Mensen met een hoop dure spullen maar die er niets van kunnen als puntje bij paaltje komt bakken ze er niets vanquote:Op maandag 8 juli 2013 11:13 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Het zal aan een koffietekort liggen, maar ik kan je niet helemaal volgen...
Heu... mijn 50mm was maar 96 euro. En de 40mm 200... Valt toch wel mee?quote:Op maandag 8 juli 2013 11:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mensen met een hoop dure spullen maar die er niets van kunnen als puntje bij paaltje komt bakken ze er niets van
Waarom is dat een ergernis? Ik vind dat een verademing, waaruit blijkt dat dit ondanks dat veel mensen die zich een een dure set kunnen veroorloven toch niet het nivo halen van anderen.quote:Op maandag 8 juli 2013 11:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mensen met een hoop dure spullen maar die er niets van kunnen als puntje bij paaltje komt bakken ze er niets van
Ja hoho nu haal je het grapje onderuitquote:Op maandag 8 juli 2013 11:29 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Heu... mijn 50mm was maar 96 euro. En de 40mm 200... Valt toch wel mee?
Daar zou ik dan weer een oude agfa clack voor gebruiken , of een mooie slurfcameraquote:Op maandag 8 juli 2013 11:42 schreef Uncle het volgende:
Dat lijkt me geen ergernis maar jaloezie... ik gun iedereen zijn spullen. Van mijn part koop je een D4/1Dx om thuis in de vitrine te zetten en alleen maar naar te kijken.
Ik vraag me af of dat zo is. Met dure apparatuur komen vaak ook heel veel toeters en bellen mee waar een beginnend fotograaf wellicht de ballen van begrijpt en juist daardoor niet er uit weet te halen wat hij of zij er uit wil halen. Is er weer eens "per ongeluk" een instelling gewijzigd en trekken de foto's op niks. Dan lijkt mij een eenvoudigere camera geschikter om in te stappen.quote:Op maandag 8 juli 2013 11:42 schreef Uncle het volgende:
En het klopt helemaal dat je met een goede camera niet automatisch betere foto's maakt. Maar met een goede camera KUN je wel betere foto's maken. Dus dan kun je beter gelijk het beste van het beste kopen, dan weet je in elk geval zeker dat het altijd aan jezelf ligt als het niet lukt
eens!quote:Op zondag 6 januari 2013 12:21 schreef polariteit het volgende:
Probleem van zonsopgangen is dat ze alleen 's morgens vroeg zijn
Ja, ik zie wel eens mensen in een auto van 30k rijden en denk, met jouw rijstijl kun je beter een derde hands Peugeot kopen, maar verder moet iedereen doen met zn geld wat ie wilquote:Op maandag 8 juli 2013 11:59 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat zo is. Met dure apparatuur komen vaak ook heel veel toeters en bellen mee waar een beginnend fotograaf wellicht de ballen van begrijpt en juist daardoor niet er uit weet te halen wat hij of zij er uit wil halen. Is er weer eens "per ongeluk" een instelling gewijzigd en trekken de foto's op niks. Dan lijkt mij een eenvoudigere camera geschikter om in te stappen.
Als die auto van 30k nu 6 pedalen, 17 versnellingen en 3 verschillende soorten richtingaanwijzers zou hebben ten opzichte van de derde hands Peugeot dan zou die vergelijking met dure vaak wat complexere en goedkope eenvoudigere camera's op gaan. Verder ben ik het er helemaal mee eens dat iedereen met zijn geld moet doen wat ie wil.quote:Op maandag 8 juli 2013 12:24 schreef Stefan het volgende:
Ja, ik zie wel eens mensen in een auto van 30k rijden en denk, met jouw rijstijl kun je beter een derde hands Peugeot kopen, maar verder moet iedereen doen met zn geld wat ie wil
Er zijn mensen die een auto hebben die 320 kan en toch rijden ze er maar 100 kmu meequote:Op maandag 8 juli 2013 12:31 schreef Weakling het volgende:
[..]
Als die auto van 30k nu 6 pedalen, 17 versnellingen en 3 verschillende soorten richtingaanwijzers zou hebben ten opzichte van de derde hands Peugeot dan zou die vergelijking met dure vaak wat complexere en goedkope eenvoudigere camera's op gaan. Verder ben ik het er helemaal mee eens dat iedereen met zijn geld moet doen wat ie wil.
Daar had ik het dan ook niet over en al eerder gezegd dat ze lekker automatisch moeten schieten als ze daar blij mee zijn.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:02 schreef Stefan het volgende:
Er zijn mensen die een auto hebben die 320 kan en toch rijden ze er maar 100 kmu mee
Lekker laten rijden (wel rechts graag)
Ik ken mensen die hebben een dure dslr en schieten op volautomatisch. Kan ik niet mee zitten
Hoezo? Is een telefoon geen camera dan tegenwoordig? Wat is de definitie van een camera?quote:Op maandag 8 juli 2013 13:05 schreef EdwinMartens het volgende:
Mensen die denken dat een telefoon een camera is zijn misschien wel erger
Een telefoon is een telefoon en een camera is een camera..quote:Op maandag 8 juli 2013 13:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoezo? Is een telefoon geen camera dan tegenwoordig? Wat is de definitie van een camera?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 8 juli 2013 14:01 schreef EdwinMartens het volgende:
[..]
Een telefoon is een telefoon en een camera is een camera..Niet zo pretentieus doen, ook met een telefoon kun je foto's maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat is niet pretentieus, waarom moet alles verworden tot een soort van "zwitsers zakmes" dat vlees noch vis is ?quote:Op maandag 8 juli 2013 14:02 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Niet zo pretentieus doen, ook met een telefoon kun je foto's maken.
quote:Op maandag 8 juli 2013 14:05 schreef EdwinMartens het volgende:
[..]
dat is niet pretentieus, waarom moet alles verworden tot een soort van "zwitsers zakmes" dat vlees noch vis is ?
Ik hoef ook echt geen Film functie op mijn (foto) camera. als ik een film wil maken ( niet dat ik ambities heb) dan koop (of leen) ik wel een film camera.
Ben ik met je eens, maar je moet het ook met mij eens zijn dat alles met een lichtgevoelige chip, een camera is.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:26 schreef EdwinMartens het volgende:
Is idd een mooie foto.
Maar dat je met een IPhone een mooie foto kan maken ( soms) wil nog niet zeggen dat het "The richt tool for the right job is"
Ik zie een fotograaf al op een bruiloft verschijnen met een Iphone![]()
Verder lijkt het me duidelijk dat je met een grote lensopening (kleiner haalbare F waarde) gewoon veel meer mogelijkheden hebt
Mensen die denken dat je alleen maar goeie foto's kunt schieten met dure dslr's (of duurder).quote:Op maandag 8 juli 2013 13:05 schreef EdwinMartens het volgende:
Heel eerlijk ?quote:Op maandag 8 juli 2013 14:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar je moet het ook met mij eens zijn dat alles met een lichtgevoelige chip, een camera is.
Kijk voor de grap eens naar die reeks films van digitalrev waarin hij pro's met flutcameratjes laat werken. Indrukwekkend wat ze eruit krijgen!
http://fstoppers.com/an-e(...)ssed-using-instagramquote:Op maandag 8 juli 2013 14:26 schreef EdwinMartens het volgende:
Is idd een mooie foto.
Maar dat je met een IPhone een mooie foto kan maken ( soms) wil nog niet zeggen dat het "The richt tool for the right job is"
Ik zie een fotograaf al op een bruiloft verschijnen met een Iphone![]()
omg, deed dat nou pijn toen je viel nadat je over dat paard getild werd?quote:Op maandag 8 juli 2013 14:31 schreef EdwinMartens het volgende:
[..]
Heel eerlijk ?
Eigenlijk vind ik iets pas een (foto) camera als je de sensor zondermeer door film "zou kunnen" vervangen... Iets zonder echte sluiter is bij mij dus al geen camera. Maar dat is mijn mening.
Tuurlijk kan je tegenwoordig met vanalles en nog wat filmen en fotograferen ... en daar zitten best "leuke plaatjes" tussen
Ik kreeg vroeger op vakantie een hele simpele camera mee, met film, zonder echte sluiter. Dus hoe zit dat?quote:Op maandag 8 juli 2013 14:31 schreef EdwinMartens het volgende:
[..]
Heel eerlijk ?
Eigenlijk vind ik iets pas een (foto) camera als je de sensor zondermeer door film "zou kunnen" vervangen... Iets zonder echte sluiter is bij mij dus al geen camera. Maar dat is mijn mening.
Tuurlijk kan je tegenwoordig met vanalles en nog wat filmen en fotograferen ... en daar zitten best "leuke plaatjes" tussen
rare opmerking, vooral van een adminquote:Op maandag 8 juli 2013 14:36 schreef Danny het volgende:
[..]
omg, deed dat nou pijn toen je viel nadat je over dat paard getild werd?
Als er een film in zat , zat er ook een sluiter in ;-)quote:Op maandag 8 juli 2013 14:39 schreef kanovinnie het volgende:
Dus de cameraatjes van v
[..]
Ik kreeg vroeger op vakantie een hele simpele camera mee, met film, zonder echte sluiter. Dus hoe zit dat?
Maar het gaat erom dat je de redenatie niet moet omdraaien. Dat een pro met een cheap ass camera mooie foto's kan maken betekent niet dat een pro camera niet meer mogelijkheden en kwaliteit biedt en dus ook mooiere foto's KUNT maken.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:29 schreef Danny het volgende:
[..]
Mensen die denken dat je alleen maar goeie foto's kunt schieten met dure dslr's (of duurder).
Het gaat om de compositie, de kracht van het beeld enz. De kwaliteit is van ondergeschikt belang en kan voor een groot deel bij ontwikkelen worden gefinetuned, zoals dat vroeger ook in de doka gedaan werd.
oefenen.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:40 schreef EdwinMartens het volgende:
Overigens Ik heb wel eens geprobeerd te fotograferen met zo'n plat geval, ik vind het een ramp.
zo'n ding kan je niet fatsoenlijk vasthouden, zit je met je tatten op het scherm , uiteraard precies zo dat je een of ander activeert wat je niet wil
Dat laatste wil ik wel eens zienquote:Op maandag 8 juli 2013 14:41 schreef Uncle het volgende:
[..]
Want zoals jullie nu redeneren moet je Aston Martin kopen want iemand die niet kan autorijden die heeft er niets aan en Schumacher komt ook rond op het circuit in een fiat panda...
Je zult daarvoor eerst de feeling van die pro moeten hebben. Het inzicht in wat licht doet, wat wel en niet werkt, hoe een compositie aantrekkelijker is en een beeld uitstijgt boven de random foto van elke idioot met een camera (ongeacht de camera). De camera is gereedschap. Maar je zult toch echt je vak moeten verstaan wil je dat gereedschap kunnen gebruiken. En iemand die handig is doet met een goedkope schroevendraaier meer dan ik met een elektrische die alles zelf doet. Dat geldt ook voor camera's. De gemiddelde foto van een écht talentvolle fotograaf die met een speelgoedcamera van 30 euro schiet maakt daarmee foto's die vele malen mooier zijn dan wat jij en ik met een professionele camera (D3s, D800) schieten. Ja, met die D3s of D800 zouden zijn foto's er beter uitzien, cosmetisch gezien, maar de kracht van de foto zit zo goed als altijd in de compositie.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:41 schreef Uncle het volgende:
[..]
Maar het gaat erom dat je de redenatie niet moet omdraaien. Dat een pro met een cheap ass camera mooie foto's kan maken betekent niet dat een pro camera niet meer mogelijkheden en kwaliteit biedt en dus ook mooiere foto's KUNT maken.
Dat gaat echter maar voor weinig mensen op. Uiteraard zullen mensen dan net zoals ik van zichzelf moeten toegeven dat ze geen uitzonderlijke fotograaf zijn. Merk ik kwaliteitsverschil in de foto's die ik met m'n d70 maakte tov foto's die ik met m'n D3s of D800 maak? Nope. Ja, in low light voor de D3s en in puur oplossend vermogen voor de D800, maar als ik van alledrie de camera's de foto's zou uitprinten zou ik niet kunnen zeggen welke de d800 is en welke de d70. En met mij nog 99% van de bevolking.quote:Maar zet een pro fotograaf met pro spul aan het werk en je hebt (in potentie) nog meer kwaliteit. Tuurlijk moet je weten wat je doet, hoe de aperatuur werkt, en hoe je die in je eigen voordeel kunt gebruiken. Maar als je de randvoorwaarden aan beide kanten van de vergelijking gelijk maakt (noodzakelijk voor een eerlijke vergelijking/disucssie) dan haal je onder de streep meer kwaliteit uit een pro camera dan uit een instapper
Ik ben groot voorstander van kopen wat je wilt, maar je gaat niet op magische wijze mooiere foto's maken met een dure camera dan met een goedkope. Beter gereedschap kan het wel makkelijker maken om bepaalde platen de schieten, maar hier wordt beweerd dat foto's met een telefoon genomen geen foto's zijn, en dat die per definitie onderdoen voor camera's geschoten met een dure pro camera. Dat is pertinent onwaar en hangt voor de volle 100% af van degene die achter de camera staat.quote:Want zoals jullie nu redeneren moet je Aston Martin kopen want iemand die niet kan autorijden die heeft er niets aan en Schumacher komt ook rond op het circuit in een fiat panda...
Ik heb niet beweerd dat dat geen foto's zijn, ik heb beweerd dat een telefoon geen camera is !quote:Op maandag 8 juli 2013 14:51 schreef Danny het volgende:
Ik ben groot voorstander van kopen wat je wilt, maar je gaat niet op magische wijze mooiere foto's maken met een dure camera dan met een goedkope. Beter gereedschap kan het wel makkelijker maken om bepaalde platen de schieten, maar hier wordt beweerd dat foto's met een telefoon genomen geen foto's zijn, en dat die per definitie onderdoen voor camera's geschoten met een dure pro camera. Dat is pertinent onwaar en hangt voor de volle 100% af van degene die achter de camera staat.
En als ik dan kijk wie die opmerking maakte en ik bekijk z'n site dan heb ik iets van *meh*, die mag wel een toontje lager zingen.
quote:Op maandag 8 juli 2013 14:55 schreef EdwinMartens het volgende:
Ik heb niet beweerd dat dat geen foto's zijn, ik heb beweerd dat een telefoon geen camera is !
(klein verschil)
quote:Op maandag 8 juli 2013 13:05 schreef EdwinMartens het volgende:
Het minderwaardige druipt er vanaf. En dat is echt niet nodig. Er zijn talloze fotografen die met een telefoon foto's maken waar jij en ik alleen maar van kunnen dromen.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:31 schreef EdwinMartens het volgende:
[..]
Maar al is t volgens jou geen camera, er komen wel foto's uit. En soms hele mooie. De krant waarvoor ik werk stuurt tegenwoordig redacteuren met een iphone op pad om een frontfoto te maken, afgedrukt op tabloid ziet 99 procent van de lezers dat niet.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:31 schreef EdwinMartens het volgende:
.. Iets zonder echte sluiter is bij mij dus al geen camera.
Precies, als een formule 1 rijder in mijn peugeot uit 1997 plaatsneemt en ik in zijn sportwagen met pirellibanden kom ik echt als laatste over de streepquote:Op maandag 8 juli 2013 14:58 schreef Danny het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het minderwaardige druipt er vanaf. En dat is echt niet nodig. Er zijn talloze fotografen die met een telefoon foto's maken waar jij en ik alleen maar van kunnen dromen.
Nee joh, die dure dslr schiet best 'leuke plaatjes'.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:59 schreef Stefan het volgende:
[..]
Maar al is t volgens jou geen camera, er komen wel foto's uit. En soms hele mooie. De krant waarvoor ik werk stuurt tegenwoordig redacteuren met een iphone op pad om een frontfoto te maken, afgedrukt op tabloid ziet 99 procent van de lezers dat niet.
Ik film met de DSLR, een heleboel filmers met een dure ENG camera vinden dat dat ook niet kan, dat je dat met een dure HD camera moet doen, maar de beelden die je met een DSLR maakt zijn van dezelfde kwaliteit dan een duurdere ENG camera
Dat laatste heeft toch weer zo'n bijklankje trouwens. Ik heb er echt niets op tegen om dure camera's te kopen, of wanneer anderen dat doen, ongeacht hoe goed ze zijn. Het is het afgeven op goedkopere dingen dat mij dwars zit. Alsof DX/APS-C minderwaardig is. Om maar iets te noemen.quote:Op maandag 8 juli 2013 15:01 schreef Stefan het volgende:
[..]
Precies, als een formule 1 rijder in mijn peugeot uit 1997 plaatsneemt en ik in zijn sportwagen met pirellibanden kom ik echt als laatste over de streep
Het gaat om de maker, niet de apparatuur.
En laat iedereen maar dure cameras kopen, daar wordt de prijs alleen maar lager van
Maar het is wel zo, de prijs zou een stuk hoger zijn als niemand dslrs zou kopen behalve een klein groepje. En dan zou de MM geen kortingsweek hebbenquote:Op maandag 8 juli 2013 15:04 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat laatste heeft toch weer zo'n bijklankje trouwens.
Ik volg echt jouw hele verhaal en redenatie wel hoor. En wat je zegt klopt als een bus.quote:
Ach hij trolt gewoon graag in zijn eigen forum..quote:Op maandag 8 juli 2013 15:09 schreef Uncle het volgende:
[..]
Ik volg echt jouw hele verhaal en redenatie wel hoor. En wat je zegt klopt als een bus.
Alleen de hele discussie over 'je kunt net zo goed een cheap ass camera' kopen valt en staat op het argument dat mensen met een dure camera geen skills hebben en mensen met cheap ass camera's wel. En dat is waar ik me tegen verzet.
Want als je de randvoorwaarden gelijk maakt dan hangt het van de gebruiker (en het gebruik) af of er ECHT meerwaarde zit aan duurder en betere apperatuur. En er zijn genoeg situaties te noemen waarbij er WEL voordeel zit aan topapperatuur.
Punt is dat hier voornamelijk beginners en enthousiaste amateurs rondlopen en die aanraden om alleen duur materiaal te kopen als die vragen 'wat is een goede portretlens' is gewoon lomp imo. Wees gewoon eerlijk naar iemand toe. Iemand die begint met fotograferen heeft helemaal geen L/N glas nodig. Wil die dat toch dan is dat een andere verhaal, maar om die mensen wijs te maken dat DX/APS-C lenzen bagger zijn is natuurlijk kolder.quote:Op maandag 8 juli 2013 15:09 schreef Uncle het volgende:
[..]
Ik volg echt jouw hele verhaal en redenatie wel hoor. En wat je zegt klopt als een bus.
Alleen de hele discussie over 'je kunt net zo goed een cheap ass camera' kopen valt en staat op het argument dat mensen met een dure camera geen skills hebben en mensen met cheap ass camera's wel. En dat is waar ik me tegen verzet.
Want als je de randvoorwaarden gelijk maakt dan hangt het van de gebruiker (en het gebruik) af of er ECHT meerwaarde zit aan duurder en betere apperatuur. En er zijn genoeg situaties te noemen waarbij er WEL voordeel zit aan topapperatuur.
Jij was degene die aan het trollen was. Maar misschien snap je de definitie van trollen niet helemaal, dat kan.quote:Op maandag 8 juli 2013 15:19 schreef EdwinMartens het volgende:
[..]
Ach hij trolt gewoon graag in zijn eigen forum..
Maarja het is van hem dus dat mag ie
Dat zal jij vast beter weten, blijf je wel uit de zon ?quote:Op maandag 8 juli 2013 16:45 schreef Danny het volgende:
[..]
Jij was degene die aan het trollen was. Maar misschien snap je de definitie van trollen niet helemaal, dat kan.
quote:Op maandag 8 juli 2013 16:47 schreef EdwinMartens het volgende:
[..]
Dat zal jij vast beter weten, blijf je wel uit de zon ?
DAT heb ik niet gezegd....quote:Op maandag 8 juli 2013 16:49 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik zal me verder weer als je voetveeg gedragen. Wij zijn slechts minderwaardigen met onze compactcamera's zonder echte sluite
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |