Oneens!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:59 schreef Siyara het volgende:
Altijd voor A gaan. Ik vind het dragen van een pak een teken van respect ten opzichte van de persoon met wie je het gesprek hebt.
Capaciteiten kun je niet vormen, je hebt een vlotte babbel of niet, een facade van een pak aandoen om maar te voldoen aan de norm is makkelijker te realiseren.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:00 schreef LompeHork het volgende:
A. Die kun je misschien ook nog een beetje vormen, B totaal niet en boeit het blijkbaar niets tot weinig.
moeten ze ook je voeten kussen?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:59 schreef Siyara het volgende:
Altijd voor A gaan. Ik vind het dragen van een pak een teken van respect ten opzichte van de persoon met wie je het gesprek hebt.
Als het even kan wel ja.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:03 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
moeten ze ook je voeten kussen?
Klinkt alsof B ook eigenwijs en tegendraads is door zich niet naar de functie te kleden.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:58 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Dus ik zojuist met een collega 3 sollicitatiegesprekken gevoerd voor de functie van verkoper in een elektronicazaak.
Nummer 1 en 2 kwamen keurig in pak. Prima zoals het hoort.
Nummer 3 kwam in gympen, spijkerbroek en trui.
Uiteraard vroegen wij waarom hij geen nette kledij droeg.
Antwoord: 'hoezo, gaat toch niet om mn kleren maar om m'n capaciteiten, 'ik solliciteer toch niet voor directeur hier?'
Helaas kon hij goed babbelen en zien we in hem een betere verkoper dan nummer 1. Nummer 2 valt al af. Maar het is dus een nonchalante kwast die geen formele houding aanneemt. Dit zegt wat over zijn karakter: eigenwijs, tegendraads, etc.
Nu weten we niet wat we moeten doen. Kiezen voor:
A: een keurige jongeman die formaliteiten in acht neemt, met minder capaciteiten.
B: een klaploper die de capaciteiten bezit.
Verstrekt bedrijfsoverhemd.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:02 schreef Wokkel het volgende:
Wat voor kleding dragen de verkopers bij jullie normaliter?
Dit!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:00 schreef IrCute het volgende:
Wat voor elektronicazaak was dit dan? Een high-end store of een BCC, in het geval van BCC vind ik het niet raar.
Waarom moet een sollicitant dan in pak?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:08 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Verstrekt bedrijfsoverhemd.
Eigen blauwe of zwarte broek.
Het zegt meer iets over jullie karakter: elitair en onaangenaam.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:58 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Maar het is dus een nonchalante kwast die geen formele houding aanneemt. Dit zegt wat over zijn karakter: eigenwijs, tegendraads, etc.
Zijn kleding zoals je beschrijft heeft niets te maken met een klaploper. Dat is pas het geval als er gaten of scheuren in zitten (die er niet in horen) of als zijn kleding smerig is. Het zijn gewoon normale kleren. Het zou kunnen dat hij niet in het team past (maar dat werkt beide kanten op, ook voor hem zal het geen prettig team zijn om in te werken als over iets onbenulligs zo'n drama wordt gemaakt), maar anders is er geen reden om niet voor de betere capaciteiten te gaan.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:58 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Nu weten we niet wat we moeten doen. Kiezen voor:
A: een keurige jongeman die formaliteiten in acht neemt, met minder capaciteiten.
B: een klaploper die de capaciteiten bezit.
En dan zeuren dat zo iemand niet in pak komt?!?!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:08 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Dankjequote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:09 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Hoewel ik die opmerking over die diecteursfunctie wel erg bijdehand vind
Het is wat direct, maar inhoudelijk wel terecht.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:09 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Hoewel ik die opmerking over die directeursfunctie wel erg bijdehand vind
Dan presenteert hij zich dus op de manier zoals hij zich ook in de winkel zou presenteren (dat hij bij de sollicitatie als een bedrijfsoverhemd zou dragen is uiteraard niet logisch). Dan geldt dat ofwel hij oprechter is (en dus eerlijker) in zijn sollicitatie dan de anderen, ofwel dat de stijl die bij de functie hoort niet past bij de andere sollicitanten.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:08 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Omdat sollicteren een serieuze zaak is.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:08 schreef Chahna het volgende:
[..]
Dit!
[..]
Waarom moet een sollicitant dan in pak?
Het is eerder degene die in pak komt die die indruk wekt.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:11 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Ga maar voor A, want B ziet dit als tussendoortje naar een fatsoenlijke baan.
Solliciteren voor Media Markt/BCC is net zo serieus als voor een AH.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:14 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Omdat sollicteren een serieuze zaak is.
Gympen en een sweater is not done.
Des te serieuzer en formeler je verwacht dat een sollicitant zich gedraagt, des te minder krijg je een goede indruk van zijn ware aard.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:14 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Ik ben het ook met de opmerking eens daar niet vanquote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:10 schreef cricket het volgende:
[..]
Het is wat direct, maar inhoudelijk wel terecht.
Mensen hebben het nooit over mij in positieve zinquote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:11 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Niet op een positieve manier in dit geval
Waarschijnlijk wel, maar hangt een beetje van de winkel af. Voor een elektronicawinkel zal het over het algemeen positief zijn.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:16 schreef KwadeAfdronk het volgende:
En dat bijdehandte/brutale is miss juist wel een goede kwaliteit voor een verkoper
Wat een onzin man, anders laat je de meeste verkopers in pak lopen. En die gast in ze normale kloffie. Ik denk dat er genoeg klanten juist naar hem gaan. Als ik een laptop ga halen en ik moet kiezen tussen een snelle jongen in mooi pak of een nerd in vlekkerig t-shirt ga ik voor de 2de. Mensen in pak hebben nogal de neiging om je onzin te verkopen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:14 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Hij kan zichzelf goed verkopen, ondanks zijn uiterlijk.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:14 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:20 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Hij kan zichzelf goed verkopen, ondanks zijn uiterlijk.
Wat wil je nog meer? Je hebt iemand die een bak stront aan je verkoopt en je bent nog onder de indruk ook.
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:20 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Wat wil je nog meer? Je hebt iemand die een bak stront aan je verkoopt en je bent nog onder de indruk ook.
Juist andersom: B hoeft niet door te groeien en kan blijkbaar wat er nodig is. A ziet het misschien wel als opstapje!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:11 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Ga maar voor A, want B ziet dit als tussendoortje naar een fatsoenlijke baan.
Mensen in pak zijn inderdaad minder te vertrouwen, maar een verschil in manier van kleden is vaak niet handig, afhankelijk van de inrichting van de winkel kun je dan niet altijd goed herkennen wie wel en wie geen verkoper is (vandaar ook meestal de bedrijfsshirts).quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:19 schreef borbit het volgende:
Wat een onzin man, anders laat je de meeste verkopers in pak lopen. En die gast in ze normale kloffie. Ik denk dat er genoeg klanten juist naar hem gaan. Als ik een laptop ga halen en ik moet kiezen tussen een snelle jongen in mooi pak of een nerd in vlekkerig t-shirt ga ik voor de 2de. Mensen in pak hebben nogal de neiging om je onzin te verkopen.
Of buttonsquote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:22 schreef cricket het volgende:
[..]
Mensen in pak zijn inderdaad minder te vertrouwen, maar een verschil in manier van kleden is vaak niet handig, afhankelijk van de inrichting van de winkel kun je dan niet altijd goed herkennen wie wel en wie geen verkoper is (vandaar ook meestal de bedrijfsshirts).
Hij kan zichzelf blijkbaar niet goed genoeg verkopen, anders was het al een uitgemaakte zaak en had TS dit topic niet aangemaakt.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:20 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Volgens mij wel, TS zoekt alleen redenen om hem niet te kiezen. Het 'Helaas' in de OP getuigt hier van.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:24 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Hij kan zichzelf blijkbaar niet goed genoeg verkopen, anders was het al een uitgemaakte zaak en had TS dit topic niet aangemaakt.
Kan ook, en is soms handiger. Loop eens met een rood shirt door de Mediamarkt, iedereen rent op je af omdat ze denken dat ze eindelijk een van die onvindbare verkopers hebben gevonden.quote:
Ja laatste keer ging ik met mijn mama naar de bcc voor een laptop. En ik wist niet zo goed hoe het tegenwoordig zat met de i5 processoren enzo. Toen moest ik eerst 10 minuten een gast in pak afzeiken die echt complete onzin stond te vertellen. Hij stond echt gewoon ter plaatse dingen te verzinnen die op geen enkele manier tot een werkende computer konden leiden. Toen ie door had dat ik er iets van af wist ging ie naar achter om een nerd in beetje vies metallica (of iets dergelijks) t-shirt te halen. Die kon me vervolgens gewoon duidelijk uit leggen wat ik moest kopen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:22 schreef cricket het volgende:
[..]
Mensen in pak zijn inderdaad minder te vertrouwen, maar een verschil in manier van kleden is vaak niet handig, afhankelijk van de inrichting van de winkel kun je dan niet altijd goed herkennen wie wel en wie geen verkoper is (vandaar ook meestal de bedrijfsshirts).
Volgens mij niet, die directeursopmerking is TS duidelijk in het verkeerde keelgat geschoten. Dat was dus verkooptechnisch geen handige zet van de sollicitant.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:25 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Volgens mij wel, TS zoekt alleen redenen om hem niet te kiezen. Het 'Helaas' in de OP getuigt hier van.
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:25 schreef Fir3fly het volgende:
Wat een held die man. Het wereldje van sollicitatiegesprekken heeft flink wat verandering nodig.
precies gewoon allemaal solliciteren in de kleding die je normaal aandoet als je gaat verven.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:25 schreef Fir3fly het volgende:
Wat een held die man. Het wereldje van sollicitatiegesprekken heeft flink wat verandering nodig.
Ligt aan de functie. Als jij voor machinist of automonteur solliciteert kom je ook niet in pak.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:14 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Kleding die vergelijkbaar is met wat je tijdens het werk ook zou dragen is de meest logische (en terechte) keuze, al is dat soms niet praktisch (bij beroepen waar specifieke kleding een kenmerk is van het beroep bijvoorbeeld, of als er beschermende kleding van toepassing is).quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:25 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik vind het zelf niet meer dan normaal om mij een ietsje netter aan te kleden voor een sollicitatiegesprek dan mijn dagelijkse kloffie, maar een PAK? Of bedoel je gewoon een nette broek met een jasje?
Oh, en wat is hier in vredesnaam 'helaas' aan!?quote:
Misschien niet, maar ook de beste verkoper verkoopt niet in 100% van de gevallen iets. Het is in ieder geval een duidelijk antwoord, een of ander vaag smoesje had waarschijnlijk een slechter resultaat gehad.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:27 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Volgens mij niet, die directeursopmerking is TS duidelijk in het verkeerde keelgat geschoten. Dat was dus verkooptechnisch geen handige zet van de sollicitant.
Ja dat krijg je in een land waar iedereen doctorandus is maar niks kan.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:31 schreef mzmr7 het volgende:
Wie denk je dat je bent door van sollicitanten te verwachten dat ze in pak komen terwijl je een electronica zaak draait? Ga eerst is bij jezelf ten rade. Nr. 1 en 2 zijn twee pretentieuze sukkels, 3 laat zijn hoe het hoort.
Een slechte eerste indruk is in een kort gesprek moeilijk volledig om te buigen, dus is het niet meer dan logisch om ervoor te zorgen dat je in een sollicitatiegesprek representatief overkomt, ook waar het kleding en houding betreft.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:31 schreef Janneke141 het volgende:
In je pak naar een sollicitatiegesprek komen is alleen maar zinvol als je in je toekomstige functie ook nog wel eens zo'n ding aantrekt, anders is het nietszeggend uiterlijk vertoon. Je gaat voor de inhoud, niet voor de verpakking.
Ik denk dat TS het niet trok dat ze hem nog stééds niet met respect behandelen, ook al heeft hij wel elke dag een lelijk ruimzitten C&A-pak aan! Maar ja, geen vlotte babbel hè?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:33 schreef Janneke141 het volgende:
Oh, en wat is hier in vredesnaam 'helaas' aan!?
Vermoedelijk, ja. Als TS het van zijn capaciteiten moest hebben in plaats van zijn pak zou dit topic er niet zijn.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:37 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ik denk dat TS het niet trok dat ze hem nog stééds niet met respect behandelen, ook al heeft hij wel elke dag een lelijk ruimzitten C&A-pak aan! Maar ja, geen vlotte babbel hè?
Dat.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh, en wat is hier in vredesnaam 'helaas' aan!?
Iemand komt voor de functie verkoper, TS vindt hem 'helaas' de beste verkoper.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:36 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Een slechte eerste indruk is in een kort gesprek moeilijk volledig om te buigen, dus is het niet meer dan logisch om ervoor te zorgen dat je in een sollicitatiegesprek representatief overkomt, ook waar het kleding en houding betreft.
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:37 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ik denk dat TS het niet trok dat ze hem nog stééds niet met respect behandelen, ook al heeft hij wel elke dag een lelijk ruimzitten C&A-pak aan! Maar ja, geen vlotte babbel hè?
TS vindt hem de beste verkoper en de slechtste medewerker. Daar wringt de schoen, want hij heeft beide aspecten nodig.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:39 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Iemand komt voor de functie verkoper, TS vindt hem 'helaas' de beste verkoper.
Wat wil TS dan? Een mindere verkoper aannemen en die op de werkvloer in hetzelfde pakje stoppen als hij had gedaan met de betere verkoper? Hier hebben ze proeftijd voor uitgevonden, gewoon de beste aannemen en kijken wat hij ervan bakt.
Mee eens. Kijk, als je bijvoorbeeld bij een advocatenkantoor solliciteert, dan trek je uiteraard iets nets aan, in mijn geval zou dat zijn een rok-op-de-knie en een net jasje daarboven (normaal loop ik rond in ouwe spijkerbroeken met een truiquote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:30 schreef cricket het volgende:
[..]
Kleding die vergelijkbaar is met wat je tijdens het werk ook zou dragen is de meest logische (en terechte) keuze, al is dat soms niet praktisch (bij beroepen waar specifieke kleding een kenmerk is van het beroep bijvoorbeeld, of als er beschermende kleding van toepassing is).
Tsja, ikzelf heb dus geen enkel vertrouwen in de 'adviezen' van zaken als mediamarkt enzovoorts. Het zijn immers gewoon dozenschuivers, dus het zal me een zorg zijn hoe die specifieke dozenschuiver eruit ziet, ik weet van te voren al wat ik ga aanschaffen.quote:Het is als klant overigens wel handig om te weten bij welke bedrijven dit soort onbenullige oppervlakkigheden een rol spelen bij de personeelsselectie, een duidelijk signaal dat ze als winkel minder te vertrouwen zijn in hun adviezen e.d. dan hun concurrenten.
De vraag is wat je wilt representeren. Wil je een goede indruk van jezelf geven over hoe je bent, of wil je de indruk wekken dat je bent wat ze van je verwachten terwijl dat niet waar is? Uitgaan van dat laatste is voor beide partijen vragen om problemen aangezien ze blijkbaar geen goede match zijn. Bovendien; als je je laat zien op een manier die niet overeenkomt met hoe je daadwerkelijk bent, hoe kun je er dan vanuit gaan dat andere informatie die je krijgt tijdens het gesprek wel klopt?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:36 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Een slechte eerste indruk is in een kort gesprek moeilijk volledig om te buigen, dus is het niet meer dan logisch om ervoor te zorgen dat je in een sollicitatiegesprek representatief overkomt, ook waar het kleding en houding betreft.
Ik zou die 2 kneuzen die de sollicatiegesprekken voeren meteen ontslaan. Wat denk je wel niet? Een beetje in je ego gestreeld worden hoe 'belangrijk' je bent door een sollicitant die een pak voor je aantrekt belagrijker maken dan wie er het meeste gaat verkopen? Opdonderen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:37 schreef nietzman het volgende:
[..]
Misschien klopt zijn beeld van een goede of slechte medewerker gewoon niet.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:40 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
TS vindt hem de beste verkoper en de slechtste medewerker. Daar wringt de schoen, want hij heeft beide aspecten nodig.
Aldus de ex-burgerflipper in 1 zin.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:45 schreef Gulmez het volgende:
wtf is dit man toen ik als 16 jarige bij mcdonalds solliciteerde kwam ik met oorbel aan pet alles en die meid zegt gewoon ja je moet je ketting af doen tijdens werk enzo is dat bezwaarlijk voor je ik zeg nee, en later brief aangenomen wat ben jij een zeikerd zeg zou nooit bij je willen werken, ben nu 23 en maandje weg daar goeie tijd gehad daar dus ga niet disrespecten als iemand niet in pak komt je bent maar een koelkast verkoper jongetje
Ga je hem nou verwijten dattie koelkasten verkoopt ? 7 jaar bij de Mc werken ..quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:45 schreef Gulmez het volgende:
wtf is dit man toen ik als 16 jarige bij mcdonalds solliciteerde kwam ik met oorbel aan pet alles en die meid zegt gewoon ja je moet je ketting af doen tijdens werk enzo is dat bezwaarlijk voor je ik zeg nee, en later brief aangenomen wat ben jij een zeikerd zeg zou nooit bij je willen werken, ben nu 23 en maandje weg daar goeie tijd gehad daar dus ga niet disrespecten als iemand niet in pak komt je bent maar een koelkast verkoper jongetje
Dat dusquote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:45 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Aldus de ex-burgerflipper in 1 zin.
Slechtste medewerker? Ik lees alleen eigenwijs en tegendraads, maar iemand die absoluut de capaciteiten bezit. Het lijkt mij dat je iemand zoekt die goed is in wat hij doet, niet iemand die als een sierpaard in je winkel mooi staat te wezen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:40 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
TS vindt hem de beste verkoper en de slechtste medewerker. Daar wringt de schoen, want hij heeft beide aspecten nodig.
waarom moet ie onderdanig zijn leven we tegenwoordig in zo'n maatschappij ofzo?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:09 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Jullie zien in hem een betere verkoper, da's toch het belangrijkste lijkt me? Hoewel ik die opmerking over die directeursfunctie wel erg bijdehand vind
lol .. wuttt ?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:48 schreef Gulmez het volgende:
[..]
waarom moet ie onderdanig zijn leven we tegenwoordig in zo'n maatschappij ofzo?
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:48 schreef Gulmez het volgende:
[..]
Heb je al nieuw werk ?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:48 schreef Gulmez het volgende:
[..]
De vraag is inderdaad wat je wilt representeren. Wil je representeren dat je de baan graag wilt en daar dus enige moeite voor doen of wil je representeren dat ze blij mogen zijn dat jij überhaupt overweegt bij ze te komen werken. Het hangt van de organisatie af welke aanpak de meeste kans op succes heeft, getuige de houding van TS was dat in dit geval in ieder geval niet optie twee.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:42 schreef cricket het volgende:
[..]
De vraag is wat je wilt representeren. Wil je een goede indruk van jezelf geven over hoe je bent, of wil je de indruk wekken dat je bent wat ze van je verwachten terwijl dat niet waar is? Uitgaan van dat laatste is voor beide partijen vragen om problemen aangezien ze blijkbaar geen goede match zijn. Bovendien; als je je laat zien op een manier die niet overeenkomt met hoe je daadwerkelijk bent, hoe kun je er dan vanuit gaan dat andere informatie die je krijgt tijdens het gesprek wel klopt?
Wellicht zoekt TS iemand die flexibel inzetbaar is en heeft hij door de houding van de sollicitant zijn twijfels bij diens aanpassingsbereidheid.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:47 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Slechtste medewerker? Ik lees alleen eigenwijs en tegendraads, maar iemand die absoluut de capaciteiten bezit. Het lijkt mij dat je iemand zoekt die goed is in wat hij doet, niet iemand die als een sierpaard in je winkel mooi staat te wezen.
nee ik ga niet meer werken zolang de wajong uitkering nog bestaat maak ik gewoon gebruik van, scheelt me 10 euro in de maand enige wat veranderd is dat ik nu elke dag gewoon vrij ben, thuis chillen fokken facebooken en die zeik jobcoach is ook weg gelukkig nu en kom niet meer elke week langs ik vind het prima zo maar dit is beetje offtopicquote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:50 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Heb je al nieuw werk ?
Nee zeker ?
Dit móet een troll zijnquote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:52 schreef Gulmez het volgende:
[..]
nee ik ga niet meer werken zolang de wajong uitkering nog bestaat maak ik gewoon gebruik van, scheelt me 10 euro in de maand enige wat veranderd is dat ik nu elke dag gewoon vrij ben, thuis chillen fokken facebooken ik vind het prima zo maar dit is beetje offtopic
Als we toch hypotheses gaan stellen denk ik dat TS zich gewoon bedreigt voelde door zoveel overtuigingskracht in een trui.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:51 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Wellicht zoekt TS iemand die flexibel inzetbaar is en heeft hij door de houding van de sollicitant zijn twijfels bij diens aanpassingsbereidheid.
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:14 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Groot gelijk..quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:52 schreef Gulmez het volgende:
[..]
nee ik ga niet meer werken zolang de wajong uitkering nog bestaat maak ik gewoon gebruik van, scheelt me 10 euro in de maand enige wat veranderd is dat ik nu elke dag gewoon vrij ben, thuis chillen fokken facebooken ik vind het prima zo maar dit is beetje offtopic
Nee, ik ken ook zat mensen die hetzelfde zeggen.quote:
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:55 schreef Gulmez het volgende:
[..]
wat ik ben echt ontslagen
[ afbeelding ]
en nee geen troll maar nogmaals offtoppa dit
Geen van beide keuzes zijn af te leiden uit de verschillende kledingkeuzes. Vooral de tweede optie is niet te koppelen aan een van de beide kledingstijlen. Als ik hem zou moeten koppelen aan een van beide dan zou ik dat doen aan degene die in pak komt, maar waarschijnlijk bedoel jij de andere persoon?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:50 schreef Kansenjongere het volgende:
Wil je representeren dat je de baan graag wilt en daar dus enige moeite voor doen of wil je representeren dat ze blij mogen zijn dat jij überhaupt overweegt bij ze te komen werken.
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:55 schreef Gulmez het volgende:
[..]
wat ik ben echt ontslagen
[ afbeelding ]
en nee geen troll maar nogmaals offtoppa dit
zo kwam ik ook op me sollicitatie gesprek vroeger, en ff serieus ik heb daar gewoon lang gewerkt dus of je nu een pak draagt met solicitatie of niet het zegt niks over je werkvermogenquote:
De wijze waarop TS de kleding (weinig verzorgd), houding (nonchalant) en gedrag (bijdehand) van de sollicitant beschrijft, koppel ik inderdaad aan de tweede optie.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:57 schreef cricket het volgende:
[..]
Geen van beide keuzes zijn af te leiden uit de verschillende kledingkeuzes. Vooral de tweede optie is niet te koppelen aan een van de beide kledingstijlen. Ik zou hem zou moeten koppelen aan een van beide dan zou ik dat doen aan degene die in pak komt, maar waarschijnlijk bedoel jij de andere persoon?
Als dit soort punten uberhaubt relevant zijn is het al per definitie een slechte sollicitatieprocedure.
Bij de McDonalds niet neequote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:59 schreef Gulmez het volgende:
[..]
zo kwam ik ook op me sollicitatie gesprek vroeger, en ff serieus ik heb daar gewoon lang gewerkt dus of je nu een pak draagt met solicitatie of niet het zegt niks over je werkvermogen
Oja, want jij bent natuurlijk zo'n geweldige alleskunner.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:59 schreef mitchelll0181 het volgende:
Nee niet bij de Mac nee
OMG..
Mensen zonder ambities... Poor humanity
uiteindelijk hierdoorquote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:02 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Bij de McDonalds niet neeTevens, ontslagen worden bij de Mac
veel mensen maken er gebruik van, die krijgen van jongs af aan mee dat werken niet hoeft in nederland. Er zijn altijd wel mensen die voor jouw werken terwijl je thuis aan het schutterspils zit.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:54 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Groot gelijk..
Echt achterlijk dat wajong gebeuren, helemaal hip tegenwoordig Wajong .. verschrikkelijk
Hoeft niet, die heeft ie al. A voldeed prima totdat B op kwam dagen met zijn spijkerbroek.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:02 schreef Holenbeer het volgende:
TS, zoek een 4e kandidaat die wel past bij de winkel en jouw verwachtingspatroon. Genoeg capabele mensen die werk zoeken tegenwoordig.
iedereen van mij klas kreeg toen die 18 was een brief dat hij naar het uwv moest omdat al;s je op speciaal onderwijs zit automatisch een indicatie hebt voor wajong , al mijn klasgenoten hebben tot nu toe nog nooit gewerkt en ik wel, omdat het destijds al mijn bijbaan was, werd dat omgezet naar een vaste baan door de stagebegeleiderquote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:04 schreef Chahna het volgende:
[..]
veel mensen maken er gebruik van, die krijgen van jongs af aan mee dat werken niet hoeft in nederland. Er zijn altijd wel mensen die voor jouw werken terwijl je thuis aan het schutterspils zit.
Fantastisch dat onderwijs van tegenwoordig. Hou elk kind dom en incapabel, zo zit het (v)mbo tegenwoordig in elkaar.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:08 schreef Gulmez het volgende:
[..]
iedereen van mij klas kreeg toen die 18 was een brief dat hij naar het uwv moest omdat al;s je op speciaal onderwijs zit automatisch een indicatie hebt voor wajong , al mijn klasgenoten hebben tot nu toe nog nooit gewerkt en ik wel, omdat het destijds al mijn bijbaan was, werd dat omgezet naar een vaste baan door de stagebegeleider
Dat zijn kenmerken die gebaseerd zijn op de vooringenomenheid van TS en daardoor als negatief worden benoemd - al is nonchalant dat in dit geval niet eens, het komt meer over als ontspannen het gesprek ingaan/voeren. Dat zegt niets over de feitelijke mening van de sollicitant ten opzichte van de functie/het bedrijf. Het is echter vrij waarschijnlijk dat de manier waarop hij zich presenteert meer overeenkomt met hoe hij daadwerkelijk is dan degenen die in pak verschijnen (hoeft overigens niet, er zijn ook mensen die daadwerkelijk altijd een pak dragen). Dat is veel meer een teken van de baan graag willen dan het opvoeren van een toneelstukje.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:01 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
De wijze waarop TS de kleding (weinig verzorgd), houding (nonchalant) en gedrag (bijdehand) van de sollicitant beschrijft, koppel ik inderdaad aan de tweede optie.
Van een sollicitant/werknemer hoef ik niet te weten hoe 'ie écht is in z'n vrije tijd. Dan is 'ie immers niet aan het werk..quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:12 schreef cricket het volgende:
... Het is echter vrij waarschijnlijk dat de manier waarop hij zich presenteert meer overeenkomt met hoe hij daadwerkelijk is dan degenen die in pak verschijnen (hoeft overigens niet, er zijn ook mensen die daadwerkelijk altijd een pak dragen). Dat is veel meer een teken van de baan graag willen dan het opvoeren van een toneelstukje.
...
Schuttersquote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:04 schreef Chahna het volgende:
[..]
veel mensen maken er gebruik van, die krijgen van jongs af aan mee dat werken niet hoeft in nederland. Er zijn altijd wel mensen die voor jouw werken terwijl je thuis aan het schutterspils zit.
Iedereen is in de meeste situaties vooringenomen. Jij ook, door je uitleg over 'keuze 2'. Dat op zichzelf maakt niet uit, maar wat TS hier doet is zich daar niet overheen zetten. Concreet: hij is niet de geschikte persoon om sollicitatiegesprekken te voeren voor deze functie.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:17 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Kortom: vooringenomenheid van TS slecht, vooringenomenheid van cricket goed.
Toch?
Een mens dat niet vooringenomen is, is hersendood.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:25 schreef cricket het volgende:
[..]
Iedereen is in de meeste situaties vooringenomen. Jij ook, door je uitleg over 'keuze 2'. Dat op zichzelf maakt niet uit, maar wat TS hier doet is zich daar niet overheen zetten. Concreet: hij is niet de geschikte persoon om sollicitatiegesprekken te voeren voor deze functie.
Toch knap dat jij de bedrijfscultuur bij TS beter kent dan hijzelf en dat alles zonder dat hele bedrijf te kennen. Chapeau!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:25 schreef cricket het volgende:
[..]
Iedereen is in de meeste situaties vooringenomen. Jij ook, door je uitleg over 'keuze 2'. Dat op zichzelf maakt niet uit, maar wat TS hier doet is zich daar niet overheen zetten. Concreet: hij is niet de geschikte persoon om sollicitatiegesprekken te voeren voor deze functie.
Nee dat wil gewoon zeggen dat hij een betere resolutie heeft op dat soort zaken. En dat kan jij niet hebben he.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:28 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Toch knap dat jij de bedrijfscultuur bij TS beter kent dan hijzelf en dat alles zonder dat hele bedrijf te kennen. Chapeau!
Ik vind het prima dat er zulke kortzichtige mensen zijn hoor, maar als werkgever lijken ze me eerlijk gezegd stukken beroerder dan TS.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:30 schreef mzmr7 het volgende:
[..]
Nee dat wil gewoon zeggen dat hij een betere resolutie heeft op dat soort zaken. En dat kan jij niet hebben he.
Hoe iemand 'echt is' uit zich ook in de werkzaamheden. In detail weten is uiteraard niet noodzakelijk, daarvoor zijn de activiteiten tijdens het werk en daarbuiten (normaal gesproken) te verschillend. Een realistisch beeld van iemand krijgen tijdens een sollicitatiegesprek zegt echter ook een hoop over hoe hij verder binnen de functie het het bedrijf zal zijn.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:24 schreef DonJames het volgende:
[..]
Van een sollicitant/werknemer hoef ik niet te weten hoe 'ie écht is in z'n vrije tijd. Dan is 'ie immers niet aan het werk..
Dus eigenlijk moet iedereen dus maar in z'n campingsmoking, huispak of badjas (vergeet de konijnenpantoffels of spaanse sloffen niet) op sollicitatiegesprek, want dan kan je pas écht zien hoe iemand z'n werk doet!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:34 schreef cricket het volgende:
[..]
Hoe iemand 'echt is' uit zich ook in de werkzaamheden. In detail weten is uiteraard niet noodzakelijk, daarvoor zijn de activiteiten tijdens het werk en daarbuiten (normaal gesproken) te verschillend. Een realistisch beeld van iemand krijgen tijdens een sollicitatiegesprek zegt echter ook een hoop over hoe hij verder binnen de functie het het bedrijf zal zijn.
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:59 schreef Siyara het volgende:
Niet dan? Leg mij dan is uit waarom een groot deel werkgevers de sociale media uitspitten van hun potentiele werknemers?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:38 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moet iedereen dus maar in z'n campingsmoking, huispak of badjas (vergeet de konijnenpantoffels of spaanse sloffen niet) op sollicitatiegesprek, want dan kan je pas écht zien hoe iemand z'n werk doet!
Preventief opsporen van wangedrag?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:46 schreef mzmr7 het volgende:
[..]
Niet dan? Leg mij dan is uit waarom een groot deel werkgevers de sociale media uitspitten van hun potentiele werknemers?
Gelet op de houding van TS is het voor de sollicitant inderdaad waarschijnlijk geen fijn bedrijf om te werken. Dat kan, niet iedereen is geschikt voor elk bedrijf.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:28 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Toch knap dat jij de bedrijfscultuur bij TS beter kent dan hijzelf en dat alles zonder dat hele bedrijf te kennen. Chapeau!
Nonchalant, eigenwijs en tegendraads zijn eigenschappen die op geen enkele manier direct volgen (of zelfs maar indirect) uit de kledingkeuze en het directe antwoord (brutaal zou eventueel kunnen, gelet op het gegeven antwoord). Dat is iets wat TS zelf invult, op basis van verwachtingen die hij van de sollicitant heeft; verwachtingen die bij de sollicitant niet bekend zijn. Er zijn immers ook genoeg bedrijven waarbij je juist overdressed bent als je voor een dergelijk functie in pak zou verschijnen. Tegendraads kan daardoor eigenlijk al niet.quote:Maar het is dus een nonchalante kwast die geen formele houding aanneemt. Dit zegt wat over zijn karakter: eigenwijs, tegendraads, etc.
ja tochquote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:49 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Preventief opsporen van wangedrag?
Poeh, dat zijn een hoop fouten in één zin. Dit schrijf je (neem ik aan) in je vrije tijd, dus zo zal je (volgens jou) op je werk ook wel communiceren. Oh boy..quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:46 schreef mzmr7 het volgende:
[..]
Niet dan? Leg mij dan is uit waarom een groot deel werkgevers de sociale media uitspitten van hun potentiele werknemers?
Zo te zien zijn je woorden op, je weet namelijk geen enkel inhoudelijk tegenargument te geven.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:53 schreef DonJames het volgende:
[..]
Poeh, dat zijn een hoop fouten in één zin. Dit schrijf je (neem ik aan) in je vrije tijd, dus zo zal je (volgens jou) op je werk ook wel communiceren. Oh boy..
je snapt m'n punt?
Hierbij leg je weer teveel nadruk op kleding. Een sollicitatiegesprek kun je zien als je eerste werkdag, dus het meest logisch is om je te kleden zoals je je ook op de overige werkdagen zou kleden (voor zover praktisch gezien mogelijk). Door een pak aan te doen terwijl je die anders niet zou dragen doe je je anders voor dan je bent, je probeert een onrealistische indruk te wekken.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:38 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moet iedereen dus maar in z'n campingsmoking, huispak of badjas (vergeet de konijnenpantoffels of spaanse sloffen niet) op sollicitatiegesprek, want dan kan je pas écht zien hoe iemand z'n werk doet!
Goed, je snapt m'n punt dus niet. Lees het nog eens rustig na.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:57 schreef mzmr7 het volgende:
[..]
Zo te zien zijn je woorden op, je weet namelijk geen enkel inhoudelijk tegenargument te geven.
En nu ben je nog manipulatief ook.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:00 schreef DonJames het volgende:
[..]
Goed, je snapt m'n punt dus niet. Lees het nog eens rustig na.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |