Zie mijn eerdere reactie, dergelijke zaken komen OOK voor bij niet westerse allochtonen en staan los van eerwraak. Eerwraak staat specifiek omschreven dus doe hier niet alsof eerwraak niet bestaat maar een flauw labeltje is om allochtonen te bashen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:12 schreef Deadre het volgende:
[..]
Tja jij probeerde moorden te linken aan een religie/cultuur.
Is dit soort (eerwraak) daar totaal niet aan gelinkt?quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:12 schreef Deadre het volgende:
[..]
Tja jij probeerde moorden te linken aan een religie/cultuur.
Dit bedoel ik nou. Je doet niet eens alsof je simpel bent. Je bent het ook echt.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:15 schreef Murdera het volgende:
[..]
Is dit soort (eerwraak) daar totaal niet aan gelinkt?
Dat wist ik nog niet. In het geval dat zij opdracht heeft gegeven tot eerwraak zal de straf ook hoog kunnen zijn en mogelijk ook een reden om haar uit te kunnen zetten.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dan moet ze het wel écht gedaan hebben. GeenStijl ontdekte deze tweets van een dame die inmiddels haar account heeft geblokkeerd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
het is iig niet religie gebonden, wel cultureelquote:Op donderdag 3 januari 2013 15:15 schreef Murdera het volgende:
[..]
Is dit soort (eerwraak) daar totaal niet aan gelinkt?
Goede opmerking. Leg eens uit wat er zo simpel is aan mijn vraag.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:16 schreef Ziba het volgende:
[..]
Dit bedoel ik nou. Je doet niet eens alsof je simpel bent. Je bent het ook echt.
Dat jij het zegt maakt het geen feit.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:17 schreef Re het volgende:
[..]
het is iig niet religie gebonden, wel cultureel
dus jij beweert dat het niet zal voorkomen onder christenen of hindoes etc.? Dat eerwraak pas is ontstaan nadat de islam is geïntroduceerd?quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:18 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat jij het zegt maakt het geen feit.
Jaarlijks 5000 gevallen van eerwraak in Saudi Arabië. Terwijl de Sharia daar met ferme hand heerst. Toeval?quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:18 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat jij het zegt maakt het geen feit.
Ik weet wel dat het heel vroeger ook bij autochtone Nederlanders voorkwam, maar tegenwoordig ook nog?quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:17 schreef Re het volgende:
[..]
het is iig niet religie gebonden, wel cultureel
maar dat maakt het volgens onze maatstaven niet minder primitief... terwijl het ook verkapt wel hier voorkomt
Of je het nou cultureel of religieus noemt.... wat boeit het. Cultuur en religie zijn zeker in moslimlanden heel nauw met elkaar verweven. Eerwraak komt op een paar uitzonderingen na, alleen voor in moslimlanden. De gedachte dat een meisje met bepaald gedrag de familie te schande maakt en dus moet worden omgebracht, vindt vrijwel alleen onder moslims bijval.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:19 schreef Re het volgende:
[..]
dus jij beweert dat het niet zal voorkomen onder christenen of hindoes etc.? Dat eerwraak pas is ontstaan nadat de islam is geïntroduceerd?
Uiteraard is dat toeval. Net zoals het in de winter kouder is dan in de zomer.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:20 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Jaarlijks 5000 gevallen van eerwraak in Saudi Arabië. Terwijl de Sharia daar met ferme hand heerst. Toeval?
In Amerika bijvoorbeeld komen er toch ook heel veel moorden voor en daar heerst geen sharia.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:20 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Jaarlijks 5000 gevallen van eerwraak in Saudi Arabië. Terwijl de Sharia daar met ferme hand heerst. Toeval?
mhoa, ik noem india toch echt geen moslimland, maar goed, hang er maar een moslimkaartje aan dan kan men weer wat ongenoegen spuien over deze religiequote:Op donderdag 3 januari 2013 15:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Of je het nou cultureel of religieus noemt.... wat boeit het. Cultuur en religie zijn zeker in moslimlanden heel nauw met elkaar verweven. Eerwraak komt op een paar uitzonderingen na, alleen voor in moslimlanden. De gedachte dat een meisje met bepaald gedrag de familie te schande maakt en dus moet worden omgebracht, vindt vrijwel alleen onder moslims bijval.
Welk deel van de woorden "op een paar uitzonderingen na" snap je niet?quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:24 schreef Re het volgende:
[..]
mhoa, ik noem india toch echt geen moslimland, maar goed, hang er maar een moslimkaartje aan dan kan men weer wat ongenoegen spuien over deze religie
ondertussen wel compleet planken misslaan, maar ach boeit het
Dat vind ik een bijzondere uitspraak, kan je dat onderbouwen?quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:23 schreef Elfletterig het volgende:
vindt vrijwel alleen onder moslims bijval.
Dit gaat over eerwraak gerelateerde moorden he. Niet moorden op zich. In Amerika schiet een gestoorde gast een halve school dood maar dat maakt het niet meteen eerwraak.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:24 schreef Mineraalwater2 het volgende:
[..]
In Amerika bijvoorbeeld komen er toch ook heel veel moorden voor en daar heerst geen sharia.
Misschien moet je die moorden wijten aan de slechtheid van de mens en niet aan een geloof dat het vermoorden van mensen uitdrukkelijk verbiedt.
Jawel, dat was eerwraak. Ik hoorde dat hij ruzie had met zijn moeder en het waren gelovige mensen. Eerwraak dus.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:27 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dit gaat over eerwraak gerelateerde moorden he. Niet moorden op zich. In Amerika schiet een gestoorde gast een halve school dood maar dat maakt het niet meteen eerwraak.
Nederland laten gemiddeld 13 mensen het leven door eerwraak, waarvan bijna alleen vrouwen.
Dat wordt met enige regelmaat bewezen, wanneer zich weer eens geval van eerwraak voordoet.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:27 schreef Murdera het volgende:
[..]
Dat vind ik een bijzondere uitspraak, kan je dat onderbouwen?
en wat snap jij niet aan dat het niet moslim gerelateerde vorm van moord is, maar familie gerelateerde moordquote:Op donderdag 3 januari 2013 15:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Welk deel van de woorden "op een paar uitzonderingen na" snap je niet?
Eergerelateerd geweld is elke vorm van geestelijk of lichamelijk geweld, gepleegd vanuit een collectieve mentaliteit in een reactie op een (dreiging van) schending van de eer van een man of vrouw en daarmee van zijn of haar familie waarvan de buitenwereld op de hoogte is of dreigt te raken.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:28 schreef Ziba het volgende:
[..]
Jawel, dat was eerwraak. Ik hoorde dat hij ruzie had met zijn moeder en het waren gelovige mensen. Eerwraak dus.
Familie-gerelateerde moordquote:Op donderdag 3 januari 2013 15:29 schreef Re het volgende:
[..]
en wat snap jij niet aan dat het niet moslim gerelateerde vorm van moord is, maar familie gerelateerde moord
links of rechtsom maakt het trouwens idd niet uit, eerwraak is een extreem domme manier om iemand om te brengen of voor het leven te verminken en strookt niet met onze interpretatie van gekrenkte zieltjes.
Mensen die willen moorden, zullen daarvoor een excuus zoeken. Of het nou omwille van eerwraak, psychische toestand, geloofsovertuiging of wat dan ook is. In feite ligt het in henzelf en niet aan externe factoren. Ze zullen hoe dan ook moorden, ook als er geen cultuur/eerwraak zou bestaan. Als dat er niet was, dan zouden ze wel iets anders hebben gevonden. Mensen die goed zijn van zichzelf zullen het nooit doen, zij zien goede dingen in een geloof/cultuur enz.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:27 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Dit gaat over eerwraak gerelateerde moorden he. Niet moorden op zich. In Amerika schiet een gestoorde gast een halve school dood maar dat maakt het niet meteen eerwraak.
Nederland laten gemiddeld 13 mensen het leven door eerwraak, waarvan bijna alleen vrouwen.
tja, het was napoleon die eerwraak legaliseerde bijvoorbeeld, maar goed het zal welquote:Op donderdag 3 januari 2013 15:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Familie-gerelateerde moordJa, zo kun je het ook draaien, natuurlijk. Omdat het zich binnen de familie afspeelt. Maar waar het natuurlijk werkelijk om gaat, is dat er een cultureel/religieus bepaald "setje opvattingen" is, waarbinnen het logisch of zelfs onvermijdelijk wordt gevonden om iemand om te brengen die de familie-eer heeft geschonden. En ook de ernst van die schending wordt weer afgemeten langs cultureel/religieuze maatstaven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |