In het begin zeker wel ja. Na een tijdje is autorijden een soort van automatisme en dan maakt het allemaal niet zoveel meer uit waar je in zit of hoelang en waar je moet rijden. In het begin was ik ook na een uurtje ofzo helemaal kapot.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:10 schreef EchteZwareVanNelle het volgende:
[..]
Ja eigenlijk ik ook wel een beetje, dan ben je je er ook van bewust dat er niemand kan ingrijpen. En het is weer een compleet andere auto dan je lesauto, dat telt ook wel mee natuurlijk.
In het begin was ik inderdaad ook helemaal kapot, alles hééél voorzichtig doen. Nu wordt inderdaad het meeste gewoon een automatisme en kost het je ook weinig tot geen aandachtquote:Op maandag 14 januari 2013 16:14 schreef Actaeon het volgende:
[..]
In het begin zeker wel ja. Na een tijdje is autorijden een soort van automatisme en dan maakt het allemaal niet zoveel meer uit waar je in zit of hoelang en waar je moet rijden. In het begin was ik ook na een uurtje ofzo helemaal kapot.
Jij bent ook al heel lang terug geslaagd toch?quote:Op maandag 14 januari 2013 16:17 schreef EchteZwareVanNelle het volgende:
[..]
In het begin was ik inderdaad ook helemaal kapot, alles hééél voorzichtig doen. Nu wordt inderdaad het meeste gewoon een automatisme en kost het je ook weinig tot geen aandacht
Toe maar. Meteen rondscheuren.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:18 schreef delano.888 het volgende:
De eerste keer dat ik zelf reed was toen ik mijn auto ophaalde, 2 uur rijden van mijn huis af. En hij sloeg maar 1x af! haha vond t eerlijk gezegd niet heel eng heb zelfs nog even wat dingetjes uitgeprobeerd (snelle bochten enz)..
Je moet toch even testen wat je in huis hebt gehaald he 140 aangetikt op mijn eerste ritje maar dat was niet met opzet, meer omdat ik nog niet echt goed snelheidsbesef had en toen ineens de auto's voor me dichterbij zag komenquote:
Toch oppassen in het begin.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:21 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Je moet toch even testen wat je in huis hebt gehaald he 140 aangetikt op mijn eerste ritje maar dat was niet met opzet, meer omdat ik nog niet echt goed snelheidsbesef had en toen ineens de auto's voor me dichterbij zag komen
15 December ben ik geslaagd, dus morgen een maand.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:18 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Jij bent ook al heel lang terug geslaagd toch?
Ooh haha kreeg de indruk dat het langer geleden wasquote:Op maandag 14 januari 2013 16:28 schreef EchteZwareVanNelle het volgende:
[..]
15 December ben ik geslaagd, dus morgen een maand.
Ik lurkte eigenlijk meestal, begin nu pas een beetje actief te worden.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ooh haha kreeg de indruk dat het langer geleden was
Ik post en lees hier nog wel maar niet altijd even vaak dus ik mis nog weleens iets.
Haha. Het is in beide gevallen wel een leuk topic ja. Zowel in de tijd dat je nog lest als daarna.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:39 schreef EchteZwareVanNelle het volgende:
[..]
Ik lurkte eigenlijk meestal, begin nu pas een beetje actief te worden.
Ik vind het topic nu zelfs iets leuker omdat alles nog zo herkenbaar is.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:42 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Haha. Het is in beide gevallen wel een leuk topic ja. Zowel in de tijd dat je nog lest als daarna.
Ik volgende week vrijdag! Ik zie ook vaak mensen te laat op zebrapaden waardoor ik op het laatste moment rem. Instructeur grijpt niet in maar zegt dat de examinator dat wel doet in zulke gevallenquote:Op maandag 14 januari 2013 22:31 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Net rijles gehad, zag weer iemand op het zebrapad niet dus een ingreep. En Vrijdag weer examen, vorige examen had ik precies het zelfde.. Ook het parkeren ging niet helemaal lekker.. Woensdag gelukkig nog 2 uren les. Wil het Vrijdag echt gaan halen!!
Ik denk vooral dat je jezelf ontzettend afleidt als je zit te klooien ermee. Dus ik zou even voor het examen kijken welke standen het hendeltje heeft. Mocht het gaan regenen dan weet je vanzelf wel welke stand je nodig hebt. Dat is namelijk simpel. Zie je niks door de regen op je ruit? Standje hogerquote:Op maandag 14 januari 2013 22:27 schreef erythropoeet het volgende:
Ik moet woensdagmorgen afrijden. Voorzichtig komen de zenuwen nu ook de hoek om steken.
Nu bedenk ik me ineens dat ik eigenlijk nog nooit de ruitenwisser nodig heb gehad tijdens de rijlessen.
Ik weet de hendel wel te vinden, maar vrees een beetje dat ik hem juist nodig heb bij het examen en dan de juiste functie niet kan vinden. Kun je daar op zakken?
Ik vond de eerste keer zo ongelooflijk vet, zo'n ultiem gevoel van vrijheid !quote:Op maandag 14 januari 2013 16:10 schreef EchteZwareVanNelle het volgende:
[..]
Ja eigenlijk ik ook wel een beetje, dan ben je je er ook van bewust dat er niemand kan ingrijpen. En het is weer een compleet andere auto dan je lesauto, dat telt ook wel mee natuurlijk.
Gewoon 1 tikje omhoog is in 90% van de gevallen prima. Bijna alle lesautos doen het inmiddels ook automatisch op de goede snelheid. Mocht de hele Atlantische Oceaan naar beneden komen zeilen, duw je hem gewoon helemaal omhoog.quote:Op maandag 14 januari 2013 22:27 schreef erythropoeet het volgende:
Ik moet woensdagmorgen afrijden. Voorzichtig komen de zenuwen nu ook de hoek om steken.
Nu bedenk ik me ineens dat ik eigenlijk nog nooit de ruitenwisser nodig heb gehad tijdens de rijlessen.
Ik weet de hendel wel te vinden, maar vrees een beetje dat ik hem juist nodig heb bij het examen en dan de juiste functie niet kan vinden. Kun je daar op zakken?
En vraag aan je instructeur of hij nog ff het dashboard met je door wilt nemen, bij mij ging ze vragen wat ik moest doen als de ruiten zouden beslaan en of airco nou goed of slecht voor het verbruik is.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:45 schreef tuut-chips het volgende:
[..]
Gewoon 1 tikje omhoog is in 90% van de gevallen prima. Bijna alle lesautos doen het inmiddels ook automatisch op de goede snelheid. Mocht de hele Atlantische Oceaan naar beneden komen zeilen, duw je hem gewoon helemaal omhoog.
Airco is natuurlijk goed voor je verbruik, de auto zuigt lucht aan aan de voorkant en daardoor ga je sneller!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:46 schreef no1uknow het volgende:
[..]
En vraag aan je instructeur of hij nog ff het dashboard met je door wilt nemen, bij mij ging ze vragen wat ik moest doen als de ruiten zouden beslaan en of airco nou goed of slecht voor het verbruik is.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:57 schreef tuut-chips het volgende:
[..]
Airco is natuurlijk goed voor je verbruik, de auto zuigt lucht aan aan de voorkant en daardoor ga je sneller!
Dat vrijheid gevoel is inderdaad zo vet de eerste keer.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:41 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ik vond de eerste keer zo ongelooflijk vet, zo'n ultiem gevoel van vrijheid !
Net lekker de halve ochtend in de sneeuw gereden, dat is ook tof! Af en toe lekker gas intrappen en spinnen, wel met winterbandjes natuurlijk, in de auto van m'n ouders, Golf V, 2.0 FSI met 150 pk
Wat voor mondeo?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:01 schreef EchteZwareVanNelle het volgende:
[..]
Dat vrijheid gevoel is inderdaad zo vet de eerste keer.
Ik ga vandaag ook maar een beetje spelen in de sneeuw. Met een Ford Mondeo zónder winterbanden.
Lijkt me met een Golf V geen straf though.
Ja precies dat zei ik ook, 'goed geantwoord' zei mijn, trouwens appetijtelijke examinatrice.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:57 schreef tuut-chips het volgende:
[..]
Airco is natuurlijk goed voor je verbruik, de auto zuigt lucht aan aan de voorkant en daardoor ga je sneller!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |