abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 december 2012 @ 18:52:14 #1
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_120606748
Centraal klaagtopic over alles wat je dwarszit op en rond fotograferen. TS begint. Ik begin een hekel te krijgen aan FOTO Klein. Ja ze zijn de goedkoopste vaak maar er is weinng op voorraad, ze verkopen eigenlijk vanuit de vitrine de showmodellen, ze smeren je expres dure SD kaarten aan Lexa 90 euro terwijl je vraagt om een Sandisk extreme pro die 34 euro is zelfde capaciteit.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_120607794
Ik weet nog steeds niet waar het knoppie zit om een foto te schieten }:|
  vrijdag 21 december 2012 @ 20:22:34 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120610313
Haal je je meuk toch ergens anders? Ik vind het nogal zwak dat je hier een winkel loopt zwart te maken op advies wat ze geven enzo.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 21 december 2012 @ 20:35:03 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_120610922
Het zit mij best wel dwars dat ik het zoomknopje niet kan vinden op mijn D3200 ;( Zo'n dure camera en dan geen zoomknopje ;(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_120613923
FOT-ers die alles beter weten zitten mij dwars. Zelfs als het ook echt zo is...

En dat ze bij KE mij nooit een UV filter proberen aan te smeren terwijl ik me daar wel op voorbereid heb :-(
pi_120615950
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 20:35 schreef Nikonlover het volgende:
Het zit mij best wel dwars dat ik het zoomknopje niet kan vinden op mijn D3200 ;( Zo'n dure camera en dan geen zoomknopje ;(
Hoeveel digitale zoom heeft jou D3200?
Bij (tik)fouten kunt u de foute letters/tekens zelf vervangen door dejuiste uit onderstaande lijst (letters/tekens kunnen/mogen meerderemalen gebruikt worden). abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890-=[];',./`~!@#$%^&*()_+|{}:"<>?
  vrijdag 21 december 2012 @ 22:11:34 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120616030
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 20:35 schreef Nikonlover het volgende:
Raar, mijn canon 400D en de 1Dm3/7D/40D/60D/450D/600D en 5Dm2 die door mijn handen zijn geweest wel.
  vrijdag 21 december 2012 @ 22:20:56 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_120616530
quote:
18s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:09 schreef bakkerl het volgende:

[..]

Hoeveel digitale zoom heeft jou D3200?
Weet ik niet ;( Maar ik moet aan de lens draaien om in te zoomen ;( ik wil zo'n handig knopje :Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 21 december 2012 @ 22:22:22 #9
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120616598
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:20 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Weet ik niet ;( Maar ik moet aan de lens draaien om in te zoomen ;( ik wil zo'n handig knopje :Y
Als je wilt inzoomen op je foto moet je dus 1 van de bovenstaande canontoestellen aanschaffen. Daar gaat dat sowieso mee!
pi_120616622
quote:

[..]

Zo'n knopje heb ik wel.. maar die werkt alleen achteraf als ik de foto al genomen heb..
Bij (tik)fouten kunt u de foute letters/tekens zelf vervangen door dejuiste uit onderstaande lijst (letters/tekens kunnen/mogen meerderemalen gebruikt worden). abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890-=[];',./`~!@#$%^&*()_+|{}:"<>?
  vrijdag 21 december 2012 @ 22:55:33 #11
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_120618240
quote:

[..]

moet je aan panasonic of sony nemen. die hebben dat wel :)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:34:05 #12
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_120620089
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 december 2012 20:22 schreef kanovinnie het volgende:
Haal je je meuk toch ergens anders? Ik vind het nogal zwak dat je hier een winkel loopt zwart te maken op advies wat ze geven enzo.
Sinds wanneer mag je niet klagen over service

Ik vroeg bij FotoKlein om een 32 gb extreme pro en hij gooit een ander op de toonbank en zegt dat ik die moet nemen, Ja, die is 90 euro en de ander 34.
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:35:22 #13
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120620145
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:34 schreef Stefan het volgende:

[..]

Sinds wanneer mag je niet klagen over service

Ik vroeg bij FotoKlein om een 32 gb extreme pro en hij gooit een ander op de toonbank en zegt dat ik die moet nemen, Ja, die is 90 euro en de ander 34.
Geen idee, mag dat niet?
Ik vind het iig raar dat je komt klagen over advies wat je krijgt. Als je weet wat je wilt kan je 't toch ook via inet bestellen?
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:39:00 #14
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_120620304
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:35 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Geen idee, mag dat niet?
Ik vind het iig raar dat je komt klagen over advies wat je krijgt. Als je weet wat je wilt kan je 't toch ook via inet bestellen?
Advies :D

Het is algemeen bekend dat er een enorme marge zit op SD kaarten, Verkoper probeert me een kaart aan te smeren waar ik niet om vraag,
Ik vraag niet, welke kaart is de beste, ik vraag om de Extreme Pro die er ook hangt en 34 euro is en ik vraag niet om een kaart van 90 euro
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:40:31 #15
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120620375
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:39 schreef Stefan het volgende:

[..]

Advies :D

Het is algemeen bekend dat er een enorme marge zit op SD kaarten, Verkoper probeert me een kaart aan te smeren waar ik niet om vraag,
Ik vraag niet, welke kaart is de beste, ik vraag om de Extreme Pro die er ook hangt en 34 euro is en ik vraag niet om een kaart van 90 euro
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:35 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Als je weet wat je wilt kan je 't toch ook via inet bestellen?
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:41:25 #16
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_120620413
Alles kan, maar hier liep ik tegenaan en daar klaag ik over ^O^
pi_120627410
een 1100d + kitlens zien voor 279 euro in de winkel... ik bedoel waar gaat het heen met die prijzen.... mijn eerste spiegelreflex was 1200 euro >< nu koop je letterlijk voor een habbekrats een redelijk leuke spiegelreflex...

ik snap niet dat mensen nog pocket cams kopen..

klacht : dslr's worden te goedkoop..
pi_120627708
Beveiligingslampen, van die zuilen met camera's en groene schijnwerpers.
Probeer maar eens fatsoenlijke foto's te maken als een pipo besloten heeft dat twee van die groene schijnwerpers een goed idee zijn...

FOK!fotograaf zaterdag 22 december 2012 @ 18:35:19 #19
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_120640264
Ik heb een tijd foto's gemaakt in het nachtleven, maar helaas kwam dat tot een einde. Nu zit ik eens te kijken of ze nog iemand zoeken, maar met googlen kom je van al die vage websites wel vacatures tegen, maar voor gratis. Of je naar een feestje wilt, misschien kunnen we gratis toegang regelen. Misschien? Misschien? Oftewel: Je kan het zelf dokken tenzij de organisatie wat regelt.

Alles moet maar gratis.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 22 december 2012 @ 18:41:25 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120640502
Heb je dan je portfolio al op orde?

Mijn enige klaagwaardige dingen zijn of mensen die denken dat, omdat je wat weet van DSLR's, ook maar alles weet van compactcamera's. En die dan graag een nieuwe willen en daar flink wat geld (150-200 euro) in willen investeren. En dan verwachten dat ik precies weet welke het aller aller beste is.

Of mensen die zeggen dat ze heel veel van camera's afweten omdat ze vroeger prof waren, maar nooit werk willen laten zien danwel kennis van zaken hebben. :D
  FOK!fotograaf zaterdag 22 december 2012 @ 18:42:47 #21
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_120640543
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 18:41 schreef kanovinnie het volgende:
Heb je dan je portfolio al op orde?
Nee joh, ik neem gewoon heel mijn PC mee. Voorstelling van 12 uur :D
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_121188198
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 december 2012 20:22 schreef kanovinnie het volgende:
Zit je moeilijk te doen tegen dat joch. :{ Werk je, of heb je banden met Foto Klein?
Volgens mij staat er echt boven dit topic: Centraal klaagtopic over alles wat je dwarszit op en rond fotograferen

En daar valt dit ook onder als zijnde ervaring.

Maar waar ik mij aan erger is die wannabe professionals die je bij alle evenementen heel gewichtig ziet rondlopen met hun DSLR alsof ze vanuit het ANP o.i.d opereren terwijl het niets anders dan beunhazen zijn die een graantje proberen mee te pikken van de gebeurtenis.

Gelukkig wordt er steeds meer om de officiele accreditatie papieren gevraagd zodat deze beunhazen buiten blijven.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 13:06:04 #23
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_121188473
Ik denk dat je in de war bent met accreditatie voor websites en blogs, die sturen ook altijd een delegatie.

Oja, ik heb mn meuk gewoon bij Foka gekocht waar ze alles gewoon op voorraad hebben en waar ik het ook tegen de actuele internetprrijs kreeg
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 5 januari 2013 @ 13:35:46 #24
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_121189318
quote:
15s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:55 schreef Iwanius het volgende:

Maar waar ik mij aan erger is die wannabe professionals die je bij alle evenementen heel gewichtig ziet rondlopen met hun DSLR alsof ze vanuit het ANP o.i.d opereren terwijl het niets anders dan beunhazen zijn die een graantje proberen mee te pikken van de gebeurtenis.

Gelukkig wordt er steeds meer om de officiele accreditatie papieren gevraagd zodat deze beunhazen buiten blijven.
Wat is daar zo ergerlijk aan :? Ik vind het op festivals en evenementen altijd wel iets aandoenlijks of vermakelijks hebben om een aantal mensen bezig te zien die kennelijk allemaal hun skills bij de fotoboer hebben gekocht en met heel veel vertoon letterlijk allemaal exact hetzelfde plaatje schieten en zich daarmee proberen te onderscheiden :')

Als het je concurrenten zijn is het gemak waarmee 'ze' een accreditatie halen misschien ergerlijk, maar van oudsher is er maar één enkel middel om concurrentie te lijf te gaan: Zorgen dat je een produkt maakt dat in alle opzichten beter is.Flauw, maar het is even niet anders.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_121190694
quote:
15s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:55 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Zit je moeilijk te doen tegen dat joch. :{ Werk je, of heb je banden met Foto Klein?
Volgens mij staat er echt boven dit topic: Centraal klaagtopic over alles wat je dwarszit op en rond fotograferen

Ik erger mij steeds meer aan fotografen die hun geld verdienen aan foto's en een aversie hebben tegen ieder ander mens met een camera en die dan maar beunhazen noemen. Veel media ziet ook dat ze voor minder geld gelijke of betere kwaliteit kunnen inkopen.

Tijden veranderen nu eenmaal. Top apparatuur is tegenwoordig beschikbaar voor iedereen en kennis is tegenwoordig via internet eenvoudig toe te eigenen. Blijft alleen de factor 'kunde' nog over en hoe harder een fotograaf aversie heeft tegen die zogenaamde beunhazen, hoe slechter het over het algemeen gesteld is met zijn/haar kunde.

De bakker was ook niet blij toen de supermarkten tegen een lagere prijs brood gingen verkopen. Daardoor zijn nu alleen de goede bakkers nog over en die weten ook nog een beste boterham te verdienen. De fotografen zijn de bakkers van de huidige tijd. De goede fotografen zullen overblijven, de rest kan beter nu vast op ook naar ander werk ipv zo hard tegen de beunhazen in proberen te gaan.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 14:27:03 #26
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121190813
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:23 schreef Uncle het volgende:

[..]
De bakker was ook niet blij toen de supermarkten tegen een lagere prijs brood gingen verkopen. Daardoor zijn nu alleen de goede bakkers nog over en die weten ook nog een beste boterham te verdienen.
Leuke woordspeling zo. Verder ben ik het wel met je eens.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 5 januari 2013 @ 14:45:48 #27
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_121191449
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:23 schreef Uncle het volgende:

[..]

Ik erger mij steeds meer aan fotografen die hun geld verdienen aan foto's en een aversie hebben tegen ieder ander mens met een camera en die dan maar beunhazen noemen. Veel media ziet ook dat ze voor minder geld gelijke of betere kwaliteit kunnen inkopen.

Tijden veranderen nu eenmaal. Top apparatuur is tegenwoordig beschikbaar voor iedereen en kennis is tegenwoordig via internet eenvoudig toe te eigenen. Blijft alleen de factor 'kunde' nog over en hoe harder een fotograaf aversie heeft tegen die zogenaamde beunhazen, hoe slechter het over het algemeen gesteld is met zijn/haar kunde.

De bakker was ook niet blij toen de supermarkten tegen een lagere prijs brood gingen verkopen. Daardoor zijn nu alleen de goede bakkers nog over en die weten ook nog een beste boterham te verdienen. De fotografen zijn de bakkers van de huidige tijd. De goede fotografen zullen overblijven, de rest kan beter nu vast op ook naar ander werk ipv zo hard tegen de beunhazen in proberen te gaan.
De beunhazen-aversie komt nog uit de tijd dat, wilde je het correct doen, je om jezelf fotograaf te mogen noemen aan vestigingseisen moest voldoen die onder andere een stukje vakopleiding vergden.
De beunhaas had die opleiding niet, de kosten van een bedrijf ook niet en kon voor ongeveer tien procent van de prijs van een gevestigd fotograaf zijn kiekjes leveren.
Ook toen was het al zinloos om tegen beunhazerij te vechten, de klanten die hun toevlucht zochten tot 's lands vrijetijdsprutsers hadden namelijk toch nooit de intentie om een gezond tarief aan een beroeps te betalen.

Meer nog dan de beschikbaarheid van daarvoor bruikbare apparatuur is het wegvallen van die vestigingswet de reden dat iedereen zijn beurs bij KonijnenExpress kan leegschudden, een KvK'tje kan halen en zich vervolgens fotograaf kan noemen. Enerzijds natuurlijk jammer voor de echte ambachtslieden. Anderszijds wel zo eerlijk, als je als fotograaf je tarief wilt waarmaken, zorg dan in elk geval maar dat je het puur op skills en kwaliteit waarmaakt en niet meer op de exclusiviteit van je opleiding/jobtitle of het gebruik van materialen waar de consument wat lastiger toegang toe heeft.
Kort samengevat: Vroegâh kon je gewoon zeggen dat je beter was (en vaak was je dat ook), tegenwoordig is iedereen gelijk en moet je maar even laten zien dat je een vakman bent en je tarief helemaal waard.
En zelfs nu fotografie-voor-geld als leuke bijverdienste wordt gezien zijn er nog steeds zat fotografen die zowel in vakinhoudelijk opzicht als commercieel zo goed zijn dat ze er een riante boterham van overhouden. Daar mot echter wel voor gewerkt worden.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 14:51:35 #28
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121191625
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:45 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

De beunhazen-aversie komt nog uit de tijd dat, wilde je het correct doen, je om jezelf fotograaf te mogen noemen aan vestigingseisen moest voldoen die onder andere een stukje vakopleiding vergden.
De beunhaas had die opleiding niet, de kosten van een bedrijf ook niet en kon voor ongeveer tien procent van de prijs van een gevestigd fotograaf zijn kiekjes leveren.
Ook toen was het al zinloos om tegen beunhazerij te vechten, de klanten die hun toevlucht zochten tot 's lands vrijetijdsprutsers hadden namelijk toch nooit de intentie om een gezond tarief aan een beroeps te betalen.

Meer nog dan de beschikbaarheid van daarvoor bruikbare apparatuur is het wegvallen van die vestigingswet de reden dat iedereen zijn beurs bij KonijnenExpress kan leegschudden, een KvK'tje kan halen en zich vervolgens fotograaf kan noemen. Enerzijds natuurlijk jammer voor de echte ambachtslieden. Anderszijds wel zo eerlijk, als je als fotograaf je tarief wilt waarmaken, zorg dan in elk geval maar dat je het puur op skills en kwaliteit waarmaakt en niet meer op de exclusiviteit van je opleiding/jobtitle of het gebruik van materialen waar de consument wat lastiger toegang toe heeft.
Kort samengevat: Vroegâh kon je gewoon zeggen dat je beter was (en vaak was je dat ook), tegenwoordig is iedereen gelijk en moet je maar even laten zien dat je een vakman bent en je tarief helemaal waard.
En zelfs nu fotografie-voor-geld als leuke bijverdienste wordt gezien zijn er nog steeds zat fotografen die zowel in vakinhoudelijk opzicht als commercieel zo goed zijn dat ze er een riante boterham van overhouden. Daar mot echter wel voor gewerkt worden.
Tsjah, 1 mans zaak. Is altijd hard werken.

en als aanvulling op de vorige klacht van mij heb ik er een bonusklachtje bij.
Andere fotografen die beweren dat iemand een slechte keus heeft gemaakt (In dit geval, iemand vroeg, Nikon 1 of sony nex. Ik ff inlezen en adviseerde sony nex, die kon hij voor een goede prijs halen).
"voor 100 euro meer heb je een 60D, wie heeft je dit aangesmeerd?" :')
  zaterdag 5 januari 2013 @ 15:07:40 #29
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_121192153
Dat ik geen tijd meer (over) heb om ermee bezig te zijn. Volgens mij heb ik in 2012 net één geheugenkaartje volgeschoten ofzo :') .
Huilen dan.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 5 januari 2013 @ 15:11:34 #30
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_121192300
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:51 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Tsjah, 1 mans zaak. Is altijd hard werken.

Andere fotografen die beweren dat iemand een slechte keus heeft gemaakt (In dit geval, iemand vroeg, Nikon 1 of sony nex. Ik ff inlezen en adviseerde sony nex, die kon hij voor een goede prijs halen).
Voor 18000 extra had je een H4D gehad :')
  zaterdag 5 januari 2013 @ 15:49:53 #31
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_121193544
Ik heb zeker geen aversie, ik ben in zes maanden van filmer inmiddels ook een publicerende fotograaf , er is altijd markt, kwestie van timing, geluk en talent. Ook in deze tijden
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 18:06:20 #32
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_121198851
ik irriteer me aan het feit dat ik vandaag wat heb zitten te experimenteren met mn nieuw aangeschafte 600d, maar aangezien ik gewoon niet kan fotograferen, maar dus wel met het boekje en alles erbij zit, krijg ik niet gefotografeerd hoe ik wil. En om eerlijk te zijn weet ik ook niet hoe ik 't moet aanpakken.

Dat is kut :{
Breitling - Instruments for Professionals
  FOK!fotograaf zaterdag 5 januari 2013 @ 19:45:10 #33
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_121202978
Wat lukt er dan niet?

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:51 schreef kanovinnie het volgende:

Zo lust ik er nog een: Ik erger mij aan de haat tussen merken. Natuurlijk, een beetje je eigen merk promoten mag, maar er zijn tegenwoordig geen slechte DSLRs.
Grootste verschil tussen de NEX en de 1 in kwaliteit is het feit dat Nikon des tijds bewust gekozen heeft om een camera te maken die geen/weinig concurrentie vormt voor de DSLR markt van Nikon, maar meer voor de meer eisende compactgebruiker, terwijl de NEX een groot deel overlap heeft met de DSLR markt van Sony.
The summer is magic!

zaterdag 5 januari 2013 @ 19:51:21 #34
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121203232
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:45 schreef Pizza_Boom het volgende:
Wat lukt er dan niet?

[..]

Zo lust ik er nog een: Ik erger mij aan de haat tussen merken. Natuurlijk, een beetje je eigen merk promoten mag, maar er zijn tegenwoordig geen slechte DSLRs.
Grootste verschil tussen de NEX en de 1 in kwaliteit is het feit dat Nikon des tijds bewust gekozen heeft om een camera te maken die geen/weinig concurrentie vormt voor de DSLR markt van Nikon, maar meer voor de meer eisende compactgebruiker, terwijl de NEX een groot deel overlap heeft met de DSLR markt van Sony.
Ik denk dat het met die haat wel meevalt. Ik denk niet "Pizza_Boom is zo'n vieze vuile sonygebruiker". Of als ik een foto van een papaprazi zie dat ik denk, "Kan ook niet anders, zo'n walgelijk figuur moet inderdaad wel met nikon rondlopen".
Tis vooral een beetje heen en weer getroll
  FOK!fotograaf zaterdag 5 januari 2013 @ 20:04:50 #35
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_121203860
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:51 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik denk dat het met die haat wel meevalt. Ik denk niet "Pizza_Boom is zo'n vieze vuile sonygebruiker". Of als ik een foto van een papaprazi zie dat ik denk, "Kan ook niet anders, zo'n walgelijk figuur moet inderdaad wel met nikon rondlopen".
Tis vooral een beetje heen en weer getroll
Bij ons ja, helaas ken ik ook kanten waar het geen getroll is.
The summer is magic!

zaterdag 5 januari 2013 @ 20:09:03 #36
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121204054
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:04 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Bij ons ja, helaas ken ik ook kanten waar het geen getroll is.
Die mensen zijn gewoon zwakzinnig. Waarom zou je je er druk om maken? Ik bedoel, het is juist goed zoals het nu gaat. De ene gebruikt Sony of Nikon of Pentax, de ander weet wel wat kwaliteit is en heeft dus Canon. En dan zou je als Canongebruiker toch wel zwakzinnig zijn om je druk te maken over de mensen die met inferieure kwaliteit rondlopen gek te maken. :D
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 20:30:43 #37
16180 crew  CoolGuy
pi_121204986
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:45 schreef Pizza_Boom het volgende:
Wat lukt er dan niet?

Nou, ik gebruik alleen de kitlens. Dus ik denk ik maak eens een paar foto's. Aangezien ik geen idee heb welke instellingen die ik moet doen maak ik gebruik van de vooringestelde settings mbv dat draaiwieltje om verschillende dingen te proberen.

Het eerste waar ik tegen aan loop is dat geen enkele scherpe foto kan maken voor mijn gevoel, terwijl de AF van de lens aan staat. Daarnaast zit ik hier op mn kantoor wat fotos te maken van random dingen hier, en het resultaat valt gewoon vies tegen. Nu kan dat laatste ook komen omdat ik ook wel gebruik maak van de geen-flits-gebruiken setting, waardoor...volgens mij...de iso behoorlijk naar boven gaat, waardoor je dus behoorlijke ruis krijgt. Maar als ik de flits gebruik dan ziet het er weer belachelijk uit.

Laat ik een voorbeeld nemen. Ik heb hier een Marantz receiver staan op deze kamer. Je ziet ooit wel foto's waarbij dan een foto van het merkje wordt genomen, wat vooraan helder in beeld is, en verder 'naar achteren' wazig wordt. Dat effect bereik ik ook, maar stel nou dat ik een foto wil maken die overal scherp (dus niet wazig) is, hoe doe ik dat? Want dat lukt dus bv ook niet.

Om kort te gaan. Ik kan gewoon _NIET_ fotograferen :D
  FOK!fotograaf zaterdag 5 januari 2013 @ 20:36:23 #38
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_121205223
Diafragma wat kleiner maken (dus getal omhoog) en wat afstand nemen?
The summer is magic!

Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 5 januari 2013 @ 20:39:48 #39
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_121205382
Nabewerken, buh.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 21:41:32 #40
16180 crew  CoolGuy
pi_121208069
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Diafragma wat kleiner maken (dus getal omhoog) en wat afstand nemen?
Bedankt voor de tip. Vooral ook dat je zegt dat t getal dan omhoog moet. Ik ga daar morgen eens wat mee spelen. Wellicht is het een idee om een topic (wil ik morgen best doen) te starten met dergelijke vragen? Ik snap dat mijn vragen niet helemaal in dit topic thuis horen, maar ik kan me voorstellen dat er nog meer mensen zijn die met dit soort vragen zitten.

Dus dat ik een topic start hiervoor, en dan een foto post, en dat jij/jullie daar dan op schieten van 'dit soort foto's kun je beter proberen te nemen met instellingen X Y en Z blablabla'.

Ik bedoel, ik zie voor me wat voor foto ik wil maken ongeveer. Ik heb de camera in mn handen, maar ik heb geen idee wat voor settings ik dan moet doen voor bepaalde situaties om hetgeen ik in mn hoofd heb enigzins te benaderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')