abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 december 2012 @ 18:52:14 #1
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_120606748
Centraal klaagtopic over alles wat je dwarszit op en rond fotograferen. TS begint. Ik begin een hekel te krijgen aan FOTO Klein. Ja ze zijn de goedkoopste vaak maar er is weinng op voorraad, ze verkopen eigenlijk vanuit de vitrine de showmodellen, ze smeren je expres dure SD kaarten aan Lexa 90 euro terwijl je vraagt om een Sandisk extreme pro die 34 euro is zelfde capaciteit.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_120607794
Ik weet nog steeds niet waar het knoppie zit om een foto te schieten }:|
  vrijdag 21 december 2012 @ 20:22:34 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120610313
Haal je je meuk toch ergens anders? Ik vind het nogal zwak dat je hier een winkel loopt zwart te maken op advies wat ze geven enzo.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 21 december 2012 @ 20:35:03 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_120610922
Het zit mij best wel dwars dat ik het zoomknopje niet kan vinden op mijn D3200 ;( Zo'n dure camera en dan geen zoomknopje ;(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_120613923
FOT-ers die alles beter weten zitten mij dwars. Zelfs als het ook echt zo is...

En dat ze bij KE mij nooit een UV filter proberen aan te smeren terwijl ik me daar wel op voorbereid heb :-(
pi_120615950
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 20:35 schreef Nikonlover het volgende:
Het zit mij best wel dwars dat ik het zoomknopje niet kan vinden op mijn D3200 ;( Zo'n dure camera en dan geen zoomknopje ;(
Hoeveel digitale zoom heeft jou D3200?
Bij (tik)fouten kunt u de foute letters/tekens zelf vervangen door dejuiste uit onderstaande lijst (letters/tekens kunnen/mogen meerderemalen gebruikt worden). abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890-=[];',./`~!@#$%^&*()_+|{}:"<>?
  vrijdag 21 december 2012 @ 22:11:34 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120616030
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 20:35 schreef Nikonlover het volgende:
Raar, mijn canon 400D en de 1Dm3/7D/40D/60D/450D/600D en 5Dm2 die door mijn handen zijn geweest wel.
  vrijdag 21 december 2012 @ 22:20:56 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_120616530
quote:
18s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:09 schreef bakkerl het volgende:

[..]

Hoeveel digitale zoom heeft jou D3200?
Weet ik niet ;( Maar ik moet aan de lens draaien om in te zoomen ;( ik wil zo'n handig knopje :Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 21 december 2012 @ 22:22:22 #9
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120616598
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:20 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Weet ik niet ;( Maar ik moet aan de lens draaien om in te zoomen ;( ik wil zo'n handig knopje :Y
Als je wilt inzoomen op je foto moet je dus 1 van de bovenstaande canontoestellen aanschaffen. Daar gaat dat sowieso mee!
pi_120616622
quote:

[..]

Zo'n knopje heb ik wel.. maar die werkt alleen achteraf als ik de foto al genomen heb..
Bij (tik)fouten kunt u de foute letters/tekens zelf vervangen door dejuiste uit onderstaande lijst (letters/tekens kunnen/mogen meerderemalen gebruikt worden). abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890-=[];',./`~!@#$%^&*()_+|{}:"<>?
  vrijdag 21 december 2012 @ 22:55:33 #11
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_120618240
quote:

[..]

moet je aan panasonic of sony nemen. die hebben dat wel :)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:34:05 #12
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_120620089
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 december 2012 20:22 schreef kanovinnie het volgende:
Haal je je meuk toch ergens anders? Ik vind het nogal zwak dat je hier een winkel loopt zwart te maken op advies wat ze geven enzo.
Sinds wanneer mag je niet klagen over service

Ik vroeg bij FotoKlein om een 32 gb extreme pro en hij gooit een ander op de toonbank en zegt dat ik die moet nemen, Ja, die is 90 euro en de ander 34.
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:35:22 #13
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120620145
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:34 schreef Stefan het volgende:

[..]

Sinds wanneer mag je niet klagen over service

Ik vroeg bij FotoKlein om een 32 gb extreme pro en hij gooit een ander op de toonbank en zegt dat ik die moet nemen, Ja, die is 90 euro en de ander 34.
Geen idee, mag dat niet?
Ik vind het iig raar dat je komt klagen over advies wat je krijgt. Als je weet wat je wilt kan je 't toch ook via inet bestellen?
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:39:00 #14
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_120620304
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:35 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Geen idee, mag dat niet?
Ik vind het iig raar dat je komt klagen over advies wat je krijgt. Als je weet wat je wilt kan je 't toch ook via inet bestellen?
Advies :D

Het is algemeen bekend dat er een enorme marge zit op SD kaarten, Verkoper probeert me een kaart aan te smeren waar ik niet om vraag,
Ik vraag niet, welke kaart is de beste, ik vraag om de Extreme Pro die er ook hangt en 34 euro is en ik vraag niet om een kaart van 90 euro
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:40:31 #15
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120620375
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:39 schreef Stefan het volgende:

[..]

Advies :D

Het is algemeen bekend dat er een enorme marge zit op SD kaarten, Verkoper probeert me een kaart aan te smeren waar ik niet om vraag,
Ik vraag niet, welke kaart is de beste, ik vraag om de Extreme Pro die er ook hangt en 34 euro is en ik vraag niet om een kaart van 90 euro
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:35 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Als je weet wat je wilt kan je 't toch ook via inet bestellen?
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:41:25 #16
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_120620413
Alles kan, maar hier liep ik tegenaan en daar klaag ik over ^O^
pi_120627410
een 1100d + kitlens zien voor 279 euro in de winkel... ik bedoel waar gaat het heen met die prijzen.... mijn eerste spiegelreflex was 1200 euro >< nu koop je letterlijk voor een habbekrats een redelijk leuke spiegelreflex...

ik snap niet dat mensen nog pocket cams kopen..

klacht : dslr's worden te goedkoop..
pi_120627708
Beveiligingslampen, van die zuilen met camera's en groene schijnwerpers.
Probeer maar eens fatsoenlijke foto's te maken als een pipo besloten heeft dat twee van die groene schijnwerpers een goed idee zijn...

FOK!fotograaf zaterdag 22 december 2012 @ 18:35:19 #19
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_120640264
Ik heb een tijd foto's gemaakt in het nachtleven, maar helaas kwam dat tot een einde. Nu zit ik eens te kijken of ze nog iemand zoeken, maar met googlen kom je van al die vage websites wel vacatures tegen, maar voor gratis. Of je naar een feestje wilt, misschien kunnen we gratis toegang regelen. Misschien? Misschien? Oftewel: Je kan het zelf dokken tenzij de organisatie wat regelt.

Alles moet maar gratis.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 22 december 2012 @ 18:41:25 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120640502
Heb je dan je portfolio al op orde?

Mijn enige klaagwaardige dingen zijn of mensen die denken dat, omdat je wat weet van DSLR's, ook maar alles weet van compactcamera's. En die dan graag een nieuwe willen en daar flink wat geld (150-200 euro) in willen investeren. En dan verwachten dat ik precies weet welke het aller aller beste is.

Of mensen die zeggen dat ze heel veel van camera's afweten omdat ze vroeger prof waren, maar nooit werk willen laten zien danwel kennis van zaken hebben. :D
  FOK!fotograaf zaterdag 22 december 2012 @ 18:42:47 #21
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_120640543
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 18:41 schreef kanovinnie het volgende:
Heb je dan je portfolio al op orde?
Nee joh, ik neem gewoon heel mijn PC mee. Voorstelling van 12 uur :D
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_121188198
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 december 2012 20:22 schreef kanovinnie het volgende:
Zit je moeilijk te doen tegen dat joch. :{ Werk je, of heb je banden met Foto Klein?
Volgens mij staat er echt boven dit topic: Centraal klaagtopic over alles wat je dwarszit op en rond fotograferen

En daar valt dit ook onder als zijnde ervaring.

Maar waar ik mij aan erger is die wannabe professionals die je bij alle evenementen heel gewichtig ziet rondlopen met hun DSLR alsof ze vanuit het ANP o.i.d opereren terwijl het niets anders dan beunhazen zijn die een graantje proberen mee te pikken van de gebeurtenis.

Gelukkig wordt er steeds meer om de officiele accreditatie papieren gevraagd zodat deze beunhazen buiten blijven.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 13:06:04 #23
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_121188473
Ik denk dat je in de war bent met accreditatie voor websites en blogs, die sturen ook altijd een delegatie.

Oja, ik heb mn meuk gewoon bij Foka gekocht waar ze alles gewoon op voorraad hebben en waar ik het ook tegen de actuele internetprrijs kreeg
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 5 januari 2013 @ 13:35:46 #24
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_121189318
quote:
15s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:55 schreef Iwanius het volgende:

Maar waar ik mij aan erger is die wannabe professionals die je bij alle evenementen heel gewichtig ziet rondlopen met hun DSLR alsof ze vanuit het ANP o.i.d opereren terwijl het niets anders dan beunhazen zijn die een graantje proberen mee te pikken van de gebeurtenis.

Gelukkig wordt er steeds meer om de officiele accreditatie papieren gevraagd zodat deze beunhazen buiten blijven.
Wat is daar zo ergerlijk aan :? Ik vind het op festivals en evenementen altijd wel iets aandoenlijks of vermakelijks hebben om een aantal mensen bezig te zien die kennelijk allemaal hun skills bij de fotoboer hebben gekocht en met heel veel vertoon letterlijk allemaal exact hetzelfde plaatje schieten en zich daarmee proberen te onderscheiden :')

Als het je concurrenten zijn is het gemak waarmee 'ze' een accreditatie halen misschien ergerlijk, maar van oudsher is er maar één enkel middel om concurrentie te lijf te gaan: Zorgen dat je een produkt maakt dat in alle opzichten beter is.Flauw, maar het is even niet anders.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_121190694
quote:
15s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:55 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Zit je moeilijk te doen tegen dat joch. :{ Werk je, of heb je banden met Foto Klein?
Volgens mij staat er echt boven dit topic: Centraal klaagtopic over alles wat je dwarszit op en rond fotograferen

Ik erger mij steeds meer aan fotografen die hun geld verdienen aan foto's en een aversie hebben tegen ieder ander mens met een camera en die dan maar beunhazen noemen. Veel media ziet ook dat ze voor minder geld gelijke of betere kwaliteit kunnen inkopen.

Tijden veranderen nu eenmaal. Top apparatuur is tegenwoordig beschikbaar voor iedereen en kennis is tegenwoordig via internet eenvoudig toe te eigenen. Blijft alleen de factor 'kunde' nog over en hoe harder een fotograaf aversie heeft tegen die zogenaamde beunhazen, hoe slechter het over het algemeen gesteld is met zijn/haar kunde.

De bakker was ook niet blij toen de supermarkten tegen een lagere prijs brood gingen verkopen. Daardoor zijn nu alleen de goede bakkers nog over en die weten ook nog een beste boterham te verdienen. De fotografen zijn de bakkers van de huidige tijd. De goede fotografen zullen overblijven, de rest kan beter nu vast op ook naar ander werk ipv zo hard tegen de beunhazen in proberen te gaan.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 14:27:03 #26
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121190813
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:23 schreef Uncle het volgende:

[..]
De bakker was ook niet blij toen de supermarkten tegen een lagere prijs brood gingen verkopen. Daardoor zijn nu alleen de goede bakkers nog over en die weten ook nog een beste boterham te verdienen.
Leuke woordspeling zo. Verder ben ik het wel met je eens.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 5 januari 2013 @ 14:45:48 #27
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_121191449
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:23 schreef Uncle het volgende:

[..]

Ik erger mij steeds meer aan fotografen die hun geld verdienen aan foto's en een aversie hebben tegen ieder ander mens met een camera en die dan maar beunhazen noemen. Veel media ziet ook dat ze voor minder geld gelijke of betere kwaliteit kunnen inkopen.

Tijden veranderen nu eenmaal. Top apparatuur is tegenwoordig beschikbaar voor iedereen en kennis is tegenwoordig via internet eenvoudig toe te eigenen. Blijft alleen de factor 'kunde' nog over en hoe harder een fotograaf aversie heeft tegen die zogenaamde beunhazen, hoe slechter het over het algemeen gesteld is met zijn/haar kunde.

De bakker was ook niet blij toen de supermarkten tegen een lagere prijs brood gingen verkopen. Daardoor zijn nu alleen de goede bakkers nog over en die weten ook nog een beste boterham te verdienen. De fotografen zijn de bakkers van de huidige tijd. De goede fotografen zullen overblijven, de rest kan beter nu vast op ook naar ander werk ipv zo hard tegen de beunhazen in proberen te gaan.
De beunhazen-aversie komt nog uit de tijd dat, wilde je het correct doen, je om jezelf fotograaf te mogen noemen aan vestigingseisen moest voldoen die onder andere een stukje vakopleiding vergden.
De beunhaas had die opleiding niet, de kosten van een bedrijf ook niet en kon voor ongeveer tien procent van de prijs van een gevestigd fotograaf zijn kiekjes leveren.
Ook toen was het al zinloos om tegen beunhazerij te vechten, de klanten die hun toevlucht zochten tot 's lands vrijetijdsprutsers hadden namelijk toch nooit de intentie om een gezond tarief aan een beroeps te betalen.

Meer nog dan de beschikbaarheid van daarvoor bruikbare apparatuur is het wegvallen van die vestigingswet de reden dat iedereen zijn beurs bij KonijnenExpress kan leegschudden, een KvK'tje kan halen en zich vervolgens fotograaf kan noemen. Enerzijds natuurlijk jammer voor de echte ambachtslieden. Anderszijds wel zo eerlijk, als je als fotograaf je tarief wilt waarmaken, zorg dan in elk geval maar dat je het puur op skills en kwaliteit waarmaakt en niet meer op de exclusiviteit van je opleiding/jobtitle of het gebruik van materialen waar de consument wat lastiger toegang toe heeft.
Kort samengevat: Vroegâh kon je gewoon zeggen dat je beter was (en vaak was je dat ook), tegenwoordig is iedereen gelijk en moet je maar even laten zien dat je een vakman bent en je tarief helemaal waard.
En zelfs nu fotografie-voor-geld als leuke bijverdienste wordt gezien zijn er nog steeds zat fotografen die zowel in vakinhoudelijk opzicht als commercieel zo goed zijn dat ze er een riante boterham van overhouden. Daar mot echter wel voor gewerkt worden.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 14:51:35 #28
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121191625
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:45 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

De beunhazen-aversie komt nog uit de tijd dat, wilde je het correct doen, je om jezelf fotograaf te mogen noemen aan vestigingseisen moest voldoen die onder andere een stukje vakopleiding vergden.
De beunhaas had die opleiding niet, de kosten van een bedrijf ook niet en kon voor ongeveer tien procent van de prijs van een gevestigd fotograaf zijn kiekjes leveren.
Ook toen was het al zinloos om tegen beunhazerij te vechten, de klanten die hun toevlucht zochten tot 's lands vrijetijdsprutsers hadden namelijk toch nooit de intentie om een gezond tarief aan een beroeps te betalen.

Meer nog dan de beschikbaarheid van daarvoor bruikbare apparatuur is het wegvallen van die vestigingswet de reden dat iedereen zijn beurs bij KonijnenExpress kan leegschudden, een KvK'tje kan halen en zich vervolgens fotograaf kan noemen. Enerzijds natuurlijk jammer voor de echte ambachtslieden. Anderszijds wel zo eerlijk, als je als fotograaf je tarief wilt waarmaken, zorg dan in elk geval maar dat je het puur op skills en kwaliteit waarmaakt en niet meer op de exclusiviteit van je opleiding/jobtitle of het gebruik van materialen waar de consument wat lastiger toegang toe heeft.
Kort samengevat: Vroegâh kon je gewoon zeggen dat je beter was (en vaak was je dat ook), tegenwoordig is iedereen gelijk en moet je maar even laten zien dat je een vakman bent en je tarief helemaal waard.
En zelfs nu fotografie-voor-geld als leuke bijverdienste wordt gezien zijn er nog steeds zat fotografen die zowel in vakinhoudelijk opzicht als commercieel zo goed zijn dat ze er een riante boterham van overhouden. Daar mot echter wel voor gewerkt worden.
Tsjah, 1 mans zaak. Is altijd hard werken.

en als aanvulling op de vorige klacht van mij heb ik er een bonusklachtje bij.
Andere fotografen die beweren dat iemand een slechte keus heeft gemaakt (In dit geval, iemand vroeg, Nikon 1 of sony nex. Ik ff inlezen en adviseerde sony nex, die kon hij voor een goede prijs halen).
"voor 100 euro meer heb je een 60D, wie heeft je dit aangesmeerd?" :')
  zaterdag 5 januari 2013 @ 15:07:40 #29
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_121192153
Dat ik geen tijd meer (over) heb om ermee bezig te zijn. Volgens mij heb ik in 2012 net één geheugenkaartje volgeschoten ofzo :') .
Huilen dan.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 5 januari 2013 @ 15:11:34 #30
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_121192300
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:51 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Tsjah, 1 mans zaak. Is altijd hard werken.

Andere fotografen die beweren dat iemand een slechte keus heeft gemaakt (In dit geval, iemand vroeg, Nikon 1 of sony nex. Ik ff inlezen en adviseerde sony nex, die kon hij voor een goede prijs halen).
Voor 18000 extra had je een H4D gehad :')
  zaterdag 5 januari 2013 @ 15:49:53 #31
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_121193544
Ik heb zeker geen aversie, ik ben in zes maanden van filmer inmiddels ook een publicerende fotograaf , er is altijd markt, kwestie van timing, geluk en talent. Ook in deze tijden
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 18:06:20 #32
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_121198851
ik irriteer me aan het feit dat ik vandaag wat heb zitten te experimenteren met mn nieuw aangeschafte 600d, maar aangezien ik gewoon niet kan fotograferen, maar dus wel met het boekje en alles erbij zit, krijg ik niet gefotografeerd hoe ik wil. En om eerlijk te zijn weet ik ook niet hoe ik 't moet aanpakken.

Dat is kut :{
Breitling - Instruments for Professionals
  FOK!fotograaf zaterdag 5 januari 2013 @ 19:45:10 #33
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_121202978
Wat lukt er dan niet?

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:51 schreef kanovinnie het volgende:

Zo lust ik er nog een: Ik erger mij aan de haat tussen merken. Natuurlijk, een beetje je eigen merk promoten mag, maar er zijn tegenwoordig geen slechte DSLRs.
Grootste verschil tussen de NEX en de 1 in kwaliteit is het feit dat Nikon des tijds bewust gekozen heeft om een camera te maken die geen/weinig concurrentie vormt voor de DSLR markt van Nikon, maar meer voor de meer eisende compactgebruiker, terwijl de NEX een groot deel overlap heeft met de DSLR markt van Sony.
The summer is magic!

zaterdag 5 januari 2013 @ 19:51:21 #34
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121203232
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:45 schreef Pizza_Boom het volgende:
Wat lukt er dan niet?

[..]

Zo lust ik er nog een: Ik erger mij aan de haat tussen merken. Natuurlijk, een beetje je eigen merk promoten mag, maar er zijn tegenwoordig geen slechte DSLRs.
Grootste verschil tussen de NEX en de 1 in kwaliteit is het feit dat Nikon des tijds bewust gekozen heeft om een camera te maken die geen/weinig concurrentie vormt voor de DSLR markt van Nikon, maar meer voor de meer eisende compactgebruiker, terwijl de NEX een groot deel overlap heeft met de DSLR markt van Sony.
Ik denk dat het met die haat wel meevalt. Ik denk niet "Pizza_Boom is zo'n vieze vuile sonygebruiker". Of als ik een foto van een papaprazi zie dat ik denk, "Kan ook niet anders, zo'n walgelijk figuur moet inderdaad wel met nikon rondlopen".
Tis vooral een beetje heen en weer getroll
  FOK!fotograaf zaterdag 5 januari 2013 @ 20:04:50 #35
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_121203860
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:51 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik denk dat het met die haat wel meevalt. Ik denk niet "Pizza_Boom is zo'n vieze vuile sonygebruiker". Of als ik een foto van een papaprazi zie dat ik denk, "Kan ook niet anders, zo'n walgelijk figuur moet inderdaad wel met nikon rondlopen".
Tis vooral een beetje heen en weer getroll
Bij ons ja, helaas ken ik ook kanten waar het geen getroll is.
The summer is magic!

zaterdag 5 januari 2013 @ 20:09:03 #36
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121204054
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:04 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Bij ons ja, helaas ken ik ook kanten waar het geen getroll is.
Die mensen zijn gewoon zwakzinnig. Waarom zou je je er druk om maken? Ik bedoel, het is juist goed zoals het nu gaat. De ene gebruikt Sony of Nikon of Pentax, de ander weet wel wat kwaliteit is en heeft dus Canon. En dan zou je als Canongebruiker toch wel zwakzinnig zijn om je druk te maken over de mensen die met inferieure kwaliteit rondlopen gek te maken. :D
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 20:30:43 #37
16180 crew  CoolGuy
pi_121204986
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:45 schreef Pizza_Boom het volgende:
Wat lukt er dan niet?

Nou, ik gebruik alleen de kitlens. Dus ik denk ik maak eens een paar foto's. Aangezien ik geen idee heb welke instellingen die ik moet doen maak ik gebruik van de vooringestelde settings mbv dat draaiwieltje om verschillende dingen te proberen.

Het eerste waar ik tegen aan loop is dat geen enkele scherpe foto kan maken voor mijn gevoel, terwijl de AF van de lens aan staat. Daarnaast zit ik hier op mn kantoor wat fotos te maken van random dingen hier, en het resultaat valt gewoon vies tegen. Nu kan dat laatste ook komen omdat ik ook wel gebruik maak van de geen-flits-gebruiken setting, waardoor...volgens mij...de iso behoorlijk naar boven gaat, waardoor je dus behoorlijke ruis krijgt. Maar als ik de flits gebruik dan ziet het er weer belachelijk uit.

Laat ik een voorbeeld nemen. Ik heb hier een Marantz receiver staan op deze kamer. Je ziet ooit wel foto's waarbij dan een foto van het merkje wordt genomen, wat vooraan helder in beeld is, en verder 'naar achteren' wazig wordt. Dat effect bereik ik ook, maar stel nou dat ik een foto wil maken die overal scherp (dus niet wazig) is, hoe doe ik dat? Want dat lukt dus bv ook niet.

Om kort te gaan. Ik kan gewoon _NIET_ fotograferen :D
  FOK!fotograaf zaterdag 5 januari 2013 @ 20:36:23 #38
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_121205223
Diafragma wat kleiner maken (dus getal omhoog) en wat afstand nemen?
The summer is magic!

Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 5 januari 2013 @ 20:39:48 #39
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_121205382
Nabewerken, buh.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 21:41:32 #40
16180 crew  CoolGuy
pi_121208069
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Diafragma wat kleiner maken (dus getal omhoog) en wat afstand nemen?
Bedankt voor de tip. Vooral ook dat je zegt dat t getal dan omhoog moet. Ik ga daar morgen eens wat mee spelen. Wellicht is het een idee om een topic (wil ik morgen best doen) te starten met dergelijke vragen? Ik snap dat mijn vragen niet helemaal in dit topic thuis horen, maar ik kan me voorstellen dat er nog meer mensen zijn die met dit soort vragen zitten.

Dus dat ik een topic start hiervoor, en dan een foto post, en dat jij/jullie daar dan op schieten van 'dit soort foto's kun je beter proberen te nemen met instellingen X Y en Z blablabla'.

Ik bedoel, ik zie voor me wat voor foto ik wil maken ongeveer. Ik heb de camera in mn handen, maar ik heb geen idee wat voor settings ik dan moet doen voor bepaalde situaties om hetgeen ik in mn hoofd heb enigzins te benaderen.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:45:07 #41
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_121208216
er zijn wel topics over vragen enzo hoor, ff zoeken :)
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 21:47:56 #42
16180 crew  CoolGuy
pi_121208330
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:45 schreef Stefan het volgende:
er zijn wel topics over vragen enzo hoor, ff zoeken :)
Wel? Ik had straks gekeken, maar zag niet echt iets. Maar ik heb het hier over een situatie waarbij degene die de foto neemt, echt een totale nitwit is op het gebied van fotografie he? Je moet het zo zien. Ik neem een camera mee op vakantie, zie iets wat ik leuk vind, richt de camera en neem de foto. Meer is het niet. Ja, soms wat spelen met de compositie, dus niet midden op de foto maar een beetje naar rechts ofzo, dat soort dingen, maar qua instellingen van de camera kom ik niet verder dan omschakelen van kleur naar zwart-wit zeg maar.

Dus echt mega uber super n00b gebeuren :) En ik snap heus wel dat ik niet overnight een volleerd fotograaf wordt, maar ik heb een camera in mijn handen die vanalles kan, maar waarvan ik niet weet wát ie kan, wanneer te gebruiken, en wat voor settings ik dan moet doen. :)
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:52:03 #43
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121208477
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wel? Ik had straks gekeken, maar zag niet echt iets. Maar ik heb het hier over een situatie waarbij degene die de foto neemt, echt een totale nitwit is op het gebied van fotografie he? Je moet het zo zien. Ik neem een camera mee op vakantie, zie iets wat ik leuk vind, richt de camera en neem de foto. Meer is het niet. Ja, soms wat spelen met de compositie, dus niet midden op de foto maar een beetje naar rechts ofzo, dat soort dingen, maar qua instellingen van de camera kom ik niet verder dan omschakelen van kleur naar zwart-wit zeg maar.

Dus echt mega uber super n00b gebeuren :) En ik snap heus wel dat ik niet overnight een volleerd fotograaf wordt, maar ik heb een camera in mijn handen die vanalles kan, maar waarvan ik niet weet wát ie kan, wanneer te gebruiken, en wat voor settings ik dan moet doen. :)
Welke sluitertijd gebruikte je? Heb je IS op je lens?
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 21:53:08 #44
16180 crew  CoolGuy
pi_121208507
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Welke sluitertijd gebruikte je? Heb je IS op je lens?
Geen idee. Ja. Canon 600d met kitlens, gestabiliseerd. Ik ben niet meer in de gelegenheid om te reageren nu, aangezien ik weg ga, maar ik zal morgen wel wat foto's posten in een nieuw topic en hopen dat een van de ervaren mensen hier daarop wil reageren. :)
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:53:33 #45
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121208528
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Geen idee. Ja. Canon 600d met kitlens, gestabiliseerd. Ik ben niet meer in de gelegenheid om te reageren nu, aangezien ik weg ga, maar ik zal morgen wel wat foto's posten in een nieuw topic en hopen dat een van de ervaren mensen hier daarop wil reageren. :)
Prrima. Veel plezier.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:54:05 #46
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_121208547
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

FOT / Beginner fotografie
pi_121222723
Op zaterdag eropuit gaan om te gaan fotograferen en alleen maar effen donkere grijze luchten hebben, en vervolgens op zondag door de zon gewekt worden.

Klacht: verkeerde timing van het weer (of van mij)
Voor wat foto's, kijk hier
  zondag 6 januari 2013 @ 12:07:38 #48
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_121223188
Dan ga je toch nog een keer op pad
pi_121223561
Probleem van zonsopgangen is dat ze alleen 's morgens vroeg zijn :P
Voor wat foto's, kijk hier
pi_121228624
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip. Vooral ook dat je zegt dat t getal dan omhoog moet. Ik ga daar morgen eens wat mee spelen. Wellicht is het een idee om een topic (wil ik morgen best doen) te starten met dergelijke vragen? Ik snap dat mijn vragen niet helemaal in dit topic thuis horen, maar ik kan me voorstellen dat er nog meer mensen zijn die met dit soort vragen zitten.

Dus dat ik een topic start hiervoor, en dan een foto post, en dat jij/jullie daar dan op schieten van 'dit soort foto's kun je beter proberen te nemen met instellingen X Y en Z blablabla'.

Ik bedoel, ik zie voor me wat voor foto ik wil maken ongeveer. Ik heb de camera in mn handen, maar ik heb geen idee wat voor settings ik dan moet doen voor bepaalde situaties om hetgeen ik in mn hoofd heb enigzins te benaderen.
Voila, Lees dit eens op je gemak door. Alle basis begrippen worden hierin behandeld en is nog gratis ook.

http://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/
  zondag 6 januari 2013 @ 14:41:07 #51
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121228720
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:21 schreef polariteit het volgende:
Foto maken van zonsondergang>spiegelen>zelfde resultaat.
pi_121230633
quote:
Ouwesok schreef op zaterdag 5 januari 2013 14:23 uur het volgende:

Je hebt het prima verwoord wat de achterliggende gedachte was dat ik mij zo uitte. :)
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 6 januari 2013 @ 18:55:32 #53
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_121235639
quote:
14s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:03 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Je hebt het prima verwoord wat de achterliggende gedachte was dat ik mij zo uitte. :)
Ga je je er in het vervolg nou aan ergeren of maak je er een ontzettende :') naar :?
ergernis werkt niet, dat andere ook niet maar kost beduidend minder energie
pi_121414006
Als ik dan toch mag klagen, dan doe ik dat graag. Ik haat het als ik iets nieuws wil kopen en dan eigenlijk het geld er niet voor heb. Nu ook weer, wil heel graag een f/2.8 objectief, maar andere financiële prioriteiten. Ook al heb ik die prioriteiten niet voor niks gesteld, op dit moment zie ik er nog niks van en haat ik dat gevoel :')
pi_121423705
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:23 schreef Levitas het volgende:
Als ik dan toch mag klagen, dan doe ik dat graag. Ik haat het als ik iets nieuws wil kopen en dan eigenlijk het geld er niet voor heb. Nu ook weer, wil heel graag een f/2.8 objectief, maar andere financiële prioriteiten. Ook al heb ik die prioriteiten niet voor niks gesteld, op dit moment zie ik er nog niks van en haat ik dat gevoel :')
Andersom is ook vervelend hoor. Dat je iets nieuws koopt en andere mensen reageren met 'ALWEEEEEEEEEEER??' :')
  donderdag 4 juli 2013 @ 19:19:44 #56
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128591298
:')

Foto klein

130704_238961_FotoKlein_440_587.jpg
pi_128611803
Waarom MOET er een film optie op mijn spiegelreflex zitten..
stop die effort in een groter dynamisch bereik ofzo...

Fotograferen is heel iets anders als filmen
  FOK!fotograaf vrijdag 5 juli 2013 @ 10:39:34 #58
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_128612658
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:09 schreef EdwinMartens het volgende:
Waarom MOET er een film optie op mijn spiegelreflex zitten..
stop die effort in een groter dynamisch bereik ofzo...

Fotograferen is heel iets anders als filmen
Kan je die sneltoets niet anders instellen dan? Dan heb je geen makkelijke filmfunctie meer.
The summer is magic!

pi_128613009
Misschien al langsgekomen,maar toch maar een keer herhalen dan:

Fotografen die bij een bepaalde gelegenheid altijd net voor je lens gaan staan terwijl je net moeite hebt gedaan een goed plekje te vinden die ook nog andere fotografen niet hindert.
pi_128613398
Owja ..

Kind kijkt mooi door raam.. je mikt je camera erop, wil afdrukken..
Tante: Ja even fototje maken he , doe es lachen dan , doe es lachen
terwijl ze haar derriere zowat in je lens plant |:(
pi_128614371
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 11:02 schreef EdwinMartens het volgende:
Owja ..

Tantes hebben doorgaans het meeste verstand van fotograferen :')
  vrijdag 5 juli 2013 @ 16:58:12 #62
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128626765
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 11:02 schreef EdwinMartens het volgende:
Owja ..

Dat laatste nog niet eens, maar idd het verpesten van het moment :')
  zaterdag 6 juli 2013 @ 02:33:59 #63
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_128648999
Mensen die denken dat op pad gaan, wachten totdat je kan fotograferen, weer terug naar huis, foto's selecteren, nabewerken, de boel opsturen een klus van slechts enkele minuten is :{w
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_128651496
quote:
18s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 02:33 schreef ACT-F het volgende:
Mensen die denken dat op pad gaan, wachten totdat je kan fotograferen, weer terug naar huis, foto's selecteren, nabewerken, de boel opsturen een klus van slechts enkele minuten is :{w
Dat is toch ook zo? Je hoeft alleen maar op een knopje te drukken en bij nabewerken doet de computer het werk voor je. Het is haast asociaal dat je er geld voor durft te vragen :o

terechte klacht dus
  zaterdag 6 juli 2013 @ 12:24:22 #65
24533 ACT-F
pi_128653848
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 10:07 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Dat is toch ook zo? Je hoeft alleen maar op een knopje te drukken en bij nabewerken doet de computer het werk voor je. Het is haast asociaal dat je er geld voor durft te vragen :o

terechte klacht dus
Vooral dit _O-
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 6 juli 2013 @ 13:42:59 #66
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_128655737
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:50 schreef Iwanius het volgende:
Misschien al langsgekomen,maar toch maar een keer herhalen dan:

Fotografen die bij een bepaalde gelegenheid altijd net voor je lens gaan staan terwijl je net moeite hebt gedaan een goed plekje te vinden die ook nog andere fotografen niet hindert.
Op de laatste luchtmachtdagen op Volkel. Je hebt net een stek waar je alle kanten op kunt fotograferen zonder gelijk anderen met je lens te raken. Komt er een spotter met camera en onafscheidelijk notitieblokje maar vooral met een huishoudtrappetje pal voor je staan zodat je ineens nog maar een halve horizon hebt
Je zag die ladder-aso's zo ongeveer overal staan zodat met name video vanaf het veld nagenoeg niet meer te doen was zonder steeds een onscherp petje mee te pakken. En ik ben dan weer te fatsoenlijk om per ongeluk tegen zo'n laddertje aan te lopen.
  Admin zaterdag 6 juli 2013 @ 13:54:11 #67
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128655959
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 13:42 schreef Ouwesok het volgende:

En ik ben dan weer te fatsoenlijk om per ongeluk tegen zo'n laddertje aan te lopen.
Dan doe je het toch expres?
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 6 juli 2013 @ 13:56:35 #68
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_128656019
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 13:54 schreef Danny het volgende:

[..]

Geen denderend idee :N
Er zitten daar allemaal mensen omheen op het gras die er ook niks aan kunnen doen en die je dus geen vliegtuigspotter in hun nek hoeft te gooien.
Volgend jaar naar Gilze/Rijen maar een spuitbusje ladderverzwakker meenemen
  zaterdag 6 juli 2013 @ 13:58:58 #69
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128656079
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 13:54 schreef Danny het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon zeggen, je staat in beeld.

Niet dat dat altijd zin heeft zoals je kunt zien in dit filmpje dat ik vorig jaar maakte

zaterdag 6 juli 2013 @ 14:53:03 #70
24533 ACT-F
pi_128657567
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 13:58 schreef Stefan het volgende:

[..]

Niet dat dat altijd zin heeft zoals je kunt zien in dit filmpje dat ik vorig jaar maakte

OMG |:( Enig idee voor welk medium hij filmde? Of is dat zo'n hobbyist die met zijn speelgoed kwam spelen?
  zaterdag 6 juli 2013 @ 14:56:21 #71
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128657631
quote:
13s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 14:53 schreef ACT-F het volgende:

[..]

OMG |:( Enig idee voor welk medium hij filmde? Of is dat zo'n hobbyist die met zijn speelgoed kwam spelen?
Ja, weet t, en hij is ook een FOK!ker die actief was/is in FOT
pi_128660136
Had je niet een klein tikje achterin z'n knieholte kunnen geven toen 'ie voor je kwam staan? Wat een eikel zeg |:(
pi_128661838
Haha flapdrol. Is er geen pr manager die je die gast weg kan laten sturen? Hij blijft ook lekker staan zo :+

Laatst bij een seated concert van Yori Swart zat er rechtsvoor in het publiek ook zo'n druif, de he-le tijd op 1/1 te flitsen met zn 55-200. Na 3 nummers was ik het zat en heb hem even aangetikt of ie wilde stoppen met flitsen, daarna kapte ie gelukkig helemaal met schieten. Achteraf werd ik bedankt door de andere mensen op de voorste rij.

Keukentrapjes zijn voor amateurs trouwens:

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_128664386
Tering wat is hard zonlicht toch lelijk :') Helft van mijn foto's van vanmiddag zijn uitgewassen.
graag verwijderen
pi_128683064
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:55 schreef Ouwesok het volgende:

Ga je je er in het vervolg nou aan ergeren of maak je er een ontzettende :') naar :?
ergernis werkt niet, dat andere ook niet maar kost beduidend minder energie
Ik haal mijn schouders op en zoek naar andere wegen ter compensatie van e.e.a.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2013 13:17:43 ]
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 7 juli 2013 @ 15:45:46 #76
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_128688617
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 13:58 schreef Stefan het volgende:

[..]

Op zich is dat filmpje al een prima oplossing. Als je dan niet bij je hoofdonderwerp kunt kun je in ieder geval zo'n zakkenwasser die de rest hindert op interpret wat exposure geven :Y
Daarbij is een flinke muilpeer geen langetermijnoplossing als je binnen het schootsveld van een serie camera's staat

Ergernissen deel 2:
Ik probeerde wat jaartjes geleden met een videocamera een grote zanglijster te filmen die in de Oostvaardersplassen heerlijk luidkeels zat te zingen. Ik heb de lijster net mooi in beeld staan, start de opname en van enige meters afstand komt er een oud baasje op me afgestrompeld die zijn onderkaak iets liet afzakken en begon 'JA, WAT KENNE DIE BEESTE TOCH MOOI SINGE HE....
godverdegodver
Gevolg: Lijster op de wieken, opname naar de palestijnen en ondergetekende die op slag bijzonder hard aan zijn zelfbeheersing moest werken en in gedachten tegelijkertijd tot honderd telde en zich voorstelde hoe mooi de wereld zou worden als Manfrotto ook honkbalknuppels zou produceren.
pi_128688996
Mensen in de dierentuin die ook een keer geld over hadden en daarom de duurste camera gekocht hebben die ze konden vinden (want daar worden de foto's natuurlijk automatisch super-professioneel van! :') ). Daarbij een tele-lens van-heb-ik-jou-daar.

Vervolgens willen ze binnen de aapjes fotograferen (waar overal een stuk of vijf keer 'niet flitesen' op één raam staat), flitsen ze kei hard tegen het glas en gaan daarna verbaasd op hun lcd-schermpje kijken hoe het dat wel niet kan dat de foto niet mooi gelukt is.
pi_128697538
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 15:56 schreef dahippieunicorn het volgende:
Mensen in de dierentuin die ook een keer geld over hadden en daarom de duurste camera gekocht hebben die ze konden vinden (want daar worden de foto's natuurlijk automatisch super-professioneel van! :') ). Daarbij een tele-lens van-heb-ik-jou-daar.

Vervolgens willen ze binnen de aapjes fotograferen (waar overal een stuk of vijf keer 'niet flitesen' op één raam staat), flitsen ze kei hard tegen het glas en gaan daarna verbaasd op hun lcd-schermpje kijken hoe het dat wel niet kan dat de foto niet mooi gelukt is.
Dat ze flitsen daar waar het niet mag is een ergernis. De verbaasde blik van dat de foto niet gelukt is, is juist een glimlach momentje ;)
Bij (tik)fouten kunt u de foute letters/tekens zelf vervangen door dejuiste uit onderstaande lijst (letters/tekens kunnen/mogen meerderemalen gebruikt worden). abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890-=[];',./`~!@#$%^&*()_+|{}:"&lt;&gt;?
pi_128698387
Ik irriteer me aan fotografen die denken dat het duurste materiaal aanschaffen gelijk staat aan talent hebben en oog/gevoel voor timing.

Het gaat om het plaatje, niet om de apparatuur of de fotograaf...
dag
  FOK!fotograaf zondag 7 juli 2013 @ 21:40:42 #80
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_128699968
Ik erger me nog wel eens aan lui op hobbyfora. Baggerfoto van iets moois (of iets gewoons, ligt eraan): "Mooie foto!". Nee, geen mooie foto, mooi onderwerp, maar de foto zelf is bagger. Scheef, korrelig, bewogen, storende onderwerpen in de foto, alles.
The summer is magic!

Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 7 juli 2013 @ 22:12:46 #81
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_128701463
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:00 schreef Peter het volgende:
Ik irriteer me aan fotografen die denken dat het duurste materiaal aanschaffen gelijk staat aan talent hebben en oog/gevoel voor timing.

Dat vind ik nou net geen ergernis meer. Het heeft zelfs iets aandoenlijks :')
En het leuke voor mij is dat ze na enige tijd die zooi afdanken waarna ik er voor een prikkie nog jaren plezier van heb
  zondag 7 juli 2013 @ 22:13:43 #82
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128701516
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik erger me nog wel eens aan lui op hobbyfora. Baggerfoto van iets moois (of iets gewoons, ligt eraan): "Mooie foto!". Nee, geen mooie foto, mooi onderwerp, maar de foto zelf is bagger. Scheef, korrelig, bewogen, storende onderwerpen in de foto, alles.
Daar kan ik me echt niet druk om maken, als die mensen dat mooi vinden is dat prima.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 juli 2013 @ 22:18:22 #83
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_128701747
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 21:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
ik heb ook wel eens een opmerking gemaakt dat iemand best mooie fotos maakte, maar dat hij ze verpest door keer op keer er zo'n instagram-filter overheen te pleuren. Die persoon was daar niet zo van gediend en begon gelijk van "wil je niet meer in mijn topic posten?". tsja, dan bleek hij zelf ook nog wat aan zijn ogen te hebben waardoor hij het blijkbaar minder zag dan anderen, en dat ik daarom dus geen commentaar mocht hebben...
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zondag 7 juli 2013 @ 22:40:37 #84
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128702815
In feite had die persoon natuurlijk ook gelijk
pi_128703019
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:18 schreef Tokus het volgende:

[..]

ik heb ook wel eens een opmerking gemaakt dat iemand best mooie fotos maakte, maar dat hij ze verpest door keer op keer er zo'n instagram-filter overheen te pleuren. Die persoon was daar niet zo van gediend en begon gelijk van "wil je niet meer in mijn topic posten?". tsja, dan bleek hij zelf ook nog wat aan zijn ogen te hebben waardoor hij het blijkbaar minder zag dan anderen, en dat ik daarom dus geen commentaar mocht hebben...
Was het een topic om foto's te tonen, of om ze te bespreken? :+
dag
pi_128703076
Mensen die -bij foto's die ergens gepost worden- er gelijk vanuit gaan dat ze zich persoonlijk aangesproken moeten voelen om commentaar te leveren; is ook een ergernis :+.
dag
  zondag 7 juli 2013 @ 22:50:56 #87
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128703375
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:45 schreef Peter het volgende:
Mensen die -bij foto's die ergens gepost worden- er gelijk vanuit gaan dat ze zich persoonlijk aangesproken moeten voelen om commentaar te leveren; is ook een ergernis :+.
Precies

Als hobbyisten blij zijn met een instagramfilter over een foto van hun kind, al is die schuin, staat er een prullebak in of vind je t gewoon een kutfoto. Als die mensen dat nou leuk vinden

Ik heb collega fotografen waarvan ik vind dat ik beter ben maar ik ga ze ook niet vervelen met op of aanmerkingen

Ik heb meer zoiets van dat ik ze niet wijzer ga maken dan nodig
  Admin zondag 7 juli 2013 @ 22:51:06 #88
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128703385
quote:

Ik irriteer me aan mensen die vinden dat je geen dure apparatuur mag kopen als je geen wereldberoemde professional bent. Ik vraag me af of die mensen ook vinden dat een hobbyist die van audio houdt het bij een lenco setje moet houden, een thuisklusser alleen maar goedkoop gereedschap uit de 2,50 bak mag aanschaffen, een thuisbioscoop moet bestaan uit een 22 inch nevermind merk lcd en de amateur-chauffeur het bij een tweedehands lada uit 1988 moet houden.
  FOK!fotograaf zondag 7 juli 2013 @ 23:26:19 #89
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_128705012
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:44 schreef Peter het volgende:

[..]

Was het een topic om foto's te tonen, of om ze te bespreken? :+
Eigenlijk is het alleen tonen, maarja, zo lang iedereen die geen verstand van foto's heeft alleen maar blijft roepen: "wauw, mooie foto's", wordt het ook nooit beter.
The summer is magic!

zondag 7 juli 2013 @ 23:48:39 #90
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128705996
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 23:26 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Eigenlijk is het alleen tonen, maarja, zo lang iedereen die geen verstand van foto's heeft alleen maar blijft roepen: "wauw, mooie foto's", wordt het ook nooit beter.
Dat is toch het hele punt, sommige mensen zijn tevreden met wat ze maken en anderen kunnen daar bovenuitstijgen

Ik ziet niet te wachten op 18 miljard mensen die perfecte fotos maken
pi_128711038
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 22:51 schreef Danny het volgende:

[..]

Ik irriteer me aan mensen die vinden dat je geen dure apparatuur mag kopen als je geen wereldberoemde professional bent. Ik vraag me af of die mensen ook vinden dat een hobbyist die van audio houdt het bij een lenco setje moet houden, een thuisklusser alleen maar goedkoop gereedschap uit de 2,50 bak mag aanschaffen, een thuisbioscoop moet bestaan uit een 22 inch nevermind merk lcd en de amateur-chauffeur het bij een tweedehands lada uit 1988 moet houden.
+1

Ik zeg altijd: als je het kunt betalen en je wilt het hebben dan moet je het kopen.

En schijnbaar is het tegenwooridg wel normaal om je diep in de schulden te steken om een SUV voor de deur te kunnen hebben staan maar een dure camera of lens kopen van al verdiende centjes niet :O
  maandag 8 juli 2013 @ 09:08:44 #92
27648 Weakling
available in strong mint
pi_128711459
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 08:37 schreef Uncle het volgende:
En schijnbaar is het tegenwooridg wel normaal om je diep in de schulden te steken om een SUV voor de deur te kunnen hebben staan
Ik dacht dat die dingen uit waren.
quote:
maar een dure camera of lens kopen van al verdiende centjes niet :O
Precies, gewoon kopen als je er het geld voor hebt. Wel vind ik het een beetje jammer als men vervolgens met de peperdure apparatuur alleen maar op de automaat schiet. Maar goed, als hij of zij daar gelukkig mee is: lekker blijven doen!

Het enige wat mij dwarszit op en rond fotograferen ben ikzelf: ik fotografeer te weinig naar mijn zin. Of eigenlijk: de strijd tussen heel graag willen fotograferen, maar ook net zo vaak geen zin hebben om met een camera te gaan zeulen. Herkenbaar?
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_128711604
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:08 schreef Weakling het volgende:

[..]

[..]

Precies, gewoon kopen als je er het geld voor hebt. Wel vind ik het een beetje jammer als men vervolgens met de peperdure apparatuur alleen maar op de automaat schiet. Maar goed, als hij of zij daar gelukkig mee is: lekker blijven doen!

Het enige wat mij dwarszit op en rond fotograferen ben ikzelf: ik fotografeer te weinig naar mijn zin. Of eigenlijk: de strijd tussen heel graag willen fotograferen, maar ook net zo vaak geen zin hebben om met een camera te gaan zeulen. Herkenbaar?
Overheen zetten , als je niet regelmatig fotografeert wordt je nooit goed, en als je al goed bent gaan je skills zeker achteruit. Ik kon ooit haarscherp schieten op 1/20 100 iso en 200 mm lens..
tijd niet veel gefotografeerd en het wil gewoon niet meer, komt wel weer.. maar oefening heb je zeker nodig !
  maandag 8 juli 2013 @ 09:22:11 #94
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_128711703
Dat bij het schieten van een open koorrepetitie mijn camera geen zin had om ook maar iets scherp te schieten... * zucht *
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
  maandag 8 juli 2013 @ 09:31:30 #95
27648 Weakling
available in strong mint
pi_128711880
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:16 schreef EdwinMartens het volgende:
Overheen zetten , als je niet regelmatig fotografeert wordt je nooit goed, en als je al goed bent gaan je skills zeker achteruit. Ik kon ooit haarscherp schieten op 1/20 100 iso en 200 mm lens..
tijd niet veel gefotografeerd en het wil gewoon niet meer, komt wel weer.. maar oefening heb je zeker nodig !
Je hebt helemaal gelijk. Nou hoef ik ook weer niet zo nodig goed te worden, maar een wat constantere kwaliteit boven het snapshot niveau zou welkom zijn. Nu is het nog te wisselvallig.
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:22 schreef Merlijn het volgende:
Dat bij het schieten van een open koorrepetitie mijn camera geen zin had om ook maar iets scherp te schieten... * zucht *
Auw! Ben je er nog achter gekomen wat er mis was? Hardware, instellingen, etc?
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_128711940
Ik gok gebrek aan licht :P
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  maandag 8 juli 2013 @ 09:34:27 #97
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_128711944
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:31 schreef Weakling het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Nou hoef ik ook weer niet zo nodig goed te worden, maar een wat constantere kwaliteit boven het snapshot niveau zou welkom zijn. Nu is het nog te wisselvallig.

[..]

Auw! Ben je er nog achter gekomen wat er mis was? Hardware, instellingen, etc?
Heb mijn laptop niet bij de hand,dus kan nog niet precies zien wat de resultaten zijn. Maar aan de hand van de previews niet heel veel soeps. Ik zie het van de week wel...

quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:34 schreef Ener-G het volgende:
Ik gok gebrek aan licht :P
:N Flitser erop.
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_128712314
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:08 schreef Weakling het volgende:

[..]

[..]

Bij mij vooral de inspiratie om in Nederland op zoek te gaan naar / het vinden van leuke plekken om te fotograferen. Ik denk steeds "die plek ken ik al zo goed, en is helemaal niet leuk genoeg om te fotograferen", terwijl als ik in het buitenland ben er flink op los fotografeer..
Dat zorgt ervoor dat ik véél te weinig op pad ga.
  Admin maandag 8 juli 2013 @ 09:56:28 #99
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128712400
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:34 schreef Merlijn het volgende:

:N Flitser erop.
Dat helpt niet bij het scherpstellen. Je camera heeft een bepaalde hoeveelheid licht nodid om automatisch scherp te kunnen stellen.
  maandag 8 juli 2013 @ 09:58:31 #100
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_128712444
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:56 schreef Danny het volgende:

[..]

Dat helpt niet bij het scherpstellen. Je camera heeft een bepaalde hoeveelheid licht nodid om automatisch scherp te kunnen stellen.
Weet ik, er was ruim voldoende licht aanwezig daarvoor. We hadden een relatiecrisis ;) Ik vraag Lightroom wel voor een bemiddelingssessie en koop een nieuwe lens om het goed te maken...
  maandag 8 juli 2013 @ 10:44:23 #101
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_128713534
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:58 schreef Merlijn het volgende:

[..]

Weet ik, er was ruim voldoende licht aanwezig daarvoor. We hadden een relatiecrisis ;) Ik vraag Lightroom wel voor een bemiddelingssessie en koop een nieuwe lens om het goed te maken...
Ik ben het opeens eens met peters klacht :P
  maandag 8 juli 2013 @ 11:13:45 #102
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_128714315
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 10:44 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik ben het opeens eens met peters klacht :P
Het zal aan een koffietekort liggen, maar ik kan je niet helemaal volgen...
  maandag 8 juli 2013 @ 11:27:10 #103
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_128714693
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:13 schreef Merlijn het volgende:

[..]

Het zal aan een koffietekort liggen, maar ik kan je niet helemaal volgen...
Mensen met een hoop dure spullen maar die er niets van kunnen als puntje bij paaltje komt bakken ze er niets van ;)
  maandag 8 juli 2013 @ 11:29:06 #104
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_128714765
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:27 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Mensen met een hoop dure spullen maar die er niets van kunnen als puntje bij paaltje komt bakken ze er niets van ;)
Heu... mijn 50mm was maar 96 euro. En de 40mm 200... Valt toch wel mee? :P
  maandag 8 juli 2013 @ 11:29:20 #105
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128714775
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:27 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Waarom is dat een ergernis? Ik vind dat een verademing, waaruit blijkt dat dit ondanks dat veel mensen die zich een een dure set kunnen veroorloven toch niet het nivo halen van anderen.
pi_128715235
Dat lijkt me geen ergernis maar jaloezie... ik gun iedereen zijn spullen. Van mijn part koop je een D4/1Dx om thuis in de vitrine te zetten en alleen maar naar te kijken.

En het klopt helemaal dat je met een goede camera niet automatisch betere foto's maakt. Maar met een goede camera KUN je wel betere foto's maken. Dus dan kun je beter gelijk het beste van het beste kopen, dan weet je in elk geval zeker dat het altijd aan jezelf ligt als het niet lukt ;)
  maandag 8 juli 2013 @ 11:54:35 #107
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_128715720
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:29 schreef Merlijn het volgende:

[..]

Heu... mijn 50mm was maar 96 euro. En de 40mm 200... Valt toch wel mee? :P
Ja hoho nu haal je het grapje onderuit :(
pi_128715740
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:42 schreef Uncle het volgende:
Dat lijkt me geen ergernis maar jaloezie... ik gun iedereen zijn spullen. Van mijn part koop je een D4/1Dx om thuis in de vitrine te zetten en alleen maar naar te kijken.

Daar zou ik dan weer een oude agfa clack voor gebruiken , of een mooie slurfcamera 8-)
  maandag 8 juli 2013 @ 11:59:40 #109
27648 Weakling
available in strong mint
pi_128715890
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:42 schreef Uncle het volgende:
En het klopt helemaal dat je met een goede camera niet automatisch betere foto's maakt. Maar met een goede camera KUN je wel betere foto's maken. Dus dan kun je beter gelijk het beste van het beste kopen, dan weet je in elk geval zeker dat het altijd aan jezelf ligt als het niet lukt ;)
Ik vraag me af of dat zo is. Met dure apparatuur komen vaak ook heel veel toeters en bellen mee waar een beginnend fotograaf wellicht de ballen van begrijpt en juist daardoor niet er uit weet te halen wat hij of zij er uit wil halen. Is er weer eens "per ongeluk" een instelling gewijzigd en trekken de foto's op niks. Dan lijkt mij een eenvoudigere camera geschikter om in te stappen.
  maandag 8 juli 2013 @ 12:08:07 #110
69870 x-tremed
Chromakeyer
pi_128716178
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:21 schreef polariteit het volgende:
eens!
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
  maandag 8 juli 2013 @ 12:24:14 #111
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128716757
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:59 schreef Weakling het volgende:

[..]

Ik vraag me af of dat zo is. Met dure apparatuur komen vaak ook heel veel toeters en bellen mee waar een beginnend fotograaf wellicht de ballen van begrijpt en juist daardoor niet er uit weet te halen wat hij of zij er uit wil halen. Is er weer eens "per ongeluk" een instelling gewijzigd en trekken de foto's op niks. Dan lijkt mij een eenvoudigere camera geschikter om in te stappen.
Ja, ik zie wel eens mensen in een auto van 30k rijden en denk, met jouw rijstijl kun je beter een derde hands Peugeot kopen, maar verder moet iedereen doen met zn geld wat ie wil
  maandag 8 juli 2013 @ 12:31:57 #112
27648 Weakling
available in strong mint
pi_128717021
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 12:24 schreef Stefan het volgende:
Ja, ik zie wel eens mensen in een auto van 30k rijden en denk, met jouw rijstijl kun je beter een derde hands Peugeot kopen, maar verder moet iedereen doen met zn geld wat ie wil
Als die auto van 30k nu 6 pedalen, 17 versnellingen en 3 verschillende soorten richtingaanwijzers zou hebben ten opzichte van de derde hands Peugeot dan zou die vergelijking met dure vaak wat complexere en goedkope eenvoudigere camera's op gaan. Verder ben ik het er helemaal mee eens dat iedereen met zijn geld moet doen wat ie wil.
  maandag 8 juli 2013 @ 13:02:17 #113
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128717988
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 12:31 schreef Weakling het volgende:

[..]

Als die auto van 30k nu 6 pedalen, 17 versnellingen en 3 verschillende soorten richtingaanwijzers zou hebben ten opzichte van de derde hands Peugeot dan zou die vergelijking met dure vaak wat complexere en goedkope eenvoudigere camera's op gaan. Verder ben ik het er helemaal mee eens dat iedereen met zijn geld moet doen wat ie wil.
Er zijn mensen die een auto hebben die 320 kan en toch rijden ze er maar 100 kmu mee
Lekker laten rijden (wel rechts graag)

Ik ken mensen die hebben een dure dslr en schieten op volautomatisch. Kan ik niet mee zitten
  maandag 8 juli 2013 @ 13:04:00 #114
27648 Weakling
available in strong mint
pi_128718030
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:02 schreef Stefan het volgende:
Er zijn mensen die een auto hebben die 320 kan en toch rijden ze er maar 100 kmu mee
Lekker laten rijden (wel rechts graag)

Ik ken mensen die hebben een dure dslr en schieten op volautomatisch. Kan ik niet mee zitten
Daar had ik het dan ook niet over en al eerder gezegd dat ze lekker automatisch moeten schieten als ze daar blij mee zijn.
pi_128718054
Mensen die denken dat een telefoon een camera is zijn misschien wel erger
  maandag 8 juli 2013 @ 13:05:39 #116
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128718073
Ik ben blij dat de massa aan de DSLR gaat, dat drukt de prijs en je krijgt er leuke kortingsweken door

Als alleen de elite zou fotograferen betaalde ik voor mn body geen 2800 euro maar 7200 euro
pi_128719641
On topic : Figuren ( vaak met een "andere cultuur") die zien dat je ergens een foto van wil maken,
vervolgens voor je lens gaan staan en roepen "Ik wil niet op foto, maak foto ik sla camera kapot"

Gelukkig is mijn monopod niet van koolstofvezel maar van plaatstaal
  maandag 8 juli 2013 @ 13:55:48 #118
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_128719709
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:05 schreef EdwinMartens het volgende:
Hoezo? Is een telefoon geen camera dan tegenwoordig? Wat is de definitie van een camera?
pi_128719890
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 13:55 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoezo? Is een telefoon geen camera dan tegenwoordig? Wat is de definitie van een camera?
Een telefoon is een telefoon en een camera is een camera..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 8 juli 2013 @ 14:02:26 #120
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_128719909
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:01 schreef EdwinMartens het volgende:

[..]

Een telefoon is een telefoon en een camera is een camera..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet zo pretentieus doen, ook met een telefoon kun je foto's maken.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_128720003
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:02 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Niet zo pretentieus doen, ook met een telefoon kun je foto's maken.
dat is niet pretentieus, waarom moet alles verworden tot een soort van "zwitsers zakmes" dat vlees noch vis is ?
Ik hoef ook echt geen Film functie op mijn (foto) camera. als ik een film wil maken ( niet dat ik ambities heb) dan koop (of leen) ik wel een film camera.
  maandag 8 juli 2013 @ 14:19:01 #122
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_128720505
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:05 schreef EdwinMartens het volgende:

[..]

dat is niet pretentieus, waarom moet alles verworden tot een soort van "zwitsers zakmes" dat vlees noch vis is ?
Ik hoef ook echt geen Film functie op mijn (foto) camera. als ik een film wil maken ( niet dat ik ambities heb) dan koop (of leen) ik wel een film camera.

Wat vind je hiervan? Is met een iphone gemaakt. Ik vind het een hele mooie foto.
pi_128720775
Is idd een mooie foto.
Maar dat je met een IPhone een mooie foto kan maken ( soms) wil nog niet zeggen dat het "The richt tool for the right job is"

Ik zie een fotograaf al op een bruiloft verschijnen met een Iphone _O-

Verder lijkt het me duidelijk dat je met een grote lensopening (kleiner haalbare F waarde) gewoon veel meer mogelijkheden hebt
  maandag 8 juli 2013 @ 14:29:02 #124
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_128720846
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:26 schreef EdwinMartens het volgende:
Is idd een mooie foto.
Maar dat je met een IPhone een mooie foto kan maken ( soms) wil nog niet zeggen dat het "The richt tool for the right job is"

Verder lijkt het me duidelijk dat je met een grote lensopening (kleiner haalbare F waarde) gewoon veel meer mogelijkheden hebt
Ben ik met je eens, maar je moet het ook met mij eens zijn dat alles met een lichtgevoelige chip, een camera is.

Kijk voor de grap eens naar die reeks films van digitalrev waarin hij pro's met flutcameratjes laat werken. Indrukwekkend wat ze eruit krijgen!
  Admin maandag 8 juli 2013 @ 14:29:18 #125
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128720855
quote:
Mensen die denken dat je alleen maar goeie foto's kunt schieten met dure dslr's (of duurder).

Het gaat om de compositie, de kracht van het beeld enz. De kwaliteit is van ondergeschikt belang en kan voor een groot deel bij ontwikkelen worden gefinetuned, zoals dat vroeger ook in de doka gedaan werd.
pi_128720908
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:29 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, maar je moet het ook met mij eens zijn dat alles met een lichtgevoelige chip, een camera is.

Kijk voor de grap eens naar die reeks films van digitalrev waarin hij pro's met flutcameratjes laat werken. Indrukwekkend wat ze eruit krijgen!
Heel eerlijk ?
Eigenlijk vind ik iets pas een (foto) camera als je de sensor zondermeer door film "zou kunnen" vervangen... Iets zonder echte sluiter is bij mij dus al geen camera. Maar dat is mijn mening.

Tuurlijk kan je tegenwoordig met vanalles en nog wat filmen en fotograferen ... en daar zitten best "leuke plaatjes" tussen
  Admin maandag 8 juli 2013 @ 14:35:04 #127
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128721009
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:26 schreef EdwinMartens het volgende:
Is idd een mooie foto.

http://fstoppers.com/an-e(...)ssed-using-instagram
http://blog.kennykim.com/(...)photography-101.html
en een van de beste bruiloftfotografen van de wereld:
http://jerryghionisblog.c(...)with-the-iphone.html
  Admin maandag 8 juli 2013 @ 14:36:08 #128
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128721037
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:31 schreef EdwinMartens het volgende:

[..]

Heel eerlijk ?
Eigenlijk vind ik iets pas een (foto) camera als je de sensor zondermeer door film "zou kunnen" vervangen... Iets zonder echte sluiter is bij mij dus al geen camera. Maar dat is mijn mening.

Tuurlijk kan je tegenwoordig met vanalles en nog wat filmen en fotograferen ... en daar zitten best "leuke plaatjes" tussen
omg, deed dat nou pijn toen je viel nadat je over dat paard getild werd?
  maandag 8 juli 2013 @ 14:39:29 #129
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_128721144
Dus de cameraatjes van v
quote:

[..]

Heel eerlijk ?

Ik kreeg vroeger op vakantie een hele simpele camera mee, met film, zonder echte sluiter. Dus hoe zit dat?
pi_128721170
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:36 schreef Danny het volgende:

[..]

omg, deed dat nou pijn toen je viel nadat je over dat paard getild werd?
rare opmerking, vooral van een admin
Er werd naar mijn eerlijke mening gevraagd, en dit is mijn antwoord.

Overigens Ik heb wel eens geprobeerd te fotograferen met zo'n plat geval, ik vind het een ramp.
zo'n ding kan je niet fatsoenlijk vasthouden, zit je met je tatten op het scherm , uiteraard precies zo dat je een of ander activeert wat je niet wil
pi_128721193
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:39 schreef kanovinnie het volgende:
Dus de cameraatjes van v

[..]

Ik kreeg vroeger op vakantie een hele simpele camera mee, met film, zonder echte sluiter. Dus hoe zit dat?
Als er een film in zat , zat er ook een sluiter in ;-)
pi_128721203
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:29 schreef Danny het volgende:

[..]

Mensen die denken dat je alleen maar goeie foto's kunt schieten met dure dslr's (of duurder).

Het gaat om de compositie, de kracht van het beeld enz. De kwaliteit is van ondergeschikt belang en kan voor een groot deel bij ontwikkelen worden gefinetuned, zoals dat vroeger ook in de doka gedaan werd.
Maar het gaat erom dat je de redenatie niet moet omdraaien. Dat een pro met een cheap ass camera mooie foto's kan maken betekent niet dat een pro camera niet meer mogelijkheden en kwaliteit biedt en dus ook mooiere foto's KUNT maken.

Volgens mij gaat het mis omdat men blijft hangen op de vergelijking:

pro fotograaf + cheap ass camera vs. cheap ass fotograaf + pro camera

Maar zet een pro fotograaf met pro spul aan het werk en je hebt (in potentie) nog meer kwaliteit. Tuurlijk moet je weten wat je doet, hoe de aperatuur werkt, en hoe je die in je eigen voordeel kunt gebruiken. Maar als je de randvoorwaarden aan beide kanten van de vergelijking gelijk maakt (noodzakelijk voor een eerlijke vergelijking/disucssie) dan haal je onder de streep meer kwaliteit uit een pro camera dan uit een instapper

Want zoals jullie nu redeneren moet je Aston Martin kopen want iemand die niet kan autorijden die heeft er niets aan en Schumacher komt ook rond op het circuit in een fiat panda...
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 juli 2013 @ 14:43:17 #133
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_128721272
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:40 schreef EdwinMartens het volgende:
Overigens Ik heb wel eens geprobeerd te fotograferen met zo'n plat geval, ik vind het een ramp.
zo'n ding kan je niet fatsoenlijk vasthouden, zit je met je tatten op het scherm , uiteraard precies zo dat je een of ander activeert wat je niet wil
oefenen.
Net als dat je met een dslr moet doen.
pi_128721280
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:41 schreef Uncle het volgende:

[..]
Want zoals jullie nu redeneren moet je Aston Martin kopen want iemand die niet kan autorijden die heeft er niets aan en Schumacher komt ook rond op het circuit in een fiat panda...
Dat laatste wil ik wel eens zien _O-
  Admin maandag 8 juli 2013 @ 14:51:42 #135
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128721494
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:41 schreef Uncle het volgende:

[..]

Maar het gaat erom dat je de redenatie niet moet omdraaien. Dat een pro met een cheap ass camera mooie foto's kan maken betekent niet dat een pro camera niet meer mogelijkheden en kwaliteit biedt en dus ook mooiere foto's KUNT maken.
Je zult daarvoor eerst de feeling van die pro moeten hebben. Het inzicht in wat licht doet, wat wel en niet werkt, hoe een compositie aantrekkelijker is en een beeld uitstijgt boven de random foto van elke idioot met een camera (ongeacht de camera). De camera is gereedschap. Maar je zult toch echt je vak moeten verstaan wil je dat gereedschap kunnen gebruiken. En iemand die handig is doet met een goedkope schroevendraaier meer dan ik met een elektrische die alles zelf doet. Dat geldt ook voor camera's. De gemiddelde foto van een écht talentvolle fotograaf die met een speelgoedcamera van 30 euro schiet maakt daarmee foto's die vele malen mooier zijn dan wat jij en ik met een professionele camera (D3s, D800) schieten. Ja, met die D3s of D800 zouden zijn foto's er beter uitzien, cosmetisch gezien, maar de kracht van de foto zit zo goed als altijd in de compositie.

quote:
Maar zet een pro fotograaf met pro spul aan het werk en je hebt (in potentie) nog meer kwaliteit. Tuurlijk moet je weten wat je doet, hoe de aperatuur werkt, en hoe je die in je eigen voordeel kunt gebruiken. Maar als je de randvoorwaarden aan beide kanten van de vergelijking gelijk maakt (noodzakelijk voor een eerlijke vergelijking/disucssie) dan haal je onder de streep meer kwaliteit uit een pro camera dan uit een instapper
Dat gaat echter maar voor weinig mensen op. Uiteraard zullen mensen dan net zoals ik van zichzelf moeten toegeven dat ze geen uitzonderlijke fotograaf zijn. Merk ik kwaliteitsverschil in de foto's die ik met m'n d70 maakte tov foto's die ik met m'n D3s of D800 maak? Nope. Ja, in low light voor de D3s en in puur oplossend vermogen voor de D800, maar als ik van alledrie de camera's de foto's zou uitprinten zou ik niet kunnen zeggen welke de d800 is en welke de d70. En met mij nog 99% van de bevolking.

quote:
Ik ben groot voorstander van kopen wat je wilt, maar je gaat niet op magische wijze mooiere foto's maken met een dure camera dan met een goedkope. Beter gereedschap kan het wel makkelijker maken om bepaalde platen de schieten, maar hier wordt beweerd dat foto's met een telefoon genomen geen foto's zijn, en dat die per definitie onderdoen voor camera's geschoten met een dure pro camera. Dat is pertinent onwaar en hangt voor de volle 100% af van degene die achter de camera staat.
En als ik dan kijk wie die opmerking maakte en ik bekijk z'n site dan heb ik iets van *meh*, die mag wel een toontje lager zingen.
pi_128721601
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:51 schreef Danny het volgende:

Ik ben groot voorstander van kopen wat je wilt, maar je gaat niet op magische wijze mooiere foto's maken met een dure camera dan met een goedkope. Beter gereedschap kan het wel makkelijker maken om bepaalde platen de schieten, maar hier wordt beweerd dat foto's met een telefoon genomen geen foto's zijn, en dat die per definitie onderdoen voor camera's geschoten met een dure pro camera. Dat is pertinent onwaar en hangt voor de volle 100% af van degene die achter de camera staat.
En als ik dan kijk wie die opmerking maakte en ik bekijk z'n site dan heb ik iets van *meh*, die mag wel een toontje lager zingen.
Ik heb niet beweerd dat dat geen foto's zijn, ik heb beweerd dat een telefoon geen camera is !
(klein verschil)
  Admin maandag 8 juli 2013 @ 14:58:32 #137
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128721681
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:55 schreef EdwinMartens het volgende:

Ik heb niet beweerd dat dat geen foto's zijn, ik heb beweerd dat een telefoon geen camera is !
(klein verschil)
quote:
quote:

[..]

Het minderwaardige druipt er vanaf. En dat is echt niet nodig. Er zijn talloze fotografen die met een telefoon foto's maken waar jij en ik alleen maar van kunnen dromen.
  maandag 8 juli 2013 @ 14:59:03 #138
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128721698
quote:

.. Iets zonder echte sluiter is bij mij dus al geen camera.
Maar al is t volgens jou geen camera, er komen wel foto's uit. En soms hele mooie. De krant waarvoor ik werk stuurt tegenwoordig redacteuren met een iphone op pad om een frontfoto te maken, afgedrukt op tabloid ziet 99 procent van de lezers dat niet.

Ik film met de DSLR, een heleboel filmers met een dure ENG camera vinden dat dat ook niet kan, dat je dat met een dure HD camera moet doen, maar de beelden die je met een DSLR maakt zijn van dezelfde kwaliteit dan een duurdere ENG camera
  maandag 8 juli 2013 @ 15:01:29 #139
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128721768
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:58 schreef Danny het volgende:

[..]

[..]

[..]

Het minderwaardige druipt er vanaf. En dat is echt niet nodig. Er zijn talloze fotografen die met een telefoon foto's maken waar jij en ik alleen maar van kunnen dromen.
Precies, als een formule 1 rijder in mijn peugeot uit 1997 plaatsneemt en ik in zijn sportwagen met pirellibanden kom ik echt als laatste over de streep

Het gaat om de maker, niet de apparatuur.

En laat iedereen maar dure cameras kopen, daar wordt de prijs alleen maar lager van
  Admin maandag 8 juli 2013 @ 15:01:54 #140
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128721777
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:59 schreef Stefan het volgende:

[..]

Maar al is t volgens jou geen camera, er komen wel foto's uit. En soms hele mooie. De krant waarvoor ik werk stuurt tegenwoordig redacteuren met een iphone op pad om een frontfoto te maken, afgedrukt op tabloid ziet 99 procent van de lezers dat niet.

Ik film met de DSLR, een heleboel filmers met een dure ENG camera vinden dat dat ook niet kan, dat je dat met een dure HD camera moet doen, maar de beelden die je met een DSLR maakt zijn van dezelfde kwaliteit dan een duurdere ENG camera
Nee joh, die dure dslr schiet best 'leuke plaatjes'.
  Admin maandag 8 juli 2013 @ 15:04:51 #141
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128721867
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:01 schreef Stefan het volgende:

[..]

Precies, als een formule 1 rijder in mijn peugeot uit 1997 plaatsneemt en ik in zijn sportwagen met pirellibanden kom ik echt als laatste over de streep

Het gaat om de maker, niet de apparatuur.

En laat iedereen maar dure cameras kopen, daar wordt de prijs alleen maar lager van
Dat laatste heeft toch weer zo'n bijklankje trouwens. Ik heb er echt niets op tegen om dure camera's te kopen, of wanneer anderen dat doen, ongeacht hoe goed ze zijn. Het is het afgeven op goedkopere dingen dat mij dwars zit. Alsof DX/APS-C minderwaardig is. Om maar iets te noemen.

Hobby's kosten geld. De een geeft 80.000 euro uit aan audioapparatuur, de ander koopt twee camera's met lenzen voor in totaal 25.000 euro. To each their own. Ik vind zowel het kankeren op mensen die goedkopere dingen kopen als het kankeren op mensen die dure dingen kopen, danwel het minderwaardig doen over beiden gewoon getuigen van weinig respect naar de ander en van een enorme berg zelfoverschatting.

En volgens EdwinMartens is dit waarschijnlijk een leuk portretlensje:

[ Bericht 18% gewijzigd door Danny op 08-07-2013 15:05:28 ( ) ]
  maandag 8 juli 2013 @ 15:08:30 #142
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128721986
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:04 schreef Danny het volgende:

[..]

Dat laatste heeft toch weer zo'n bijklankje trouwens.
Maar het is wel zo, de prijs zou een stuk hoger zijn als niemand dslrs zou kopen behalve een klein groepje. En dan zou de MM geen kortingsweek hebben

Verder is t niet zo dat omdat iedereen fotos maakt met een dslr dat er geen markt meer is, je moet beter je best doen maar dat is voor mij een uitdaging

Dus van mijn kant geen kwaad woord over de massa met dslr
  maandag 8 juli 2013 @ 15:09:11 #143
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128722015
Vanmiddag stond ik tussen RTL, SBS en de NOS te filmen trouwens: spot de DSLR 8-)

pi_128722037
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:51 schreef Danny het volgende:

knip

Ik volg echt jouw hele verhaal en redenatie wel hoor. En wat je zegt klopt als een bus.

Alleen de hele discussie over 'je kunt net zo goed een cheap ass camera' kopen valt en staat op het argument dat mensen met een dure camera geen skills hebben en mensen met cheap ass camera's wel. En dat is waar ik me tegen verzet.

Want als je de randvoorwaarden gelijk maakt dan hangt het van de gebruiker (en het gebruik) af of er ECHT meerwaarde zit aan duurder en betere apperatuur. En er zijn genoeg situaties te noemen waarbij er WEL voordeel zit aan topapperatuur.
  maandag 8 juli 2013 @ 15:18:39 #145
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128722318
Aan de andere kant heb je ook mensen met dure dslrs. pro's en hobbyisten die neerkijken op mensen met een kleinere camera of compact

Net zoals ENG camerateams zich verheven voelen boven een DSLR-videoteam

Niet iedereen maar sommige wel
pi_128722352
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:09 schreef Uncle het volgende:

[..]

Ik volg echt jouw hele verhaal en redenatie wel hoor. En wat je zegt klopt als een bus.

Alleen de hele discussie over 'je kunt net zo goed een cheap ass camera' kopen valt en staat op het argument dat mensen met een dure camera geen skills hebben en mensen met cheap ass camera's wel. En dat is waar ik me tegen verzet.

Want als je de randvoorwaarden gelijk maakt dan hangt het van de gebruiker (en het gebruik) af of er ECHT meerwaarde zit aan duurder en betere apperatuur. En er zijn genoeg situaties te noemen waarbij er WEL voordeel zit aan topapperatuur.
Ach hij trolt gewoon graag in zijn eigen forum..

Maarja het is van hem dus dat mag ie
pi_128724588
  Admin maandag 8 juli 2013 @ 16:45:09 #148
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128725320
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:09 schreef Uncle het volgende:

[..]

Punt is dat hier voornamelijk beginners en enthousiaste amateurs rondlopen en die aanraden om alleen duur materiaal te kopen als die vragen 'wat is een goede portretlens' is gewoon lomp imo. Wees gewoon eerlijk naar iemand toe. Iemand die begint met fotograferen heeft helemaal geen L/N glas nodig. Wil die dat toch dan is dat een andere verhaal, maar om die mensen wijs te maken dat DX/APS-C lenzen bagger zijn is natuurlijk kolder.
En natuurlijk zijn er voordelen aan top-apparatuur. Ik schiet veel in (bijna) donker en dan heb ik natuurlijk heel veel baat bij de D3s en een goeie 2.8 zoom of m'n 1.4 50mm. Maar moet je dat blind aanraden aan iedereen die vraagt wat een goeie lens is, of kun je beter even uitvogelen waar hij het precies voor gebruikt in plaats van minderwaardig te doen over betaalbare oplossingen voor die persoon?

Kortom; doe niet minderwaardig over mensen die goedkopere spullen kopen, en ook niet tegen mensen die duuredere spullen kopen. We zijn hier allemaal bezig met dezelfde hobby. Bij de meeste hobbies is het juist zo dat men bewondering heeft voor elkaar. Waarom is dat bij fotografie anders en is alleen wat de persoon zelf heeft opeens top en al de rest kut?
Nikon vs Canon is ook zoiets. Die maken allebei fantastische camera's. Mijn voorkeur gaat uit naar Nikon, maar er is verder niets mis met Canon of Sony of welk merk dan ook. Ga dan niet denigrerend lopen doen naar anderen.

Je zou in dit forum van elkaar moeten leren, maar het komt best vaak voor dat mensen hier juist denigrerend doen naar anderen. En dan gek genoeg niet op punten waar het ertoe doet; de foto's, want daar komt maar weinig respons op, maar juist op dingen die veel minder belangrijk zijn; waarmee de foto's zijn geschoten.

Als ik een mooie foto zie interesseert het me verder weinig waarmee die foto gemaakt is. In 99 van de 100 gevallen zou de fotograaf dezelfde foto hebben kunnen maken met compleet andere aparatuur.
  Admin maandag 8 juli 2013 @ 16:45:48 #149
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128725341
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:19 schreef EdwinMartens het volgende:

[..]

Ach hij trolt gewoon graag in zijn eigen forum..

Maarja het is van hem dus dat mag ie
Jij was degene die aan het trollen was. Maar misschien snap je de definitie van trollen niet helemaal, dat kan.
pi_128725410
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:45 schreef Danny het volgende:

[..]

Jij was degene die aan het trollen was. Maar misschien snap je de definitie van trollen niet helemaal, dat kan.
Dat zal jij vast beter weten, blijf je wel uit de zon ? _O-
  Admin maandag 8 juli 2013 @ 16:49:44 #151
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128725477
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:47 schreef EdwinMartens het volgende:

[..]

Dat zal jij vast beter weten, blijf je wel uit de zon ? _O-
Ik zal me verder weer als je voetveeg gedragen. Wij zijn slechts minderwaardigen met onze compactcamera's zonder echte sluiter :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Danny op 08-07-2013 17:40:54 ]
pi_128725519
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:49 schreef Danny het volgende:

[..]

Ik zal me verder weer als je voetveeg gedragen. Wij zijn slechts minderwaardigen met onze compactcamera's zonder echte sluite :')
DAT heb ik niet gezegd....
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 8 juli 2013 @ 17:37:47 #153
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_128726836
Fotografen die met chagrijnige hoofden ergens zijn. Je hebt verdorie van je hobby je werk gemaakt, geniet er dan ook van *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  maandag 8 juli 2013 @ 17:41:00 #154
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128726938
Ik vind dat geklaag van collegas over mensen met goedkope cameraatjes die de markt verpesten altijd wel leuk. Ik ben pas eind vorig jaar in de fotografiemarkt gestapt en mn omzet komt voor 30 procent uit de fotografie. Er is dus nog steeds markt, ook voor beginnners, je moet er alleen je best voor doen.

En ik vraag dus geen marktverpestende tarieven voor de duidelijkheid. Ik denk dat er wel verwende oldbies zijn die wat te hoog in de boom zijn beland.
  Admin maandag 8 juli 2013 @ 17:50:33 #155
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128727256
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:41 schreef Stefan het volgende:
Ik vind dat geklaag van collegas over mensen met goedkope cameraatjes die de markt verpesten altijd wel leuk. Ik ben pas eind vorig jaar in de fotografiemarkt gestapt en mn omzet komt voor 30 procent uit de fotografie. Er is dus nog steeds markt, ook voor beginnners, je moet er alleen je best voor doen.

En ik vraag dus geen marktverpestende tarieven voor de duidelijkheid. Ik denk dat er wel verwende oldbies zijn die wat te hoog in de boom zijn beland.
sowieso vind ik de bedragen die zelfs een simpele fotostudio vraagt voor een portretje behoorlijk overdreven, gezien de kwaliteit ervan. Schoolfotografen dito. Ik ben geen wereldfotograaf (verre van zelfs), maar als ik zie wat zij vragen kan ik zo binnen lopen en nog betere kwaliteit bieden ook voor hetzelfde geld. In dat opzicht denk ik dat er te weinig echt goede fotografen zijn en de markt overspoeld wordt met mensen die zich - net als ik - een beetje hebben ingelezen en 'wel aardige' foto's maken maar wel dezelfde tarieven hanteren als de echt goede fotografen.

edit: en dat mag natuurlijk, maar als je als consument een reportage wilt laten maken zie je door de bomen het bos niet meer, en is het resultaat voor je dure rekening toch vaak *meh*...
  maandag 8 juli 2013 @ 18:21:47 #156
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128728199
De tarieven zijn gewoon decennia torenhoog geweest en dat kan als er geen concurrentie is, en mensen pikten dat want er was geen alternatief.

Nu kost een dslr met zoom kitlens onder de 500 euro, logisch dat mensen dat kopen en niet een jaarlijkse studiofoto laten maken waar je niet eens de negatieven krijgt

Schoolfotograaf idd een goed voorbeeld. Vroeger kreeg je een afdruk op zicht, kom je m teruggeven of kopen

Toen kwamen de thuisscanners en scande men ze in en gaven de afdruk terug. Nu zet je je kids in de tuin en maakt een leuke foto ipv zon statische dure schoolfoto

Boze schoolfotografen omdat die fotos werden afgedrukt bij de 1 uur foo
pi_128728507
Mijn klacht is dat ik hier klachten zit te lezen terwijl ik beter met fotograferen bezig kan zijn.. ;(
  Admin maandag 8 juli 2013 @ 18:34:58 #158
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128728682
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 18:29 schreef FouteMensenStaff het volgende:
Mijn klacht is dat ik hier klachten zit te lezen terwijl ik beter met fotograferen bezig kan zijn.. ;(
terechte klacht
  maandag 8 juli 2013 @ 18:35:59 #159
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_128728719
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:51 schreef EdwinMartens het volgende:

[..]

DAT heb ik niet gezegd....
Je bent echt te pretentieus bezig hoor.
laat mensen lekker met hun mobieltje foto's maken als ze dat willen, het soort camera maakt een foto niet meer of minder. de fotograaf maakt de foto meer of minder.
  maandag 8 juli 2013 @ 18:46:53 #160
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128729086
Fotografen hebben jaren enorm gecasht op nabestellingen, dure nabestellingen waarvan de prijs 10x of meer over de kop ging, los van kosten van de reportage. En dat per foto. Van bruidsrepos kreeg je nooit een negatief maar moest je een duur boek erbij kopen en familie kon dure afdrukken nabestellen.
  Admin maandag 8 juli 2013 @ 19:28:22 #161
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128730413
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 18:46 schreef Stefan het volgende:
Fotografen hebben jaren enorm gecasht op nabestellingen, dure nabestellingen waarvan de prijs 10x of meer over de kop ging, los van kosten van de reportage. En dat per foto. Van bruidsrepos kreeg je nooit een negatief maar moest je een duur boek erbij kopen en familie kon dure afdrukken nabestellen.
Precies dat idd. Schoolfoto's ook. Als je zo eens uitrekent wat zo'n kerel verdient dan loopt dat in de duizenden euro's, en dat allemaal voor foto's van op z'n vriendelijkst gezegd 'dubieuze kwaliteit'. Maar ja, iedereen wil de schoolfoto's hebben om door te geven aan oma en opa en oom bob en tante zus. Score!
Kom aan met een dslr, twee lampen en een backscreen en iedereen denkt 'die zal wel weten waar hij mee bezig is'. Niet dus.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 juli 2013 @ 19:31:30 #162
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_128730510
concertfotografen zullen trouwens beamen dat mensen met compactcamera's (of telefoons) in de fotopit vreselijk irritant zijn. En dan dus vanwege dat ze die dingen altijd met gestrekte armen vasthouden, dus lekker voor andermans lens.
  maandag 8 juli 2013 @ 20:22:15 #163
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128732344
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 19:31 schreef Tokus het volgende:
concertfotografen zullen trouwens beamen dat mensen met compactcamera's (of telefoons) in de fotopit vreselijk irritant zijn. En dan dus vanwege dat ze die dingen altijd met gestrekte armen vasthouden, dus lekker voor andermans lens.
Ja, dat is alleen niet het probleem van de fotografen met compact/mobiel, de organisatie heeft er namelijk veel voordeel bij dat blogs en websites komen voor hun fotoverslag, omdat ze meer lezers hebben dan papierenmedia en ook nog eens veel sneller zijn, soms al binnen een paar uur of zelfs direct

De media is veranderd, daar kunnen sommigen niet goed mee omgaan.
  maandag 8 juli 2013 @ 20:23:26 #164
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128732384
Dan staat er ook ineens een FOK!fotograafamateur naast de 'pro' die daar niet mee kan omgaan _O-

110130_238961_juicyhilVSvantellingen.jpg
pi_128732587
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 20:23 schreef Stefan het volgende:
Dan staat er ook ineens een FOK!fotograafamateur naast de 'pro' die daar niet mee kan omgaan _O-

[ afbeelding ]
Zit Jolanthe op Fok? Even FoBo checken.
  Admin maandag 8 juli 2013 @ 20:32:52 #166
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128732764
quote:

[ afbeelding ]
dat hoofd op die onderste foto is geniaal.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 juli 2013 @ 20:40:40 #167
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_128733100
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 20:22 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ja, dat is alleen niet het probleem van de fotografen met compact/mobiel, de organisatie heeft er namelijk veel voordeel bij dat blogs en websites komen voor hun fotoverslag, omdat ze meer lezers hebben dan papierenmedia en ook nog eens veel sneller zijn, soms al binnen een paar uur of zelfs direct

De media is veranderd, daar kunnen sommigen niet goed mee omgaan.
niet alleen papieren media maakt gebruik van spiegelreflexcamera's, hoor. De meeste fotografen die voor ezines werken hebben ook dslr's. En de meeste blogjes komen (gelukkig) niet binnen bij de concerten waar een fotopit is.
  maandag 8 juli 2013 @ 20:45:58 #168
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128733315
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 20:40 schreef Tokus het volgende:

[..]

niet alleen papieren media maakt gebruik van spiegelreflexcamera's, hoor. De meeste fotografen die voor ezines werken hebben ook dslr's. En de meeste blogjes komen (gelukkig) niet binnen bij de concerten waar een fotopit is.
Weet ik toch, fokfotografen hebben ook dslrs maar ging over de klacht van de fotopot :)
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 8 juli 2013 @ 21:11:24 #169
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_128734546
quote:
6s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:37 schreef Dark_Angelus het volgende:
Fotografen die met chagrijnige hoofden ergens zijn. Je hebt verdorie van je hobby je werk gemaakt, geniet er dan ook van *O*
Als je van je hobby je werk maakt moet je eerst op zoek naar een nieuwe hobby :')

Als je voor geld fotografeert gaan er ineens hele andere spelregels gelden en je zou ze de kost niet moeten willen geven die bij die 'pro'-status alleen de gedachte hadden dat dat zoveel inhoud als 'de hele dag met spullen spelen' in plaats van er nu en vooral in de toekomst een boterham, liefst met beleg, aan over te houden.
pi_128736539
quote:

[ afbeelding ]
Dat is geen pro, dat is een irritante paparazzo ;)

Die "amateur" heeft wel een professionele sportieve houding
  FOK!fotograaf dinsdag 9 juli 2013 @ 00:56:29 #171
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_128745132
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 19:31 schreef Tokus het volgende:
Klinkt bekend. Irritanter zijn dus die VIPs in een foto pit, kan je je kont niet keren... Nou heb ik mijn lengte mee, maar toch...
The summer is magic!

FOK!fotograaf dinsdag 9 juli 2013 @ 00:59:37 #172
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_128745233
quote:

[..]

Heel eerlijk ?

Wat denk je dan van de SLT serie van Sony? Strikt gezien is dat al geen spiegelreflex meer.
The summer is magic!

pi_128748516
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:59 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Wat denk je dan van de SLT serie van Sony? Strikt gezien is dat al geen spiegelreflex meer.
Dat ding heeft een (gordijn) sluiter en is dus een echte camera..
Dat de spiegel vast zit en halfdoorlatend is maakt voor de definitie camera of niet wat mij betreft niks uit. Maar het is idd geen spiegelreflex camera ( maar dat is een meetzoeker camera als leica ook niet) Vraag me alleen af wat de nadelen van deze constructie zijn.. je MOET ergens licht verliezen..
Oh ik zie .. electronic viewfinder.. dat wil zeggen je kijkt helemaal niet door de lens maar je ziet het beeld op een schermpje... Niet mijn ding...
pi_128748525
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:05 schreef EdwinMartens het volgende:

[..]

Dat de spiegel vast zit en halfdoorlatend is maakt voor de definitie camera of niet wat mij betreft niks uit. Maar het is idd geen spiegelreflex camera ( maar dat is een meetzoeker camera als leica ook niet) Vraag me alleen af wat de nadelen van deze constructie zijn.. je MOET ergens licht verliezen..
Oh ik zie .. electronic viewfinder.. dat wil zeggen je kijkt helemaal niet door de lens maar je ziet het beeld op een schermpje...(ook in de zoeker !) Niet mijn ding...
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:07:45 #175
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128748550
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:56 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Klinkt bekend. Irritanter zijn dus die VIPs in een foto pit, kan je je kont niet keren... Nou heb ik mijn lengte mee, maar toch...
Das ook meer een irritatie die je moet neerleggen bij de organisatie. Als je als VIP wordt toegelaten maak je uiteraard fotos
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:08:35 #176
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128748569
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:05 schreef EdwinMartens het volgende:

[..]

Oh ik zie .. electronic viewfinder.. dat wil zeggen je kijkt helemaal niet door de lens maar je ziet het beeld op een schermpje... Niet mijn ding...
Ben je in jouw ogen ook pas een echte fotograaf als je met een 'echte' camera werkt?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 juli 2013 @ 09:15:56 #177
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_128748695
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:56 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Die hebben er al helemaal niets te zoeken, nee. Als ze daar zonodig mogen komen, doe dat dan pas na 3 nummers...
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:17:10 #178
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128748717
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:15 schreef Tokus het volgende:

[..]

Die hebben er al helemaal niets te zoeken, nee. Als ze daar zonodig mogen komen, doe dat dan pas na 3 nummers...
Maar als jij als VIP van de organisatie in de fotopit gaat staan zeg je toch ook niet, nee bedankt, ik blijf hier wel achteraan tussen de rest staan
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 juli 2013 @ 09:19:37 #179
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_128748767
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:17 schreef Stefan het volgende:

[..]

Maar als jij als VIP van de organisatie in de fotopit gaat staan zeg je toch ook niet, nee bedankt, ik blijf hier wel achteraan tussen de rest staan
Mogen we hier alleen klagen als we het hier ook kunnen oplossen?
pi_128748782
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:08 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ben je in jouw ogen ook pas een echte fotograaf als je met een 'echte' camera werkt?
In principe ja, maar dat zit niet in de prijs, noch in de "status" maar meer in de vraag of het een (foto) camera is of meer een webcam waar ook "een frame" uit komt. snap je mijn betoog ?
Alles met een sluiter is bij mij een "echte" camera.. ( dus elke camera waar een rolletje ingaat zoieso) :)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:20:56 #181
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128748786
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:19 schreef Tokus het volgende:

[..]

Mogen we hier alleen klagen als we het hier ook kunnen oplossen?
Ik zeg alleen dat je je dan irriteert aan de verkeerde mensen
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:24:31 #182
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128748851
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:20 schreef EdwinMartens het volgende:

[..]

In principe ja, maar dat zit niet in de prijs, noch in de "status" maar meer in de vraag of het een (foto) camera is of meer een webcam waar ook "een frame" uit komt. snap je mijn betoog ?
Alles met een sluiter is bij mij een "echte" camera.. ( dus elke camera waar een rolletje ingaat zoieso) :)
En de echte fotograaf die een keer op pad gaat met een systeemcamera of compact om de DSLR niet mee te slepen is dan even geen echte fotograaf?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 juli 2013 @ 09:24:55 #183
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_128748858
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:20 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat je je dan irriteert aan de verkeerde mensen
Nee, die mensen staan op dat moment in de weg en irritant te doen, dus ik erger me aan hen.
Ja, indirect erger ik me dan ook aan de organisatie die ze daar toelaat.
pi_128749185
quote:

[..]

Ik snap je betoog wel, ik ben het er alleen niet mee eens. Een fotograaf maakt foto's. En een goeie fotograaf maakt goeie foto's. Daar herken je de goeie fotograaf dus ook aan, aan z'n goeie foto's. Niet aan z'n camera.

En natuurlijk snap ik echt wel dat technisch een 5d mark III beter is dan één of andere ouwe Nokia. Alleen is dat niet hét kenmerk van een goeie fotograaf. Immers, een fotograaf die goeie foto's maakt (een goeie fotograaf dus), is niet ineens geen goeie fotograaf meer als 'ie even een foto maakt met z'n iPhone.
pi_128749205
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:43 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik snap je betoog wel, ik ben het er alleen niet mee eens. Een fotograaf maakt foto's. En een goeie fotograaf maakt goeie foto's. Daar herken je de goeie fotograaf dus ook aan, aan z'n goeie foto's. Niet aan z'n camera.

En natuurlijk snap ik echt wel dat technisch een 5d mark III beter is dan één of andere ouwe Nokia. Alleen is dat niet hét kenmerk van een goeie fotograaf. Immers, een fotograaf die goeie foto's maakt (een goeie fotograaf dus), is niet ineens geen goeie fotograaf meer als 'ie even een foto maakt met z'n iPhone.
Dan heb je niet helemaal goed gelezen wat ik schreef
pi_128749312
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:44 schreef EdwinMartens het volgende:
Dan heb je niet helemaal goed gelezen wat ik schreef
Er staat "echte" in plaats van "goeie" zie ik nu, maar dat is dan ook het enige. Jij schrijft:

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:08 schreef Stefan het volgende:
quote:
Dus, je bent pas een echte fotograaf als je met een echte camera werkt. En dat is dus onzin. Je bent een echte fotograaf als je echte foto's maakt. Mijn punt blijft staan. Het kenmerk van een fotograaf is dat 'ie foto's maakt. Niet dat 'ie een sluiter bedient. Als je een 5D mark III om je nek hebt hangen maar er 0 foto's mee schiet, ben je natuurlijk geen echte fotograaf. Dus de apparatuur is niet van belang, het eindproduct (de foto) is van belang.
pi_128749453
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:50 schreef DonJames het volgende:

Dus, je bent pas een echte fotograaf als je met een echte camera werkt. En dat is dus onzin. Je bent een echte fotograaf als je echte foto's maakt. Mijn punt blijft staan. Het kenmerk van een fotograaf is dat 'ie foto's maakt. Niet dat 'ie een sluiter bedient. Als je een 5D mark III om je nek hebt hangen maar er 0 foto's mee schiet, ben je natuurlijk geen echte fotograaf. Dus de apparatuur is niet van belang, het eindproduct (de foto) is van belang.
Natuurlijk, als je mij een stradivarius geeft komt er alsnog kattengejank uit...
Maar er is een reden waarom mensen een bepaalde camera gebruiken..
( alleen al het verschil in lensopening en het snel openen en sluiten van een mechanische sluiter)

een sluiterloze camera schakelt alleen de sensor aan en uit. ( wat veel trager gaat)
ook kan je dan niet meer van sluitertijden spreken.. een van de dingen waarmee je de foto maakt zoals jij 'm hebben wil als fotograaf.
Dat lukt met een "telefoon" domweg niet
pi_128749565
Omdat er geen sluiter in zit, is het geen camera? :D

dan carrillo: wet plates door Patrick Richardson Wright

En hoe noem je dan de mensen die een fashion shoot doen met RED achtige toestanden die ipv met hoge fps klikken, gewoon een 4K of 8K filmpje schieten en daar de beste frame uit pakken? :P
pi_128749583
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:57 schreef EdwinMartens het volgende:

[..]

Natuurlijk, als je mij een stradivarius geeft komt er alsnog kattengejank uit...
Maar er is een reden waarom mensen een bepaalde camera gebruiken..
( alleen al het verschil in lensopening en het snel openen en sluiten van een mechanische sluiter)

een sluiterloze camera schakelt alleen de sensor aan en uit. ( wat veel trager gaat)
ook kan je dan niet meer van sluitertijden spreken.. een van de dingen waarmee je de foto maakt zoals jij 'm hebben wil als fotograaf.
Je snapt mijn punt niet, aangezien je door blijft gaan op het technische aspect van hetgeen waarmee je de foto maakt. Nogmaals: het kenmerk van een fotograaf is dat 'ie foto's maakt. Niet dat 'ie een camera met sluiter heeft. Eens?

Daarnaast ben ik het niet met jouw sluiter-punt eens. Een oude Daguerrotype-camera had geen sluiter (alleen een lensdop). Een simpele pinhole heeft tevens geen sluiter. Komen daar volgens jouw beperkte definitie geen foto's uit?
pi_128749597
quote:
Dat ligt dan eerder aan jou dan aan de camera.
pi_128749624
quote:
16s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:02 schreef Ener-G het volgende:
Omdat er geen sluiter in zit, is het geen camera? :D

dan carrillo: wet plates door Patrick Richardson Wright

En hoe noem je dan de mensen die een fashion shoot doen met RED achtige toestanden die ipv met hoge fps klikken, gewoon een 4K of 8K filmpje schieten en daar de beste frame uit pakken? :P
Wet plates... ik hoef nieteens naar dat filmpje te kijken..
Zo werden de eerste foto's gemaakt ja .. en "er zat een DOP op de camera"
dat ding had dus een sluiter, volledig handmatig weliswaar maar de fotograaf bepaalt hoeveel licht er op de plaat komt ...

verder Filmen is GEEN fotograferen
pi_128749716
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:03 schreef DonJames het volgende:

[..]

Je snapt mijn punt niet, aangezien je door blijft gaan op het technische aspect van hetgeen waarmee je de foto maakt. Nogmaals: het kenmerk van een fotograaf is dat 'ie foto's maakt. Niet dat 'ie een camera met sluiter heeft. Eens?

Daarnaast ben ik het niet met jouw sluiter-punt eens. Een oude Daguerrotype-camera had geen sluiter (alleen een lensdop). Een simpele pinhole heeft tevens geen sluiter. Komen daar volgens jouw beperkte definitie geen foto's uit?
Eeen dop op een (oude) camera waarmee de lens "geopend" en "gesloten" wordt is bij mij een sluiter.. Je begrijpt mijn punt niet.

Verder het is de vraag of Daguerreotypie al fotografie is, of een voorloper hiervan...
reproductie is hierbij namelijk niet mogelijk.
pi_128749800
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:06 schreef EdwinMartens het volgende:
dat ding had dus een sluiter, volledig handmatig weliswaar maar de fotograaf bepaalt hoeveel licht er op de plaat komt ...
..
..en als je de 5D Mark III op volautomatisch laat staan bepaal je dat dus niet zelf. Dus wat is het nou? Ben je wel een fotograaf omdat je een camera met sluiter hebt, of ben je het niet omdat je niet zelf bepaalt hoeveel licht er op het medium valt?

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:09 schreef EdwinMartens het volgende:
Een dop op een (oude) camera waarmee de lens "geopend" en "gesloten" wordt is bij mij een sluiter..
Maar een sensor die je aan-en-uit zet is dat niet? Wat is daarin het verschil?
quote:
Je begrijpt mijn punt niet.
Ik snap het prima, ik vind het alleen onzin.
quote:
Verder het is de vraag of Daguerreotypie al fotografie is, of een voorloper hiervan...
reproductie is hierbij namelijk niet mogelijk.
Dat is geen vraag. Natuurlijk is dat fotografie. Hoe kom je erbij dat reproductie een criterium is voor fotografie? Dat heb ik echt nog nooit iemand horen zeggen..
pi_128749852
En Chase Jarvis is natuurlijk ook geen fotograaf:

Of David Hobby:

pi_128749902
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:13 schreef DonJames het volgende:

Maar een sensor die je aan-en-uit zet is dat niet? Wat is daarin het verschil?
Hopeloos... Maar vraag een willekeurige fotograaf wat het verschil is, ik heb het al uit proberen te leggen, je WIL het niet snappen

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:13 schreef DonJames het volgende:
Dat is geen vraag. Natuurlijk is dat fotografie. Hoe kom je erbij dat reproductie een criterium is voor fotografie? Dat heb ik echt nog nooit iemand horen zeggen..
nou.. ook daarvoor waren er al procedures om licht om te zetten in beeld en die worden niet allemaal als fotografie gezien.. dus waar leg je de grens.. fotografie is niet in een keer uitgevonden dus er is geen scherpe lijn
pi_128749967
Fotografie = schrijven/tekenen met licht. In de letterlijke zin van het woord, vertaald.

Of je dat nu met een Hasselblad/LEAF, een gsm telefoon, webcam, of een kartonnen doos met een gat erin doet. Op fotopapier, glasplaat, negatief, of een sensor.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:21:18 #197
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_128749981
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:06 schreef EdwinMartens het volgende:

[..]

verder Filmen is GEEN fotograferen
Dus een filmbeeld is geen foto? Volgens mij zijn films heel veel foto's achter elkaar, maw, filmen bestaat niet. Wel bursten met je toestel. En dus zijn alle cameramannen eigenlijk fotografen.
pi_128750015

Ik ga maar even wat nuttigs doen verder, succes jongens :P
  Admin dinsdag 9 juli 2013 @ 10:23:52 #199
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128750026
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:57 schreef EdwinMartens het volgende:

Vandaar dat sommige van dergelijke camera's burstrates van 30 of meer fps hebben, waar de duurste en snelste dslr de 10 amper haalt?
pi_128750043
Nou .. ik denk dat een hoop mensen het met die stelling niet ee
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:21 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dus een filmbeeld is geen foto? Volgens mij zijn films heel veel foto's achter elkaar, maw, filmen bestaat niet. Wel bursten met je toestel. En dus zijn alle cameramannen eigenlijk fotografen.
Juistem ... :')
  Admin dinsdag 9 juli 2013 @ 10:25:19 #201
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128750060
Mijn zoon en dochter hebben een nikon compactcamera. Als die zeggen 'we gaan even foto's maken', wat moet ik dan zeggen? 'nee, foto's maken doe je met deze D3s, wat jullie doen heeft geen echte naam'?
pi_128750071
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:23 schreef Danny het volgende:

[..]

Vandaar dat sommige van dergelijke camera's burstrates van 30 of meer fps hebben, waar de duurste en snelste dslr de 10 amper haalt?
Die sensor blijft aan staan in dat geval en filmt zoals een webcam dat ook doet .. CCD ;-)
daar heb je niet met een sluiter te maken
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:26:25 #203
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_128750078
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:25 schreef Danny het volgende:
Mijn zoon en dochter hebben een nikon compactcamera. Als die zeggen 'we gaan even foto's maken', wat moet ik dan zeggen? 'nee, foto's maken doe je met deze D3s, wat jullie doen heeft geen echte naam'?
Nee, zo:

Foto's maken? FOTO'S MAKEN?

JULLIE GAAN VERDOMME LICHT OP JE GEVOELIGE PLAAT LATEN VALLEN OM ZODOENDE EEN AFBEELDING TE CREEREN MAAR DAT IS GEEN FOTO!!!!! WANT WAAR IS JULLIE SLUITER? NOU? NOU?
pi_128750097
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:25 schreef Danny het volgende:
|:( :X
  Admin dinsdag 9 juli 2013 @ 10:27:12 #205
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128750101
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nee, zo:

Foto's maken? FOTO'S MAKEN?

JULLIE GAAN VERDOMME LICHT OP JE GEVOELIGE PLAAT LATEN VALLEN OM ZODOENDE EEN AFBEELDING TE CREEREN MAAR DAT IS GEEN FOTO!!!!! WANT WAAR IS JULLIE SLUITER? NOU? NOU?
ah, dat gaan we binnenkort maar eens doen.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:27:28 #206
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_128750106
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:23 schreef Danny het volgende:

[..]

Nikon misschien, bij Canon haal je met de 1D X toch een fraaie 12. B-)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:27:40 #207
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_128750111
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:27 schreef EdwinMartens het volgende:

[..]

|:( :X
Ik heb even op je site gekeken trouwens, ik ga even m'n broek verschonen.
pi_128750124
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:27 schreef Mirjam het volgende:

[..]

vergeet je slipje niet
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:28:48 #209
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_128750133
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:27 schreef Danny het volgende:

[..]

ah, dat gaan we binnenkort maar eens doen.
Tis misschien wat hard, maar zo is het nou eenmaal. Ze kunnen beter maar meteen leren dat ze niets, maar dan ook niets te maken hebben met fotografie. Sterker nog, ik ben van mening dat je beter hun camera's op de grond stuk kan gooien dan dat je ze door laat gaan met deze waanzin.

Sluiterloze camera's :r

Het is dat die gopro van me zo belachelijk stevig gebouwd is, anders was die allang kapotgeslagen geweest.
  Admin dinsdag 9 juli 2013 @ 10:30:42 #210
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128750174
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:27 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nikon misschien, bij Canon haal je met de 1D X toch een fraaie 12. B-)
1DX doet er 14 zelfs als het goed is. D4 doet er 12. Ik zei ook 'de meesten halen het amper' ;)
  Admin dinsdag 9 juli 2013 @ 10:31:16 #211
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128750189
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:27 schreef Mirjam het volgende:

[..]

jah, dat had ik ook. maar hej, hij heeft een dslr en is dus echt wel een keigoeie fotograaf
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:31:55 #212
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_128750206
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:31 schreef Danny het volgende:

[..]

jah, dat had ik ook. maar hej, hij heeft een dslr en is dus echt wel een keigoeie fotograaf
En alle andere mensen die aanmodderen met rare magische kastjes zijn veel te min.
hey, I get him, I really do.
  Admin dinsdag 9 juli 2013 @ 10:32:09 #213
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128750214
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:28 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Tis misschien wat hard, maar zo is het nou eenmaal. Ze kunnen beter maar meteen leren dat ze niets, maar dan ook niets te maken hebben met fotografie. Sterker nog, ik ben van mening dat je beter hun camera's op de grond stuk kan gooien dan dat je ze door laat gaan met deze waanzin.

Sluiterloze camera's :r

Het is dat die gopro van me zo belachelijk stevig gebouwd is, anders was die allang kapotgeslagen geweest.
Ik schaf wel 2 D4's voor ze aan. Maar dan wel met fullframe N lenzen. 70-200 f2.8. Dan ben je pas foto's aan het maken.
pi_128750215
Aangezien dit een klachten topic is en geen discussie topic wil ik graag even klagen over de houding (en de foto's) van EdwinMartens.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:32:55 #215
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_128750226
quote:
4s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:32 schreef Godtje het volgende:
Aangezien dit een klachten topic is en geen discussie topic wil ik graag even klagen over de houding (en de foto's) van EdwinMartens.
*;
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:33:48 #216
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128750245
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:28 schreef EdwinMartens het volgende:

[..]

vergeet je slipje niet
Ik heb er net een foto afbeelding van gemaakt met mijn compact, maar kan m niet plaatsen want geen foto en dat zou offtopic zijn
  Admin dinsdag 9 juli 2013 @ 10:34:02 #217
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128750252
Zag laatst iemand die zich fotograaf noemde met een D300s. WTF! Geen fullframe? Dan ben je natuurlijk maar een amateurtje die met inferieure kwaliteit werkt.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:34:09 #218
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128750256
Mensen met een DSLR die zich fotograaf noemen en die afgeven op alle alternatieve manieren van foto's maken (ik noem maar bijv. een fotodienst als instagram of lomografie). Als je dan echt zo'n goede fotograaf bent, kun je ook met een pinhole of point & shoot camera een goed beeld neerzetten, daar heb je niet per se een dure DSLR voor nodig. het gaat niet om de camera, het gaat om het beeld.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:34:48 #219
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_128750270
quote:

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:32 schreef Danny het volgende:

[..]

Ik schaf wel 2 D4's voor ze aan. Maar dan wel met fullframe N lenzen. 70-200 f2.8. Dan ben je pas foto's aan het maken.
Eens met peters klacht. Lopen er van die klotekindjes rond met duurdere spullen dan ik heb :r
En krijgen ze geeneens VR? Dat is pas klachtwaardig!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:34:58 #220
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128750274
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:34 schreef Danny het volgende:
Zag laatst iemand die zich fotograaf noemde met een D300s. WTF! Geen fullframe? Dan ben je natuurlijk maar een amateurtje die met inferieure kwaliteit werkt.
Ah, je bewijst net mijn klacht :P Een camera bepaalt niet de kwaliteit van een fotograaf. Dat vind ik vaak ook een beetje jammer aan dit subforum.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:35:15 #221
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128750283
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:34 schreef SEMTEX het volgende:
Mensen met een DSLR die zich fotograaf noemen en die afgeven op alle alternatieve manieren van foto's maken (ik noem maar bijv. een fotodienst als instagram of lomografie). Als je dan echt zo'n goede fotograaf bent, kun je ook met een pinhole of point & shoot camera een goed beeld neerzetten, daar heb je niet per se een dure DSLR voor nodig. het gaat niet om de camera, het gaat om het beeld.
Het is de chauffeur, niet de auto die de race wint ^O^
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:35:38 #222
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_128750296
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:34 schreef SEMTEX het volgende:
Tsjah, en toch klopt die gedachte niet. Want zie jij met een point & shoot maar eens een mooie sportfoto te maken. Dat is... onmogelijk.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:35:42 #223
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128750299
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:34 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ah, je bewijst net mijn klacht :P Een camera bepaalt niet de kwaliteit van een fotograaf. Dat vind ik vaak ook een beetje jammer aan dit subforum.
Dit subforum is toch best laagdrempelig?
  Admin dinsdag 9 juli 2013 @ 10:35:55 #224
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128750309
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:33 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ik heb er net een foto afbeelding van gemaakt met mijn compact, maar kan m niet plaatsen want geen foto en dat zou offtopic zijn
Ik stel voor dat we een "show hier je 'ook wel leuke plaatjes' die niet met een dslr zijn geschoten en laat ze beoordelen door EdwinMartens" reeks maken.
We hebben onze eigen Ken Rockwell *O*
pi_128750328
Ach danny is met z'n vriendinnetjes op stap ( ja ook die ene)
Het ging om de vraag of je een telefoon serieus moet nemen als camera.. ik vind van niet.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:37:16 #226
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_128750336
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:34 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Lees ajb ff het hele topic door. Dat werkt verhelderend.

En verder vind ik het triest om iemand persoonlijk aan te vallen over zijn foto's omdat hij een bepaald discussiepunt inneemt. Ik ben het niet eens met hem en vind zijn ideeën belachelijk, maar om dan maar meteen zijn website en foto's af te gaan zeiken vind ik onder de gordel. Doettie andersom ook niet.
pi_128750360
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:35 schreef Danny het volgende:

[..]

Ik stel voor dat we een "show hier je 'ook wel leuke plaatjes' die niet met een dslr zijn geschoten en laat ze beoordelen door EdwinMartens" reeks maken.
We hebben onze eigen Ken Rockwell *O*
Ik HAD het helemaal niet over een DSLR..
Leica is bv GEEN DSLR, maar weldegelijk een camera ( en een dure ook :X )
  Admin dinsdag 9 juli 2013 @ 10:38:27 #228
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128750362
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:34 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

[..]

Eens met peters klacht. Lopen er van die klotekindjes rond met duurdere spullen dan ik heb :r
En krijgen ze geeneens VR? Dat is pas klachtwaardig!
70-200 heeft VR (althans, de mijne :))
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:36 schreef EdwinMartens het volgende:
Ach danny is met z'n vriendinnetjes op stap ( ja ook die ene)
Het ging om de vraag of je een telefoon serieus moet nemen als camera.. ik vind van niet.
de vraag is of we jou serieus moeten nemen als 'kenner' of 'fotograaf. Ik vind van niet :)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:39:27 #229
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128750387
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:35 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Tsjah, en toch klopt die gedachte niet. Want zie jij met een point & shoot maar eens een mooie sportfoto te maken. Dat is... onmogelijk.
Onzin, sport is ten eerste een ruim begrip, je hebt sporten waar je prima met een point en shoot uit de voeten kan, niet elke sport speelt zich 100 meter verder op een grasveld af (of was je sarcastisch?)
pi_128750394
Op m`n HX9V moet ik soms 2-3 x drukken voordat hij de foto maakt, omdat hij dan niet lekker kan scherpstellen :')
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:40:40 #231
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_128750418
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:38 schreef EdwinMartens het volgende:

[..]

Ik HAD het helemaal niet over een DSLR..
Leica is bv GEEN DSLR, maar weldegelijk een camera ( en een dure ook :X )
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:39 schreef Stefan het volgende:

[..]

Onzin, sport is ten eerste een ruim begrip, je hebt sporten waar je prima met een point en shoot uit de voeten kan, niet elke sport speelt zich 100 meter verder op een grasveld af (of was je sarcastisch?)
Je snapt hoop ik toch mijn punt wel? Of had ik er nou echt bij moeten zetten dat het om snelbewegende dingen ging dan? Een damwedstrijd kan je idd met een point en shoot doen.
pi_128750423
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:38 schreef Danny het volgende:

[..]

70-200 heeft VR (althans, de mijne :))

[..]

de vraag is of we jou serieus moeten nemen als 'kenner' of 'fotograaf. Ik vind van niet :)
Och.. dat hoofd van jou met een snoot belicht.. zal een heel aardig plaatje opleveren _O-
eerst even in de boenwas
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:41:58 #233
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_128750448
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:40 schreef EdwinMartens het volgende:

[..]

Och.. dat hoofd van jou met een snoot belicht.. zal een heel aardig plaatje opleveren _O-
eerst even in de boenwas
Persoonlijke aanvallen zijn nergens voor nodig....
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:43:07 #234
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128750480
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:40 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

[..]

Je snapt hoop ik toch mijn punt wel? Of had ik er nou echt bij moeten zetten dat het om snelbewegende dingen ging dan? Een damwedstrijd kan je idd met een point en shoot doen.
Ook dit kan prima met een compact, hardlopen, raften, horden, zwemmen, fietsen. Ik kan mijn compact net zo instellen als mijn 5D en er een foto mee maken van een snelle sport

Dus onmogelijk is onzin
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:44:25 #235
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_128750510
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:43 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ook dit kan prima met een compact, hardlopen, raften, horden, zwemmen, fietsen. Ik kan mijn compact net zo instellen als mijn 5D en er een foto mee maken van een snelle sport

Dus onmogelijk is onzin
Wat heb jij voor compact?

Met zo'n ding: http://www.camerawarehous(...)GCorgCFQEQ3goduEYAtg
Ben je een knappe kerel als je daarmee net zo veel scherpe, goedbelichte met goede compositie etc etc etc foto's maakt als je met een DSLR zou doen.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:44:47 #236
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128750516
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:44 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat heb jij voor compact?

Powershot G15
pi_128750530
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:41 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Persoonlijke aanvallen zijn nergens voor nodig....
"t is nieteens een aanval eigenlijk :D
Ik zie het effect wel voor me....
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:45:33 #238
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_128750531
Van dat geld koop je ook al bijna een DSLR, dus wat dat aan gaat mag je er ook wel wat van verwachten. Ik doelde op de goedkopere camera's. En dan met bovenstaande voorwaarden.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:45:48 #239
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128750538
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:35 schreef Stefan het volgende:

[..]

Dit subforum is toch best laagdrempelig?
Nee, ik zie menig Fokker teveel nitpicken over technische details, waardoor ik het zelf niet interessant vind om te volgen.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:46:08 #240
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128750546
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:45 schreef kanovinnie het volgende:
Van dat geld koop je ook al bijna een DSLR, dus wat dat aan gaat mag je er ook wel wat van verwachten. Ik doelde op de goedkopere camera's. En dan met bovenstaande voorwaarden.
Ja, oke, maar P&S is compact, maar ik snap je punt ^O^
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:47:09 #241
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128750567
Vraagje, is dit een foto?

dinsdag 9 juli 2013 @ 10:47:18 #242
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_128750570
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:45 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Nee, ik zie menig Fokker teveel nitpicken over technische details, waardoor ik het zelf niet interessant vind om te volgen.
Nu ben ik benieuwd over welke details je het hebt. En dan niet refereren naar dit topic, want dat gaat toch nergens over. :P
  Admin dinsdag 9 juli 2013 @ 10:47:32 #243
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128750579
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:47 schreef Stefan het volgende:

[ afbeelding ]
nee, een foto heb je op fotopapier. dit is een plaatje
pi_128750593
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:18 schreef EdwinMartens het volgende:
Hopeloos... Maar vraag een willekeurige fotograaf wat het verschil is, ik heb het al uit proberen te leggen, je WIL het niet snappen
Vooralsnog ben jij de ENIGE die van mening is dat je een goed punt maakt. Zou een teken aan de wand moeten zijn, lijkt me..
quote:
nou.. ook daarvoor waren er al procedures om licht om te zetten in beeld en die worden niet allemaal als fotografie gezien.. dus waar leg je de grens.. fotografie is niet in een keer uitgevonden dus er is geen scherpe lijn
Maar die harde lijn is er volgens jou wel, namelijk op het moment dat er een sluiter werd gebruikt. En verder is niets van belang. Waarom men een fotograaf dan niet "sluiterbediener" noemt is gaan noemen is dan weer vreemd..
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:48:07 #245
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_128750597
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:47 schreef Danny het volgende:

[..]

:D
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:48:24 #246
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128750603
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:47 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nu ben ik benieuwd over welke details je het hebt. En dan niet refereren naar dit topic, want dat gaat toch nergens over. :P
Ik kan niet verwijzen naar een concreet topic of reeks, het is meer een gevoel. Ik zie ook teveel HDR voorbij komen, en dat vind ik helemaal gemakzuchtige fotografie :P
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:48:55 #247
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128750620
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:45 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Maar je moet wel wt dieper gaan, maar op andere fora gaat t er veel harder aan toe. En je moet wel wat opsteken af en toe.
pi_128750626
quote:

[ afbeelding ]
Ja dat is een foto , en een mooie ook !
pi_128750628
quote:

[ afbeelding ]
Even kijken:

Ik kan hem reproduceren, dus ja.
pi_128750641
quote:

[ afbeelding ]
Lijkt me met een compact gemaakt dus dit is hoogstens compografie... :X
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:50:24 #251
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128750664
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:47 schreef Danny het volgende:

[..]

Ik vroeg het omdat het een frame uit een film is gemaakt met mijn compact
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:50:58 #252
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_128750676
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:50 schreef Stefan het volgende:

[..]

Gatverdamme. Wie pakt de hooivorken, fakkels en pek met veren? Weg met deze cameraman!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:51:10 #253
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128750683
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:49 schreef EdwinMartens het volgende:

[..]

Ja dat is een foto , en een mooie ook !
Maar het is gemaakt met mijn sluiterloze Powershot G15 en het is een frame uit een film.

Hoe kan dat dan een foto zijn?

Komt uit deze film, op 1 min 11 https://vimeo.com/67113949
pi_128750713
Overigens heb ik net even op het toilet een grote bruine foto gemaakt. Dat doe je immers ook met een soort sluiter.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:52:23 #255
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128750725
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:48 schreef Stefan het volgende:

[..]

Maar je moet wel wt dieper gaan, maar op andere fora gaat t er veel harder aan toe. En je moet wel wat opsteken af en toe.
Als dat 'harder' zorgt voor betere inhoudelijk commentaar, is dat alleen maar goed.
  Admin dinsdag 9 juli 2013 @ 10:52:45 #256
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128750740
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:48 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik kan niet verwijzen naar een concreet topic of reeks, het is meer een gevoel. Ik zie ook teveel HDR voorbij komen, en dat vind ik helemaal gemakzuchtige fotografie :P
HDR is een hulpmiddel om foto's te krijgen die je zonder hdr nooit zou kunnen maken. Om lucht niet uitgebeten te krijgen kun je een GND filter gebruiken, maar als je met meerdere punten met felle lichten en meerdere punten in schaduwen gaat werken kan HDR een mooi hulpmiddel zijn. Ook het 'het moet meteen goed in de camera' verhaal is natuurlijk een beetje pretentieus. Alsof de oude meesters niet aan dodgen en burnen deden. Een foto is het product dat je als fotograaf aflevert. Hoe die foto tot stand is gekomen doet er eigenlijk niet zoveel toe.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:53:03 #257
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128750751
quote:

[..]

:r Faalhaas! Hoe durf je :r Ketter!
pi_128750785
quote:

[..]

En je denkt niet dat als je deze foto gemaakt had met een (laten we zeggen) Dslr met een kleine telelens en een beetje leuke lensopening dat je dan een scherper plaatje gehad had met een mooi wegvallende scherpte naar de achtergrond ?
  Admin dinsdag 9 juli 2013 @ 10:54:29 #259
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128750791
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:51 schreef Stefan het volgende:

[..]

Maar het is gemaakt met mijn sluiterloze Powershot G15 en het is een frame uit een film.

Hoe kan dat dan een foto zijn?
dat kan helemaal niet. En Edwin had je dat zo kunnen vertellen. Op het oog. Die ziet meteen dat dit rommel is. Niet meer dan een frame uit een video gemaakt met een kleine klotesensor.
  Admin dinsdag 9 juli 2013 @ 10:54:40 #260
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128750799
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:51 schreef DonJames het volgende:
Overigens heb ik net even op het toilet een grote bruine foto gemaakt. Dat doe je immers ook met een soort sluiter.
_O-
  Admin dinsdag 9 juli 2013 @ 10:55:35 #261
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128750818
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:54 schreef EdwinMartens het volgende:

[..]

En je denkt niet dat als je deze foto gemaakt had met een (laten we zeggen) Dslr met een kleine telelens en een beetje leuke lensopening dat je dan een scherper plaatje gehad had met een mooi wegvallende scherpte naar de achtergrond ?
ik denk dat als hij die gemaakt had met een dslr met telelens dat zijn dslr dan nu kapot zou zijn :)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:56:15 #262
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_128750837
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:55 schreef Danny het volgende:

[..]

ik denk dat als hij die gemaakt had met een dslr met telelens dat zijn dslr dan nu kapot zou zijn :)
Onderwaterbehuizing ;)
pi_128750847
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:55 schreef Danny het volgende:

[..]

zoek eens op : onderwaterbehuizing (leuk scrabble woord)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:57:14 #264
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128750867
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:52 schreef Danny het volgende:

[..]

HDR is een hulpmiddel om foto's te krijgen die je zonder hdr nooit zou kunnen maken. Om lucht niet uitgebeten te krijgen kun je een GND filter gebruiken, maar als je met meerdere punten met felle lichten en meerdere punten in schaduwen gaat werken kan HDR een mooi hulpmiddel zijn. Ook het 'het moet meteen goed in de camera' verhaal is natuurlijk een beetje pretentieus. Alsof de oude meesters niet aan dodgen en burnen deden. Een foto is het product dat je als fotograaf aflevert. Hoe die foto tot stand is gekomen doet er eigenlijk niet zoveel toe.
Ah ok, dat is jouw mening. Ik vind ze zielloos. Te gestileerd.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:57:16 #265
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128750868
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:54 schreef EdwinMartens het volgende:

[..]

Ja, als ik de 3D camera van James Cameron had kunnen lenen waarmee hij Avatar heeft gemaakt had ik een bedrijfsfilm op Imax formaat in 3D kunnen maken

Het gaat er niet om of de foto scherper is als ik een 5D onderwaterbehuizing heb, het gaat erom dat een frame van een film gemaakt met een compact dus ook een foto is
  Admin dinsdag 9 juli 2013 @ 10:57:17 #266
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128750870
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:56 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Onderwaterbehuizing ;)
ahja, voor een beetje dslr kost dat al minstens 1000 euro. Een onderwaterbehuizing voor een dslr met 70-200 erop? Ik wil niet gokken wat dat kost. Maar het zou inderdaad wellicht een marginaal beter plaatje schieten :D
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:57:53 #267
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_128750884
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:57 schreef Danny het volgende:

[..]

ahja, voor een beetje dslr kost dat al minstens 1000 euro. Een onderwaterbehuizing voor een dslr met 70-200 erop? Ik wil niet gokken wat dat kost. Maar het zou inderdaad wellicht een marginaal beter plaatje schieten :D
En het verschil wordt enkel door Edwinmartens gezien.
Ik zeg doen.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:58:13 #268
69870 x-tremed
Chromakeyer
pi_128750893
volgens mij is er niet eens een domeport beschikbaart voor een 70-200 voor onderwater, daarnaast is het volgens mij alles behalve praktisch onderwater
pi_128750914
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:58 schreef x-tremed het volgende:
volgens mij is er niet eens een domeport beschikbaart voor een 70-200 voor onderwater, daarnaast is het volgens mij alles behalve praktisch onderwater
wie heeft het over 70-200 ?
  Admin dinsdag 9 juli 2013 @ 10:59:09 #270
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128750915
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:58 schreef x-tremed het volgende:
echte fotografen boeit dat niet. Je gaat óf met dslr + telelens + onderwaterbehuizing + liefst nog wat extra onderwaterbelichting of je maakt gewoon de foto NIET. Kom op zeg :{w
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:59:51 #271
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128750930
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:56 schreef EdwinMartens het volgende:

[..]

zoek eens op : onderwaterbehuizing (leuk scrabble woord)
Ik heb gekozen voor een Powershot G15 met onderwaterbehuizing, werkt ook prima.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 10:59:51 #272
27648 Weakling
available in strong mint
pi_128750931
nvm
  Admin dinsdag 9 juli 2013 @ 10:59:58 #273
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128750936
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:59 schreef EdwinMartens het volgende:

[..]

wie heeft het over 70-200 ?
o ja, een kleine telelens zei je. Maar moet natuurlijk wel fullframe zijn.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 11:00:21 #274
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_128750949
Ik vind het sowieso belachelijk dat mensen met minder dan het absofuckinglutley beste op pad gaan. Danny, ban die figuren!
  Admin dinsdag 9 juli 2013 @ 11:00:28 #275
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128750953
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:59 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ik heb gekozen voor een Powershot G15 met onderwaterbehuizing, werkt ook prima.
voor een simpele amateur die 'ook wel een leuk plaatje schiet' misschien.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 11:00:48 #276
69870 x-tremed
Chromakeyer
pi_128750965
quote:

[..]

reken maar 1500eu voor de goedkopere behuizingen (ikelight) en dan nog eens 1500-2000 als je een tweetal TTL flitsers erbij wilt. dan nog eens per lens een domeport erbij.

tikt aardig aan ;)
  Admin dinsdag 9 juli 2013 @ 11:01:14 #277
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128750970
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 11:00 schreef kanovinnie het volgende:
Ik vind het sowieso belachelijk dat mensen met minder dan het absofuckinglutley beste op pad gaan. Danny, ban die figuren!
Goed idee. Iedereen die een camera heeft die niet MINSTENS fullframe is en 2500 euro kost heeft hier niets te zoeken.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 11:01:38 #278
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_128750981
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 11:00 schreef x-tremed het volgende:

[..]

reken maar 1500eu voor de goedkopere behuizingen (ikelight) en dan nog eens 1500-2000 als je een tweetal TTL flitsers erbij wilt. dan nog eens per lens een domeport erbij.

tikt aardig aan ;)
Ja maar het gaat om het resultááát!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 11:01:40 #279
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_128750983
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 11:00 schreef Danny het volgende:

[..]

voor een simpele amateur die 'ook wel een leuk plaatje schiet' misschien.
Ja, Stefan lijkt me zo'n typische kerel die naar je toekomt "Tjonge, wat een grote camera!, maar dat heb ik niet nodig hoor, ik heb genoeg aan mijn compact. Kijk maar, dit is toch net zo mooi?"

Dat is pas klachtwaardig :r
  dinsdag 9 juli 2013 @ 11:01:54 #280
69870 x-tremed
Chromakeyer
pi_128750988
Ik heb zaterdag mijn 6D + canon fisheye op een statief op 7,5 meter hoogte laten bungelen. Hoor ik er nu wel bij ?
  Admin dinsdag 9 juli 2013 @ 11:02:03 #281
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128750992
quote:

[..]

tikt aardig aan ;)
maar dan heb je wel die foto van stefan met een shallow dof, en dat is die extra investering van 5000 euro meer dan waard :Y
  dinsdag 9 juli 2013 @ 11:02:04 #282
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128750995
quote:

[..]

Ik vind dat een GoPro ook al hele toffe onderwaterfoto's kan maken. Naar de smaak en standaarden van EdwinMartens waarschijnlijk broddelwerk, maar ik vind ze een goede sfeer hebben.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 11:02:12 #283
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_128751003
quote:

[..]

tikt aardig aan ;)
Dus? hier nemen wij alleen akoord met het beste materiaal. Kunde is geen vereiste, materiaal wel.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 11:02:23 #284
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_128751009
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 11:01 schreef x-tremed het volgende:
Ik heb zaterdag mijn 6D + canon fisheye op een statief op 7,5 meter hoogte laten bungelen. Hoor ik er nu wel bij ?
Nee want je hebt niet zelf het knopje ingedrukt
  dinsdag 9 juli 2013 @ 11:02:31 #285
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_128751011
quote:
Nee, want geen 2500 euro.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 11:02:34 #286
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128751012
Dus eigenlijk loop ik hier voor lul met mijn nepfototoestel en behuizing. Met een 5D + behuizing was ik hier wel een eindbaas geweest :{

dinsdag 9 juli 2013 @ 11:02:44 #287
69870 x-tremed
Chromakeyer
pi_128751020
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 11:02 schreef Mirjam het volgende:

[..]

softwarematig knopje dan }:|
  dinsdag 9 juli 2013 @ 11:02:55 #288
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128751027
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 11:00 schreef kanovinnie het volgende:
Dat willen we hier inderdaad niet :r Je gaat maar lekker naar de hobbyclub met je prutswerk :r
  dinsdag 9 juli 2013 @ 11:03:07 #289
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128751032
quote:
Nee, echte fotografen hebben een drone
  dinsdag 9 juli 2013 @ 11:03:23 #290
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128751039
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 11:01 schreef Danny het volgende:

[..]

Goed idee. Iedereen die een camera heeft die niet MINSTENS fullframe is en 2500 euro kost heeft hier niets te zoeken.
Kijk, we worden het wel eens :D
  dinsdag 9 juli 2013 @ 11:03:25 #291
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_128751044
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 11:02 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik vind dat een GoPro ook al hele toffe onderwaterfoto's kan maken. Naar de smaak en standaarden van EdwinMartens waarschijnlijk broddelwerk, maar ik vind ze een goede sfeer hebben.
Om even serieus te doen:
HEb je zeker gelijk in!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 11:03:27 #292
69870 x-tremed
Chromakeyer
pi_128751046
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 11:03 schreef Stefan het volgende:

[..]

Nee, echte fotografen hebben een drone
met drone mag je niet boven het publiek vliegen.
owh wacht, Fok! fotografen natuurlijk wel
  Admin dinsdag 9 juli 2013 @ 11:03:42 #293
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128751054
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 11:02 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

eens. maar ik zie ook zat foto's die met een compact zijn gemaakt die gewoon qua compositie en kracht boeiender zijn om naar te kijken dan alles wat EdwinMartens op z'n portfolio heeft staan.
pi_128751063
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 11:02 schreef Stefan het volgende:
Dus eigenlijk loop ik hier voor lul
Dat standaard
  Admin dinsdag 9 juli 2013 @ 11:04:29 #295
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_128751072
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 11:02 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ik neem aan dat er een remote trigger op dat statief zit, dus dat heeft-ie dan natuurlijk wel. Tenzij er een hobbit mee omhoog is geklommen om erop te drukken natuurlijk :)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 11:04:39 #296
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_128751078
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 11:02 schreef Stefan het volgende:
Dus eigenlijk loop ik hier voor lul met mijn nepfototoestel en behuizing. Met een 5D + behuizing was ik hier wel een eindbaas geweest :{

[ afbeelding ]
Voor lul? Voor lul tot de macht 300 in het kwadraat!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')