Dat zijn kenmerken die gebaseerd zijn op de vooringenomenheid van TS en daardoor als negatief worden benoemd - al is nonchalant dat in dit geval niet eens, het komt meer over als ontspannen het gesprek ingaan/voeren. Dat zegt niets over de feitelijke mening van de sollicitant ten opzichte van de functie/het bedrijf. Het is echter vrij waarschijnlijk dat de manier waarop hij zich presenteert meer overeenkomt met hoe hij daadwerkelijk is dan degenen die in pak verschijnen (hoeft overigens niet, er zijn ook mensen die daadwerkelijk altijd een pak dragen). Dat is veel meer een teken van de baan graag willen dan het opvoeren van een toneelstukje.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:01 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
De wijze waarop TS de kleding (weinig verzorgd), houding (nonchalant) en gedrag (bijdehand) van de sollicitant beschrijft, koppel ik inderdaad aan de tweede optie.
Van een sollicitant/werknemer hoef ik niet te weten hoe 'ie écht is in z'n vrije tijd. Dan is 'ie immers niet aan het werk..quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:12 schreef cricket het volgende:
... Het is echter vrij waarschijnlijk dat de manier waarop hij zich presenteert meer overeenkomt met hoe hij daadwerkelijk is dan degenen die in pak verschijnen (hoeft overigens niet, er zijn ook mensen die daadwerkelijk altijd een pak dragen). Dat is veel meer een teken van de baan graag willen dan het opvoeren van een toneelstukje.
...
Schuttersquote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:04 schreef Chahna het volgende:
[..]
veel mensen maken er gebruik van, die krijgen van jongs af aan mee dat werken niet hoeft in nederland. Er zijn altijd wel mensen die voor jouw werken terwijl je thuis aan het schutterspils zit.
Iedereen is in de meeste situaties vooringenomen. Jij ook, door je uitleg over 'keuze 2'. Dat op zichzelf maakt niet uit, maar wat TS hier doet is zich daar niet overheen zetten. Concreet: hij is niet de geschikte persoon om sollicitatiegesprekken te voeren voor deze functie.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:17 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Kortom: vooringenomenheid van TS slecht, vooringenomenheid van cricket goed.
Toch?
Een mens dat niet vooringenomen is, is hersendood.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:25 schreef cricket het volgende:
[..]
Iedereen is in de meeste situaties vooringenomen. Jij ook, door je uitleg over 'keuze 2'. Dat op zichzelf maakt niet uit, maar wat TS hier doet is zich daar niet overheen zetten. Concreet: hij is niet de geschikte persoon om sollicitatiegesprekken te voeren voor deze functie.
Toch knap dat jij de bedrijfscultuur bij TS beter kent dan hijzelf en dat alles zonder dat hele bedrijf te kennen. Chapeau!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:25 schreef cricket het volgende:
[..]
Iedereen is in de meeste situaties vooringenomen. Jij ook, door je uitleg over 'keuze 2'. Dat op zichzelf maakt niet uit, maar wat TS hier doet is zich daar niet overheen zetten. Concreet: hij is niet de geschikte persoon om sollicitatiegesprekken te voeren voor deze functie.
Nee dat wil gewoon zeggen dat hij een betere resolutie heeft op dat soort zaken. En dat kan jij niet hebben he.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:28 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Toch knap dat jij de bedrijfscultuur bij TS beter kent dan hijzelf en dat alles zonder dat hele bedrijf te kennen. Chapeau!
Ik vind het prima dat er zulke kortzichtige mensen zijn hoor, maar als werkgever lijken ze me eerlijk gezegd stukken beroerder dan TS.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:30 schreef mzmr7 het volgende:
[..]
Nee dat wil gewoon zeggen dat hij een betere resolutie heeft op dat soort zaken. En dat kan jij niet hebben he.
Hoe iemand 'echt is' uit zich ook in de werkzaamheden. In detail weten is uiteraard niet noodzakelijk, daarvoor zijn de activiteiten tijdens het werk en daarbuiten (normaal gesproken) te verschillend. Een realistisch beeld van iemand krijgen tijdens een sollicitatiegesprek zegt echter ook een hoop over hoe hij verder binnen de functie het het bedrijf zal zijn.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:24 schreef DonJames het volgende:
[..]
Van een sollicitant/werknemer hoef ik niet te weten hoe 'ie écht is in z'n vrije tijd. Dan is 'ie immers niet aan het werk..
Dus eigenlijk moet iedereen dus maar in z'n campingsmoking, huispak of badjas (vergeet de konijnenpantoffels of spaanse sloffen niet) op sollicitatiegesprek, want dan kan je pas écht zien hoe iemand z'n werk doet!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:34 schreef cricket het volgende:
[..]
Hoe iemand 'echt is' uit zich ook in de werkzaamheden. In detail weten is uiteraard niet noodzakelijk, daarvoor zijn de activiteiten tijdens het werk en daarbuiten (normaal gesproken) te verschillend. Een realistisch beeld van iemand krijgen tijdens een sollicitatiegesprek zegt echter ook een hoop over hoe hij verder binnen de functie het het bedrijf zal zijn.
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:59 schreef Siyara het volgende:
Altijd voor A gaan. Ik vind het dragen van een pak een teken van respect ten opzichte van de persoon met wie je het gesprek hebt.
Niet dan? Leg mij dan is uit waarom een groot deel werkgevers de sociale media uitspitten van hun potentiele werknemers?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:38 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moet iedereen dus maar in z'n campingsmoking, huispak of badjas (vergeet de konijnenpantoffels of spaanse sloffen niet) op sollicitatiegesprek, want dan kan je pas écht zien hoe iemand z'n werk doet!
Preventief opsporen van wangedrag?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:46 schreef mzmr7 het volgende:
[..]
Niet dan? Leg mij dan is uit waarom een groot deel werkgevers de sociale media uitspitten van hun potentiele werknemers?
Gelet op de houding van TS is het voor de sollicitant inderdaad waarschijnlijk geen fijn bedrijf om te werken. Dat kan, niet iedereen is geschikt voor elk bedrijf.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:28 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Toch knap dat jij de bedrijfscultuur bij TS beter kent dan hijzelf en dat alles zonder dat hele bedrijf te kennen. Chapeau!
Nonchalant, eigenwijs en tegendraads zijn eigenschappen die op geen enkele manier direct volgen (of zelfs maar indirect) uit de kledingkeuze en het directe antwoord (brutaal zou eventueel kunnen, gelet op het gegeven antwoord). Dat is iets wat TS zelf invult, op basis van verwachtingen die hij van de sollicitant heeft; verwachtingen die bij de sollicitant niet bekend zijn. Er zijn immers ook genoeg bedrijven waarbij je juist overdressed bent als je voor een dergelijk functie in pak zou verschijnen. Tegendraads kan daardoor eigenlijk al niet.quote:Maar het is dus een nonchalante kwast die geen formele houding aanneemt. Dit zegt wat over zijn karakter: eigenwijs, tegendraads, etc.
ja tochquote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:49 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Preventief opsporen van wangedrag?
Poeh, dat zijn een hoop fouten in één zin. Dit schrijf je (neem ik aan) in je vrije tijd, dus zo zal je (volgens jou) op je werk ook wel communiceren. Oh boy..quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:46 schreef mzmr7 het volgende:
[..]
Niet dan? Leg mij dan is uit waarom een groot deel werkgevers de sociale media uitspitten van hun potentiele werknemers?
Zo te zien zijn je woorden op, je weet namelijk geen enkel inhoudelijk tegenargument te geven.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:53 schreef DonJames het volgende:
[..]
Poeh, dat zijn een hoop fouten in één zin. Dit schrijf je (neem ik aan) in je vrije tijd, dus zo zal je (volgens jou) op je werk ook wel communiceren. Oh boy..
je snapt m'n punt?
Hierbij leg je weer teveel nadruk op kleding. Een sollicitatiegesprek kun je zien als je eerste werkdag, dus het meest logisch is om je te kleden zoals je je ook op de overige werkdagen zou kleden (voor zover praktisch gezien mogelijk). Door een pak aan te doen terwijl je die anders niet zou dragen doe je je anders voor dan je bent, je probeert een onrealistische indruk te wekken.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:38 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moet iedereen dus maar in z'n campingsmoking, huispak of badjas (vergeet de konijnenpantoffels of spaanse sloffen niet) op sollicitatiegesprek, want dan kan je pas écht zien hoe iemand z'n werk doet!
Goed, je snapt m'n punt dus niet. Lees het nog eens rustig na.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:57 schreef mzmr7 het volgende:
[..]
Zo te zien zijn je woorden op, je weet namelijk geen enkel inhoudelijk tegenargument te geven.
En nu ben je nog manipulatief ook.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:00 schreef DonJames het volgende:
[..]
Goed, je snapt m'n punt dus niet. Lees het nog eens rustig na.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |