af! hahavond t eerlijk gezegd niet heel eng
heb zelfs nog even wat dingetjes uitgeprobeerd (snelle bochten enz)..
Je moet toch even testen wat je in huis hebt gehaald hequote:
Toch oppassen in het begin.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:21 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Je moet toch even testen wat je in huis hebt gehaald he140 aangetikt op mijn eerste ritje
maar dat was niet met opzet, meer omdat ik nog niet echt goed snelheidsbesef had en toen ineens de auto's voor me dichterbij zag komen
![]()
15 December ben ik geslaagd, dus morgen een maand.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:18 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Jij bent ook al heel lang terug geslaagd toch?
Ooh haha kreeg de indruk dat het langer geleden wasquote:Op maandag 14 januari 2013 16:28 schreef EchteZwareVanNelle het volgende:
[..]
15 December ben ik geslaagd, dus morgen een maand.
Ik lurkte eigenlijk meestal, begin nu pas een beetje actief te worden.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ooh haha kreeg de indruk dat het langer geleden was
Ik post en lees hier nog wel maar niet altijd even vaak dus ik mis nog weleens iets.
Haha. Het is in beide gevallen wel een leuk topic ja. Zowel in de tijd dat je nog lest als daarna.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:39 schreef EchteZwareVanNelle het volgende:
[..]
Ik lurkte eigenlijk meestal, begin nu pas een beetje actief te worden.
Ik vind het topic nu zelfs iets leuker omdat alles nog zo herkenbaar is.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:42 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Haha. Het is in beide gevallen wel een leuk topic ja. Zowel in de tijd dat je nog lest als daarna.
Ik volgende week vrijdag! Ik zie ook vaak mensen te laat op zebrapaden waardoor ik op het laatste moment rem. Instructeur grijpt niet in maar zegt dat de examinator dat wel doet in zulke gevallenquote:Op maandag 14 januari 2013 22:31 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Net rijles gehad, zag weer iemand op het zebrapad niet dus een ingreep. En Vrijdag weer examen, vorige examen had ik precies het zelfde.. Ook het parkeren ging niet helemaal lekker.. Woensdag gelukkig nog 2 uren les. Wil het Vrijdag echt gaan halen!!
Ik denk vooral dat je jezelf ontzettend afleidt als je zit te klooien ermee. Dus ik zou even voor het examen kijken welke standen het hendeltje heeft. Mocht het gaan regenen dan weet je vanzelf wel welke stand je nodig hebt. Dat is namelijk simpel. Zie je niks door de regen op je ruit? Standje hogerquote:Op maandag 14 januari 2013 22:27 schreef erythropoeet het volgende:
Ik moet woensdagmorgen afrijden. Voorzichtig komen de zenuwen nu ook de hoek om steken.
Nu bedenk ik me ineens dat ik eigenlijk nog nooit de ruitenwisser nodig heb gehad tijdens de rijlessen.
Ik weet de hendel wel te vinden, maar vrees een beetje dat ik hem juist nodig heb bij het examen en dan de juiste functie niet kan vinden. Kun je daar op zakken?
Ik vond de eerste keer zo ongelooflijk vet, zo'n ultiem gevoel van vrijheidquote:Op maandag 14 januari 2013 16:10 schreef EchteZwareVanNelle het volgende:
[..]
Ja eigenlijk ik ook wel een beetje, dan ben je je er ook van bewust dat er niemand kan ingrijpen.En het is weer een compleet andere auto dan je lesauto, dat telt ook wel mee natuurlijk.
Gewoon 1 tikje omhoog is in 90% van de gevallen prima. Bijna alle lesautos doen het inmiddels ook automatisch op de goede snelheid. Mocht de hele Atlantische Oceaan naar beneden komen zeilen, duw je hem gewoon helemaal omhoog.quote:Op maandag 14 januari 2013 22:27 schreef erythropoeet het volgende:
Ik moet woensdagmorgen afrijden. Voorzichtig komen de zenuwen nu ook de hoek om steken.
Nu bedenk ik me ineens dat ik eigenlijk nog nooit de ruitenwisser nodig heb gehad tijdens de rijlessen.
Ik weet de hendel wel te vinden, maar vrees een beetje dat ik hem juist nodig heb bij het examen en dan de juiste functie niet kan vinden. Kun je daar op zakken?
En vraag aan je instructeur of hij nog ff het dashboard met je door wilt nemen, bij mij ging ze vragen wat ik moest doen als de ruiten zouden beslaan en of airco nou goed of slecht voor het verbruik is.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:45 schreef tuut-chips het volgende:
[..]
Gewoon 1 tikje omhoog is in 90% van de gevallen prima. Bijna alle lesautos doen het inmiddels ook automatisch op de goede snelheid. Mocht de hele Atlantische Oceaan naar beneden komen zeilen, duw je hem gewoon helemaal omhoog.
Airco is natuurlijk goed voor je verbruik, de auto zuigt lucht aan aan de voorkant en daardoor ga je sneller!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:46 schreef no1uknow het volgende:
[..]
En vraag aan je instructeur of hij nog ff het dashboard met je door wilt nemen, bij mij ging ze vragen wat ik moest doen als de ruiten zouden beslaan en of airco nou goed of slecht voor het verbruik is.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:57 schreef tuut-chips het volgende:
[..]
Airco is natuurlijk goed voor je verbruik, de auto zuigt lucht aan aan de voorkant en daardoor ga je sneller!
Dat vrijheid gevoel is inderdaad zo vet de eerste keer.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:41 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ik vond de eerste keer zo ongelooflijk vet, zo'n ultiem gevoel van vrijheid!
Net lekker de halve ochtend in de sneeuw gereden, dat is ook tof! Af en toe lekker gas intrappen en spinnen, wel met winterbandjes natuurlijk, in de auto van m'n ouders, Golf V, 2.0 FSI met 150 pk
Wat voor mondeo?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:01 schreef EchteZwareVanNelle het volgende:
[..]
Dat vrijheid gevoel is inderdaad zo vet de eerste keer.
Ik ga vandaag ook maar een beetje spelen in de sneeuw. Met een Ford Mondeo zónder winterbanden.
Lijkt me met een Golf V geen straf though.
Ja precies dat zei ik ook, 'goed geantwoord' zei mijn, trouwens appetijtelijke examinatrice.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:57 schreef tuut-chips het volgende:
[..]
Airco is natuurlijk goed voor je verbruik, de auto zuigt lucht aan aan de voorkant en daardoor ga je sneller!
Ja heerlijke auto, als je op de 2000/2500 toeren in welke versnelling dan ook zit en je geeft gast, schiet ie vooruit, best veel power.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:01 schreef EchteZwareVanNelle het volgende:
[..]
Dat vrijheid gevoel is inderdaad zo vet de eerste keer.
Ik ga vandaag ook maar een beetje spelen in de sneeuw. Met een Ford Mondeo zónder winterbanden.
Lijkt me met een Golf V geen straf though.
Mondeo MK2 1.8 16 kleppert benzine. 110 PK en niet veel meer koppel.quote:
Voor z'n leeftijd toch wel een verassend snel blok, boven de 2000/2500 heeft 'ie inderdaad al het vermogen en wil 'ie echt wel vooruit. Maar je kan er ook heerlijk lui mee rijden, in z'n 3 door bochten, rotondes etc. Hij trekt zelfs al aardig vanaf 1500 toeren.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:08 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ja heerlijke auto, als je op de 2000/2500 toeren in welke versnelling dan ook zit en je geeft gast, schiet ie vooruit, best veel power.
En geslaagd?!quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:08 schreef erythropoeet het volgende:
Nog twee uur, dan moet ik afrijden. Als het doorgaat...
Wel bizar om met zo'n pak sneeuw te rijden. Ik heb nog nooit sneeuw meegemaakt tijdens de lessen. Gelukkig heb ik nog een lesje vooraf geprikt, dan kan ik tenminste nog even voelen hoe het gaat.
Is het uberhaupt wel doorgegaan? Heb niks meer vernomen over het annuleren van rijexamens door het CBR vandaag, maar zie ook weinig lesauto's rijden...quote:
Op het laatste moment afgelast.quote:
ESP enzo uitzetten.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:28 schreef erythropoeet het volgende:
Hij heeft er winterbanden onder zitten, we gingen op een grote lege parkeerplaats proberen in een slip te komen om dat eens mee te maken maar dat kregen we gewoon niet voor elkaar.
Morgen rijbewijs ophalenquote:
Netjes inderdaad.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:05 schreef Scootermuisje het volgende:
[..]
Morgen rijbewijs ophalen![]()
37 lessen, 1x theorie 1x praktijk, niet slecht voor een vrouw dacht ik zo.
Lessen in VW Polo.
Ah, dat heb je netjes gedaan inderdaad! Ik tot nog toe al 46 lessen, heb er nog 12 over uit mijn pakketje, theorie wel in 1x maar ga eerdaags voor de tweede keer op voor praktijk... Waar heb je gelest?quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:05 schreef Scootermuisje het volgende:
[..]
Morgen rijbewijs ophalen![]()
37 lessen, 1x theorie 1x praktijk, niet slecht voor een vrouw dacht ik zo.
Lessen in VW Polo.
195 aangetikt in mijn eerste ritquote:Op maandag 14 januari 2013 16:21 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Je moet toch even testen wat je in huis hebt gehaald he140 aangetikt op mijn eerste ritje
maar dat was niet met opzet, meer omdat ik nog niet echt goed snelheidsbesef had en toen ineens de auto's voor me dichterbij zag komen
![]()
Stoer manquote:Op vrijdag 18 januari 2013 00:34 schreef krokdown het volgende:
[..]
195 aangetikt in mijn eerste rit
alleen dat was wel opzettelijk
Had toen waarschijnlijk al meer ervaring en controle over mijn voertuig dat jij nu hebt.quote:
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:43 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Mag ik in de openingspost.... IK BEN NAMELIJK GESLAAGD!!!!
Wel raar dat ik rijinstructeur zei dat ik tijdens het 1e examen beter reed.
Frank Schuurman, in Apeldoorn. In totaal 4,5 maand over gedaan. En een leuke instructeurquote:Op donderdag 17 januari 2013 11:06 schreef Kletters het volgende:
[..]
Ah, dat heb je netjes gedaan inderdaad! Ik tot nog toe al 46 lessen, heb er nog 12 over uit mijn pakketje, theorie wel in 1x maar ga eerdaags voor de tweede keer op voor praktijk... Waar heb je gelest?
Dat dus.quote:Op zondag 20 januari 2013 14:35 schreef Gezicht het volgende:
Mijn instructeur heeft me altijd geleerd pas vaart te minderen in het voorsorteervak in de situatie zoals jij die beschrijft...
Dat inderdaad.quote:Op zondag 20 januari 2013 14:35 schreef Gezicht het volgende:
Mijn instructeur heeft me altijd geleerd pas vaart te minderen in het voorsorteervak in de situatie zoals jij die beschrijft...
Ik gister ook, naja niet alleen maar wel zonder instructeur en zonder dat er in kon worden gegrepen. Auto was wel even wennen en viel 2 keer voor stoplicht uit...quote:Op zondag 20 januari 2013 14:55 schreef princess-a het volgende:
[..]
Dat inderdaad.![]()
Ik heb net voor het eerst sinds ik mijn rijbewijs heb alleen gereden. Echt, wat is dat leuk!
Moet je ouder wel een auto hebbenquote:Op zondag 20 januari 2013 15:00 schreef themole het volgende:
Pas na anderhalve maand? De dag nadat ik mijn rijbewijs had opgehaald stond ik al bij mijn ouders op de stoep om hun auto te jatten....
nx aan, je kan niet harder dan 40 :p, maar evengoed succes natuurlijk!quote:Op zondag 20 januari 2013 16:07 schreef Hartm het volgende:
Morgen weer rijles![]()
En als het goed is komt hier vanavond een dikke pak sneeuw dus dat wordt ook weer een rijles in de sneeuw!
Ohhh, shiii...quote:Op zondag 20 januari 2013 19:53 schreef Bankpasje het volgende:
shiiiitt, TTT is ingepland, en ben pas 7 maart aan de beurt! Volgens mij is het op dit moment spits uur bij het CBR?
Waarom kies je voor spoed? Volgens mij duurt het dan 1 of 2 werkdagen, ipv 5. Maar uit mijn omgeving merk ik dat die 5 werkdagen wel heel ruim gerekend zijn, als je eerder even langs het gemeentehuis gaat kan het rijbewijs er best al zijnquote:Op zondag 20 januari 2013 20:14 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Morgen naar het gemeentehuis en het rijbewijs aanvragen, denk dat ik spoed ga doen. Hoelang gaat het dan duren ?
Woensdag vrij en dan wil ik eigenlijk gewoon even lekker legaal gaan rijden, En voor 30 euro extra ben ik wel zeker dat dat kan, maar twijfel ook nog wel een beetje hoor.quote:Op zondag 20 januari 2013 20:17 schreef princess-a het volgende:
[..]
Waarom kies je voor spoed? Volgens mij duurt het dan 1 of 2 werkdagen, ipv 5. Maar uit mijn omgeving merk ik dat die 5 werkdagen wel heel ruim gerekend zijn, als je eerder even langs het gemeentehuis gaat kan het rijbewijs er best al zijn
Ah ja, als je een vrije dag hebt is dat wel heel leuk om even te doenquote:Op zondag 20 januari 2013 20:18 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
[..]
Woensdag vrij en dan wil ik eigenlijk gewoon even lekker legaal gaan rijden, En voor 30 euro extra ben ik wel zeker dat dat kan, maar twijfel ook nog wel een beetje hoor.
Wel logisch hoor, dat je even moet wennen aan de auto. Ging dat een beetje?quote:Op zondag 20 januari 2013 15:07 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
[..]
Ik gister ook, naja niet alleen maar wel zonder instructeur en zonder dat er in kon worden gegrepen. Auto was wel even wennen en viel 2 keer voor stoplicht uit...
Heb al eens in de sneeuw gereden, hoefde niet echt langzaam te rijden, gewoon goed uitkijken.quote:Op zondag 20 januari 2013 19:34 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
nx aan, je kan niet harder dan 40 :p, maar evengoed succes natuurlijk!
het ziet er naar uit dat er geen buien meer komen, dus vannacht zullen de wegen wel weer begaanbaar zijn. Heb vandaag nog even gereden, maar kwam niet boven een Cantasnelheid uitquote:Op zondag 20 januari 2013 20:31 schreef Hartm het volgende:
[..]
Heb al eens in de sneeuw gereden, hoefde niet echt langzaam te rijden, gewoon goed uitkijken.
Is altijd mooi meegenomen met rijlessen een paar keer
Hier is er nog helemaal niks gevallen, ondanks dat ze zoveel voorspelt haddenquote:Op zondag 20 januari 2013 20:36 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
het ziet er naar uit dat er geen buien meer komen, dus vannacht zullen de wegen wel weer begaanbaar zijn. Heb vandaag nog even gereden, maar kwam niet boven een Cantasnelheid uit
Nou goed beetje de spanning heeft ook wel meegespeeld, mag officieel de weg nog niet op en als die dan 2 keer uitvalt nadat je net een politieauto hebt gespot. Maar koppeling punt voelde ik niet heel goed aan leek wel of het punt in de les auto veel hoger/langer was om zo maar te zeggen.quote:Op zondag 20 januari 2013 20:29 schreef princess-a het volgende:
[..]
Ah ja, als je een vrije dag hebt is dat wel heel leuk om even te doen
[..]
Wel logisch hoor, dat je even moet wennen aan de auto. Ging dat een beetje?
Ik check vaak even in welke versnelling ik heb hem gezet, en wat in mijn lesauto 'ver naar voren voelde', dus 1, 3 en 5, waren hier juist de versnellingen aan de onderkant, dus 2 en 4. Daardoor moest ik een paar keer echt kijken naar de pook om te zien in welke versnelling ik de auto had gezet, dat was lang geleden! Verder niet uit laten vallen dus dat gaf wel zelfvertrouwen, ik was de afgelopen 6 weken een beetje schijterig geworden
Dat is heel normaal hoor elke auto heeft dat verschillend, afhankelijk van de slijtage van de koppeling. Mijn auto heeft hem echt heel hoog zitten helaas dus ik ben spoedig aan een nieuwe koppeling toequote:Op zondag 20 januari 2013 21:20 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Maar koppeling punt voelde ik niet heel goed aan leek wel of het punt in de les auto veel hoger/langer was om zo maar te zeggen.
Ik had hem op woensdag aangevraagd en toen ik vrijdag even langsging bleek hij al klaar te zijn. Zonder spoedprocedure..quote:Op zondag 20 januari 2013 20:14 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Morgen naar het gemeentehuis en het rijbewijs aanvragen, denk dat ik spoed ga doen. Hoelang gaat het dan duren ?
Vandaag nog niet aangevraagd ze waren net dicht nadat ik met veel moeite op de scooter er heen ben gereden. Morgen avond zijn ze open en morgen ochtend, als ik met spoed doe zou ik hem dan de volgende dag al op kunnen halen ?quote:Op maandag 21 januari 2013 14:11 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik had hem op woensdag aangevraagd en toen ik vrijdag even langsging bleek hij al klaar te zijn. Zonder spoedprocedure..
Maar ze kunnen dat natuurlijk niet garanderen.
Ik heb het gezien ja. Zou niet graag in India rijden.quote:Op zondag 20 januari 2013 20:40 schreef HeetBoven het volgende:
trouwens een leuk stukje op 2 nu over rijbewijzen in India
Morgen officieel bij mij, morgenochtend rijbewijs ophalenquote:Op donderdag 24 januari 2013 23:32 schreef no1uknow het volgende:
In je eentje rijden als je net je rbw hebt, vooral zonder instructeur ernaast is zoooo relaxt.
Succes nafi!
Dat geloof ik maar al te graagquote:Op donderdag 24 januari 2013 23:32 schreef no1uknow het volgende:
In je eentje rijden als je net je rbw hebt, vooral zonder instructeur ernaast is zoooo relaxt.
Succes nafi!
M'n pa rijdt een Golf V 2.0 FSIquote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:38 schreef Nafi het volgende:
[..]
Dat geloof ik maar al te graag![]()
Welke auto rijd je?
En thanks!
Vetquote:Op vrijdag 25 januari 2013 09:18 schreef no1uknow het volgende:
[..]
M'n pa rijdt een Golf V 2.0 FSI
Gehaald?
Tja, ik weet het ook niet. 2 weken geleden kwam de auto wel door de APK-keuring met dezelfde banden, misschien is het eerder hun foutquote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:20 schreef Paxcon het volgende:
Niet voldoende profiel? Wat is dat voor rijschool?
bijna gladde banden, met 1,6 mm profiel, worden gewoon goedgekeurd met aanbeveling tot vervanging. Echter wil je daar niet mee in de sneeuw rijden. Winter banden zijn ook onder de 4mm afgeschreven.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:20 schreef Paxcon het volgende:
Niet voldoende profiel? Wat is dat voor rijschool?
Het heeft voordelen. Schade maakt minder uit, je moet rijden zonder stuurbekrachtiging en andere hulpmiddelen, waar je van profiteert in latere auto s omdat je alles nog zelf moet doen en op jezelf moet vertrouwen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:40 schreef Nafi het volgende:
[..]
Vet!
Ik moet het straks doen met een gare Nissan Sunny.
Leuk auto'tje! Blij dat het gaat dooien volgende week, geen gezeik meer met sneeuw enz... Gewoon weer lekker normaal rijdenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:04 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Rijbewijs zojuist opgehaald, vanavond in onderstaande auto de eerste km's gaan maken
[ afbeelding ]
Ja het is geen snelheidsduivel maar ben blij dat ik er gebruik van kan gaan maken. De wegen zijn er allemaal redelijk schoon behalve in de dorpen kan het nog wel wat glad zijn etc.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:15 schreef Kletters het volgende:
[..]
Leuk auto'tje! Blij dat het gaat dooien volgende week, geen gezeik meer met sneeuw enz... Gewoon weer lekker normaal rijden
Ik mag over 3 weken weer op examen... Wil 'm zooooo graag hebben XD
Wel bizar, een rijschool hoort toch z'n zaakjes op orde te hebben! Maargoed, heb je al een nieuwe datum dan?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:13 schreef Nafi het volgende:
[..]
Tja, ik weet het ook niet. 2 weken geleden kwam de auto wel door de APK-keuring met dezelfde banden, misschien is het eerder hun fout
Op die Golf zit een all-risk verzekering gelukkig wat schade betreftquote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het heeft voordelen. Schade maakt minder uit, je moet rijden zonder stuurbekrachtiging en andere hulpmiddelen, waar je van profiteert in latere auto s omdat je alles nog zelf moet doen en op jezelf moet vertrouwen.
Nog niet. Waarschijnlijk ergens binnen 2 weken zei de examinator. Wel mooi dat het volgende week gaat dooien dusquote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:10 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Wel bizar, een rijschool hoort toch z'n zaakjes op orde te hebben! Maargoed, heb je al een nieuwe datum dan?
Ja dat zou wel lekker zijn inderdaad, ben je wat meer opgeknapt en iets minder sneeuw. Hoewel sneeuwrijden best tof is hoor, had pas een weekje m'n rijbewijs toen ik die dinsdag dat er net 20 cm sneeuw was gevallen zowat de hele ochtend heb gereden, gewoon goed opletten, afstand houden en voorzichtig zijn. Maar een examen is natuurlijk een heel ander verhaal, dat wel.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:25 schreef Nafi het volgende:
[..]
Nog niet. Waarschijnlijk ergens binnen 2 weken zei de examinator. Wel mooi dat het volgende week gaat dooien dus
Kost je alsnog je ER.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:10 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Op die Golf zit een all-risk verzekering gelukkig wat schade betreft
"Leuk autootje"quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:15 schreef Kletters het volgende:
[..]
Leuk auto'tje! Blij dat het gaat dooien volgende week, geen gezeik meer met sneeuw enz... Gewoon weer lekker normaal rijden
Ik mag over 3 weken weer op examen... Wil 'm zooooo graag hebben XD
Ja, dus? Beter rijd je na je examens in een barrel dan in een nieuw hok.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 09:19 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
"Leuk autootje"![]()
Kom nou, het is gewoon een barrel.
Dan zou ik je handrem eens nakijken of in het vervolg strakker aantrekken. Het is niet gezond dat je kan wegrijden met de handrem erop.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 06:54 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Zo vandaag voor het eerst gereden, eerst alleen stuk gereden. Kwam ik tot de ontdekking dat die al enkele kilometers op de handrem had gereden... Dat was het eerste wat mis ging. Daarna een vriend van me opgehaald, naar de winkel gegaan... Lampen aan laten staan, accu leeg en dus moesten er start kabels worden gevonden gelukkig kwamen we een aardige meneer tegen en kon de oude opel corsa weer verder... Toen ik alleen reed wel erg zenuwachtig en had eigenlijk een soort gevoel dat ik iets verkeerd deed, bijvoorbeeld rijden zonder rijbewijsDaarna met die maat van mij vetrouwen in mezelf en ging het lekker en heb ik nog een aantal keer de top gehaald van de auto, zo'n 145. Rijd best sportief wil daar wel wat meer aan gaan denken wat dat gaat me nog wel centjes kosten of zelfs ongelukken. In totaal 130 km gereden vanavond, morgen maar weer even rijden
Hoho, ik beweer nergens dat het 'slecht' of 'quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ja, dus? Beter rijd je na je examens in een barrel dan in een nieuw hok.
1. Je premie is nog te betalen
2. TL is nieuwe halen voor weinig.
3. Schade is sloop bezoeken en nieuw onderdeel voor weinig.
Ik kan mijn e46 in mn eentje starten alstie leeg is ... op een vlakke wegquote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan zou ik je handrem eens nakijken of in het vervolg strakker aantrekken. Het is niet gezond dat je kan wegrijden met de handrem erop.
Oja, accu leeg en met zijn 2en? 1 duwen, ander erin zitten, koppeling ingedrukt houden, bak in zijn 2 en zodra hij je afduwt plots de koppeling op laten komen.
Startkabels lijken mij dan handiger maar inderdaad dat was optie B geweest. En over de handrem volgensmij kun je meestal nog wel gewoon wegrijden, in lesauto ook regelmatig gehad. Ik ga zo maar weer even een blokje omquote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan zou ik je handrem eens nakijken of in het vervolg strakker aantrekken. Het is niet gezond dat je kan wegrijden met de handrem erop.
Oja, accu leeg en met zijn 2en? 1 duwen, ander erin zitten, koppeling ingedrukt houden, bak in zijn 2 en zodra hij je afduwt plots de koppeling op laten komen.
Eens, ik heb ik m'n lesauto parkeersensoren gehad maar nu heb ik die niet meer, is nog best wel lastig afstand inschatten.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Kost je alsnog je ER.
Daarbij, zoals ik zei, je leert in een oude auto rijden zonder parkeersensoren, dode hoek alarmen, stuurbekrachtiging en dergelijke. Je leert veel beter een auto aanvoelen.
Startkabels zijn, als je ze verkeerd gebruikt (zoals de meesten), funest voor de hulpauto. Verder kan ik NIET wegrijden met de handrem erop, zowel autohandrem als handrem van een aanhanger.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:27 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
[..]
Startkabels lijken mij dan handiger maar inderdaad dat was optie B geweest. En over de handrem volgensmij kun je meestal nog wel gewoon wegrijden, in lesauto ook regelmatig gehad. Ik ga zo maar weer even een blokje om
Extragratis tip: doe het op je spiegels, heb je later profijt van omdat je in lang niet iedere auto met over je schouders kijken genoeg ziet. Een blik over je schouder of achterom is soms even handig om de afstand beter in te schatten, maar op je spiegels kan altijd. Met busjes, aanhangers, alles.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:52 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Eens, ik heb ik m'n lesauto parkeersensoren gehad maar nu heb ik die niet meer, is nog best wel lastig afstand inschatten.
'quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:57 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Hoho, ik beweer nergens dat het 'slecht' of '' is om in een barrel te beginnen. Beter lezen.
Daar heb je spiegels voor. And didn't I told you so?quote:Op maandag 28 januari 2013 11:06 schreef no1uknow het volgende:
Mitsubishi Pajero, diesel, wat een bak zeg. En had totaal geen zicht op m'n dode hoek omdat er achterin geen ramen waren, dat rijdt ook apart zeg.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
Extragratis tip: doe het op je spiegels, heb je later profijt van omdat je in lang niet iedere auto met over je schouders kijken genoeg ziet. Een blik over je schouder of achterom is soms even handig om de afstand beter in te schatten, maar op je spiegels kan altijd. Met busjes, aanhangers, alles.
Hoe doe je dat dan? Ik vind fileparkeren met binnenspiegel en omkijken al een beetje gissen. Alleen met buitenspiegels zou ik af en toe wel lichtelijk een bumpertje meepakken denk ikquote:Op maandag 28 januari 2013 21:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Daar heb je spiegels voor. And didn't I told you so?
[..]
Op je spiegels leren vertrouwen en weten hoeveel afstand je nog hebt. Mooie oefening: Zet enkele pionnen neer, rijdt een rondje en probeer hem vervolgens zo strak mogelijk op en pion te krijgen. Stap dan eens uit en kijk hoeveel ruimte je nog hebt. Met aanhanger leer je ook zoiets. Stap uit hoeveel ruimte je nog hebt als je het niet meer lekker kan zien en stap dit vervolgens vanaf je stoel uit. Kijk daar naar een fatsoenlijk herkenningspunt (bijvoorbeeld boom, verkeersbord, tak, put).quote:Op maandag 28 januari 2013 21:34 schreef Nafi het volgende:
[..]
Hoe doe je dat dan? Ik vind fileparkeren met binnenspiegel en omkijken al een beetje gissen. Alleen met buitenspiegels zou ik af en toe wel lichtelijk een bumpertje meepakken denk ik
In ieder geval is de gladheid nu wel wegquote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:20 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
[..]
Ja het is geen snelheidsduivel maar ben blij dat ik er gebruik van kan gaan maken. De wegen zijn er allemaal redelijk schoon behalve in de dorpen kan het nog wel wat glad zijn etc.
Jij vast veel succes, 1e keer ?
quote:Op maandag 28 januari 2013 21:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Daar heb je spiegels voor. And didn't I told you so?
[..]
Waarschijnlijk kun je m donderdag al ophalen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:01 schreef Kletters het volgende:
Denk je dat als je m op dinsdag aanvraagt, dat je m dan op vrijdag al op kan halen?
Zegt hij die net zijn rijbewijs heeft...quote:
Denk het wel. Ik had hem maandag gehaald en hij was woensdag al binnen. Dus als je geluk hebt donderdag of vrijdag.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:01 schreef Kletters het volgende:
Denk je dat als je m op dinsdag aanvraagt, dat je m dan op vrijdag al op kan halen?
Ach man pleur toch op met je geheven vingertje, 'kijk mij eens gelijk hebben'. Nog even lekker jezelf quoten, de egostreling zal wel lekker zijn geweest zeker. Daaromquote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:45 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zegt hij die net zijn rijbewijs heeft...
Niets geheven vingertje. Ik geef een tip en jij komt bijna direct daarna met een opmerking betreffende die tip. Categorie: Didn't I told you so. En aangezien er over het algemeen slecht gelezen wordt, nog maar eens mijn bericht gequote.quote:Op woensdag 30 januari 2013 00:34 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ach man pleur toch op met je geheven vingertje, 'kijk mij eens gelijk hebben'. Nog even lekker jezelf quoten, de egostreling zal wel lekker zijn geweest zeker. Daarom
quote:Op woensdag 30 januari 2013 00:43 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Niets geheven vingertje. Ik geef een tip en jij komt bijna direct daarna met een opmerking betreffende die tip. Categorie: Didn't I told you so. En aangezien er over het algemeen slecht gelezen wordt, nog maar eens mijn bericht gequote.
Ah, kan ik van het weekend een auto uitzoeken XD Gister nog een lesje gehad, ging echt lekker soepel. Kan niet wachten!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:05 schreef EchteZwareVanNelle het volgende:
[..]
Waarschijnlijk kun je m donderdag al ophalen.
Whaha ik dacht dat ik de enige grammarnazi was die daarop lette XDquote:Op woensdag 30 januari 2013 11:28 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik dacht dat dewas voor de grammaticale constructie van "didn't I told you so"
Waarom heb je dan ook gekozen voor een TTT? Ik zie daar het nut niet zo van in, en als je het echte examen niet in 1x haalt is het geld van je TTT ook weggegooid :/ Hartstikke zonde!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:55 schreef Bankpasje het volgende:
7 maart tussen tijdse toets, duurt lang.
Nee, het verschil is dat een examen niet wordt uitgereden, terwijl een TTT gewoon uitgereden wordt, ook na een ingreep.quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:18 schreef Kletters het volgende:
[..]
Waarom heb je dan ook gekozen voor een TTT? Ik zie daar het nut niet zo van in, en als je het echte examen niet in 1x haalt is het geld van je TTT ook weggegooid :/ Hartstikke zonde!
Ik heb toch al meerdere keren gehoord dat examens ook gewoon worden uitgereden na een ingreep en/of beslissing van zakken.quote:Op woensdag 30 januari 2013 17:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, het verschil is dat een examen niet wordt uitgereden, terwijl een TTT gewoon uitgereden wordt, ook na een ingreep.
Hiervoor hoef je geen nazi te zijnquote:Op woensdag 30 januari 2013 15:16 schreef Kletters het volgende:
[..]
Whaha ik dacht dat ik de enige grammarnazi was die daarop lette XD
Heb je een baan of een goeie bijbaan dan, zou het zelf niet kunnen betalenquote:Op woensdag 30 januari 2013 15:16 schreef Kletters het volgende:
[..]
Ah, kan ik van het weekend een auto uitzoeken XD Gister nog een lesje gehad, ging echt lekker soepel. Kan niet wachten!
Eigen auto hebben is baas.quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:16 schreef Kletters het volgende:
[..]
Ah, kan ik van het weekend een auto uitzoeken XD Gister nog een lesje gehad, ging echt lekker soepel. Kan niet wachten!
Als je enigszins grote voeten hebt kom je inderdaad tegen de bovenkant aan. Had ik ook problemen mee. Ik schoof zeg maar mijn voet naar achter, met de hak nog in de mat.quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:43 schreef TristanDJ het volgende:
Hallooo, ik volg dit topic al een tijdje, nu besloten om me ook eens in de gesprekken te mengen
Volg rijles sinds augustus '12, nu 10 lessen erop zitten. Na 7 lessen geswitched van rijschool.
Rij in Gouda e.o.
Om meteen maar een vraag op tafel te leggen; Ik kan de koppeling van m'n lesauto niet op laten komen als ik m'n hak in de mat hou.. dan komt de neus van m'n schoen tegen de bovenkant aan om 't zo maar te zeggen. Dus til ik m'n hele voet op, en dat gaat wel, maar met hak in de mat lijkt me toch een stuk stabieler. In m'n moeders auto lukt het wel gewoon met hak in de mat.
Iemand anders ervaring mee? Ik les in een VW Polo Bluemotion.
Mmhm, ja is een idee. Ben alleen bang dat ik dan ga knoeien. Maar goed, dat is nog even zoeken dus. Morgen weer rijlesquote:Op woensdag 30 januari 2013 21:18 schreef EchteZwareVanNelle het volgende:
[..]
Als je enigszins grote voeten hebt kom je inderdaad tegen de bovenkant aan. Had ik ook problemen mee. Ik schoof zeg maar mijn voet naar achter, met de hak nog in de mat.
Heb hetzelfde probleem ook. Wat ik doe is voet ver naar achter zodat niet mijn hele voet op de koppeling ligt maar slechts de punt. Dan kan je hem omhoog doen zonder dat je je hak van de mat haalt.quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:43 schreef TristanDJ het volgende:
Hallooo, ik volg dit topic al een tijdje, nu besloten om me ook eens in de gesprekken te mengen
Volg rijles sinds augustus '12, nu 10 lessen erop zitten. Na 7 lessen geswitched van rijschool.
Rij in Gouda e.o.
Om meteen maar een vraag op tafel te leggen; Ik kan de koppeling van m'n lesauto niet op laten komen als ik m'n hak in de mat hou.. dan komt de neus van m'n schoen tegen de bovenkant aan om 't zo maar te zeggen. Dus til ik m'n hele voet op, en dat gaat wel, maar met hak in de mat lijkt me toch een stuk stabieler. In m'n moeders auto lukt het wel gewoon met hak in de mat.
Iemand anders ervaring mee? Ik les in een VW Polo Bluemotion.
Zal in het begin misschien een beetje kut gaan, maar daar wen je wel aan. En met een beetje oefenen kun je ook helemaal je hak van de mat afhalen.quote:Op woensdag 30 januari 2013 21:29 schreef TristanDJ het volgende:
[..]
Mmhm, ja is een idee. Ben alleen bang dat ik dan ga knoeien. Maar goed, dat is nog even zoeken dus. Morgen weer rijles
In het geval van drie rijstroken is de derde rijstrook de meest linkse. Auto's met aanhangers, vrachtwagens en bussen mogen daar dus niet komenquote:Op woensdag 30 januari 2013 23:21 schreef Keukendrol het volgende:
Domme vraag misschien, maar wat is de 3e rijstrook? In mn theorie staat namelijk dat samenstellen > 7meter niet op de 3e rijstrook mogen rijden.
Meest rechtse.quote:Op woensdag 30 januari 2013 23:45 schreef EchteZwareVanNelle het volgende:
[..]
In het geval van drie rijstroken is de derde rijstrook de meest linkse.
Als je je als expert of kenner voordoet zou het handig zijn als je het goed vertelt.quote:Op woensdag 30 januari 2013 23:45 schreef EchteZwareVanNelle het volgende:
[..]
In het geval van drie rijstroken is de derde rijstrook de meest linkse. Auto's met aanhangers, vrachtwagens en bussen mogen daar dus niet komen
Kerel.quote:Op woensdag 30 januari 2013 23:46 schreef delano.888 het volgende:
Ik ga lachen als de volgende vraag is wat de 4e rijstrook is
Ik ben 2 jaar geleden afgestudeerd, en heb (wonder boven wonder) een fulltime baan, en mijn vriend ook. Zijn al een tijdje aan het sparen en hebben 5000 opzij gelegd voor een degelijke auto. We hebben ook niemand in de omgeving met een rbw en/of auto, dus als er eens iets gedaan moet worden met de auto is dat bijna onmogelijk en lastig... Zou alles dus eindeloos veel makkelijker makenquote:Op woensdag 30 januari 2013 18:52 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
[..]
Heb je een baan of een goeie bijbaan dan, zou het zelf niet kunnen betalenDe auto zelf wel maar het onderhoud en de vaste lasten die er aan vast zitten niet.
Ik heb kleine voeten en red het ook niet om mijn hak op de mat te houden bij de koppeling... Eerste instructeur heeft het me geprobeerd aan te leren, maar als de koppeling omhoog komt floept ie er zo bovenuit. Na een tijdje krijg je ook 'zwevend' wel controle.quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:43 schreef TristanDJ het volgende:
Hallooo, ik volg dit topic al een tijdje, nu besloten om me ook eens in de gesprekken te mengen
Volg rijles sinds augustus '12, nu 10 lessen erop zitten. Na 7 lessen geswitched van rijschool.
Rij in Gouda e.o.
Om meteen maar een vraag op tafel te leggen; Ik kan de koppeling van m'n lesauto niet op laten komen als ik m'n hak in de mat hou.. dan komt de neus van m'n schoen tegen de bovenkant aan om 't zo maar te zeggen. Dus til ik m'n hele voet op, en dat gaat wel, maar met hak in de mat lijkt me toch een stuk stabieler. In m'n moeders auto lukt het wel gewoon met hak in de mat.
Iemand anders ervaring mee? Ik les in een VW Polo Bluemotion.
Want?quote:Op donderdag 31 januari 2013 09:07 schreef vannelle het volgende:
Haal dat "Keuken" er maar af.......
Omdat je gewoon een drol bent met zulke uitspraken, als je wat te zeggen hebt doe het gewoon goed.quote:
quote:Op donderdag 31 januari 2013 05:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als je je als expert of kenner voordoet zou het handig zijn als je het goed vertelt.
De rijstroken worden geteld vanaf de middelste geleiderail, de meest linkse is dus de 1e rijstrook.
Logisch ook eigenlijk, anders zou je van te voren moeten weten hoeveel stroken een rijbaan telt voor je weet welke er precies bedoeld wordt.
Je komt nogal stellig over, alsof je het zeker weet.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:38 schreef EchteZwareVanNelle het volgende:
[..]
Doe ik me voor als expert of kenner dan? Beetje last van je ochtendhumeur?
Ah, dan snap ik het. Veel plezier dan alvast, het uitzoeken van een auto is natuurlijk ook erg leuk om te doenquote:Op donderdag 31 januari 2013 09:10 schreef Kletters het volgende:
[..]
Ik ben 2 jaar geleden afgestudeerd, en heb (wonder boven wonder) een fulltime baan, en mijn vriend ook. Zijn al een tijdje aan het sparen en hebben 5000 opzij gelegd voor een degelijke auto. We hebben ook niemand in de omgeving met een rbw en/of auto, dus als er eens iets gedaan moet worden met de auto is dat bijna onmogelijk en lastig... Zou alles dus eindeloos veel makkelijker maken
Welke uitspraken? Je bent in de war denk ik.quote:Op donderdag 31 januari 2013 10:23 schreef vannelle het volgende:
[..]
Omdat je gewoon een drol bent met zulke uitspraken, als je wat te zeggen hebt doe het gewoon goed.
quote:Op donderdag 31 januari 2013 05:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als je je als expert of kenner voordoet zou het handig zijn als je het goed vertelt.
De rijstroken worden geteld vanaf de middelste geleiderail, de meest linkse is dus de 1e rijstrook.
Logisch ook eigenlijk, anders zou je van te voren moeten weten hoeveel stroken een rijbaan telt voor je weet welke er precies bedoeld wordt.
Watvoor ingreep was dat bij die laatste dan?quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:17 schreef Tamashii het volgende:
Examen wordt wel gewoon uitgereden met een ingreep hoor. Heb 3 x examen gedaan en 2 x een ingreep. Zelfs een ingreep in mijn laatste examen en die heb ik dus gehaald. Het was maar een kleine, dus verder geen probleem. Het ligt er gewoon heel erg aan welke examinator je hebt.
Ben een beetje huiverig voor het uitzoeken zelf... Zoals zoveel vrouwen niet zo technisch aangelegd, en je hebt altijd de kans dat je andermans ellende koopt. Vaste lasten kunnen we nog wel opbrengen, maar niet als we eén of andere horrorbak op de kop tikken die maar bij de monteur blijft logerenquote:Op donderdag 31 januari 2013 14:13 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
[..]
Ah, dan snap ik het. Veel plezier dan alvast, het uitzoeken van een auto is natuurlijk ook erg leuk om te doenMisschien nog wel leuker dan wanneer je hem eenmaal hebt, voor je gevoel dan
Dat valt best mee, gewoon ietsjes meer gas geven bij het wegrijden uit stilstand en waarom je hortend en stotend zou remmen zie ik niet zo?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 11:05 schreef Kletters het volgende:
Daarnaast zie ik ook wel ietsies op tegen een proefrit, wordt dan mijn eerste keer in een benzine auto en dat schijnt toch wel wennen te zijn. Zie mezelf al zitten, afslaande motor voor ieder stoplicht en hortend en stotend remmen XD it's gonna be fabulous.
Ugh.. Koppeling voet krampquote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:24 schreef pietkanarie het volgende:
En hoe ervaren jullie rijles in de spits? Veel moeilijker dan op een rustig tijdstip?
Mijn eerste keer spits was toen ik richting Eindhoven reed (kwam vanuit het zuiden). Beide stroken helemaal vol en het was donker (was in een december).quote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:24 schreef pietkanarie het volgende:
Volgende week rijles in de spits en dus ook in het donker. Hoe groot is de overgang van rijden in het licht naar rijden in het donker? En hoe ervaren jullie rijles in de spits? Veel moeilijker dan op een rustig tijdstip?
Spits rijde vind ik geen ramp, je moet alleen in de meeste situaties wat geduldiger zijn.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:24 schreef pietkanarie het volgende:
Volgende week rijles in de spits en dus ook in het donker. Hoe groot is de overgang van rijden in het licht naar rijden in het donker? En hoe ervaren jullie rijles in de spits? Veel moeilijker dan op een rustig tijdstip?
Zal vast wel 1 keer of 2 keer afslaan, geen schande is mij ook gebeurd. En ik ging ook van benzine naar diesel.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 11:05 schreef Kletters het volgende:
Goed bezig keukendrol! Nog een beetje door de gevaarherkenning heen gekomen?
[..]
Ben een beetje huiverig voor het uitzoeken zelf... Zoals zoveel vrouwen niet zo technisch aangelegd, en je hebt altijd de kans dat je andermans ellende koopt. Vaste lasten kunnen we nog wel opbrengen, maar niet als we eén of andere horrorbak op de kop tikken die maar bij de monteur blijft logerenDaarnaast zie ik ook wel ietsies op tegen een proefrit, wordt dan mijn eerste keer in een benzine auto en dat schijnt toch wel wennen te zijn. Zie mezelf al zitten, afslaande motor voor ieder stoplicht en hortend en stotend remmen XD it's gonna be fabulous.
Danku, ja gevaarherkenning was piece of cake. 19/25quote:Op vrijdag 1 februari 2013 11:05 schreef Kletters het volgende:
Goed bezig keukendrol! Nog een beetje door de gevaarherkenning heen gekomen?
Wilde langs een vrachtwagen, maar zag dat het niet paste en remde. Examinator remde toen even mee, maar dat was niet nodig geweest volgens haar uiteindelijk.quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:35 schreef Nafi het volgende:
[..]
Watvoor ingreep was dat bij die laatste dan?
Ach, donderdag liet ik hem op een op en neertje Antwerpen bij een stoplicht ook afslaan... Kwestie van in zijn 3 in plaats van in zijn 1. Tsja, shit happens.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:51 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
[..]
Zal vast wel 1 keer of 2 keer afslaan, geen schande is mij ook gebeurd. En ik ging ook van benzine naar diesel.
Tjezus, zo kort op elkaar?! Duimen voor jequote:Op maandag 4 februari 2013 11:21 schreef fonkeymonkey het volgende:
Zojuist theorie gehaaldvolgende week afrijden , kan niet wachten
GEFELICITEERD!quote:
Wat de fuck is dit voor kutstreek van je rijschool?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:18 schreef BobW het volgende:
Lessen gaat erg goed, vorige week tussentijdse toets paar foutjes maar heb vertrouwen in mijn examen volgende week....blijkt dat ik met een nieuwe auto moet rijden want mijn vertrouwde auto wordt deze week ingeleverd.
Ik heb één keer met zo'n nieuwe auto gezeten, maar daar zit de koppeling heel anders, die moet je veel meer op laten komen terwijl die oude auto al gelijk ging rijden. Die les ging ook erg slecht. Ik kan nog wel een keer lessen in die nieuwe auto, hopelijk heb ik het dan onder de knie.
Iemand nog tips hiervoor?
Dat de auto af zou slaan, daar zak je niet zo snel op. Eigenlijk mag een andere auto niet zoveel uitmaken aangezien er van je verwacht wordt in iedere auto te kunnen rijden als je je rijbewijs hebt.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:18 schreef BobW het volgende:
Lessen gaat erg goed, vorige week tussentijdse toets paar foutjes maar heb vertrouwen in mijn examen volgende week....blijkt dat ik met een nieuwe auto moet rijden want mijn vertrouwde auto wordt deze week ingeleverd.
Ik heb één keer met zo'n nieuwe auto gezeten, maar daar zit de koppeling heel anders, die moet je veel meer op laten komen terwijl die oude auto al gelijk ging rijden. Die les ging ook erg slecht. Ik kan nog wel een keer lessen in die nieuwe auto, hopelijk heb ik het dan onder de knie.
Iemand nog tips hiervoor?
Op een helling stil blijven staan door je koppeling met gas vast te houden is killing voor je koppelingsplaten. Binnen no time verbrand je de koppelingsplaten, kun je een paar honderd euro aftikken voor een reparatie.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 18:32 schreef -Erick- het volgende:
[..]
Dat de auto af zou slaan, daar zak je niet zo snel op. Eigenlijk mag een andere auto niet zoveel uitmaken aangezien er van je verwacht wordt in iedere auto te kunnen rijden als je je rijbewijs hebt.
Toen ik in een benzine auto ging rijden had ik altijd moeite met heuveltjes voor stoplichten, in de lesauto kon ik de rem inhouden en de koppeling op laten komen zodat ik niet achteruit ging rollen.
Nu heb ik de rem niet meer nodig en kan ik hem op de koppeling laten staan met een klein tikkeltje gas. Bij stilstand heb ik de auto eigenlijk altijd op het aangrijpingspunt van de koppeling staan, ik hoef enkel wat gas te geven en de koppeling los te laten...
Misschien even een lesje hellingproof doen op die manier, dat je de koppeling wat beter onder controle krijgt?
Maar ik ben natuurlijk geen instructeur. Als ik in andere auto's zit, zit ik altijd met de koppeling te spelen.
Wat vroeger naar bed gaan, en dan maar kijken hoelaat je in slaap valt ? Of een jointje of slaaptabletten nemen. Al denk ik dat beide niet ten goede komt voor je TTT.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:36 schreef Bankpasje het volgende:
binnekort TTT, ik weet van mezelf dat ik puur door de spanningen moeite heb om in slaap te komen, heeft hier iemand tips voor?
Potje valeriaantabletten kopen á 4 euro bij AH.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:36 schreef Bankpasje het volgende:
binnekort TTT, ik weet van mezelf dat ik puur door de spanningen moeite heb om in slaap te komen, heeft hier iemand tips voor?
2 keer links/rechts afslaan achter elkaar?quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:36 schreef Jiang153 het volgende:
Iemand enig idee wat dubbel naar links/rechts is?
ik dacht 2x voorsorteren op linkerrijstrook, maar weet niet zeker. Nog tips want hebt dalijk om 10:45 examen en om 10 word ik opgehaald voor voorrijdenquote:Op woensdag 6 februari 2013 09:37 schreef Gedachtenstroom het volgende:
[..]
2 keer links/rechts afslaan achter elkaar?
Je maakt een grapje? Ja toch?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 18:32 schreef -Erick- het volgende:
Toen ik in een benzine auto ging rijden had ik altijd moeite met heuveltjes voor stoplichten, in de lesauto kon ik de rem inhouden en de koppeling op laten komen zodat ik niet achteruit ging rollen.
Nu heb ik de rem niet meer nodig en kan ik hem op de koppeling laten staan met een klein tikkeltje gas. Bij stilstand heb ik de auto eigenlijk altijd op het aangrijpingspunt van de koppeling staan, ik hoef enkel wat gas te geven en de koppeling los te laten...
Misschien even een lesje hellingproof doen op die manier, dat je de koppeling wat beter onder controle krijgt?
Heb ik ook gebruikt rond m'n examen. Ben dan ook enorm snel zenuwachtig en kneep 'm toen alsnog maar heb toch alles goed en in 1 keer gehaald. Beetje zenuwen kunnen geen kwaad, zolang het maar niet de overhand krijgt.quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:36 schreef Gedachtenstroom het volgende:
[..]
Potje valeriaantabletten kopen á 4 euro bij AH.
Werken prima als ultra-licht kalmeringsmiddel.
quote:
Lol...Seriously??quote:Op dinsdag 5 februari 2013 18:32 schreef -Erick- het volgende:
[..]
Dat de auto af zou slaan, daar zak je niet zo snel op. Eigenlijk mag een andere auto niet zoveel uitmaken aangezien er van je verwacht wordt in iedere auto te kunnen rijden als je je rijbewijs hebt.
Toen ik in een benzine auto ging rijden had ik altijd moeite met heuveltjes voor stoplichten, in de lesauto kon ik de rem inhouden en de koppeling op laten komen zodat ik niet achteruit ging rollen.
Nu heb ik de rem niet meer nodig en kan ik hem op de koppeling laten staan met een klein tikkeltje gas. Bij stilstand heb ik de auto eigenlijk altijd op het aangrijpingspunt van de koppeling staan, ik hoef enkel wat gas te geven en de koppeling los te laten...
Misschien even een lesje hellingproof doen op die manier, dat je de koppeling wat beter onder controle krijgt?
Maar ik ben natuurlijk geen instructeur. Als ik in andere auto's zit, zit ik altijd met de koppeling te spelen.
Inhalen van 3 vrachtwagens omdat ik op een gegeven moment 120 reed. Ook was er een matrixbord met rood kruis maar ik kon niet opschuiven dus reed gwn op verboden wegquote:Op woensdag 6 februari 2013 12:29 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Jammer!!! Op welke punten vooral?
Bedoelt ie nou dat ie dus niet de rem gebruikt maar constant gas blijft geven om de hellingproef te kunnen doen?quote:Op woensdag 6 februari 2013 12:51 schreef EchteZwareVanNelle het volgende:
[..]
Denk het niet.
Je zult je verbazen hoeveel mensen dit doen. Arme koppeling
Dit snap ik niet helemaal, ik neem aan dat je op de snelweg dan 3 vrachtwagens ging inhalen waar je maar 100 mocht? Dan had je gewoon iets rustiger aan moeten doen en iets langer de tijd moeten nemen om ze in te halen...quote:Op woensdag 6 februari 2013 13:49 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Inhalen van 3 vrachtwagens omdat ik op een gegeven moment 120 reed.
Kwestie van goed vooruit kijken en je tijdig bedenken waar je heen kunt...quote:Ook was er een matrixbord met rood kruis maar ik kon niet opschuiven dus reed gwn op verboden weg
Om te huilen dit.quote:
Het is geen examen maar een rijlesXLquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:36 schreef Bankpasje het volgende:
binnekort TTT, ik weet van mezelf dat ik puur door de spanningen moeite heb om in slaap te komen, heeft hier iemand tips voor?
Dit inderdaad, examen had ik overigens een beetje hetzelfde gevoel.quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:48 schreef karton2 het volgende:
[..]
Het is geen examen maar een rijlesXL
"Dan mag u hier parkeren"quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:08 schreef tuut-chips het volgende:
Oh en over je speciale verrichtingen hoef je je geen zorgen te maken; die zijn echt belachelijk simpel. Echt letterlijk iedereen haalt ze.
Mits je ze uitgelegd worden ja. Fileparkeren? Oh ja laten we dat ook maar eens proberen. In de laatste les. Nadat IK er op om vroeg. Pffffquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:08 schreef tuut-chips het volgende:
Oh en over je speciale verrichtingen hoef je je geen zorgen te maken; die zijn echt belachelijk simpel. Echt letterlijk iedereen haalt ze.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |