abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117468590
Ik werk 16 uur per week bij McDonald's, met wajong uitkering + jobcoach, krijg in totaal 75% van het minimumloon per maand, dus dat is opzich niet verkeerd voor 2 dagen werken in de week.

Nou is het zo dat je met een wajong uitkering niet meer dan het afgesproken bedrag mag werken, stel McDonald's geeft 300 euro per maand, dan vult de wajong dat bedrag aan tot 75% van het minimumloon,

Nu moet ik soms overwerken dus ik dacht al die tijd dat is extra doekoe, dus ik heb maanden lang elke dag wat overgewerkt, en ik kreeg wel steeds brief van wajong dat wat ze storten op mijn rekening een voorschot is maar ik dacht geen probleem.

Nou krijg ik opeens elke maand een aanslag van de Wajong en zeggen ze ''U heeft in aug. 2011 te veel wajong ontvangen aangezien het bedrijf meer heeft betaald, dus dat betekend dat we volgende maand dit bedrag inhouden op uw netto inkomen van de wajong'' (ofzoiets)

Dat is elke maand een bedrag of 50 kan oplopen tot 100 euro, maar ik heb gewoon geld nodig en ik had hier niet op gerekend snapje, dus dat is echt klote.

Nou moest ik vandaag weer overwerken, maar ik had al brief laten zien dat ik nu elke maand brief krijg dat ik te veel heb gewerkt, en ik nu elke maand zo'n brief krijg, omdat de administratie van wajong tyfeslang achterloopt.

Maar ze zeiden vandaag dit dat moet af, ik zeg dan blijf ik steeds te veel verdienen..

Toen kreeg ik een opmerking en toen maakte ik een opmerking en toen werd ik zo agressief dat ik hem geslagen heb en hij op de grond viel, toen kwamen anderen managers eraan en zeiden dat ze mijn job coach gaan bellen en dat ik tot die tijd thuis moet blijven, en dan samen met hem voor een afspraak moet komen om samen te praten. en ik tot die tijd thuis moet blijven.

Maar wat denken jullie, ik heb een vast contract, zouden ze me alsnog ontslaan, want ik heb al eerder een 23 jarige gozer geslagen in 2010 maar daar kreeg ik alleen een officiele waarschuwing voor, en ik werk daar met wajong omdat ik gedrachtsproblematiek en woedeaanvallen heb, dus dit was eigenlijk mijn vraag waar jullie vanuit gaan..
  Moderator maandag 1 oktober 2012 @ 16:32:38 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_117468648
Ik mag hopen dat ze je ontslaan. En eigenlijk denk ik dat ook wel.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 1 oktober 2012 @ 16:33:21 #3
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_117468684
Wat denk je zelf :')
All she wants and needs is just a little taste..
  maandag 1 oktober 2012 @ 16:33:49 #4
256666 leeell
I know you're lonely
pi_117468699
gewoon nog een keer slaan, je ben toch al ontslagen
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  Moderator maandag 1 oktober 2012 @ 16:34:02 #5
9859 crew  Karina
Woman
pi_117468711
Ik had je op staande voet ontslagen, iemand slaan :N
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_117468714
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:33 schreef Luxuria het volgende:
Wat denk je zelf :')
ontslagen
  maandag 1 oktober 2012 @ 16:34:39 #7
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_117468741
quote:
99s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:34 schreef Karina het volgende:
Ik had je op staande voet ontslagen, iemand slaan :N
Oh shit, hier dacht ik aan, maar daar is het nu natuurlijk te laat voor.

Ik hoop dat ze je alsnog ontslaan.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_117468782
Wat een koekebakker is TS ook. :D
pi_117468871
je hoef je nu in ieder geval geen zorgen meer te maken dat je per maand teveel verdient.
pi_117468872
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:35 schreef Basp1 het volgende:
Wat een koekebakker is TS ook. :D
frietenbakker
pi_117468898
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:34 schreef Gulmez het volgende:

[..]

ontslagen
Daar kun je inderdaad wel van uit gaan ja.

Mochten ze toch nog tot een ander oordeel komen, dan mag je ze wel op je blote knieën bedanken...
pi_117468943
Zullen we TS slaan? :Y
pi_117468944
Dus je wil niet meer werken voor je geld en slaat vervolgens je manager? 8)7

Ze hebben alle recht om je te ontslaan want fysiek geweld is reden voor ontslag op staande voet.

Verder is de wajong bedoeld om je te ondersteunen zolang je niet zelf genoeg geld kan verdienen. Blijkbaar kun je dat wel aangezien je kunt overwerken. Dan is het ook logisch dat je je wajong terug moet betalen.

Als je niet wilt overwerken dan is dat dus werkweigering en een tweede reden om je te mogen ontslaan en mogelijk je te korten op je wajong.

):O
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_117468951
Ben je daarna ook weggereden in je Audi?
pi_117468952
Je komt met zoveel van zulke topics aan en in zulke snelheid van aanmaak, dat het haast wel trolltopics moeten zijn. :')

Niemand is zo achterlijk, zelfs in Nederland niet.
pi_117468969
quote:
7s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:39 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Zullen we TS slaan? :Y
Ik wil hier op in gaan maar doe het niet, want dan dwaalt het topic alleen maar off topic af..
pi_117468978
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:40 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ben je daarna ook weggerijden in je Audi?
:{
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  maandag 1 oktober 2012 @ 16:40:52 #18
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_117468983
Dat wordt je Audi verkopen, jongen. Oh nee, dat was die andere knakker.

Ja, je zal zeer waarschijnlijk ontslagen worden. Zou heel gek zijn als dat niet zo was. En NATUURLIJK moet je terugbetalen als je ook wajong krijgt. :')
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
pi_117469001
Wat zou het mooi zijn als zo iemand je in een vlaag van verstandsverbijstering met je kop in het vet zou soppen :z
pi_117469008
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:40 schreef Gulmez het volgende:

[..]

Ik wil hier op in gaan maar doe het niet, want dan dwaalt het topic alleen maar off topic af..
Flikker een eind op naar Marokko gast :')
  maandag 1 oktober 2012 @ 16:41:58 #21
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_117469042
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:40 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

:{
Ach, hij krijgt tenminste geen wajong ;)
pi_117469049
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Niemand is zo achterlijk, zelfs in Nederland niet.
Ik denk dat je toch teveel vertrouwen hebt in het merendeel van de mensheid qua achterlijkheid. :D
  maandag 1 oktober 2012 @ 16:42:23 #23
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117469069
nu hoef je niet meer over te werken en krijg je weer al je wajong _O_
pi_117469072
quote:
3s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:39 schreef Deetch het volgende:

Ze hebben alle recht om je te ontslaan want fysiek geweld is reden voor ontslag op staande voet.

Verder is de wajong bedoeld om je te ondersteunen zolang je niet zelf genoeg geld kan verdienen. Blijkbaar kun je dat wel aangezien je kunt overwerken. Dan is het ook logisch dat je je wajong terug moet betalen.

Als je niet wilt overwerken dan is dat dus werkweigering en een tweede reden om je te mogen ontslaan en mogelijk je te korten op je wajong.

Ik snap je punt, MAAR ik wist niet van te voren, de wajong geeft opeens een aanslag van een JAAR geleden, ze lopen dus een jaar achter... Dat is toch veelte laat? ik moet straks elke maand minder uitkering krijgen omdat ik een jaar te leden te veel heb verdiend, maar dat geld wat ik nu te kort heb?? hoe moet ik dan rondkomen denk na man, ik WIST dit niet namelijk dat dit zou gaan gebeuren!
pi_117469100
Kan je niet gewoon fulltime gaan werken ergens ?
pi_117469123
Wat dacht jij dan dat "aanvullen" betekende? En helaas zijn uitkeringsinstanties erg traag met verwerken van dit soort gegevens, zie het als een wijze les om je eigen boekhouding goed in de gaten te houden.
Verder wel kut voor je :*
Supra Groningam Nihil
pi_117469124
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:42 schreef Gulmez het volgende:
hoe moet ik dan rondkomen denk na man, ik WIST dit niet namelijk dat dit zou gaan gebeuren!
Meer overwerken.
pi_117469138
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:43 schreef From het volgende:
Kan je niet gewoon fulltime gaan werken ergens ?
Dat kan wel inderdaad, ben ook opzoek naar iets anders, opleiding + betaalde stage zonder wajong.. bij deltion college :)
pi_117469163
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:44 schreef Gulmez het volgende:

[..]

Dat kan wel inderdaad, ben ook opzoek naar iets anders, opleiding + betaalde stage zonder wajong.. bij deltion college :)
Stage met 300 de maand, daar ga je het wel mee redden. _O-
  maandag 1 oktober 2012 @ 16:44:45 #30
97111 ukga
Siewosie baas
pi_117469170
Dikke kans dat je nu promotie maakt. Qua salaris zul je er ook flink op vooruitgaan lijkt me
pi_117469177
quote:
3s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:39 schreef Deetch het volgende:

Weet niet hoe het werkt in wajong opzicht, maar niet willen overwerken is niet perse werkweigering. Je hebt een contract getekend voor x uur, laten we zeggen 40 uur, dan kan je baas niet eisen dat je ook nog over gaat werken. Dat je vervolgens misschien er op een andere manier uitgewerkt zal worden zal best, dan pakken ze elk klein dingetje aan om je te ontslaan, maar niet willen overwerken is GEEN grond voor ontslag.
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
pi_117469178
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:44 schreef Murdera het volgende:

[..]

Stage met 300 de maand, daar ga je het wel mee redden. _O-
nee 800 euro sjappie Spos schildersopleidingen
pi_117469199
Lan, kan je niet gewoon in je dikke BMW pakketjes gaan bezorgen voor GLS of iets dergelijks?
pi_117469246
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:45 schreef Gulmez het volgende:

[..]

nee 800 euro sjappie Spos schildersopleidingen
Mooi, ga doen dan.
pi_117469263
En dat woedeprobleem, daar zit je verder niet mee?
pi_117469278
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:45 schreef Sisko het volgende:

[..]

Weet niet hoe het werkt in wajong opzicht, maar niet willen overwerken is niet perse werkweigering. Je hebt een contract getekend voor x uur, laten we zeggen 40 uur, dan kan je baas niet eisen dat je ook nog over gaat werken. Dat je vervolgens misschien er op een andere manier uitgewerkt zal worden zal best, dan pakken ze elk klein dingetje aan om je te ontslaan, maar niet willen overwerken is GEEN grond voor ontslag.
OK, maar een beetje overwerken hoort er bij.
Supra Groningam Nihil
pi_117469282
Je hebt gedraagsproblematiek en woedeaanvallen TS. Dat verklaart dit voorval. Je jobcoach heeft daar toch wel begrip voor?
Die kan dit vast wel rechtpraten.
5 Ferrari's op videoband!
pi_117469286
quote:
3s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:43 schreef Deetch het volgende:
Wat dacht jij dan dat "aanvullen" betekende? En helaas zijn uitkeringsinstanties erg traag met verwerken van dit soort gegevens, zie het als een wijze les om je eigen boekhouding goed in de gaten te houden.
Verder wel kut voor je :*
Daar heb je gelijk in man hopelijk kan ik weg bij McDonald's en blijf ik gewoon mn wajong behouden anders ga ik bij deltion weer studeren je moet toch iets maar thanks man
pi_117469311
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:47 schreef Gulmez het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in man hopelijk kan ik weg bij McDonald's en blijf ik gewoon mn wajong behouden anders ga ik bij deltion weer studeren je moet toch iets maar thanks man
Ik denk dat je bij de Mac wel weg bent.
pi_117469320
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:46 schreef mootie het volgende:
En dat woedeprobleem, daar zit je verder niet mee?
Als mensen gewoon respectvol omgaan, geen probleem,
pi_117469361
Luister.

Ben je het met je eens dat als je iemand een waarschuwing geeft, en hij het TOCH doet, jij jouw waarschuwing waar moet maken?

Well... 2 jaar geleden heeft iemand je gewaarschuwd. Nu doe jij TOCH waar hij je tegen gewaarschuwd heeft. Dus nu krijg je de gevolgen van de waarschuwing.

Ik snap dat nooit zo. Alleen 5-jarige kinderen snappen nog niet dat een waarschuwing niet alleen betekent dat ze het NU niet moeten doen, maar later ook niet. En dat er gevolgen zijn als ze de waarschuwing negeren.

Jouw probleem is dat je waarschuwingen niet serieus neemt. Daar volgen jouw gedragsproblemen uit (als je ze niet serieus neemt, dan negeer je ze gewoon), en vast ook je woedeaanvallen (als je ze negeert, krijg je de gevolgen voor je kiezen en dat maakt je boos).

Helaas heb je nu weer de waarschuwing niet serieus genomen, en nu krijg je de gevolgen voor je kiezen. Een 'officieele waarschuwing' blijft niet een paar dagen geldig, maar blijft geldig tot je een goede beoordeling krijgt. In de afgelopen 2 jaar heb je geen goede beoordeling gehad, anders had je dat wel gehoord en had je geen coach meer nodig gehad.

Dus je gaat ontslagen worden, je goede beoordeling zal uitgesteld worden, en je zal nog een paar jaar langer gecoached gaan worden.

Ik denk ook dat die werknemer je zal proberen aan te klagen voor letselschade. Ligt er aan of hij je mag of niet.
pi_117469375
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:48 schreef Gulmez het volgende:

[..]

:')
En als ze geen 'respect' tonen klap je er meteen op?

Het woord respect is zooo aan inflatie onderheving. :{
  maandag 1 oktober 2012 @ 16:52:04 #43
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_117469453
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:48 schreef Gulmez het volgende:

[..]

Zou je wat van kunnen leren :')
pi_117469499
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:49 schreef mootie het volgende:

[..]

:')
En als ze geen 'respect' tonen klap je er meteen op?

Inderdaad. Het woord is zo betekenisloos en nietszeggend geworden, dat we het beter uit het woordenboek kunnen schrappen.
pi_117469536
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:49 schreef RetepV het volgende:
Luister.

Ben je het met je eens dat als je iemand een waarschuwing geeft, en hij het TOCH doet, jij jouw waarschuwing waar moet maken?

Well... 2 jaar geleden heeft iemand je gewaarschuwd. Nu doe jij TOCH waar hij je tegen gewaarschuwd heeft. Dus nu krijg je de gevolgen van de waarschuwing.

Ik snap dat nooit zo. Alleen 5-jarige kinderen snappen nog niet dat een waarschuwing niet alleen betekent dat ze het NU niet moeten doen, maar later ook niet. En dat er gevolgen zijn als ze de waarschuwing negeren.

Jouw probleem is dat je waarschuwingen niet serieus neemt. Daar volgen jouw gedragsproblemen uit (als je ze niet serieus neemt, dan negeer je ze gewoon), en vast ook je woedeaanvallen (als je ze negeert, krijg je de gevolgen voor je kiezen en dat maakt je boos).

Helaas heb je nu weer de waarschuwing niet serieus genomen, en nu krijg je de gevolgen voor je kiezen. Een 'officieele waarschuwing' blijft niet een paar dagen geldig, maar blijft geldig tot je een goede beoordeling krijgt. In de afgelopen 2 jaar heb je geen goede beoordeling gehad, anders had je dat wel gehoord en had je geen coach meer nodig gehad.

Dus je gaat ontslagen worden, je goede beoordeling zal uitgesteld worden, en je zal nog een paar jaar langer gecoached gaan worden.

Ik denk ook dat die werknemer je zal proberen aan te klagen voor letselschade. Ligt er aan of hij je mag of niet.
Kijk jobcoach is in al die jaren inderdaad altijd verlegt, Omdat er inderdaad problemen waren, en als ik hem whatsapp stuurde, en hij een afspraak maakte om die zelfde week te komen, dan kon voorkomen worden dat het niet escaleerde, maar ik weet dat het niet goed is slaan, maar wat moest ik dan doen? Ik weet dat je in een ebdrijf altijd rangen heb ja van jij bent de manager daar moet je respect voor hebben als collegas maar dat bekekend niet dat je alles van hem moet pikken

en toelaat, mijn familie zei je moet allang daar weggaan, ik heb het altijd volgehouden en zelfs een vast contract gekregen, ik maak een fout ja, maar werkt het echt zo dat een werknemer alleen maar goede dingen mag doen, en tegenslag gelijk de kop in word gedrukt met ontslag als je begrijpt wat ik bedoel?
  maandag 1 oktober 2012 @ 16:54:16 #46
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_117469549
Je geeft je baas een koek op z'n ei en als dank voor de bewezen diensten krijg je je volledige uitkering weer terug. Het moet niet gekker worden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_117469556
Tja.

Normaal dienen ze je direct te ontslaan of direct een onderzoek in te stellen, afhankelijk van dit onderzoek kunnen ze je een maand na dato alsnog ontslaan. Doen ze dit niet maar laten ze je ondertussen gewoon doorwerken, dan maakt de rechter kortemetten met het ontslag.

Verder weet ik er ook weinig vanaf hoor O~)
pi_117469583
Ik hoop dat het alleen bij ontslag blijft, maar gezien je eerdere gedragingen zou ik er niet gek van staan te kijken dat ze aangifte doen.
  maandag 1 oktober 2012 @ 16:55:46 #49
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_117469601
TS mag blij zijn dat hij nog niet achter tralies zit, maar thuis met een van belasting betaalde jobcoach. Hopeloos.
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  maandag 1 oktober 2012 @ 16:56:33 #50
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_117469635
quote:
[...
Ik heb anders beheurlijk respect voor TS zijn oeuvre alhier. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')