Op zich is dat filmpje al een prima oplossing. Als je dan niet bij je hoofdonderwerp kunt kun je in ieder geval zo'n zakkenwasser die de rest hindert op interpret wat exposure gevenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:58 schreef Stefan het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon zeggen, je staat in beeld.
Niet dat dat altijd zin heeft zoals je kunt zien in dit filmpje dat ik vorig jaar maakte
Dat ze flitsen daar waar het niet mag is een ergernis. De verbaasde blik van dat de foto niet gelukt is, is juist een glimlach momentjequote:Op zondag 7 juli 2013 15:56 schreef dahippieunicorn het volgende:
Mensen in de dierentuin die ook een keer geld over hadden en daarom de duurste camera gekocht hebben die ze konden vinden (want daar worden de foto's natuurlijk automatisch super-professioneel van!). Daarbij een tele-lens van-heb-ik-jou-daar.
Vervolgens willen ze binnen de aapjes fotograferen (waar overal een stuk of vijf keer 'niet flitesen' op één raam staat), flitsen ze kei hard tegen het glas en gaan daarna verbaasd op hun lcd-schermpje kijken hoe het dat wel niet kan dat de foto niet mooi gelukt is.
Dat vind ik nou net geen ergernis meer. Het heeft zelfs iets aandoenlijksquote:Op zondag 7 juli 2013 21:00 schreef Peter het volgende:
Ik irriteer me aan fotografen die denken dat het duurste materiaal aanschaffen gelijk staat aan talent hebben en oog/gevoel voor timing.
Daar kan ik me echt niet druk om maken, als die mensen dat mooi vinden is dat prima.quote:Op zondag 7 juli 2013 21:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik erger me nog wel eens aan lui op hobbyfora. Baggerfoto van iets moois (of iets gewoons, ligt eraan): "Mooie foto!". Nee, geen mooie foto, mooi onderwerp, maar de foto zelf is bagger. Scheef, korrelig, bewogen, storende onderwerpen in de foto, alles.
ik heb ook wel eens een opmerking gemaakt dat iemand best mooie fotos maakte, maar dat hij ze verpest door keer op keer er zo'n instagram-filter overheen te pleuren. Die persoon was daar niet zo van gediend en begon gelijk van "wil je niet meer in mijn topic posten?". tsja, dan bleek hij zelf ook nog wat aan zijn ogen te hebben waardoor hij het blijkbaar minder zag dan anderen, en dat ik daarom dus geen commentaar mocht hebben...quote:Op zondag 7 juli 2013 21:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik erger me nog wel eens aan lui op hobbyfora. Baggerfoto van iets moois (of iets gewoons, ligt eraan): "Mooie foto!". Nee, geen mooie foto, mooi onderwerp, maar de foto zelf is bagger. Scheef, korrelig, bewogen, storende onderwerpen in de foto, alles.
Was het een topic om foto's te tonen, of om ze te bespreken?quote:Op zondag 7 juli 2013 22:18 schreef Tokus het volgende:
[..]
ik heb ook wel eens een opmerking gemaakt dat iemand best mooie fotos maakte, maar dat hij ze verpest door keer op keer er zo'n instagram-filter overheen te pleuren. Die persoon was daar niet zo van gediend en begon gelijk van "wil je niet meer in mijn topic posten?". tsja, dan bleek hij zelf ook nog wat aan zijn ogen te hebben waardoor hij het blijkbaar minder zag dan anderen, en dat ik daarom dus geen commentaar mocht hebben...
Preciesquote:Op zondag 7 juli 2013 22:45 schreef Peter het volgende:
Mensen die -bij foto's die ergens gepost worden- er gelijk vanuit gaan dat ze zich persoonlijk aangesproken moeten voelen om commentaar te leveren; is ook een ergernis.
Ik irriteer me aan mensen die vinden dat je geen dure apparatuur mag kopen als je geen wereldberoemde professional bent. Ik vraag me af of die mensen ook vinden dat een hobbyist die van audio houdt het bij een lenco setje moet houden, een thuisklusser alleen maar goedkoop gereedschap uit de 2,50 bak mag aanschaffen, een thuisbioscoop moet bestaan uit een 22 inch nevermind merk lcd en de amateur-chauffeur het bij een tweedehands lada uit 1988 moet houden.quote:Op zondag 7 juli 2013 21:00 schreef Peter het volgende:
Ik irriteer me aan fotografen die denken dat het duurste materiaal aanschaffen gelijk staat aan talent hebben en oog/gevoel voor timing.
Het gaat om het plaatje, niet om de apparatuur of de fotograaf...
Eigenlijk is het alleen tonen, maarja, zo lang iedereen die geen verstand van foto's heeft alleen maar blijft roepen: "wauw, mooie foto's", wordt het ook nooit beter.quote:Op zondag 7 juli 2013 22:44 schreef Peter het volgende:
[..]
Was het een topic om foto's te tonen, of om ze te bespreken?
Dat is toch het hele punt, sommige mensen zijn tevreden met wat ze maken en anderen kunnen daar bovenuitstijgenquote:Op zondag 7 juli 2013 23:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Eigenlijk is het alleen tonen, maarja, zo lang iedereen die geen verstand van foto's heeft alleen maar blijft roepen: "wauw, mooie foto's", wordt het ook nooit beter.
+1quote:Op zondag 7 juli 2013 22:51 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik irriteer me aan mensen die vinden dat je geen dure apparatuur mag kopen als je geen wereldberoemde professional bent. Ik vraag me af of die mensen ook vinden dat een hobbyist die van audio houdt het bij een lenco setje moet houden, een thuisklusser alleen maar goedkoop gereedschap uit de 2,50 bak mag aanschaffen, een thuisbioscoop moet bestaan uit een 22 inch nevermind merk lcd en de amateur-chauffeur het bij een tweedehands lada uit 1988 moet houden.
Ik dacht dat die dingen uit waren.quote:Op maandag 8 juli 2013 08:37 schreef Uncle het volgende:
En schijnbaar is het tegenwooridg wel normaal om je diep in de schulden te steken om een SUV voor de deur te kunnen hebben staan
Precies, gewoon kopen als je er het geld voor hebt. Wel vind ik het een beetje jammer als men vervolgens met de peperdure apparatuur alleen maar op de automaat schiet. Maar goed, als hij of zij daar gelukkig mee is: lekker blijven doen!quote:maar een dure camera of lens kopen van al verdiende centjes niet
Overheen zetten , als je niet regelmatig fotografeert wordt je nooit goed, en als je al goed bent gaan je skills zeker achteruit. Ik kon ooit haarscherp schieten op 1/20 100 iso en 200 mm lens..quote:Op maandag 8 juli 2013 09:08 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ik dacht dat die dingen uit waren.
[..]
Precies, gewoon kopen als je er het geld voor hebt. Wel vind ik het een beetje jammer als men vervolgens met de peperdure apparatuur alleen maar op de automaat schiet. Maar goed, als hij of zij daar gelukkig mee is: lekker blijven doen!
Het enige wat mij dwarszit op en rond fotograferen ben ikzelf: ik fotografeer te weinig naar mijn zin. Of eigenlijk: de strijd tussen heel graag willen fotograferen, maar ook net zo vaak geen zin hebben om met een camera te gaan zeulen. Herkenbaar?
Je hebt helemaal gelijk. Nou hoef ik ook weer niet zo nodig goed te worden, maar een wat constantere kwaliteit boven het snapshot niveau zou welkom zijn. Nu is het nog te wisselvallig.quote:Op maandag 8 juli 2013 09:16 schreef EdwinMartens het volgende:
Overheen zetten , als je niet regelmatig fotografeert wordt je nooit goed, en als je al goed bent gaan je skills zeker achteruit. Ik kon ooit haarscherp schieten op 1/20 100 iso en 200 mm lens..
tijd niet veel gefotografeerd en het wil gewoon niet meer, komt wel weer.. maar oefening heb je zeker nodig !
Auw! Ben je er nog achter gekomen wat er mis was? Hardware, instellingen, etc?quote:Op maandag 8 juli 2013 09:22 schreef Merlijn het volgende:
Dat bij het schieten van een open koorrepetitie mijn camera geen zin had om ook maar iets scherp te schieten... * zucht *
Heb mijn laptop niet bij de hand,dus kan nog niet precies zien wat de resultaten zijn. Maar aan de hand van de previews niet heel veel soeps. Ik zie het van de week wel...quote:Op maandag 8 juli 2013 09:31 schreef Weakling het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Nou hoef ik ook weer niet zo nodig goed te worden, maar een wat constantere kwaliteit boven het snapshot niveau zou welkom zijn. Nu is het nog te wisselvallig.
[..]
Auw! Ben je er nog achter gekomen wat er mis was? Hardware, instellingen, etc?
quote:
Bij mij vooral de inspiratie om in Nederland op zoek te gaan naar / het vinden van leuke plekken om te fotograferen. Ik denk steeds "die plek ken ik al zo goed, en is helemaal niet leuk genoeg om te fotograferen", terwijl als ik in het buitenland ben er flink op los fotografeer..quote:Op maandag 8 juli 2013 09:08 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ik dacht dat die dingen uit waren.
[..]
Precies, gewoon kopen als je er het geld voor hebt. Wel vind ik het een beetje jammer als men vervolgens met de peperdure apparatuur alleen maar op de automaat schiet. Maar goed, als hij of zij daar gelukkig mee is: lekker blijven doen!
Het enige wat mij dwarszit op en rond fotograferen ben ikzelf: ik fotografeer te weinig naar mijn zin. Of eigenlijk: de strijd tussen heel graag willen fotograferen, maar ook net zo vaak geen zin hebben om met een camera te gaan zeulen. Herkenbaar?
Dat helpt niet bij het scherpstellen. Je camera heeft een bepaalde hoeveelheid licht nodid om automatisch scherp te kunnen stellen.quote:
Weet ik, er was ruim voldoende licht aanwezig daarvoor. We hadden een relatiecrisisquote:Op maandag 8 juli 2013 09:56 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat helpt niet bij het scherpstellen. Je camera heeft een bepaalde hoeveelheid licht nodid om automatisch scherp te kunnen stellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |