Vooral voor de nabestaanden. Mij doet het niet zo veel.quote:
Steken maakt ook niet zoveel lawaai.quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:52 schreef Karloklp het volgende:
Nou zeg, ik woon in IJsselstein en niks daar over gehoord
Het schreewend slachtoffer wel.quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:52 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Steken maakt ook niet zoveel lawaai.
* DancingPhoebe onderdrukt een gnuivende gniffel.quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Vooral voor de nabestaanden. Mij doet het niet zo veel.
Sinterklaas of de Kerstman, eventueel de paus.quote:
Het één sluit het ander niet uitquote:
Familiedrama waarschijnlijk, want ik ken het meisje zelf en ze is marokkaans mja en je weet strenge ouders.quote:
Ja, daar zat ik ook aan te denken, maar ik denk toch weer niet want ze hadden een relatie van langer dan 1 jaarquote:Op woensdag 2 januari 2013 23:54 schreef iFok. het volgende:
Meisje heeft vriend > strenge ouders zijn het hier niet mee eens > Meisje toch doorgegaan > Moeder steekt haar neer.
Hoeft niet te betekenen dat de familie daar vanaf wist.quote:Op donderdag 3 januari 2013 00:01 schreef Karloklp het volgende:
[..]
Ja, daar zat ik ook aan te denken, maar ik denk toch weer niet want ze hadden een relatie van langer dan 1 jaar
Mja kanquote:Op donderdag 3 januari 2013 00:06 schreef iFok. het volgende:
[..]
Hoeft niet te betekenen dat de familie daar vanaf wist.
Abarkan, klinkt Berbers. Waarschijnlijk ergens uit Noord-Afrika denk ik.quote:Op donderdag 3 januari 2013 04:10 schreef Specularium het volgende:
Mirjam Abarkan, volgens mij is ze (half)Turks.
[ afbeelding ]
Sorry hoor, ik moest effe....quote:Op donderdag 3 januari 2013 08:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
Hmmmmm..........
Meisje wou geen hoofddoek dragen.
Vriend was een kaassie.
Meisje dronk alcohol.
Vriend was een ongelovige hond.
Conclusie..........
De Het resultaat van import en geneugten van ontwikkelde bergstamleden uit het Noord Afrikaanse Barbarengebergte.
Wie zegt dat je GS niet kunt geloven? Hun fact/bron check is gewoon goed.quote:Op donderdag 3 januari 2013 08:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat schrijven je vrienden van GS ja
Sterker nog, GS komt juist vaak als eerste met goede feitjes over gebeurtenissen. Ze mogen een irritante manier van nieuws brengen hebben maar wát ze brengen, dat klopt.quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wie zegt dat je GS niet kunt geloven? Hun fact/bron check is gewoon goed.
Meisje heeft ook niet echt een NL'se achternaam.
NOS zegt dat het een 'familiedrama' is en is al vaker betrapt op overdaad van politieke correctheid.
3 dingen die mij 99% zekerheid laten denken dat dit eerwraak is. Mocht het niet zo zijn, ben ik mans genoeg om het recht te zetten.
Ik ook.quote:Op donderdag 3 januari 2013 08:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Sorry hoor, ik moest effe even....
Mooie meid.quote:Op donderdag 3 januari 2013 04:10 schreef Specularium het volgende:
Mirjam Abarkan, volgens mij is ze (half)Turks.
[ afbeelding ]
Het klinkt voor Frutsel minder erg.quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wie zegt dat je GS niet kunt geloven? Hun fact/bron check is gewoon goed.
Meisje heeft ook niet echt een NL'se achternaam.
NOS zegt dat het een 'familiedrama' is en is al vaker betrapt op overdaad van politieke correctheid.
3 dingen die mij 99% zekerheid laten denken dat dit eerwraak is. Mocht het niet zo zijn, ben ik mans genoeg om het recht te zetten.
Ik denk ook niet dat het eerwraak is geweest maar eerder het niet accepteren van een andere cultuur dan die van hun geboortestreek gecombineerd met religiewaanzin waar men in de wereld steeds meer aan schijnt te lijden.quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:25 schreef Disorder het volgende:
[..]
Mooie meid.
Van wat ik had begrepen is eerwraak meer weggelegd voor de man en niet zozeer voor de vrouw. Misschien had het niet zo zeer met eer te maken, maar is het een uit de hand gelopen ruzie.
quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:25 schreef Disorder het volgende:
[..]
Mooie meid.
Van wat ik had begrepen is eerwraak meer weggelegd voor de man en niet zozeer voor de vrouw. Misschien had het niet zo zeer met eer te maken, maar is het een uit de hand gelopen ruzie.
Incidentje kan gebeuren toch.quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:42 schreef Scorpie het volgende:
Ah, d'r broer heeft het gedaan, eerwraakje enzo. Move along people, nothing to see here.
Ik probeer het niet weg te wuiven zodat het niet op eerwraak lijkt maar wat ik had gelezen was een behoorlijk ander verhaal dan wat ik hierboven zie in die tweets.quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat het eerwraak is geweest maar eerder het niet accepteren van een andere cultuur dan die van hun geboortestreek gecombineerd met religiewaanzin waar men in de wereld steeds meer aan schijnt te lijden.
Jee, wat erg. Mag toch hopen dat deze persoon ipv te twitteren ook getuigt tegen de politie!quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:40 schreef 3-voud het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Schijnt er met de neus op gestaan te hebben. Vertel het maar dan...
Dan kunnen ze die moeder toch ook een fikse straf geven?quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:51 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wilde net posten dat ik niet gek op zou kijken als haar vader/broer/oom het gedaan zou hebben en die moeder probeert de schuld op zich te nemen zodat de dader de grens over kan.
En toen las ik bovenstaande tweet
Ja, en dat de echte moordenaar zijn straf ontloopt, kom op zeg.quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:52 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dan kunnen ze die moeder toch ook een fikse straf geven?
Haar broer schijnt haar vermoord te hebben, nadat haar moeder haar had gestoken.quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:55 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Welnee, de moeke spoort gewoon niet.
Gelukkig maar dat het meestal niet zo afloopt.quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:55 schreef Perrin het volgende:
Schiet lekker op met de integratie als je door de rest van je gezin wordt vermoord wordt zodra je je probeert te bevrijden van de middeleeuwse cultuur van je ouders.![]()
Dan spoort die broer niet.quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Haar broer schijnt haar vermoord te hebben, nadat haar moeder haar had gestoken.
Jij blijkbaar wel aan je reactie te zien. Vertel eens wat jij meer weet of ben je maar aan het gokken om te kunnen zeiken?quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je weet al alle ins en outs?
Geef eens een voorbeeld van Nederlandse ouders/broers die hun dochter/zus gericht doodmaken omdat haar gedrag hun niet aanstaat?quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
Moord een Nederlander zijn gezin uit, wat minstens zo vaak gebeurd, is het doodstil bij deze figuren....
Jij leest blijkbaar niet goed, heb al meerdere keren gezegd dat we niet van alles aan kunnen nemen aan de hand van een paar tweets.quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:58 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Jij blijkbaar wel aan je reactie te zien. Vertel eens wat jij meer weet of ben je maar aan het gokken om te kunnen zeiken?
De reden maakt het erger ofzo ?quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld van Nederlandse ouders/broers die hun dochter/zus gericht doodmaken omdat haar gedrag hun niet aanstaat?
quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar ik weet wel dat jij bijna klaar bent aan het komen van het idee dat het wel cultureel is schat.
Ja, behoorlijk veel erger ja.quote:
Ik heb het over gezinsdrama's. Of is dat minder erg in jouw ogen, als een doorgedraaide ouder zijn kinderen vermoord?quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld van Nederlandse ouders/broers die hun dochter/zus gericht doodmaken omdat haar gedrag hun niet aanstaat?
Soms wel.quote:
We? Ben je schizofreen?quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Jij leest blijkbaar niet goed, heb al meerdere keren gezegd dat we niet van alles aan kunnen nemen aan de hand van een paar tweets.
Gefeliciteerd, een hele prestatie. Jij bent de eerste die op afstand weet waar ik op klaarkom.quote:Maar ik weet wel dat jij bijna klaar bent aan het komen van het idee dat het wel cultureel is schat.
Dan vind ik het peroonlijker erger dat iemand z'n complete gezin uitmoordt omdat de kinderen anders naar de moeder gaan. Of eigenlijk vind ik het 1 niet erger dan het ander.quote:
Ja, net zoals met die marokkaanse overvallers die een voetganger doodreden op de scooter omdat ze naar elkaar wijzen wie er reed.quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:06 schreef Re het volgende:
als moeder naar broer wijst en broer naar moeder, gaan ze dan allebei weer vrijuit?
Precies, zo werkt dat. Als dat voor het specifieke scooterongeval geldt dan geldt dat in elk andere geval, ook al is het een totaal andere sitautie. Dr. Nikita voor opperrechter !quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ja, net zoals met die marokkaanse overvallers die een voetganger doodreden op de scooter omdat ze naar elkaar wijzen wie er reed.
Echt vreselijk hoe types als jij een afschuwelijke moord als deze meteen komen bagatelliseren met 'ja, maar'.quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik heb het over gezinsdrama's. Of is dat minder erg in jouw ogen, als een doorgedraaide ouder zijn kinderen vermoord?
En dus is het minder erg volgens jou. Sja. Dat vind ik een beetje apart.quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja, als ouders hun hele gezin (vaak inclusief zichzelf) vermoorden, is dat ook erg. Het heeft echter weinig tot niks te maken met het gericht vermoorden van gezinsleden omdat hun gedrag je niet aanstaat.
Jammer dat zo'n meid niet mag leven naar hoe zij zelf wil. Jammer dat, wanneer je niet leeft naar de regels van een boekje, je dood moet.quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:42 schreef Scorpie het volgende:
Ah, d'r broer heeft het gedaan, eerwraakje enzo. Move along people, nothing to see here.
Dat mag je vinden. Maar mocht je ooit iemand doodmaken tijdens een psychose dan krijg je toch echt veel minder straf dan wanneer je de moord voorbereidt en ten uitvoer brengt.quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:12 schreef gnaeus het volgende:
[..]
En dus is het minder erg volgens jou. Sja. Dat vind ik een beetje apart.
heeft op zich weinig met het boekje te maken maar is cultureel bepaald - niet religieus. Wat het niet minder erg maaktquote:Op donderdag 3 januari 2013 10:14 schreef Chahna het volgende:
[..]
Jammer dat zo'n meid niet mag leven naar hoe zij zelf wil. Jammer dat, wanneer je niet leeft naar de regels van een boekje, je dood moet.
Wie zegt dat zo'n vader in een psychose verkeerde en de moeder/broer in dit geval niet ?quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat mag je vinden. Maar mocht je ooit iemand doodmaken tijdens een psychose dan krijg je toch echt veel minder straf dan wanneer je de moord voorbereidt en ten uitvoer brengt.
Intentie en handelingsbekwaamheid/toerekeningsvatbaarheid zijn juist van het grootste belang.
Ik bagatelliseer niks. Ik zie alleen dat er weer een moslim-bash topic bij komt en dat het steeds dezelfde types zijn die er dan bij komen. En dat ze over andere dingen nooit een mening hebben.quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Echt vreselijk hoe types als jij een afschuwelijke moord als deze meteen komen bagatelliseren met 'ja, maar'.
Ja, als ouders hun hele gezin (vaak inclusief zichzelf) vermoorden, is dat ook erg. Het heeft echter weinig tot niks te maken met het gericht vermoorden van gezinsleden omdat hun gedrag je niet aanstaat. En dit soort eerwraak-achtige moorden wordt gewoon geaccepteerd en goedgekeurd door delen van de geimporteerde samenleving. Dat kunnen en moeten we niet tolereren!
het zou mij niet verbazen. Daarom in dit soort situatie waarbij overduidelijk beide een aandeel hebben maar ze elkaar verwijten, beide strafbaar achten. want momenteel is dit gewoon een leuke loopholequote:Op donderdag 3 januari 2013 10:06 schreef Re het volgende:
als moeder naar broer wijst en broer naar moeder, gaan ze dan allebei weer vrijuit?
Nee, dat is het niet.quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:24 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
want momenteel is dit gewoon een leuke loophole
Is dat niet inherent aan gedrag? Als ze niet in het nieuws komen, valt er niets te discussiëren. Ze hebben het dus zelf in de hand.quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik bagatelliseer niks. Ik zie alleen dat er weer een moslim-bash topic bij komt en dat het steeds dezelfde types zijn die er dan bij komen. En dat ze over andere dingen nooit een mening hebben.
quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je weet al alle ins en outs?
quote:Sorry hoor, ik moest effe....
quote:Gelukkig maar dat het meestal niet zo afloopt.
quote:jij leest blijkbaar niet goed, heb al meerdere keren gezegd dat we niet van alles aan kunnen nemen aan de hand van een paar tweets.Maar ik weet wel dat jij bijna klaar bent aan het komen van het idee dat het wel cultureel is schat
maar jij trekt het dan weer erg door naar de andere kant, proberen het maar niet te benoemen...quote:Ik bagatelliseer niks. Ik zie alleen dat er weer een moslim-bash topic bij komt en dat het steeds dezelfde types zijn die er dan bij komen. En dat ze over andere dingen nooit een mening hebben.
quote:
quote:Het gerechtshof in Arnhem heeft vandaag beide verdachten in het Nijmeegse scooterdrama vrijgesproken van doodslag. Op de vlucht voor de politie botsten de toen 20-jarige Mohamed el G. en de 18-jarige Mohamed S. in januari 2010 op een voetganger, die daardoor overleed. Forensisch deskundigen konden niet achterhalen wie van de twee de scooter bestuurde, en dat is nodig voor een veroordeling.
El G. uit Beuningen en S. uit Nijmegen reden de 50-jarige voetganger Mario van Geijn aan na een dollemansrit door het centrum van Nijmegen, toen zij probeerden te ontkomen aan een politiecontrole. Van Geijn overleed in het ziekenhuis aan zijn verwondingen.
De twee verdachten raakten zelf ook gewond. In het ziekenhuis bedreigden zij personeel. De twee hebben beiden altijd ontkend de scooter te hebben bestuurd, en schoven elkaar de schuld in de schoenen.
Nou, eigenlijk weten we nog niks he? Alleen maar dat de moeder is opgepakt en dat er wat wordt getwitterd over haar broer.quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:28 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
maar jij trekt het dan weer erg door naar de andere kant, proberen het maar niet te benoemen...
Nou, volgens mij vond je het belangrijker om eerst een lullig taalfoutje te verbeterenquote:Op donderdag 3 januari 2013 10:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik heb zelfs in m'n eerste post hier gezegd dat ik dit heel erg vind. Arme meid.
kloptquote:Op donderdag 3 januari 2013 10:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nou, eigenlijk weten we nog niks he? Alleen maar dat de moeder is opgepakt en dat er wat wordt getwitterd over haar broer.
Misschien even wachten tot er meer nieuws naar buiten komt en dan conclusies trekken?
Ik heb ook nergens gezegd dat ik niet geloof dat het iets cultureels is of dat het iets te maken heeft met dat ze te 'vrij 'was. Dat zullen we binnenkort wel horen.
Och, m'n tweede dan.quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:32 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Nou, volgens mij vond je het belangrijker om eerst een lullig taalfoutje te verbeteren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu hou ik er over op!
Eerwraak heeft niets met religieus zondig te leven, eerwraak komt voor omdat men's eer is geschonden, gekrenkt.quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:02 schreef Chahna het volgende:
Eeuwig zonde van zo'n meisje. Het blijft een enge gedachte dat mensen zomaar worden vermoord omdat ze niet naar de regels van een boekje leven.
Grappig, daar lijk je zelf namelijk ook mee te kampen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
En bij Nikita doe ik dat graag.![]()
Die zit zo barstensvol haat en negativiteit.
quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Och, m'n tweede dan.Het is toch wat om agressievelingen c.q. moordenaars te haten en het gore lef te hebben om negatief te zijn over een bevolkingsgroep die zich stelselmatig schuldig maakt aan de ontwrichting van de samenleving.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu hou ik er over op!
Geen Nederlandse jongen,quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:02 schreef Mgolovic het volgende:
klik
Naasten meldden De Telegraaf dat het vermoedelijk ging om een relatie met een Nederlandse jongen, waar haar moeder het niet mee eens was.
Het is zo'n vredelievend volkje
Dit denk jij?quote:Op donderdag 3 januari 2013 08:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
Hmmmmm..........
Meisje wou geen hoofddoek dragen.
Vriend was een kaassie.
Meisje dronk alcohol.
Vriend was een ongelovige hond.
Conclusie..........
Neemt niet weg dat die hele denkwijze volkomen gestoord is.quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Eerwraak heeft niets met religieus zondig te leven, eerwraak komt voor omdat men's eer is geschonden, gekrenkt.
Koeltoer.quote:
Bleef het maar bij een denkwijze.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat die hele denkwijze volkomen gestoord is.
Precies, het excuus om dit een ver-van-de-bed-show te houden terwijl dit hier aan de hand is.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:21 schreef Mineraalwater2 het volgende:
Heeft niks met geloof te maken, maar met cultuur.
Ja, je kan elkaar nou eenmaal niet geheel buitensluiten. We leven nou eenmaal met elkaar op 1 planeet. Get used to itquote:Op donderdag 3 januari 2013 13:22 schreef Specularium het volgende:
[..]
Precies, het excuus om dit een ver-van-de-bed-show te houden terwijl dit hier aan de hand is.
Nouja, een woestijnmentaliteit past niet in dit zeeklimaat.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:23 schreef Mineraalwater2 het volgende:
[..]
Ja, je kan elkaar nou eenmaal niet geheel buitensluiten. We leven nou eenmaal met elkaar op 1 planeet. Get used to it
quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:40 schreef 3-voud het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Schijnt er met de neus op gestaan te hebben. Vertel het maar dan...
Dit zijn dingen waar ik nooit aan gewend kan en wil raken.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:23 schreef Mineraalwater2 het volgende:
[..]
Ja, je kan elkaar nou eenmaal niet geheel buitensluiten. We leven nou eenmaal met elkaar op 1 planeet. Get used to it
Sure, sure daarom komt het ook alleen bij Moslims voor he. Nog nooit gehoord van een religieuze moeder uit Staphorst moeder die haar dochter doodsteekt puur vanwege de zedelijke eer die zou zijn geschonden.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:21 schreef Mineraalwater2 het volgende:
Heeft niks met geloof te maken, maar met cultuur. Ik ken een Afghaans meisje die jarenlang een relatie had met een Irakees (ook moslim). Maar de ouders en broers van het meisje zullen het nooit accepteren als die 2 samen gaan trouwen omdat hij toevallig uit Irak komt, hoe goed hij ook voor haar is. Ook Pakistanen, Turken enz. zijn een no go, zelfs als de jongen oorspronkelijk uit een Afghaans dorp met een slechte reputatie komt, zou de hel losbreken. Dus de Nederlanders hoeven nu niet te denken dat ze Nederlanders, blanken, ongelovigen discrimineren.
Bovendien zijn die ouders van het marokkaans meisje zelf ook het slachtoffer van hun eigen ouders geweest. Het zit er gewoon ingebakken. Maar dan nog is dit geen excuus om te moorden!
Daar is hier vooralsnog in feite geen sprake van. Feiten afwachten.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:29 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Sure, sure daarom komt het ook alleen bij Moslims voor he. Nog nooit gehoord van een religieuze moeder uit Staphorst moeder die haar dochter doodsteekt puur vanwege de zedelijke eer die zou zijn geschonden.
Ik bedoelde ook niet dat je eraan moet wennen, maar was een reactie op de opmerking van Specularium; zolang zulke taferelen maar niet hier (in NL) gebeuren.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:27 schreef Murdera het volgende:
[..]
Dit zijn dingen waar ik nooit aan gewend kan en wil raken.
quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:31 schreef Ziba het volgende:
[..]
Daar is hier vooralsnog in feite geen sprake van. Feiten afwachten.
Dus stop met die onnozele kutconclusies en ga al helemaal geen verwijten maken met zulke conclusies.
Waarom zou iemand zoiets verzinnen?quote:Volgens een vriendin van Mirjam had ze vaak problemen met haar ouders. 'Ze hoefde geen hoofddoek om, maar verder moest ze van haar ouders leven volgens de islam', zegt het meisje. 'Maar ze wilde hetzelfde leven leiden als alle Nederlandse meisjes leven en daar had ze thuis vaak ruzie over.'
Tuurlijk weten wij dat nietquote:Op donderdag 3 januari 2013 13:24 schreef Ziba het volgende:
Hoe weten we zeker dat dit per definitie komt door haar levenswijze die haar moeder niet accepteert dan?
quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:02 schreef Mgolovic het volgende:
klik
Naasten meldden De Telegraaf dat het vermoedelijk ging om een relatie met een Nederlandse jongen, waar haar moeder het niet mee eens was.
Het is zo'n vredelievend volkje
quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:54 schreef iFok. het volgende:
Meisje heeft vriend > strenge ouders zijn het hier niet mee eens > Meisje toch doorgegaan > Moeder steekt haar neer.
Hoe komt men aan die bekrompen levenswijze zulke eercodes na te leven? Wat is de grondslag?quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Eerwraak heeft niets met religieus zondig te leven, eerwraak komt voor omdat men's eer is geschonden, gekrenkt.
lees je eens in, in eerwraak,quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:29 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Sure, sure daarom komt het ook alleen bij Moslims voor he. Nog nooit gehoord van een religieuze moeder uit Staphorst moeder die haar dochter doodsteekt puur vanwege de zedelijke eer die zou zijn geschonden.
Gedaan. Is scheer en inslag bij moslims. Of probeer je dat te ontkennen?quote:
Het vermoorden van een andere persoon en daarmee dus ook eerwraak, is expliciet verboden in de sharia, de islamitische wetgeving.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Gedaan. Is scheer en inslag bij moslims. Of probeer je dat te ontkennen?
Ik ken het principe wel dat het te maken zou hebben met de zedelijke/familie-eer maar jij kan toch moeilijk ontkennen dat het vrijwel alleen voorkomt onder Moslims.quote:
Allemaal leuk en aardig... verklaar eens waarom het scheer en inslag is.quote:Op donderdag 3 januari 2013 14:00 schreef Mineraalwater2 het volgende:
[..]
Het vermoorden van een andere persoon en daarmee dus ook eerwraak, is expliciet verboden in de sharia, de islamitische wetgeving.
Eerwraak is niet gerelateerd aan de islam, want de godsdienst verbiedt eerwraak uitdrukkelijk en voor de komst van de islam kwam eerwraak ook al voor. Het is meer een pre-islamitisch concept dat vooral voorkomt in stamverbanden waar men elkaar nauwer kent dan daarbuiten. Aannemelijk is dat eerwraak overal op de wereld in de Oudheid voorkwam.
Bron: wikipedia
Waarom zijn het in 99% van alle gevallen dan we Moslims en wordt het geloof er bij genoemd? Ook hier weer.quote:Op donderdag 3 januari 2013 14:00 schreef Mineraalwater2 het volgende:
[..]
Het vermoorden van een andere persoon en daarmee dus ook eerwraak, is expliciet verboden in de sharia, de islamitische wetgeving.
Eerwraak is niet gerelateerd aan de islam, want de godsdienst verbiedt eerwraak uitdrukkelijk en voor de komst van de islam kwam eerwraak ook al voor. Het is meer een pre-islamitisch concept dat vooral voorkomt in stamverbanden waar men elkaar nauwer kent dan daarbuiten. Aannemelijk is dat eerwraak overal op de wereld in de Oudheid voorkwam.
Bron: wikipedia
Dus eigenlijk zijn al die mensen racistisch? Alleen noemen ze het cultuur ofzo?quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:21 schreef Mineraalwater2 het volgende:
Heeft niks met geloof te maken, maar met cultuur. Ik ken een Afghaans meisje die jarenlang een relatie had met een Irakees (ook moslim). Maar de ouders en broers van het meisje zullen het nooit accepteren als die 2 samen gaan trouwen omdat hij toevallig uit Irak komt, hoe goed hij ook voor haar is. Ook Pakistanen, Turken enz. zijn een no go, zelfs als de jongen oorspronkelijk uit een Afghaans dorp met een slechte reputatie komt, zou de hel losbreken. Dus de Nederlanders hoeven nu niet te denken dat ze Nederlanders, blanken, ongelovigen discrimineren.
Bovendien zijn die ouders van het marokkaans meisje zelf ook het slachtoffer van hun eigen ouders geweest. Het zit er gewoon ingebakken. Maar dan nog is dit geen excuus om te moorden!
Slechte moslims dus als het niet mag van het heilige schrift. Maar ja, daar staat ook in dat ze geen alcohol en drugs mogen,.......quote:Op donderdag 3 januari 2013 14:02 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Waarom zijn het in 99% van alle gevallen dan we Moslims en wordt het geloof er bij genoemd? Ook hier weer.
Je bent heel wakker.quote:
Of omdat ze met een ander ras omgaat.quote:Op donderdag 3 januari 2013 14:05 schreef Aldo-MC het volgende:
Als het een cultuur-dingetje zou zijn is het misschien nog wel schandelijker dan als het om religie zou gaan. Moet je nagaan hoe belachelijk slecht die mensen zijn ingeburgerd als je als 2e generatie nog steeds de keel van je dochter/zus doorsnijdt omdat ze met zich niet aan de zedelijke eer houdt.
Precies.quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:02 schreef Chahna het volgende:
Eeuwig zonde van zo'n meisje. Het blijft een enge gedachte dat mensen zomaar worden vermoord omdat ze niet naar de regels van een boekje leven.
dan heb je er dus niet over gelezenquote:Op donderdag 3 januari 2013 13:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Gedaan. Is scheer en inslag bij moslims. Of probeer je dat te ontkennen?
Gek eigenlijk dat al die crimineeltjes niet gewoon afgemaakt worden.quote:Op donderdag 3 januari 2013 14:51 schreef stalybridge het volgende:
Eerwraak komt vooral door groepsculturen in tegenstelling tot individualistische culturen. het Midden-Oosten kent een patriarchale hiërarchie (groepscultuur) De oudst levende mannelijke voorouder van vaderskant is verantwoordelijk - en wordt ook verantwoordelijk gehouden - voor de gedragingen van de nakomelingen. De kinderen zijn medeverantwoordelijk voor de groepseer vanaf het moment dat ze geslachtsrijp zijn. In het Midden-Oosten zijn de familiebanden (nog) sterker dan in Noord Afrika en kent dus ook meer eerwraak.
Aangezien in het Midden-Oosten veel moslims wonen komt het bij moslims veel voor. Maar ook bij christelijke Koerden en Hindoestanen (hier schijnt zuur gooien de favoriete eerwraakmethode).
P.s. Misschien gaat het hier niet om eerwraak.
Autochtonen snijden de kelen door van hun kotertjes omdat ze in een financiele crisis/ scheiding zitten of ze bergen babylijkjes op in de zolderquote:Op donderdag 3 januari 2013 13:29 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Gek genoeg gaat het vooral om de zedelijke familie-eer. Die dan ook nog geheel bij de jonge dames ligt.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:02 schreef Murdera het volgende:
[..]
Gek eigenlijk dat al die crimineeltjes niet gewoon afgemaakt worden.
Well thank you. Wilde ik net zeggen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:06 schreef Deadre het volgende:
[..]
Autochtonen snijden de kelen door van hun kotertjes omdat ze in een financiele crisis zitten of ze bergen babylijkjes op in de zolder
Wat heeft dat met een topic over mogelijke eerwraak te maken?quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:06 schreef Deadre het volgende:
[..]
Autochtonen snijden de kelen door van hun kotertjes omdat ze in een financiele crisis/ scheiding zitten of ze bergen babylijkjes op in de zolder
Dan moet ze het wel écht gedaan hebben. GeenStijl ontdekte deze tweets van een dame die inmiddels haar account heeft geblokkeerd:quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dapper meisje![]()
Hopelijk kan die moeder nadat ze haar straf heeft uitgezeten het land uitgegooid worden
Het gaat erom dat het niet weergeven wordt als feit. Volgens een vriendin. Wacht eerst eens feiten af. Misschien is het meisje wel om het leven gekomen tijdens een uit de hand gelopen ruzie, misschien was het eerwraak: dat weten we nu niet aangezien nergens wordt gesproken met feiten/zekerheid. Eigenlijk alleen maar speculaties.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:33 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
[..]
Waarom zou iemand zoiets verzinnen?
Jij bent ook echt een oprecht simpele ziel, of niet?quote:Op donderdag 3 januari 2013 14:07 schreef Murdera het volgende:
[..]
Of omdat ze met een ander ras omgaat.
als de broer het gedaan heeft is het ook nog een schijtert naast een moordenaar, aangezien ik meen dat bij eerwraak de dader volledige verantwoordelijkheid neemtquote:Op donderdag 3 januari 2013 15:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dan moet ze het wel écht gedaan hebben. GeenStijl ontdekte deze tweets van een dame die inmiddels haar account heeft geblokkeerd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:06 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Well thank you. Wilde ik net zeggen.
Als moslims het doen is het eerwraak structureel, bij autochtonen is het psychische stoornis incidenteel..
quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:06 schreef Deadre het volgende:
[..]
Autochtonen snijden de kelen door van hun kotertjes omdat ze in een financiele crisis/ scheiding zitten of ze bergen babylijkjes op in de zolder
Veel. Wederom, als een allochtoon het doet, moslim natuurlijk, is het eerwraak. Bij een ander is het psychisch stoornis en meer van dat geneuzel.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:08 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Wat heeft dat met een topic over mogelijke eerwraak te maken?
Tja jij probeerde moorden te linken aan een religie/cultuur.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:08 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Wat heeft dat met een topic over mogelijke eerwraak te maken?
Ga nou maar geen discussie aan over algemene criminaliteitscijfers niet westerse allochtonen vs autochtonen want die verlies je kansloos.
We zullen zien, de komende dagen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:10 schreef Re het volgende:
[..]
als de broer het gedaan heeft is het ook nog een schijtert naast een moordenaar, aangezien ik meen dat bij eerwraak de dader volledige verantwoordelijkheid neemt
Doe eens...quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:12 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Bitch, please! Laat me niet al die artikelen opzoeken, dan ben ik nog even zoet.
Niet eerwraak gerelateerde zaken komen ook gewoon bij allochtonen voor. Kan me een verhaal herinneren van een Turk die zijn ex doodstak op een basisschool in Rotterdam, een andere die zijn ex doodschoot in een speeltuin en dat was alleen vorig jaar.quote:
quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:09 schreef Ziba het volgende:
Jij bent ook echt een oprecht simpele ziel, of niet?![]()
Achjoh, heeft zij ook ff wat te doen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:13 schreef Ziba het volgende:
[..]
En dan niet afdoen als niet voldoende. Jij komt aan met Twitter als 'bron'.
Zie mijn eerdere reactie, dergelijke zaken komen OOK voor bij niet westerse allochtonen en staan los van eerwraak. Eerwraak staat specifiek omschreven dus doe hier niet alsof eerwraak niet bestaat maar een flauw labeltje is om allochtonen te bashen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:12 schreef Deadre het volgende:
[..]
Tja jij probeerde moorden te linken aan een religie/cultuur.
Is dit soort (eerwraak) daar totaal niet aan gelinkt?quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:12 schreef Deadre het volgende:
[..]
Tja jij probeerde moorden te linken aan een religie/cultuur.
Dit bedoel ik nou. Je doet niet eens alsof je simpel bent. Je bent het ook echt.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:15 schreef Murdera het volgende:
[..]
Is dit soort (eerwraak) daar totaal niet aan gelinkt?
Dat wist ik nog niet. In het geval dat zij opdracht heeft gegeven tot eerwraak zal de straf ook hoog kunnen zijn en mogelijk ook een reden om haar uit te kunnen zetten.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dan moet ze het wel écht gedaan hebben. GeenStijl ontdekte deze tweets van een dame die inmiddels haar account heeft geblokkeerd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
het is iig niet religie gebonden, wel cultureelquote:Op donderdag 3 januari 2013 15:15 schreef Murdera het volgende:
[..]
Is dit soort (eerwraak) daar totaal niet aan gelinkt?
Goede opmerking. Leg eens uit wat er zo simpel is aan mijn vraag.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:16 schreef Ziba het volgende:
[..]
Dit bedoel ik nou. Je doet niet eens alsof je simpel bent. Je bent het ook echt.
Dat jij het zegt maakt het geen feit.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:17 schreef Re het volgende:
[..]
het is iig niet religie gebonden, wel cultureel
dus jij beweert dat het niet zal voorkomen onder christenen of hindoes etc.? Dat eerwraak pas is ontstaan nadat de islam is geïntroduceerd?quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:18 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat jij het zegt maakt het geen feit.
Jaarlijks 5000 gevallen van eerwraak in Saudi Arabië. Terwijl de Sharia daar met ferme hand heerst. Toeval?quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:18 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat jij het zegt maakt het geen feit.
Ik weet wel dat het heel vroeger ook bij autochtone Nederlanders voorkwam, maar tegenwoordig ook nog?quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:17 schreef Re het volgende:
[..]
het is iig niet religie gebonden, wel cultureel
maar dat maakt het volgens onze maatstaven niet minder primitief... terwijl het ook verkapt wel hier voorkomt
Of je het nou cultureel of religieus noemt.... wat boeit het. Cultuur en religie zijn zeker in moslimlanden heel nauw met elkaar verweven. Eerwraak komt op een paar uitzonderingen na, alleen voor in moslimlanden. De gedachte dat een meisje met bepaald gedrag de familie te schande maakt en dus moet worden omgebracht, vindt vrijwel alleen onder moslims bijval.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:19 schreef Re het volgende:
[..]
dus jij beweert dat het niet zal voorkomen onder christenen of hindoes etc.? Dat eerwraak pas is ontstaan nadat de islam is geïntroduceerd?
Uiteraard is dat toeval. Net zoals het in de winter kouder is dan in de zomer.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:20 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Jaarlijks 5000 gevallen van eerwraak in Saudi Arabië. Terwijl de Sharia daar met ferme hand heerst. Toeval?
In Amerika bijvoorbeeld komen er toch ook heel veel moorden voor en daar heerst geen sharia.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:20 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Jaarlijks 5000 gevallen van eerwraak in Saudi Arabië. Terwijl de Sharia daar met ferme hand heerst. Toeval?
mhoa, ik noem india toch echt geen moslimland, maar goed, hang er maar een moslimkaartje aan dan kan men weer wat ongenoegen spuien over deze religiequote:Op donderdag 3 januari 2013 15:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Of je het nou cultureel of religieus noemt.... wat boeit het. Cultuur en religie zijn zeker in moslimlanden heel nauw met elkaar verweven. Eerwraak komt op een paar uitzonderingen na, alleen voor in moslimlanden. De gedachte dat een meisje met bepaald gedrag de familie te schande maakt en dus moet worden omgebracht, vindt vrijwel alleen onder moslims bijval.
Welk deel van de woorden "op een paar uitzonderingen na" snap je niet?quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:24 schreef Re het volgende:
[..]
mhoa, ik noem india toch echt geen moslimland, maar goed, hang er maar een moslimkaartje aan dan kan men weer wat ongenoegen spuien over deze religie
ondertussen wel compleet planken misslaan, maar ach boeit het
Dat vind ik een bijzondere uitspraak, kan je dat onderbouwen?quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:23 schreef Elfletterig het volgende:
vindt vrijwel alleen onder moslims bijval.
Dit gaat over eerwraak gerelateerde moorden he. Niet moorden op zich. In Amerika schiet een gestoorde gast een halve school dood maar dat maakt het niet meteen eerwraak.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:24 schreef Mineraalwater2 het volgende:
[..]
In Amerika bijvoorbeeld komen er toch ook heel veel moorden voor en daar heerst geen sharia.
Misschien moet je die moorden wijten aan de slechtheid van de mens en niet aan een geloof dat het vermoorden van mensen uitdrukkelijk verbiedt.
Jawel, dat was eerwraak. Ik hoorde dat hij ruzie had met zijn moeder en het waren gelovige mensen. Eerwraak dus.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:27 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dit gaat over eerwraak gerelateerde moorden he. Niet moorden op zich. In Amerika schiet een gestoorde gast een halve school dood maar dat maakt het niet meteen eerwraak.
Nederland laten gemiddeld 13 mensen het leven door eerwraak, waarvan bijna alleen vrouwen.
Dat wordt met enige regelmaat bewezen, wanneer zich weer eens geval van eerwraak voordoet.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:27 schreef Murdera het volgende:
[..]
Dat vind ik een bijzondere uitspraak, kan je dat onderbouwen?
en wat snap jij niet aan dat het niet moslim gerelateerde vorm van moord is, maar familie gerelateerde moordquote:Op donderdag 3 januari 2013 15:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Welk deel van de woorden "op een paar uitzonderingen na" snap je niet?
Eergerelateerd geweld is elke vorm van geestelijk of lichamelijk geweld, gepleegd vanuit een collectieve mentaliteit in een reactie op een (dreiging van) schending van de eer van een man of vrouw en daarmee van zijn of haar familie waarvan de buitenwereld op de hoogte is of dreigt te raken.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:28 schreef Ziba het volgende:
[..]
Jawel, dat was eerwraak. Ik hoorde dat hij ruzie had met zijn moeder en het waren gelovige mensen. Eerwraak dus.
Familie-gerelateerde moordquote:Op donderdag 3 januari 2013 15:29 schreef Re het volgende:
[..]
en wat snap jij niet aan dat het niet moslim gerelateerde vorm van moord is, maar familie gerelateerde moord
links of rechtsom maakt het trouwens idd niet uit, eerwraak is een extreem domme manier om iemand om te brengen of voor het leven te verminken en strookt niet met onze interpretatie van gekrenkte zieltjes.
Mensen die willen moorden, zullen daarvoor een excuus zoeken. Of het nou omwille van eerwraak, psychische toestand, geloofsovertuiging of wat dan ook is. In feite ligt het in henzelf en niet aan externe factoren. Ze zullen hoe dan ook moorden, ook als er geen cultuur/eerwraak zou bestaan. Als dat er niet was, dan zouden ze wel iets anders hebben gevonden. Mensen die goed zijn van zichzelf zullen het nooit doen, zij zien goede dingen in een geloof/cultuur enz.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:27 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dit gaat over eerwraak gerelateerde moorden he. Niet moorden op zich. In Amerika schiet een gestoorde gast een halve school dood maar dat maakt het niet meteen eerwraak.
Nederland laten gemiddeld 13 mensen het leven door eerwraak, waarvan bijna alleen vrouwen.
tja, het was napoleon die eerwraak legaliseerde bijvoorbeeld, maar goed het zal welquote:Op donderdag 3 januari 2013 15:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Familie-gerelateerde moordJa, zo kun je het ook draaien, natuurlijk. Omdat het zich binnen de familie afspeelt. Maar waar het natuurlijk werkelijk om gaat, is dat er een cultureel/religieus bepaald "setje opvattingen" is, waarbinnen het logisch of zelfs onvermijdelijk wordt gevonden om iemand om te brengen die de familie-eer heeft geschonden. En ook de ernst van die schending wordt weer afgemeten langs cultureel/religieuze maatstaven.
Dus?quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:32 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Eergerelateerd geweld is elke vorm van geestelijk of lichamelijk geweld, gepleegd vanuit een collectieve mentaliteit in een reactie op een (dreiging van) schending van de eer van een man of vrouw en daarmee van zijn of haar familie waarvan de buitenwereld op de hoogte is of dreigt te raken.
en/of d'r broer natuurlijk mocht deze ook betrokken zijnquote:Op donderdag 3 januari 2013 15:35 schreef Hetkapitaal het volgende:
DEZE VROUW VERDIENT LEVENSLANG. PUNT.
Ja. En honderden jaren geleden hingen mensen hier aan de galg. Relevantie anno 2013: nul.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:35 schreef Re het volgende:
[..]
tja, het was napoleon die eerwraak legaliseerde bijvoorbeeld, maar goed het zal wel
http://honour-killings.com/history/
yeah yeahquote:Op donderdag 3 januari 2013 15:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja. En honderden jaren geleden hingen mensen hier aan de galg. Relevantie anno 2013: nul.
Aanklagen die broer voor nalatigheid om de daad te melden/hulp te verlenen of zoiets. Want hij vluchtte weg?quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:36 schreef Re het volgende:
[..]
en/of d'r broer natuurlijk mocht deze ook betrokken zijn
De guillotine ook. Misschien leuk om een straf op maat toe te passen bij die vrouw.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:35 schreef Re het volgende:
[..]
tja, het was napoleon die eerwraak legaliseerde bijvoorbeeld, maar goed het zal wel
En toen begonnen we een moreel besef te krijgen en schaften we het af. Dus...quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:35 schreef Re het volgende:
[..]
terwijl we het eens zijn wil jij er graag een moslimfeestje van maken... ga vooral je gang zou ik zeggenquote:Op donderdag 3 januari 2013 15:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
* Elfletterig mompelt iets over beschaving
Dus kunnen we wederom concluderen dat dergelijke bevolkingsgroepen qua beschavingsniveau niets maar dan ook niets te zoeken hebben in dit land.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:39 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En toen begonnen we een moreel besef te krijgen en schaften we het af. Dus...
Ik wil er helemaal geen feestje van maken. Ik wil alleen voorkomen dat mensen via allerlei rare kronkels en omwegen gaan lopen ontkennen wat zo duidelijk als wat is, namelijk het directe verband tussen eerwraak en cultuur / religie.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:40 schreef Re het volgende:
[..]
terwijl we het eens zijn wil jij er graag een moslimfeestje van maken... ga vooral je gang zou ik zeggen
quote:Buren zeggen dat Maryam,die zichzelf Mirjam noemde, een Nederlandse vriend had. Ze vermoeden dat de steekpartij daarmee te maken had.
Ik dacht ik geef even aan dat je conclusie dat het dan eerwraak zou zijn misschien iets te kort door de bocht was. Dus niets eigenlijkquote:
joh wat maak je je zorgen, als iedereen eerwraakt blijft er geen moslim over toch... en dat 16-jarige meisje was er ook een... mooi opgeruimd dus eigenlijk?quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:41 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dus kunnen we wederom concluderen dat dergelijke bevolkingsgroepen qua beschavingsniveau niets maar dan ook niets te zoeken hebben in dit land.
Als ze een beetje niveau bereiken worden ze neergestoken door hun familiequote:Op donderdag 3 januari 2013 15:41 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dus kunnen we wederom concluderen dat dergelijke bevolkingsgroepen qua beschavingsniveau niets maar dan ook niets te zoeken hebben in dit land.
Dat meisje was juist topquote:Op donderdag 3 januari 2013 15:42 schreef Re het volgende:
[..]
joh wat maak je je zorgen, als iedereen eerwraakt blijft er geen moslim over toch... en dat 16-jarige meisje was er ook een... mooi opgeruimd dus eigenlijk?
dom doorredenerend dan he
Volgens bronnen uit haar naaste omgeving probeerde ze zich juist los te maken van die gedateerde regeltjes.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:42 schreef Re het volgende:
[..]
joh wat maak je je zorgen, als iedereen eerwraakt blijft er geen moslim over toch... en dat 16-jarige meisje was er ook een... mooi opgeruimd dus eigenlijk?
Nogal ja. Want dit meisje is kennelijk "opgeruimd" omdat ze niet moslim genoeg was. Ze vernederlandste haar eigen voornaam, ze had een Nederlandse vriend. Vermoedelijk droeg ze ook geen hoofddoek; althans niet op de foto van een paar jaar geleden die op internet is te vinden:quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:42 schreef Re het volgende:
[..]
quote:Moeder opgepakt voor dood dochter (16)
De 42-jarige vrouw die de politie gisteren in IJsselstein aanhield in verband met de dood van een meisje van 16 jaar, blijkt de moeder van het slachtoffer te zijn. Dat hebben politie en Openbaar Ministerie vandaag laten weten.
Aanleiding voor het drama waren problemen binnen het gezin, laat de politie weten. Toen de gealarmeerde politie arriveerde bij de woning aan het Saffierpad was het meisje al niet meer aanspreekbaar. Ze overleed even daarna. De politie is bezig met een onderzoek naar de gebeurtenis. De moeder zit vast en wordt verhoord.
Traditioneel
Naast de moeder zijn ook twee in de woning aanwezige mannen meegenomen voor verhoor. Over het motief voor de moord weet de politie nog niets. Buurtbewoners zeggen dat het om een traditioneel Marokkaans gezin gaat. Moeder kwam weinig buiten.
Volgens een vriendin van Mirjam had ze vaak problemen met haar ouders. 'Ze hoefde geen hoofddoek om, maar verder moest ze van haar ouders leven volgens de islam', zegt het meisje. 'Maar ze wilde hetzelfde leven leiden als alle Nederlandse meisjes leven en daar had ze thuis vaak ruzie over.' De politie wijdt niet uit over de aard van de problemen tussen moeder en dochter.
De PVV wil van het kabinet weten of er sprake was van eerwraak. Kamerleden Geert Wilders, Joram van Klaveren en Lilian Helder hebben hierover donderdag schriftelijke vragen gesteld aan de ministers Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) en Lodewijk Asscher (Sociale Zaken). Ze willen van de bewindslieden een overzicht van de gevallen van eerwraak in de afgelopen 10 jaar en welke nationaliteit de daders hadden. Volgens de PVV is er een verband tussen eerwraak en massa-immigratie uit islamitische landen. De PVV'ers vinden dat daders van eerwraak zo mogelijk 'het land uitgeknikkerd moeten worden'.
Nieuwjaarsreceptie
IJsselstein heeft de gemeentelijke nieuwjaarsreceptie aangepast wegens de gewelddadige dood van Mirjam. De nieuwjaarsreceptie zou vrijdag omlijst worden met een optreden van een plaatselijke theatergroep. Tijdens de borrel zou een jazztrio spelen. Beide programma-onderdelen zijn donderdag geschrapt, zo maakte de gemeente bekend.
Burgemeester Patrick van den Brink is geschokt door de gebeurtenis. 'Het is niet te bevatten dat een jong meisje is doodgestoken. Ik wens de nabestaanden sterkte en alle kracht toe.' Volgens de politie waren gezinsproblemen de aanleiding voor het drama aan het Saffierpad.
De familie van het meisje heeft volgens de gemeente geen behoefte aan bezoek van de burgemeester. Ook willen ze op dit moment geen stille tocht of iets dergelijks. De gemeente overlegt met onder andere het Cals College, waar het meisje op school ging, of er nog andere ondersteuning kan worden geboden.
Er zijn hier wezenlijke groepen allochtonen die helemaal niet willen integreren. Dat is laatst ook uitvoerig aan de orde geweest in de discussie over het SCP-rapport. Omgekeerd zijn er ook groepen autochtonen die weinig tot geen contact hebben met allochtonen en daar ook niet op zitten te wachten. Het resultaat: groepen mensen die compleet langs elkaar heen leven.quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:55 schreef Perrin het volgende:
Schiet lekker op met de integratie als je door de rest van je gezin wordt vermoord wordt zodra je je probeert te bevrijden van de middeleeuwse cultuur van je ouders.![]()
nou ja het meisje behoort nou eenmaal tot die bevolkingsgroep dus of ze nou dood of gedeporteerd zou worden maakt dan weinig uit (dat was de domme doorredenatie volgens degene die graag deze bevolkingsgroep wil verwijderen uit onze maatschappij)quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nogal ja. Want dit meisje is kennelijk "opgeruimd" omdat ze niet moslim genoeg was. Ze vernederlandste haar eigen voornaam, ze had een Nederlandse vriend. Vermoedelijk droeg ze ook geen hoofddoek; althans niet op de foto van een paar jaar geleden die op internet is te vinden:
http://www.deweekkrant.nl(...)4/tegel_tegen_pesten
Kortom: een vernederlandst meisje. En dat was natuurlijk tegen het zere been van broerlief. De familie-eer werd geschonden, want Mirjam was niet van plan om met een Marokkaan (lees: moslim) te gaan trouwen.
En voordat ik nu weer de boeman ben: dit is gewoon hoe er in zulke kringen wordt gedacht. Don't shoot the messenger.
Lol die domme doorredenatie kwam van jou. En wie wil moslims verwijderen uit de maatschappij?quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:58 schreef Re het volgende:
nou ja het meisje behoort nou eenmaal tot die bevolkingsgroep dus of ze nou dood of gedeporteerd zou worden maakt dan weinig uit (dat was de domme doorredenatie volgens degene die graag deze bevolkingsgroep wil verwijderen uit onze maatschappij)
dat zeg ik (anders noemde ik het niet dom natuurlijkquote:Op donderdag 3 januari 2013 16:00 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Lol die domme doorredenatie kwam van jou.
En ik denk ook dat broerlief het gedaan heeft en moeder haar zoontje wil beschermen.
Je kunt natuurlijk blijven draaien maar feit is gewoon dat eerwraak veelal voorkomt in Moslim-gezinnen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:58 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja het meisje behoort nou eenmaal tot die bevolkingsgroep dus of ze nou dood of gedeporteerd zou worden maakt dan weinig uit (dat was de domme doorredenatie volgens degene die graag deze bevolkingsgroep wil verwijderen uit onze maatschappij)
de ware toedracht weten we nog niet geheel, het is op zich vreemd dat een vrouw de eerwraak uitvoert natuurlijk, dar red je geen familie-eer mee
Ook volgens de mensen die jij dom vind zou dit meisje juist een voorbeeld moeten zijn voor haar gemeenschap.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:58 schreef Re het volgende:
[..]
de ware toedracht weten we nog niet geheel, het is op zich vreemd dat een vrouw de eerwraak uitvoert natuurlijk, dar red je geen familie-eer mee
Denk dat dat samenhangt. De eer van de familie moest gered worden omdat zuslief te Nederlands werd.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:02 schreef Re het volgende:
ik denk dat broer het heeft gedaan, niet om de eer van de familie te redden maar omdat ze er niet mee om kunnen gaan dat zus wel probeerde te integreren...
nou ja, onze geliefde Wilders is er al bovenop gesprongen om weer 10K Euro te laten spenderen om dat uit te zoekenquote:Op donderdag 3 januari 2013 16:02 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk blijven draaien maar feit is gewoon dat eerwraak veelal voorkomt in Moslim-gezinnen.
en samen met de bevolkingsgroep waartoe ze hoort te worden uitgezet... je kan het niet allebei doen natuurlijkquote:Op donderdag 3 januari 2013 16:03 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ook volgens de mensen die jij dom vind zou dit meisje juist een voorbeeld moeten zijn voor haar gemeenschap.
Wat vind je veel? ik denk dat het in de meeste moslimgezinnen niet voorkomt. Of bedoel je dat als er sprake is van eerwraak dat het dan meestal moslims betreft?quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:02 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk blijven draaien maar feit is gewoon dat eerwraak veelal voorkomt in Moslim-gezinnen.
Wie zegt dat ze uit moet worden gezet?quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:05 schreef Re het volgende:
[..]
en samen met de bevolkingsgroep waartoe ze hoort te worden uitgezet... je kan het niet allebei doen natuurlijk
dat zal moeten blijken... voor de strafmaat zal het wel uitmaken (en dan is het te hopen dat het dan maar eerwraak is, ook krom eigenlijk)quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:03 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Denk dat dat samenhangt. De eer van de familie moest gered worden omdat zuslief te Nederlands werd.
Ik denk dat ik dan de mensen overschat.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:05 schreef Re het volgende:
[..]
en samen met de bevolkingsgroep waartoe ze hoort te worden uitgezet... je kan het niet allebei doen natuurlijk
Als het gaat om 13 moorden per jaar in Nederland is dat misschien wel de best besteedde 10.000 euro overheidsgeld ooit.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:04 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, onze geliefde Wilders is er al bovenop gesprongen om weer 10K Euro te laten spenderen om dat uit te zoeken
Good point.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:06 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Als het gaat om 13 moorden per jaar in Nederland is dat misschien wel de best besteedde 10.000 euro overheidsgeld ooit.
mja, zoals hij de vraag stelt lijkt het me idd wel duidelijk ja, maar of het daadwerkelijk iets betekent is een tweedequote:Op donderdag 3 januari 2013 16:06 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Als het gaat om 13 moorden per jaar in Nederland is dat misschien wel de best besteedde 10.000 euro overheidsgeld ooit.
Ik denk dat de eerder geciteerde tweets een aardig eind in de goede richting gaan...quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:58 schreef Re het volgende:
De politie zal ze ook vast gelezen hebben, als ze daar onderzoek naar willen doen lijkt het me sterk dat ze nu al roepen dat de moeder de dader is.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik denk dat de eerder geciteerde tweets een aardig eind in de goede richting gaan...
Nu begint het volk weer te speculeren over allesquote:Op donderdag 3 januari 2013 16:38 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
De politie zal ze ook vast gelezen hebben, als ze daar onderzoek naar willen doen lijkt het me sterk dat ze nu al roepen dat de moeder de dader is.
Niet dat ik wil zeggen dat die broer er niks mee te maken heeft, maar de moeder zal toch echt zelf met dat mes hebben gestoken dan.
Hij probeert anderen woorden in de mond te leggen om je in een slecht daglicht te plaatsen.. Doet hij wel vaker en daar hebben meer een handje van hier.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:06 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze uit moet worden gezet?
Zeker zonde..quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:04 schreef Ambipur het volgende:
Zonde, het is nog een prachtmeisje ook...
Wat een engerd idd.quote:
Linkjes.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overzicht van enkele recente familiedrama's in Nederland (http://nl.wikipedia.org/wiki/Familiedrama_met_dodelijke_afloop)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oooooh!!! Sommigen hiervan kunnen zo onder eerwraak. Of nee, wacht. Geen moslims op die van Schalkwijk na, meen ik.
Klopt. Marokkanen en Turken verstoten hun kinderen meer.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:29 schreef Pleun2011 het volgende:
Overigens doen Marokkanen over het algemeen niet aan eerwraak. Wel heb ik vaak verhalen gehoord van meisjes die fysiek en geestelijk worden onderdrukt, waardoor ze soms aardig verknipt raken. Maar hun kinderen vermoorden vanwege een te westerse levensstijl komt bij Marokkanen niet voor. Dat is meer iets voor Koerden, Afghanen en andere achtergebleven mensen uit die regio. Het zou me dan ook niet verbazen als uit het onderzoek blijkt dat er geen eergerelateerd motief is.
Kijk, nu verandert het verhaal...quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
http://www.rtl.nl/compone(...)e_bij_haar_thuis.xml
Wat is daar mis mee? Ik ken een hoop figuren die jaloers zijn op moslims voor dat fenomeen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:02 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Joh, je kunt die hoop figuren melden, dat zij het ook kunnen doen, maar het dan moeten gooien op een psychose. Dat zorgt voor meer begrip en strafvermindering.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Ik ken een hoop figuren die jaloers zijn op moslims voor dat fenomeen.
Gelukkig hebben wij hier in Nederland rechters die kunnen beoordelen of iemand al dan niet (verminderd) ontoerekeningsvatbaar is.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:41 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Joh, je kunt die hoop figuren melden, dat zij het ook kunnen doen, maar het dan moeten gooien op een psychose. Dat zorgt voor meer begrip en strafvermindering.
Gewoon doen.
Of het nou eerwraak is of niet, het komt voor uit culturele en islamitische waanzin. Dat meisje is dood en daar veranderen jouw spastische pogingen van hunnie doen het ook geen moer aan.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:35 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik begrijp, dat ze daar geen zin in hadden.....
[..]
Kijk, nu verandert het verhaal...En dat gaat zo nog dagen door. Totdat blijkt, dat het geen eerwraak was. Dan vind je welgeteld 4 zinnen terug in de Telegraaf en stapt men over naar iets wat meer interesse wekt. Iedere keer weer datzelfde gezeur en gezeik.
Straks mag ik mijzelf ook weer gaan verdedigen. .
Dit, kotsverwekkend die mensen die zo'n laffe moord gaan lopen bagatelliseren omdat het allochtonen zijn.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Of het nou eerwraak is of niet, het komt voor uit culturele en islamitische waanzin. Dat meisje is dood en daar veranderen jouw spastische pogingen van hunnie doen het ook geen moer aan.
Hoezo islamitisch?quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
culturele en islamitische waanzin.
Dit dus. Het doet er niet toe welk etiketje je erop plakt, feit is dat dat meisje dood is omdat haar levensstijl tot problemen leidde in het gezin, wat weer veroorzaakt is door hun islamitisch culturele waanzin.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Of het nou eerwraak is of niet, het komt voor uit culturele en islamitische waanzin. Dat meisje is dood en daar veranderen jouw spastische pogingen van hunnie doen het ook geen moer aan.
Wie bagatelliseert de moord? Is hier ook maar iemand, die heeft gepost, dat de moord niet zo erg is?quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:49 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dit, kotsverwekkend die mensen die zo'n laffe moord gaan lopen bagatelliseren omdat het allochtonen zijn.
Nee, die beoordelen dat niet.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:46 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Gelukkig hebben wij hier in Nederland rechters die kunnen beoordelen of iemand al dan niet (verminderd) ontoerekeningsvatbaar is.
Je oordeelt op basis van speculatie in de media... Je weet hoe dit gaat. Over 1 week is dit verhaal weer anders.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:50 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dit dus. Het doet er niet toe welk etiketje je erop plakt, feit is dat dat meisje dood is omdat haar levensstijl tot problemen leidde in het gezin, wat weer veroorzaakt is door hun islamitisch culturele waanzin.
Er worden anders wel verzachtende omstandigheden en kromme vergelijkingen aangedragen door sommige lieden.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:51 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wie bagatelliseert de moord? Is hier ook maar iemand, die heeft gepost, dat de moord niet zo erg is?
Nee, daar hebben we die deskundigen van Pieter toch voor.quote:
Wil je mij dat ajb tonen, want dan lees ik er over heen en kan ik diegene streng, doch rechtvaardig toespreken.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:52 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Er worden anders wel verzachtende omstandigheden en kromme vergelijkingen aangedragen door sommige lieden.
Jawel, ze laten weliswaar anderen de situatie beoordelen maar uiteindelijk is het aan hun om een eindoordeel uit te spreken over ja/nee ontoerekeningsvatbaar.quote:
Nee hoor. Maar als je dit aangrijpt om de islamitische gemeenschap ergens voor te veroordelen krijg je daar natuurlijk reacties op.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:52 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Er worden anders wel verzachtende omstandigheden en kromme vergelijkingen aangedragen door sommige lieden.
Flauwekul. Kom eens met quotes.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:52 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
De moordenaar was anders wel een Moslim en dat meisje kennelijk niet vroom genoeg. Tenminste dat verklaren getuigen/kennissen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee hoor. Maar als je dit aangrijpt om de islamitische gemeenschap ergens voor te veroordelen krijg je daar natuurlijk reacties op.
Omdat het in 90% + van alle gevallen om Moslims gaat die het plegen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:56 schreef Ambipur het volgende:
Krijg ik nog antwoord waarom eerwraak door sommigen pertinent onder het kopje Islamitisch geduwd wordt?
Ja, dan is die kerel toch gewoon ziek?quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:56 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
De moordenaar was anders wel een Moslim en dat meisje kennelijk niet vroom genoeg. Tenminste dat verklaren getuigen/kennissen.
quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:56 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Omdat het in 90% + van alle gevallen om Moslims gaat die het plegen.
quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:28 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Linkjes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overzicht van enkele recente familiedrama's in Nederland (http://nl.wikipedia.org/wiki/Familiedrama_met_dodelijke_afloop)Ah, I see.. En dan zijn de mensjes hierboven die hun babies, hun kindertjes, hun pubers, hun moeders, hun vaders vermoord hebben atheïstische, Christelijke, Joodse gekkies ofzo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oooooh!!! Sommigen hiervan kunnen zo onder eerwraak. Of nee, wacht. Geen moslims op die van Schalkwijk na, meen ik.
Er was net iemand hier die deed alsof eerwraak niet bestond en dat het onder de zelfde categorie moorden zou gaan als een doorgedraaide moeder die haar kinderen vermoordde. Alsof die arme mevrouw het dus niet met hun volle bewustzijn zou hebben gedaan.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Flauwekul. Kom eens met quotes.
En daarmee verzacht je de moord op dit meisje? NEE.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:59 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Er was net iemand hier die deed alsof eerwraak niet bestond en dat het onder de zelfde categorie moorden zou gaan als een doorgedraaide moeder die haar kinderen vermoordde. Alsof die arme mevrouw het dus niet met hun volle bewustzijn zou hebben gedaan.
Maar we weten toch nog helemaal niks?quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:59 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Er was net iemand hier die deed alsof eerwraak niet bestond en dat het onder de zelfde categorie moorden zou gaan als een doorgedraaide moeder die haar kinderen vermoordde. Alsof die arme mevrouw het dus niet met hun volle bewustzijn zou hebben gedaan.
Kijk how kjoet nu doe jij het ook.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:58 schreef Ambipur het volgende:
[..]
[..]
Ah, I see.. En dan zijn de mensjes hierboven die hun babies, hun kindertjes, hun pubers, hun moeders, hun vaders vermoord hebben atheïstische, Christelijke, Joodse gekkies ofzo?
Het klopt dat we nu alleen nog speculeren, maar alles wijst op een motief dat ligt in de sfeer van een te westerse levenswijze van dat meisje.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:52 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Je oordeelt op basis van speculatie in de media... Je weet hoe dit gaat. Over 1 week is dit verhaal weer anders.
Wederom, waarom wordt dit vergaard in het bakje Islamtisch Waanzin?
Vreemde woordkeuze voor fenomeen. Ik zou het eerder een probleem willen noemen. En helaas voor jou een probleem dat niet bij Henk en Ingrid is Staphorst speelt maar veelal onder Koerdische, Turkse en Marokkaanse mensen. Die helaas voor jou ook nog eens Moslim blijken te zijn.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:00 schreef Ambipur het volgende:
[..]
En daarmee verzacht je de moord op dit meisje? NEE.
Waarom wordt eerwraak continu gelinkt aan moslims? Waarom worden moslims continu gelinkt aan eerwraak? Als een man doordraait en zijn huis in brand steekt, wanneer is het dan eerwraak? Op het moment dat zijn geloofsovertuiging bekend wordt?
Dus wederom, wat maakt eerwraak een islamtisch fenomeen?
Omdat het tegenwoordig in bijna 100% van de gevallen gebeurt bij moslims lijkt mij. Niet-moslims vermoorden hun kinderen ook wel eens, maar dit heeft nooit te maken met 'eer' of een te westerse levenswijze.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:00 schreef Ambipur het volgende:
Natuurlijk zijn cultuur en religie verweven. Waarom denk je dat vrijwel al de slachtoffers vrouwen zijn die zich onzedelijk zouden gedragen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:01 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het klopt dat we nu alleen nog speculeren, maar alles wijst op een motief dat ligt in de sfeer van een te westerse levenswijze van dat meisje.
En islamitische waanzin dekt de lading aardig moet ik zeggen.. ik heb via mijn werk al heel wat verhalen gehoord van Marokkaanse meisjes, hoe het er bij hen thuis aan toe ging. Je kan niet alle gezinnen over 1 kam scheren, maar geloof en cultuur zijn daar erg sterk met elkaar verweven en wat ik heb gehoord vind ik vaak zo gestoord dat ik mij zonder enig bezwaar kan scharen achter de term 'islamitische waanzin'
Die vriend is niet vermoord hoor.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:07 schreef truthortruth het volgende:
Behalve eerwraak is dit natuurlijk ook een zwaar racistische moord als de reden de blanke vriend is geweest.
genoeg onder Indiërs en zelfs oost en zuid Europeanenquote:Op donderdag 3 januari 2013 18:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Omdat het tegenwoordig in bijna 100% van de gevallen gebeurt bij moslims lijkt mij. Niet-moslims vermoorden hun kinderen ook wel eens, maar dit heeft nooit te maken met 'eer' of een te westerse levenswijze.
Nee liefje, ik doe dat niet. Ik begrijp het gewoon echt niet. En niemand die antwoord geeft op mijn vraag... Waarom is Eerwraak pertinent Islamitisch.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:01 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Kijk how kjoet nu doe jij het ook.
Zaken die jij noemt zijn psychisch zieke mensen die vaak ook de hand aan zichzelf slaan, niet iemand die met vol verstand zijn dochter afslacht om de eer of trots van de familie te redden.
Kun je mij vertellen wat alles is? Nu schaar je cultureel wederom onder geloof...quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:01 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het klopt dat we nu alleen nog speculeren, maar alles wijst op een motief dat ligt in de sfeer van een te westerse levenswijze van dat meisje.
En islamitische waanzin dekt de lading aardig moet ik zeggen.. ik heb via mijn werk al heel wat verhalen gehoord van Marokkaanse meisjes, hoe het er bij hen thuis aan toe ging. Je kan niet alle gezinnen over 1 kam scheren, maar geloof en cultuur zijn daar erg sterk met elkaar verweven en wat ik heb gehoord vind ik vaak zo gestoord dat ik mij zonder enig bezwaar kan scharen achter de term 'islamitische waanzin'
Nee, onder Turkse, Marokkaanse mensen is het contact verbreken meer gang van zaken. Ja, graag cijfers over eerwraakquote:Op donderdag 3 januari 2013 18:03 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Vreemde woordkeuze voor fenomeen. Ik zou het eerder een probleem willen noemen. En helaas voor jou een probleem dat niet bij Henk en Ingrid is Staphorst speelt maar veelal onder Koerdische, Turkse en Marokkaanse mensen. Die helaas voor jou ook nog eens Moslim blijken te zijn.
Moeten we de cijfertjes er weer bij pakken?
Kijk, niet moslims:quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Omdat het tegenwoordig in bijna 100% van de gevallen gebeurt bij moslims lijkt mij. Niet-moslims vermoorden hun kinderen ook wel eens, maar dit heeft nooit te maken met 'eer' of een te westerse levenswijze.
Het blijft een racistisch motief.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:08 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Die vriend is niet vermoord hoor.
Nouja, vertel?quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:00 schreef Ambipur het volgende:
[..]
En daarmee verzacht je de moord op dit meisje? NEE.
Waarom wordt eerwraak continu gelinkt aan moslims? Waarom worden moslims continu gelinkt aan eerwraak? Als een man doordraait en zijn huis in brand steekt, wanneer is het dan eerwraak? Op het moment dat zijn geloofsovertuiging bekend wordt?
Dat klopt. En daarom maken dit soort gebeurtenissen mij zo pissig: omdat een meisje wordt vermoord omdat zij net zo wil leven als jij en ik..quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:06 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn cultuur en religie verweven. Waarom denk je dat vrijwel al de slachtoffers vrouwen zijn die zich onzedelijk zouden gedragen.
In welk doorsnee atheïstisch gezin maken mensen zich in godsnaam druk om futiliteiten als zedelijkheid? Laat staan dat men er voor zou moorden.
Nee, dat denk ik niet... Ik zeg ook niet dat eerwraak onder islamieten niet bestaat.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:09 schreef ems. het volgende:
[..]
Nouja, vertel?Er is ongetwijfeld een reden waarom mensen wat betreft eerwraak naar moslims wijzen. Waarom zou dat zo zijn denk je? Omdat die mensen per definitie islamieten haten? Denk je dat?
Ik lees in dat artikel van Wikipedia over die zuuraanvallen helemaal niets terug over eerwraak?quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:09 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee liefje, ik doe dat niet. Ik begrijp het gewoon echt niet. En niemand die antwoord geeft op mijn vraag... Waarom is Eerwraak pertinent Islamitisch.
Wie zegt dat zij dit deed om de eer of trots van de familie te redden? Wat maakt dit geval anders, dan dit geval: http://www.nu.nl/algemeen(...)zelfmoord-video.html
[..]
Kun je mij vertellen wat alles is? Nu schaar je cultureel wederom onder geloof...
[..]
Nee, onder Turkse, Marokkaanse mensen is het contact verbreken meer gang van zaken. Ja, graag cijfers over eerwraakNooit gezien, linkje zou fijn zijn.
[..]
Kijk, niet moslims:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aanval_met_zuur
Oftewel: Een diepe vrouwenhaat die het door het ontbreken van rechterlijke bemoeienis mogelijk maakt voor mannen om een vrouw die hen heeft afgewezen/is vreemdgegaan te verminken met zuur.quote:Critici van deze aanvallen zien ze als een bewijs van diepgewortelde vrouwenhaat in deze gemeenschappen. Deze stelling wordt bevestigd door de milde straffen voor deze misdaden en het feit dat daders vaak als slachtoffers worden gezien. In 2002 werd bij 87 van de 410 gevallen een schuldigverklaring uitgesproken door rechters.
Cultuur en geloof zijn moeilijk uit elkaar te houden bij Marokkanen.. hun geloof is hun cultuur en andersom. Zoiets.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:09 schreef Ambipur het volgende:
Kun je mij vertellen wat alles is? Nu schaar je cultureel wederom onder geloof...
In Pakistan zijn ze ook moslim, toch? Culturen die vrouwen onderdrukken zijn vaak islamitisch.quote:
En mij niet?quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat klopt. En daarom maken dit soort gebeurtenissen mij zo pissig: omdat een meisje wordt vermoord omdat zij net zo wil leven als jij en ik..
Dat zegt toch niemand? Je wil alleen aantonen dat de moord op dat meisje niks te maken heeft met het geloof. Ik denk dat je dat helaas niet gaat lukken. Als het een niet-gelovig gezin was geweest, had het meisje waarschijnlijk nog geleefd.quote:
Zoals ik al eerder gepost heb Saudi Arabië 5000 gevallen van eerwraak per jaar terwijl daar Sharia-wetgeving is.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:13 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet... Ik zeg ook niet dat eerwraak onder islamieten niet bestaat.
Dit is er een waarbij ik hard roep, JA, dit is eerwraak: http://www.novatv.nl/page/detail/nieuws/5288
Wat ik bedoel is, in andere landen wordt het ook gepleegd. Door niet moslims. Wat maakt het dan volgens jullie toch echt islamitisch?
Heb je dat artikel wel volledig gelezen?quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:14 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
In Pakistan zijn ze ook moslim, toch? Culturen die vrouwen onderdrukken zijn vaak islamitisch.
Vrouwenhaat? Man wil vrouw, vrouw denkt nee, wil jou niet, man kan het niet verkroppen en gooit zuur in haar gezicht, immers, als ik jou niet kan krijgen, krijgt niemand jou. Ook eer.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:14 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Ik lees in dat artikel van Wikipedia over die zuuraanvallen helemaal niets terug over eerwraak?
De reden die door de critici wordt aangedragen:
[..]
Oftewel: Een diepe vrouwenhaat die het door het ontbreken van rechterlijke bemoeienis mogelijk maakt voor mannen om een vrouw die hen heeft afgewezen/is vreemdgegaan te verminken met zuur.
Lees nergens iets over het handhaven van de familie-trots/eer.
Ik ben ook moslim. Last time I checked, hebben mijn ouders mij met O&N laten leven, ondanks het flesje corona dat ik heb genuttigd in mijn vaders beeld. Hij heeft mij ook laten leven, toen hij mij betrapte met mijn ex.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:16 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat zegt toch niemand? Je wil alleen aantonen dat de moord op dat meisje niks te maken heeft met het geloof. Ik denk dat je dat helaas niet gaat lukken. Als het een niet-gelovig gezin was geweest, had het meisje waarschijnlijk nog geleefd.
Wat ik lees over eerwraak is dit:quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:17 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Heb je dat artikel wel volledig gelezen?
[..]
Vrouwenhaat? Man wil vrouw, vrouw denkt nee, wil jou niet, man kan het niet verkroppen en gooit zuur in haar gezicht, immers, als ik jou niet kan krijgen, krijgt niemand jou. Ook eer.
Nadrukkelijk handhaven van familie-eer. Iets anders dan iemand zuur in zijn gezicht gooien omdat zij jou afwijst. Zal uiteindelijk best eergerelateerd zijn maar wel iets anders omdat het gaat om protectionisme van familiezaken.quote:Eerwraak of eermoord is de meest extreme vorm van eergerelateerd geweld: een gewoonterechtelijk fenomeen waarbij een familie of stam de verloren gegane zedelijke eer meent te kunnen herstellen door het plegen van een moord op de veroorzaker van het eerverlies of degene die schuldig bevonden wordt aan het eerverlies. Deze persoon kan een man of een vrouw zijn.
Omdat in die landen vaak de sociale druk nog immens is. Mensen roddelen over elkaar en de eer is daar hoog te houden. Culturele aspecten, die men in Europese landen niet meer terugziet.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:16 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder gepost heb Saudi Arabië 5000 gevallen van eerwraak per jaar terwijl daar Sharia-wetgeving is.
Misschien staat het dan niet in de Koran dat eerwraak legitiem is maar het probleem speelt wel onder Moslims. Vraag ik zonder je aan te vallen waarom is dit denk jij?
Sociale druk en angst voor gezichtsverlies... die in islamitische gemeenschappen vaak voorkomt en eerwraak vindt dan ook vaak plaats in dat soort gemeenschappen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:18 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik ben ook moslim. Last time I checked, hebben mijn ouders mij met O&N laten leven, ondanks het flesje corona dat ik heb genuttigd in mijn vaders beeld. Hij heeft mij ook laten leven, toen hij mij betrapte met mijn ex.
Je kunt dit niet scharen onder een geloof... Eerwraak is sociale druk. Angst voor gezichtsverlies.
In Nederland lullen ze net zo heb ik wel meegemaakt. Qua Turken valt het mijn inziens - waar ik vandaan kom - wel mee maar bijvoorbeeld Irakezen: rampzalig gewoon. Hoewel dat ook weer ligt aan de familie zelf e.d.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:20 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Omdat in die landen vaak de sociale druk nog immens is. Mensen roddelen over elkaar en de eer is daar hoog te houden. Culturele aspecten, die men in Europese landen niet meer terugziet.
Oke maar waarom komt het niet voor bij Chinezen van het platteland die naar Nederland komen? Of bij de Polen hier?quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:20 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Omdat in die landen vaak de sociale druk nog immens is. Mensen roddelen over elkaar en de eer is daar hoog te houden. Culturele aspecten, die men in Europese landen niet meer terugziet.
Simpel. Veel mensen worden geindoctrineerd door de media en hangen het onder de kapstok van de islam. Blijf dat herhalen en mensen gaan dat geloven en wijken niet meer af van dat standpunt. Het is meer een probleem van vrouwenonderdrukking en je zus/vrouw niet wat vrijheid geven in haar leven, dat dit soort dingen plaatsvinden. Laten we niet vergeten dat familiedrama's ook veel plaatsvinden in Nederland. Dat lijken sommige mensen te willen ontkrachten in dit forum. Niettemin doet dat niks af aan de ernst van deze moord.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:13 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet... Ik zeg ook niet dat eerwraak onder islamieten niet bestaat.
Dit is er een waarbij ik hard roep, JA, dit is eerwraak: http://www.novatv.nl/page/detail/nieuws/5288
Wat ik bedoel is, in andere landen wordt het ook gepleegd. Door niet moslims. Wat maakt het dan volgens jullie toch echt islamitisch?
Ja en het niet-geven van enige vrijheid aan je zus of vrouw is iets dat bij de islamitische cultuur hoort.. heeft niks te maken met indoctrinatie door de media.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:27 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Simpel. Veel mensen worden geindoctrineerd door de media en hangen het onder de kapstok van de islam. Blijf dat herhalen en mensen gaan dat geloven en wijken niet meer af van dat standpunt. Het is meer een probleem van vrouwenonderdrukking en je zus/vrouw niet wat vrijheid geven in haar leven, dat dit soort dingen plaatsvinden.
Ik kan je hier geen antwoord op geven, ik spreek vanuit mijn eigen referentiekader, islamitische opvoeding, sociale druk etc. Ik ken het allemaal. Maar mijn moeder zou mij nooit, nooooiiiit iets aandoen, omdat ik met een Nederlander zou gaan.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:23 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Oke maar waarom komt het niet voor bij Chinezen van het platteland die naar Nederland komen? Of bij de Polen hier?
Dat hele zedelijke aspect heeft wel degelijk een religieuze oorsprong lijkt mij toch?
Snap ook echt niet dat iemand van de tweede generatie dit pleegt op iemand van de derde generatie dan kun je zien hoe fucked up integratie hier decennia lang verlopen is.
Eindelijk, iemand die snapt wat ik bedoel. Niets meer aan toe te voegen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:27 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Simpel. Veel mensen worden geindoctrineerd door de media en hangen het onder de kapstok van de islam. Blijf dat herhalen en mensen gaan dat geloven en wijken niet meer af van dat standpunt. Het is meer een probleem van vrouwenonderdrukking en je zus/vrouw niet wat vrijheid geven in haar leven, dat dit soort dingen plaatsvinden. Laten we niet vergeten dat familiedrama's ook veel plaatsvinden in Nederland. Dat lijken sommige mensen te willen ontkrachten in dit forum. Niettemin doet dat niks af aan de ernst van deze moord.
Mensen die vrouwen als minderwaardig zien of haar een hoer noemen als ze ook maar vriendschappelijk met een gozer omgaat. Daar ligt het probleem van dit alles. Je hoeft geen critici of psycholoog te zijn om al een voorzichtige conclusie te kunnen trekken waar het probleem ligt. Hopelijk worden de schuldigen uit de maatschappij gehaald voor een zeer lange tijd. Een meisje van 16 jaar lentes vermoorden alsof het een pop is. Bijna geen enkele situatie geeft het je recht om iemand lichamelijk te verminken, laat staan doden.
Tevens onbegrijpelijk dat de politie niet ingrijpt als er al veel geluiden waren dat er problemen zijn. Mijn inziens kon die meid het beste worden begeleid naar zelfstandig wonen als ze daar voor openstond. Helaas wordt dat je in deze maatschappij ook moeilijk gemaakt met de hoge huurkosten en zonder financiële steun van je ouders ben je helemaal nergens als jongere. Dan had ze misschien nog haar eigen weg kunnen zoeken. Als 16-jarige kon ze al op kamers, imo, het is makkelijk praten.
In Turkije komt het dan ook voor in de meest achtergestelde gebieden.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:31 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik kan je hier geen antwoord op geven, ik spreek vanuit mijn eigen referentiekader, islamitische opvoeding, sociale druk etc. Ik ken het allemaal. Maar mijn moeder zou mij nooit, nooooiiiit iets aandoen, omdat ik met een Nederlander zou gaan.
Ik ken het begrip eerwraak, het komt in Turkije ook voor. Bij achterlijke idioten, die nog ver terug in de tijd leven. Zodoende, wederom, ik zie het als iets cultureels.. Niet als iets islamitisch.
Volgens die wiki link staat eerwraak zelfs in de bijbel genoemd.
Ben je wel eens in India geweest?quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:30 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ja en het niet-geven van enige vrijheid aan je zus of vrouw is iets dat bij de islamitische cultuur hoort.. heeft niks te maken met indoctrinatie door de media.
Dat kan wel kloppen, maar christenen zijn met hun tijd meegegaan. Kan je van veel moslims niet zeggen helaas.. Bij christenen komt eerwraak nooit voor. In de tijd van de bijbel misschien, maar dat is meer dan 2000 jaar geleden..quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:31 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Volgens die wiki link staat eerwraak zelfs in de bijbel genoemd.
Ik denk dat het nog wel voorkomt. Maar dan scharen we het onder: ontoerekeningsvatbaar, psychose etc.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:34 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat kan wel kloppen, maar christenen zijn met hun tijd meegegaan. Kan je van veel moslims niet zeggen helaas.. Bij christenen komt eerwraak nooit voor. In de tijd van de bijbel misschien, maar dat is meer dan 2000 jaar geleden..
Je bent er wel stellig van overtuigd dat het een gevalletje eerwraak is, hè.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:23 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Oke maar waarom komt het niet voor bij Chinezen van het platteland die naar Nederland komen? Of bij de Polen hier?
Dat hele zedelijke aspect heeft wel degelijk een religieuze oorsprong lijkt mij toch?
Snap ook echt niet dat iemand van de tweede generatie dit pleegt op iemand van de derde generatie dan kun je zien hoe fucked up integratie hier decennia lang verlopen is.
Walgelijk inderdaad hoe ze in bepaalde gebieden daar met vrouwen en meisjes omgaan ja.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:34 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ben je wel eens in India geweest?
Gelukkig niet, lijkt me een vies landquote:Op donderdag 3 januari 2013 18:34 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ben je wel eens in India geweest?
Nooit?quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:34 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat kan wel kloppen, maar christenen zijn met hun tijd meegegaan. Kan je van veel moslims niet zeggen helaas.. Bij christenen komt eerwraak nooit voor. In de tijd van de bijbel misschien, maar dat is meer dan 2000 jaar geleden..
Ik mocht een keer mee, toen ik jaaaaareeen geleden een blije tiener was. Mee met enkele Indiers naar Leeuwarden ofzo, voor een vergadering.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Walgelijk inderdaad hoe ze in bepaalde gebieden daar met vrouwen en meisjes omgaan ja.
Wees blij dat het geen Moslims waren dan zat je hier nu misschien niet meer.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:37 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik mocht een keer mee, toen ik jaaaaareeen geleden een blije tiener was. Mee met enkele Indiers naar Leeuwarden ofzo, voor een vergadering.
Mijn hemel. Ik ben nog nooit zo lang genegeerd door mannen. Alsof ik niet bestond. En als ze me al aanspraken, was het, he, jij daar, ik wil koffie.
Zouden ze dan toch Islamitisch zijn?
Ben benieuwd naar dat lijstjequote:Ze willen van de bewindslieden een overzicht van de gevallen van eerwraak in de afgelopen 10 jaar en welke nationaliteit de daders hadden. Volgens de PVV is er een verband tussen eerwraak en massa-immigratie uit islamitische landen.
Niemand ontkent dat er problemen zijn, maar eerwraak linken aan de islam is te vergezocht. Marokkanen en Turken vermoorden zelden een familielid. Is dat dan gelijk een probleem dat onder die bevolkingsgroep voorkomt en de islam. Dat is te makkelijk. Het probleem is dat mensen het makkelijk behapbaar willen houden en dus alles onder de islam schuiven. Onderscheid en relativeren vraagt veel capaciteit van mensen. Nergens word je opgedragen om het leven van je zus/vrouw te nemen als de ''''familie in haar eerquote:Op donderdag 3 januari 2013 18:30 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ja en het niet-geven van enige vrijheid aan je zus of vrouw is iets dat bij de islamitische cultuur hoort.. heeft niks te maken met indoctrinatie door de media.
Zo zou ik het benoemen, ja. Die mensen, uit die landen, hebben moeite zich hier aan te passen. Doe daar enorme sociale druk bij en ding ding ding, we have a killer.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Gelukkig niet, lijkt me een vies land![]()
Maar ik snap je punt wel.. Ik zou dan tot de conclusie komen dat eerwraak niet iets is dat typerend is voor de islam, maar dat voorkomt in alle culturen waarin 'eer' 'vrouwenonderdrukking' en dat soort zaken van toepassing zijn.
Vind je dit een onderwerp om grappen over te maken? Ik niet.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:38 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Wees blij dat het geen Moslims waren dan zat je hier nu misschien niet meer.
Ik wacht nog op jouw eerder genoemde cijfers mbt eerwraak.quote:
Dat vond ik inderdaad ook heel erg.. Maarrrrr, de anti Europa houding van de PVV, heeft ze geen enorme zege gebracht, he? Dus wat doe je dan? Je tactiek weer wijzigen naar datgene waarmee je punten scoordequote:Op donderdag 3 januari 2013 18:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
En de PVV begint weer meteen over het over de grens trappen van moslims ipv dat ze ook maar een woord spreken over hoe erg het voor dat meisje is.
Het zal ook wel beter zijn als bepaalde types gewoon weggaan.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
En de PVV begint weer meteen over het over de grens trappen van moslims ipv dat ze ook maar een woord spreken over hoe erg het voor dat meisje is.
Naar land van herkomst, ongestraft?quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:43 schreef Ziba het volgende:
[..]
Het zal ook wel beter zijn als bepaalde types gewoon weggaan.
Als ik eerlijk ben heb ik liever zo'n daadkrachtige reactie dan de hele politiek die steen en been jankt over een overleden grensrechter en vervolgens 2 dagen later massaal weer over gaat tot de orde van de dag.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
Naar land van herkomst met straf. Sommige mensen kunnen hier gewoon niet leven en dat weten ze zelf ook wel ben ik van mening. Maargoed, dan doel ik niet op de jongeren die relschoppen en hier zijn geboren want dat zijn in feite Nederlanders.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Naar land van herkomst, ongestraft?
Eh... Hallo! Hier heb je er een.quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:49 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik maak van de gelegenheid maar gebruik om mijn wens te uiten dat Marokkanen en Turken van de 3e generatie (en straks de 4e) iets ruimdenkender worden en meer assimileren met de autochtone Nederlanders. Dan zullen dit soort trieste gevallen (wat geen eerwraak is) niet meer hoeven gebeuren.
quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:49 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Als ik eerlijk ben heb ik liever zo'n daadkrachtige reactie dan de hele politiek die steen en been jankt over een overleden grensrechter en vervolgens 2 dagen later massaal weer over gaat tot de orde van de dag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |