Ze ziet eruit als een mietje. Maar dat zeg ik niet tegen haar, ze heeft al zo'n laag zelfbeeld.quote:Op zondag 9 december 2012 18:57 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Die rode dragen op zich wel bij aan haar street credibility
Ik voel me echt plaatsvervangend beledigd als mensen haar lelijk vinden. Stom wel:)quote:Op zondag 9 december 2012 21:25 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Woah, 6 sphynxen voor je OP!
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
En inderdaad, aangezien ze door veel mensen lelijk worden gevonden kan een extra (gelogen) complimentje geen kwaad
Haha, beledigd voel ik me niet echt...daarvoor hoor ik het te vaak denk ikquote:Op zondag 9 december 2012 21:33 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Ik voel me echt plaatsvervangend beledigd als mensen haar lelijk vinden. Stom wel:)
Ik heb haar nooit echt leleijk gevonden. Ze is vooral ontzettend schattig.
Ik zie wel waarom veel mensen het lelijke beesten vinden, dan dan weer wel
Die ziet er net uit als een hyper actief kind "Yay nieuw speeltje, let's go!"quote:Op zondag 9 december 2012 21:25 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Woah, 6 sphynxen voor je OP!
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
En inderdaad, aangezien ze door veel mensen lelijk worden gevonden kan een extra (gelogen) complimentje geen kwaad
Ik vond het best moeilijk, om alle katten bij elkaar te krijgen. Dus sorry dat ik Raja heb gemist...quote:Op zondag 9 december 2012 22:26 schreef vencodark het volgende:
Mijn vader vindt onze katten ook lelijk maar hij zegt dat hun lieve karakter alles goedmaakt.![]()
Al vindt hij Rani nu wel mooi nu ze een flinke vacht heeft gekweekt.
Cool trouwens dat Rani en Xena in de OP staan, mis alleen Raja nog.![]()
Hem.quote:Op zondag 9 december 2012 22:34 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Ik vond het best moeilijk, om alle katten bij elkaar te krijgen. Dus sorry dat ik Raja heb gemist...
Stond er een fotootje van haar in het vorige topic? Anders pm ff een pic, dan knutsel ik die erbij
Ik heb altijd een beetje probleem met kattehaar in kleding (ja, ik stofzuig elke dag de bank, zo een neuroot ben ik dan ook weer), dus opmerkelijk dat je pa daar dan weer niks over te melden heeftquote:Op zondag 9 december 2012 22:26 schreef vencodark het volgende:
Mijn vader vindt onze katten ook lelijk maar hij zegt dat hun lieve karakter alles goedmaakt.![]()
Al vindt hij Rani nu wel mooi nu ze een flinke vacht heeft gekweekt.
Cool trouwens dat Rani en Xena in de OP staan, mis alleen Raja nog.![]()
Mijn ouders hebben zelf 3 harige katten waarvan we 2 gigantisch haaruitval hebben dus die zijn dat juist gewend. Trouwens, Rani valt niet uit.quote:Op zondag 9 december 2012 22:41 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Ik heb altijd een beetje probleem met kattehaar in kleding (ja, ik stofzuig elke dag de bank, zo een neuroot ben ik dan ook weer), dus opmerkelijk dat je pa daar dan weer niks over te melden heeft
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Even tussen m'n sjaal wroeten. Echt, Sushi denkt nog steeds dat ze een kitten is, zit steeds te zoeken en dan uiteindelijk gaat ze aan m'n oor lopen sabbelen.
quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:27 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
De kat is het leukst met dit blondje![]()
![]()
Even tussen spoilertagsSabbelen doen die van ons niet meer. Rani ligt wel steeds vaker op mijn schouders en nek bij het slapen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Even tussen m'n sjaal wroeten. Echt, Sushi denkt nog steeds dat ze een kitten is, zit steeds te zoeken en dan uiteindelijk gaat ze aan m'n oor lopen sabbelen.
Domme Xena heeft zich gister verbrand aan de kachel. Blijkbaar was ze erop gaan liggen en ineens mauwde ze heel erg. De velletjes hingen eraan als kleine blaren. Mijn vriend heeft spul op d'r gesmeerd en nu ziet het er wel ok uit. De schade valt mee maar dit kan ook alleen Xena overkomen.![]()
Gestoofde sphynxquote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:04 schreef Ordos20 het volgende:
Nog zo'n slimmerd. Ligt het aan mij, of worden spynxen een beetje rodig als ze op een hete verwarming hebben gelegen?
Schitterende foto!quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:50 schreef zoeperzazke het volgende:
Ohja, verwarmingliggen, dat doen de mijne ook graag. Maar niet thuis, alleen in vakantiehuisjes.... Onze verwarming biedt niet zo'n perfecte ligmogelijkheid, dan gaan ze op de vensterbank zitten en hun kont over de rand hangen, hihi
Op vakantie tijdens de kerst zaten de heren zo:
[ afbeelding ]
Wat mij inspireerde tot dit:
[ afbeelding ]
@Turbo: wat is Momo toch een klein ding he.... maar wel lief
Want onze verwarming ligt zo lekkerquote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:50 schreef zoeperzazke het volgende:
Ohja, verwarmingliggen, dat doen de mijne ook graag. Maar niet thuis, alleen in vakantiehuisjes.... Onze verwarming biedt niet zo'n perfecte ligmogelijkheid, dan gaan ze op de vensterbank zitten en hun kont over de rand hangen, hihi
Blijft een mugje inderdaad. Zeker als ik haar naast de andere katten zie, dan valt het op.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:50 schreef zoeperzazke het volgende:
@Turbo: wat is Momo toch een klein ding he.... maar wel lief
Xena heeft met dat oogje, dat zie je wel hoor maar op deze foto's heeft ze steeds haar oogjes half dicht, dan valt het natuurlijk niet op nee. Het wordt ook niet slechter dus valt alles mee.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:05 schreef zoeperzazke het volgende:
Ooooh Venco wat een heerlijke update! Wat heb je drie pracht van sphynxen! Wie zat er nou ook alweer met het zielige oogje? Want je ziet er dus helemaal niks van zo....
Ik vind het echt heerlijk om te zien en word bijna jaloers als ik er 3 bij elkaar zie hahaAls ik niet al 2 HTK's zou hebben zou er zeker een kale bijkomen.
Hoe gaat het nu en nu je erop terugkijkt, om in een keer 3 van zulke katten in huis te hebben? Zeker omdat het sphynxen zijn moet je leven thuis toch behoorlijk zijn veranderd
De meeste mensen die ze alleen van foto's kennen komen inderdaad binnen met een ontzettende 'jakkes' op hun gezicht. Maar Momo zet dan haar charmeoffensief in, gaat meteen op schoot zitten knorren en kroelen, en na 10 minuten willen ze haar het liefst mee naar huis nemenquote:Op woensdag 9 januari 2013 09:16 schreef purplenarcis het volgende:
Ik vind jullie Sphynxen helemaal geweldig! Heb laatst alle 4 topics doorgelezen en mijn vooroordeel van: "iew naakte katten!" is helemaal weg! Ze zijn volgens mij echt superleuk!
Daar ging m'n koffiequote:
Mijn vader zei: mooi vind ik ze niet maar hun karakter maakt alles goed.quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:12 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
De meeste mensen die ze alleen van foto's kennen komen inderdaad binnen met een ontzettende 'jakkes' op hun gezicht. Maar Momo zet dan haar charmeoffensief in, gaat meteen op schoot zitten knorren en kroelen, en na 10 minuten willen ze haar het liefst mee naar huis nemen
Piemels is in ieder geval heel orgineelquote:Op woensdag 9 januari 2013 10:28 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mijn vader zei: mooi vind ik ze niet maar hun karakter maakt alles goed.![]()
Ik moest zelf destijds ook aan het idee wennen maar zodra je ze ontmoet en leert kennen ben je heel snel om. Mijn schoonzusje vond ze eerst ook helemaal niets maar na een paar uurtjes bij ons was ze al bereid Xena (zeker niet de knapste) mee te smokkelen.
Mijn andere schoonzus, die ze alleen op foto's en filmpjes heeft gezien en niet heeft ontmoet, noemt ze trouwens nog steeds piemels.![]()
Ik begrijp het ook wel maar zie het zelf ook niet meer, behalve met Xena. Die zit ook met dat slechte oogje en haar kin is gerimpelder dan die van de rest. Al zeg ik altijd tegen haar hoe mooi ze is.quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:45 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Piemels is in ieder geval heel orgineel
Met stip staat 'net een alien' op 1, op de voet gevolgd door E.T. en Smeagol/Gollum. Maar altijd vinden ze heel ont-zet-tend lelijk. Maar wel heel lief.
Ik zie nog steeds wel waarom andere mensen haar lelijk vinden, maar zelf zie ik het niet meer. Zoals ze met dat scheve bekkie verliefd naar je staat te staren, achterpootjes 1 voor 1 optillend van puur genot van het vooruitzicht van geaaid worden.
Hahah die was zo zijn bril kwijtquote:Op woensdag 9 januari 2013 11:45 schreef Turbomuis het volgende:
Momo in een ontzettend verliefde bui.
En ze houdt niet van brillen.
Altijd welkom om een keer te komen kroelen. Neem vriendlief mee, die is dan meteen 100% omquote:Op maandag 28 januari 2013 13:45 schreef miek221 het volgende:
*lurkmodus uit*
Ik kom regelmatig hier even foto's kijken en verhalen lezen. Ik ving Sphynxen mooi van lelijkheid, en zou ooit nog weleens zo'n kat willen hebben. Nu hebben we al vier katten en twee honden dus het is druk genoeg, en het er mag absoluut geen dier meer bij van vriendlief. Al kunnen er uitzonderingen gemaakt worden voor noodgevallen, maar liever niet.
Dus tot die tijd doe ik het met jullie foto's. Ik vind ze allemaal even leuk om te zien. Hopelijk kom ik een keer in de gelegenheid om er eentje in het echt te mogen aanschouwen.
*lurkmodus aan*
Bedankt voor het aanbodquote:Op maandag 28 januari 2013 14:57 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Altijd welkom om een keer te komen kroelen. Neem vriendlief mee, die is dan meteen 100% om
Cute!quote:Op zondag 27 januari 2013 22:29 schreef Turbomuis het volgende:
Gewoon ff een lief fotootje van een bloot bolletje slaap.
[ afbeelding ]
Wat kleurt ze mooi bij de random reader zoquote:
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:47 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Wat kleurt ze mooi bij de random reader zo
Momo is zacht en warm, net een perzik die in de zon heeft gelegen.quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:04 schreef miek221 het volgende:
Mijn siamees is al een ontzettende warmte zoeker. Onder het dekbed, altijd krap tegen me aan liggen. Als ik zo de foto's hier zie, zijn sphynxen nog veel erger daarin. Voelen ze ook warm aan?
Ik heb ooit eens een naaktrat gehad, maar die voelde altijd een beetje, ehm, viezig, maar jullie katten zien er best zacht en aaibaar uit. Ik hou van zwaar aanhankelijke katjes, mijn siamees mag van mij namelijk nog veel aanhankelijker en kroeleriger..
We wonen in Eindhovenquote:Op maandag 28 januari 2013 15:02 schreef miek221 het volgende:
[..]
Bedankt voor het aanbodWaar wonen jij/jullie en de katjes?
Vriendlief is lastig over te halen, maar mochten we in de toekomst ruimte hebben, en hij heeft ze een keer mogen ontmoeten, wie weet
Bad vindt ze vre-se-lijk. Dus ik heb van die wegwerpbabywashandjes. Ze neemt het me niet in dank af, maar op die manier hou ik het krasloosquote:Op woensdag 30 januari 2013 17:46 schreef miek221 het volgende:
Apart, dat ze zo aanvoelen. Ik heb een keer een filmpje gezien van een Sphynx in bad, spetterend met de pootjes.Genieten ze hier dan ook van? Want hoewel ik sommige van mijn katten kan wassen, is het bij sommige vragen om problemen, of eigenlijk wonden, als ik ze in bad zou doen.
Een perzik in de zon, dat voelt wel apart maar ook oke denk ik zo. En dat afgeven, is dat net zoiets als ik een dag fiks heb gezweet, en over mijn arm wrijf, van die zwartige schilfertjes?
Ik woon vlakbij de efteling, dus dan is eindhoven nog goed te doen. Ik zal vragen aan vriend of hij mee wilt gaan, hij is nooit zo van de forumcontacten, maar anders is er altijd nog ov. Vind het in ieder geval erg tof dat je het aanbied. Ik ga er eens over nadenken, ik ben meestal te verlegen om zomaar bij wildvreemde langs te gaan, helemaal "alleen maar" voor een katje te zien
Ssssst, houd de schijn nu even op...quote:Op woensdag 30 januari 2013 18:18 schreef Ordos20 het volgende:
Weet je dat wel heel erg zeker, dat van mij en niet bijten?
Ja inderdaad! Altijd ook onder de deken willen!quote:Op woensdag 30 januari 2013 18:22 schreef zoeperzazke het volgende:
Mensen die onze sphynxen aaien noemen het altijd zeemlappen. Maar wel lekker warm! Alleen hun pootjes en staart kunnen steenkoud zijn, vooral als jij lekker warm op bed ligt en ze over je heenlopenals ze even liggen te slapen worden ze ook slaapwarm, heerlijk. Iedere kat is uniek maar gemiddeld gezien is de sphynx wel heel aanhankelijk. Ik kan vrijwel nergens gaan zitten zonder dat de heren in de buurt zijn, en als ik een dekentje heb willen ze er altijd onder.
Het vies worden scheelt ook per kat. Spot wordt wel wat viezer, maar budgie heb ik al maanden niet gewassen en die geeft echt niet af. Spot kan ook meer zweten, hij is dan echt plakkerig.
Enige dat sowieso af te raden is met sphynxen is wit beddengoed, of andere witte stoffen bekleding ergens in huis!
Eigenlijk wat de rest allemaal zegtquote:Op woensdag 30 januari 2013 19:20 schreef miek221 het volgende:
Rambo, mijn siamees (een jaar of anderhalf nog een topic hierover geopend) is, mede omdat hij hier met een trauma kwam, ontzettend klef naar mij. Ook overal zijn waar ik ben. De koude pootjes komen me ook erg bekend voor, en in bed is het net een kruik. Hij zorgt ontzettend over Saartje, die een week voor hem hier kwam, maar het liefste wilt hij met alle katjes bevriend zijn.
Klinkt allemaal erg leuk en gezellig, zo'n blote poes.Sowieso vind ik de verhalen erg leuk, en prachtige foto's. Ik hou van die boze blikken die ze kunnen hebben.
En dan ga ik nu toch een keer zeggen, ik vind alle namen hier tof verzonnen, maar ik vind die van Flappe du Pomme toch wel echt geweldig en toepasselijk. Sushi..en was Scampi ook van jou? Ook zo'n grappige naam.
ja, ik lurk al een klein poosje mee en heb alle topics gelezen![]()
Turbomuis, ik ga je binnenkort een berichtje sturen als ik of wij een keertje langskomenen verder blijf ik hier lekker meelurken. En af en toe eens uit die modus komen
O? Waarom dacht ik dan dat je in Breda woont? Vaag...quote:Op woensdag 30 januari 2013 21:23 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Eigenlijk wat de rest allemaal zegt, heb ik weinig aan toe te voegen! Sushi geeft ook nauwelijks af, pas als ze heel lang (dagen) op dezelfde plek heeft gelegen zie je wel eens een klein bruin vlekje, alsof er zand op heeft gelegen zeg maar.
Leuk dat je alles gelezen hebt! Scampi was inderdaad ook van mij! Vind de naam zelf ook leuk. Oh en ik woon ook in Eindhoven, dus als je nog een deurtje verder wil...
Daar woonde ik ten tijde van Scampiquote:Op woensdag 30 januari 2013 21:33 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
O? Waarom dacht ik dan dat je in Breda woont? Vaag...
(Waar ergens dan? Nu word ik nieuwsgierig heur!)
A, vandaar! Dan heb ik de update ff gemistquote:Op woensdag 30 januari 2013 21:34 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Daar woonde ik ten tijde van Scampi
In Stratum! Jij?
Oud Strijp vind ik ook gaaf hoor! Ken het stadsdeel verder niet heel goed maar als ik er doorheen rijd vind ik het altijd wel sfeervol hoor!quote:Op woensdag 30 januari 2013 21:57 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
A, vandaar! Dan heb ik de update ff gemist
Ik woon in Strijp.
Stratum is wel mooier though
Het stuk Strijp binnen de ring is inderdaad wel mooi. Maar ik woon net buiten de ring, in die gigawijk die ooit door Philips uit de grond is gestamptquote:Op woensdag 30 januari 2013 22:14 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Oud Strijp vind ik ook gaaf hoor! Ken het stadsdeel verder niet heel goed maar als ik er doorheen rijd vind ik het altijd wel sfeervol hoor!
Maar ben idd ook erg blij met Stratum
Goede vraagquote:Op donderdag 31 januari 2013 07:22 schreef zoeperzazke het volgende:
Haha, sphynx meeting! Waarom moet ik alleen weer in die ellendige flevopolder wonen??
Volgende week ben ik donderdag en vrijdag thuis. En het weekend natuurlijk.quote:Op maandag 4 februari 2013 14:17 schreef miek221 het volgende:
Vriendlief wilt wel meegaan op sphynxbezoek. Dus dat is wel leuk. Ik hoop dat hij toch ook een beetje smelt voor dit ras. Volgend weekend is het druk met de carnaval, maar wat zou een datum zijn die voor jullie uitkomt? Flappe du pomme en Turbomuis?
En ik had een vraagje, ik was op marktplaats aan het kijken bij de sphynxen, en kwam daar een advertentie tegen, en ik vond het een beetje raar. Hert zou een shynx zijn, waarvan de baas met geen mogelijkheid te achterhalen was. Maar die beestjes worden toch standaard gechipt, en zijn de meeste baasjes niet heel zuinig en dus druk op zoek als het katje vermist zou raken? En op de foto zag het katje er een beetje verfromfraaid uit. Ik weet niet of ik hier linkjes mag plaatsen, anders haal ik hem weer weg.
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Ik zal eens kijken wanneer we kunnen, en als flappe du pomme dan kan, kunnen we er een minimeet van maken.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:43 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Volgende week ben ik donderdag en vrijdag thuis. En het weekend natuurlijk.
In principe ben ik altijd op maandag en vrijdag vrij.
Dus roept u maar
Het beste kun je een sphynx bij een gerenomeerde fokker halen. Dan kost het wel wat, maar het scheelt een boel ellende. Net zoals met andere raskatten- en honden, zijn ook sphynxen 'voer voor' broodfokkers. Momo komt oorspronkelijk ook van een broodfokker. Via Marktplaats is ze bij haar vorige eigenaar terecht gekomen, en via daar bij mij.
Ze is bij die broodfokker niet goed behandelt, en mede daardoor heb ik behoorlijke dierenartskosten moeten maken.
Niet dat je dat bij een kat van een goede fokker nooit zal hebben, maar het scheelt wel.
(Ik zeg trouwens niet dat die advertentie foute boel is hoor, maar ik zou nooit een dier via marktplaats kopen, omdat het niet te controleren is)
A gos droppie toch.. Hopelijk voelt ze zich snel weer 100.quote:Op zondag 7 april 2013 17:10 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
^^ Haha...cute!
Na lang weg te zijn geweest post ik ook maar eens wat nieuwe foto's. Sushi is herstellende van d'r operatie. Ze is donderdag gesteriliseerd (gecastreerd) en dat was een beetje een aanslag op d'r kleine lijfje. De dierenarts had 1,5x meer narcose nodig dan bij een veel grotere poes die hij daarvoor geholpen had. Sushi was niet onder zeil te krijgen. Was wel echt sneu, vooral de eerste twee dagen na de operatie. Maar nu gaat het al een stuk beter! Ze is nog wel heel traag, maar meer vergelijkbaar met een gewone huis-tuin-en-keuken-kat
.
Ze ligt er nu zo bij:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze is wel echt kei skinny minny nu zeg. Ze eet al een paar dagen minimaal, dat is haar wel aan te zien zeg! D'r buikje is qua bovenaanzicht maar een paar cm breed nu!
Jee! Zag dat er zo uit? Wonderlijk bijna hoe weinig daar van overblijft!quote:Op zondag 7 april 2013 17:10 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
^^ Haha...cute!
Na lang weg te zijn geweest post ik ook maar eens wat nieuwe foto's. Sushi is herstellende van d'r operatie. Ze is donderdag gesteriliseerd (gecastreerd) en dat was een beetje een aanslag op d'r kleine lijfje. De dierenarts had 1,5x meer narcose nodig dan bij een veel grotere poes die hij daarvoor geholpen had. Sushi was niet onder zeil te krijgen. Was wel echt sneu, vooral de eerste twee dagen na de operatie. Maar nu gaat het al een stuk beter! Ze is nog wel heel traag, maar meer vergelijkbaar met een gewone huis-tuin-en-keuken-kat
.
Ze ligt er nu zo bij:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze is wel echt kei skinny minny nu zeg. Ze eet al een paar dagen minimaal, dat is haar wel aan te zien zeg! D'r buikje is qua bovenaanzicht maar een paar cm breed nu!
Jep, kan me herinneren dat het er bij Scampi ook zo uitzag net na de operatie en enkele maanden erna zag je niet meer dan alleen een wit streepje! Ik kreeg nog een euro korting omdat de dierenarts niet hoefde te scheren, haha (ik heb een jolige dierenartsquote:Op maandag 8 april 2013 15:48 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Jee! Zag dat er zo uit? Wonderlijk bijna hoe weinig daar van overblijft!
edit: van dat litteken dus hè
Poeh, ik heb echt geen idee... wel ellendig!quote:Op maandag 8 april 2013 18:30 schreef Turbomuis het volgende:
Momo heeft (al sinds we haar hebben, dus daarvoor denk ik ook) een dichte neus. Ze ruikt nog wel wat, maar ze maakt zoooooooooo'n herrie...
Neusdruppels werken niet, neusje is te klein ofzo.
Is dit een sphynxprobleem? En zo ja, wat kan ik eraan doen? (dierenarts weet het ook niet geloof ik)
En vraag twee, niet per definitie sphynx, maar misschien toch tips: Vorig jaar is er een groot deel van Momo's gebit getrokken, want rot en ontsteking en nog meer jakkiebah. De dierenarts raadde aan om haar tanden te gaan poetsen. Nou, ik weet njiet of 'ie het geprobeerd had, maar dat bekkie is zo klein, daar kom ik met m'n pink en en dan kan ik die niet bewegen. Of nou ja, als ik dat doe heb ik een geperforeerde pink, want Momo vind het ook niet echt leuk. Maar goed, gevolg is nu dus dat ze weer als een gek uit d'r straatje meurt. Ik hoop niet dat de rest er ook uit moet, want dan hebben we een probleem...
Anyway, heeft iemand tips om toch wat aan die paar tanden te doen?
Lijkt me wel grappig op zich. Alleen weet ik echt niet of Momo een beetje leuk is voor modelfoto's. Ze doet nooit wat je wil en heeft een raar bekkiequote:Op donderdag 11 april 2013 17:59 schreef RVanW het volgende:
Hallo,
Voor de fotoshoot van mijn afstudeercollectie ben ik op zoek naar een Sphynx kat om mee te fotograferen. De kat zal samen met het mannelijke model op de foto staan. De shoot vindt plaats op zaterdag18 mei. Zou je het leuk vinden als jouw kat hier aan mee doet en daardoor hele mooie professionele foto's krijgt? Laat het dan weten.
Mailen kan naar: info@roosvanwoudenberg.com
Vanuit Zeeland ook.quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:35 schreef zoeperzazke het volgende:
Vanaf Zeewolde is Den Haag te ver om nog leuk te zijn voor de katten, sorry
Wat een schattige foto, ze kijkt echt genietend naar dat warme vuur.quote:Op maandag 15 april 2013 12:32 schreef Turbomuis het volgende:
Gisteren was het een prachtdag, en we hebben tot laat bij de vuurkorf gezeten. Tot grote vreugde van Momo
[ link | afbeelding ]
Fijn dat je al iemand hebt gevonden!quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:19 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Oh, ik heb toch iemand in mijn eigen omgeving gevonden!Gelukkig! Vond het toch geen fijn idee om Sushi naar een pension te brengen waar ze mogelijk ongezien te lang in de zon zou zitten o.i.d....
Nou, ik ben ook op zoek... Maar dan wel naar iemand die een weekje in ons huis wil....quote:Op woensdag 24 april 2013 10:18 schreef mjan het volgende:
[..]
Fijn dat je al iemand hebt gevonden!
Lief en ik zitten nu al een tijdlang te zwijmelen bij de foto's in dit topic. Helaas kunnen we in ons appartement geen kat nemen omdat we erg bang zijn dat er dan op de gaskachel gesprongen wordt (en dan is er van de kussentjes op z'n pootjes nog maar weinig over vrees ik). Maar mocht je nog een keer wanhopig op zoek zijn naar een vakantie-adres in de zomer (als de kachel toch niet aanstaat), dan valt daar wmb wel over te praten. En we wonen alvast in de goede regio
Leuk, goed om te weten!quote:Op woensdag 24 april 2013 10:18 schreef mjan het volgende:
[..]
Fijn dat je al iemand hebt gevonden!
Lief en ik zitten nu al een tijdlang te zwijmelen bij de foto's in dit topic. Helaas kunnen we in ons appartement geen kat nemen omdat we erg bang zijn dat er dan op de gaskachel gesprongen wordt (en dan is er van de kussentjes op z'n pootjes nog maar weinig over vrees ik). Maar mocht je nog een keer wanhopig op zoek zijn naar een vakantie-adres in de zomer (als de kachel toch niet aanstaat), dan valt daar wmb wel over te praten. En we wonen alvast in de goede regio
GMTAquote:Op zondag 28 april 2013 17:38 schreef Turbomuis het volgende:
Die van Spot in de sauna, geweldig, hoe relaxt kan het worden
Mooie beesten hoor, zo'n donkere komt er hier ook nog wel 's heb ik zo 't idee
Standaard hier. Vooral Rani doet dat.quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:23 schreef Ordos20 het volgende:
Nou
iemand ook dat de sphynx zich als een papegaai gedraagt en op je schouder blijft zitten, ook al loop je lekker door de kamer?
Wat een dropjes!!! En wat leuk dat ze mee op vakantie gingen, was dat niet even stressen zo'n vreemde omgeving?quote:Op zondag 28 april 2013 13:12 schreef zoeperzazke het volgende:
FOTOSPAM! 15 redenen waarom sphynxen zulke heerlijke katten zijn!
Ze slapen zo lief samen...
[ afbeelding ]
Maar hun oude theemuts was net te klein.
[ afbeelding ]
Dus nu een nieuwe, waarin het veel beter past!
[ afbeelding ]
Pootjes strekken....
[ afbeelding ]
Zo knus samen!
[ afbeelding ]
Elkaar als kussentje gebruiken
[ afbeelding ]
In dromenland....
[ afbeelding ]
Welbekend, in het zonnetje liggen is heerlijk... Mijn donkere bureau wordt natuurlijk heel warm als het zonnetje erop staat, dus wat ligt dat fijn!
[ afbeelding ]
Een echte sphynx-pose
[ afbeelding ]
Ik, ondeugend? Neuh.
[ afbeelding ]
Samen water drinken
[ afbeelding ]
Dan nog foto's tijdens onze recente vakantie. Daar hadden we een infraroodsauna en dát is effe lekker! Te temperatuur zet je dan heel laag, de deur laat je open zodat ze vrijwillig in en uit kunnen, maar dat is even lekker samen genieten....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan nog een foto van Spot buiten, stevig in de handen van mijn man, terwijl hij gefascineerd naar de eendjes kijkt
[ afbeelding ]
Neehoor, binnen een half uur lagen ze weer samen te slapenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:39 schreef purplenarcis het volgende:
[..]
Wat een dropjes!!! En wat leuk dat ze mee op vakantie gingen, was dat niet even stressen zo'n vreemde omgeving?
OMG, deze is echt geweldigquote:Op zondag 28 april 2013 13:12 schreef zoeperzazke het volgende:
En dan nog een foto van Spot buiten, stevig in de handen van mijn man, terwijl hij gefascineerd naar de eendjes kijkt
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:30 schreef Turbomuis het volgende:
nee, die op dat doek is niet Momo, dat was een poster die ze al had. Momo piept ergens heel klein uit de jas
Bedankt, ze heet Rani.quote:Op donderdag 13 juni 2013 20:56 schreef miek221 het volgende:
Wat een leuke foto's weer.
Wat is Momo een leuk model zeg.
Ik vind de lapjespoes van vencodark erg mooi. Ben de naam even vergeten, maar de vlekjes en het subtiele donslaagje maakt het helemaal af.![]()
Maar de andere zijn ook heel mooi hoor![]()
Ik wil zo graag een sphynx...ooit.
Mijn vriend vind Rani, en andere lapjes sphynxen ook de mooiste om te zien, dus als er ooit eentje komt, hij is al van tegenin gaan, naar twijfelmodus gegaan, dan is het waarschijnlijk een lapjespoes.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 04:28 schreef vencodark het volgende:
[..]
Bedankt, ze heet Rani.Zij heeft een ander soort koppie dan bijvoorbeeld Momo van hierboven. Komt omdat zij en haar siblings niet 100% sphynxjes zijn. Hun opa was namelijk een gewone huis,- tuin -en keukenkat.
Dus dat 'zachte' in haar gezichtje is meer gewone kat. Zo zien wij het althans.
Maar van karakter is ze helemaal sphynx.
Ik had je wel een keer verwacht om te komen proefaaienquote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:22 schreef miek221 het volgende:
Het is zover. Vriend staat ervoor open om eens bij een cattery te gaan kijken voor een Sphynx.Hij hoorde mij er veel over praten de laatste tijd, ik heb hem een beetje lekker gemaakt met foto's uit dit topic, en laatst stelde hij voor om zo'n beruchte bloterik in het echt te gaan aanschouwen. Nu ben ik via marktplaats bij Cattery Zene Hebe gekomen en mag ik dit weekend komen kijken.
Op de website staat dat alle katten op allerlei mogelijke ziektes worden getest, waaronder hcm. Ik lees overal dat dit erg belangrijk is.
Nu vroeg ik me af of iemand hier bekend is met deze cattery, en of er tips zijn, waar ik rekening mee moet houden in mijn zoektocht naar toch misschien een kale huisgenoot.
(als ik niet open en bloot mag vragen naar cattery's haal ik deze vraag wel weer weg)
Ja, dat wel. Althans... zichtbaar sowieso. Sushi heeft af en toe een kras in d'r nek staan vanwege het krabben.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:55 schreef miek221 het volgende:
Is het ook zo dat sphynxen sneller wondjes hebben omdat ze geen haar hebben?
Dat is waar, echter: die zijn binnen no-time genezen en weer weg. Want het mag dan een KLEIN beetje gevoeliger zijn voor krassen (het is echt niet zo teer als je denkt!), het geneest als een ik weet niet wat.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:48 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Ja, dat wel. Althans... zichtbaar sowieso. Sushi heeft af en toe een kras in d'r nek staan vanwege het krabben.
Zeker, maar als die andere kat een vechtersbaas is kan ik me wel voorstellen dat de Sphynx goed van zich af moet kunnen bijtenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:50 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Dat is waar, echter: die zijn binnen no-time genezen en weer weg. Want het mag dan een KLEIN beetje gevoeliger zijn voor krassen (het is echt niet zo teer als je denkt!), het geneest als een ik weet niet wat.
Das waar, momo heeft eigenlijk alleen eens een keer een kras als ze te heftig aan het krabben is, en de nagel net iets te scherp is (wij zouden met ons tere mensenhuidje helemaal open liggen, bij mo zijnhet enkel wat oppervlakkige krasjes)quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:51 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Zeker, maar als die andere kat een vechtersbaas is kan ik me wel voorstellen dat de Sphynx goed van zich af moet kunnen bijten.
Ze zijn inderdaad behoorlijk duurquote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:05 schreef miek221 het volgende:
Apart, want je zou zeggen dat de huis veel gevoeliger is, maar dat valt dus op zich wel mee.
Vriend hoorde net wat een gemiddelde sphynx kost, ik had die prijs (on)bewust nog een beetje voor me gehouden. Hij vind het achterlijk, abnormaal duur, ondanks mijn uitleg waar de kosten vandaan komen. Dat zal wel, vind hij, maar dat betaal je niet voor een kat. Ik quote, "Die kat is duurder als mijn auto, ik ga niet meer betalen aan een kat als aan mijn auto". Hij heeft dan wel een autotje van 500 euro, dus dat is lastig om daaronder te komen met een sphynx.
We gaan wel zondagmiddag naar de cattery, en dan zou ik toch wel graag een minimeet met jullie willen doen, lijkt me wel erg leukmisschien moet hij eerst een sphynx in levende blote lijf onmoeten.
Mij lijkt van wel. Er zullen overigens weinig sphynxen buiten rondlopen waar ze teken kunnen oppikken denk ik. Sphynxen raken ofwel snel onderkoeld, of verbranden in de zon. Dus je moet je Sphynx nooit te lang onbewaakt buiten laten lopen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:57 schreef valentijn101 het volgende:
Ik vroeg me af of sphynxen minder last hebben van vlooien en teeken. (geen vacht waar deze beesten zich in kunnen verstoppen)
Kijk eens bij cattery Philippopolis, die heeft nu een nestje van 8 kittens liggen! Daar haal je zeker weten gezonde en suuuuuuuperlieve sphynxen, Budgie komt er vandaan. Ze gaan ook heel serieus met HCM om, dus dat is ook een fijn en gerust gevoel.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:22 schreef miek221 het volgende:
Het is zover. Vriend staat ervoor open om eens bij een cattery te gaan kijken voor een Sphynx.Hij hoorde mij er veel over praten de laatste tijd, ik heb hem een beetje lekker gemaakt met foto's uit dit topic, en laatst stelde hij voor om zo'n beruchte bloterik in het echt te gaan aanschouwen. Nu ben ik via marktplaats bij Cattery Zene Hebe gekomen en mag ik dit weekend komen kijken.
Op de website staat dat alle katten op allerlei mogelijke ziektes worden getest, waaronder hcm. Ik lees overal dat dit erg belangrijk is.
Nu vroeg ik me af of iemand hier bekend is met deze cattery, en of er tips zijn, waar ik rekening mee moet houden in mijn zoektocht naar toch misschien een kale huisgenoot.
(als ik niet open en bloot mag vragen naar cattery's haal ik deze vraag wel weer weg)
Over het algemeen zijn sphynxen heel open en totaal niet schuw. Spot is wat eenkenniger, maar Budgie is een typische sphynx. Als je hier op bezoek bent klimt hij zo op schoot en als je hem wat over zn koppie kriebelt gaat hij gerust languit liggen slapen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:23 schreef miek221 het volgende:
Zijn ze naar vreemden net zo aanhankelijk als de baas?
Dat is wel ultiem knuffelig. Hoe vertederd zal dat wel niet zijn geweest.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:29 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn sphynxen heel open en totaal niet schuw. Spot is wat eenkenniger, maar Budgie is een typische sphynx. Als je hier op bezoek bent klimt hij zo op schoot en als je hem wat over zn koppie kriebelt gaat hij gerust languit liggen slapen.
Toen we bij Spot gingen kijken als kitten, kwam moederkat trouwens op mijn schoot zitten en ging luid spinnend haar 3 kittens liggen voeren... Hoezo gemakkelijk?
Nu zweten ze echt veel zeg. Xena is het snelst weer vies. Die is een dag nadat ze in bad is geweest alweer net zo vuil.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:54 schreef zoeperzazke het volgende:
Als je van wit beddegoed houdt, besef dan wel dat Sphynxen bruine vegen achterlaten.... Omdat ze ook wat zweten scheiden ze talg af en dat kan bruine vegen geven. De ene sphynx heeft dat erger dan de ander. Geldt ook voor witte banken etc.
(je wast het er trouwens wel prima uit hoor)
Ja Spot heeft ook zo'n bruinig patroon op zijn rug van zijn 'rimpels/plooien' die hij heeft als hij ligt te maffen.... Budgie is een stuk idealen als donkere katquote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:57 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nu zweten ze echt veel zeg. Xena is het snelst weer vies. Die is een dag nadat ze in bad is geweest alweer net zo vuil.
Oormseer, tsja, da's een kwestie van geluk.... Spot likt de oren van Budgie superschoon en hij heeft nergens last van. Budgie doet dat niet bij Spot en die heeft wat viezere oren. Zolang je het een beetje bijhoudt is dat niet zo'n ramp, ik haal het nooit helemaal schoon, gefriemel in je oren is voor geen één kat leuk... Mara het mag niet extreem worden natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:57 schreef miek221 het volgende:
Koop ik toch gewoon zwarte hoeslakens...![]()
Maar je wast ze toch? Is badderen goed aan te leren als je ze vanaf kitten hebt? En anders met een washandje denk ik. Vriend viel gelijk het smeer op wat in de oren van de kittens zat op de foto's die de fokster stuurde.
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:00 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Oormseer, tsja, da's een kwestie van geluk.... Spot likt de oren van Budgie superschoon en hij heeft nergens last van. Budgie doet dat niet bij Spot en die heeft wat viezere oren. Zolang je het een beetje bijhoudt is dat niet zo'n ramp, ik haal het nooit helemaal schoon, gefriemel in je oren is voor geen één kat leuk... Mara het mag niet extreem worden natuurlijk.
Wassen gaat, de ene sphynx vindt het minder erg dan de ander. Budgie schreeuwt moord en brand, Spot probeert vooral zijn vluchtroutes te bestuderen... Ook al worden ze van jongs af aan gebadderd, het is niet hun grootste hobby. Voordeel is wel dat je ze met een washandje en milde kattenshampoo zo schoon hebt en natuurlijk in 3 tellen droog.
Als je maar oplet dat er geen essentiële oliën inzitten, dat is gif voor katten, zeker voor die sphynxen rechtstreeks op hun huidje....quote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:04 schreef vencodark het volgende:
Wij gebruiken trouwens allerlei soorten douchegels.![]()
sphynxception...quote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:03 schreef zoeperzazke het volgende:
[ afbeelding ]
Zo zijn de oren van Spot meestal. Ik ga hem echt niet pesten om dat helemaal schoon te peuteren, vind dit prima acceptabel. En dat randje om zijn neus heook sphynx-eigen!
Het is in een sopje.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:05 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Als je maar oplet dat er geen essentiële oliën inzitten, dat is gif voor katten, zeker voor die sphynxen rechtstreeks op hun huidje....
Doorklikkend kwam ik deze tegen. Ik moest lachenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:54 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Sushi vindt badderen VERSCHRIKKELIJK. Maar daardoor ben ik er ook achter gekomen dat ze ook totaal niet afgeeft. Echt niks.
Dit is een leuk filmpje (gewoon van YouTube), volgens mij hier wel eens gepost ook:
Dit filmpje inderdaad, zo schattig. Hopelijk, als er bij ons een sphynx komt, gaat die het net zo leuk vinden als deze.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:54 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Sushi vindt badderen VERSCHRIKKELIJK. Maar daardoor ben ik er ook achter gekomen dat ze ook totaal niet afgeeft. Echt niks.
Dit is een leuk filmpje (gewoon van YouTube), volgens mij hier wel eens gepost ook:
Momo mauwt heel hoog en lief. Als ze slaapt en je raakt haar aan zegt ze heel lief "mrw?" en dat doet ze elke keer als je haar aanraakt. Heel lief. Zal kijken of ik daar een filmpje van kan maken.quote:Op woensdag 26 juni 2013 06:42 schreef miek221 het volgende:
[..]
Dit filmpje inderdaad, zo schattig. Hopelijk, als er bij ons een sphynx komt, gaat die het net zo leuk vinden als deze.
Wat voor gespetter bedoel je Turbomuis?
Het valt me trouwens op dat de sphynxen in de filmpjes die ik heb gezien en normale kattenmiauw hebben. Ik had verwacht dat ze net als siamezen en andere oosterse katten zo'n lekkere raspende miauw zouden hebben. Hoe miauwen die van jullie, en "praten" ze veel?
Dat laatste hebben wij ook ja. Die spetters kom ik dus ook op de stralend witte vloer tegen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:04 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Momo mauwt heel hoog en lief. Als ze slaapt en je raakt haar aan zegt ze heel lief "mrw?" en dat doet ze elke keer als je haar aanraakt. Heel lief. Zal kijken of ik daar een filmpje van kan maken.
De laatste tijd mauwt ze soms opeens, out of the blue, heel hard. Alsof ze wil zeggen " Hallooooo, aandacht! Ik ben hieier!" Deed ze eerst niet, maar ze is blijkbaar nog steeds aan het loskomen en ontwikkelen
En met dat spetteren bedoel ik, dat als ze bijv. wat tranige ogen heeft en ze schud flink met haar koppie, dat dan alles om haar heen onder de tranen zit...
Stout als in, ze luistert voor geen meter, dan JA. Ze begint wel steeds meer dingen te doen waarvan ze eigenlijk wel weet dat het niet mag (Dat koppie als we haar op het aanrecht betrappen spreekt boekdelen), maar voor de rest valt het mee. Ze is wel een boemerang, als je ff geen zin hebt in kroelen en je zet haar opzij (Met een hoge veronrtwaardigde piep van haar kant), dan komt ze meteen weer terug. En terug. En terug.quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:09 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat laatste hebben wij ook ja. Die spetters kom ik dus ook op de stralend witte vloer tegen.![]()
Btw, zijn die van jou ook nog zo stout?
Momo is nu 7 of 8 geloof ik. Maar ze heeft een erg nare start gehad, en ze is nog steeds aan het wennen dat ze nu bij mensen woont die haar lief vinden en waar ze gewoon rond mag lopen enzo. Dus in sommige opzichten is het echt nog een beginneling. En ze is erg klein, zeker voor een sphynx, dat sterkt het beeld dat ze nog erg jong is.quote:
Ja dat aanrecht...echt hè.quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:18 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Stout als in, ze luistert voor geen meter, dan JA. Ze begint wel steeds meer dingen te doen waarvan ze eigenlijk wel weet dat het niet mag (Dat koppie als we haar op het aanrecht betrappen spreekt boekdelen), maar voor de rest valt het mee. Ze is wel een boemerang, als je ff geen zin hebt in kroelen en je zet haar opzij (Met een hoge veronrtwaardigde piep van haar kant), dan komt ze meteen weer terug. En terug. En terug.
[..]
Ze komt van een broodfokker. Ik vermoed dat ze daar is geboren, en zodra ze oud genoeg was meteen zoveel mogelijk jonkies heeft gekregen. Daarna is ze op Marktplaats gedumpt.quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:19 schreef miek221 het volgende:
Wat voor nare start heeft ze gehad? Wel fijn om te zien hoe een beestje dan helemaal bij je opbloeit. Erg dankbaar vind ik dat altijd.
Momo bijt niet op spullen, alleen op haar eigen staart. En op haar nagels. Raar beest...quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:25 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja dat aanrecht...echt hè.![]()
Ik weet niet of het sphynx eigen is maar ik heb weleens het idee dat hen bijzonder weinig af te leren is. Ik hoop dat ze volwassener worden en dus iets braver. Laatst had 1 van hun aan mijn rijbewijsmap zitten kauwen. Zelfs dat is niet veilig! We hebben pas een baby en ik hoop niet dat zijn speelgoed constant opgeruimd moet worden omdat zij de boel slopen.
Nee, klopt, haar kontje zweeft altijd wat. Ze ligt ook nooit heel relaxt op haar zij met de poten languit, zoals bij katten ' hoort'. Maar goed, volgens mij heeft ze nergens last van, dus dan zit ik er ook niet meequote:Op woensdag 26 juni 2013 10:21 schreef miek221 het volgende:
Momo loopt een beetje met dr kontje naar beneden lijkt het wel. En zit ze ook niet helemaal op de grond met haar billen?
Wel sneu hoor, dat mensen zoiets doen met dieren. Ik ben erg gevoelig voor dieren met een moeilijke achtergrond, en heb ook drie dieren in huis die niet echt een goede start hebben gehad, of en traumatische ervaring achter de rug hebben. Maar niet zo erg als Momo, gelukkig zit ze nu goed bij jou.
Het aanrecht is trouwens kattenmagneet hoor. Hier zijn het er twee die er neit vanaf te krijgen zijn. Als ik alleen roep blijven ze mooi zitten waar ze zitten, als ik opsta is er risico op een tik op de billen dus dan gaan ze wel. Stik eigenwijs zijn ze
Katten van mijn ouders zitten zelden op het aanrecht.quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:21 schreef miek221 het volgende:
Momo loopt een beetje met dr kontje naar beneden lijkt het wel. En zit ze ook niet helemaal op de grond met haar billen?
Wel sneu hoor, dat mensen zoiets doen met dieren. Ik ben erg gevoelig voor dieren met een moeilijke achtergrond, en heb ook drie dieren in huis die niet echt een goede start hebben gehad, of en traumatische ervaring achter de rug hebben. Maar niet zo erg als Momo, gelukkig zit ze nu goed bij jou.
Het aanrecht is trouwens kattenmagneet hoor. Hier zijn het er twee die er neit vanaf te krijgen zijn. Als ik alleen roep blijven ze mooi zitten waar ze zitten, als ik opsta is er risico op een tik op de billen dus dan gaan ze wel. Stik eigenwijs zijn ze
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:18 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Doorklikkend kwam ik deze tegen. Ik moest lachen
Hadden wij ook ja! Zeker het nekje is zo smal. Maar dat went hoor.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:42 schreef miek221 het volgende:
Ik vond trouwens de kleine kittens heel fragiel overkomen. Maar dat is denk ik omdat ze geen haar hebben. Of ja, nu kon ik goed het dunne donzige laagje haar zien. Maar dat wende wel redelijk snel. Hadden jullie dat ook in het begin?
Ik merk dat ik moeite heb om het kleine katje van gisteren uit mijn hoofd te zetten, het was echt een schatje, en vind het nu wel jammer dat vriend nog niet om is. Maar samenwonen, samen beslissen..
Ik weet het precies. Ik vond die eerste kijkdag echt heel leuk. Die mensen hadden ook zeker 6 volwassen sphynxen en die wilden allemaal aandacht. Mijn vader had binnen een paar minuten al die van die katten op schoot.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:09 schreef miek221 het volgende:
Dat klopt ja, echt een dun nekje. En dan die gekke rimpeltjes. Het aaide een beetje raar, maar op een gegeven moment niet meer, en toen leek de kitten er ook meer van te genieten. Ze werd ook met de seconde leuker eigenlijk.
Ook dit dus. Nu waren er hier alleen de twee beschikbare kittens te zien, en die waren een beetje onwennig omdat die vooral boven zaten, dus die leken wat rustig, maar wel lief enzo hoor. Maar we hebben dus geen grote poezen gezien.quote:Op maandag 1 juli 2013 14:13 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik weet het precies. Ik vond die eerste kijkdag echt heel leuk. Die mensen hadden ook zeker 6 volwassen sphynxen en die wilden allemaal aandacht. Mijn vader had binnen een paar minuten al die van die katten op schoot.![]()
Nu maar hopen dat je vriend overstag gaat.
OMG wat een tof filmpjequote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:54 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Niet helemaal. Wij doen ze gemiddeld elke week in bad en ze zijn soms de volgende dag alweer net zo vies. De ene geeft ook gewoon meer af dan de ander.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 09:33 schreef Ordos20 het volgende:
Goed om te weten dat de viezigheid van het aanraken van de kat dus helemaal in je eigen handen ligt: Als je regelmatig wast (vooral als ze even buiten zijn geweest en ingesmeerd zijn met zonnebrand), en gewoon met regelmatige intervallen om het huidvet te verminderen, dan heb je ook geen last van de smoezeligheid.
Good point: mom wordt wel snel vies, maar ook weer niet ZO snel. Goh, het zijn net mensen, allemaal net even andersquote:Op zaterdag 6 juli 2013 09:48 schreef vencodark het volgende:
[..]
Niet helemaal. Wij doen ze gemiddeld elke week in bad en ze zijn soms de volgende dag alweer net zo vies. De ene geeft ook gewoon meer af dan de ander.
Dan kan je ze natuurlijk wel elke dag in bad doen maar ik betwijfel of dat dan weer goed voor hun huid is.
Xena wast zich ook vaak maar die is echt de volgende dag net zo bruin als voor de wasbeurt. Geen idee hoe ze dat voor elkaar krijgt.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 09:50 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Je was toch bij een cattery, miek? Ik kan natuurlijk niks zeggen over de cattery waar jij bent geweest, maar ik heb ervaring met twee. En daar was het bij alletwee gewoon ronduit smerig. Echte dierenliefhebbers hoor, daar niet van, maar dat was te merken. Honden, katten, het stonk er gewoon. Ik vond de kittens toen ook niet al te frisjes.
Ik heb met Sushi echt nóóit vieze handen. En dan hoef ik Sushi ook echt nooit te wassen (is ze echt panisch voor dus ik heb het opgegeven). Ze wast zichzelf natuurlijk wel elke dag en dat doet ze blijkbaar goed
Ik was inderdaad bij een cattery. Ik vond de mensen vriendelijk, ik merkte dat ze echt wel van de katjes hielden, maar als ik een sphynx zou mogen nemen van vriend zou het niet bij hun zijn. Ik ga niet zeggen waar want het is niet dat ze niet goed zorgden voor de katjes, maar de katjes waren een beetje schuwig. Het is meer een algehele indruk. Het was niet heel vies, maar de fok overheerste de huiselijkheid zal ik maar zeggen.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 09:50 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Je was toch bij een cattery, miek? Ik kan natuurlijk niks zeggen over de cattery waar jij bent geweest, maar ik heb ervaring met twee. En daar was het bij alletwee gewoon ronduit smerig. Echte dierenliefhebbers hoor, daar niet van, maar dat was te merken. Honden, katten, het stonk er gewoon. Ik vond de kittens toen ook niet al te frisjes.
Ik heb met Sushi echt nóóit vieze handen. En dan hoef ik Sushi ook echt nooit te wassen (is ze echt panisch voor dus ik heb het opgegeven). Ze wast zichzelf natuurlijk wel elke dag en dat doet ze blijkbaar goed
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:09 schreef Ordos20 het volgende:
Die foto op die stoel, helemaal ingepakt en zo'n blik van "aaaaaahhhhhhhhhhhhh relax", meesterlijk!
Raar is dat, heeft Momo net een half uur in de zon gelegen buiten, gaat ze naar binnen, lekker in bed liggen, want het is koud.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:11 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]Je kunt jezelf er ook helemaal mee identificeren
Behalve met dit weer...maar daar lijken sphynxen zich niks van aan te trekken
Nee, doe ik niet. Wel bij de andere (harige) katten. Volgens mij hebben sphynxen geen vlooien, omdat die beesten er niks aan vinden op een sphynx. Lijkt me...quote:Op maandag 29 juli 2013 10:18 schreef vencodark het volgende:
Beschermen jullie je sphynxen ook tegen vlooien? En met wat dan? Wij deden dat vorig jaar wel met gewone pipetjes, dat ging prima. Nu ging ik dat weer doen omdat ik vlooien had meegenomen van mijn ouders' katten.
Spul gekocht bij de Aldi, want kwam het tegen, en daar konden ze blijkbaar niet tegen. Raja begon te kwijlen/schuimbekken en Xena heeft nu een 'brandplek' tussen haar schouders.![]()
Vorig hadden ze er wel.quote:Op maandag 29 juli 2013 11:24 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Nee, doe ik niet. Wel bij de andere (harige) katten. Volgens mij hebben sphynxen geen vlooien, omdat die beesten er niks aan vinden op een sphynx. Lijkt me...
A okee. Lastig... ik heb bij Momo 1 keer een vlo rond zien lopen, maar die heb ik snel geëlimineerd. Verder nooit. Nu moet ik zeggen dat de andere katten er volgens mij ook niet vaak last van hebben (*afkloppen).quote:
Ahhh, lekker uitgestrektquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:28 schreef Ordos20 het volgende:
Dus dan is het lekker warm onder het afdakje (32 graden of meer), en ja, dat is natuurlijk beter dan binnen waar het koel is.
[ afbeelding ]
Note erbij: op zichzelf heb ik haar nog bijna nooit zo zien liggen,
wat schattig. Ze genieten er echt vanquote:
Gaat goed! Er zit nog wel een knik in maar ze gebruikt hm weer helemaal. Ze voelt het wel wanneer je er aan zit maar echt last lijkt ze er toch niet van te hebben gelukkig.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:52 schreef Murmeli het volgende:
Venco, hoe gaat het met het staartje?
Sushi heeft er nooit last van, Scampi had het wel. Kon ook geen gewoon voedsel verdragen. Speciaal voedsel wel. Maar of het heel vaak voorkomt... Misschien even een dierenarts bellen? Die weten dat misschien vanuit èn opleiding,èn ervaringquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 17:13 schreef deedeetee het volgende:
Vraagje : ik las op een site over de verzorging van dit ras dat ze overgevoelige darmen hebben en gemakkelijk diarree krijgen. Is dat echt waar ?
Ben me een beetje aan het oriënteren, ze hebben toch wel wat met hum malle snoeten, giga oortjes en grote blote voeten
Sphynxen zijn inderdaad wat kieskeuriger. Van verkeerd voer krijgen ze snel diarree of enorme stinkwinden :pquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 17:13 schreef deedeetee het volgende:
Vraagje : ik las op een site over de verzorging van dit ras dat ze overgevoelige darmen hebben en gemakkelijk diarree krijgen. Is dat echt waar ?
Ben me een beetje aan het oriënteren, ze hebben toch wel wat met hum malle snoeten, giga oortjes en grote blote voeten
Momo heeft er hier nog nooit last van gehad. Heeft er misschien ook mee te maken dat ik m'n katten graanvrije brokjes geef (ivm diabeteskat). Graan en groente is niet voor katten, is hun maag ook niet op gemaakt.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:15 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Sphynxen zijn inderdaad wat kieskeuriger. Van verkeerd voer krijgen ze snel diarree of enorme stinkwinden :p
Ik geef zelf carocroc lam & rijst en heb totaal geen problemen, heel veel sphynxhouders zijn fan van dit voer. Ik vind het in verhouding ook geen exorbitant duur voer en ook mijn htk's doen het er prima op!
* Flappe-du-Pomme laat deze post aan Sushi zien, die nu al een kwartier mijn sperzieboontjes wil afpakken en opetenquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:23 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Momo heeft er hier nog nooit last van gehad. Heeft er misschien ook mee te maken dat ik m'n katten graanvrije brokjes geef (ivm diabeteskat). Graan en groente is niet voor katten, is hun maag ook niet op gemaakt.
Ik heb er niet bij gezegd dat katten, en dan met name Sphynxen, niet eigenwijs zijn he...quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:24 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
* Flappe-du-Pomme laat deze post aan Sushi zien, die nu al een kwartier mijn sperzieboontjes wil afpakken en opeten
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:26 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Ik heb er niet bij gezegd dat katten, en dan met name Sphynxen, niet eigenwijs zijn he...
En ondertussen wel die dikke kont pontificaal in de camera douwen. Innocent, dacht het nietquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:28 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]![]()
"But I iz so innocentz!"
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 18:38 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
En ondertussen wel die dikke kont pontificaal in de camera douwen. Innocent, dacht het niet
ze zijn allemaal hetzelfde, Momo kan dat ook zo leuk.
*stoute actie*
*ik doe lief, dan heeft ze het niet door*
Sterkte!quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:28 schreef Turbomuis het volgende:
Vrijdag gaat het er dan toch van komen, de resterende ruine van Momo's gebit wordt getrokken. Dat is voor haar fijner, (zal toch zeer doen, zo'n ontstoken alles in je bekkie) en het zou maar zo kunnen dat die chronisch verstopte neus dan ook over gaat) en voor ons ook (want het stiiiinkt).
Vrijdag update
quote:Op zondag 8 september 2013 11:12 schreef zoeperzazke het volgende:
Hoe is het nu Turbo? Wel fijn als toch niet alles eruit hoeft?
Ik heb vanochtend een foto van Budgie gemaakt, tranen in mijn ogen van het lachen. Mijn moeder kwam met de bijdehante opmerking dat hij haar ergens aan deed denken, even een vergelijking in elkaar geflanst....
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk niet. Hij is introvert, aristocratisch en rustig (woorden van het baasje). Maar goed, daarom bouwen we ook een proeftijd in. Momo's belang staat voorop natuurlijkquote:Op donderdag 26 september 2013 11:29 schreef oh-oh het volgende:
Leuk! Hopen dat ie nu niet ook te druk voor Momo is dan.
Met Momo gaat het helemaal prima. Wondje mis zo goied als weg, en ze doet niks liever dan uuuuuren genieten terwijl ze onder haar kin gekriebeld wordt. Want eerst deed dat zeer, dus ze ontdekt nu pas hoe fijn dat isquote:Op donderdag 26 september 2013 15:04 schreef miek221 het volgende:
Wat leuk, een tweede sphynx! En wat ziet hij er mooi uit. Hoe gaat het verder met Momo? Helemaal goed gekomen na het dierenarts bezoek?
Zou Momo Aristo nog kennen na zo'n lange tijd zonder elkaar?
Het is al heel wat dat ze speelt, in het begin deed ze dat nooit. Heeft echt wel ff geduurd voordat ze wist wat spelen was, en dat ze het ook kon.quote:Op zondag 29 september 2013 22:01 schreef zoeperzazke het volgende:
Lief filmpje! Mooi om te zien hoe ze van heel afwachtend en weinig geìnteresseerd naar bloedfanatiek hebbenhebbenhebben gaat! Budgie had in de eerste halve minuut dat ding al aan flarden gesprongen als het aan hem lag![]()
Ze ziet er in ieder geval uit als een gezonde, gelukkige sphynx. Ik ben heel benieuwd hoe het met Aristo zal gaan! het is een mooi beestje! Zijn beiden broers van Momo? Zoja, weet je dan ook waaraan de ander is overleden? Dat is toch wel heel verdrietig....
Hoop dat het koppelen een groot succes is, dan zal Momo er heel veel plezier uit kunnen halen!
Ooh lekker kroeltjes bedelen en bietsen!!quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 17:59 schreef Turbomuis het volgende:
Momo weet wat ze wil. En hoe ze het krijgt
Nou, zo:quote:Op maandag 14 oktober 2013 21:25 schreef zoeperzazke het volgende:
Superlief filmpje!! Hoe gaat het met de twee?
Aaaa, wat een leukerdquote:Op woensdag 1 januari 2014 23:00 schreef Grimmm het volgende:
Ik krijg in februari een sphynx! Ik kan niet wachten, zeker niet na het lezen van dit topic.
Dit is een fotootje van een week terug toen hij zes weken was:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |