Ik werk 16 uur per week bij McDonald's, met wajong uitkering + jobcoach, krijg in totaal 75% van het minimumloon per maand, dus dat is opzich niet verkeerd voor 2 dagen werken in de week.
Nou is het zo dat je met een wajong uitkering niet meer dan het afgesproken bedrag mag werken, stel McDonald's geeft 300 euro per maand, dan vult de wajong dat bedrag aan tot 75% van het minimumloon,
Nu moet ik soms overwerken dus ik dacht al die tijd dat is extra doekoe, dus ik heb maanden lang elke dag wat overgewerkt, en ik kreeg wel steeds brief van wajong dat wat ze storten op mijn rekening een voorschot is maar ik dacht geen probleem.
Nou krijg ik opeens elke maand een aanslag van de Wajong en zeggen ze ''U heeft in aug. 2011 te veel wajong ontvangen aangezien het bedrijf meer heeft betaald, dus dat betekend dat we volgende maand dit bedrag inhouden op uw netto inkomen van de wajong'' (ofzoiets)
Dat is elke maand een bedrag of 50 kan oplopen tot 100 euro, maar ik heb gewoon geld nodig en ik had hier niet op gerekend snapje, dus dat is echt klote.
Nou moest ik vandaag weer overwerken, maar ik had al brief laten zien dat ik nu elke maand brief krijg dat ik te veel heb gewerkt, en ik nu elke maand zo'n brief krijg, omdat de administratie van wajong tyfeslang achterloopt.
Maar ze zeiden vandaag dit dat moet af, ik zeg dan blijf ik steeds te veel verdienen..
Toen kreeg ik een opmerking en toen maakte ik een opmerking en toen werd ik zo agressief dat ik hem geslagen heb en hij op de grond viel, toen kwamen anderen managers eraan en zeiden dat ze mijn job coach gaan bellen en dat ik tot die tijd thuis moet blijven, en dan samen met hem voor een afspraak moet komen om samen te praten. en ik tot die tijd thuis moet blijven.
Maar wat denken jullie, ik heb een vast contract, zouden ze me alsnog ontslaan, want ik heb al eerder een 23 jarige gozer geslagen in 2010 maar daar kreeg ik alleen een officiele waarschuwing voor, en ik werk daar met wajong omdat ik gedrachtsproblematiek en woedeaanvallen heb, dus dit was eigenlijk mijn vraag waar jullie vanuit gaan..