Ik vroeg het omdat het een frame uit een film is gemaakt met mijn compactquote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:47 schreef Danny het volgende:
[..]
nee, een foto heb je op fotopapier. dit is een plaatje
Gatverdamme. Wie pakt de hooivorken, fakkels en pek met veren? Weg met deze cameraman!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:50 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik vroeg het omdat het een frame uit een film is gemaakt met mijn compact
Maar het is gemaakt met mijn sluiterloze Powershot G15 en het is een frame uit een film.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:49 schreef EdwinMartens het volgende:
[..]
Ja dat is een foto , en een mooie ook !
Als dat 'harder' zorgt voor betere inhoudelijk commentaar, is dat alleen maar goed.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:48 schreef Stefan het volgende:
[..]
Maar je moet wel wt dieper gaan, maar op andere fora gaat t er veel harder aan toe. En je moet wel wat opsteken af en toe.
HDR is een hulpmiddel om foto's te krijgen die je zonder hdr nooit zou kunnen maken. Om lucht niet uitgebeten te krijgen kun je een GND filter gebruiken, maar als je met meerdere punten met felle lichten en meerdere punten in schaduwen gaat werken kan HDR een mooi hulpmiddel zijn. Ook het 'het moet meteen goed in de camera' verhaal is natuurlijk een beetje pretentieus. Alsof de oude meesters niet aan dodgen en burnen deden. Een foto is het product dat je als fotograaf aflevert. Hoe die foto tot stand is gekomen doet er eigenlijk niet zoveel toe.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:48 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik kan niet verwijzen naar een concreet topic of reeks, het is meer een gevoel. Ik zie ook teveel HDR voorbij komen, en dat vind ik helemaal gemakzuchtige fotografie
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:50 schreef Stefan het volgende:
[..]
En je denkt niet dat als je deze foto gemaakt had met een (laten we zeggen) Dslr met een kleine telelens en een beetje leuke lensopening dat je dan een scherper plaatje gehad had met een mooi wegvallende scherpte naar de achtergrond ?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:50 schreef Stefan het volgende:
[..]
dat kan helemaal niet. En Edwin had je dat zo kunnen vertellen. Op het oog. Die ziet meteen dat dit rommel is. Niet meer dan een frame uit een video gemaakt met een kleine klotesensor.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:51 schreef Stefan het volgende:
[..]
Maar het is gemaakt met mijn sluiterloze Powershot G15 en het is een frame uit een film.
Hoe kan dat dan een foto zijn?
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:51 schreef DonJames het volgende:
Overigens heb ik net even op het toilet een grote bruine foto gemaakt. Dat doe je immers ook met een soort sluiter.
ik denk dat als hij die gemaakt had met een dslr met telelens dat zijn dslr dan nu kapot zou zijnquote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:54 schreef EdwinMartens het volgende:
[..]
En je denkt niet dat als je deze foto gemaakt had met een (laten we zeggen) Dslr met een kleine telelens en een beetje leuke lensopening dat je dan een scherper plaatje gehad had met een mooi wegvallende scherpte naar de achtergrond ?
Onderwaterbehuizingquote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:55 schreef Danny het volgende:
[..]
ik denk dat als hij die gemaakt had met een dslr met telelens dat zijn dslr dan nu kapot zou zijn
zoek eens op : onderwaterbehuizing (leuk scrabble woord)quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:55 schreef Danny het volgende:
[..]
ik denk dat als hij die gemaakt had met een dslr met telelens dat zijn dslr dan nu kapot zou zijn
Ah ok, dat is jouw mening. Ik vind ze zielloos. Te gestileerd.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:52 schreef Danny het volgende:
[..]
HDR is een hulpmiddel om foto's te krijgen die je zonder hdr nooit zou kunnen maken. Om lucht niet uitgebeten te krijgen kun je een GND filter gebruiken, maar als je met meerdere punten met felle lichten en meerdere punten in schaduwen gaat werken kan HDR een mooi hulpmiddel zijn. Ook het 'het moet meteen goed in de camera' verhaal is natuurlijk een beetje pretentieus. Alsof de oude meesters niet aan dodgen en burnen deden. Een foto is het product dat je als fotograaf aflevert. Hoe die foto tot stand is gekomen doet er eigenlijk niet zoveel toe.
Ja, als ik de 3D camera van James Cameron had kunnen lenen waarmee hij Avatar heeft gemaakt had ik een bedrijfsfilm op Imax formaat in 3D kunnen makenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:54 schreef EdwinMartens het volgende:
[..]
En je denkt niet dat als je deze foto gemaakt had met een (laten we zeggen) Dslr met een kleine telelens en een beetje leuke lensopening dat je dan een scherper plaatje gehad had met een mooi wegvallende scherpte naar de achtergrond ?
ahja, voor een beetje dslr kost dat al minstens 1000 euro. Een onderwaterbehuizing voor een dslr met 70-200 erop? Ik wil niet gokken wat dat kost. Maar het zou inderdaad wellicht een marginaal beter plaatje schietenquote:
En het verschil wordt enkel door Edwinmartens gezien.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:57 schreef Danny het volgende:
[..]
ahja, voor een beetje dslr kost dat al minstens 1000 euro. Een onderwaterbehuizing voor een dslr met 70-200 erop? Ik wil niet gokken wat dat kost. Maar het zou inderdaad wellicht een marginaal beter plaatje schieten
wie heeft het over 70-200 ?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:58 schreef x-tremed het volgende:
volgens mij is er niet eens een domeport beschikbaart voor een 70-200 voor onderwater, daarnaast is het volgens mij alles behalve praktisch onderwater
echte fotografen boeit dat niet. Je gaat óf met dslr + telelens + onderwaterbehuizing + liefst nog wat extra onderwaterbelichting of je maakt gewoon de foto NIET. Kom op zegquote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:58 schreef x-tremed het volgende:
volgens mij is er niet eens een domeport beschikbaart voor een 70-200 voor onderwater, daarnaast is het volgens mij alles behalve praktisch onderwater
Ik heb gekozen voor een Powershot G15 met onderwaterbehuizing, werkt ook prima.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:56 schreef EdwinMartens het volgende:
[..]
zoek eens op : onderwaterbehuizing (leuk scrabble woord)
o ja, een kleine telelens zei je. Maar moet natuurlijk wel fullframe zijn.quote:
voor een simpele amateur die 'ook wel een leuk plaatje schiet' misschien.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:59 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik heb gekozen voor een Powershot G15 met onderwaterbehuizing, werkt ook prima.
reken maar 1500eu voor de goedkopere behuizingen (ikelight) en dan nog eens 1500-2000 als je een tweetal TTL flitsers erbij wilt. dan nog eens per lens een domeport erbij.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:57 schreef Danny het volgende:
[..]
ahja, voor een beetje dslr kost dat al minstens 1000 euro. Een onderwaterbehuizing voor een dslr met 70-200 erop? Ik wil niet gokken wat dat kost. Maar het zou inderdaad wellicht een marginaal beter plaatje schieten
Goed idee. Iedereen die een camera heeft die niet MINSTENS fullframe is en 2500 euro kost heeft hier niets te zoeken.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:00 schreef kanovinnie het volgende:
Ik vind het sowieso belachelijk dat mensen met minder dan het absofuckinglutley beste op pad gaan. Danny, ban die figuren!
Ja maar het gaat om het resultááát!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:00 schreef x-tremed het volgende:
[..]
reken maar 1500eu voor de goedkopere behuizingen (ikelight) en dan nog eens 1500-2000 als je een tweetal TTL flitsers erbij wilt. dan nog eens per lens een domeport erbij.
tikt aardig aan
Ja, Stefan lijkt me zo'n typische kerel die naar je toekomt "Tjonge, wat een grote camera!, maar dat heb ik niet nodig hoor, ik heb genoeg aan mijn compact. Kijk maar, dit is toch net zo mooi?"quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:00 schreef Danny het volgende:
[..]
voor een simpele amateur die 'ook wel een leuk plaatje schiet' misschien.
maar dan heb je wel die foto van stefan met een shallow dof, en dat is die extra investering van 5000 euro meer dan waardquote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:00 schreef x-tremed het volgende:
[..]
reken maar 1500eu voor de goedkopere behuizingen (ikelight) en dan nog eens 1500-2000 als je een tweetal TTL flitsers erbij wilt. dan nog eens per lens een domeport erbij.
tikt aardig aan
Ik vind dat een GoPro ook al hele toffe onderwaterfoto's kan maken. Naar de smaak en standaarden van EdwinMartens waarschijnlijk broddelwerk, maar ik vind ze een goede sfeer hebben.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 10:57 schreef Danny het volgende:
[..]
Dus? hier nemen wij alleen akoord met het beste materiaal. Kunde is geen vereiste, materiaal wel.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:00 schreef x-tremed het volgende:
[..]
tikt aardig aan
Nee want je hebt niet zelf het knopje ingedruktquote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:01 schreef x-tremed het volgende:
Ik heb zaterdag mijn 6D + canon fisheye op een statief op 7,5 meter hoogte laten bungelen. Hoor ik er nu wel bij ?
Nee, want geen 2500 euro.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:01 schreef x-tremed het volgende:
Ik heb zaterdag mijn 6D + canon fisheye op een statief op 7,5 meter hoogte laten bungelen. Hoor ik er nu wel bij ?
softwarematig knopje danquote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:02 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Nee want je hebt niet zelf het knopje ingedrukt
Dat willen we hier inderdaad nietquote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:00 schreef kanovinnie het volgende:
Ik vind het sowieso belachelijk dat mensen met minder dan het absofuckinglutley beste op pad gaan. Danny, ban die figuren!
Nee, echte fotografen hebben een dronequote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:01 schreef x-tremed het volgende:
Kijk, we worden het wel eensquote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:01 schreef Danny het volgende:
[..]
Goed idee. Iedereen die een camera heeft die niet MINSTENS fullframe is en 2500 euro kost heeft hier niets te zoeken.
Om even serieus te doen:quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:02 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik vind dat een GoPro ook al hele toffe onderwaterfoto's kan maken. Naar de smaak en standaarden van EdwinMartens waarschijnlijk broddelwerk, maar ik vind ze een goede sfeer hebben.
met drone mag je niet boven het publiek vliegen.quote:
eens. maar ik zie ook zat foto's die met een compact zijn gemaakt die gewoon qua compositie en kracht boeiender zijn om naar te kijken dan alles wat EdwinMartens op z'n portfolio heeft staan.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:02 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik vind dat een GoPro ook al hele toffe onderwaterfoto's kan maken. Naar de smaak en standaarden van EdwinMartens waarschijnlijk broddelwerk, maar ik vind ze een goede sfeer hebben.
ik neem aan dat er een remote trigger op dat statief zit, dus dat heeft-ie dan natuurlijk wel. Tenzij er een hobbit mee omhoog is geklommen om erop te drukken natuurlijkquote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:02 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Nee want je hebt niet zelf het knopje ingedrukt
Voor lul? Voor lul tot de macht 300 in het kwadraat!quote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:02 schreef Stefan het volgende:
Dus eigenlijk loop ik hier voor lul met mijn nepfototoestel en behuizing. Met een 5D + behuizing was ik hier wel een eindbaas geweest![]()
[ afbeelding ]
Nee, alleen zo koud is het water nu ook weer niet, beetje overdreven wat je daar aan hebtquote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:02 schreef Stefan het volgende:
Dus eigenlijk loop ik hier voor lul met mijn nepfototoestel en behuizing. Met een 5D + behuizing was ik hier wel een eindbaas geweest![]()
[ afbeelding ]
alleen al omdat je trilaminaat draagtquote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:02 schreef Stefan het volgende:
[ afbeelding ]
Je loopt sowieso voor lul, maar dan was je een lul met klassequote:Op dinsdag 9 juli 2013 11:02 schreef Stefan het volgende:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |