Vooral voor de nabestaanden. Mij doet het niet zo veel.quote:
Steken maakt ook niet zoveel lawaai.quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:52 schreef Karloklp het volgende:
Nou zeg, ik woon in IJsselstein en niks daar over gehoord
Het schreewend slachtoffer wel.quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:52 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Steken maakt ook niet zoveel lawaai.
* DancingPhoebe onderdrukt een gnuivende gniffel.quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Vooral voor de nabestaanden. Mij doet het niet zo veel.
Sinterklaas of de Kerstman, eventueel de paus.quote:
Het één sluit het ander niet uitquote:
Familiedrama waarschijnlijk, want ik ken het meisje zelf en ze is marokkaans mja en je weet strenge ouders.quote:
Ja, daar zat ik ook aan te denken, maar ik denk toch weer niet want ze hadden een relatie van langer dan 1 jaarquote:Op woensdag 2 januari 2013 23:54 schreef iFok. het volgende:
Meisje heeft vriend > strenge ouders zijn het hier niet mee eens > Meisje toch doorgegaan > Moeder steekt haar neer.
Hoeft niet te betekenen dat de familie daar vanaf wist.quote:Op donderdag 3 januari 2013 00:01 schreef Karloklp het volgende:
[..]
Ja, daar zat ik ook aan te denken, maar ik denk toch weer niet want ze hadden een relatie van langer dan 1 jaar
Mja kanquote:Op donderdag 3 januari 2013 00:06 schreef iFok. het volgende:
[..]
Hoeft niet te betekenen dat de familie daar vanaf wist.
Abarkan, klinkt Berbers. Waarschijnlijk ergens uit Noord-Afrika denk ik.quote:Op donderdag 3 januari 2013 04:10 schreef Specularium het volgende:
Mirjam Abarkan, volgens mij is ze (half)Turks.
[ afbeelding ]
Sorry hoor, ik moest effe....quote:Op donderdag 3 januari 2013 08:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
Hmmmmm..........
Meisje wou geen hoofddoek dragen.
Vriend was een kaassie.
Meisje dronk alcohol.
Vriend was een ongelovige hond.
Conclusie..........
De Het resultaat van import en geneugten van ontwikkelde bergstamleden uit het Noord Afrikaanse Barbarengebergte.
Wie zegt dat je GS niet kunt geloven? Hun fact/bron check is gewoon goed.quote:Op donderdag 3 januari 2013 08:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat schrijven je vrienden van GS ja
Sterker nog, GS komt juist vaak als eerste met goede feitjes over gebeurtenissen. Ze mogen een irritante manier van nieuws brengen hebben maar wát ze brengen, dat klopt.quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wie zegt dat je GS niet kunt geloven? Hun fact/bron check is gewoon goed.
Meisje heeft ook niet echt een NL'se achternaam.
NOS zegt dat het een 'familiedrama' is en is al vaker betrapt op overdaad van politieke correctheid.
3 dingen die mij 99% zekerheid laten denken dat dit eerwraak is. Mocht het niet zo zijn, ben ik mans genoeg om het recht te zetten.
Ik ook.quote:Op donderdag 3 januari 2013 08:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Sorry hoor, ik moest effe even....
Mooie meid.quote:Op donderdag 3 januari 2013 04:10 schreef Specularium het volgende:
Mirjam Abarkan, volgens mij is ze (half)Turks.
[ afbeelding ]
Het klinkt voor Frutsel minder erg.quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wie zegt dat je GS niet kunt geloven? Hun fact/bron check is gewoon goed.
Meisje heeft ook niet echt een NL'se achternaam.
NOS zegt dat het een 'familiedrama' is en is al vaker betrapt op overdaad van politieke correctheid.
3 dingen die mij 99% zekerheid laten denken dat dit eerwraak is. Mocht het niet zo zijn, ben ik mans genoeg om het recht te zetten.
Ik denk ook niet dat het eerwraak is geweest maar eerder het niet accepteren van een andere cultuur dan die van hun geboortestreek gecombineerd met religiewaanzin waar men in de wereld steeds meer aan schijnt te lijden.quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:25 schreef Disorder het volgende:
[..]
Mooie meid.
Van wat ik had begrepen is eerwraak meer weggelegd voor de man en niet zozeer voor de vrouw. Misschien had het niet zo zeer met eer te maken, maar is het een uit de hand gelopen ruzie.
quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:25 schreef Disorder het volgende:
[..]
Mooie meid.
Van wat ik had begrepen is eerwraak meer weggelegd voor de man en niet zozeer voor de vrouw. Misschien had het niet zo zeer met eer te maken, maar is het een uit de hand gelopen ruzie.
Incidentje kan gebeuren toch.quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:42 schreef Scorpie het volgende:
Ah, d'r broer heeft het gedaan, eerwraakje enzo. Move along people, nothing to see here.
Ik probeer het niet weg te wuiven zodat het niet op eerwraak lijkt maar wat ik had gelezen was een behoorlijk ander verhaal dan wat ik hierboven zie in die tweets.quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat het eerwraak is geweest maar eerder het niet accepteren van een andere cultuur dan die van hun geboortestreek gecombineerd met religiewaanzin waar men in de wereld steeds meer aan schijnt te lijden.
Jee, wat erg. Mag toch hopen dat deze persoon ipv te twitteren ook getuigt tegen de politie!quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:40 schreef 3-voud het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Schijnt er met de neus op gestaan te hebben. Vertel het maar dan...
Dan kunnen ze die moeder toch ook een fikse straf geven?quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:51 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wilde net posten dat ik niet gek op zou kijken als haar vader/broer/oom het gedaan zou hebben en die moeder probeert de schuld op zich te nemen zodat de dader de grens over kan.
En toen las ik bovenstaande tweet
Ja, en dat de echte moordenaar zijn straf ontloopt, kom op zeg.quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:52 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dan kunnen ze die moeder toch ook een fikse straf geven?
Haar broer schijnt haar vermoord te hebben, nadat haar moeder haar had gestoken.quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:55 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Welnee, de moeke spoort gewoon niet.
Gelukkig maar dat het meestal niet zo afloopt.quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:55 schreef Perrin het volgende:
Schiet lekker op met de integratie als je door de rest van je gezin wordt vermoord wordt zodra je je probeert te bevrijden van de middeleeuwse cultuur van je ouders.![]()
Dan spoort die broer niet.quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Haar broer schijnt haar vermoord te hebben, nadat haar moeder haar had gestoken.
Jij blijkbaar wel aan je reactie te zien. Vertel eens wat jij meer weet of ben je maar aan het gokken om te kunnen zeiken?quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je weet al alle ins en outs?
Geef eens een voorbeeld van Nederlandse ouders/broers die hun dochter/zus gericht doodmaken omdat haar gedrag hun niet aanstaat?quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
Moord een Nederlander zijn gezin uit, wat minstens zo vaak gebeurd, is het doodstil bij deze figuren....
Jij leest blijkbaar niet goed, heb al meerdere keren gezegd dat we niet van alles aan kunnen nemen aan de hand van een paar tweets.quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:58 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Jij blijkbaar wel aan je reactie te zien. Vertel eens wat jij meer weet of ben je maar aan het gokken om te kunnen zeiken?
De reden maakt het erger ofzo ?quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld van Nederlandse ouders/broers die hun dochter/zus gericht doodmaken omdat haar gedrag hun niet aanstaat?
quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar ik weet wel dat jij bijna klaar bent aan het komen van het idee dat het wel cultureel is schat.
Ja, behoorlijk veel erger ja.quote:
Ik heb het over gezinsdrama's. Of is dat minder erg in jouw ogen, als een doorgedraaide ouder zijn kinderen vermoord?quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld van Nederlandse ouders/broers die hun dochter/zus gericht doodmaken omdat haar gedrag hun niet aanstaat?
Soms wel.quote:
We? Ben je schizofreen?quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Jij leest blijkbaar niet goed, heb al meerdere keren gezegd dat we niet van alles aan kunnen nemen aan de hand van een paar tweets.
Gefeliciteerd, een hele prestatie. Jij bent de eerste die op afstand weet waar ik op klaarkom.quote:Maar ik weet wel dat jij bijna klaar bent aan het komen van het idee dat het wel cultureel is schat.
Dan vind ik het peroonlijker erger dat iemand z'n complete gezin uitmoordt omdat de kinderen anders naar de moeder gaan. Of eigenlijk vind ik het 1 niet erger dan het ander.quote:
Ja, net zoals met die marokkaanse overvallers die een voetganger doodreden op de scooter omdat ze naar elkaar wijzen wie er reed.quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:06 schreef Re het volgende:
als moeder naar broer wijst en broer naar moeder, gaan ze dan allebei weer vrijuit?
Precies, zo werkt dat. Als dat voor het specifieke scooterongeval geldt dan geldt dat in elk andere geval, ook al is het een totaal andere sitautie. Dr. Nikita voor opperrechter !quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ja, net zoals met die marokkaanse overvallers die een voetganger doodreden op de scooter omdat ze naar elkaar wijzen wie er reed.
Echt vreselijk hoe types als jij een afschuwelijke moord als deze meteen komen bagatelliseren met 'ja, maar'.quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik heb het over gezinsdrama's. Of is dat minder erg in jouw ogen, als een doorgedraaide ouder zijn kinderen vermoord?
En dus is het minder erg volgens jou. Sja. Dat vind ik een beetje apart.quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja, als ouders hun hele gezin (vaak inclusief zichzelf) vermoorden, is dat ook erg. Het heeft echter weinig tot niks te maken met het gericht vermoorden van gezinsleden omdat hun gedrag je niet aanstaat.
Jammer dat zo'n meid niet mag leven naar hoe zij zelf wil. Jammer dat, wanneer je niet leeft naar de regels van een boekje, je dood moet.quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:42 schreef Scorpie het volgende:
Ah, d'r broer heeft het gedaan, eerwraakje enzo. Move along people, nothing to see here.
Dat mag je vinden. Maar mocht je ooit iemand doodmaken tijdens een psychose dan krijg je toch echt veel minder straf dan wanneer je de moord voorbereidt en ten uitvoer brengt.quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:12 schreef gnaeus het volgende:
[..]
En dus is het minder erg volgens jou. Sja. Dat vind ik een beetje apart.
heeft op zich weinig met het boekje te maken maar is cultureel bepaald - niet religieus. Wat het niet minder erg maaktquote:Op donderdag 3 januari 2013 10:14 schreef Chahna het volgende:
[..]
Jammer dat zo'n meid niet mag leven naar hoe zij zelf wil. Jammer dat, wanneer je niet leeft naar de regels van een boekje, je dood moet.
Wie zegt dat zo'n vader in een psychose verkeerde en de moeder/broer in dit geval niet ?quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat mag je vinden. Maar mocht je ooit iemand doodmaken tijdens een psychose dan krijg je toch echt veel minder straf dan wanneer je de moord voorbereidt en ten uitvoer brengt.
Intentie en handelingsbekwaamheid/toerekeningsvatbaarheid zijn juist van het grootste belang.
Ik bagatelliseer niks. Ik zie alleen dat er weer een moslim-bash topic bij komt en dat het steeds dezelfde types zijn die er dan bij komen. En dat ze over andere dingen nooit een mening hebben.quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Echt vreselijk hoe types als jij een afschuwelijke moord als deze meteen komen bagatelliseren met 'ja, maar'.
Ja, als ouders hun hele gezin (vaak inclusief zichzelf) vermoorden, is dat ook erg. Het heeft echter weinig tot niks te maken met het gericht vermoorden van gezinsleden omdat hun gedrag je niet aanstaat. En dit soort eerwraak-achtige moorden wordt gewoon geaccepteerd en goedgekeurd door delen van de geimporteerde samenleving. Dat kunnen en moeten we niet tolereren!
het zou mij niet verbazen. Daarom in dit soort situatie waarbij overduidelijk beide een aandeel hebben maar ze elkaar verwijten, beide strafbaar achten. want momenteel is dit gewoon een leuke loopholequote:Op donderdag 3 januari 2013 10:06 schreef Re het volgende:
als moeder naar broer wijst en broer naar moeder, gaan ze dan allebei weer vrijuit?
Nee, dat is het niet.quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:24 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
want momenteel is dit gewoon een leuke loophole
Is dat niet inherent aan gedrag? Als ze niet in het nieuws komen, valt er niets te discussiëren. Ze hebben het dus zelf in de hand.quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik bagatelliseer niks. Ik zie alleen dat er weer een moslim-bash topic bij komt en dat het steeds dezelfde types zijn die er dan bij komen. En dat ze over andere dingen nooit een mening hebben.
quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je weet al alle ins en outs?
quote:Sorry hoor, ik moest effe....
quote:Gelukkig maar dat het meestal niet zo afloopt.
quote:jij leest blijkbaar niet goed, heb al meerdere keren gezegd dat we niet van alles aan kunnen nemen aan de hand van een paar tweets.Maar ik weet wel dat jij bijna klaar bent aan het komen van het idee dat het wel cultureel is schat
maar jij trekt het dan weer erg door naar de andere kant, proberen het maar niet te benoemen...quote:Ik bagatelliseer niks. Ik zie alleen dat er weer een moslim-bash topic bij komt en dat het steeds dezelfde types zijn die er dan bij komen. En dat ze over andere dingen nooit een mening hebben.
quote:
quote:Het gerechtshof in Arnhem heeft vandaag beide verdachten in het Nijmeegse scooterdrama vrijgesproken van doodslag. Op de vlucht voor de politie botsten de toen 20-jarige Mohamed el G. en de 18-jarige Mohamed S. in januari 2010 op een voetganger, die daardoor overleed. Forensisch deskundigen konden niet achterhalen wie van de twee de scooter bestuurde, en dat is nodig voor een veroordeling.
El G. uit Beuningen en S. uit Nijmegen reden de 50-jarige voetganger Mario van Geijn aan na een dollemansrit door het centrum van Nijmegen, toen zij probeerden te ontkomen aan een politiecontrole. Van Geijn overleed in het ziekenhuis aan zijn verwondingen.
De twee verdachten raakten zelf ook gewond. In het ziekenhuis bedreigden zij personeel. De twee hebben beiden altijd ontkend de scooter te hebben bestuurd, en schoven elkaar de schuld in de schoenen.
Nou, eigenlijk weten we nog niks he? Alleen maar dat de moeder is opgepakt en dat er wat wordt getwitterd over haar broer.quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:28 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
maar jij trekt het dan weer erg door naar de andere kant, proberen het maar niet te benoemen...
Nou, volgens mij vond je het belangrijker om eerst een lullig taalfoutje te verbeterenquote:Op donderdag 3 januari 2013 10:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik heb zelfs in m'n eerste post hier gezegd dat ik dit heel erg vind. Arme meid.
kloptquote:Op donderdag 3 januari 2013 10:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nou, eigenlijk weten we nog niks he? Alleen maar dat de moeder is opgepakt en dat er wat wordt getwitterd over haar broer.
Misschien even wachten tot er meer nieuws naar buiten komt en dan conclusies trekken?
Ik heb ook nergens gezegd dat ik niet geloof dat het iets cultureels is of dat het iets te maken heeft met dat ze te 'vrij 'was. Dat zullen we binnenkort wel horen.
Och, m'n tweede dan.quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:32 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Nou, volgens mij vond je het belangrijker om eerst een lullig taalfoutje te verbeteren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu hou ik er over op!
Eerwraak heeft niets met religieus zondig te leven, eerwraak komt voor omdat men's eer is geschonden, gekrenkt.quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:02 schreef Chahna het volgende:
Eeuwig zonde van zo'n meisje. Het blijft een enge gedachte dat mensen zomaar worden vermoord omdat ze niet naar de regels van een boekje leven.
Grappig, daar lijk je zelf namelijk ook mee te kampen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
En bij Nikita doe ik dat graag.![]()
Die zit zo barstensvol haat en negativiteit.
quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Och, m'n tweede dan.Het is toch wat om agressievelingen c.q. moordenaars te haten en het gore lef te hebben om negatief te zijn over een bevolkingsgroep die zich stelselmatig schuldig maakt aan de ontwrichting van de samenleving.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu hou ik er over op!
Geen Nederlandse jongen,quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:02 schreef Mgolovic het volgende:
klik
Naasten meldden De Telegraaf dat het vermoedelijk ging om een relatie met een Nederlandse jongen, waar haar moeder het niet mee eens was.
Het is zo'n vredelievend volkje
Dit denk jij?quote:Op donderdag 3 januari 2013 08:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
Hmmmmm..........
Meisje wou geen hoofddoek dragen.
Vriend was een kaassie.
Meisje dronk alcohol.
Vriend was een ongelovige hond.
Conclusie..........
Neemt niet weg dat die hele denkwijze volkomen gestoord is.quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Eerwraak heeft niets met religieus zondig te leven, eerwraak komt voor omdat men's eer is geschonden, gekrenkt.
Koeltoer.quote:
Bleef het maar bij een denkwijze.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat die hele denkwijze volkomen gestoord is.
Precies, het excuus om dit een ver-van-de-bed-show te houden terwijl dit hier aan de hand is.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:21 schreef Mineraalwater2 het volgende:
Heeft niks met geloof te maken, maar met cultuur.
Ja, je kan elkaar nou eenmaal niet geheel buitensluiten. We leven nou eenmaal met elkaar op 1 planeet. Get used to itquote:Op donderdag 3 januari 2013 13:22 schreef Specularium het volgende:
[..]
Precies, het excuus om dit een ver-van-de-bed-show te houden terwijl dit hier aan de hand is.
Nouja, een woestijnmentaliteit past niet in dit zeeklimaat.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:23 schreef Mineraalwater2 het volgende:
[..]
Ja, je kan elkaar nou eenmaal niet geheel buitensluiten. We leven nou eenmaal met elkaar op 1 planeet. Get used to it
quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:40 schreef 3-voud het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Schijnt er met de neus op gestaan te hebben. Vertel het maar dan...
Dit zijn dingen waar ik nooit aan gewend kan en wil raken.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:23 schreef Mineraalwater2 het volgende:
[..]
Ja, je kan elkaar nou eenmaal niet geheel buitensluiten. We leven nou eenmaal met elkaar op 1 planeet. Get used to it
Sure, sure daarom komt het ook alleen bij Moslims voor he. Nog nooit gehoord van een religieuze moeder uit Staphorst moeder die haar dochter doodsteekt puur vanwege de zedelijke eer die zou zijn geschonden.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:21 schreef Mineraalwater2 het volgende:
Heeft niks met geloof te maken, maar met cultuur. Ik ken een Afghaans meisje die jarenlang een relatie had met een Irakees (ook moslim). Maar de ouders en broers van het meisje zullen het nooit accepteren als die 2 samen gaan trouwen omdat hij toevallig uit Irak komt, hoe goed hij ook voor haar is. Ook Pakistanen, Turken enz. zijn een no go, zelfs als de jongen oorspronkelijk uit een Afghaans dorp met een slechte reputatie komt, zou de hel losbreken. Dus de Nederlanders hoeven nu niet te denken dat ze Nederlanders, blanken, ongelovigen discrimineren.
Bovendien zijn die ouders van het marokkaans meisje zelf ook het slachtoffer van hun eigen ouders geweest. Het zit er gewoon ingebakken. Maar dan nog is dit geen excuus om te moorden!
Daar is hier vooralsnog in feite geen sprake van. Feiten afwachten.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:29 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Sure, sure daarom komt het ook alleen bij Moslims voor he. Nog nooit gehoord van een religieuze moeder uit Staphorst moeder die haar dochter doodsteekt puur vanwege de zedelijke eer die zou zijn geschonden.
Ik bedoelde ook niet dat je eraan moet wennen, maar was een reactie op de opmerking van Specularium; zolang zulke taferelen maar niet hier (in NL) gebeuren.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:27 schreef Murdera het volgende:
[..]
Dit zijn dingen waar ik nooit aan gewend kan en wil raken.
quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:31 schreef Ziba het volgende:
[..]
Daar is hier vooralsnog in feite geen sprake van. Feiten afwachten.
Dus stop met die onnozele kutconclusies en ga al helemaal geen verwijten maken met zulke conclusies.
Waarom zou iemand zoiets verzinnen?quote:Volgens een vriendin van Mirjam had ze vaak problemen met haar ouders. 'Ze hoefde geen hoofddoek om, maar verder moest ze van haar ouders leven volgens de islam', zegt het meisje. 'Maar ze wilde hetzelfde leven leiden als alle Nederlandse meisjes leven en daar had ze thuis vaak ruzie over.'
Tuurlijk weten wij dat nietquote:Op donderdag 3 januari 2013 13:24 schreef Ziba het volgende:
Hoe weten we zeker dat dit per definitie komt door haar levenswijze die haar moeder niet accepteert dan?
quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:02 schreef Mgolovic het volgende:
klik
Naasten meldden De Telegraaf dat het vermoedelijk ging om een relatie met een Nederlandse jongen, waar haar moeder het niet mee eens was.
Het is zo'n vredelievend volkje
quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:54 schreef iFok. het volgende:
Meisje heeft vriend > strenge ouders zijn het hier niet mee eens > Meisje toch doorgegaan > Moeder steekt haar neer.
Hoe komt men aan die bekrompen levenswijze zulke eercodes na te leven? Wat is de grondslag?quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Eerwraak heeft niets met religieus zondig te leven, eerwraak komt voor omdat men's eer is geschonden, gekrenkt.
lees je eens in, in eerwraak,quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:29 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Sure, sure daarom komt het ook alleen bij Moslims voor he. Nog nooit gehoord van een religieuze moeder uit Staphorst moeder die haar dochter doodsteekt puur vanwege de zedelijke eer die zou zijn geschonden.
Gedaan. Is scheer en inslag bij moslims. Of probeer je dat te ontkennen?quote:
Het vermoorden van een andere persoon en daarmee dus ook eerwraak, is expliciet verboden in de sharia, de islamitische wetgeving.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Gedaan. Is scheer en inslag bij moslims. Of probeer je dat te ontkennen?
Ik ken het principe wel dat het te maken zou hebben met de zedelijke/familie-eer maar jij kan toch moeilijk ontkennen dat het vrijwel alleen voorkomt onder Moslims.quote:
Allemaal leuk en aardig... verklaar eens waarom het scheer en inslag is.quote:Op donderdag 3 januari 2013 14:00 schreef Mineraalwater2 het volgende:
[..]
Het vermoorden van een andere persoon en daarmee dus ook eerwraak, is expliciet verboden in de sharia, de islamitische wetgeving.
Eerwraak is niet gerelateerd aan de islam, want de godsdienst verbiedt eerwraak uitdrukkelijk en voor de komst van de islam kwam eerwraak ook al voor. Het is meer een pre-islamitisch concept dat vooral voorkomt in stamverbanden waar men elkaar nauwer kent dan daarbuiten. Aannemelijk is dat eerwraak overal op de wereld in de Oudheid voorkwam.
Bron: wikipedia
Waarom zijn het in 99% van alle gevallen dan we Moslims en wordt het geloof er bij genoemd? Ook hier weer.quote:Op donderdag 3 januari 2013 14:00 schreef Mineraalwater2 het volgende:
[..]
Het vermoorden van een andere persoon en daarmee dus ook eerwraak, is expliciet verboden in de sharia, de islamitische wetgeving.
Eerwraak is niet gerelateerd aan de islam, want de godsdienst verbiedt eerwraak uitdrukkelijk en voor de komst van de islam kwam eerwraak ook al voor. Het is meer een pre-islamitisch concept dat vooral voorkomt in stamverbanden waar men elkaar nauwer kent dan daarbuiten. Aannemelijk is dat eerwraak overal op de wereld in de Oudheid voorkwam.
Bron: wikipedia
Dus eigenlijk zijn al die mensen racistisch? Alleen noemen ze het cultuur ofzo?quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:21 schreef Mineraalwater2 het volgende:
Heeft niks met geloof te maken, maar met cultuur. Ik ken een Afghaans meisje die jarenlang een relatie had met een Irakees (ook moslim). Maar de ouders en broers van het meisje zullen het nooit accepteren als die 2 samen gaan trouwen omdat hij toevallig uit Irak komt, hoe goed hij ook voor haar is. Ook Pakistanen, Turken enz. zijn een no go, zelfs als de jongen oorspronkelijk uit een Afghaans dorp met een slechte reputatie komt, zou de hel losbreken. Dus de Nederlanders hoeven nu niet te denken dat ze Nederlanders, blanken, ongelovigen discrimineren.
Bovendien zijn die ouders van het marokkaans meisje zelf ook het slachtoffer van hun eigen ouders geweest. Het zit er gewoon ingebakken. Maar dan nog is dit geen excuus om te moorden!
Slechte moslims dus als het niet mag van het heilige schrift. Maar ja, daar staat ook in dat ze geen alcohol en drugs mogen,.......quote:Op donderdag 3 januari 2013 14:02 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Waarom zijn het in 99% van alle gevallen dan we Moslims en wordt het geloof er bij genoemd? Ook hier weer.
Je bent heel wakker.quote:
Of omdat ze met een ander ras omgaat.quote:Op donderdag 3 januari 2013 14:05 schreef Aldo-MC het volgende:
Als het een cultuur-dingetje zou zijn is het misschien nog wel schandelijker dan als het om religie zou gaan. Moet je nagaan hoe belachelijk slecht die mensen zijn ingeburgerd als je als 2e generatie nog steeds de keel van je dochter/zus doorsnijdt omdat ze met zich niet aan de zedelijke eer houdt.
Precies.quote:Op donderdag 3 januari 2013 09:02 schreef Chahna het volgende:
Eeuwig zonde van zo'n meisje. Het blijft een enge gedachte dat mensen zomaar worden vermoord omdat ze niet naar de regels van een boekje leven.
dan heb je er dus niet over gelezenquote:Op donderdag 3 januari 2013 13:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Gedaan. Is scheer en inslag bij moslims. Of probeer je dat te ontkennen?
Gek eigenlijk dat al die crimineeltjes niet gewoon afgemaakt worden.quote:Op donderdag 3 januari 2013 14:51 schreef stalybridge het volgende:
Eerwraak komt vooral door groepsculturen in tegenstelling tot individualistische culturen. het Midden-Oosten kent een patriarchale hiërarchie (groepscultuur) De oudst levende mannelijke voorouder van vaderskant is verantwoordelijk - en wordt ook verantwoordelijk gehouden - voor de gedragingen van de nakomelingen. De kinderen zijn medeverantwoordelijk voor de groepseer vanaf het moment dat ze geslachtsrijp zijn. In het Midden-Oosten zijn de familiebanden (nog) sterker dan in Noord Afrika en kent dus ook meer eerwraak.
Aangezien in het Midden-Oosten veel moslims wonen komt het bij moslims veel voor. Maar ook bij christelijke Koerden en Hindoestanen (hier schijnt zuur gooien de favoriete eerwraakmethode).
P.s. Misschien gaat het hier niet om eerwraak.
Autochtonen snijden de kelen door van hun kotertjes omdat ze in een financiele crisis/ scheiding zitten of ze bergen babylijkjes op in de zolderquote:Op donderdag 3 januari 2013 13:29 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Gek genoeg gaat het vooral om de zedelijke familie-eer. Die dan ook nog geheel bij de jonge dames ligt.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:02 schreef Murdera het volgende:
[..]
Gek eigenlijk dat al die crimineeltjes niet gewoon afgemaakt worden.
Well thank you. Wilde ik net zeggen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:06 schreef Deadre het volgende:
[..]
Autochtonen snijden de kelen door van hun kotertjes omdat ze in een financiele crisis zitten of ze bergen babylijkjes op in de zolder
Wat heeft dat met een topic over mogelijke eerwraak te maken?quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:06 schreef Deadre het volgende:
[..]
Autochtonen snijden de kelen door van hun kotertjes omdat ze in een financiele crisis/ scheiding zitten of ze bergen babylijkjes op in de zolder
Dan moet ze het wel écht gedaan hebben. GeenStijl ontdekte deze tweets van een dame die inmiddels haar account heeft geblokkeerd:quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dapper meisje![]()
Hopelijk kan die moeder nadat ze haar straf heeft uitgezeten het land uitgegooid worden
Het gaat erom dat het niet weergeven wordt als feit. Volgens een vriendin. Wacht eerst eens feiten af. Misschien is het meisje wel om het leven gekomen tijdens een uit de hand gelopen ruzie, misschien was het eerwraak: dat weten we nu niet aangezien nergens wordt gesproken met feiten/zekerheid. Eigenlijk alleen maar speculaties.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:33 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
[..]
Waarom zou iemand zoiets verzinnen?
Jij bent ook echt een oprecht simpele ziel, of niet?quote:Op donderdag 3 januari 2013 14:07 schreef Murdera het volgende:
[..]
Of omdat ze met een ander ras omgaat.
als de broer het gedaan heeft is het ook nog een schijtert naast een moordenaar, aangezien ik meen dat bij eerwraak de dader volledige verantwoordelijkheid neemtquote:Op donderdag 3 januari 2013 15:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dan moet ze het wel écht gedaan hebben. GeenStijl ontdekte deze tweets van een dame die inmiddels haar account heeft geblokkeerd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:06 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Well thank you. Wilde ik net zeggen.
Als moslims het doen is het eerwraak structureel, bij autochtonen is het psychische stoornis incidenteel..
quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:06 schreef Deadre het volgende:
[..]
Autochtonen snijden de kelen door van hun kotertjes omdat ze in een financiele crisis/ scheiding zitten of ze bergen babylijkjes op in de zolder
Veel. Wederom, als een allochtoon het doet, moslim natuurlijk, is het eerwraak. Bij een ander is het psychisch stoornis en meer van dat geneuzel.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:08 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Wat heeft dat met een topic over mogelijke eerwraak te maken?
Tja jij probeerde moorden te linken aan een religie/cultuur.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:08 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Wat heeft dat met een topic over mogelijke eerwraak te maken?
Ga nou maar geen discussie aan over algemene criminaliteitscijfers niet westerse allochtonen vs autochtonen want die verlies je kansloos.
We zullen zien, de komende dagen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:10 schreef Re het volgende:
[..]
als de broer het gedaan heeft is het ook nog een schijtert naast een moordenaar, aangezien ik meen dat bij eerwraak de dader volledige verantwoordelijkheid neemt
Doe eens...quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:12 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Bitch, please! Laat me niet al die artikelen opzoeken, dan ben ik nog even zoet.
Niet eerwraak gerelateerde zaken komen ook gewoon bij allochtonen voor. Kan me een verhaal herinneren van een Turk die zijn ex doodstak op een basisschool in Rotterdam, een andere die zijn ex doodschoot in een speeltuin en dat was alleen vorig jaar.quote:
quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:09 schreef Ziba het volgende:
Jij bent ook echt een oprecht simpele ziel, of niet?![]()
Achjoh, heeft zij ook ff wat te doen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:13 schreef Ziba het volgende:
[..]
En dan niet afdoen als niet voldoende. Jij komt aan met Twitter als 'bron'.
Zie mijn eerdere reactie, dergelijke zaken komen OOK voor bij niet westerse allochtonen en staan los van eerwraak. Eerwraak staat specifiek omschreven dus doe hier niet alsof eerwraak niet bestaat maar een flauw labeltje is om allochtonen te bashen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:12 schreef Deadre het volgende:
[..]
Tja jij probeerde moorden te linken aan een religie/cultuur.
Is dit soort (eerwraak) daar totaal niet aan gelinkt?quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:12 schreef Deadre het volgende:
[..]
Tja jij probeerde moorden te linken aan een religie/cultuur.
Dit bedoel ik nou. Je doet niet eens alsof je simpel bent. Je bent het ook echt.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:15 schreef Murdera het volgende:
[..]
Is dit soort (eerwraak) daar totaal niet aan gelinkt?
Dat wist ik nog niet. In het geval dat zij opdracht heeft gegeven tot eerwraak zal de straf ook hoog kunnen zijn en mogelijk ook een reden om haar uit te kunnen zetten.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dan moet ze het wel écht gedaan hebben. GeenStijl ontdekte deze tweets van een dame die inmiddels haar account heeft geblokkeerd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
het is iig niet religie gebonden, wel cultureelquote:Op donderdag 3 januari 2013 15:15 schreef Murdera het volgende:
[..]
Is dit soort (eerwraak) daar totaal niet aan gelinkt?
Goede opmerking. Leg eens uit wat er zo simpel is aan mijn vraag.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:16 schreef Ziba het volgende:
[..]
Dit bedoel ik nou. Je doet niet eens alsof je simpel bent. Je bent het ook echt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |