abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:52:19 #101
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_121155328
Ik heb bijna altijd in pak gesolliciteerd omdat dat zo 'hoorde'.
Echter, ik heb bij slechts 2 functies een pak gedragen.

Op een advocaten- en notariskantoor was ik zelfs overdressed omdat ik dagelijks in een pak liep. De hoge heren en dames deden namelijk alleen een pak aan als ze een klant ontvingen (die hing dus gewoon in de kast op de eigen kamer).

Bij een andere functie vond ik het fijn omdat het duidelijk was dat mensen toch meer van je accepteerden als je er netter uitzag. En ik zat daar op de begane grond in het zicht van de ingang dus het viel nog op ook ;))

Heb wel een keer de vraag gekregen waarom ik geen pak meer droeg tijdens mijn werk en dat ik dat wel tijdens mijn sollicitatie had gedaan. Mijn antwoord was dat ik solliciteerde in pak omdat ik niet wist wat de gebruikelijke kledingcode binnen de organisatie was. Slechts enkelen droegen daar een pak en de rest lekker in T-shirt, trui, overhemd enz.

Voor een verkopersfunctie in een winkel zou ik persoonlijk ook in overhemd en normale broek gaan.
pi_121155350
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:50 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Heb je al nieuw werk ?

Nee zeker ?
nee ik ga niet meer werken zolang de wajong uitkering nog bestaat maak ik gewoon gebruik van, scheelt me 10 euro in de maand enige wat veranderd is dat ik nu elke dag gewoon vrij ben, thuis chillen fokken facebooken en die zeik jobcoach is ook weg gelukkig nu en kom niet meer elke week langs ik vind het prima zo maar dit is beetje offtopic
pi_121155380
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:52 schreef Gulmez het volgende:

[..]

nee ik ga niet meer werken zolang de wajong uitkering nog bestaat maak ik gewoon gebruik van, scheelt me 10 euro in de maand enige wat veranderd is dat ik nu elke dag gewoon vrij ben, thuis chillen fokken facebooken ik vind het prima zo maar dit is beetje offtopic
Dit móet een troll zijn :')
pi_121155384
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:51 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Wellicht zoekt TS iemand die flexibel inzetbaar is en heeft hij door de houding van de sollicitant zijn twijfels bij diens aanpassingsbereidheid.
Als we toch hypotheses gaan stellen denk ik dat TS zich gewoon bedreigt voelde door zoveel overtuigingskracht in een trui.
pi_121155388
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:14 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Omdat sollicteren een serieuze zaak is.
Gympen en een sweater is not done.
:')

Kneus. Je vindt jezelf wel erg belangrijk he?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:54:18 #106
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_121155413
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:52 schreef Gulmez het volgende:

[..]

nee ik ga niet meer werken zolang de wajong uitkering nog bestaat maak ik gewoon gebruik van, scheelt me 10 euro in de maand enige wat veranderd is dat ik nu elke dag gewoon vrij ben, thuis chillen fokken facebooken ik vind het prima zo maar dit is beetje offtopic
Groot gelijk..

Echt achterlijk dat wajong gebeuren, helemaal hip tegenwoordig Wajong .. verschrikkelijk :D
pi_121155461
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:53 schreef SLP_ het volgende:

[..]

wat ik ben echt ontslagen

en nee geen troll maar nogmaals offtoppa dit
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:55:53 #108
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_121155489
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:53 schreef SLP_ het volgende:

[..]

Nee, ik ken ook zat mensen die hetzelfde zeggen.
Allemaal wajong.

Geen sollicitatieplicht enzo..

En zeg nou zelf.. je vrijheid kopen voor die paar euro's.. Tuuuurlijk.

ALLE subsidies moeten eruit!
pi_121155519
Wat is er in godsnaam mis met een overhemd, broek en nette sneakers? Heb zowat overal een baantje kunnen krijgen als verkoper.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:56:40 #110
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_121155523
_O-
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:55 schreef Gulmez het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O_ :o :'( _O_ _O- 8)7

Hahahahaha
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:57:14 #111
335452 cricket
cricket from space
pi_121155549
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:50 schreef Kansenjongere het volgende:
Wil je representeren dat je de baan graag wilt en daar dus enige moeite voor doen of wil je representeren dat ze blij mogen zijn dat jij überhaupt overweegt bij ze te komen werken.
Geen van beide keuzes zijn af te leiden uit de verschillende kledingkeuzes. Vooral de tweede optie is niet te koppelen aan een van de beide kledingstijlen. Als ik hem zou moeten koppelen aan een van beide dan zou ik dat doen aan degene die in pak komt, maar waarschijnlijk bedoel jij de andere persoon?

Als dit soort punten uberhaubt relevant zijn is het al per definitie een slechte sollicitatieprocedure.
pi_121155562
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:55 schreef Gulmez het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:') _O-
pi_121155616
dubbel
pi_121155631
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:56 schreef mitchelll0181 het volgende:
_O-

[..]

_O_ :o :'( _O_ _O- 8)7

Hahahahaha
zo kwam ik ook op me sollicitatie gesprek vroeger, en ff serieus ik heb daar gewoon lang gewerkt dus of je nu een pak draagt met solicitatie of niet het zegt niks over je werkvermogen
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:59:55 #115
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_121155657
Nee niet bij de Mac nee :')

OMG..

Mensen zonder ambities... Poor humanity
pi_121155737
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:57 schreef cricket het volgende:

[..]

Geen van beide keuzes zijn af te leiden uit de verschillende kledingkeuzes. Vooral de tweede optie is niet te koppelen aan een van de beide kledingstijlen. Ik zou hem zou moeten koppelen aan een van beide dan zou ik dat doen aan degene die in pak komt, maar waarschijnlijk bedoel jij de andere persoon?

Als dit soort punten uberhaubt relevant zijn is het al per definitie een slechte sollicitatieprocedure.
De wijze waarop TS de kleding (weinig verzorgd), houding (nonchalant) en gedrag (bijdehand) van de sollicitant beschrijft, koppel ik inderdaad aan de tweede optie.
pi_121155749
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:59 schreef Gulmez het volgende:

[..]

zo kwam ik ook op me sollicitatie gesprek vroeger, en ff serieus ik heb daar gewoon lang gewerkt dus of je nu een pak draagt met solicitatie of niet het zegt niks over je werkvermogen
Bij de McDonalds niet nee :') Tevens, ontslagen worden bij de Mac :')
pi_121155771
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:59 schreef mitchelll0181 het volgende:
Nee niet bij de Mac nee :')

OMG..

Mensen zonder ambities... Poor humanity
Oja, want jij bent natuurlijk zo'n geweldige alleskunner.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_121155782
TS, zoek een 4e kandidaat die wel past bij de winkel en jouw verwachtingspatroon. Genoeg capabele mensen die werk zoeken tegenwoordig.
pi_121155836
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:02 schreef SLP_ het volgende:

[..]

Bij de McDonalds niet nee :') Tevens, ontslagen worden bij de Mac :')
uiteindelijk hierdoor
WGR / Manager geslagen ben ik ontslagen?
pi_121155855
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:54 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Groot gelijk..

Echt achterlijk dat wajong gebeuren, helemaal hip tegenwoordig Wajong .. verschrikkelijk :D
veel mensen maken er gebruik van, die krijgen van jongs af aan mee dat werken niet hoeft in nederland. Er zijn altijd wel mensen die voor jouw werken terwijl je thuis aan het schutterspils zit.
pi_121155894
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:02 schreef SLP_ het volgende:
Tevens, ontslagen worden bij de Mac :')
Present!
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 16:05:58 #123
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_121155926
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:02 schreef Holenbeer het volgende:
TS, zoek een 4e kandidaat die wel past bij de winkel en jouw verwachtingspatroon. Genoeg capabele mensen die werk zoeken tegenwoordig.
Hoeft niet, die heeft ie al. A voldeed prima totdat B op kwam dagen met zijn spijkerbroek.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_121156024
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:04 schreef Chahna het volgende:

[..]

veel mensen maken er gebruik van, die krijgen van jongs af aan mee dat werken niet hoeft in nederland. Er zijn altijd wel mensen die voor jouw werken terwijl je thuis aan het schutterspils zit.
iedereen van mij klas kreeg toen die 18 was een brief dat hij naar het uwv moest omdat al;s je op speciaal onderwijs zit automatisch een indicatie hebt voor wajong , al mijn klasgenoten hebben tot nu toe nog nooit gewerkt en ik wel, omdat het destijds al mijn bijbaan was, werd dat omgezet naar een vaste baan door de stagebegeleider
pi_121156170
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:08 schreef Gulmez het volgende:

[..]

iedereen van mij klas kreeg toen die 18 was een brief dat hij naar het uwv moest omdat al;s je op speciaal onderwijs zit automatisch een indicatie hebt voor wajong , al mijn klasgenoten hebben tot nu toe nog nooit gewerkt en ik wel, omdat het destijds al mijn bijbaan was, werd dat omgezet naar een vaste baan door de stagebegeleider
Fantastisch dat onderwijs van tegenwoordig. Hou elk kind dom en incapabel, zo zit het (v)mbo tegenwoordig in elkaar.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 16:12:17 #126
335452 cricket
cricket from space
pi_121156246
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:01 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

De wijze waarop TS de kleding (weinig verzorgd), houding (nonchalant) en gedrag (bijdehand) van de sollicitant beschrijft, koppel ik inderdaad aan de tweede optie.
Dat zijn kenmerken die gebaseerd zijn op de vooringenomenheid van TS en daardoor als negatief worden benoemd - al is nonchalant dat in dit geval niet eens, het komt meer over als ontspannen het gesprek ingaan/voeren. Dat zegt niets over de feitelijke mening van de sollicitant ten opzichte van de functie/het bedrijf. Het is echter vrij waarschijnlijk dat de manier waarop hij zich presenteert meer overeenkomt met hoe hij daadwerkelijk is dan degenen die in pak verschijnen (hoeft overigens niet, er zijn ook mensen die daadwerkelijk altijd een pak dragen). Dat is veel meer een teken van de baan graag willen dan het opvoeren van een toneelstukje.

Gelet op het waardeoordeel dat mensen als TS aan het pak hechten is iemand in pak meer waard dan iemand zonder. Als je dan een pak aantrekt terwijl je dat anders niet doet, probeer je je beter voor te doen dan je bent, waardoor je juist in dat geval uitkomt bij de tweede optie.
pi_121156465
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:12 schreef cricket het volgende:

[..]
..knip..
Kortom: vooringenomenheid van TS slecht, vooringenomenheid van cricket goed.
Toch?
pi_121156719
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:12 schreef cricket het volgende:
... Het is echter vrij waarschijnlijk dat de manier waarop hij zich presenteert meer overeenkomt met hoe hij daadwerkelijk is dan degenen die in pak verschijnen (hoeft overigens niet, er zijn ook mensen die daadwerkelijk altijd een pak dragen). Dat is veel meer een teken van de baan graag willen dan het opvoeren van een toneelstukje.
...
Van een sollicitant/werknemer hoef ik niet te weten hoe 'ie écht is in z'n vrije tijd. Dan is 'ie immers niet aan het werk.. ;)
pi_121156734
De enige die hier tegendraads is dat is TS, tegen de standaarden in van z'n eigen beroep. Elitaire kneus, gedraag je naar je niveau.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 16:24:58 #130
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_121156757
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:04 schreef Chahna het volgende:

[..]

Schutters ^O^
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 16:25:34 #131
335452 cricket
cricket from space
pi_121156778
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:17 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Kortom: vooringenomenheid van TS slecht, vooringenomenheid van cricket goed.
Toch?
Iedereen is in de meeste situaties vooringenomen. Jij ook, door je uitleg over 'keuze 2'. Dat op zichzelf maakt niet uit, maar wat TS hier doet is zich daar niet overheen zetten. Concreet: hij is niet de geschikte persoon om sollicitatiegesprekken te voeren voor deze functie.
pi_121156862
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:25 schreef cricket het volgende:

[..]

Iedereen is in de meeste situaties vooringenomen. Jij ook, door je uitleg over 'keuze 2'. Dat op zichzelf maakt niet uit, maar wat TS hier doet is zich daar niet overheen zetten. Concreet: hij is niet de geschikte persoon om sollicitatiegesprekken te voeren voor deze functie.
Een mens dat niet vooringenomen is, is hersendood.
pi_121156967
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:25 schreef cricket het volgende:

[..]

Toch knap dat jij de bedrijfscultuur bij TS beter kent dan hijzelf en dat alles zonder dat hele bedrijf te kennen. Chapeau!
pi_121157047
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:28 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Toch knap dat jij de bedrijfscultuur bij TS beter kent dan hijzelf en dat alles zonder dat hele bedrijf te kennen. Chapeau!
Nee dat wil gewoon zeggen dat hij een betere resolutie heeft op dat soort zaken. En dat kan jij niet hebben he.
pi_121157224
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:30 schreef mzmr7 het volgende:

[..]

Nee dat wil gewoon zeggen dat hij een betere resolutie heeft op dat soort zaken. En dat kan jij niet hebben he.
Ik vind het prima dat er zulke kortzichtige mensen zijn hoor, maar als werkgever lijken ze me eerlijk gezegd stukken beroerder dan TS.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 16:34:43 #136
335452 cricket
cricket from space
pi_121157267
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:24 schreef DonJames het volgende:

[..]

Van een sollicitant/werknemer hoef ik niet te weten hoe 'ie écht is in z'n vrije tijd. Dan is 'ie immers niet aan het werk.. ;)
Hoe iemand 'echt is' uit zich ook in de werkzaamheden. In detail weten is uiteraard niet noodzakelijk, daarvoor zijn de activiteiten tijdens het werk en daarbuiten (normaal gesproken) te verschillend. Een realistisch beeld van iemand krijgen tijdens een sollicitatiegesprek zegt echter ook een hoop over hoe hij verder binnen de functie het het bedrijf zal zijn.
pi_121157455
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:34 schreef cricket het volgende:

[..]

Hoe iemand 'echt is' uit zich ook in de werkzaamheden. In detail weten is uiteraard niet noodzakelijk, daarvoor zijn de activiteiten tijdens het werk en daarbuiten (normaal gesproken) te verschillend. Een realistisch beeld van iemand krijgen tijdens een sollicitatiegesprek zegt echter ook een hoop over hoe hij verder binnen de functie het het bedrijf zal zijn.
Dus eigenlijk moet iedereen dus maar in z'n campingsmoking, huispak of badjas (vergeet de konijnenpantoffels of spaanse sloffen niet) op sollicitatiegesprek, want dan kan je pas écht zien hoe iemand z'n werk doet!
pi_121157480
Je zult prioriteiten moeten stellen. Vind je normen en waarden belangrijker en speel je liever safe? Of vind je een goede prater belangrijker met risico op botsingen in de toekomst? Waar je ook naar kunt kijken is welke van de twee het beste past bij de overige werknemers, of dat je van een bepaald type werknemer er al genoeg hebt. Kunnen ze niet een keer op proef komen?

Overigens kwam één van mijn meest asociale collega's ook in pak naar haar sollicitatiegesprek. Het kan een positief teken zijn maar het hoeft absoluut niet.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_121157715
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 14:59 schreef Siyara het volgende:
Altijd voor A gaan. Ik vind het dragen van een pak een teken van respect ten opzichte van de persoon met wie je het gesprek hebt.

een pak zegt niks. hooguit zegt het dat iemand zijn gebrek aan vaardigheden wil maskeren door het dragen van een pak. zo vaak gezien. :')

ts: je wilt toch de beste medewerker voor de functie? kijk dan voorbij kledij, zou ik zeggen. hij solliciteert inderdaad niet voor directeur, dus laten we niet overdrijven.
pi_121157847
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:38 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dus eigenlijk moet iedereen dus maar in z'n campingsmoking, huispak of badjas (vergeet de konijnenpantoffels of spaanse sloffen niet) op sollicitatiegesprek, want dan kan je pas écht zien hoe iemand z'n werk doet!
Niet dan? Leg mij dan is uit waarom een groot deel werkgevers de sociale media uitspitten van hun potentiele werknemers?
pi_121158020
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:46 schreef mzmr7 het volgende:

[..]

Niet dan? Leg mij dan is uit waarom een groot deel werkgevers de sociale media uitspitten van hun potentiele werknemers?
Preventief opsporen van wangedrag?
  vrijdag 4 januari 2013 @ 16:50:42 #142
335452 cricket
cricket from space
pi_121158052
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:28 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Gelet op de houding van TS is het voor de sollicitant inderdaad waarschijnlijk geen fijn bedrijf om te werken. Dat kan, niet iedereen is geschikt voor elk bedrijf.
Dit geval heeft echter verder niets met bedrijfscultuur te maken. TS koppelt rechtstreeks karaktereigenschappen aan de sollicitant:

quote:
Maar het is dus een nonchalante kwast die geen formele houding aanneemt. Dit zegt wat over zijn karakter: eigenwijs, tegendraads, etc.
Nonchalant, eigenwijs en tegendraads zijn eigenschappen die op geen enkele manier direct volgen (of zelfs maar indirect) uit de kledingkeuze en het directe antwoord (brutaal zou eventueel kunnen, gelet op het gegeven antwoord). Dat is iets wat TS zelf invult, op basis van verwachtingen die hij van de sollicitant heeft; verwachtingen die bij de sollicitant niet bekend zijn. Er zijn immers ook genoeg bedrijven waarbij je juist overdressed bent als je voor een dergelijk functie in pak zou verschijnen. Tegendraads kan daardoor eigenlijk al niet.

Het is eerder te stellen dat de houding van TS is dat het een gunst is dat je bij het bedrijf mag komen werken. Dat is net zo onterecht als een sollicitant die de houding heeft dat het een gunst is dat hij voor jou komt werken. Werkgever en werknemer moet een match met elkaar zijn, anders gaat het op de lange termijn niet werken, voor geen van beiden.
pi_121158062
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:49 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Preventief opsporen van wangedrag?
ja toch ;)
  vrijdag 4 januari 2013 @ 16:52:21 #144
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_121158125
Ik vind het een lastige en afhankelijk van in elk geval 2 dingen: wordt er veel verkoopkwaliteit (échte verkoopkwaliteit) verwacht en zijn de werkprocedures en voorschriften binnen het bedrijf erg strikt.

Als er echt wat verwacht wordt op het gebied van verkoopvaardigheid en er verder niet zoveel strikte regels en procedures zijn, dan zou ik voor B gaan.

Als 'verkopen' bestaat uit het aanwijzen waar iets staat, informeren over kenmerken en eigenschappen en er verder vrij strikte regels en procedures zijn, dan zou ik gaan voor A.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_121158168
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:46 schreef mzmr7 het volgende:

[..]

Poeh, dat zijn een hoop fouten in één zin. Dit schrijf je (neem ik aan) in je vrije tijd, dus zo zal je (volgens jou) op je werk ook wel communiceren. Oh boy..

je snapt m'n punt?
pi_121158234
Oh TS, je weet trouwens dat vele electronica&technologie liefhebbers een fok account hebben he? Nu wilt hij niet eens meer bij jou werken na zo'n incompetente indruk achter te laten. Echt zeker van je zaken ben je niet door zo'n vraag op fok te stellen. Wat een pruts bedrijfsleider.
pi_121158313
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:53 schreef DonJames het volgende:

[..]

Poeh, dat zijn een hoop fouten in één zin. Dit schrijf je (neem ik aan) in je vrije tijd, dus zo zal je (volgens jou) op je werk ook wel communiceren. Oh boy..

je snapt m'n punt?
Zo te zien zijn je woorden op, je weet namelijk geen enkel inhoudelijk tegenargument te geven.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 16:57:49 #148
335452 cricket
cricket from space
pi_121158350
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:38 schreef DonJames het volgende:

[..]

Hierbij leg je weer teveel nadruk op kleding. Een sollicitatiegesprek kun je zien als je eerste werkdag, dus het meest logisch is om je te kleden zoals je je ook op de overige werkdagen zou kleden (voor zover praktisch gezien mogelijk). Door een pak aan te doen terwijl je die anders niet zou dragen doe je je anders voor dan je bent, je probeert een onrealistische indruk te wekken.
pi_121158468
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:57 schreef mzmr7 het volgende:

[..]

Zo te zien zijn je woorden op, je weet namelijk geen enkel inhoudelijk tegenargument te geven.
Goed, je snapt m'n punt dus niet. Lees het nog eens rustig na.
pi_121158479
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 17:00 schreef DonJames het volgende:

[..]

Goed, je snapt m'n punt dus niet. Lees het nog eens rustig na.
En nu ben je nog manipulatief ook.
pi_121158521
Ik zou A doen. Die voldoet aan de basisbeginselen van het profiel van een verkoper in een elektronicawinkel. Incompetente gladjakker.
Respect for one's elders gives character.
pi_121158571
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:57 schreef cricket het volgende:

[..]

Hierbij leg je weer teveel nadruk op kleding. Een sollicitatiegesprek kun je zien als je eerste werkdag, dus het meest logisch is om je te kleden zoals je je ook op de overige werkdagen zou kleden (voor zover praktisch gezien mogelijk). Door een pak aan te doen terwijl je die anders niet zou dragen doe je je anders voor dan je bent, je probeert een onrealistische indruk te wekken.
Een goeie indruk, ja. Als jij naar de kroeg gaat om iemand te versieren, doe je dat dan versgeschoren en in je mooie kleren, of in de slobbertrui en joggingbroek?
pi_121158655
Ik vind het nogal een brevet van onvermogen om op een forum te gaan vragen welke sollicitant de voorkeur heeft. Dan doe je echt iets niet goed als je daar zelf niet uit kunt komen :o
pi_121158852
Persoon A kan toch nooit de goede keuze zijn.
Als je persoon B ondanks zijn houding en kleding toch nog als gelijke ziet van persoon A

Dan kan je nog beter andere mensen uitnodigen voor de sollicitatie.
Hell To The Liars
  vrijdag 4 januari 2013 @ 17:12:11 #155
384377 Zneeser
Grammaticaal Incorrect
pi_121158877
Degene die niet in pak kwam hoopt waarschijnlijk dat hij niet aangenomen word door twee van die clowns in pak.
Dit is het einde.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 17:16:00 #156
33954 ElisaB
pi_121159007
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 17:00 schreef mzmr7 het volgende:

[..]

En nu ben je nog manipulatief ook.
Doe eens niet zo dom of zo -O-
  vrijdag 4 januari 2013 @ 17:20:21 #157
335452 cricket
cricket from space
pi_121159198
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 17:03 schreef DonJames het volgende:

[..]

Een goeie indruk, ja. Als jij naar de kroeg gaat om iemand te versieren, doe je dat dan versgeschoren en in je mooie kleren, of in de slobbertrui en joggingbroek?
Succesvol versieren staat of valt niet bij kleding of (de hoeveelheid) gezichtsbeharing is mijn ervaring. Als je een leuke babbel hebt lukt het wel. Als je doel is om te versieren met als resultaat een langdurige relatie dan is het totaal zinloos om je alleen in die gevallen netjes voor te doen, dan val je niet veel later alsnog wel door de mand.

In het geval van een sollicitatie zijn bepaalde dingen nodig om te bepalen:
- Is iemand inhoudelijk geschikt voor de functie.
- Past de sollicitant binnen het team.
Afhankelijk van de functie en het niveau ervan kunnen en zullen ook andere aspecten van belang zijn (teveel niveauverschil en de werknemer is snel weer weg, is dat bezwaarlijk? en ga zo maar door), maar deze twee zijn de belangrijkste. Inhoudelijke geschiktheid kun je op basis van vragen/opleidingen/e.d. wel redelijk inschatten (kan altijd misgaan natuurlijk), maar het binnen het team passen is daarbij veel lastiger (al is de relevantie daarvan ook niet altijd even groot). Waar je niets aan hebt is de sollicitant ontmoeten op zijn beste dag als hij zich zoveel mogelijk uitslooft om je tegemoet te komen. Wat je wil voor een dergelijke inschatting is dat je hem ziet op een gemiddelde dag, zodat je die inschatting voor de langere termijn kunt maken.
pi_121163219
onvoorstelbaar dat deze vraag gesteld wordt. ik dacht dat mensen verder konden kijken dan kleding, maar blijkbaar is dit niet het geval. om maar niet te spreken over dit specifiek geval. ik heb jarenlang in een apple winkel gewerkt (je weet wel, de meest "classy" winkels die er zijn) en heb nog NOOIT iemand in pak zien komen voor een interview.

je maakt kennis met een persoon, niet zijn/haar garderobe...

:7
pi_121163724
Mensen die een spijkerbroek aantrekken bij een solicitatiegesprek 😄. Ik laat (v)mbo'ers hier buiten beschouwing want die weten niet beter.
pi_121165742
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:22 schreef plesner het volgende:
Mensen die een spijkerbroek aantrekken bij een solicitatiegesprek 😄. Ik laat (v)mbo'ers hier buiten beschouwing want die weten niet beter.

Waarom moet iedereen altijd zulke mensen naar beneden halen. Niet iedereen kan HBO of WO aan, maar om ze dan meteen voor domme mensen uit te maken :r
  vrijdag 4 januari 2013 @ 20:07:38 #161
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_121165829
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:00 schreef LompeHork het volgende:
A. Die kun je misschien ook nog een beetje vormen, B totaal niet en boeit het blijkbaar niets tot weinig.
B verkoop wel 500 keer meer omdat hij het kan, terwijl A 40 uur draait en nog bezig is met het adviseren van een waatvasser voor familie de groot
pi_121165842
van beiden een vorige werkgever opbellen idvt en op basis van je totaal gevoel je beslissing maken. ^O^
  vrijdag 4 januari 2013 @ 20:07:57 #163
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_121165849
ts is een oppervlakkige tokkie.
pi_121166510
Een beetje netjes kleden mag, maar een pak vind ik wel wat overdressed voor een verkoopfunctie :') . Gympen en een spijkerbroek dan weer underdressed.
Lastig keuzes maken he TS. Schijnbaar bezit jij niet de capaciteiten om te beslissen, maar zit wel in die positie. Met andere woorden; je bent zelf niet capabel om beslissingen te nemen, zeik dan ook niet over anderen.

TS is een faler.
U MAD?
pi_121166671
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:14 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Solliciteren voor Media Markt/BCC is net zo serieus als voor een AH.
Een goed punt ik wou net zeggen dat ik van iemand die bij mij solliciteert als verkoper of vulploegmedewerker niet in pak tegenover mij hoef te zien. Als hij maar verzorgt is en fatsoenlijke kleding draagt ben ik blij :) Dan gaan we het hebben over zijn capaciteiten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:11 schreef chrisje013 het volgende:
onvoorstelbaar dat deze vraag gesteld wordt. ik dacht dat mensen verder konden kijken dan kleding, maar blijkbaar is dit niet het geval. om maar niet te spreken over dit specifiek geval. ik heb jarenlang in een apple winkel gewerkt (je weet wel, de meest "classy" winkels die er zijn) en heb nog NOOIT iemand in pak zien komen voor een interview.

je maakt kennis met een persoon, niet zijn/haar garderobe...

:7
In de accountancy is dat heel gewoon want dan word het bij je werk ook van je verwacht.

Maar goed B dus hij heeft de capaciteiten en tijdens het werk heeft die ook een overhemd met spijkerbroek aan. Ik zie het probleem niet.
Vertel hem hooguit dat hij andere schoenen aan moet doen tijdens het werk. Dan zal het wel goedkomen lijkt me.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_121167215
Ik zou zeggen B, iemand die eigenwijs is denkt namelijk ook nog is zelf na. Dat is wel een goede pre. Naast dat hij natuurlijk ook gewoon de betere verkoper is.
Zet hem een maand of 2 op proeftijd en als hij zich totaal niet kan aanpassen kan je hem er alsnog uit keilen.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_121167436
Gympen en een sweater is misschien wel erg minimaal, maar ik zou je hard uitlachen als je mij in pak verwacht voor een verkoopfunctie in een winkel. Net overhemd en spijkerbroek is dan meer dan voldoende.

Juist in een winkel heb je mensen nodig die niet op hun mondje gevallen zijn. Ze zullen nogal wat bezwaren moeten kunnen ombuigen en ik vermoed dat jouw sweater vriend daar nog wel eens het beste in zou kunnen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mgolovic op 04-01-2013 20:56:42 ]
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_121167943
Ik ben het met een hoop anderen eens, ik zou persoonlijk sollicitant B aannemen. Bijdehand zijn vind ik een goede eigenschap voor een verkoper (niet voor elke, maar voor een electronicazaak is dat prima), en aangezien er bedrijfskleding is, zie ik het punt van het niet in pak komen ook niet echt. Ben zelf een tijdje bedrijfsleidster van een kledingzaak geweest en ik heb daar nooit sollicitanten in (mantel)pak gehad. Vieze of kapotte kleding is weer een heel ander verhaal natuurlijk.
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 21:04:41 #169
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121168346
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 14:58 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Dus ik zojuist met een collega 3 sollicitatiegesprekken gevoerd voor de functie van verkoper in een elektronicazaak.
Nummer 1 en 2 kwamen keurig in pak. Prima zoals het hoort.
Nummer 3 kwam in gympen, spijkerbroek en trui.

Uiteraard vroegen wij waarom hij geen nette kledij droeg.
Antwoord: 'hoezo, gaat toch niet om mn kleren maar om m'n capaciteiten, 'ik solliciteer toch niet voor directeur hier?'

Helaas kon hij goed babbelen en zien we in hem een betere verkoper dan nummer 1. Nummer 2 valt al af. Maar het is dus een nonchalante kwast die geen formele houding aanneemt. Dit zegt wat over zijn karakter: eigenwijs, tegendraads, etc.

Nu weten we niet wat we moeten doen. Kiezen voor:
A: een keurige jongeman die formaliteiten in acht neemt, met minder capaciteiten.
B: een klaploper die de capaciteiten bezit.
Neem de beste verkoper.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_121169619
Grappig, veel mensen vinden A de gladjakker omdat hij in pak komt terwijl B als een of andere bijgoochem in zijn kloffie een stoer verhaal afsteekt dat hij niet de directeur komt vervangen. Komt op mij zeer minachtend over en dat bijdehante is iets wat me juist erg irriteert als ik in een winkel advies kom vragen. Veel mensen willen blijkbaar wel op die manier geholpen worden. "Ja mevrouwtje, dit is echt de ideale blablabla." Dan liever een wat meer bescheiden persoon die de juiste informatie verstrekt. Bovendien kan je groeien in het verkopen. De meeste recruiters zijn trouwens van mening dat overdressed altijd beter is dan underdressed op je sollicitatie verschijnen.
pi_121172203
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 21:30 schreef CPS2000 het volgende:
De meeste recruiters zijn trouwens van mening dat overdressed altijd beter is dan underdressed op je sollicitatie verschijnen.
Recruiters worden door veel mensen ook echt niet serieus genomen. :)
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 22:31:26 #172
335452 cricket
cricket from space
pi_121172390
quote:
Grappig, veel mensen vinden A de gladjakker omdat hij in pak komt terwijl B als een of andere bijgoochem in zijn kloffie een stoer verhaal afsteekt dat hij niet de directeur komt vervangen.
Het verschil is dat A zich in de meeste gevallen anders voordoet dan hij eigenlijk is, en B dat (meestal) juist niet doet. A is daardoor minder te vertrouwen dan B.

Een direct antwoord op een niet ter zake doende vraag 'stoer' noemen is behoorlijk overdreven, het is gewoon (waarschijnlijk) een eerlijk en oprecht antwoord. De exacte formulering kun je iets van vinden, maar de kans is groot dat je elke mogelijke reactie (behalve misschien 'nederige excuses') af zou wijzen als ofwel te brutaal/stoer ofwel te zwak.

quote:
Veel mensen willen blijkbaar wel op die manier geholpen worden. "Ja mevrouwtje, dit is echt de ideale blablabla."
Dat is juist eerder een reactie die je van iemand in pak kunt verwachten. Die zegt/doet gewoon wat je wilt horen/zien, of dat nu het verschijnen in een pak is of het verkooppraatje zo houden dat je het product koopt. Een oprecht advies kun je daar niet verwachten. Als zijn presentatie van zichzelf al niet overeenkomt met de dagelijkse werkelijkheid, waarom zouden zijn adviezen dat dan wel doen?

Er zit echter wel een groot verschil tussen de ideale werknemer/verkoper en de ideale winkelmedewerker. Voor een groot deel zijn die idealen juist tegenstrijdig.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 22:33:54 #173
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_121172503
Een pak dragen in een electronicazaak is een beetje overdreven inderdaad. Als het echt nou een zakelijke omgeving is dan kan ik het wel voorstellen om A boven C te kiezen. Men moet passen bij de bedrijfscultuur.

Het hoeft niet te zo te zijn dat C non-conformistisch of onbetrouwbaar is; ik ken ook zeer goede mensen die gewoon uit principe nooit een pak willen dragen.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_121173662
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:22 schreef plesner het volgende:
wat dan in een jurk ofzo je ben niet barkie man
  vrijdag 4 januari 2013 @ 23:04:25 #175
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_121173916
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:59 schreef Gulmez het volgende:

[..]

wat dan in een jurk ofzo je ben niet barkie man
* mitchelll0181 mompelt iets over een pantalon
pi_121173936
hoe doe je dat met die kleurtjes _O_
pi_121173978
* Gulmez heeft de knop gevonden
pi_121175103
Een pak eisen voor verkoper in een elektronicazaak, donder op man :')

Verkopers in elektronicazaken neem ik sowieso al niet serieus omdat ze meestal 0,0 verstand van zaken hebben, maar gladjakkers in pak al helemaal niet :')
pi_121177272
Of opties C, wijs ze alle drie af en houdt en nieuwe sollicitatieronde.

Pak is misschien overdreven als het een parttime baan is en/of een praktische/ongeschoolde functie. Maar het zegt veel over de persoon als hij zich geen eens netjes kleed voor een sollicitatiegesprek.

Het getuigt van weinig respect en inlevingsvermogen. Deze houding gaat hij ook hebben bij andere kwesties die jij wel belangrijk vind, maar hij niet.

Je hebt genoeg keuze, er is economische crisis en veel mensen zitten thuis. Maak daar gebruik van.
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
  zaterdag 5 januari 2013 @ 00:27:45 #180
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_121177864
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 23:28 schreef Paxcon het volgende:
Een pak eisen voor verkoper in een elektronicazaak, donder op man :')

Verkopers in elektronicazaken neem ik sowieso al niet serieus omdat ze meestal 0,0 verstand van zaken hebben, maar gladjakkers in pak al helemaal niet :')
Dit. Verkopers zijn gewoon wandelend meubilair. Negen van de tien keer heeft de koper meer kennis van de aan te schaffen goederen dan de verkoper zelf.

Leve het internet.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  zaterdag 5 januari 2013 @ 00:34:24 #181
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_121178169
Blauwe of zwarte broek gaf TS aan.
Aangezien de broek blauw mag zijn, zal het bedrijfsoverhemd waarschijnlijk lichtblauw zijn gok ik zomaar.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 00:40:16 #182
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_121178444
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef Devion het volgende:
Of opties C, wijs ze alle drie af en houdt en nieuwe sollicitatieronde.

En dan komen er nog twee nieuwe harries. Een ervan heeft een pak aan en die andere niet, dus de eerste wordt het.

Goed plan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  † In Memoriam † zaterdag 5 januari 2013 @ 00:43:34 #183
25682 2cv
Niet subtiel
pi_121178573
Wat doet er toe ? Schone schijn of kennis van zaken ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_121179475
TS :')

Ts is wel lekker stil ineens....
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 01:05:39 #185
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_121179515
TS moet morgen werken man :D
pi_121179756
Mja hij reageert al sinds 15 uur niet meer :D
In welke steden was het koopavond bij de bcc vanavond? :P
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 01:17:39 #187
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_121180008
Waar niet.. Haha
pi_121180393
Ik zou trouwens denk ik zelf voor een dergelijk gesprek denk ik in een spijkerbroek met overhemd gaan en dan beetje nette zwarte schoenen.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_121181378
Als ik zou solliciteren als verkoper bij een Media Markt ofzo dan zou ik ook niet in pak aankomen. Misschien met een nette blouse, maar zeker niet strak in pak. Vreemde eis ook, overigens.

Als die gozer geschikt is voor de baan (en wie is dat overigens niet, onwetende consumenten veel te dure electronica aansmeren kan iedereen :') ) neem hem dan lekker aan en vertel er bij dat hij gewoon in werkkleding moet lopen. Probleem opgelost, iedereen blij.
No amount of money ever bought a second of time.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 02:01:04 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121181543
Ik denk niet dat TS het werkelijk een probleem had gevonden als sollicitant B in een overhemd, spijkerbroek en nette schoenen gekomen was, waarschijnlijk was hij dan gelijk aangenomen.
Maar zo te lezen liep de sollicitant er bij alsof hij nog even een happy hour in de kroeg moest meepakken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 5 januari 2013 @ 02:18:42 #191
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_121181996
quote:
Grappig, veel mensen vinden A de gladjakker omdat hij in pak komt terwijl B als een of andere bijgoochem in zijn kloffie een stoer verhaal afsteekt dat hij niet de directeur komt vervangen.

[..]
Ho wacht even, wij lezen hier de interpertatie van TS.

Ik denk dat er ondertussen wel consensus is dat pak dragen bij sollicitatie geen must is. Zeker niet bij de functie waar het hier om gaat.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat sollicitant B overrompeld werd door de vraag: "Waarom heb je geen pak aan?". Je kunt veel vragen verwachten bij een sollicitatie maar deze vraag is bij een sollicitatie voor betreffende functie wel zeer ongebruikelijk. Dus mogelijk gaf sollicitant B iets te snel een eerlijk (en terrecht juist) antwoord dat hij niet voor functie van directeur komt solliciteren. Want eerlijk is eerlijk, sollicitant B heeft wat dat betreft objectief gezien natuurlijk gewoon gelijk.

Je kunt je wel afvragen of B ook daadwerkelijk eerlijk had moeten zijn en de waarheid had moeten zeggen of dat hij had moeten liegen ofwel niet oprecht antwoord had moeten geven.

B heeft ervoor gekozen om niet als een gladjakker een verzonnen antwoord te geven waar hij niet achter staat. Wat mij betreft juist positief.

Lijkt mij ook voor de betreffende functie goed. Hoe gaat B om met onverwachte vragen? Gaat hij antwoorden verzinnen of blijft hij eerlijk? Moge duidelijk zijn dat het voor klanten het beste is als een verkoper eerlijk is. Altijd goed voor de lange termijn.

Wij weten ook niet hoe het gesprek is verlopen. Wij waren er niet bij. Dus wij kunnen niet beoordelen in welke mate de directeur-opmerking wel of niet gepast was. Misschien verliep op dat moment het gesprek nog redelijk informeel.

Maar goed, vroeguh... stond er bij een vacture meestal ook bij in welke kleding een sollicitant op moest komen dragen.

Als je als werkgever die wens niet opgeeft in je vacature moet je ook niet janken als een kandidaat niet in de gewenste kleding komt opdraven.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 02:20:20 #192
8369 speknek
Another day another slay
pi_121182024
Naarmate ik meer sollicitatiegesprekken deed ben ik me juist steeds minder formeel gaan kleden. Staat zo raar, jij in glimmend designerpak van 2 ruggen hun ogen uit te steken, commissie allemaal in gebreide trui van hun moeder.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 02:22:51 #193
33954 ElisaB
pi_121182071
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 02:20 schreef speknek het volgende:
Naarmate ik meer sollicitatiegesprekken deed ben ik me juist steeds minder formeel gaan kleden. Staat zo raar, jij in glimmend designerpak van 2 ruggen hun ogen uit te steken, commissie allemaal in gebreide trui van hun moeder.
Een pak is misschien ook wel een klein beetje overkill als je gaat kennismaken met je nieuwe collega's van de postkamer. Sowieso een glimmend pak :X
  zaterdag 5 januari 2013 @ 02:25:05 #194
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_121182115
quote:
[..]

De meeste recruiters zijn trouwens van mening dat overdressed altijd beter is dan underdressed op je sollicitatie verschijnen.
Heb je in de branche van TS tegenwoordig ook al recruiters? :P

Overigens is mijn ervaring met redelijk veel verschillende recruiters in de ICT branche dat ze bijna altijd met totaal ongeschikte kandidaten komen aanzetten. Maar misschien komt dat omdat de sollicitanten die via recruiters bij mij binnen komen adviezen opvolgen van recruiters. ;)
  zaterdag 5 januari 2013 @ 02:28:00 #195
8369 speknek
Another day another slay
pi_121182168
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 02:22 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Een pak is misschien ook wel een klein beetje overkill als je gaat kennismaken met je nieuwe collega's van de postkamer. Sowieso een glimmend pak :X
Da's nog zo'n punt ja, weinig mensen hebben kennis van mode.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 02:47:34 #196
3542 Gia
User under construction
pi_121182580
Heb niet alles gelezen, maar als jullie gebruik maken van bedrijfskleding, dan kun je dat aan de nieuwe medewerker opleggen. Wat boeit het dan wat hij draagt op zijn sollicitatie-gesprek. Zolang het netjes is....

Resultaat telt, toch?
pi_121182947
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:45 schreef Gulmez het volgende:
wtf is dit man toen ik als 16 jarige bij mcdonalds solliciteerde kwam ik met oorbel aan pet alles en die meid zegt gewoon ja je moet je ketting af doen tijdens werk enzo is dat bezwaarlijk voor je ik zeg nee, en later brief aangenomen wat ben jij een zeikerd zeg zou nooit bij je willen werken, ben nu 23 en maandje weg daar goeie tijd gehad daar dus ga niet disrespecten als iemand niet in pak komt je bent maar een koelkast verkoper jongetje
Ja, en jij bent een triest uitkerings trekkend, werkloos knulletje. Je bent waardeloos voor de maatschappij, je voegt niks toe. De uitwerpselen van een regenworm zijn nog nuttiger.

Jij kan beter je vrije tijd besteden aan iets nuttigs, zoals bijvoorbeeld fatsoenlijk Nederlands leren, een vak leren of een ruggengraat kweken, dan word het misschien ooit nog wat met je. Jij hebt volgens mij geen fatsoen, eer of respect. Met zo'n instelling als die van jou kom je er nog wel, dan eindig je ergens in de goot en dan is het waarschijnlijk iedereen z'n fout behalve die van jou.

Ontopic: Persoon A lijkt mij een betere kandidaat dan persoon B. Als je ergens op sollicitatie gaat dan vind ik dat je je moet conformeren aan diegene. Daarbij hoort dan het dragen van een pak ja. Een vlotte babbel is hardstikke leuk en dan kan je waarschijnlijk goed verkopen, maar een goede werknemer heeft meer nodig dan alleen dat. Een positieve instelling, respect voor hogerhand en etiquette horen daar ook bij mijns inziens.
Maar goed, ik ben wat dat betreft misschien redelijk conservatief ingesteld. Their house, their rules vind ik.
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 03:14:39 #198
33954 ElisaB
pi_121183059
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 03:07 schreef Maax het volgende:

[..]

Ja, en jij bent een triest uitkerings trekkend, werkloos knulletje. Je bent waardeloos voor de maatschappij, je voegt niks toe. De uitwerpselen van een regenworm zijn nog nuttiger.

Jij kan beter je vrije tijd besteden aan iets nuttigs, zoals bijvoorbeeld fatsoenlijk Nederlands leren, een vak leren of een ruggengraat kweken, dan word het misschien ooit nog wat met je. Jij hebt volgens mij geen fatsoen, eer of respect. Met zo'n instelling als die van jou kom je er nog wel, dan eindig je ergens in de goot en dan is het waarschijnlijk iedereen z'n fout behalve die van jou.

Moet jij drukken of zo :?
pi_121183286
quote:
15s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 03:14 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Moet jij drukken of zo :?
Hmmm, ik ga misschien wel wat te ver ja.. Excuses.
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
pi_121183357
Het is nogal afhankelijk van de spullen die verkocht moeten worden.
Een nieuwe baggerschuit verkoop je niet in een strak pak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')