Ik zet hem zelf nu steeds in de 4, geen probleem bij de langere afrit maar die kortere doe ik het ook en gaat het steedsniet goedquote:Op maandag 7 januari 2013 18:08 schreef delano.888 het volgende:
Meestal zet ik m in de 3 op de afrit, laat ik m afremmen op de motor, en dan rij je ongeveer 50/60 ongeveer perfect voor de afrit.
Op twee dingetjes na ging het helemaal goed. Eerste slordigheidje was op de afrit van de snelweg (op A4 richting A'dam bij Plaspoelpolder eraf), ik ging op de uitvoegstrook die kort was eerst schakelen waardoor ik (ondanks het schakelen) iets te hard de bocht in ging maar dat corrigeerde ik snel.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:09 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Geen moeilijkheden tijdens je examen? Of dingen waar je dacht van: oei.
Mooi.quote:Op maandag 7 januari 2013 19:25 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Op twee dingetjes na ging het helemaal goed. Eerste slordigheidje was op de afrit van de snelweg (op A4 richting A'dam bij Plaspoelpolder eraf), ik ging op de uitvoegstrook die kort was eerst schakelen waardoor ik (ondanks het schakelen) iets te hard de bocht in ging maar dat corrigeerde ik snel.
Daar beneden aan die afrit bij het kruispunt sjeesde ik iets te hard de bocht door, zei toen ook nog 'hoppaaa', de examinatrice (best een knappe!) zei bij de nabespreking nog dat ik dat had gezegd .
Dat waren ook de twee dingen waar ze op terug kwam bij de nabespreking. Voor de rest zei ze dat ze eigenlijk nergens iets op aan te merken had.
Ik reed voor mijn gevoel ook wel een supergoede rit. Ik ging gewoon zitten van nou hup nu gaan we een stukkie rijden en ik ga goed m'n best doen. De examinatrice was ook heel relaxt, dat had ik dan weer mee.
Maar ik keek gevoelsmatig ook gewoon heel goed, zag voetgangers ruim op tijd aankomen, anticipeerde goed op verkeer en reed ook lekker door daar waar mogelijk.
Gefeliciteeerdquote:
Haha ja ik zeg altijd van dat soort dingetjes, ook als ik achter iemand sta en het licht springt op groen: "Komt u maarrrrr" met zo'n accentje en "u kunt het mevrouwtje!" als er een oud dametje oversteekt. Kon de examinatrice wel om lachen en indirect liet ik haar ook daarmee zien dat ik dingen wel zag.quote:
Ik ben in 1 keer geslaagd voor mn theorie, ik heb het boek een paar keer door en uitgelezen en ook aandachtig gelezen (had niks te doen op stage )quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:07 schreef Keukendrol het volgende:
Zijn er nog belangrijke dingen voor theorie-examen? Heb zo'n beetje 20 oefenexamens gemaakt ong 60% slaging, als ik niet slaag is het meestal op 1 of 2 fouten teveel. Dat zijn dan ook echt van die vragen dat je denkt van:''Ja leuk en aardig maar ik word geen betere bestuurder wanneer ik weet dat het achterste voertuig van een colonne een groen licht en groene vlag voert.''
Kortom iemand tips uit eigen ervaring?
Thanks! Good luck!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:35 schreef Scootermuisje het volgende:
[..]
Ik ben in 1 keer geslaagd voor mn theorie, ik heb het boek een paar keer door en uitgelezen en ook aandachtig gelezen (had niks te doen op stage )
Nou, toen zat het wel écht in mn kop hoor. Donderdag afrijden
Ja, dat word je wel, want je bevordert hiermee de doorstroming omdat je dan weer mag rijden en dus niet voor niets staat te wachten omdat het doorsnijden van een militaire colonne verboden is.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:07 schreef Keukendrol het volgende:
'Ja leuk en aardig maar ik word geen betere bestuurder wanneer ik weet dat het achterste voertuig van een colonne een groen licht en groene vlag voert.''
Dat kun je natuurlijk niet zien, bovendien komt het ook regelmatig voor. Dus je hebt wel gelijk ja.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ja, dat word je wel, want je bevordert hiermee de doorstroming omdat je dan weer mag rijden en dus niet voor niets staat te wachten omdat het doorsnijden van een militaire colonne verboden is.
Meeste colonnes die ik tegen kom zijn tussen de 4 en 10 voertuigen, maar ik kwam laatst weer eentje tegen van ik denk een wagen of 30 a 40. Was echt heel lang. Ik vind het altijd wel een gaaf gezicht.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:38 schreef Keukendrol het volgende:
Dat kun je natuurlijk niet zien, bovendien komt het ook regelmatig voor. Dus je hebt wel gelijk ja.
Eens, het heeft wel iets.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Meeste colonnes die ik tegen kom zijn tussen de 4 en 10 voertuigen, maar ik kwam laatst weer eentje tegen van ik denk een wagen of 30 a 40. Was echt heel lang. Ik vind het altijd wel een gaaf gezicht.
Maximale afmetingen van de auto, minimale diepte profiel op banden. Maximale snelheid met een aanhanger, dat soort instinkers worden af en toe gevraagd.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:07 schreef Keukendrol het volgende:
Zijn er nog belangrijke dingen voor theorie-examen? Heb zo'n beetje 20 oefenexamens gemaakt ong 60% slaging, als ik niet slaag is het meestal op 1 of 2 fouten teveel. Dat zijn dan ook echt van die vragen dat je denkt van:''Ja leuk en aardig maar ik word geen betere bestuurder wanneer ik weet dat het achterste voertuig van een colonne een groen licht en groene vlag voert.''
Kortom iemand tips uit eigen ervaring?
750. Met wit kenteken.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:06 schreef delano.888 het volgende:
Ik had de vraag hoeveel kilo aanhangwagen je standaard mag trekken met alleen B. Volgens mij had ik m goed beantwoord, maar ik weet t nu niet meer
Ja dat, maar meer als je auto + aanhanger samen max 3500 wegen en de auto zwaarder is dan de volgeladen aanhangerquote:
Oh, dat weet ik niet.quote:Op woensdag 9 januari 2013 07:33 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja dat, maar meer als je auto + aanhanger samen max 3500 wegen en de auto zwaarder is dan de volgeladen aanhanger
Vanaaf 13 januari veranderen die regels.quote:Op woensdag 9 januari 2013 07:33 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja dat, maar meer als je auto + aanhanger samen max 3500 wegen en de auto zwaarder is dan de volgeladen aanhanger
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |