Oneens!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:59 schreef Siyara het volgende:
Altijd voor A gaan. Ik vind het dragen van een pak een teken van respect ten opzichte van de persoon met wie je het gesprek hebt.
Capaciteiten kun je niet vormen, je hebt een vlotte babbel of niet, een facade van een pak aandoen om maar te voldoen aan de norm is makkelijker te realiseren.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:00 schreef LompeHork het volgende:
A. Die kun je misschien ook nog een beetje vormen, B totaal niet en boeit het blijkbaar niets tot weinig.
moeten ze ook je voeten kussen?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:59 schreef Siyara het volgende:
Altijd voor A gaan. Ik vind het dragen van een pak een teken van respect ten opzichte van de persoon met wie je het gesprek hebt.
Als het even kan wel ja.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:03 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
moeten ze ook je voeten kussen?
Klinkt alsof B ook eigenwijs en tegendraads is door zich niet naar de functie te kleden.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:58 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Dus ik zojuist met een collega 3 sollicitatiegesprekken gevoerd voor de functie van verkoper in een elektronicazaak.
Nummer 1 en 2 kwamen keurig in pak. Prima zoals het hoort.
Nummer 3 kwam in gympen, spijkerbroek en trui.
Uiteraard vroegen wij waarom hij geen nette kledij droeg.
Antwoord: 'hoezo, gaat toch niet om mn kleren maar om m'n capaciteiten, 'ik solliciteer toch niet voor directeur hier?'
Helaas kon hij goed babbelen en zien we in hem een betere verkoper dan nummer 1. Nummer 2 valt al af. Maar het is dus een nonchalante kwast die geen formele houding aanneemt. Dit zegt wat over zijn karakter: eigenwijs, tegendraads, etc.
Nu weten we niet wat we moeten doen. Kiezen voor:
A: een keurige jongeman die formaliteiten in acht neemt, met minder capaciteiten.
B: een klaploper die de capaciteiten bezit.
Verstrekt bedrijfsoverhemd.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:02 schreef Wokkel het volgende:
Wat voor kleding dragen de verkopers bij jullie normaliter?
Dit!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:00 schreef IrCute het volgende:
Wat voor elektronicazaak was dit dan? Een high-end store of een BCC, in het geval van BCC vind ik het niet raar.
Waarom moet een sollicitant dan in pak?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:08 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Verstrekt bedrijfsoverhemd.
Eigen blauwe of zwarte broek.
Het zegt meer iets over jullie karakter: elitair en onaangenaam.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:58 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Maar het is dus een nonchalante kwast die geen formele houding aanneemt. Dit zegt wat over zijn karakter: eigenwijs, tegendraads, etc.
Zijn kleding zoals je beschrijft heeft niets te maken met een klaploper. Dat is pas het geval als er gaten of scheuren in zitten (die er niet in horen) of als zijn kleding smerig is. Het zijn gewoon normale kleren. Het zou kunnen dat hij niet in het team past (maar dat werkt beide kanten op, ook voor hem zal het geen prettig team zijn om in te werken als over iets onbenulligs zo'n drama wordt gemaakt), maar anders is er geen reden om niet voor de betere capaciteiten te gaan.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:58 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Nu weten we niet wat we moeten doen. Kiezen voor:
A: een keurige jongeman die formaliteiten in acht neemt, met minder capaciteiten.
B: een klaploper die de capaciteiten bezit.
En dan zeuren dat zo iemand niet in pak komt?!?!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:08 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Dankjequote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:09 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Hoewel ik die opmerking over die diecteursfunctie wel erg bijdehand vind
Het is wat direct, maar inhoudelijk wel terecht.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:09 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Hoewel ik die opmerking over die directeursfunctie wel erg bijdehand vind
Dan presenteert hij zich dus op de manier zoals hij zich ook in de winkel zou presenteren (dat hij bij de sollicitatie als een bedrijfsoverhemd zou dragen is uiteraard niet logisch). Dan geldt dat ofwel hij oprechter is (en dus eerlijker) in zijn sollicitatie dan de anderen, ofwel dat de stijl die bij de functie hoort niet past bij de andere sollicitanten.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:08 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Omdat sollicteren een serieuze zaak is.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:08 schreef Chahna het volgende:
[..]
Dit!
[..]
Waarom moet een sollicitant dan in pak?
Het is eerder degene die in pak komt die die indruk wekt.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:11 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Ga maar voor A, want B ziet dit als tussendoortje naar een fatsoenlijke baan.
Solliciteren voor Media Markt/BCC is net zo serieus als voor een AH.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:14 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Omdat sollicteren een serieuze zaak is.
Gympen en een sweater is not done.
Des te serieuzer en formeler je verwacht dat een sollicitant zich gedraagt, des te minder krijg je een goede indruk van zijn ware aard.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:14 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Ik ben het ook met de opmerking eens daar niet vanquote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:10 schreef cricket het volgende:
[..]
Het is wat direct, maar inhoudelijk wel terecht.
Mensen hebben het nooit over mij in positieve zinquote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:11 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Niet op een positieve manier in dit geval
Waarschijnlijk wel, maar hangt een beetje van de winkel af. Voor een elektronicawinkel zal het over het algemeen positief zijn.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:16 schreef KwadeAfdronk het volgende:
En dat bijdehandte/brutale is miss juist wel een goede kwaliteit voor een verkoper
Wat een onzin man, anders laat je de meeste verkopers in pak lopen. En die gast in ze normale kloffie. Ik denk dat er genoeg klanten juist naar hem gaan. Als ik een laptop ga halen en ik moet kiezen tussen een snelle jongen in mooi pak of een nerd in vlekkerig t-shirt ga ik voor de 2de. Mensen in pak hebben nogal de neiging om je onzin te verkopen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:14 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Hij kan zichzelf goed verkopen, ondanks zijn uiterlijk.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:14 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:20 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Hij kan zichzelf goed verkopen, ondanks zijn uiterlijk.
Wat wil je nog meer? Je hebt iemand die een bak stront aan je verkoopt en je bent nog onder de indruk ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |